Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ootee senkun jatkuu: minähän olen semmonen autoration käyttäjä että pidän parhaana laitteena sellaista jossa on tämäntapaiset hallintalaitteet:
http://www.nettivaraosa.com/autohifi-ja ... eet/996303
Olennaisin asia on se että yhdestä ja samasta pyöritettävästä nupista saisi laitteen päälle ja voluumit säädettyä.
Nupin pitää olla riittävän korkea ja kumipäällysteinen tms.
Uudemmissa nuppi on litteä ja liukas eli tehty mahdollisimman hankalaksi käyttää.
Hyvä näyttö on sellainen että siinä ei vilise mitään eikä ole kirkkaat värit.

Löytyneekö uusia soittimia jotka täyttäisivät vaatimukseni...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Yksinkertaisen näköinen ja hinta alle 100e.
http://fanaticaudio.com/tuotteet.php?tu ... tuote=1943

Käsittääkseni kärkkäinen myy alpinea. :?

- ei rds toimintoa
- iso liitinsarjan joutuu ostamaan erikseen, mutta se ei ole kallis erikseen ostettuna,
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Pappi kirjoitti:
- ei rds toimintoa
Minä oon luullu, ettei enää saa rahallakaan autoradiota ilman rds:sää :shock:

Poislukien Motonetin alkaen-29€-mallit, mutta niillä ei ole muutenkaan yhtäläisyyksiä radion kanssa. Eikä cd-soittimen sen enempää..
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Joo, niinkuin AM sanoi, niin noita "lisävarusteita" rupee kans sit löytymään oikeastaan rajattomasti, jos lompakkokaan ei ole rajana. Mulla on Alpinelta tämän mallin viime vuotinen malli, CDE-101R. Äkkiseltään en näe muuta eroa kuin näytön alla olevien näppäinten värin. :lol: Tässä toimii tuo RDS jopa paremmin, kuin LG:ssä. Tosiaan omakohtaista kokemusta ei muun merkkisistä ole, mutta luottaisin vain tunnettuihin merkkeihin, kuten JVC, Pioneer ja ehkä jopa Panasonic. Hintaero em. valmistajien hinnat alkaen-malleihin vrt. Llava-SuperPuma-ExtraBass-hilavitkuttimiin on vain kymppejä. Tämäkin voisi olla ihan järkevä vaihtoehto. Autostudiolla oli myös juuri alle 100e hintaan vastaava Pioneer, mutta siinä ei ole USB-porttia.

Kun katselin pari vuotta sitten uutta soitinta, niin vaatimuksena olivat vain USB-portti (mielellään takana, jotta saisi johdon avulla vietyä vaikka hanskalokeroon) ja kunnollinen RDS-radio. Mua ainakin hatuttaa ajella pidempää matkaa ja surffata radioaalloilla. :lol: Tuosta USB-portin sijainnista piti tinkiä, kun ei armeija-aikaan ollut varaa pistää 200-300e kiinni soittimeen pelkästään sen takia. :wink: Vielä pitää korostaa, että en todellakaan ole mikään hifisti, vaan kerron asiat silleen kuin tällainen tavan tallaaja ne huomaa. :ope: :happy:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Samalla kun kaverin auton valoja käytiin ihmettelemässä niin paketista löytyi Volvoon uusi sähköantennin piiska. Nykyinen on vähän jumissa, ei nouse kokonaan ylös.
Motonetistä 17e investointi ja nyt on sitten odottamassa inspiraatiota tuo antennin vaihto. Volvolandiaa kahtelin, mutta ei oikeen sattunut silmään sopivaa topiccia aiheeseen liittyen.

No, kerran olen TDT:n sähköpiiskan purkanut, joten kokeillaan nyt tuokin sitten.

:?

EDIT; http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=62073.0
http://www.volvospeed.com/Repair/antmast.php

Näyttääpä aika helpolta hommalta, jos tuo vanha piiska nousee suosiolla ylös.
Viimeksi muokannut Pappi, 25.10.2010 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tästä topikista tuli mieleen, että kun minulla on ollut omistuksessa mese-foorumin aikana kolme eri autoa, niin kuinkahan monta niitä on ehtinyt vastaavassa ajassa olla Papilla? (en jaksa kahlata koko ketjua läpi, sieltähän se vastaus voisi löytyä)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

850TDI, 300TDT, V70TDI, Golf 1.9TDI, V40 1.9TD, Mondeo TDdi, S70 2.4 20v.
Sitten kakkosautot: Sunny 1.6 16v, Sunny 1.6i, 200D, Skoda Felicia 1.9D.

Kakkosautot on olleet vaimon käytössä :) Nyt vaan näyttää siltä, että kun pojan kanssa liikutaan niin ajot tapahtuu Volvolla ja yksin ajellaan sitten Skodalla.

:)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Onnea vaan hyvästä valinnasta! Toivottavasti nyt olet oppinut mikä ero on volvolla ja voortilla :wink:
Ruåttista saat edullisesti hyviä purkuosia, jos niikseen tulee:
http://www.jb-bildemo.se/
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Soittimista....
Eikö kenelläkään ole ollut Volvossa Knutssonin soitinta, joka autoon sopii kuin nenä päähän?
Toimii pakkasellakin.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

dealer kirjoitti:Ootee:
Kertokaas minulle kun alle satasella saa soittimen jossa kaikenmoiset liittimet ja ominaisuudet niin mitä tuplahinnalla saa lisäks ? :D
Bluetooth HF.

Pari vuotta siten lähinnä BT rajasi valikoimaa erittäin paljon, mutta kun oikeaan handsfreehen oli jo tottunut, ei ollut enää paluuta vanhaan maailmaan jossa hapuiltiin luuria ajon aikana milloin mistäkin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Otetaan välillä tuo säästöporsas mietintään... Pakoputkea korjattiin tuossa yhtenä päivänä, aika haperolta näytti, lienee alkuperäinen. Jostain otti kiinni vetokoukun runkoon aiheuttaen ikävän sivuäänen muuten niin hiljaiseen autoon 8) Jätin käyntiin ja putken päästä kiinni. Pientä liikuttelua ja kas, tuonne päin pitää vähän vääntää. Kasvoille irvistys ja ärjäisy. Samalla putki taipui jostain niin, että sivuääni hävisi. :lol:

Volvon sähköantennia vähän herkistelin. Näyttää olevan aika p*skanen tuo piiska. Perjantaina voisi ottaa semmosen "fiksauspäivän" kun kalenterissa on sopivasti tilaa.

Auto on ollut vajaan kuukauden ja melkeen on tonni ajettu, vaikka ei misssään olla käyty. Ainakaan etempänä. Polttoainelaskurilla vertailin, että semmoset 10-12tkm kestää ajaa, jonka jälkeen tulisi edullisemmaksi ajaa dieselillä. Tuolle matkalle vero kuoleutuisi pois.

Jos nyt malttaisi talven yli ajaa tuolla bensalla. Töissä raskii käydä sunnuntaisin, joten työkaverit leukaili, että se on sitten semmonen pyhävolvo. :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään suoritin tuon sähköantennin sisäosan vaihtoprojektin.
Meni aivan eritavalla kuin netistä löytyneissä ohjeissa. Minullahan ei tuo antenni noussut kuin puoleenväliin, joten siinäpä sitä oli miettimistä.

* Pura suosiolla kontin sivuverhoilu pois, näin saat tilaa työskennellä.
* Antennin juuresta mutteri pois.
* Antennin moottoriosasta johtosarja irti.
* Antennin moottoriosan juuresta ruuvi pois.
* Vedenpoisto putki antennin juuressa saattaa olla tiukassa mutta lähtee tekniikalla.
* Kun antenni on käsissäsi alkaa seuraava vaihe, jota ei noissa ohjeissa tullut esille. Tuo antennin juuressa oleva holkki saattaa olla niin tiukassa, että se ei lähde irti. Minulla tuo vaati poraamisen, jota edelti antennin katkaisu. Työnsin antennin niin pitkälle ulos kuin se tulee ja semmoset parikymmentä senttiä päästä pois. Sitten vaan tökö takaisin sisään ja poralla holkki pois. Nytpä sitten tuli antennin jämät suosiolla pois ja sai kasata tuon paketin läjään. Minä otin tuon moottorin hammasratas hässäkän auki ja samalla puhdistin sen vuosien ravasta yms jankista, mitä vaseliiniin oli tarttunut. Kasaaminen vaati hermoja, enkä suosittele tuota tekemään jos ei ole sulakkeet kunnossa ;)

Kun antenni oli kasassa ei muuta kuin asentamaan takaisin paikalleen. Itse käytin otsalamppua apuna kun kerkesi tuolla pihalla tulla jo sen verran hämärä. Sitten vain kokeilemaan, että toimiiko... Hyvin nousi ylös asti ja radiokin löysi asemat kohdalleen. Ajoin antennin muutaman kerran edestakaisin samalla öljyten sen ohuesti. Tuo teleskooppi on sen verran väljä, että jos säännöllisesti muistaa tuon öljytä ja puhdistaa niin jumiutumisia ei pääse syntymään.

Ymmärrän hyvin niitä, jotka ovat tuon sähköantennin poistaneet käytöstä. Helppohan tuohon olisi vaihtaa normaali antenni, mutta onhan se hienoa kun sähköantenni toimii... 8)

SItä en tiedä pääseekö tuossa tuntipalkoille, mutta uusi antenni sinisellä tiskillä maksaa viimetiedon mukaan noin 250e. Sisuskalut tuohon nykyiseen antenniin motonetissä 16.90 plus postikulut. Pari tuntia tuossa meni miettiessä.

Kuvia ei ole otettuna, koska tuon moottorin aukaisun yhteydessä tuli mieleen, että olikohan tämä nyt ihan viisasta :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hommasin mönkijää varten CTEK:in ylläpitolaturin. Kokeilin toimivuutta sokotan akkuun ja näyttihän tuo lataavan.

Mikä lie vaivannee tuota säästöpossua. Kovin on vaikeeta startin pyöriminen. Kokkeilin sitten käyntiin kun akku oli laturin mukaan täynnä... Tärähti niin, että meinasi lahkeeseen lurahtaa :lol: Yleismittarilla mittasin latausjännitteeksi akun navoilta auton käynnissä ollessa 13.9v? Mie kun en sähköstä ymmärrä mitään niin kertokee te viisaammat onko tuo jännite riittävä.

:?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Viisaampi en ole mutt väittäsin että ladatulle akulle ihan hyvä lukema jos on enemmän kuorma tai akku vajaa niin saa kait olla jopa 14.2V ainakin mulla volkkari anto tommosia lukemia
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Hommasin mönkijää varten CTEK:in ylläpitolaturin.
Ostikko 3600 vai 7000?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuo malli oli pienempi, eli XS3600. Halpahallissa (maalaisten motonet) 49.90.

Pätevän oloinen laite. Olisi pitänyt ostaa jo aikaisemmin eikä kärvistellä 5ah Einhellin varassa :oops: :lol:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Tuo malli oli pienempi, eli XS3600. Halpahallissa (maalaisten motonet) 49.90.

Pätevän oloinen laite. Olisi pitänyt ostaa jo aikaisemmin eikä kärvistellä 5ah Einhellin varassa :oops: :lol:
Pitää käydä huomenna Prismasta samanlainen. Alkaa Rouvalla olemaan virta vähissä. Ja voihan sitä väykynkin kytkeä ydinvoimalaan kiinni. Kytkitkö molemmat napoihin vai toisen runkoon?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Bosch ylläpitolaturi näkyi olevan Kärkkäisellä 29 euroa.
En tarkemmin tutustunut, sen verran vilkaisin että sopii myös geeli- ja AGM akuille.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

jusamb kirjoitti: Alkaa Rouvalla olemaan virta vähissä. Ja voihan sitä väykynkin kytkeä ydinvoimalaan kiinni. Kytkitkö molemmat napoihin vai toisen runkoon?
Sokotaa lataan ihan "hauenleuoilla". Pitää katsoa mitä käyttöohje neuvoo tuosta kiinteästä asennuksesta.

Jusa, Rouvalle annetan virtaa ihan muulla tavalla... :wink:

BTW: Tuo bossilainen sattu minunkin silmiin IKH kuvastossa. Tuo CTEK oli siinä mielessä turvallinen vaihtoehto kun siinä on muistitoiminto sähkökatkon varalta. Tuo toiminto puuttuu esim Benton merkkisestä laturista, eli laturi palaa alkutilanteeseen jos virta käy poikki. Varsinaiseen ylläpitoon tuommonen laturi ei passaa... Aina saa olla naputtelemassa ohjelman uusiksi kun pistokkeen käyttää pois. :cry:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Jusa, Rouvalle annetan virtaa ihan muulla tavalla... :wink:
Juu, ei tullut Rouvan virtalähteeksi CTEK XS 3600 vaan XS 4003 :wink: Prismaan oli tullut tuo uudempi, joten nyt Rouva saa 3,6:n sijasta 4,0 A. Hinta oli pysynyt samana 49,90 eur. Ja jos olisin ollut viisas, niin olisin ostanut tuon viime viikolla, jolloin oli -15% :? Katsotaan illalla on mikä on Rouvan vireystilanne, kunhan päivän latailee. Varmuuden vuoksi työnsin Volvon pois autokatoksesta, ettei koko torppa pala/räjähdä jos... :eec:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jaaha, tuommonen mallikin tullut myyntiin... Höh. No, mennään "antiikkityylillä" :lol:
Sinähän sait vielä tuosta poonuksetkin pois :? Menee ihan hankkeen puolelle...

Volvo S70 sedan + Muuli 1400SL tyhjänä painaa tasan 1800kg. Tänään testattiin puntarilla... 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jatketaan tänne tuota jupinaa noista latureista.
Kärkkäisen lehessä oli tarjouksess tuo Boschin laturi, joka käsittääkseni on tämmönen?
http://motonet.fi/motonet/tuotteet/455534/0

Volvon öljynvaihtohuolto lähestyy. Tänään syttyi iloinen SERVICE valo, joka palaa noin minuutin käynnistyksen jälkeen. Pitänee käyvä vaihtamassa litkut ja nollauttaa tuo huoltovalo. Itsehän sitä ei saa nollattua muuten kuin VOL-FCR ohjelmalla. Onneksi kylältä löytyy Boschin testeri. Vanhemmasta pensa rematoriosta tuon saan nollattua, mutta tätä se teettää kun autoon lykätään elektroniikkaa... :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Feliciassahan on huoltoväli-ilmaisin itse nollattavissa auton alta.
WD-purkista suihkaus vaihteensiirtäjän tukikumiin joks sitten alkaa taas raivostuttavasti narskuttaa liikkeellelähdössä n. 8000-12000 km ajon jälkeen.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tapanani seurailla Papin autojen liikkeitä ja nyt huomaan muutoksia taas tulleen. Ja täältä vinkkelistä katsottuna jana näyttää kohoamisen merkkejä niin värin kuin merkinkin suhteen :!:
Onnittelut Vollen hankinnasta :!:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tyytyväinen olen tuohon viimesimpään ollut. Onhan se vähän kova syömään taajamassa, mutta matka-ajossa mennään aika sivistyneellä tasolla. Ihan tarkkoja kulutuslukemia ei ole antaa, mutta jotain kasin pintaan uskaltaisin väittää tuon matka-ajon olevan? Taajamassa ei taida kymppi riittää 8) .

Anoppilasta ajelin rapiat toistakuutiota klapeja peräkärryssä, eikä tuo keskikulutus noussut yhtään tuolla matkalla. Pitää osata hyödyntää massa :)

Lämpöä piisaa omiksi tarpeiksi ja itsekseni naureskelin, että onhan tuo vähän semmonen pappa auto, mutta johan tässä ollaan teinivuodet eletty :lol:

Rehellisyyden nimissä täytyy tunnustaa, että onhan tuossa vähän katseltu V70 dieseleitä, mutta varustetaso on noussut niin korkealle, että kynnys johonkin bangladesh editioniin on aivan liian korkea. :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tännään meinasi pallaa hermot ihan oikeesti... Aamulla ajoin iisalmeen ja sokota oli päivän kylmässä yksikseen.. Liekkö ottana ihteensä, joten kotiin lähtiessä ei suostunut käynnistymään. Tai yritti, mutta virta loppu kuin seinään.

Onneksi oli kohtelias Chevrolet Aveo kuski mukana, joka tarjosi kaapeleilla virtaa. Pieni hetki ja sokota hyrähti käyntiin... Kotona kahtelin sitten tarkemmin, että minkäs akun minä oikein ostin noin vuosi sitten. Jaaha, Exiden Classic, 55ah ja kylmäkäynnistysvirta 460ah. Nytpä tuo sitten kummittelee mielessä, että näinköhän on alakanttiin tuo akun koko :oops:

Volvoon toin motonetistä uudet kaukosäätimen kuoret. Volvo ei niitä enää noin vanhoihin rakkineisiin myy, joten joutuu tyytymään tarvikkeisiin. Pääasia on se, että kaukosäätökeskuslukko toimii ja kuoret on ehjät. Ohjaimien saantikin on nykyään työn ja tuskan takana...

Että tämmöstä tällä kertoo päiväkirjaan. :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mulla on toisessa fellussa Exiden 74Ah akku, kylmäkäynnistysvirtoja en nyt mene kattomaan kun on niin kylmä :lol: ja toisessa MB AGM akku jossa on taatusti potkua tarpeeksi.
Akut ovat fyysisesti samaa kokoa.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Akkuun kannattaa kyllä panostaa, luokkalaisellakin oli Jetassa n. 60 amppeeritunnin akku alunperin vaan se nyt ostaa täräytti 110 amppeeritunnin akun kun se Jetan pellin alle vielä sopivasti sopi.. Ei oo kuulemma ollu kylmäkäynnistysongelmia sen jälkeen. 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pittää nyt kahtoa, mitä tuon akun kanssa tekee... Tympäsee kyllä kohtalaisen raskaasti jos tässä vielä joutuu akkukauppaan lähtemään. Jää hyvä akku käyttämättä. :?
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Pittää nyt kahtoa, mitä tuon akun kanssa tekee... Tympäsee kyllä kohtalaisen raskaasti jos tässä vielä joutuu akkukauppaan lähtemään. Jää hyvä akku käyttämättä. :?
Eikös sulla ollut se laturi?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”