
Mitsu L200 4x4 tuli taloon
Ei niitä arvaa monia laittaa,Suomessa kaikki on kiellettyä,mikä ei ole erikseen sallittuaHannu kirjoitti:Joko sie kohta niitä valoja laitat tuohon "tarpeeksi"

Nyt lähen vaihtamaan ilmansuodattimen vapaavirtaus-malliseen,jäi eilen kesken sopivan klemmarin puuttuessa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Näin pääsi taas käymään,ei tosin tullut ihan itsestään vaan 880 km.hakumatka piti suorittaa.
Minulle kun on vaikka Liettua tutumpaa seutua kuin noiruttu pohjammaa,niin matkalla isolle kirkolle Hankkijan viljasiilon viereen näkyi miltei kaikki seitsemästä ihmeestä
.


Joo toissa lauantaina tuli elämysmatka tehtyä,vm.2000 doblecab tuli itärajalle.
Niinkuin tuommoinen.

Ensimmäinen projekti oli käyttää cooleri tieltä pois jotta sopi syöttöpumpun kansi auki,käänsin kalvoa+kartiota kaakkoon,ahdonalaista syöttöä lisää.
Sitten laittelin bleedausventtiilin säätöruuvilla,mutta otin pois kun ajattelin jotain menneen pieleen kun kilossa romahtaa ahdot alas.Vakiona tässä huimat 0,7 bar.
Lueskelin interwebistä jotta tässä onkin imusarjassa varoventtiili joka aukeaa 1 barissa.Eli uusi yritys kun ehtii.
Nyt on meneillään pakoputken päivitys,takaosa huononlainen.
Suurempi siivous tuli tehtyä,käytin penkit irti ja pesin kaikki tekstiilipinnat.
Prehistikselle kiitos painehuuhtelu Kärcherin lainasta,joutaa takaisin kunhan joudan palauttamaan.
Jos vertaa vaikka saman ikäluokan hiluxiin niin mitsussa melko hyvin varusteita.
-ulkolämpömittari
-sähkölasit 4x
-peilit säätyy sähköllä
-ilmastointi
-alennusvaihteet
-sähköisesti kytkettävä takaperän lukko
Ja jos en vielä maininnut niin tämä on automaattilaatikolla.
247 000 km.mittarissa.Ruotsista tullut vuonna 2009.
Minulle kun on vaikka Liettua tutumpaa seutua kuin noiruttu pohjammaa,niin matkalla isolle kirkolle Hankkijan viljasiilon viereen näkyi miltei kaikki seitsemästä ihmeestä



Joo toissa lauantaina tuli elämysmatka tehtyä,vm.2000 doblecab tuli itärajalle.
Niinkuin tuommoinen.

Ensimmäinen projekti oli käyttää cooleri tieltä pois jotta sopi syöttöpumpun kansi auki,käänsin kalvoa+kartiota kaakkoon,ahdonalaista syöttöä lisää.
Sitten laittelin bleedausventtiilin säätöruuvilla,mutta otin pois kun ajattelin jotain menneen pieleen kun kilossa romahtaa ahdot alas.Vakiona tässä huimat 0,7 bar.
Lueskelin interwebistä jotta tässä onkin imusarjassa varoventtiili joka aukeaa 1 barissa.Eli uusi yritys kun ehtii.
Nyt on meneillään pakoputken päivitys,takaosa huononlainen.
Suurempi siivous tuli tehtyä,käytin penkit irti ja pesin kaikki tekstiilipinnat.
Prehistikselle kiitos painehuuhtelu Kärcherin lainasta,joutaa takaisin kunhan joudan palauttamaan.
Jos vertaa vaikka saman ikäluokan hiluxiin niin mitsussa melko hyvin varusteita.
-ulkolämpömittari
-sähkölasit 4x
-peilit säätyy sähköllä
-ilmastointi
-alennusvaihteet
-sähköisesti kytkettävä takaperän lukko
Ja jos en vielä maininnut niin tämä on automaattilaatikolla.
247 000 km.mittarissa.Ruotsista tullut vuonna 2009.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Takapenkki ei kuulunut kauppaan.Pappi kirjoitti:Onko tämä nyt viisipaikkainen?
Kelirikkokaudelle just passeli...
2-paikkaisenakin verot tuossa rapiat 500 €
Vakuutus kohtuullinen 138 €/ vuosi.
Viipurin suunnalta kelirikkoa löytyy ympäri vuoden, en oo vielä ehtinyt tällä käymään siellä mutta soveltunee paremmin kuin CLS. Sillä kävin pääsiäis sunnuntaina molemmat kerrat

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tänään tuli aloitettua varovasti itä-naapuriin tutustuminen uuden ajopelin kanssa, kohteena Viipurin Neste ja Subway.
Reissu meni muuten mukavasti, pientä viivytystä tuli kun miliisit liputti tien sivuun.
Olisko ärsyyntyneet kun ajoin huomattavaa alinopeutta. Muutenkaan ei tule tuolla kaahattua ja hyvin muistavat kanssa-autoilijat valoilla varoittaa.
Niin koppalakit tutki kaikki paperit tarkkaan ja sitten alkoi posmetus etulasien tummennuskalvoista.
Melkein jo luulin että joutuu niitä siinä poistamaan, mutta jonkun ajan ihmettelyn perästä viittoivat menemään siitä.
Jotenkin outoa että Venäjällä moiseen puututaan
Reissu meni muuten mukavasti, pientä viivytystä tuli kun miliisit liputti tien sivuun.
Olisko ärsyyntyneet kun ajoin huomattavaa alinopeutta. Muutenkaan ei tule tuolla kaahattua ja hyvin muistavat kanssa-autoilijat valoilla varoittaa.
Niin koppalakit tutki kaikki paperit tarkkaan ja sitten alkoi posmetus etulasien tummennuskalvoista.
Melkein jo luulin että joutuu niitä siinä poistamaan, mutta jonkun ajan ihmettelyn perästä viittoivat menemään siitä.
Jotenkin outoa että Venäjällä moiseen puututaan

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Viime torstaina melkein perinteiseksi kevään merkiksi muodostunut Saarenmaan reissu alkoi inhimilliseen klo.06.42 lähdöllä kotonta.
Laivan lähtöaika Länsisatamasta 10.30 ja hyvin kerettiin.
Tuommoisia vähän urheilullisempia menijöitä oli alun toistakymmentä.

Vaikka Tallink on laittanut ajojärjestelyt Tallinnan päässä uuteen uskoon,ei se tällaisena vilkkaampana aamuna tuntunut ruuhkiin auttavan.Kesti todella pitkään päästä rannasta pois.
Liput oli ostettu klo.14.40 lauttaan mutta jäi vielä 15.15 välistä ja ehdittiin 15.50 lähtevään.
Moottoripyöriä oli menossa älyttömän paljon kun kelitkin oli kohdillaan.

Nyt tuli enimmäkseen pysyteltyä Kuressaaressa,Johan spa kylpylässä ja tulikin testattua kaikki altaat ja saunat.


Perjantaina ajeltiin länsilaidalle saarta,Pangalla ei oltukaan vielä käyty aiemmin.Tänne olisi hyvä tulla pyörällä kun selkeästi tulo Kuressaaresta nousuvoittoista,olisi helpohko paluumatka.


Jokseenkin harvinaista nykyään,että täällä ei ole mitään maksullista pysäköintiä ja parkkikiekko on tuntematon käsite.
Hotellin parkki kun oli täynnä niin sitten kadun varteen vain .

Lauantaina lähdettiin ajelemaan ennen puoltapäivää poispäin.

Oli jotenkin niin hyvin aikaa kun klo.12.55 lautalla oltiin menossa että käytiin vielä Kaalin kraaterilla.
Ja sitten oltiinkin jo myöhässä että kaikki mitsun sata heppaa tuli tarpeeseen jotta ehdittiin ja tarkalle meni,laiva odotti vähän kun 12.56 lähti rannasta
,ihmeellistä näitten kanssa kun ei meinaa millään ehtiä..

Sitten kun päästiin mantereen puolelle heti kohta käännyttiin Pärnun suuntaan.
Siellä keskeisellä paikalla hotelli Villa Wessetissä yksi yö.


Sunnuntaina ajoissa ylös ja ajelemaan,vielä mutka Latvian kautta ja kohti Tallinnaa.

Pari Ruotsalaista Porche kuskia tuli bongattua Pärnussa sekä Tallinnassa.

D terminaalissa ajojärjestelyt muuttuneet täysin ,nyt odotellaan toisella puolella satama-allasta laivaan pääsyä,preorder asiakkaat eri jonoihin ja asiointi tapahtuu sisällä hallissa.


Sunnuntaipäivä meni aika tarkkaan,kotona vasta klo 23 aikoihin,matkaa taittui semmoinen 1200 km.kaikkiaan.
Laivan lähtöaika Länsisatamasta 10.30 ja hyvin kerettiin.
Tuommoisia vähän urheilullisempia menijöitä oli alun toistakymmentä.

Vaikka Tallink on laittanut ajojärjestelyt Tallinnan päässä uuteen uskoon,ei se tällaisena vilkkaampana aamuna tuntunut ruuhkiin auttavan.Kesti todella pitkään päästä rannasta pois.
Liput oli ostettu klo.14.40 lauttaan mutta jäi vielä 15.15 välistä ja ehdittiin 15.50 lähtevään.
Moottoripyöriä oli menossa älyttömän paljon kun kelitkin oli kohdillaan.

Nyt tuli enimmäkseen pysyteltyä Kuressaaressa,Johan spa kylpylässä ja tulikin testattua kaikki altaat ja saunat.


Perjantaina ajeltiin länsilaidalle saarta,Pangalla ei oltukaan vielä käyty aiemmin.Tänne olisi hyvä tulla pyörällä kun selkeästi tulo Kuressaaresta nousuvoittoista,olisi helpohko paluumatka.


Jokseenkin harvinaista nykyään,että täällä ei ole mitään maksullista pysäköintiä ja parkkikiekko on tuntematon käsite.
Hotellin parkki kun oli täynnä niin sitten kadun varteen vain .

Lauantaina lähdettiin ajelemaan ennen puoltapäivää poispäin.

Oli jotenkin niin hyvin aikaa kun klo.12.55 lautalla oltiin menossa että käytiin vielä Kaalin kraaterilla.
Ja sitten oltiinkin jo myöhässä että kaikki mitsun sata heppaa tuli tarpeeseen jotta ehdittiin ja tarkalle meni,laiva odotti vähän kun 12.56 lähti rannasta


Sitten kun päästiin mantereen puolelle heti kohta käännyttiin Pärnun suuntaan.
Siellä keskeisellä paikalla hotelli Villa Wessetissä yksi yö.


Sunnuntaina ajoissa ylös ja ajelemaan,vielä mutka Latvian kautta ja kohti Tallinnaa.

Pari Ruotsalaista Porche kuskia tuli bongattua Pärnussa sekä Tallinnassa.

D terminaalissa ajojärjestelyt muuttuneet täysin ,nyt odotellaan toisella puolella satama-allasta laivaan pääsyä,preorder asiakkaat eri jonoihin ja asiointi tapahtuu sisällä hallissa.


Sunnuntaipäivä meni aika tarkkaan,kotona vasta klo 23 aikoihin,matkaa taittui semmoinen 1200 km.kaikkiaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Viikonloppuna käytiin pieni kierros kannaksella ajelemassa kuin Arvo Tuominen konsanaan,tosin ei Buhankalla.
Eli Viipurista otettiin suunnaksi Raivola,sielläkään ei varsinaisesti ole tullut käytyä.Paikan päällä keskustassa vilkaistiin Edith Södergranin muistokivi ja kissaansa Tottia esittävä patsas.
Sitten lehtikuusimetsää etsimään,ja pienen arpomisen jälkeen paikka löytyikin.
On kyllä käymisen arvoinen paikka,jotenkin Venäjällä etenkin korostuu tämmöinen luonnonpuisto joka on siisti ja erittäin luonnonmukainen alue.
Pietari Suuri perusti tämän joskus 1700 luvulla ja väittävät että vanhimmat puut jotain 300 vuotiaita.
Muutamassa kohtaa polku menee joen varteen ja siinä on muutamia koskia.


Muutaman kilometrin kävelykierros täällä riitti kun lämpötilat hellelukemissa,sitten keula kohti Terijokea.
Siellä on vielä hiekkaa jäljellä,vaikka sitä on rahdattu runsaasti Pietarin rikkaiden uusille asutusalueille.


Sitten keskustaan syömään.Täällä kapitalistien hapatusjuomat on hinnoiteltu kapitalistien rahayksiköillä.
Ja on huomattavasti kalliimpaa kuin vaikka nelosolut..

Kun oli syöty,jaksoi jatkaa roadtrippiä,Kivennavan suuntaan sitten.
Täällä kun keskellä ei mitään näkee kesäaikaan paljon autoja parkissa,tietää että on järvi lähellä.

Jalkalan kylään poikettiin ja ihme tapahtui,löytyi paikka jota en uskonut olevan olemassakaan.
Jotain juttua lukenut että täällä ollut Lenin kovassa suosiossa ja suojelleet talon jossa Lenin oli yöpynyt.
Mutta kyllä,suojelukohde oli paikallaan,vaikka jotenkin tuntui ettei paikalliset haluaisi mitään numeroa asiasta tehdä.
Vähän vaikeasti löydettäväkin paikka on.


Kun taloa oli tarpeeksi ihmetelty päästiin jatkamaan sieltä Kivennavan kautta Valkjärvelle.

Siellä on kovasti kehitetty kesäajan toimintaa laskettelurinteille.
Vaijeriliukua näkyi jotkut testaavan,sitten oli paljon alamäkipyöräilijöitä.Kätevästi menivät pyörien kanssa ankkurihissillä ylös,siinä ei juuri liikuntaa saa mutta tulipahan nähtyä pyöräilyä täysin ilman polkemista.
Muuten kyllä melko ennallaan oli meno kylällä,no kesäasukkaita tullut vain lisää.
Järven ympäri ajellessa näkyi naisia rullaluistelemassa,ei ollut kylän tyttöjä.Jalat alkoi jo kainalon kohdilta,selkeesti Pietarista.


Meinasikin unohtua kokonaan,mennessä näkyi tullissa ihan Englantilainen mese,kuski oli kyllä Venäläinen niinkuin kilvestä voi päätellä,liekkö ollut Litvinenkon kavereita.

Tulihan sitä matkaakin jotain 450 kilometriä taitettua vaikka välillä oli vähän hidasta.
Vähän niinkuin tuommoinen reitti.

Eli Viipurista otettiin suunnaksi Raivola,sielläkään ei varsinaisesti ole tullut käytyä.Paikan päällä keskustassa vilkaistiin Edith Södergranin muistokivi ja kissaansa Tottia esittävä patsas.
Sitten lehtikuusimetsää etsimään,ja pienen arpomisen jälkeen paikka löytyikin.
On kyllä käymisen arvoinen paikka,jotenkin Venäjällä etenkin korostuu tämmöinen luonnonpuisto joka on siisti ja erittäin luonnonmukainen alue.
Pietari Suuri perusti tämän joskus 1700 luvulla ja väittävät että vanhimmat puut jotain 300 vuotiaita.
Muutamassa kohtaa polku menee joen varteen ja siinä on muutamia koskia.


Muutaman kilometrin kävelykierros täällä riitti kun lämpötilat hellelukemissa,sitten keula kohti Terijokea.
Siellä on vielä hiekkaa jäljellä,vaikka sitä on rahdattu runsaasti Pietarin rikkaiden uusille asutusalueille.


Sitten keskustaan syömään.Täällä kapitalistien hapatusjuomat on hinnoiteltu kapitalistien rahayksiköillä.
Ja on huomattavasti kalliimpaa kuin vaikka nelosolut..

Kun oli syöty,jaksoi jatkaa roadtrippiä,Kivennavan suuntaan sitten.
Täällä kun keskellä ei mitään näkee kesäaikaan paljon autoja parkissa,tietää että on järvi lähellä.

Jalkalan kylään poikettiin ja ihme tapahtui,löytyi paikka jota en uskonut olevan olemassakaan.
Jotain juttua lukenut että täällä ollut Lenin kovassa suosiossa ja suojelleet talon jossa Lenin oli yöpynyt.
Mutta kyllä,suojelukohde oli paikallaan,vaikka jotenkin tuntui ettei paikalliset haluaisi mitään numeroa asiasta tehdä.
Vähän vaikeasti löydettäväkin paikka on.


Kun taloa oli tarpeeksi ihmetelty päästiin jatkamaan sieltä Kivennavan kautta Valkjärvelle.

Siellä on kovasti kehitetty kesäajan toimintaa laskettelurinteille.
Vaijeriliukua näkyi jotkut testaavan,sitten oli paljon alamäkipyöräilijöitä.Kätevästi menivät pyörien kanssa ankkurihissillä ylös,siinä ei juuri liikuntaa saa mutta tulipahan nähtyä pyöräilyä täysin ilman polkemista.
Muuten kyllä melko ennallaan oli meno kylällä,no kesäasukkaita tullut vain lisää.
Järven ympäri ajellessa näkyi naisia rullaluistelemassa,ei ollut kylän tyttöjä.Jalat alkoi jo kainalon kohdilta,selkeesti Pietarista.


Meinasikin unohtua kokonaan,mennessä näkyi tullissa ihan Englantilainen mese,kuski oli kyllä Venäläinen niinkuin kilvestä voi päätellä,liekkö ollut Litvinenkon kavereita.

Tulihan sitä matkaakin jotain 450 kilometriä taitettua vaikka välillä oli vähän hidasta.
Vähän niinkuin tuommoinen reitti.

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Lokakuun loppupuolella tehtiin pieni Baltian reissu.
20. päivä Megastarilla yli ja Tallinnassa ei pysähdytty muuta kuin Järvekeskuksessa syömässä.
Heti Latvian puolella Ainazin Nesteelle kahville ,samaan aikaan paikalle tuli Brittiläisiä Natojoukkoja.

Siitä matka jatkui pääkaupunkia kohti ja perillä oltiinkin alkuillasta.

Hotellina entuudesta tuttu Mosaiq ihan keskustassa,pari yötä täällä.
Nykyään uskaltaa hyvin jättää auton ihan kadun varteen kun kaikilla muilla on parempi.


Joo sitten maanantaina matka jatkui etelää kohti.Jossain lähellä Liettuan rajaa Nato pysäytti liikenteen.Saksan tunnukset näkyi ajoneuvoissa olleen.



Muuten oli mukava ajella muutamia pysähdyksiä ja Panevezysin kohdalla ollutta tietyötä lukuunottamatta.
Ihme tyyli näillä,aina jos Natojoukot kuskaa jotain,vaikka vain tyhjiä ohjuslavetteja niin hirmu härdelli,mustia autoja ajaa edellä vilkut katolla muita varoittamassa ja paikasta riippuen liikenne pysäytetään.


Panevezys-Vilna väli muuten hyvää ja joutuisaa 130 km:n motaria,alkaa vain pinta olemaan moninpaikoin huono.



Vilnassa majoituttiin kolmeksi yöksi vanhankaupungin reunalle Panorama hotelliin.

Edellisestä käynnistä aikaa jo kuutisen vuotta,paikkoja rempattu kuntoon.Ja sitten näkyy selvästi semmoinen länsimaistuminen,trendikkäitä ketjuravintoloita tullut paljon lisää,paikallisia toimijoita väistynyt alalta.
Kelit ei olleet kovin hyvät,mitään ihmeempiä kuin käytiin jälleen KGB museossa ja kaupungilla (baareissa) pyörimistä.
Aamuruskon portin lähellä kiva Brittipubi,käynti sisään puhelinkopin kautta.

Baarin edustalla hyvin teemaan sopivaa kalustoa.

Jostain syystä Baltiassa näkee ihmeen paljon Brittiautoja,mikä lie.


Torstaina oli vähän pitempi siirtymä Pärnuun.
Riikassa poikettiin Lidossa syömässä.
Ainazissa hain vähän painoa lavalle.
Joku käytti alkoholia väärin Superalkossa,tuli aika raikas sisäilma.

Siihen viereen Goalko laittaa uutta myymälää pystyyn.

Ja heti kun päästiin Viron puolelle oli parkkeerattu rautaa rajalle.

Näkyy hyvin että tämä kun on Naton temmellyskenttää niin kalustoa kuljetetaan paljon näkyvämmin kuin muualla ja ei haittaa vaikka haitataan muuta liikennettä.
Pärnussa yöpyminen Viiking kylpylässä,olikin kiva pitemmän ajopäivän jälkeen mennä kylpyläosastolle saunomaan.

Perjantaina siirtyminen Tallinnaan ja Shnelli hotelliin.
Illalla kävelykierros kaupungilla,Pikkjalan baari,Vapiaano,Olde Hanse ja lopuksi Hellhunt.

Lauantaina ennen laivaanmenoa jotain pientä preorderista.
Veronkorotukset näkyy täällä,ei ollut muita.

Kyllä taas tuli mieleen ettei enää koskaan risteilylaivalla yli,kolme ja puoli tuntia tuntuu pitkälle ajalle kun pariin tuntiin ehtinyt tottua.
No joskus illalla perillä itärajalla.
1750 km.ja 163 litraa,on nää japsi pckupit pieniruokaisia .
Ja teknisestikin meni hyvin matka,tulikin varauduttua huolella:lisäsin moottoriöljyä,jäähdytysnestettä,jarrunestettä,lasinpesunestettä,tarkistin rengaspaineet-jopa vararenkaasta.
20. päivä Megastarilla yli ja Tallinnassa ei pysähdytty muuta kuin Järvekeskuksessa syömässä.
Heti Latvian puolella Ainazin Nesteelle kahville ,samaan aikaan paikalle tuli Brittiläisiä Natojoukkoja.

Siitä matka jatkui pääkaupunkia kohti ja perillä oltiinkin alkuillasta.

Hotellina entuudesta tuttu Mosaiq ihan keskustassa,pari yötä täällä.
Nykyään uskaltaa hyvin jättää auton ihan kadun varteen kun kaikilla muilla on parempi.


Joo sitten maanantaina matka jatkui etelää kohti.Jossain lähellä Liettuan rajaa Nato pysäytti liikenteen.Saksan tunnukset näkyi ajoneuvoissa olleen.



Muuten oli mukava ajella muutamia pysähdyksiä ja Panevezysin kohdalla ollutta tietyötä lukuunottamatta.
Ihme tyyli näillä,aina jos Natojoukot kuskaa jotain,vaikka vain tyhjiä ohjuslavetteja niin hirmu härdelli,mustia autoja ajaa edellä vilkut katolla muita varoittamassa ja paikasta riippuen liikenne pysäytetään.


Panevezys-Vilna väli muuten hyvää ja joutuisaa 130 km:n motaria,alkaa vain pinta olemaan moninpaikoin huono.



Vilnassa majoituttiin kolmeksi yöksi vanhankaupungin reunalle Panorama hotelliin.

Edellisestä käynnistä aikaa jo kuutisen vuotta,paikkoja rempattu kuntoon.Ja sitten näkyy selvästi semmoinen länsimaistuminen,trendikkäitä ketjuravintoloita tullut paljon lisää,paikallisia toimijoita väistynyt alalta.
Kelit ei olleet kovin hyvät,mitään ihmeempiä kuin käytiin jälleen KGB museossa ja kaupungilla (baareissa) pyörimistä.
Aamuruskon portin lähellä kiva Brittipubi,käynti sisään puhelinkopin kautta.

Baarin edustalla hyvin teemaan sopivaa kalustoa.

Jostain syystä Baltiassa näkee ihmeen paljon Brittiautoja,mikä lie.


Torstaina oli vähän pitempi siirtymä Pärnuun.
Riikassa poikettiin Lidossa syömässä.
Ainazissa hain vähän painoa lavalle.
Joku käytti alkoholia väärin Superalkossa,tuli aika raikas sisäilma.

Siihen viereen Goalko laittaa uutta myymälää pystyyn.

Ja heti kun päästiin Viron puolelle oli parkkeerattu rautaa rajalle.

Näkyy hyvin että tämä kun on Naton temmellyskenttää niin kalustoa kuljetetaan paljon näkyvämmin kuin muualla ja ei haittaa vaikka haitataan muuta liikennettä.
Pärnussa yöpyminen Viiking kylpylässä,olikin kiva pitemmän ajopäivän jälkeen mennä kylpyläosastolle saunomaan.

Perjantaina siirtyminen Tallinnaan ja Shnelli hotelliin.
Illalla kävelykierros kaupungilla,Pikkjalan baari,Vapiaano,Olde Hanse ja lopuksi Hellhunt.

Lauantaina ennen laivaanmenoa jotain pientä preorderista.
Veronkorotukset näkyy täällä,ei ollut muita.

Kyllä taas tuli mieleen ettei enää koskaan risteilylaivalla yli,kolme ja puoli tuntia tuntuu pitkälle ajalle kun pariin tuntiin ehtinyt tottua.
No joskus illalla perillä itärajalla.
1750 km.ja 163 litraa,on nää japsi pckupit pieniruokaisia .
Ja teknisestikin meni hyvin matka,tulikin varauduttua huolella:lisäsin moottoriöljyä,jäähdytysnestettä,jarrunestettä,lasinpesunestettä,tarkistin rengaspaineet-jopa vararenkaasta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tämä lähti eilen eteenpäin, tasan 11 kuukautta ja n.15 000 km.tuli mittariin siinä ajassa.
Ei ihan tyhjän panttina ollut.
27 kertaa Venäjällä, kerran Liettuassa ja pari Latvia & Viro reissua tuli tehtyä.
Nyt eletään taas epävarmoja aikoja kun liikkuminen noitten mersujen varassa… tosin jos oikein tiukka paikka tulee niin löytyisköhän Nettiautosta joku sopiva kulkine noitten 20" renkaitten päälle
Ei ihan tyhjän panttina ollut.
27 kertaa Venäjällä, kerran Liettuassa ja pari Latvia & Viro reissua tuli tehtyä.
Nyt eletään taas epävarmoja aikoja kun liikkuminen noitten mersujen varassa… tosin jos oikein tiukka paikka tulee niin löytyisköhän Nettiautosta joku sopiva kulkine noitten 20" renkaitten päälle

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----