

Puskurin kuori irti, umpiot pöydälle ja uudet ballastit vanhojen tilalle. Kaikki hyvin ja "uudet" ballastit oli samanlaiset kuin alkuperäiset, joten paikoilleen.

Umpiot autoon paikoilleen ja testaamaan. Valot toimi niin kuin pitää ja tyytyväisenä sitten kasaamaan keulaa. Eli ei muuta kuin tuumasta toimeen ja puskurin kuori nippeileineen paikoilleen. Autoa tyytyväisenä silmäillessä katse harhailee auton vierellä lojuneisiin puskurin sisälle kuuluviin styrokseihin


Siinäpä sitten kun auto oli nosturilla niin tuumasin vaihdella hammastangon puslat. Olin tuossa aiemmin tilannut Whitelinen puslasarjan (https://ukwhitelineperformance.com/coll ... ushing-kit), kun keulasta kuuluu sopivassa risteyksessä jonkinlaista räminää. Erityisesti havaittavissa mukulakivillä. En oikein muuta väljää ole sieltä löytänyt, kuin hantinpuolen hammastangon puslan niin ajatuksena oli nämäkin vaihtaa.
Eli hammastangon kiinnikkeet ja muut haitoilla olevat pellinlipareet irti ja vanhat puslat pois sarjan mukana tulleella ulosvetäjällä. Purkuvaihe menee ihan leppoisasti, hammastanko laskeutuu tarpeeksi puslien kanssa puljaamista varten kun löysää ohjausakselin liitoskappaleen. Uudet puslat asettuvat myös kivasti paikalleen paikkojen putsaamisen jälkeen ja ei muuta kuin kasaamaan. Katselin korjausoppaasta momentit noille pulteille ja toista pulttia momenttiin vetäessä avain pahaenteisesti löystyy


Remontin jälkeen osa kolaus/rämähdys -äänestä jäi pois ja ohjauksen kuollut kohta tuntui myös vähentyneen, joskaan se ei aiemminkaan paha ole ollut. Melko herkästi tulee myös tienpinnan epätasaisuudet ratille, jonkinverran on kovemmat nuo PU-puslat, ei kuitenkaan häiritsevästi. Näihin ehkä kiinnitti nyt enemmän huomiota kun sitä varsin tunnusteli. Jossain määrin tuo räminä tietyissä ajotilanteissa (reikäiset risteykset) tuolta ohjausvaihteen suunnilta on näissä ilmeisesti ominaisuus, joka omassa saattaa hieman korostua kun on alatukivarsissakin uretaanipuslat. Jotkut on vaihtaneet hammastankoa ja todenneet, että ääni on palannut muutaman kuukauden jälkeen. Eli ei muuta kuin radiota kovemmalle

Samalla tuli myös PCV-venttiili putsattua. Tämä laite epäSubarumaisesti ei kulutua öljyä ja ajattelin tämän ominaisuuden pitää tällaisenaan
