Ison diesel-farkun pähkylöintiä... Väyrys-vinkkejä..?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

paas ny jäitä hattuun ja ajele sillä vakinalla :lol: kevät tulee ja tarjonta paranee.mites ois haku nahkahousujen maasta :roll: tee naisen kans lomareissu\autonhaku,sielä olis ainakin valinnanvaraa...ehkä.
mihinä kuhuna mies
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

K-lax kirjoitti:Perhana, väyrys-myyjä pommittaa viesteillä, alta 4k lähtis... Mitähän sitä pitäis tehdä..? Ja edelleen ihan avoimena vihjeenä muillekin, jos jotakuta kiinnostaa niin hakekaa pois vaan!
Älä koske,jos pientä niin ei ilman suurta remppaa selviä....tai tarjoa jotain ihan älytöntä että jää rahaa remppaan ja ylimaalamiseen :wink:
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Niin, hommahan pyörähti pikku yllätysten kautta lopuksi niin että maanantai-illalla pihas seisoi -99 BMW 530D farkku, vieläpä sillä pelotellulla automaattilootalla. Sen verran hyvän tuntuinen yksilö oli että päätin ottaa pikku riskin, katsotaan ny sitte minkämoinen p-kasa tuo on... :roll:
C126
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

jaa sä hait sitte sen penarin mistä puhuit :) no joko ohjelmaa kiinni?
mihinä kuhuna mies
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Onkos laatikon öljyjä miten vaihdeltu? Jossei oo, niin ehkäpä kannattaa vaihtaa? :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eikä se askikaan huono suinkaan ole,Koskinen hartolasta puhui että se aski on yksi maailman helpoimmista tehdä ja ehkäpä myöskin siinä samalla yksi halvemmista näihin euroautoihin :wink:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

mese300 kirjoitti:Eikä se askikaan huono suinkaan ole,Koskinen hartolasta puhui että se aski on yksi maailman helpoimmista tehdä ja ehkäpä myöskin siinä samalla yksi halvemmista näihin euroautoihin :wink:
Koskinen hartolasta on viimenen mies puhumaan laatikoista,sinne en veisi laatikkoa vaikka olis mailman viimeinen paikka korjata yhtään mitään :wink: vaan minun mielipide.....tuskin kovin yleinen,mutta noin 2-4 laatikkoa tulee vuodessa teetettyä,eri paikoissa ja koskinen ainoa paikka minne ne on saanu kantaa takas takuu remonttiin... :!:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mutta eikös se ole hyvä edes että takuut toimii :lol: En ole minäkään yhtäkään askia hänellä korjauttanut vaan itse olen aina askin korjannut :twisted: Mutta Kauno Koskiselta olen tilannut noihin omiin jenkkeihin osat 99% Aina on tullut oikeat osat nopeasti ja edullisesti hänen kauttaan ja vaihteistoöljyt ostan häneltä koska sieltä olen saanut aina 20l pöntön melkein puolet halvemmalla kuin muualta :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Ensimmäinen vika on saapunut! :lol: Tuos on ilmajouset takana, eilen ku tulin töistä niin ihmettelin että miksi jäi kompura pörräämään ku auton sammutti.. No aamullahan tuo selvis, perä oli maas ja errorit taulus.. :evil: Ilmeisesti vuotaa jostain, ei yrittänykkää nousta ku käyntiin laittoi mutta pakkohan tuolla oli töihin ajaa.Sen verran btcf:ää kattelin ettei pitäis rikkoa mitää jos ei mikää ota kiinni mihinkää.. Illalla lisäselvittelyä..
Mites nuo steptronicin öljyt, luulen lukeneeni jostain ettei kannattaisi vaihtaa..?
C126
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

K-lax kirjoitti:Ensimmäinen vika on saapunut! :lol: Tuos on ilmajouset takana, eilen ku tulin töistä niin ihmettelin että miksi jäi kompura pörräämään ku auton sammutti.. No aamullahan tuo selvis, perä oli maas ja errorit taulus.. :evil: Ilmeisesti vuotaa jostain, ei yrittänykkää nousta ku käyntiin laittoi mutta pakkohan tuolla oli töihin ajaa.Sen verran btcf:ää kattelin ettei pitäis rikkoa mitää jos ei mikää ota kiinni mihinkää.. Illalla lisäselvittelyä..
Mites nuo steptronicin öljyt, luulen lukeneeni jostain ettei kannattaisi vaihtaa..?
Kannattaa lukaista sieltä btcf:ltä niitä topicceja kompressorin kuivainaineen kuivatuksesta, voi tokeentua ihan silläkin. 8)
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Kiitos vinkistä, pitääpä tutkia tuokin asia!
C126
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

lähtikö kolffi jo pihasta? Kuulostaa taas ihanan mukavalta kun pääset lukemaan miljuunaa eri voorumia löytääkseen edes semmosta että kannattaako askirasvaa vaihdella vaiko ei jne :wink: yksi niistä monista syistä et miks meiltä lähti audi kiertoon :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

K-lax kirjoitti:Ensimmäinen vika on saapunut! :lol: Tuos on ilmajouset takana, eilen ku tulin töistä niin ihmettelin että miksi jäi kompura pörräämään ku auton sammutti.. No aamullahan tuo selvis, perä oli maas ja errorit taulus.. :evil: Ilmeisesti vuotaa jostain, ei yrittänykkää nousta ku käyntiin laittoi mutta pakkohan tuolla oli töihin ajaa.Sen verran btcf:ää kattelin ettei pitäis rikkoa mitää jos ei mikää ota kiinni mihinkää.. Illalla lisäselvittelyä..
Mites nuo steptronicin öljyt, luulen lukeneeni jostain ettei kannattaisi vaihtaa..?
Mitäpä luulet että mihin nuo laatikot yleensä kuolee? Ei muissakaan autoissa samoilla öljyillä ajella 300tkm, eli kannattas vaihtaa öölit askiin. Tietysti aina nuissa se riski on että uuden öljyn kanssa lähtee jotain paskaa kiertoon joka sitten purattaa laatikon.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mut mitä jos vaihtais pian askin öljyjenvaihdon jälkeen öljyt uudelleen? lähtis ehkä ne paskat pois... Tai sitten uus puhas öljy irrottais lisää paskaa? :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Laatikkoon öljynvaihto huuhdellen, niin että alkaa olla vain kirkasta öljyä kierrossa. Öljyä kuluu, mutta tulee tod. näk. halvemmaksi kuin laatikkoremontti.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Vensku_ kirjoitti:Mut mitä jos vaihtais pian askin öljyjenvaihdon jälkeen öljyt uudelleen? lähtis ehkä ne paskat pois... Tai sitten uus puhas öljy irrottais lisää paskaa? :D
Mitä ite vähän btcf lukeneena ja puimurilla ajaneena olen ymmärtänyt, niin jättää öljyt vaihtamatta kunnes laatikko porsii :shock: tai sitten vain huuhtelemalla, kuten jo tuossa yllä mainittiinkin.
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Kuivailin viikonloppuna kompuran kuivaus-aineet ja sulattelin systeemin, nyt perä-ongelma on toistaiseksi pysyny poies. Muuten on auto kyllä pelannu kivasti (kopkop), ihan tyytyväinen on saanu olla ostokseensa. Joku reilu 1000km ny ajeltu tuolla.. Mittariston pikselit pitäis käydä korjauttamas, näkis vähä paremmin mitä sielä sanotaan... :lol: Kattoo ny täs sitte mitä niiden laatikko-öljyjen kans tekee, aski ei kummaile sitte niin yhtää mitää niin ei jaksa asian kans kiirehtiä. Niin ja golffi löytyy vielä pihasta, ostakkeeostakkee! :D
C126
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Siinä on varmaan se ZF laatikko, johon olisi hyvä vaihtaa öljyt ja suodatin 60 000km välein.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Yhtä hyvä se on vaihtaa siihen GM laatikkoonkin 60tkm välein, jos tuo nyt oli 530d ja koria E39 niin siellä on GM 5L40-E (A5S390R bemarin tehtaan kielellä). E60 tuli vasta ZF:n 6-vaihteiset askit, joissa niissäkin ongelmia(E46 204hv koneen yhteydessä taisi tulla).
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Niinku mulqvisti tuossa totesikin että GM:n aski siellä on, ja suhde ZF:n ja GM:n askien suhteen on kuulema se, että jos ZF:stä porsii 1/100, niin GM:iä 1/10... :roll:

Kyllä ne öljyt kannattaa vaihdattaa, ennen ennenkö niitä vikoja alkaa tulemaan. :wink:

ZF:ä löytyy tuon ikäluokan autoista ainostaan 730d:stä.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”