eldo & Volvo ?
-
- ja pulla
- Viestit: 63
- Liittynyt: 19.5.2008 20:21
- Paikkakunta: Iisalmi
Vähän vertailua kulutukseen eli aikasta paljon kaupunki ajoa.
Oma 850 t5 sedan automaatin kulutuksia n. 1000km ajomäärällä/laskenta kerta:
8.9.2011 kulutus 10.99l/100km,
20.10.2011 kulutus 10.45l(ajotietokoneen mukaan 10.4l/100km)
20.12.2011 kulutus 11.44l (ajotietokone näytti 11.5l/100km).
Kesällä ilmastointi päällä suurimmaksi osin maantie ajolla pääsin ajotietokoneen mukaan 8.9 litraan.
Oma 850 t5 sedan automaatin kulutuksia n. 1000km ajomäärällä/laskenta kerta:
8.9.2011 kulutus 10.99l/100km,
20.10.2011 kulutus 10.45l(ajotietokoneen mukaan 10.4l/100km)
20.12.2011 kulutus 11.44l (ajotietokone näytti 11.5l/100km).
Kesällä ilmastointi päällä suurimmaksi osin maantie ajolla pääsin ajotietokoneen mukaan 8.9 litraan.
Viimeksi muokannut Kuppi_kahvia, 03.6.2012 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eldo, Volvolla ei saa naisia
Eikö nyt kuitenkin kannattas miettiä sitä CLK:ta isolla pensakoneella?!


ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Pumballa oli myynnissä pakuksi rekattu manuaalivaihteinen TDI. Katoppa tuolta kauppapaikalta. Kulutus on mielestäni linjassa tehoon. Tuossa taisi olla vielä "lastu", joten liikahtaa riittävän ripeästi.
Eldo, piparin saanti ei ole autosta kiinni. Yleensä he, jotka autolla yrittävät saada naisia ovat niitä joiden lastenhuoneen ikkuna oli synkkään kuusikkoon ja "hiekkakasalla" kalliomurske.

Eldo, piparin saanti ei ole autosta kiinni. Yleensä he, jotka autolla yrittävät saada naisia ovat niitä joiden lastenhuoneen ikkuna oli synkkään kuusikkoon ja "hiekkakasalla" kalliomurske.

Kyllähän sinä Elto tiijät, minäEldorado kirjoitti:Onko siinä ongelmaa jos kerta itsekin myönnät että on hyvä ajettava?jovihava kirjoitti:Oma mielikuva noista volvoista on että hyviä ovat ajettavina ja kohtuuruosteettomia.
Voisi lipo harkita itellekin, mutta kun se nyhtää vikopäästä

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Oma kompura on ollu myös ylivoimaisesti paras Mersu mitä mulla on ollumarkusm kirjoitti:kaverilla on 320clk erittäin viaton auto ollut ja tuo toinenkin edelläkirjoittaneen mainitsema seikka on onnistunut.


S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Isot pojat on kertoneet, että nuo vanhemmat bensa Volvot alkaa polttamaan öljyä reilusti. Helppo vaihtaa öljyt kun säännöllisesti joutuu lisäämään ja välillä vaihtaa suodattimen...
Aikanaan kun hävitin bensa Volvoni niin jobbari kysyi suoraan, että paljonko vie öljyä. Kerroin että en tiedä kun autolla olen ajanut noin 2000km. Tähän jobbari tuumasi, että kaikki nämä polttaa öljyä.
Mieluummin ostaisin tuommosen bensa Volvon pitkäaikaiselta omistajalta kuin jobbarilta koirahäkistä.
Aikanaan kun hävitin bensa Volvoni niin jobbari kysyi suoraan, että paljonko vie öljyä. Kerroin että en tiedä kun autolla olen ajanut noin 2000km. Tähän jobbari tuumasi, että kaikki nämä polttaa öljyä.
Mieluummin ostaisin tuommosen bensa Volvon pitkäaikaiselta omistajalta kuin jobbarilta koirahäkistä.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Perheessä oli joskus vm. 1997 mk1 V70/2,5 103kW. Ostaessa ajettu 238tkm, myydessä 310tkm. Todella huoleton auto, akku vaihdettiin ja termostaatti. Öljyä ei tarvinnut lisätä 15tkm vaihtovälillä. Keskikulutus oli todellakin lähellä 10l/100km, maantieajossa pääsi jopa seiskalla alkaviin lukemiin, mikäli oli hieman yritystäPappi kirjoitti:Isot pojat on kertoneet, että nuo vanhemmat bensa Volvot alkaa polttamaan öljyä reilusti. Helppo vaihtaa öljyt kun säännöllisesti joutuu lisäämään ja välillä vaihtaa suodattimen...
Aikanaan kun hävitin bensa Volvoni niin jobbari kysyi suoraan, että paljonko vie öljyä. Kerroin että en tiedä kun autolla olen ajanut noin 2000km. Tähän jobbari tuumasi, että kaikki nämä polttaa öljyä.
Mieluummin ostaisin tuommosen bensa Volvon pitkäaikaiselta omistajalta kuin jobbarilta koirahäkistä.

Yhden koneen tuommoseen bensakrematorioon joskus putkittanut ja rempannut. Kävin yhden purkaamon valikoiman läpi siten että tähystin tulpan reiästä männän päälle. Silmin nähtävä pykälä sylinterin yläkuolokohdassa joka koneessa
Yksi entinen koneistaja sitten teki siihen vanhaan lohkoon putket mossen sylinteriputkesta, sen jälkeen herkes öljy palamasta 


Kokemuksia on viiden vuoden ajalta V70 II -01 automaatista ja ongelmia oli yllättävän vähän. Mittarissa oli 160 tkm kun ostin ja 220 tkm kun pistin vaihtoon.
Kulutus oli maantieajossa 7-8 litraa sadalle, pätkäajossa kaupungissa tuplat (?).
Keulaan piti vaihtaa jousta, iskaria, tukivartta, heloja, palloniveltä ja raidetangon päätä lähes joka katsastukseen, takajarrut oli loppu nyt syksyllä ja ne piti uusia. Osat oli edullisia tarvikkeena, mutta ei ne toisaalta mitään kestäneet. Tankin kannen muovisarana hajosi, maksoi marmorilla parikymppiä ja vaihdoin sen itse. Muuta ongelmaa ei tule mieleen... Ai niin, laturin hiilet ja säädin vaihdettiin jossain 170 tkm paikkeilla. Akkua en vaihtanut koskaan.
Corollaan verrattuna V70 oli erittäin hiljainen, hyvät stereot (HU-603) ja mukava muutenkin, oikein leppoisa matkareki. Jos en olisi tarvinnut tilavempaa autoa ja enemmän istumakapasiteettiä, olisin voinut harkita uudempaa Volvoa paremmilla varusteilla.
Kulutus oli maantieajossa 7-8 litraa sadalle, pätkäajossa kaupungissa tuplat (?).
Keulaan piti vaihtaa jousta, iskaria, tukivartta, heloja, palloniveltä ja raidetangon päätä lähes joka katsastukseen, takajarrut oli loppu nyt syksyllä ja ne piti uusia. Osat oli edullisia tarvikkeena, mutta ei ne toisaalta mitään kestäneet. Tankin kannen muovisarana hajosi, maksoi marmorilla parikymppiä ja vaihdoin sen itse. Muuta ongelmaa ei tule mieleen... Ai niin, laturin hiilet ja säädin vaihdettiin jossain 170 tkm paikkeilla. Akkua en vaihtanut koskaan.
Corollaan verrattuna V70 oli erittäin hiljainen, hyvät stereot (HU-603) ja mukava muutenkin, oikein leppoisa matkareki. Jos en olisi tarvinnut tilavempaa autoa ja enemmän istumakapasiteettiä, olisin voinut harkita uudempaa Volvoa paremmilla varusteilla.
No höh, olisit sanonut että tuollaisen haluat, just ehdin myydä omani pois alkuvuodesta.
Tuon hintaluokan Volvoista omakin suositukseni on ehdottomasti S70 tai V70, tai ehkä varauksin 940 Turbo tai S90. Nuo ovat kaikki oikeasti Volvomaisia, niin hyvässä kuin pahassa. Uusia pattikylkisiä V70 malleja alkaa saada lähelle samoja hintoja, mutta 2000-luvun alun S60, V70 olivat pahemmin laatupoikkeamien uhreja useammassakin mielessä ja tuo vanha suorakylkinen malli on paremmassa maineessa.
Kaasuläppäkotelosta jo varoitettiinkin, mutta kun vaparia olin aikanaan hakemassa, niin omani ostokriteereissä oli ehdottomana vaatimuksena juuri tuo uusi moottoriversio, eli vuodesta 1999 alkaen toimitettu 140 / 170 hv.
Vaikka korista ei juuri eroa näe, on 1998 ja 1999 malleilla eroa mm. imusarja, kaasuläppäkotelo, sylinterinkansi, polttoaineenruiskutus ja CAN-väylä. Sekä tehtaan ilmoituksen mukaan 1.4 litraa sadalle, jonka kokemus vahvistaa. Äidilläni on nimittäin ollut jo ainakin 10 vuotta 850 vanhemmalla moottoriversiolla.
Ahdettuihin tuli moottoripäivitys vasta myöhemmin pattikylkiseen malliin.
Jokainen kaasuläppäkotelon kilometri yli 200.000 on laina-ajalla, mutta mitä väliä, kun uuden saa muutamalla satasella ja uusi kone säästää sen hinnan polttoainekuluissa jo parinkymmenentuhannen km matkalla?
Moottorin ylempi tukikumi on kulutustavaraa, vaihto n. 10 minuuttia, tosin osat vain Wetteriltä. Aiemmin sai pelkän puslan parilläkympillä, nyt säästyy 5 minuuttia ruuvipenkin ja putkenpätkien kanssa kun varaosana on koko kiinnike nelinkertaisella hinnalla. Ei silti kynnyskysymys, koska ei näitä jatkuvasti vaihdella.
Koska kone on väärin päin, on nokkahihnan vaihto työläs ja kallis ja sille saa budjetoida satasia, ellei hihnaa ole vaihdettu ajallaan. Vaurioherkkä tuo sen sijaan ei ole, kunhan hihna vaihtuu silloin kun pitääkin. Suuresta työmäärästä johtuen moni vaihtaa myös vesipumpun samalla ison purkutyön yhteydessä.
Automaattia en noin vanhaan ottaisi, koska se on vanha nelivaihteinen AW, eikä kovin moderni, vaikka kestäisikin. Manuaalivaihteistojen mahdollisista ongelmista en ole tietoinen, mutta myös laatikon ja moottorin stefojen vaihto on aika työlästä, joten öljyvuodolla laatikon ja koneen saumasta on hintansa. Ei ole paha tyyppivika, mutta vaihtoon lähdössä olevasta autosta saattaa jäädä omistajalla korjaamatta.
Koriltaan nuo ovat kestäviä, päälle päin ei saisi ruostetta näkyä lainkaan, eikä juuri allakaan mitään toimenpiteitä aihuttavaa. Huonoa ei kannata ostaa, koska tarjontaa on paljon ja hyvät eivät enää maksa juurikaan enempää.
Puolinahkaverhoilussa on joissakin vuosikerroissa käytetty Mersun Avantgarden tapaan itsetuhoista tekonahkaa, eli mieluusti joko kangas- tai kokonahkaverhoilu, jotka ovat molemmat kestäviä.
Omani oli yksi viimeisistä, vuoden 2000 Classic ja ensimmäisen vuoden ajoin tankkikirjan mukaan 7.9 sadalle keskikulutuksella, vaikka se V70 olikin perheen kuljetuslavetti, jonka mukana keikkui suksilaatikko, kanootti tai perävaunu n. 10% matkasta. Ja vaimon uudemmalla S80:lla ajettiin pidemmät matkat silloin kun kamat mahtuivat kyytiin.
Hieman nikottelevan kaasuläppäkotelon puhdistuksen yhteydessä meni moottorinohjauksen softaversio vaihtoon ja kulutus nousi ja samalla tuli nuorempia kuskeja ratin taakse ja kulutus nousi lisää. Meidän 3 vuoden ajalta keskiarvoksi jäi 8.4 sadalle. Pätkäajossa saa menemään selvästi enemmänkin. Myös repimällä saa menemään enemmän, vaikkei vauhti kiihdykään kulutusta vastaavasti.
Turbokone ei välttämättä nosta kulutusta paljoa, mutta on selvästi kivempi ajaa.
Viimeisen vuosikerran Classic malleissa on kivat varusteet mukana, esim. nahkaverhoiluja ja automaatti-ilmastointia sekä kaikki kattava valikoima sähköhärveleitä.
Soitin on 2*DIN kokoinen ja vaatimatonta tasoa, mutta itse heivasin jenkkakoneen mäkeen ja tilalle Blaupunkt Hamburg ja sen jälkeen oli kodin CD-hyllystö muistitikulla mukana ja automaattinen BT-HF puhelimelle. Ja alle kympillä Wetteriltä alkuperäinen tavaralokero tyhjäksi jäävän reijänpuolikkaan peitoksi.
Ajamisesta huomaa heti suhteellisen hyvän suuntavakavuuden ja Volvoksi ihan kohtuullisen ohjaustuntuman, mutta painojakauma ja kaarretasapaino ovat vanhaa etuvetoperinnettä, eli raskaasti nokkapainoinen puntti, joka ei jäisessä liikenneympyrässä halua kääntyä kuin väkivalloin pakotettuna. Eli siis rauhallinen. Jäyhä. Volvo.
Ja mielestäni paremmat istuimet kuin 740 tai S80 malleissa.
Viosta ei ole paljon sanomista, kun ainoat normaalien huoltojen lisäksi vaihtamani osat hieman yli 40 tkm matkalla 3 vuoden aikana olivat ajotietokoneen valintakytkin (20 € Backfältin Volvopurkaamo Ala-Vetelissä) ja moottorin ylätuki. Ai niin, ja yksi harakka hyppäsi päänsä pahki etuvilkkuun ja kiinnikkeet räks, sekä vilkusta että harakasta. Ostin molemmat vilkut kun halvalla sai, ettei tarvi katsella paripuolia.
Meiltä V70 lähti n. 220.000 km ajettuna ja silloin oltiin siinä rajoilla, että tarviiko hieman lisätä öljyä 20 tkm huoltovälillä. Joihinkin pahasti huohottaviin koneisiin törmäsin omaani hakiessani, mutta se ei ole mikään normitilanne tuolle moottorille, vaan pahoinpitelyn tai haaverin seurausta. Käyvän koneen öljytikun reijästä tuleva puhallus ja savupilvi ei kuulu asiaan.
Kysy lisää Oulun miitissä jos asia vielä kiinnostaa ja jos olet oikeasti menossa tuollaisia ostattelemaan, niin pyydä multa lainaan BSR:n testeri vikakoodien tilan katsomiseksi, tai pyydä vaikka mukaan renkaita potkimaan?
Mulla on nimittäin hankittuna ruotsalaisen viripajan BSR:n Volvo-testeri, joka ei katso vain OBD-II moottorinohjausjärjestelmän tilaa, vaan käy läpi kaikki 38 mikrokontrollerin ohjaamaa alijärjestelmää muuallakin kuin moottorissa.
Tätä ei kannata säikähtää, omassa autossani oli meille tullessa 0 vikakoodia päällä ja niin oli lähtiessäkin. Siinä välillä kävi yksi vika päällä, kun ajotietokone huomasi valintakytkimensä kilahtaneen ja kertoi haluavansa uuden, vaikka ei se millään tavoin ajamista estänytkään.
Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.
Tuon hintaluokan Volvoista omakin suositukseni on ehdottomasti S70 tai V70, tai ehkä varauksin 940 Turbo tai S90. Nuo ovat kaikki oikeasti Volvomaisia, niin hyvässä kuin pahassa. Uusia pattikylkisiä V70 malleja alkaa saada lähelle samoja hintoja, mutta 2000-luvun alun S60, V70 olivat pahemmin laatupoikkeamien uhreja useammassakin mielessä ja tuo vanha suorakylkinen malli on paremmassa maineessa.
Kaasuläppäkotelosta jo varoitettiinkin, mutta kun vaparia olin aikanaan hakemassa, niin omani ostokriteereissä oli ehdottomana vaatimuksena juuri tuo uusi moottoriversio, eli vuodesta 1999 alkaen toimitettu 140 / 170 hv.
Vaikka korista ei juuri eroa näe, on 1998 ja 1999 malleilla eroa mm. imusarja, kaasuläppäkotelo, sylinterinkansi, polttoaineenruiskutus ja CAN-väylä. Sekä tehtaan ilmoituksen mukaan 1.4 litraa sadalle, jonka kokemus vahvistaa. Äidilläni on nimittäin ollut jo ainakin 10 vuotta 850 vanhemmalla moottoriversiolla.
Ahdettuihin tuli moottoripäivitys vasta myöhemmin pattikylkiseen malliin.
Jokainen kaasuläppäkotelon kilometri yli 200.000 on laina-ajalla, mutta mitä väliä, kun uuden saa muutamalla satasella ja uusi kone säästää sen hinnan polttoainekuluissa jo parinkymmenentuhannen km matkalla?
Moottorin ylempi tukikumi on kulutustavaraa, vaihto n. 10 minuuttia, tosin osat vain Wetteriltä. Aiemmin sai pelkän puslan parilläkympillä, nyt säästyy 5 minuuttia ruuvipenkin ja putkenpätkien kanssa kun varaosana on koko kiinnike nelinkertaisella hinnalla. Ei silti kynnyskysymys, koska ei näitä jatkuvasti vaihdella.
Koska kone on väärin päin, on nokkahihnan vaihto työläs ja kallis ja sille saa budjetoida satasia, ellei hihnaa ole vaihdettu ajallaan. Vaurioherkkä tuo sen sijaan ei ole, kunhan hihna vaihtuu silloin kun pitääkin. Suuresta työmäärästä johtuen moni vaihtaa myös vesipumpun samalla ison purkutyön yhteydessä.
Automaattia en noin vanhaan ottaisi, koska se on vanha nelivaihteinen AW, eikä kovin moderni, vaikka kestäisikin. Manuaalivaihteistojen mahdollisista ongelmista en ole tietoinen, mutta myös laatikon ja moottorin stefojen vaihto on aika työlästä, joten öljyvuodolla laatikon ja koneen saumasta on hintansa. Ei ole paha tyyppivika, mutta vaihtoon lähdössä olevasta autosta saattaa jäädä omistajalla korjaamatta.
Koriltaan nuo ovat kestäviä, päälle päin ei saisi ruostetta näkyä lainkaan, eikä juuri allakaan mitään toimenpiteitä aihuttavaa. Huonoa ei kannata ostaa, koska tarjontaa on paljon ja hyvät eivät enää maksa juurikaan enempää.
Puolinahkaverhoilussa on joissakin vuosikerroissa käytetty Mersun Avantgarden tapaan itsetuhoista tekonahkaa, eli mieluusti joko kangas- tai kokonahkaverhoilu, jotka ovat molemmat kestäviä.
Omani oli yksi viimeisistä, vuoden 2000 Classic ja ensimmäisen vuoden ajoin tankkikirjan mukaan 7.9 sadalle keskikulutuksella, vaikka se V70 olikin perheen kuljetuslavetti, jonka mukana keikkui suksilaatikko, kanootti tai perävaunu n. 10% matkasta. Ja vaimon uudemmalla S80:lla ajettiin pidemmät matkat silloin kun kamat mahtuivat kyytiin.
Hieman nikottelevan kaasuläppäkotelon puhdistuksen yhteydessä meni moottorinohjauksen softaversio vaihtoon ja kulutus nousi ja samalla tuli nuorempia kuskeja ratin taakse ja kulutus nousi lisää. Meidän 3 vuoden ajalta keskiarvoksi jäi 8.4 sadalle. Pätkäajossa saa menemään selvästi enemmänkin. Myös repimällä saa menemään enemmän, vaikkei vauhti kiihdykään kulutusta vastaavasti.
Turbokone ei välttämättä nosta kulutusta paljoa, mutta on selvästi kivempi ajaa.
Viimeisen vuosikerran Classic malleissa on kivat varusteet mukana, esim. nahkaverhoiluja ja automaatti-ilmastointia sekä kaikki kattava valikoima sähköhärveleitä.
Soitin on 2*DIN kokoinen ja vaatimatonta tasoa, mutta itse heivasin jenkkakoneen mäkeen ja tilalle Blaupunkt Hamburg ja sen jälkeen oli kodin CD-hyllystö muistitikulla mukana ja automaattinen BT-HF puhelimelle. Ja alle kympillä Wetteriltä alkuperäinen tavaralokero tyhjäksi jäävän reijänpuolikkaan peitoksi.
Ajamisesta huomaa heti suhteellisen hyvän suuntavakavuuden ja Volvoksi ihan kohtuullisen ohjaustuntuman, mutta painojakauma ja kaarretasapaino ovat vanhaa etuvetoperinnettä, eli raskaasti nokkapainoinen puntti, joka ei jäisessä liikenneympyrässä halua kääntyä kuin väkivalloin pakotettuna. Eli siis rauhallinen. Jäyhä. Volvo.
Ja mielestäni paremmat istuimet kuin 740 tai S80 malleissa.
Viosta ei ole paljon sanomista, kun ainoat normaalien huoltojen lisäksi vaihtamani osat hieman yli 40 tkm matkalla 3 vuoden aikana olivat ajotietokoneen valintakytkin (20 € Backfältin Volvopurkaamo Ala-Vetelissä) ja moottorin ylätuki. Ai niin, ja yksi harakka hyppäsi päänsä pahki etuvilkkuun ja kiinnikkeet räks, sekä vilkusta että harakasta. Ostin molemmat vilkut kun halvalla sai, ettei tarvi katsella paripuolia.
Meiltä V70 lähti n. 220.000 km ajettuna ja silloin oltiin siinä rajoilla, että tarviiko hieman lisätä öljyä 20 tkm huoltovälillä. Joihinkin pahasti huohottaviin koneisiin törmäsin omaani hakiessani, mutta se ei ole mikään normitilanne tuolle moottorille, vaan pahoinpitelyn tai haaverin seurausta. Käyvän koneen öljytikun reijästä tuleva puhallus ja savupilvi ei kuulu asiaan.
Kysy lisää Oulun miitissä jos asia vielä kiinnostaa ja jos olet oikeasti menossa tuollaisia ostattelemaan, niin pyydä multa lainaan BSR:n testeri vikakoodien tilan katsomiseksi, tai pyydä vaikka mukaan renkaita potkimaan?
Mulla on nimittäin hankittuna ruotsalaisen viripajan BSR:n Volvo-testeri, joka ei katso vain OBD-II moottorinohjausjärjestelmän tilaa, vaan käy läpi kaikki 38 mikrokontrollerin ohjaamaa alijärjestelmää muuallakin kuin moottorissa.
Tätä ei kannata säikähtää, omassa autossani oli meille tullessa 0 vikakoodia päällä ja niin oli lähtiessäkin. Siinä välillä kävi yksi vika päällä, kun ajotietokone huomasi valintakytkimensä kilahtaneen ja kertoi haluavansa uuden, vaikka ei se millään tavoin ajamista estänytkään.
Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Etenkin 10-tappisten tyyppivika.Pappi kirjoitti:Isot pojat on kertoneet, että nuo vanhemmat bensa Volvot alkaa polttamaan öljyä reilusti. Helppo vaihtaa öljyt kun säännöllisesti joutuu lisäämään ja välillä vaihtaa suodattimen...
Uusi kansi ja "muutama" muu muutos näyttäisi korjaavan aika paljon myös hinnat-alkaen koneen kestoa loppupään mallisarjassa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kuin myös meille uutena tullut S60 2001.nokileka kirjoitti:Kokemuksia on viiden vuoden ajalta V70 II -01...
...Keulaan piti vaihtaa jousta, iskaria, tukivartta, heloja, palloniveltä ja raidetangon päätä lähes joka katsastukseen...
Ensimmäisestä huollosta alkaen vaihtui jotain alustan osaa, silti joka huoltoon mennessä jostain kolisi.
Nykyinen S80 on ensimmäisiä 2004 facelift-malleja ja meni ensimmäiset 140.000 km tehtaan pakettina ennen ensimmäistä alustan osaa (alatukivarren etummaiset puslat)
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Eldo hyvä,
näin foorumin välityksellä, väitän oppineeni hieman tulkitsemaan ajatusmaailmaasi
noiden autojen suhteen.
Tämä johtuu pelkästään siitä, että allekirjoittanut on hieman
samanmoinen noiden autojen ja niiden vaihdon suhteen.
Sinä olet kuitenkin näillä Mersuilla mennyt ja uskoakseni myös
niiden kyytiin hieman "tykästynyt".
Hyppy tuollaisen kansanvaunun rattiin voi olla henkisesti
aikas raskasta ja tämä seuraavasta syystä
Mielikuvissasi kuitenkin pidät Vollea premium-luokan autona
ja hyvin pian huomaat vertailevasi sitä Mersuun, tämän
jälkeen tulet tekemään johtopäätöksen, että nämä
kaksi laadukasta kulkinetta ovat ihan eri premium-maailmasta.
Uskallan jopa väittää, että sinulle kävisi kuten minulle.
Autolla ajaminen ei ole enää mukavaa koska Volvo ei herätä
minkäänlaisia "tunteita".
Ei puolesta eikä vastaan se vaan on volle, kulkuneuvo
jolla pääset paikasta A paikaan B, ketään häiritsemättä, ketään suututtamatta,
Ruotsalaisen kansankodin taattuun tyyliin.
Onnekseni sain myytyä oman silloisen kulkineen eteenpäin.
Kokonaista puoli vuotta Volvon ratissa riitti minulle, ihan loppuelämäksi.
Tämä kirjoitus tuli muistikuvista, entisenä 850 stw:n omistajana,
tarkoitukseni ei todellakaan ole loukata ketään vaan tuoda oma
mielipiteeni kyseisetä merkistä esille.
Eldo kun kerta tykkäät ajaa autolla niin oikeasti katsos tuota, farkku ja tiisseli:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4549709
T. masa
näin foorumin välityksellä, väitän oppineeni hieman tulkitsemaan ajatusmaailmaasi
noiden autojen suhteen.
Tämä johtuu pelkästään siitä, että allekirjoittanut on hieman
samanmoinen noiden autojen ja niiden vaihdon suhteen.

Sinä olet kuitenkin näillä Mersuilla mennyt ja uskoakseni myös
niiden kyytiin hieman "tykästynyt".

Hyppy tuollaisen kansanvaunun rattiin voi olla henkisesti
aikas raskasta ja tämä seuraavasta syystä

Mielikuvissasi kuitenkin pidät Vollea premium-luokan autona
ja hyvin pian huomaat vertailevasi sitä Mersuun, tämän
jälkeen tulet tekemään johtopäätöksen, että nämä
kaksi laadukasta kulkinetta ovat ihan eri premium-maailmasta.

Uskallan jopa väittää, että sinulle kävisi kuten minulle.
Autolla ajaminen ei ole enää mukavaa koska Volvo ei herätä
minkäänlaisia "tunteita".
Ei puolesta eikä vastaan se vaan on volle, kulkuneuvo
jolla pääset paikasta A paikaan B, ketään häiritsemättä, ketään suututtamatta,
Ruotsalaisen kansankodin taattuun tyyliin.
Onnekseni sain myytyä oman silloisen kulkineen eteenpäin.
Kokonaista puoli vuotta Volvon ratissa riitti minulle, ihan loppuelämäksi.
Tämä kirjoitus tuli muistikuvista, entisenä 850 stw:n omistajana,
tarkoitukseni ei todellakaan ole loukata ketään vaan tuoda oma
mielipiteeni kyseisetä merkistä esille.
Eldo kun kerta tykkäät ajaa autolla niin oikeasti katsos tuota, farkku ja tiisseli:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4549709
T. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Hehe, mersuihin niitataan jopa jousikuppejalaineracing kirjoitti:onre kirjoitti:laineracing kirjoitti: Uudehkon mesenkin ovi on täynnä popniittiä... tuotantotehokkuus on tehny kaikesta paskaa. Eivoo,samanlailla se niiteillä kiinni pysyy pellin ja muovin lipareet kuin pulteillakin.

Ot:na, buster veneetkin on niiteillä kasattuja....eikä ne nyt niin huonoja ole.
.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Tässähän alkaa Volvokuume nostamaan taas päätään
Kahden jälkikasvun isänä kun se
ei ole enää niin justiinsa niin mikä jottei
Piiuskalla on ollut kasipätkä 20v bensalla ja automaatilla jo viisi vuotta ja remontit on olleet etuiskarit, etutolpan yläpäässä olevat kumi/laakerihässäkät, akku ja liekkilukon sihdin irrotus. Öljy ja bensa kyllä kelpaa, mittarissa nyt 320tkm.





Mulla oli suorakylkinen V70 20-venttiilisellä vaparibensalla ja manuaali viisi vuotta. En pitäisi sitä aivan paskana autona, vaan aika hyvänä monessa suhteessa.
Omalla ajoin 185 000 - 280 000 km. Etupään niveliä menee tosiaan aivan urakkatahtiin, eikä ne minusta ylimääräisenä menona mitään halpoja ole. (Toki vain murto-osa ML:n vastaavien hinnasta).
Oman kanssa kävi kerran kylmänä talvena niin, että huohotin jäätyi ja auto paiskasi öljyt mäelle nokka-akselin päässä olevasta tiivisteestä. Isompaa vahinkoa ei kuitenkaan päässyt käymään, mutta koneen tyhjäkäynti oli sen jälkeen karkeampaa kuin aikaisemmin.
Jakopään huollot ovat hintavia, jos joutuu teettämään pajalla. Moottorin tukikumeja taitaa myös mennä aika yleisesti, mutta ei ne huonokuntoiset kuskin penkille asti paljoakaan itsestään ilmoittele.
Nykyautoihin verrattuna takapenkin tilat eivät ole kovin kummoiset, mutta ei se ahdaskaan ole. Automaatti-ilmastoinnin katkaisin kun hajoaa, saa lompakko ihmetelemisen aihetta. Itse päädyin purkuosaan ja sen jälkeen automaatti oli jokseenkin käsisäätöinen. Vanhassa ei kuitenkaan ilmastointi toiminut lainkaan ja uusi osa olisi maksanut silloin melkein tonnin nykyrahaa. Sähköikkunat ovat niissä samanlainen kesävaruste kuin muissakin autoissa. Minun kappaleessa apukuskin ikkuna alkoi menemään vain alas. Arvatkaa, kuinka monta kertaa joku laski sen sateessa?
Bensaa sillä menee nykymakuun paljon sekalaisessa ajossa n. 11ltr/100km. Eli bensa-maasto-marsuun verrattuna ei melkein mitään.
Itse pidän Mersua kivempana, mutta makuasioita nämä on. Ainakin bensa-Mersun ylläpito on kalliimpaa.
Omalla ajoin 185 000 - 280 000 km. Etupään niveliä menee tosiaan aivan urakkatahtiin, eikä ne minusta ylimääräisenä menona mitään halpoja ole. (Toki vain murto-osa ML:n vastaavien hinnasta).
Oman kanssa kävi kerran kylmänä talvena niin, että huohotin jäätyi ja auto paiskasi öljyt mäelle nokka-akselin päässä olevasta tiivisteestä. Isompaa vahinkoa ei kuitenkaan päässyt käymään, mutta koneen tyhjäkäynti oli sen jälkeen karkeampaa kuin aikaisemmin.
Jakopään huollot ovat hintavia, jos joutuu teettämään pajalla. Moottorin tukikumeja taitaa myös mennä aika yleisesti, mutta ei ne huonokuntoiset kuskin penkille asti paljoakaan itsestään ilmoittele.
Nykyautoihin verrattuna takapenkin tilat eivät ole kovin kummoiset, mutta ei se ahdaskaan ole. Automaatti-ilmastoinnin katkaisin kun hajoaa, saa lompakko ihmetelemisen aihetta. Itse päädyin purkuosaan ja sen jälkeen automaatti oli jokseenkin käsisäätöinen. Vanhassa ei kuitenkaan ilmastointi toiminut lainkaan ja uusi osa olisi maksanut silloin melkein tonnin nykyrahaa. Sähköikkunat ovat niissä samanlainen kesävaruste kuin muissakin autoissa. Minun kappaleessa apukuskin ikkuna alkoi menemään vain alas. Arvatkaa, kuinka monta kertaa joku laski sen sateessa?
Bensaa sillä menee nykymakuun paljon sekalaisessa ajossa n. 11ltr/100km. Eli bensa-maasto-marsuun verrattuna ei melkein mitään.
Itse pidän Mersua kivempana, mutta makuasioita nämä on. Ainakin bensa-Mersun ylläpito on kalliimpaa.
Joo emmä sitä ole sanonutkaan, etteikö ne kamat siellä poppareilla paikallaan pysyis. Oon itse tehnyt aikanaan työkseni bändihommista tuttuja "roadcaseja", ne vanerilootat pysyy kasassa puolella kourallisella popniittejä vaikka kamaa ois sisällä alun toistasataa kiloa... Alkoi vaan vituttaa tuona syksyisenä hetkenä kun piti "äkkiä parilla lenkkiavaimella" purkaa ovi maalauskuntoon ja sitten kävi ilmi että jaa, tässä tarttiskin porakonetta ja poppariterää, ja kokoonpanoon mielellään niittaimen. Jotenkin en mieltäny että törmäisin ko. kiinnitysratkaisuun autohommissa ihan tehtaan jäljiltätodellauupunut kirjoitti: Hehe, mersuihin niitataan jopa jousikuppeja![]()
Ot:na, buster veneetkin on niiteillä kasattuja....eikä ne nyt niin huonoja ole.
.

- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
740GLE:kin viittasi tähän, 10-venttiilisten vika, myös S/V70-sarjassa. Kyseessä on ilmansuodattimelta kaasuläpälle menevä imuputki, joka haurastuu mutkan kohdalta "haitarin" väleistä -> kone imee pölyt sisuksiinsa. 20-venttiilisissä imuputki on erilainen ja ilmeisesti myös eri materiaalia, siksi kestää paremmin.dealer kirjoitti:Ainakin 850 bensakoneissa rikkoutuu yksi pieni huohotin(?)putki paikasta josta vika ei näy ja kone imee siitä pölyt sisuksiinsasylinterit kuluneet jo alle 200tkm ajolla ja öljyä kuluu.
Pari noita on sattunut aikoinaan omalle kohdalle tutkittavaksi.
En tiedä uudemmista onko samanlainen.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Itse näkisin tässä myös sosiaalisen verkoston mukanaan tuoman hyväksynnän. Ostat millaisen Mersun tahansa niin olet "piireissä".masa66 kirjoitti: Sinä olet kuitenkin näillä Mersuilla mennyt ja uskoakseni myös
niiden kyytiin hieman "tykästynyt".![]()
T. masa
Muun merkkisen auton kuljettana olet vain osa harmaata massaa...
Tulee mieleen kappale:
http://www.youtube.com/watch?v=M8Bdw2USpPk

Millaisia kicksejä se mersu antaa? Pitääkö ihan talouspaperirullan kanssa ajella?masa66 kirjoitti:Eldo hyvä,
Uskallan jopa väittää, että sinulle kävisi kuten minulle.
Autolla ajaminen ei ole enää mukavaa koska Volvo ei herätä
minkäänlaisia "tunteita".
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Nykyään autolla ajaminen on mukavaa.jusamb kirjoitti:Millaisia kicksejä se mersu antaa? Pitääkö ihan talouspaperirullan kanssa ajella?masa66 kirjoitti:Eldo hyvä,
Uskallan jopa väittää, että sinulle kävisi kuten minulle.
Autolla ajaminen ei ole enää mukavaa koska Volvo ei herätä
minkäänlaisia "tunteita".

t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
ML:ää noudettaessa 2010 etelä-ruotsista, en saanut vuokra-autoksi mm. Top Gear:in hehkuttamaa Ford Focusta vaan vuokraamon emäntä työnsi meille Volvo V70 2.4 FT:n avaimen samaan rahaan.
Turbotettu maailmapelastuumoottori imi etanoolia kuin AKT:n valtuuskunta, mutta ei voi moittia etteikö kyyti ollut makiaa. Luuri sinihampaalla mankaan kiinni ja motarille. 200hv, automaatti ja skandinaavisesti muotoiltu vaalea nahkasisustus teki matkustamisesta ihan siedettävää. Melkein jo unohti sen karvaan pettymyksen kun ei päässyt kokeilemaan Focusta.
Toki kolmoskoppaista V70:stä ei vielä saa 7k eurolla, mutta ei se Volvolla ajaminen aivan niin kamalaa ole kuin voisi yllä olevista kirjoituksista päätellä.
Turbotettu maailmapelastuumoottori imi etanoolia kuin AKT:n valtuuskunta, mutta ei voi moittia etteikö kyyti ollut makiaa. Luuri sinihampaalla mankaan kiinni ja motarille. 200hv, automaatti ja skandinaavisesti muotoiltu vaalea nahkasisustus teki matkustamisesta ihan siedettävää. Melkein jo unohti sen karvaan pettymyksen kun ei päässyt kokeilemaan Focusta.
Toki kolmoskoppaista V70:stä ei vielä saa 7k eurolla, mutta ei se Volvolla ajaminen aivan niin kamalaa ole kuin voisi yllä olevista kirjoituksista päätellä.