Tiileriparka :(
AAZ ja ... oliko 1Y vai 1Z ? Niissä pultti ei kestä.luulin että koskee kaikkia näitä 1.9 tiisseleitä

Oho, enpä ole alle kurkkinut ... ei tämä mitenkään paha ole ajaa.Onko siinä jo kallistuksenvakaimen tanko? Jos on, niin on melko hyvä ajaa.
Sopivan epätasaisella alustalla Skoda kiikkuu eteen-taakse-suunnassa jota esim. Mersu ei tee ja kuopissa rominoita on vähän niinkuin tasonsäätöiskarien alapäät olisivat väljät.

Ohjaus ja ohjattavuus tuntuu olevan kelvollisessa kuosissa ja maantiellä voi ajella rennosti.
Ajovaloautomatiikka on.Muuten, ne nappulat ovat valoja varteen. Toisesta syttyyy parkit ja toisesta ajovalot. Ajovalot taas vaati parkkikytkimen painamista.
Arvaan, että autossasi on ajovaloautomattiikka. Muutenhan edellinen omistaja olisi ilmeisesti opastanut sen nappulatalouden käyttöä.
Ei syttyneet kaukovalot joten painelin nappeja muutamaan kertaan selkeässä epäjärjestyksessä

Ostin Skodan autoliikkeestä, ei lie myyjäkään tiennyt valonappien toiminnasta. Enkä kysynyt.

www.tankkaus.com selasin tuossa aikani kuluksi... Tuommoset skodat menee noin 5:n litran keskikulutuksella. Tuohan on niinku rahaa laittais pankkiin kun tuolla ajaa 

- Jarno.V
- Opel - spesialisti
Ettei tuossa ois samanlainen "muisti" tihkurele kuin mk3 golf, eli se jää sille välille kun viikseä käyttää ja jättää tihkuasentoon?
Onko tuolla polon kanssa mitään tekemistä alustan osalta vai vieläkö tuo on tsekkisuunnittelua?
Itsehän myös liityin VAG kantaan tdi leonin voimin
auto ollut 3 viikkoa jona aikana mm:
-kampuran stefa vaihettu
-etuvakaajan puslat
-kontin kaasupumput
-vakkari laitettu
-kaukosäätö k-lukko asennettu
-lämpöanturi piti uusia että sai lämmöt yli 70(oli huono ajottaa pumppua)
-mataluusjouset laitettu(eibach -30mm) ja suunnattu
Pörhöllä(varaosissa) on käyty niin tiuhaan että se meinas mulle perustaa piikin..
Noh ei tällä oo ajettukkaan ku 280tkm
Onko tuolla polon kanssa mitään tekemistä alustan osalta vai vieläkö tuo on tsekkisuunnittelua?
Itsehän myös liityin VAG kantaan tdi leonin voimin

auto ollut 3 viikkoa jona aikana mm:
-kampuran stefa vaihettu
-etuvakaajan puslat
-kontin kaasupumput
-vakkari laitettu
-kaukosäätö k-lukko asennettu
-lämpöanturi piti uusia että sai lämmöt yli 70(oli huono ajottaa pumppua)
-mataluusjouset laitettu(eibach -30mm) ja suunnattu
Pörhöllä(varaosissa) on käyty niin tiuhaan että se meinas mulle perustaa piikin..
Noh ei tällä oo ajettukkaan ku 280tkm

Jos ei kulje niin kromaa se.
Itse asiassa 165/70R13. Mutta siskon auton kokemuksen mukaan /80 auttaa mukavuuden löytämisessä. Siskolla on alla 155R13 ja hyvin menee.dealer kirjoitti: ...
Ei ihmekään, rengastus on kai jotain 165/65/13 kokoa.![]()
...
Eihän niillä skodillakeilla ole muuta, kun puhkiruostuva takaluukku ja kulutustavaraa olevat etunivelet. Niin ja äänieristyksen puuttuminen. Hyvin kuuluuu ajoäänet sisälle.

Mutta hyvä se on ajaa jossain korvessa, jossa tietä joko ei ole tai se muistuttaa etäisesti kuku-uraa. Pehmeä ja pitkäliikkeinen jousitus sekä melko korkea maavara tekee ajamisesta vaivatonta, mikäli tehostamattomalla autolla ajamist voi vaivattomaksi kuvailla...
AAZ taitaa olla se tunnetuin. Noissa TDI koneissa kestää sitten paremmin, samaten vapareissa. Eipä se kallis osa ole vaihtaa hihnanvaihtojen yhteydessä, vaikka hakis marmoritiskiltä, ja sitten se kyllä kestää. Ongelmahan on siinä, että se tahtoo uudestaan kiristäessä venyä ja hihnapyörä alkaa vipattaa tai koko pultti katkeaa.dealer kirjoitti:AAZ ja ... oliko 1Y vai 1Z ? Niissä pultti ei kestä.luulin että koskee kaikkia näitä 1.9 tiisseleitä![]()
siis käytät tihkuasenossa ja sitten vaikka 5s päästä uudestaan, niin tihku on nyt ajastettu toimimaan 5s väleindealer kirjoitti:Häh ?Ettei tuossa ois samanlainen "muisti" tihkurele kuin mk3 golf, eli se jää sille välille kun viikseä käyttää ja jättää tihkuasentoon?![]()

EDIT: aha artziex ol noppeempi

Viimeksi muokannut Kuvaja, 22.2.2008 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin ei tartte, mutta jotkut ovat sen irroittaneet ja seuraukset on mitä on. Joku vag-guru jutteli joskus että -95 eteenpäin olisi vahvemmat pultit mutta tiedä siitä sitten. Mulla oli Vento TD niin mistään en löytänyt merkintää että pultti olisi vaihdettu joskus hihnanvaihdon yhteydessä. Hihnapyörät ei kyllä vipattaneet yhtään ja 340tkm oli ajettu kun myin pois.dealer kirjoitti:Itse asiassa pulttia ei tarvitse irrottaa esim. jakopääremontin takia.Ongelmahan on siinä, että se tahtoo uudestaan kiristäessä venyä ja hihnapyörä alkaa vipattaa tai koko pultti katkeaa
Se vaan ei kestä kahta hihnanvaihtoväliä ellei ole hyvää onnea.
No olipa uutta minulle tuo tihkuajastimen toiminta, kiitos neuvoista.
Kyllä se noin ilmeisesti toimii skootassakin.
Niissä "heikkopulttisissa konemalleissa" on pultteja katkeillut aina joskus - itse olen remontoinut joitain koneita sen takia, viimeksi AAZ Transporterin.
Remontti meni erään toisen korjaamon laskuun, he eivät olleet vaihtaneet pulttia edellisessä hihnanvaihdossa.
Pultti kesti noin 178000 km eikä sitä siis välillä irroteltu.
Sellainen pultti jossa on keskellä korkeampi "nyppy" on kestävämpää mallia jos oikein muistan ?

Kyllä se noin ilmeisesti toimii skootassakin.
Niissä "heikkopulttisissa konemalleissa" on pultteja katkeillut aina joskus - itse olen remontoinut joitain koneita sen takia, viimeksi AAZ Transporterin.
Remontti meni erään toisen korjaamon laskuun, he eivät olleet vaihtaneet pulttia edellisessä hihnanvaihdossa.
Pultti kesti noin 178000 km eikä sitä siis välillä irroteltu.
Sellainen pultti jossa on keskellä korkeampi "nyppy" on kestävämpää mallia jos oikein muistan ?
On mulla jo, onon ... autokin.Hmm... foorumillahan pyörii kaikenlaisia keräyksiä. Mitäs jos pistettäis keräys pystyyn ja ostettais tiilerille oikea AUTO

Ainut asia, josta olen katkera vag konsernille...audimies kirjoitti:No se muistilla oleva tihku oli jo golffin kakkosessa!

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
onneks olkoo skodinlagista, itekkin just nettiautosta ettimässä sokotaa vois skodalla ajaa 9kk vuodesta ja mersulla loput 3 kk. ai miksikö no siksi että mersua tarviin jäärata-auton veturiks.
harkitsin jo aikoinaan uuven farkkupaku felisian ostoa, mutta onneksi järkiydyin ja nyt vasta taijan hankkia moisen kulkineen.
onko muuten sokota.fi foorumia olemassa, tälläistä rennompaa vaihtoehtoa???
harkitsin jo aikoinaan uuven farkkupaku felisian ostoa, mutta onneksi järkiydyin ja nyt vasta taijan hankkia moisen kulkineen.
onko muuten sokota.fi foorumia olemassa, tälläistä rennompaa vaihtoehtoa???
minen oikeen ymmärrä miksei sitä kampiaksilan pulttia voi aina vaihtaa nokkaremmin kanssa maksaahan se pultti kaikki kaks euroo
no kaippa nuo volkkarin miehet on sitte vähän nuukia. no ei siinä mittää komia koora on tiilerillä taitaa olla kova sana maailmaa vastaan tuollainen En Vanerhelvete nykypäivänä.

[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Ihan asia peliltähän se näytti, vähän näyttää imuria niin avot 

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com

...
No ei kai

Siviilirohkeutta vaativa valintahan tuo on ajonsa puolesta Mersuihin tottuneelle. Tekniikka lienee huollettuna lujaa kuin mikä ja ennenkaikkea halpoja kilsoja kai tässä haettiin.
Jahka tiileri ajat muutaman tuhat kilsaa tuolla niin laitahan käyttökuluja. Itelläni oli ennen Mersua Pösö 106 1,5D paku. Käyttökuluista mainittakoon että paras tankillinen oli 3,84l/100km, verot tais olla luokkaa 44 eypoa / vuosi

Lähinnä tietämättömyyttähän se on että jätetään vaihtamatta, tuskin kellään hinnasta kiinni.minen oikeen ymmärrä miksei sitä kampiaksilan pulttia voi aina vaihtaa nokkaremmin kanssa maksaahan se pultti kaikki kaks euroo
Juups, tarkoitus on pitää kulutusta silmällä ... mitä kaikkea muutakin kuin polttoainetta sitten mahtaa mennäkään.Jahka tiileri ajat muutaman tuhat kilsaa tuolla niin laitahan käyttökuluja
Ei löytyny pumpunpäältä syöttöruuvia

Töpseli vaikka .... pakoputkenpäähän ja siittä uutta ohojelmaa sissään ?

Eekeeärrä on jo teaktivoitu, ainaki joku letku roikku irrallaan tuola konetilasa.