Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kuvaja kirjoitti:Asiaa sivuten tuohon pensasta tehty juttuun. Jos vanha Volkkarin 1.6L pensa ja diesel lohko lyödään eteen niin mistä erotat ne toisistaan :?:
Meinasin jo älähtää et pumpusta, mut aloin lukemaan uudestaan, et kysehän olikin pelkästä lohkosta, joten vedetäämpäs juttu takasin... :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Niin joo siis kyse pelkästä lohkosta....jospa joku volkkari tietäjä valaisee :pappa:

Olen siinä uskossa että laakerisarjakin on sama ja että lohkon valukeernassa olisi kaksi eroavaisuutta näitä haen :wink: (tai siis nämä kaksi on minun tiedossa, saattaapihan se joku guru ojentaa minuakin jos olen väärässä :oops: ).
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Cont.
Ari66 kirjoitti:Perverssi :eec:
Kiitoksia tunnustuksesta :) Aina lämmittää kuulla kehuja :!:
dealer kirjoitti:Joo, §57 mukasia on 11843 ajoneuvoa että eiköhän nuista yks piisaa jovihavallekki.
Sätkästäänkö farkkumersusta kaupat niin saat käsirahaa staarkrahvtin ostoon ? :idea: :lol:
:shock: Mistähän se tuonkin tiesi? Onko jossain salainen vaneripenkkipakettiautotietokanta :?:

Nokun vieläkän ei oo se volovon käsijarru kiristetty :supersad:
Tomaatti II kirjoitti:Itsellä oli myös hieman kyseisiä perversioita tuossa taannoin. Yhtä jos toista kävin puoli tosissani katsomassakin.
...
mukavahan siellä taaempanakin on kenailla limsapullo kourassa telkkaria katsellen. :D
On muuten hyvin jalkatilaakin! :ope:
No se tilajuttu siinnä houkuttasi, sekä se että olisi varmaan noin 0.5dB hiljasempi kun tuo nykynen retkuilulaitoksen virkaa ajanut pyörillä varustettu ulukovarasto :dj:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mistähän se tuonkin tiesi? Onko jossain salainen vaneripenkkipakettiautotietokanta :?:
Minäpä tiiän rekisteri- ja valmistenumerotkin niistä autoista, kerronko sinullekki ? 8)

Klikkaappa tästä... ja kiristä sitte se kässäri. :(
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Tuossapa Johiv:lle kunnon perheauto:

http://www.nettikaravaani.com/viewVehic ... ck=1238433

Myyjän omilla sivuilla lupaillaan seuraavaa:

Käteisostajalle kaupan päälle KARVANOPAT, KESKISORMI VALOLLA, KOPPA KALJAA, COLA-PULLO JA KORTSUPAKETTI!!!

:lol:
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

dealer kirjoitti:Klikkaappa tästä...
Tuola oli mun entinen -86 OldsKustomKruiseri. :shock:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 16.5.2021 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kuvaja kirjoitti:Tuota noin käy hyvä mies ajamassa ensin GM:n Vani datsunin tai valmetin koneella. jos ei oo perämurikkaan välityksiä vaihdettu niin ei jaksa nurmikolta liikkeelle lähteä :hang: ja toisekseen TH700 aski polttaa pakkansa tuon seurauksena ainakin pakista :? Kyllä se betonimylly 6.2D on ehdoton minimi ja ei tuokaan kyllä ko koppia lusuimmalla 130hv:n versiolla paljo 200D:tä rivakammin liiku :ope:

Foorti vois powersmokella eikun strokella (7.3) olla ihan hauska, käy ainaskin paljon seksymmin kuin 6.2D. Liekkö Sitten pässinpään vania gumninsin 5.9:llä :?: tuo on asiallinen pannu.
Saatiinhan se tämä kuvajakin lämpenemään juttutuulelle kun oikea aihe löytyi, varmaan olet hakanut jo kolmanneksen kokonaisviestimäärästä tähän ketjuun :wink:

Onhan se tietysti vähän vitsi isoa autoa käskeä tuommosella tatasunin koneella, sehän on ihan kun laittasi normaalihiasen kokoseen pakettiautoon 1.6l dieselin :oops:

Olen vaan kerran kuullu livenä voortsonin V8 tietselin tulilla (Kotkan meripäivillä kulkueessa joskus) ja tottavie, kyllähän se oli tosijaan asiata.
Malm kirjoitti: Sulla vaan kosahtaa työpaikan roikkapaikalla sitten sulakkeet kun pittää olla lohkossa ainakin kaks tai kolme kierukkaa ja vaihelootalla oma :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :D :shock:
Nojoo, kyllähän se tiesti tuommosessa padassa vaan toisen reunan lämmittäminen tietysti on pikkusen kyseenalasta, vaikka kylläpä se neste viepi sen lämmön toisellekin puolelle. Eipä silti, oli minulla joskus 6.2D:ssä kaksi 110V jenkkilämppäriä kytkettynä sarjaan :shock:

Mutta että lämpöä laatikolle, tuosta en ole kuullutkaan, tosin minulla nyttei muuta lootaa ole ollut kun TH400, joka kait on sieltä jäsyimmästä päästä, liekkö tuo olisi vannin TH700:lle tarpeen :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

kyllä nuo ihan lujia on mitä tässä olen kuullut ja katsellut vierestä ja itse ainakin tykkään g20 vanin ulkonäöstä sopivasti laitettuna.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

jovihava kirjoitti:tosin minulla nyttei muuta lootaa ole ollut kun TH400, joka kait on sieltä jäsyimmästä päästä, liekkö tuo olisi vannin TH700:lle tarpeen :?
Mistäs GM:n laatikosta se juttu oli THxxx, aina sataa? Olikos se TH200??
Vuotaminen oli kai yksi "ominaisuus" :shock:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Kyllä mitä tiedän niin th 700 on kestävä laatikko oikein pidettynä ja varmasti joka pitäjästä löytyy joku joka osaa tarvittaessa laatikon korjata niin siinä mielessä hyvä verrattuna moneen muuhun autoon. Harva noista myynnissä olevista vaineista on laatikoltaan tai moottoriltaan avaamaton.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kuvaja kirjoitti:Ai niin tärkein unohtu ei yllytys ja kuumeennosto :whisper: :kuume:
Niin nuo GM:n vanit on kyllä aika lököisiä pelejä maantiellä, joo ei niillä hoppuilla, mutta eipä niitä hiervesti tarvitse kaitsea että tiellä pysyyy. Ja mikä parasta tila riittää, ja emäntään on sen verta väliä että se ei aina yllä pussailemaan :pusuposkelle:
Vielä ei kyllä ole paha :kuume: kas kun tässä ollaan täysin järkipohjalla liikkeellä, tämä on semmoinen ennakkosuunnitteluvaihe :!:

Tuossahan noita järkiperusteita kyllä jo onkin, ja voinhan minä sen verran ohtaa tarjota että osuu :justiina:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

jovihava kirjoitti: Saatiinhan se tämä kuvajakin lämpenemään juttutuulelle kun oikea aihe löytyi, varmaan olet hakanut jo kolmanneksen kokonaisviestimäärästä tähän ketjuun :wink:

Onhan se tietysti vähän vitsi isoa autoa käskeä tuommosella tatasunin koneella, sehän on ihan kun laittasi normaalihiasen kokoseen pakettiautoon 1.6l dieselin :oops:

Olen vaan kerran kuullu livenä voortsonin V8 tietselin tulilla (Kotkan meripäivillä kulkueessa joskus) ja tottavie, kyllähän se oli tosijaan asiata.
No tuota jonnii sortin finksaatio oli tai no on vissiin vieläkin noihin jenkkeihin :oops: Naapurin isäntä aina välillä kiusaa käytttämällä tuossa talon edessä Ford Excursionin 7.3 powerstrokea voe että käy tiisseli kauniisti :D Niin ja toisekseen lankomies roplaa noita vähän niikuin sivutoimisesti niin sieltä jottain takkiin tarttunu :?

ainii se VW 1.6D.... onkos siinä muuta eroa kuin lohkon kylessä valettu D kirjain ja jos dekkitasoa katsoo, niin vesikanavat on erilailla kuin pensassa (ja onko ns. sylinteriputki paksummalla valulla?)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Johivahille sopisi erinomaisesti semmoinen jenkkiffarmari, veromuunnosmalli. En tiedä mallinimiä muille kuin Chevy-vanille mutta tarkoitan semmoista farmarihenkilöautoa joita tuotiin 80-90-luvun taitteessa. Tuli kerran telekkarista semmoinen dokkari verkostomarkkinoinnista ja siinä tämä suuri johtaja ajeli juuri semmoisella jenkkifarmarilla. Jotenkin jäi mieleleen.
Sori vaan mutta siitä lähtien kaikki nämä piilofarmari/vanihommat on mielessäni nivoutuneet siihen verkostomarkkinointihommaan, joka sinällään oli aika hupaisan näköistä hommaa :shock:
Avatar
Mara2
Raskaan kaluston seppä
Viestit: 45
Liittynyt: 11.11.2007 1:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mara2 »

Meissenkeri kirjoitti:Johivahille sopisi erinomaisesti semmoinen jenkkiffarmari, veromuunnosmalli. En tiedä mallinimiä muille kuin Chevy-vanille mutta tarkoitan semmoista farmarihenkilöautoa joita tuotiin 80-90-luvun taitteessa.
Täälläpäin ainakin tunnetaan noi Lankkufarmarit lähinnä nimillä Leppäjeeppi tai SurpriceClassic. :lol:

Ite en koskis sellaiseen pitkällä tikullakaan -> :toks: mutta kaverilla oli 6.2d josta mäntä poikki, kuulemma tyyppivikana noissa. Kone meni sitten totaalpas*aksi, mutta edelleen se voisi kuvitella ostavansa samanlaisen Vanin. :eec: Oli kuulemma niin kiva ajaa.. :ei_tajuu:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10760
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Meissenkeri kirjoitti:Tuli kerran telekkarista semmoinen dokkari verkostomarkkinoinnista ja siinä tämä suuri johtaja ajeli juuri semmoisella jenkkifarmarilla. Jotenkin jäi mieleleen.
Taispa olla kuvattu tuo dokkari Muhoksen suunnalla ja kyseinen hyvin menestyvä pariskunta ei saanut edes työttömyyskorvausta kun markkinointi vei niin paljon aikaa. Olihan siinä tavoitetta, kun riittävästi sai myyntiä aikaan pääsi autoedun piiriin. Joku siinä taisi päästä niin korkealle myynnissään ja hänet palkittiin pikku pösöllä :shock: jos oikein muistan...

Sorry OT näin aamutuimaan 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

ThaBandit^ kirjoitti:Vahva EI ainakin tuollaiselle nisunasudieselöidylle detroittilaiselle! Heti tuli mieleeni karmeat kuvat -59 avo Eldoradosta Cedricin 2,8 D:llä.... :eec: :huh: :protest:

Kaverilla oli tuollainen -83 caprice 5,7DX:llä, ihan nätistihän sekin kävi, ja liikkui sen mitä liikkui, mutta mukavasti. 8) Chevy Van 6,2D:llä olisi todella komea vehjas, anna mennä vaan, kerran sitä vaan eletään. :D

Caprice vei normikaupunkiajossa n. 13-14L/100km. Jos siis nyt capricea ja vania voi tuossa suureessa verrata keskenään.... :lol:
Mmm... Corvette nissanin tietselillä :oops: :wink: Nojuu, onhan se semimauton juttu, vaikka eipä silti onhan vanneja alunperinkin jo kuutoskoneella. Nimittäin sillä 4.3l bensakutvosella, joka on aikas kauhea patarauta.

5.7D kuulostaa palio paremalle käyntiääniltään kun 6.2D, ja tyypillisesti vetääkin huomattavasti paremmin jossei ole ihan pieleen säädetty. Mitään rakettejahan nämät ei näillä vapareilla tietysti ole.

5.7 kanssa kuluttaa enemmän kun 6.2, käsittääkseni tuommosen vanin 6.2l koneella pitäisi mennä aikalailla tuohon samaan kun kaverisi kapriisi.
mese300 kirjoitti:Näistähän sitten menee järjestään vaihdelaatikot sököksi,itsellä hajos tuosta vanista aski ja nykyisestäkin on jo aski korjattu vaikkei ole edes ajettu kuin vajaa
200 000mailia...
mutta jos olet ehtinnyt tottua jo siihen ettei Mersua tartte aina joka viikko ropata niin voin suositella että pysy nykyisessä merkissä... näissä amerikan ihmeissä tuntuu riittävän joka viikoksi jotain pientä remppaa ja paranneltavaa, joka viikko tuntuu menevän vähintään 100-200e pelkästään autoon naftoihin tai osiin kun jotain "pientä" ilmenee mutta tuo ison diesel kasin jyminä on vaan niin mieltä rauhoittavaa kuunneltavaa 8)
Seitensatanen ei kait ole vakuuttanut pomminvarmuudellaan. Eikös niissä öljypumppu anna periksi, jolloin paineet alkaavat tippua, ja seurauksen on looran luistoa, josta tulee ylilämpöä ja pakkojen palamista, sekä ylimääräistä töhkää laatikon sisään joka aiheuttaa taas omat ongelmansa, ja pian koko laatikko on täydellisessä remppakunnossa :twisted:

Muita perusvikoja kait noissa on muunmuassa:

6.2D runkopultit tärisevät auki (nehän siksi kait kehotetaankin pistämään pitävällä lukkoliimalla)

Kansista ovat imu-ja pakoventtiilin kannakset murtuneet lähes järestään joistain pytyistä, joskaan ei aiheuta välttämättä toimenpiteitä

Tai sitten kylmäkäynnistyksessä menee mäntä halaki.

Hydraulikäyttöinen jarrutehostin alkaa vuotaa

Ilmastoinnista (turha varuste) kuivuu pumpun tefa, ja kaasut poistuu talven aikaan.

Kelloseppämallin lukkoperä ei selsviä suomen talaven liikkeellelähdöistä, mekaniikka menee murusiksi, ja pahimmillaan muruset menevät lautaspyörän ja pinionin välistä, peräsireeni on valamis

Tai sitten huvittavasti laakeroidun perän stefaa ei saa pitämään öljyjä poies takarummusta

Niin ja jos onnistut sotkemaan kardaaninpätkien asennon toisiinsa nähden, niin saat ikuisen täristimen ja tarpeen uusia ristitapit 20 000 välein. Näissä eikös ollut jostain ihimeen detroitininsinöörin päähänpistona epäkeskeiset ristitapit?

Laatikon turbiininstefa kanssa kait lipo aina huostaa vähän öljyä, punainen "Olet tässä" piste jää kartalle kun johonkin parkkaat :lol:

Eturenkaiden ulkosyrjät kuluvat auttamatta ensimmäisinä

Öljyä vuotava 6.2 sulattaa koneen kumityynyt tasaisin väliajoin

Ja hännänhuippuna, joku sähköherkku ei koskaan toimi jos autossa semmosia.

Niin ja peräkärrin pistoke on usein väärinkytketty

Olikos näissä muuta? :lol:
Pappi kirjoitti:Ole erilainen ja osta...
Klikkaa tähän ja tutustu valikoimaan 8)

Tiisseli kasi, oih... :D
Jäsyn näköisiä laitoksia tuolla 8)

Enkös minä ole jo erilainen, minullahan on MB 124 200D :?:
Kuvaja kirjoitti:
190dee kirjoitti:nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA :!: oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle :shock: :pappa:
No tuo kampiakselin tippuminen on kyllä ihan mahdollista 6.2:ssa :shock: Lankomies auko kerran yhtä vanin konetta missä oli yhden veivin pultit antautunu ja kangenalapää tuli öljypohjanläpi :happy: Muutama kiertokangen ja runkopukin pultti lähti käsin auki :shock: Meitä lankomiehen kanssa nauratti, auton omistajaa ei :happy:
Enpä tiijä kestäisikö sellaista stressijä, nykyisin kun ajelee autohistorian luotettavimmalla tiisselipakulla työmatkojaan :rollin:

Juu, kyllähän se on tosiaan tunnettu ominaisuus tuo koneen pulttienaukiravistelutaito. Tietysti se mikä mietityttää, niin onkohan niitä ehtiny jo joku aukoa ja pistää kiinni iliman ruuvilukitetta :?

Tuo 190deen avatar se on niin tyylikäs :D
pt kirjoitti:Autonahan tuo Ford on muutamia kertaluokkia myydympi ja arvostetumpi tuolla Amerikan puolella, mutta jostain syystä niitä vähemmän tuotu tänne pohjolaan. Tekniikka aivan eri tavalla suunniteltu, eli suuri on kaunista ja puhuvat, että kestävämpää.
Ollenkaan en kyllä vähättele amerikantransittia, mutta tosijaan niin vähän suomeen tuotu ja etenkään tiisselillä että voipi olla huono löytää :(
mese300 kirjoitti:naapurien kettuillut olen kuullut että eihän jenkki paskat lähde edes pakkasessa käyntiin... :lol: Niinpä vaan ensimmäisillä pakkasilla joutu antamaan jo virtaa tästä "jenkkipaskasta" naapuruston muutaman vuoden vanhalle Volvolle jossa webasto oli ollut käytössä ja akku tyhjentynyt :lol: kyllä sitä aamusella oli naapurikin nöyränä kun apuvirtaa tuli pyytämään kun jenkkilotjake tärähti kerrasta tulille :lol:
Eikös se pyttyjen määrä jo siinä avita, kyllä kait niistä etes joku syttyy? Ei minullakaan ole ollut entisissä amerikantiisseleissä varsin ongelmia kylmäkäynnistyksessä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuommosen jenkkivanin ostoa voi ajan kanssa yrittää perustella itselleen vaikkapa sillä että ei se polttoaineenkulutus nyt niin suuri ole, eihän ne vie kun muutaman litran enemmän kuin pussimersu eli ero ei ole suuri, ei sillä nyt niin suurta merkitystä ole ... mielessä tosin kiertää häilyvä ajatus siitä että pussimersuhan vie vain muutaman litran enemmän kuin TDT, eihän tuo ero niin suuri ole ja TDT:hän vie vain muutaman litran enemmän kuin seatkortopa, eihän sillä nyt mitään merkitystä ole, ja tiisselihän on halapaa ja :shout:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Miten olisi sellainen tuoreempi EUROOPPALAINEN Tdi-transporteri? Taitais kökkiä se amerikankopion 100-0 eikä tarttis kuskata mukana kovin paljoa ylimääräistä rautaa ja sylintereitä? :roll: Kulkee yhdeksän henkeä +värkit aika pienillä kuluilla.



Ostin muuten semmoisen Volsun ja poistin Mersun "tilapäisesti".
Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Viesti Kirjoittaja elekku »

Pappi kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Tuli kerran telekkarista semmoinen dokkari verkostomarkkinoinnista ja siinä tämä suuri johtaja ajeli juuri semmoisella jenkkifarmarilla. Jotenkin jäi mieleleen.
Taispa olla kuvattu tuo dokkari Muhoksen suunnalla ja kyseinen hyvin menestyvä pariskunta ei saanut edes työttömyyskorvausta kun markkinointi vei niin paljon aikaa. Olihan siinä tavoitetta, kun riittävästi sai myyntiä aikaan pääsi autoedun piiriin. Joku siinä taisi päästä niin korkealle myynnissään ja hänet palkittiin pikku pösöllä :shock: jos oikein muistan...

Sorry OT näin aamutuimaan 8)
Eikös tällä pariskunnalla ollut joku konkurssi tai jokin muu homma takana etteivät he saanet tienata tietyn summan yli rahaa kuukaudessa.(Olisiko ollut 4100mk), muuten tämän summan ylittävät tulot menivät velan maksuun.

Oli kyllä aika moista touhua. Olihan siellä tokumentissa yksi 123w jossa oli hieman käytön jälkiä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

elekku kirjoitti:
Pappi kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Tuli kerran telekkarista semmoinen dokkari verkostomarkkinoinnista ja siinä tämä suuri johtaja ajeli juuri semmoisella jenkkifarmarilla. Jotenkin jäi mieleleen.
Taispa olla kuvattu tuo dokkari Muhoksen suunnalla ja kyseinen hyvin menestyvä pariskunta ei saanut edes työttömyyskorvausta kun markkinointi vei niin paljon aikaa. Olihan siinä tavoitetta, kun riittävästi sai myyntiä aikaan pääsi autoedun piiriin. Joku siinä taisi päästä niin korkealle myynnissään ja hänet palkittiin pikku pösöllä :shock: jos oikein muistan...

Sorry OT näin aamutuimaan 8)
Eikös tällä pariskunnalla ollut joku konkurssi tai jokin muu homma takana etteivät he saanet tienata tietyn summan yli rahaa kuukaudessa.(Olisiko ollut 4100mk), muuten tämän summan ylittävät tulot menivät velan maksuun.

Oli kyllä aika moista touhua. Olihan siellä tokumentissa yksi 123w jossa oli hieman käytön jälkiä.
Samaa dokumenttia minäkin muistelin. Löytysköhän se jostakin että voisi katsella uudestaan. Ei varmaan ole kellään nauhotettuna?
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

jovihava kirjoitti:Seitensatanen ei kait ole vakuuttanut pomminvarmuudellaan. Eikös niissä öljypumppu anna periksi, jolloin paineet alkaavat tippua, ja seurauksen on looran luistoa, josta tulee ylilämpöä ja pakkojen palamista, sekä ylimääräistä töhkää laatikon sisään joka aiheuttaa taas omat ongelmansa, ja pian koko laatikko on täydellisessä remppakunnossa :twisted:
Eikös se pyttyjen määrä jo siinä avita, kyllä kait niistä etes joku syttyy? Ei minullakaan ole ollut entisissä amerikantiisseleissä varsin ongelmia kylmäkäynnistyksessä
No mulla meni juuri tuosta edellisestä chevystä tuo TH700 askista öljypumppu ja sitä myöten koko aski,mutta kaveri jonka kanssa korjasin sen askin vielä niin sanoi että TH700 kestää ihan hyvin jos vaan muistaa vaihdella öljyjä&suodattimia hyvissä ajoin... Eipä mullakaan ole vielä koskaan chevyn dieseleiden kanssa ongelmia ollut käyntiin lähdön kanssa edes pakkasella(vanillakin ajoin viime talvena 40asteen pakkasissa ja ilman lämpöä vaan tulille) :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Boss kirjoitti:Juu, kantsii jättää ne "haaveilut", noita on nähty senverran että eipä voi kellekään haluta niin paljon pahaa että oikein suosittelemaan menisi. :shock:
Nii meinaat bossi että tuo olisi pahempi tapaus kuin välikoppaeskortin loppu jolla ajelin talven 15 v sitten? Tiedäthän sanonnan: "Kyllä minä työntää osaan, mulla on ollu eskortti" :lol:
Harju kirjoitti:Kaverilla on vanissa2 lohkolämmitintä, vaihelaatikonlämmitin ja akkulaturi pyörii muuten sähkömittari joutuseen :lol:
Niin muuten oli minulla ylläpitoakkulaturi avolavaletukassakiin, ja siitä kohden se sytty tuleen :evil:
Eldorado kirjoitti:No jovihava jos chevivanin laitat niin ehtottomasti 5.7 EFI pesnakasilla, eikä mitään 6.2 diselin irvikuvia. 5.7 EFI on taloudellinen paljon ajavan valinta! :pappa:
Eldo, 300 TDT :whisper:
Ruoja kirjoitti: Niiettä jovihava: _ :cry: _
"Ei yhtään ilmoitusta antamiesi kriteerien perusteella" :shock:

Taitaavat olla harvinaisia pelejä :lol:
Easy Rider kirjoitti: No tuossa jonka olen nähnyt oli kyllä kutoskiisseli ja Valmetin tekemä. Oliko sitten kenen laittama ja 611 vai 612 en ossoo sannoo. Kuullut vain huhupuhheita, että VR olisi laittanut 611:sia noihin.
Eikö nuihin ole sovellettu vaikka mitä, ite nähäny ainakin kaksi fiiatin tiisselillä varustettua. Tiijjä vaikka joku hurja olisi tuommoseen mersun 240 koneenkin upottanut :shock:
Kuvaja kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti: Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
Tota noin on ollut joskus nokan alla Oldsin 5.7 diesel ja 5.7 pensa lohko rinnakkain ja ei niitä kyllä voi toisiinsa sotkea...tai voi runkolaakerit tai k-kangen alapään laakerit on saman kokoiset :wink: Ne jotka näiden kanssa roplaa niin ihmettelee että mistä tuo pensasta tehty juttu oikee tulee :?: Joo Oldsin 5.7 diselistä on kaksi versiota D ja uudempi vahvistettu DX jos on asiallisesti kunnostettu niin kyllä tuo kestää (siis eihän näin vanhoja patoja ole enää aukaisemattomia liikenteessä). Olen vähän niillä linjoilla että ei tuo 6.2D kestoltaan sen kummosempi (kansi, pumppu ja runkopukkivikoja (jos ei pultit auki niin sitten pukki repeää lohkosta)).

Itellä oli 6.2D K5 koppasessa 4x4 blazerissa ilman murheita :wink:
Ja minä olen niillä linjoilla että DDD:n tekemä 6.2D on ihan eri kone kestämään kuin oldsin isolohkon pohjalle tehty 5.7D. Eli pikkulohkon kanssa ei yhtäläisyyksiä olekkaan.

Ihimettelin nimittäin joskus kaverin isolohkobensafarkkuoldsin pellin alla että onpas tutun näkönen pata, mutta tulpanjohdot oli joustavat :wink:

Onhan nuot pitäny molemmat vinkkaridiisseliversiot aikanaan purkaa ja koota. 6.2D:tä tuli jopa vähän modattuakin, vaikka aika pateettista hommaa se kait tuo vapaastihengittävän virittäminen etenkin siihen aikaan oli tämmösellä äkkijätkällä :oops:
Vensku_ kirjoitti:
Kuvaja kirjoitti:Asiaa sivuten tuohon pensasta tehty juttuun. Jos vanha Volkkarin 1.6L pensa ja diesel lohko lyödään eteen niin mistä erotat ne toisistaan :?:
Meinasin jo älähtää et pumpusta, mut aloin lukemaan uudestaan, et kysehän olikin pelkästä lohkosta, joten vedetäämpäs juttu takasin... :)
Hajusta? :niinpaniin:
dealer kirjoitti:
Mistähän se tuonkin tiesi? Onko jossain salainen vaneripenkkipakettiautotietokanta :?:
Minäpä tiiän rekisteri- ja valmistenumerotkin niistä autoista, kerronko sinullekki ? 8)

Klikkaappa tästä... ja kiristä sitte se kässäri. :(
Tjaa, tuommosta minä jo epäilinki... Miun portteri ei ole tuolla, vaan liekkö se eri pykälällä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

jovihava kirjoitti:
5.7D kuulostaa palio paremalle käyntiääniltään kun 6.2D, ja tyypillisesti vetääkin huomattavasti paremmin jossei ole ihan pieleen säädetty.

Muita perusvikoja kait noissa on muunmuassa:

6.2D runkopultit tärisevät auki (nehän siksi kait kehotetaankin pistämään pitävällä lukkoliimalla)

Kansista ovat imu-ja pakoventtiilin kannakset murtuneet lähes järestään joistain pytyistä, joskaan ei aiheuta välttämättä toimenpiteitä

Hydraulikäyttöinen jarrutehostin alkaa vuotaa

Kelloseppämallin lukkoperä ei selsviä suomen talaven liikkeellelähdöistä, mekaniikka menee murusiksi, ja pahimmillaan muruset menevät lautaspyörän ja pinionin välistä, peräsireeni on valamis

Tai sitten huvittavasti laakeroidun perän stefaa ei saa pitämään öljyjä poies takarummusta

Olikos näissä muuta? :lol:
Jaa joo tuo on kyllä totta että 5.7D käy kivemman kuuloisesti kuin 6.2 ja ottaa paljon kerkemmin kierroksia, mutta en minä kyllä vedoissa ole eroja huomannut (kokemukset 4x4 pick-up ala 5.7D vastaan blazer 6.2D) ja tuossa 5.7:ssa on kyllä pumppu ja ajoitus hmm. kohdallaan :)

Joo ne 6.2:n runkopukin pulttien poraukset lohkoon repeävät sivulle ja näin pultti antaa löysiä, siis pahimmassa tapauksessa, muuten vissiin jostain venyy, kun kerran löystyy :?:

Nuo kannen halkeamat voi holkittaa jos halkeama menee imu/pakokanavan väliseen vesitilaan saakka, siis kanava holkitetaan.

ai niin ja esikammion kannet on monesti halki, mutta nekään ei haittaa jos on palaset paikallaan :)

tuon jarrutehostajan tiivisteet ei paljoa kustanna, mutta tarkkaavaisuutta sen purantaan :ope: , että ei käy niin kuin allekirjoittaneelle, että kasaamisen jälkeen kun jarruun koski niin imaisi pedaalin lattiaan ja jäi sinne :D muistaakesi yksi neulaventtiili piti sieltä lumihangesta myös pistää sinne pakettiin :whistle:

Noissahan on vissiin kahta eri lukkoperää, eli ns.kynsilukkoa ja sitten ihan jousikuormitteista kitkaa, yleensä se kynsilukko on pilattu väärillä öljyillä.

Juu tuo puolikelluva vetari on hauska :D Siihen saa ameriikan poijjaan korjussarjaa jossa stefa ja laakeri tulee erikohtaan kuin se vanhan laakerin ja stefan kairaama ura :D



Mutta mutta jovihavan listahan on pitempi kun monen ameriikan automekaanikon tietämä...miksi meitä kiusaat :D
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Kuvaja kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti: Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
Tota noin on ollut joskus nokan alla Oldsin 5.7 diesel ja 5.7 pensa lohko rinnakkain ja ei niitä kyllä voi toisiinsa sotkea...tai voi runkolaakerit tai k-kangen alapään laakerit on saman kokoiset :wink: Ne jotka näiden kanssa roplaa niin ihmettelee että mistä tuo pensasta tehty juttu oikee tulee :?: Joo Oldsin 5.7 diselistä on kaksi versiota D ja uudempi vahvistettu DX jos on asiallisesti kunnostettu niin kyllä tuo kestää (siis eihän näin vanhoja patoja ole enää aukaisemattomia liikenteessä). Olen vähän niillä linjoilla että ei tuo 6.2D kestoltaan sen kummosempi (kansi, pumppu ja runkopukkivikoja (jos ei pultit auki niin sitten pukki repeää lohkosta)).


ettet nyt vain olisi vertaillut oldsin ja letukan(chevy) koneita
kyllä se lohko on D versiossa samanlainen kuin pensassakin DX koneessa on vahvistettu runkolaakerin pukkien kiinnitystä ja rulla nostajat
olpa tyolla lahnajärvellä isketty yhen ukon diesel olssiin pensan kannet ja alipaine pumpun tilalle virranjakaja hyvin oli rouskuttanut mitä nyt alakierros vääntöinen oli ollut :D

olen työkseni korjaillut 80 luvulla noita ameriikan GM romuja ja mun pihaan ei sellainen koskaan enää tule pesimään :no:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

heikki5 kirjoitti:Tuossapa Johiv:lle kunnon perheauto:

http://www.nettikaravaani.com/viewVehic ... ck=1238433

Myyjän omilla sivuilla lupaillaan seuraavaa:

Käteisostajalle kaupan päälle KARVANOPAT, KESKISORMI VALOLLA, KOPPA KALJAA, COLA-PULLO JA KORTSUPAKETTI!!!
Joutuu ehkä uudelleen siteeraamaan tuota Hulkkosta ("Mautonta, mutta sopii tyliin") tuosta markkinointityylistä, samaahan lienee kohtuullisen menestyksekäästi käyttänyt Rakettikeiu myydessään pikkupojille trotyyliä silimävaurioiden aiheuttamiseen.

Isse laitoshan on komia, eipä siinä mittään, passaisi kait tuolla lähtä ens elokuussa suurajokeikka kiertämään. Tietysti vähän tyyris portterinkorvaajaksi :roll:
Ruoja kirjoitti:Mistäs GM:n laatikosta se juttu oli THxxx, aina sataa? Olikos se TH200??
Vuotaminen oli kai yksi "ominaisuus" :shock:
Nyt ei kyllä tiijä tuosta tämä, muuta kun sen että jos kahtelet tarkkaan amerikkalaisia elokuvia ja dokumentteja, niin ohan siellä kadunvieret parhaillaan täynnä öljylänttejä missä on autoja pysäköity, taida täydellinen tiiveys olla tuumantoleranssikansalla niin nuukaa :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

kyllä tuo chevyvani on aikasta kestävä kiisselikoneellaki kun on kestäny monta vuotta amiksen oppilaitten käytössäki
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

xr5t kirjoitti:
Kuvaja kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti: Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
Tota noin on ollut joskus nokan alla Oldsin 5.7 diesel ja 5.7 pensa lohko rinnakkain ja ei niitä kyllä voi toisiinsa sotkea...tai voi runkolaakerit tai k-kangen alapään laakerit on saman kokoiset :wink: Ne jotka näiden kanssa roplaa niin ihmettelee että mistä tuo pensasta tehty juttu oikee tulee :?: Joo Oldsin 5.7 diselistä on kaksi versiota D ja uudempi vahvistettu DX jos on asiallisesti kunnostettu niin kyllä tuo kestää (siis eihän näin vanhoja patoja ole enää aukaisemattomia liikenteessä). Olen vähän niillä linjoilla että ei tuo 6.2D kestoltaan sen kummosempi (kansi, pumppu ja runkopukkivikoja (jos ei pultit auki niin sitten pukki repeää lohkosta)).


ettet nyt vain olisi vertaillut oldsin ja letukan(chevy) koneita
kyllä se lohko on D versiossa samanlainen kuin pensassakin DX koneessa on vahvistettu runkolaakerin pukkien kiinnitystä ja rulla nostajat
olpa tyolla lahnajärvellä isketty yhen ukon diesel olssiin pensan kannet ja alipaine pumpun tilalle virranjakaja hyvin oli rouskuttanut mitä nyt alakierros vääntöinen oli ollut :D

olen työkseni korjaillut 80 luvulla noita ameriikan GM romuja ja mun pihaan ei sellainen koskaan enää tule pesimään :no:
Hyvä on myönnetään kyllä se oldsin isolohkon sukulainen vahvasti on :D :D Mutta edelleen jankkaan että vaikka näyttää samalta niin valu on eri, eli paksumpi :D :D (sama juttu volkkarin 1.6 dieselin ja bensan kanssa). vahvuuden vuoksi 425:n kampiakseli menee dieseli lohkoon vain modaamalla (455 ei vissiin mahdu).

Bongasin jostain kirjoittelua että, nämä dieseli lohkot olisi rapakon takana nykyisin kysyttyjä kisalohkoiksi :shock: vahvuutensa vuoksi. 5.7D sen vuoksi että menee jäykät rulla nostajat ja 5.7DX taas siksi että voipi tehdä nelipulttisen alakerran. Lankomiehellä on yks 5.7DX lohko pitäsköhän höynäyttää että tehdään tuosta pannu vaikka hänen camaroon :D
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

jovihava kirjoitti:
Ruoja kirjoitti:Mistäs GM:n laatikosta se juttu oli THxxx, aina sataa? Olikos se TH200??
Vuotaminen oli kai yksi "ominaisuus" :shock:
Nyt ei kyllä tiijä tuosta tämä, muuta kun sen että jos kahtelet tarkkaan amerikkalaisia elokuvia ja dokumentteja, niin ohan siellä kadunvieret parhaillaan täynnä öljylänttejä missä on autoja pysäköity, taida täydellinen tiiveys olla tuumantoleranssikansalla niin nuukaa :?:
Olikos tuo aina sataa nimitys kaksipykälaiselle GM:n powerglidelle :?:

Niiko, takajarrurumpu vuotaa peräöljyä, laatikon häntä ATF:ää ja kampuran takapään stefa mottoriöljyä (stefa ja steja, siis tutummin koiran p*skahan siellä vielä näissä jenkki vehkeissä on :D :D)

Niin edelliseen höpötykseeni, niistä diisseli lohkoista tehdään pensa kilpakoneita jenkeissä :?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

johtaja300 kirjoitti:Kyllä mitä tiedän niin th 700 on kestävä laatikko oikein pidettynä ja varmasti joka pitäjästä löytyy joku joka osaa tarvittaessa laatikon korjata niin siinä mielessä hyvä verrattuna moneen muuhun autoon. Harva noista myynnissä olevista vaineista on laatikoltaan tai moottoriltaan avaamaton.
Taitaa tosiaan olla niin että vaatii huolellista pitoa, vaikka onhan noita aikanaan taksimiehetkin kironnu kun loorat levisi alle sadantonnin kaupunkipyörityksessä Baroneissa.

Jenkkilaatikonremppaustaitoisia varmaan maasta löytyy, ja jos ei tarpeeseen löydy, niin ylipuhuu touhottajan tekemään :wink:
Mara2 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Johivahille sopisi erinomaisesti semmoinen jenkkiffarmari, veromuunnosmalli. En tiedä mallinimiä muille kuin Chevy-vanille mutta tarkoitan semmoista farmarihenkilöautoa joita tuotiin 80-90-luvun taitteessa.
Täälläpäin ainakin tunnetaan noi Lankkufarmarit lähinnä nimillä Leppäjeeppi tai SurpriceClassic. :lol:

Ite en koskis sellaiseen pitkällä tikullakaan -> :toks: mutta kaverilla oli 6.2d josta mäntä poikki, kuulemma tyyppivikana noissa. Kone meni sitten totaalpas*aksi, mutta edelleen se voisi kuvitella ostavansa samanlaisen Vanin. :eec: Oli kuulemma niin kiva ajaa.. :ei_tajuu:
Arvaapa yritinkö joskus ennen farkkuvollen hankintaa ylipuhua rouvaa tuommoseen Capriceen tahi vastaavaan :whisper:

Juu, hajoileehan nuita 6.2D koneita, mutta kuitenkin vähemmän kuin pösön tiisseleitä joita sierrissa oli :twisted:
dealer kirjoitti:Tuommosen jenkkivanin ostoa voi ajan kanssa yrittää perustella itselleen ...
Miksi? :lol: Toiset ne on kun tarvitsee perusteluja, minä nyt vaan satun haluamaan :nocando:
Jiitek kirjoitti:Miten olisi sellainen tuoreempi EUROOPPALAINEN Tdi-transporteri? Taitais kökkiä se amerikankopion 100-0 eikä tarttis kuskata mukana kovin paljoa ylimääräistä rautaa ja sylintereitä? :roll: Kulkee yhdeksän henkeä +värkit aika pienillä kuluilla.



Ostin muuten semmoisen Volsun ja poistin Mersun "tilapäisesti".
Onnittelut Jiitekille, minä jo ajattelinkin että eikös tuon alan yrittäjä tarviisi pakettiauton :)

Tuota Jiitek, minulla on jo eurooppalainen transportteri :oops:
Kuvaja kirjoitti:Mutta mutta jovihavan listahan on pitempi kun monen ameriikan automekaanikon tietämä...miksi meitä kiusaat :D
Nokun se nyt vaan on niin kiva kuulla mittee tet oletta mieltä tuommosista härppävärkeistä :kivalla_paahan:

Muuten tuli mieleen listalle vielä yksi kanditaatti: Vetolevystä loppuu neljästä kohtaa tarttikehän hampaat kesken, juurikin niistä kohden joihin mooddori pysähtyy ja tartti iskee rattaan vakaassa pyöritysaikeessa.
Hannu kirjoitti:kyllä tuo chevyvani on aikasta kestävä kiisselikoneellaki kun on kestäny monta vuotta amiksen oppilaitten käytössäki
:shock: Melekonen kestotesti!
Kuvaja kirjoitti:Niiko, takajarrurumpu vuotaa peräöljyä, laatikon häntä ATF:ää ja kampuran takapään stefa mottoriöljyä (stefa ja steja, siis tutummin koiran p*skahan siellä vielä näissä jenkki vehkeissä on :D :D)
Niihän se on, jonka kunnon patenttikorjaamo sitten ottaa alakautta poies, ja työntää tilalle sikaflexin, pittäähän sekin aikasa öljät konneessa :shock:

Muistelenkohan minä jottain muuta, vai olikohan niin että tuohon on saatavissa sovitesarja aivan oikealle säteettäishuulitiivisteelle...

Ne konneethan on mehumaijoja kun niissä tuo huohotussysteemi on ihan alimitotettu kunnolla sissäänajetulle tiisselille, ja sinne tulloo paine sissään joka puskee öljyä poise :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”