Nääh, Oulussa ei ole vielä etes kolomiakymmentä raatia pakkasta...
Tuli mieleen muutama muisto kun asuin vielä Lapissa.
Lukioaikoina mentiin VW Pololla vapaatunnilla kaffelle keskustaan. Auto täyteen porukkaa, kukaan ei saa hengittää ulos että tuulilasista näkee läpi...

Hyvin tärskähti käyntiin -30 ja rapiat pakkasesta parin tunnin seisonnan jälkeen. Lähettiin sitte ajelemaan kunhan sai terva-astian hämmennyskepistä pykälän silmään...

Hetken ajon jälkeen tuli vastaan ranskankilpinen sitikka joka hinasi myöskin ranskankilpistä 306 pösöä käyntiin...

Talvitestaajat sai makua kunnon talvesta.
Keväällä -99 oli melkein viikon 50 pakkasta. Silti posti tuli joka aamu. Jakajalla oli 80-lukunen Daihatsu maasturi. Koko yö roikassa ja saattoipa olla että oli käynnissäkin jopa yön. Ongelmana oli se että nuissa pakkasissa renkaat pomppaa pois vanteilta kun kumi painuu seisoessa kasaan alapuolelta eikä sitten halua oieta heti. Eräskin aamu oli kaksi kumia irronnut Kustilta.
Valmettikin lähti käyntiin kun oli ollut yön roikassa. Hydrauliöljyt tosin oli jäässä ettei etukuormaaja ja siinä kiinni ollut AIV-leikkuri toiminut mitenkään. Piti nestekaasulla lämmitellä öljysäiliötä. Ongelmana tosin oli se että -50 -asteinen nestekaasu oli tosiaankin nestettä eikä halunnut palaa...

Noh piti sitten pulloa lämmittää hetki pannuhuoneessa niin pääsi sulattelemaan Valmetin öljyjä.
Sillon oli jo melekhein kylymä.

I drive an Opel. What's your excuse?