Massey - Ferguson traktoreissa ei mitään vikoja ????
Täältäkin löytyy tollainen "ikiliikkuja" 165 massikka,multipowerilla tottakai.Pitäähän nyt 69 vuoden traktorissa nyt pikavaihde olla
Ajelut tuolla vanhuksella jää kyllä nykyään lähinnä perunanistutukseen,tehot noiden nykykoneiden edessä ei oikein riitä...Ja ajomukavuuskaan ei oikein ole nykytraktoreiden tasoa
Luotettava se on ollut,suurimmat remontit taitavat olla vaihtokannen laitto ja syöttöpumpun vaihto.Nytkin pientä pumppuremonttia pitäisi tehdä kun tahtoo lykätä löpöt öljyn sekaan...Kuitenkin aika vähiksi remontit on jääneet,traktori on kuitenkin ollut meillä jo jostain 80 luvun vaihteesta.Isä joskus aikonaan on ostanut.
Nykyään teen hommat 3080 massikalla,se on ollut talossa kolme vuotta,ilman minkäänlaista remonttia,pari polttimoa olen vaihtanut,siinä rikki menneet osat.Ainoa häiriö toiminnassa oli viime talvena kun kovalla pakkasella hävisi toiminnasta hydr. matalapainepiiri,eli neliveto/ulosotto/nostolaite.joku magneettiventtiili kai jäässä,traktorin sulatus hallissa ja vika hävisi eikä ole ilmaantunut takaisin.
Puimurinakin on massikka,vanha,eli remonttiakin on ollut.Tekniikka on tosin toiminut moitteetta,remontit lähinnä noita laakerin/hihnojen/kulutusosien vaihtoa.On muuten aika mielenkiintoinen tuollaisen puimurin toiminta,tulee väkisin mieleen etteikö yksinkertaisemmin/vähemmällä hihnamäärällä voisi sitä rakentaa
Eli massikoita talossa riittää,mikään merkkifanaatikko en tunusta olevani,syitä merkin vaihtoon ei vaan ole ollut kun nuo toimivat kuitenkin melko moitteettomasti.Muita merkkejä on tullut ajeltua lähinnä suolla,valmettia pääasiassa.Nuo isot valmetit on ihan asiallisia,samaa ei voi sanoa noista pienemmistä malleista....
Ajelut tuolla vanhuksella jää kyllä nykyään lähinnä perunanistutukseen,tehot noiden nykykoneiden edessä ei oikein riitä...Ja ajomukavuuskaan ei oikein ole nykytraktoreiden tasoa
Luotettava se on ollut,suurimmat remontit taitavat olla vaihtokannen laitto ja syöttöpumpun vaihto.Nytkin pientä pumppuremonttia pitäisi tehdä kun tahtoo lykätä löpöt öljyn sekaan...Kuitenkin aika vähiksi remontit on jääneet,traktori on kuitenkin ollut meillä jo jostain 80 luvun vaihteesta.Isä joskus aikonaan on ostanut.
Nykyään teen hommat 3080 massikalla,se on ollut talossa kolme vuotta,ilman minkäänlaista remonttia,pari polttimoa olen vaihtanut,siinä rikki menneet osat.Ainoa häiriö toiminnassa oli viime talvena kun kovalla pakkasella hävisi toiminnasta hydr. matalapainepiiri,eli neliveto/ulosotto/nostolaite.joku magneettiventtiili kai jäässä,traktorin sulatus hallissa ja vika hävisi eikä ole ilmaantunut takaisin.
Puimurinakin on massikka,vanha,eli remonttiakin on ollut.Tekniikka on tosin toiminut moitteetta,remontit lähinnä noita laakerin/hihnojen/kulutusosien vaihtoa.On muuten aika mielenkiintoinen tuollaisen puimurin toiminta,tulee väkisin mieleen etteikö yksinkertaisemmin/vähemmällä hihnamäärällä voisi sitä rakentaa
Eli massikoita talossa riittää,mikään merkkifanaatikko en tunusta olevani,syitä merkin vaihtoon ei vaan ole ollut kun nuo toimivat kuitenkin melko moitteettomasti.Muita merkkejä on tullut ajeltua lähinnä suolla,valmettia pääasiassa.Nuo isot valmetit on ihan asiallisia,samaa ei voi sanoa noista pienemmistä malleista....
lai kirjoitti:Porsche yhdellä pytyllä on hieno.
Mutta kyllä 165 massikka 4212:lla on ikiliikkuja.
porscheen passaa muuten sitten jotku mesen männät tehtiin joskus melkein 15v sitten koneremonttia (isä teki minä oppipoikana) startti oli kans saamaa sarjaa mannemersun kanssa ja unohtamatta vanhaa kunnon vetostarttia ja tietysti turbiinikytkin.... hehkujen kanssa tuli värkätyä ja etuvastuksia muuteltua et sai langan meneen yhtä punaiseksi silmässä ja hehkutulpassa....ja sinnekkin laitettiin osia mallia mersu
ja monet rankakuormat ajettiin...Superilla....omatekoisella reellä jonka itte hitsailin et oppi vanhalla muuntajalla hitsaileen.....
oman kokemukseni mukaan 165 on massikoista ainoa joka ketää käyttöä,
575 / 590 ei pääse mihinkää ja multipower toimii tasaisen epävarmasti, ohjaus niin huono että hirvittää ( naapurin entinen mies totes kerran: tätähän ei aja hullu pirukaan, muuta ku helevetin lujaa pöhönis.) 90-luvun malleja vaivaa perkinssintauti ( hevosvoimat vaikuttaa olevan oikeasti ponivoimia, lyhyt jalkaisia sellaisia) vuosituhannen vaihteen malleista, naapurissa niitä on usempi kappale ja tasaiseen tahtiin niitä ollaan lavetilla rahdattu huoltoon ja takaisin, nyt vaihtoivat jontikkaan mutta ei kuulemma auttanut kovin paljoa.
ehkä näistä uusista massikoista voi olla johonkin kun niihin on saatu kunnon moottorit, eikös muuten valmetin moottoreita ole laitettu caseihinkin joku 90-luvun loppupuolen malli ainakin oli kyseessä.
valmetin 05-sarja oli aikansa huippu, 505,605 705,805, ja 905 malleista kokemusta. hyviä vehkeitä, kestävät kovaa käyttöä ja kauan, mitä nyt turbo malleissa ahdin tulee joskus matkansa päähän.
905 on eritoten luja peli, jonka kanssa on oltu pahaakin pahemmissa paikoissa ja tultu niistä vielä ominvoimin pois.
mallit 8000-sarja hyviä koneita, uudenmat hi-tec ovat mukavia ja helppoja ajaa, ei muutaku sunnan vaihtajaa käännellä. t- sarjasta kokemukset aika vähäiset mutta vaikuttaa erittäin hyvältä, varustetaso on kohdallaan.
muista merkeistä sen verran että caseista kokemukset on hyvin miinus merkkisiä, poikkeuksen teki " vasuri case" vaiteet nyt on väärällä puolella mutta muuten kelpo vehje, malli oli joku 885 muistaakseni, korjatkoon joku jos olin väärässä. uusista deutseista ei lähipiirissä ole ollut muutakuin itkua.
foordeista ei paljon muuta sanottavaa kuin että 5000 ja 4000- sarja on suht ketäviä. paappa on ajanut 5000 mallin foordilla mettästä katkeralla reellä about 30v. heh
575 / 590 ei pääse mihinkää ja multipower toimii tasaisen epävarmasti, ohjaus niin huono että hirvittää ( naapurin entinen mies totes kerran: tätähän ei aja hullu pirukaan, muuta ku helevetin lujaa pöhönis.) 90-luvun malleja vaivaa perkinssintauti ( hevosvoimat vaikuttaa olevan oikeasti ponivoimia, lyhyt jalkaisia sellaisia) vuosituhannen vaihteen malleista, naapurissa niitä on usempi kappale ja tasaiseen tahtiin niitä ollaan lavetilla rahdattu huoltoon ja takaisin, nyt vaihtoivat jontikkaan mutta ei kuulemma auttanut kovin paljoa.
ehkä näistä uusista massikoista voi olla johonkin kun niihin on saatu kunnon moottorit, eikös muuten valmetin moottoreita ole laitettu caseihinkin joku 90-luvun loppupuolen malli ainakin oli kyseessä.
valmetin 05-sarja oli aikansa huippu, 505,605 705,805, ja 905 malleista kokemusta. hyviä vehkeitä, kestävät kovaa käyttöä ja kauan, mitä nyt turbo malleissa ahdin tulee joskus matkansa päähän.
905 on eritoten luja peli, jonka kanssa on oltu pahaakin pahemmissa paikoissa ja tultu niistä vielä ominvoimin pois.
mallit 8000-sarja hyviä koneita, uudenmat hi-tec ovat mukavia ja helppoja ajaa, ei muutaku sunnan vaihtajaa käännellä. t- sarjasta kokemukset aika vähäiset mutta vaikuttaa erittäin hyvältä, varustetaso on kohdallaan.
muista merkeistä sen verran että caseista kokemukset on hyvin miinus merkkisiä, poikkeuksen teki " vasuri case" vaiteet nyt on väärällä puolella mutta muuten kelpo vehje, malli oli joku 885 muistaakseni, korjatkoon joku jos olin väärässä. uusista deutseista ei lähipiirissä ole ollut muutakuin itkua.
foordeista ei paljon muuta sanottavaa kuin että 5000 ja 4000- sarja on suht ketäviä. paappa on ajanut 5000 mallin foordilla mettästä katkeralla reellä about 30v. heh
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
ex W140 300TD
ex W124 300D
onhanse näinkin että teollisuusakseli täytyy olla jos etukuormain hommia hoitelee, hyvin pelaa etukuormain traktorina 905 kun siinä on teollisuusakseli, saa vain ruuvata hivenen nopeenpaa rattia. hi-tec on turbiinikytkimellä aika näppärä etukuormain töissä, joitain kertoja oon testannut mutta kyllä nämä pienemmät lumihommat pystyy hoitamaan 905:den ja 3 metrisen jykevän hydron kanssa.
Kylä on kyllä pieni,Alkkia KarviallaAri66 kirjoitti:Siitä on todellakin oltava aikaa....EzKo kirjoitti:Appiukolla on 60 luvun Nuffield,aikanaan oli kylän voimakkain traktori.....-clip-
...tai sitten kylä pieni...
P.S
Meilläkin on ollut "nuffi".
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Jahas...ompas pienet ympyrät tässä maassaMariini kirjoitti:Pyöriikö keppi ympyrää ku hullun mulkku eikä löydä lovia?
Pz. Jaa että Karviasta, no pianhan tässä ollaankin tuttuja, meillä on ollu neva sielä
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
- dieselpower
- Viestit: 59
- Liittynyt: 28.3.2006 16:24
- Paikkakunta: Kivialho city
Hyvin on tuntunu ferkut kestävän ja pari turbotettu jälkeen päin 1 bar ahtoja, syöttöä tarpeeksi. Toisessa kone kiertää ihan normaalissa työkäytössä 2800rpm ja kyllä perkinssi ainakin vielä on pitänyt lelut sisällä. Ainoa miinus on huonohko 4x4 etuakseli 500/600 sarjassa, missä on tuo mk2 akseli automaattisella hammaslukolla ja suunnanvaihtajalla.
isällä on uuven karhia valametti eikä siinä oo oikiastaan muuta sähkövikkaa kuin valot, tartti ja laturi
niin joo malli 361D vm-61 cabriolet
tuola on jottain "pientä" vääntöä lakkoleista
http://www.pottupellossa.com/index.php? ... r&Itemid=4
niin joo malli 361D vm-61 cabriolet
tuola on jottain "pientä" vääntöä lakkoleista
http://www.pottupellossa.com/index.php? ... r&Itemid=4
No näistä ei edes jaksa väittää kun kaikkien mielestä oma on paras ja niin on myös omasta mielestä.
Saksassa joku johtava lehti teki tutkimuksen missä tilastoitiin merkkityytyväisyys,merkissä pysyminen ja seisonta päivät.Valmetissa oli kaikkein vähiten.
Omaa kokemusta on 905 valmetista joka ajeltiin loppuun asti.Aikoinaaan kun ostettu vuonna 83 oli vetänyt muutaman vuoden suomen suurinta neva kärriä(niin edellinen omistaja sanoi).Voi sanoa että kesti kesti kesti ja kesti.Ainut vika tais olla että etulamppuja sai vaihdella kuin leipää ja kerran isä ajoi mettässä ja kannon päältä lipsahti takarengas ja kanto katkaasi neliveto akselin juuresta poikki.Lopuuksi olis kaivannu kansi remonttia.Söi niiin paljon öljyä että unohtuu aina välistä lisätä.10Litraa kun piti aina mukana ja sitten kun rupes tulemaan kipinää putkesta niin lisääli aina sen verran että tikus rupes taas näkymään.
Sitten meillä on nykyään 8050HiTech Valtra ja ainut vika on kun ei mee enää suodattimista öljy oikee läpi että se vie ne sitten sellaasesta ohitus kanavasta sen öljyn ettei kasvaneen paineen takia suodatin rikkoudu.Uudet suodattimetkin olis mutta kun ei kukaan oo vaihtanu.Hyvä rakvaattori on ollu ja joka asia on hyväs paikkaa.Vaihteet selkeät ja sopivat,nappikytkin,pikavaihteet,suunnanvaihdin sähköllä(jotakäytetään vasemmalla kädellä).Nostolaitteet selkeät helpot käyttää.Omasta mielestä ainakin joka pennin arvoinen ollu ja ei ainakaan meidän Valtran loota missää intokiinassa oo tehty.Silloo kun käytii Valtralla niin sielä ne ne laatikot teki A:sta Ö:hön.Kuten myös muunkin voiman siirron.
Minä oon kuullu ainoastaan yhden tapauksen missä olis valmetissa menny voimansiirrosta joku osa ja se on sellaanen tapaus missä jotkä uudella mega valmetilla tuli simpsiön mäkiä alaha kärry peräs ja vauhtia oli ruvennu olemaan sielä 75km/h niin oli menny kartaani poikki.Ulosotto akselia on menny poikki nevalla mutta onko se ihme kun koneista on ruuvattu tehoja irti yli 100hp enempi mitä vakiossa.Siinä on se SULAKE ja toisista raktoriista poiketen menöö akselin vaihtoon aikaa n30minuuttia.
Niistä varaosien saannista oon kans kuullu etti oikee ulkomaan rakvaattoriihin tahdo tulla osat.Tiedän kaks raktoria joihn on kampiakseli vaihdettu ja molemmissa tapauksissa kampuraan tuloon meni 3kk.Toinen oli Same ja toinen oli Massikka.
On meilläki massikka mutta siitä ei puhuta.Ei sillä kukaan halua koskaan edes ajaa
Saksassa joku johtava lehti teki tutkimuksen missä tilastoitiin merkkityytyväisyys,merkissä pysyminen ja seisonta päivät.Valmetissa oli kaikkein vähiten.
Omaa kokemusta on 905 valmetista joka ajeltiin loppuun asti.Aikoinaaan kun ostettu vuonna 83 oli vetänyt muutaman vuoden suomen suurinta neva kärriä(niin edellinen omistaja sanoi).Voi sanoa että kesti kesti kesti ja kesti.Ainut vika tais olla että etulamppuja sai vaihdella kuin leipää ja kerran isä ajoi mettässä ja kannon päältä lipsahti takarengas ja kanto katkaasi neliveto akselin juuresta poikki.Lopuuksi olis kaivannu kansi remonttia.Söi niiin paljon öljyä että unohtuu aina välistä lisätä.10Litraa kun piti aina mukana ja sitten kun rupes tulemaan kipinää putkesta niin lisääli aina sen verran että tikus rupes taas näkymään.
Sitten meillä on nykyään 8050HiTech Valtra ja ainut vika on kun ei mee enää suodattimista öljy oikee läpi että se vie ne sitten sellaasesta ohitus kanavasta sen öljyn ettei kasvaneen paineen takia suodatin rikkoudu.Uudet suodattimetkin olis mutta kun ei kukaan oo vaihtanu.Hyvä rakvaattori on ollu ja joka asia on hyväs paikkaa.Vaihteet selkeät ja sopivat,nappikytkin,pikavaihteet,suunnanvaihdin sähköllä(jotakäytetään vasemmalla kädellä).Nostolaitteet selkeät helpot käyttää.Omasta mielestä ainakin joka pennin arvoinen ollu ja ei ainakaan meidän Valtran loota missää intokiinassa oo tehty.Silloo kun käytii Valtralla niin sielä ne ne laatikot teki A:sta Ö:hön.Kuten myös muunkin voiman siirron.
Minä oon kuullu ainoastaan yhden tapauksen missä olis valmetissa menny voimansiirrosta joku osa ja se on sellaanen tapaus missä jotkä uudella mega valmetilla tuli simpsiön mäkiä alaha kärry peräs ja vauhtia oli ruvennu olemaan sielä 75km/h niin oli menny kartaani poikki.Ulosotto akselia on menny poikki nevalla mutta onko se ihme kun koneista on ruuvattu tehoja irti yli 100hp enempi mitä vakiossa.Siinä on se SULAKE ja toisista raktoriista poiketen menöö akselin vaihtoon aikaa n30minuuttia.
Niistä varaosien saannista oon kans kuullu etti oikee ulkomaan rakvaattoriihin tahdo tulla osat.Tiedän kaks raktoria joihn on kampiakseli vaihdettu ja molemmissa tapauksissa kampuraan tuloon meni 3kk.Toinen oli Same ja toinen oli Massikka.
On meilläki massikka mutta siitä ei puhuta.Ei sillä kukaan halua koskaan edes ajaa
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Valmettiin ei ole ikänä osattu tehdä kuumiin olosuhteisiin sopivaa vaihteistoa, nevakäytössä aina ne öljyt tulikuumat. Ja jos puhtaanapito takkuaa ohjaamon alta niin raktori palaa ennemmin tai myöhemmin. Alirakoitsijalla oli 8400 Mega hihnan edessä ja aika tarkkaan paineilmalla siivosi perän ja liittimet, ettei öljyistä pölyä ole perseessä, mutta ei se mikään ihme ollut kun kävi tauolle mentäessä koittelemassa sitä pakettia, kun ei kättä kestäny
Meidän 905:ssa ei muuta hämää ollukaan, kuin yhdistelmä tavallinen etuakseli + iso kuormain = ei hyvä ja erään työntekijän luulo, että palakoneen voi laskea maahan ja laittaa ulosoton sitten päälle siitä ulosvoimanoton nappikytkimestä Ei... Puhtaanapito jyrsinturvetuotannossa oli helppo järjestää kun joka raktoriin oli asennettu paineilmalaitteet, ja molemmista Valluissa pidettiin siinä suhteessa aika hyvää huolta, syylärin puhallus sisälsi aina koneen päällystän ja turbon ympäristän puhtaanapidon.
Kaiken saa rikki, 100+ voimanotot ole missään suhteessa järkeviä, jos 200hp raktorilla ei pärjää nevalla vakiona vaan vaatis sen 300hp niin jossakin on vika. Ei siinä, että se turvemäärä vankkureissa tai "Lamminmäkiläisissä" olis niin raskas, että ei pääse kentältä aumanlaelle, vaan a) Liian märät kentät = ei rattorin vika b) liian suuri vaihde = ei rattorin vika c) liian jyrkkään kulmaan tehty nousu aumaan = ei edes rattorin vika. Fiatagreilla Karviassa ja lähialueilla kuulemma leikkivät noilla tehoilla ja saatu hyöty meni remotteihin, ei 160hv vehje kestä tuplausta kun niitä lisähevosiakin meinataan vielä käyttää, ja toki ne saa käyttöön turvetyömaalla, tilanteita piisaa, mutta jos on järkeä päässä niin vähemmälläkin pärjää.
Yleensä ne kärrykootkin on vähän niin ja näin, onko se hyöty todellakin niin iso, että kannattaa niillä vankkureilla ja karavaaneilla leikkiä 30k sivullekippaavan sijaan, ainakin ojitus pitää olla trimmissä keväästä alkaen, sillä niitten kanssa saa puljata ravassa ja niitä tuplakärryjä painuessaan ei oikeen muuten pehmeestä vedä kuin tyhjentämällä se lasti rapakkoon, joten... Olis kiva kun näkis joskus vertailua paljoko säästää ja nousee enemmän turvetta näillä maailmanlopun vehkeillä saati hieman inhimillisellä kalustolla, ei vaan taida olla oikein kukaan testaillut.
Meidän 905:ssa ei muuta hämää ollukaan, kuin yhdistelmä tavallinen etuakseli + iso kuormain = ei hyvä ja erään työntekijän luulo, että palakoneen voi laskea maahan ja laittaa ulosoton sitten päälle siitä ulosvoimanoton nappikytkimestä Ei... Puhtaanapito jyrsinturvetuotannossa oli helppo järjestää kun joka raktoriin oli asennettu paineilmalaitteet, ja molemmista Valluissa pidettiin siinä suhteessa aika hyvää huolta, syylärin puhallus sisälsi aina koneen päällystän ja turbon ympäristän puhtaanapidon.
Kaiken saa rikki, 100+ voimanotot ole missään suhteessa järkeviä, jos 200hp raktorilla ei pärjää nevalla vakiona vaan vaatis sen 300hp niin jossakin on vika. Ei siinä, että se turvemäärä vankkureissa tai "Lamminmäkiläisissä" olis niin raskas, että ei pääse kentältä aumanlaelle, vaan a) Liian märät kentät = ei rattorin vika b) liian suuri vaihde = ei rattorin vika c) liian jyrkkään kulmaan tehty nousu aumaan = ei edes rattorin vika. Fiatagreilla Karviassa ja lähialueilla kuulemma leikkivät noilla tehoilla ja saatu hyöty meni remotteihin, ei 160hv vehje kestä tuplausta kun niitä lisähevosiakin meinataan vielä käyttää, ja toki ne saa käyttöön turvetyömaalla, tilanteita piisaa, mutta jos on järkeä päässä niin vähemmälläkin pärjää.
Yleensä ne kärrykootkin on vähän niin ja näin, onko se hyöty todellakin niin iso, että kannattaa niillä vankkureilla ja karavaaneilla leikkiä 30k sivullekippaavan sijaan, ainakin ojitus pitää olla trimmissä keväästä alkaen, sillä niitten kanssa saa puljata ravassa ja niitä tuplakärryjä painuessaan ei oikeen muuten pehmeestä vedä kuin tyhjentämällä se lasti rapakkoon, joten... Olis kiva kun näkis joskus vertailua paljoko säästää ja nousee enemmän turvetta näillä maailmanlopun vehkeillä saati hieman inhimillisellä kalustolla, ei vaan taida olla oikein kukaan testaillut.
Kavereita on ja ollu nevoilla töissä aika paljon ja nuosta palamisista niin on kyllä kaikenmerkkisiä syttyny palamaan mm valmettia(mutta ei kopin alta),fiattia,newhollandia,massikoita.Ja kaikki konehuoneen puolelta...ei oo yhtään liioiteltua minkään merkkisen kanssa puhallella se kone joka puolelta...mutta mietippäs nyt leimahtaako se pöly nyt kuitenkaan siitä että laatikko on lämmin?sitten ehkä kun punahehkuinen
ja kyllä ne valmetin koneet sen 300hp kestää ihan hyvin.Isännän serkulla 8400 sillä 6,6 litraasella ja siinä isoompi turbo ja syöttöjä reeilusti.Oli penkissäkin sillä ja 240hp:hen asti oli penkissä lukemia.Raktorissa oli vielä niin paljon potkua että polkaisi siitä kaasun pohjaan missä lukema oli 240hp kohdalla niin paukahti penkki
ja kyllä ne valmetin koneet sen 300hp kestää ihan hyvin.Isännän serkulla 8400 sillä 6,6 litraasella ja siinä isoompi turbo ja syöttöjä reeilusti.Oli penkissäkin sillä ja 240hp:hen asti oli penkissä lukemia.Raktorissa oli vielä niin paljon potkua että polkaisi siitä kaasun pohjaan missä lukema oli 240hp kohdalla niin paukahti penkki
Viimeksi muokannut NicNac, 12.6.2006 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Kyyllä se moottori kestää, mutta vähän harvemmassa se kesto on kun ajetaan sellanen 70 kuution mälli päällä kiinni rapakkoon ja aletaan painaan pienellä pykälällä ajovoimanoton kanssa sieltä ylös tasauspyörästönlukot kiinni, kuuluu paukaus aika helposti. Sama tilanne tulee ulosotolla eteen jos vetelee isoa tasausruuvia kantoisella saralla ilman ylikuormakytkimellä varustettua nivelakselia, taas paukahtaa. Ainakin Fiatagrissa
1455 on ollut siitä kiitollinen työkone, että se on uskomattoman luja, kestänyt ajoittaisen käyttäjiensä tyhmyydenkin, jäähdytin on iso ja edessä lisänä öljynjäähdytin, konepeitto on päältä avoin, ritilöity malli ja tuulettimen puhallus senverran suuri, että pöly ei jää makaamaan koneen päälle vaan lentää yläkautta ulos.
Turvepöly... Se on itse perk***. Se pääsee jopa valojen umpioihin, kelluu ja palaa nätisti mattona sammutusveten päällä, syttyy pienimmästäkin kipinästä kuten bensa kesäkuumalla eikä siedä oleskelua kovin lämpien osien läheisyydessä. Jos joku vielä kemialla selittäisi, miksi sadejakson jälkeen auma tykkää revetä sivustastaan jos se ei ole tiiviiksi tampattu ja alkaa palamaan, siitä sadevedestä. Kivaa hommaa, tuo turpeennosto.
1455 on ollut siitä kiitollinen työkone, että se on uskomattoman luja, kestänyt ajoittaisen käyttäjiensä tyhmyydenkin, jäähdytin on iso ja edessä lisänä öljynjäähdytin, konepeitto on päältä avoin, ritilöity malli ja tuulettimen puhallus senverran suuri, että pöly ei jää makaamaan koneen päälle vaan lentää yläkautta ulos.
Turvepöly... Se on itse perk***. Se pääsee jopa valojen umpioihin, kelluu ja palaa nätisti mattona sammutusveten päällä, syttyy pienimmästäkin kipinästä kuten bensa kesäkuumalla eikä siedä oleskelua kovin lämpien osien läheisyydessä. Jos joku vielä kemialla selittäisi, miksi sadejakson jälkeen auma tykkää revetä sivustastaan jos se ei ole tiiviiksi tampattu ja alkaa palamaan, siitä sadevedestä. Kivaa hommaa, tuo turpeennosto.