Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Femmahan menee tienpäällä kun juna kiskoilla, mikäli tietyt asiat alustasta on kunnossa. Takapään puslat ja iskarit kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi, paranee nimittäin ajettavuus kummasti. Jotkut taas tykkää siitä perusalustasta, minun makuun se on liian ruotsinlaiva, sportti on jo mukavampi :) Tuollainen herrasmies -kruiserihan tuo V6 on!
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Jotenkin tuntui että varsinkin 8-tiellä urat+sivutuuli mereltä päin olis laittanu auton vaeltamaan. Tällä Griffellä on ajettu nyt 116 tkm ja aikoinaan 2,0t:n takaiskarit oli ihan finaalissa 160 tkm:ssä. Pitää sanoa isäukolle, että seuraavas huollos tarkistuttaa alustan kuluneisuuden.

Kyyti on kyllä hyvää ja harrasteauto on mukava olla sellainen että sillä viittii ajella kuten käyttöpelillä. Ei jollain Kuplavolkkarilla voi oikein pitkälle reissulle lähteä :) Matka-ajossa tämä menee 8l/100 km ja sitten seka-taajama-ajos menee karkeasti 10l/100 km.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Väänsin alle 225/45 R17 -kesärenkaat ja tämä operaatio poisti 9-5:n ajettavuuden ongelmat tyystin. Melutaso vaimeni aika paljon; nyt kuuluu moottorista pieni turbon ääni. Ohjaustuntumakin terävöityi, vaikka eihän tämä mikään Avantgarde-Mersu ole :)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mikä siinä on ettei noita mersujen ilmatyyny alustoja voi tehdä niinkun raskaas? Kompura kävis kokoajan.
Kaikenaikaa ne ihmettelee kun on kulma alhaalla.

-85 laittoi saappi jarrutehostajan toimimaan sähkömoottorilla ja oli vitun hyvä kun käppärikin oli samas.

Provosointia !
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kyllä ne Griffinin takaiskarit pitää varmaan uusia. Velipoika oli ajanut moottoritiellä 130 km/h mittarinopeudella heittoon ja perä oli pompannut samalla tavoin kuin edellisessä 9-5:ssa jonka takaiskarit oli entiset. Ei oikein vakuuta ku on alle 120 tkm ajettu auto eikä missään kiviteillä oo ajettu varmaan koskaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Alimitoitetut iskarit kun alusta on napattu B-Vectrasta.

Omissa takaiskarit on kestäny 90-110tkm. Kannattaa laittaa Bilsteinin B4:t kun ovat rakenteeltaan huomattavasti tukevammat kuin OEM/Sachs
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

No mä kattelinkin renkaita vaihdellessa että alustan osat on aika heppoisia C-Mersuun verrattuna. Koiranluut sinne jo vaihdettiinkin. Kiitos vinkistä, laitetaan tukevampaa tilalle.

Vertailun vuoksi mun Golf 2.0 TDI lähti seuraavalle yli 200 tkm ajettuna pelkästään koiranluun vaihdolla. Ekan omistajan jäljiltä saksalainen VW merkkiliike oli uusinut jarrut täysin mutta alustalle ei tehty mitään.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tässä jo vuosikaudet sivusta seurannut tuota velipojan saab harrastusta niin ainakin itestä tuntuu että osaa kyllä välillä vastustaa kovasti tuo harrastus plus että nuo tilat ei tuollaisessa saabissa ole mitkään maailman isoimmat konehuoneen puolella :lol: Viime kesänä taisi tämä sankari koneen vaihtaa kerran vai kaksi ja nyt viime viikon perjantaina kun sai tuon auton säädöt kohdilleen niin löytyi uusi "sulake" voimalinjassa :lol: Nätisti napsahti vetoakseli poikki 140km/h vauhdista ja menihän siinä samalla vetarin malja myöskin entiseksi sekä vaihteiston kuoreen sormen kokoinen reikä :twisted: Mutta taitaa tuossa kotterossa olla myös vähän sitä voiman paskookin kun viime kesänä sai mailille vauhtia 260km/h ja dynolapuissa luki silloin 419hp 620Nm ja nyt on jo uudet romut pellin alla ja tuntuu että voimaa olisi ainakin nyt enemmän taas tarjolla :twisted: Silti vakavasti olen itsekkin harkinnut jo että saatan jopa tuollaisen 9000 turbon hankkia jossain vaiheessa harrasteautoksi :shock:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ei superturbotkaan tahdo olla luotettavuuden huippuja :wink:

Näissä missä voimaa on pikkusen enemmän niin luotettavuus korreloi aika pitkälle käytettyyn rahamäärään. Jos on vain lyöty vaihtokone pellin alle kurkkaamatta edes laakerien kuntoa nin ompa kumma jos ei kestä :lol:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tuohon on nyt moottori tehty jo kahteen kertaan ja kolmas on jo rakentumassa :lol: Nyt paikallaan olevassa myllyssä on kanteen vaihdettu volvon venttiilinjouset,rajummat nenäkepit,isompi ahdin ja pakosarja,jakopää tehty uusilla osilla ja alakerta uusilla hiluilla :wink: Tuo mitä nyt on rakentamassa on kuulemma tarkoitus tehdä sillein että kestää nostaa tehoja reilusti :roll: Ja onhan tuossa nykyisessä askikin korjattu jo kertaalleen täysin uusilla osilla ja kytkimenä sintteri malli :roll: Äsken juuri hinattiin tuo porsinnut vekotin hallin kylmältä puolelta lämpöiselle kun sai toiseen 9000 saabiin kytkinjumpan valmiiksi ja tällä sankarillahan on tällä hetkellä noita 9000 saabbeja 7kpl eli voidaan pitää jo aika merkkiuskollisena tapauksena :lol: Ja kertoohan tuo aikalailla että noiden kanssa on roplannut kun kytkimen ja vaihdelaatikon se sankari vaihtaa jo 1,5tuntiin ja kansirempan tekee 5-6tunnissa jos on ehjä vaihtokansi vaihtaa tilalle :roll: Moottori-vaihteistopaketin vaihtaa kuulemma pihassa 1,5päivään ilman moottorinosturia :shock:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”