Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Nelisen viikkoa nyt menty siten, että kotona käyty kalsarit vaihtamassa ja vielä viikko mentävä. Syyslomalle rauhoittuu hetkeksi. Tulevaisuus on vielä avoin mutta jotain on kuulunut ja taitaa työmatka vakioitua nykyiselle tasolle.
Sokotaan aamujumppana talvirenkaat alle. Jokohan tälle talvea ostaisi uudet. Alkusyksyn saa mennä nykyiset Altimaxit. Syyslomalla auto lähtee rovaniemelle ja eilisten kuvien perusteella mökillä maa valkeena. Syötteen kelikamerat näytti myös lunta maastossa.
Jarruhuoltoon saa tilata ajan. Ei löydy motivaatiota alkaa itse rassaamaan työvuorojen välissä. Taakse uudet levyt ja palat? Mittarissa noin 350tkm.
Kesärenkaiden pesu ja tarkastus. Varastoon odottamaan tulevaa ajokautta.
Origamiin katselen renkaat myöhemmin. Kotiin tullessa näytti tietokone 5.5ltr/100km. Liekkö käynyt poltto päällä kun en mielestäni edes ajanut ”kovaa”.
Työkaveri ajelee uudehkolla Priuksella noin viiden pintaan työmatkaa
Sokotaan aamujumppana talvirenkaat alle. Jokohan tälle talvea ostaisi uudet. Alkusyksyn saa mennä nykyiset Altimaxit. Syyslomalla auto lähtee rovaniemelle ja eilisten kuvien perusteella mökillä maa valkeena. Syötteen kelikamerat näytti myös lunta maastossa.
Jarruhuoltoon saa tilata ajan. Ei löydy motivaatiota alkaa itse rassaamaan työvuorojen välissä. Taakse uudet levyt ja palat? Mittarissa noin 350tkm.
Kesärenkaiden pesu ja tarkastus. Varastoon odottamaan tulevaa ajokautta.
Origamiin katselen renkaat myöhemmin. Kotiin tullessa näytti tietokone 5.5ltr/100km. Liekkö käynyt poltto päällä kun en mielestäni edes ajanut ”kovaa”.
Työkaveri ajelee uudehkolla Priuksella noin viiden pintaan työmatkaa
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Sokota sai taakse uudet jarrulevyt, palat ja liukutapit. Kustannus 280€. Työn osuus 100€. Mittarissa 347tkm. Palat näyttivät olevan Brembon.
Mielenkiintoista seurata vaikuttaako kulutukseen.
Kelpaa lähteä syyslomalla lapin eteiseen.
Mielenkiintoista seurata vaikuttaako kulutukseen.
Kelpaa lähteä syyslomalla lapin eteiseen.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origamiin nakkasin aamulla talvirenkaat alle. Kesärenkailla ajaa varmaan vielä alkukesän mutta tiedostetaan nyt uusimistarve.
Sopivasti sateiden välissä sain tehtyä. Mutterit lähti siedettävästi auki.
Sopivasti sateiden välissä sain tehtyä. Mutterit lähti siedettävästi auki.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kumpaankin kulkuneuvoon tulee kilometrejä tasaisesti. Omalta osalta näyttää ajot jatkuvan samalla tasolla. Varmaan jossain välissä mietittävä kaluston päivitystä.
Ellei siiten aseta tavoitteeksi kummallekin kulkineelle 500tkm rajapyykkiä.
H u o k a u s. Autokuumetta en pode. Ajatuskin tökkii. Antaahan ajatuksen nyt kypsyä.
Ellei siiten aseta tavoitteeksi kummallekin kulkineelle 500tkm rajapyykkiä.
H u o k a u s. Autokuumetta en pode. Ajatuskin tökkii. Antaahan ajatuksen nyt kypsyä.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ajele vaan, paranee vaan vanhetessaan.
Rouvan Oldsmobile Alerolla lähti 14.s vuosi meillä.
Piti katsastaa nyt marraskuussa, oltiin vähän jo sitä mieltä että jos ei enää.
Kuitenkin vm. 2000.ja emäntä kävikin Toyota liikkeessä katselemassa uudehkoja autoja.
Mutta kävi sitten kuitenkin vikalistan hakemassa.
Pakoputki vuoti ja päästöt korkealla.
Siitä selvisi paikka-aineella ja taas on vuosi ajoaikaa.
Että jos ei isompia remontteja tiedossa niin ajelee menemään.
Toki jos alkaa olemaan epäluotettavaa menoa niin sitten hakee takuunalaisen Corollan 299 €/kk.
Takuuvarma valinta
Rouvan Oldsmobile Alerolla lähti 14.s vuosi meillä.
Piti katsastaa nyt marraskuussa, oltiin vähän jo sitä mieltä että jos ei enää.
Kuitenkin vm. 2000.ja emäntä kävikin Toyota liikkeessä katselemassa uudehkoja autoja.
Mutta kävi sitten kuitenkin vikalistan hakemassa.
Pakoputki vuoti ja päästöt korkealla.
Siitä selvisi paikka-aineella ja taas on vuosi ajoaikaa.
Että jos ei isompia remontteja tiedossa niin ajelee menemään.
Toki jos alkaa olemaan epäluotettavaa menoa niin sitten hakee takuunalaisen Corollan 299 €/kk.
Takuuvarma valinta
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Varmaan ois takuuvalinta jos ottaa vielä 1,8 koneella. 2.0 tuntuu pitävän sisällään jonkun lämmönvaihdin ongelman?
Työmatkan ajaisi vaikka yariksella. Pääasiassa yksin tulee ajettua.
Työmatkan ajaisi vaikka yariksella. Pääasiassa yksin tulee ajettua.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Saa nähdä miten origamin perässä kulkee mönkijäkärry huomenna. Mieluummin lähtisi nelikolla mutta reissun pituus on vielä avoin.
Päivävaloilla ei toimi kärryn valot, joten muistettava kääntää valot manuaalisesti päälle.
Sen verran autokuumeelle annoin sormea, että selasin tarjontaa. Näköjään xc70 Volvoa ja rav4 Tojotaa myydään vajaavetoisena. Tarkkana saa olla kun ilmoituksia lukee.
Pihaan kun tuli vaihteeksi hevoskoppikin niin nelikolla on oma tarpeensa. Kummallakin nykyisellä saa vetää 1600kg jarrullista kärryä. Skoda vetää tuossa hommassa pidemmän korren.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origamiin uudet öljyt moottoriin ja suodattimet 180€. Motonet korjaamon tarjous 230€. Huoltokirjasta laskin että 7kk / 22tkm. Motonet tarjosi öljyksi Comma ja Öljypisteellä laittoivat Helixin.
Kärryä tuli vedettyä kuluneella viikolla ja muuten homma rokkaa mutta auraamattomat sivutiet ja liukkaaksi liipatut risteykset on .
Kärryä tuli vedettyä kuluneella viikolla ja muuten homma rokkaa mutta auraamattomat sivutiet ja liukkaaksi liipatut risteykset on .
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Huomenna tulee tietoon millä hintaa paikallinen kaasuasema alkaa myymään lopputuotetta kuluttajille.
Mielenkiinnosta tarjontaa katsellut ja työmatkoille passelia kulkinetta löytyy Volvolta ja VAG konsernilta. Moni mielenkiintoinen auto on varustettu pienellä bensatankilla.
Spritmonitor.de auttaa tässäkin kun kulutuksia katselee.
Tankkausverkosto on kyllä melko harva
Mielenkiinnosta tarjontaa katsellut ja työmatkoille passelia kulkinetta löytyy Volvolta ja VAG konsernilta. Moni mielenkiintoinen auto on varustettu pienellä bensatankilla.
Spritmonitor.de auttaa tässäkin kun kulutuksia katselee.
Tankkausverkosto on kyllä melko harva
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Jatkaa bensalla kun kaasu loppuu..
Volvoissa yleensä normaalikokoiset tankit eli aika hyvä toimintasäde.
Mutta mikähän siinä että ei oo näkynyt 4wd kaasu Volvoa?
Volvoissa yleensä normaalikokoiset tankit eli aika hyvä toimintasäde.
Mutta mikähän siinä että ei oo näkynyt 4wd kaasu Volvoa?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kaasuautoja kun katselee niin nelivedot saa unohtaa.
Antaa ajatuksen nyt hautua ja kypsyä.
Antaa ajatuksen nyt hautua ja kypsyä.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Pojalla kävi parivuotta sitten S210 E 4-Matic kaasuvarustuksella. Oli loppujenlopuksi senverran laho vähän jokapuolelta että pisti eteenpäin.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kaasusäiliöt näyttää ainakin Volvoissa syövän peräkontin korkeutta. Vaan sopiihan tuonne tavaraa. Yhden v70 kuvia katselin aikani kuluksi.
Paikallisen tolpan kilohinta näytti olevan 1.91€/kg.
Paikallisen tolpan kilohinta näytti olevan 1.91€/kg.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tuossa 9 km.kotoa on lähin biokaasua myyvä asema, ollut jo pitkään 1,38 €/ kg hinta.
Sen puoleen miettinyt joskus meniskö bi-fuelauto talviautona… mutta se nelivedon puutekin mietityttää .
Sen puoleen miettinyt joskus meniskö bi-fuelauto talviautona… mutta se nelivedon puutekin mietityttää .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Täällä tuntuu olevan nyt hottia perustaa kaasulaitoksia vähän jokaisen isomman tilan yhteyteen.
Gasumin sivuilla oli joku laskuri millä pystyy laskemaan säästön vuodessa. Omalta osalta sain summaksi noin 1400€. 40tkm vuodessa ja 5ltr dieselin kulutuksella.
Nyt saa auto olla parkissa muutaman päivän. Vapaata pukkaa, joten liikkumiset suoritetaan muilla välineillä.
Gasumin sivuilla oli joku laskuri millä pystyy laskemaan säästön vuodessa. Omalta osalta sain summaksi noin 1400€. 40tkm vuodessa ja 5ltr dieselin kulutuksella.
Nyt saa auto olla parkissa muutaman päivän. Vapaata pukkaa, joten liikkumiset suoritetaan muilla välineillä.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Mainittu 1400€ on jo kohtuullisen suuruinen summa.
Jos ajattelisi vaikka kaasu-Volvoa ja maltillisesti mallia V60, niin sellaisia on käytettyinä tarjolla 9 kpl Nettiautossa. Vuosimalli näyttää olevan 2017, paitsi yksi 2016 ja yksi 2018.
Vuosimallin vaikutusta arvoon ei siis pääse päättelemään juurikaan, mutta toisaalta taas kilometrien vaikutuksen hyvinkin.
94500-108000 kilometriä ajetut maksavat 21900 euroa
155000-182000 kilometriä ajetut maksavat 17950-19750 euroa
197500-218000 kilometriä ajetut maksavat 15990-16490 euroa
240000-290000 kilometriä ajetut maksavat 13700-14900 euroa
Näyttäisi siis, että satatuhatta kilometriä pudottaa hinnasta 5000-6000 euroa, enemmän ajetuissa hieman vähemmän eli 4000-5000 euroa.
Jos ajaa 40000 kilometriä vuodessa auton arvo putoaa kilometrien myötä kahdessa ja puolessa vuodessa em. noin 5000 euroa, ja polttoainekuluissa säästäisi 3500 euroa (Papin laskuista lukema), MUTTA tästä puuttuu arvon alenema jonka auton vanheneminen aiheuttaa, toki se ei liene 2,5 vuodessa ihan valtaisa summa ?
Autoa vaihtamalla on siis tosi vaikea saada aikaa säästöä. Muuttujiahan kyllä on vaikka jos mitä, huolto- ja korjauskulut jne...
Sehän on selvä että ei Pappikaan ole miettimässä auton vaihtoa pelkästään sen takia että säästäisi rahaa, vaan fiksusti laskeskelee että millainen auto kannattaa hankkia sitten kun vaihtaminen on ajankohtaista
Jos ajattelisi vaikka kaasu-Volvoa ja maltillisesti mallia V60, niin sellaisia on käytettyinä tarjolla 9 kpl Nettiautossa. Vuosimalli näyttää olevan 2017, paitsi yksi 2016 ja yksi 2018.
Vuosimallin vaikutusta arvoon ei siis pääse päättelemään juurikaan, mutta toisaalta taas kilometrien vaikutuksen hyvinkin.
94500-108000 kilometriä ajetut maksavat 21900 euroa
155000-182000 kilometriä ajetut maksavat 17950-19750 euroa
197500-218000 kilometriä ajetut maksavat 15990-16490 euroa
240000-290000 kilometriä ajetut maksavat 13700-14900 euroa
Näyttäisi siis, että satatuhatta kilometriä pudottaa hinnasta 5000-6000 euroa, enemmän ajetuissa hieman vähemmän eli 4000-5000 euroa.
Jos ajaa 40000 kilometriä vuodessa auton arvo putoaa kilometrien myötä kahdessa ja puolessa vuodessa em. noin 5000 euroa, ja polttoainekuluissa säästäisi 3500 euroa (Papin laskuista lukema), MUTTA tästä puuttuu arvon alenema jonka auton vanheneminen aiheuttaa, toki se ei liene 2,5 vuodessa ihan valtaisa summa ?
Autoa vaihtamalla on siis tosi vaikea saada aikaa säästöä. Muuttujiahan kyllä on vaikka jos mitä, huolto- ja korjauskulut jne...
Sehän on selvä että ei Pappikaan ole miettimässä auton vaihtoa pelkästään sen takia että säästäisi rahaa, vaan fiksusti laskeskelee että millainen auto kannattaa hankkia sitten kun vaihtaminen on ajankohtaista
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Volvo foorumia lukenut ja tyyppivikoja selvitellyt. Kaasuautojen korjaaminen tuntuu olevan työlästä. Volvoja ei ole lukemani perusteella myyty uutena suomeen kaasuautoina.
Vag konsernin tuotokset on asia erikseen. Kokoluokka passat, golf, leon ja octavia. Yksi octavia näytti olevan haapavedelläkin myynnissä.
Hyvää spekulointia ja mielenkiintoista syventyä vaihtoehtoiseen polttoaineeseen.
Vag konsernin tuotokset on asia erikseen. Kokoluokka passat, golf, leon ja octavia. Yksi octavia näytti olevan haapavedelläkin myynnissä.
Hyvää spekulointia ja mielenkiintoista syventyä vaihtoehtoiseen polttoaineeseen.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Yhden V60 bi-fuelin verotietoja katselin. Näistä kun joutuu maksamaan perus- ja käyttövoimaveron. Verot yhteensä 384,34 €.
Valtio kerää tässäkin omansa pois.
Monessa V70 on koukku valmiina. Nelikkoa ei löydy.
Erään vanhemman V70 tietoja noin 130tkm matkalta.
Valtio kerää tässäkin omansa pois.
Monessa V70 on koukku valmiina. Nelikkoa ei löydy.
Erään vanhemman V70 tietoja noin 130tkm matkalta.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Entäpä plugari V60, miten vertautuu kaasuveljeensä ? Löytyy nelivetona ja vetokoukussa jonkinmoiset vetomassat.
Dieselissä dieselin verot, mutta ensimmäiset kymmenet kilometrit sähköllä ja senkin jälkeen kohtuullisella polttoainemäärällä.
Dieselissä dieselin verot, mutta ensimmäiset kymmenet kilometrit sähköllä ja senkin jälkeen kohtuullisella polttoainemäärällä.
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Semmosen koeajoin joskus. Liikkuu kuin hauki rannasta. Miellyttävä auto ajaa. Sähkön loppuessa dieselin kulutus on kovempaa kuin normaalissa dieselissä. Tämä johtuu pitkälti omamassan erosta. Jossain koeajossa oli maininta aiheesta.
Tarjontaa kyllä olisi kun katselin nettiautoa.
Tarjontaa kyllä olisi kun katselin nettiautoa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Mitenkäs se noin menee dieselissä kun bensaplugareissa kulutus pienempi kuin normi ICE autossa. Lisäpainon liikuttaminen ei kauheasti energiaa vie, sen kiihdyttäminen vauhtiin vie energiaa mutta vastaavasti koko painon hidastaminen saadaan hyvällä hyötysuhteella talteen plugarissa kun normi dieselissä/bensassa haihtuu jarruista lämpönä ilmaan. Mistähän tiedelehdestä tuo maininta löytyy?Pappi kirjoitti: ↑01.12.2023 21:12 Semmosen koeajoin joskus. Liikkuu kuin hauki rannasta. Miellyttävä auto ajaa. Sähkön loppuessa dieselin kulutus on kovempaa kuin normaalissa dieselissä. Tämä johtuu pitkälti omamassan erosta. Jossain koeajossa oli maininta aiheesta.
Tarjontaa kyllä olisi kun katselin nettiautoa.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
En nyt sano tiedelehti mutta tässäkin asiaa sivuttu.
https://www.is.fi/autot/art-2000008197862.html
Jos joskus löydän sen koeajon missä asia suoraan mainittu niin linkitän tänne.
Edit. Tuossa mainittu suoraan. https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2013071117253395
https://www.is.fi/autot/art-2000008197862.html
Jos joskus löydän sen koeajon missä asia suoraan mainittu niin linkitän tänne.
Edit. Tuossa mainittu suoraan. https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2013071117253395
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tuolla 322 sivua spekulointia. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65838.0
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Spritmonitorista:
V60 diesel plugari 4,0-4,8 litraa + 5-8kWh (muutamassa autossa kerrottu sähkön kulutus)
V60 diesel noin 6,5
V60 bensa noin 8,0
V60 CNG noin 5kg kaasua + vajaa 2 litraa bensaa
V60 diesel plugari 4,0-4,8 litraa + 5-8kWh (muutamassa autossa kerrottu sähkön kulutus)
V60 diesel noin 6,5
V60 bensa noin 8,0
V60 CNG noin 5kg kaasua + vajaa 2 litraa bensaa
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tuo spritmonitor on näissä hyvä sivusto. Paljon käyttäjiä ja toimiva haku. Kiitos Dealer kun kaivelit kulutuksia.
Onneksi tätä autoasiaa ei tarvitse kiireellä pilata.
Tuon 322 sivua kun käy läpi niin avautuu Volvon ominaisuuksia, joista jotkut tuntuu keventävän lompakkoa kiitettävästi.
Käytetyn osto on tietoinen riski ja oli vaihtoehto mikä tahansa niin rahaa joutuu käyttämään. Mitään ”ikäloppua, tietä nähnyttä” on turha edes katsella. Sama ajaa nykyisillä.
Illalla tyrkkäsin origamin työkaverin priuksen viereen. Kyllä tuommonen sähkönsininen prius istuisi omaan silmään enemmän kuin hyvin.
Onneksi tätä autoasiaa ei tarvitse kiireellä pilata.
Tuon 322 sivua kun käy läpi niin avautuu Volvon ominaisuuksia, joista jotkut tuntuu keventävän lompakkoa kiitettävästi.
Käytetyn osto on tietoinen riski ja oli vaihtoehto mikä tahansa niin rahaa joutuu käyttämään. Mitään ”ikäloppua, tietä nähnyttä” on turha edes katsella. Sama ajaa nykyisillä.
Illalla tyrkkäsin origamin työkaverin priuksen viereen. Kyllä tuommonen sähkönsininen prius istuisi omaan silmään enemmän kuin hyvin.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tuossa yksi omistajan kertomus.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=125422.0
Oma työmatka menisi lähtiessä sähköllä osan. Paluumatka täysin dieselillä riippuen siitå miten auto lataa akkua ajon aikana. Töissä on ehdoton latauskielto enkä viitsi koettaa kepillä jäätä.
Rouvan ajossa, eli Skodan tilalla voisi olla jopa vaihtoehto.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=125422.0
Oma työmatka menisi lähtiessä sähköllä osan. Paluumatka täysin dieselillä riippuen siitå miten auto lataa akkua ajon aikana. Töissä on ehdoton latauskielto enkä viitsi koettaa kepillä jäätä.
Rouvan ajossa, eli Skodan tilalla voisi olla jopa vaihtoehto.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origamin dpf taisi olla eilen ”tukossa”. Töihin mennessä vedot jossain kesälomalla ja kulutus korkealla. Parkkiin pysähtyessä flekti pyöri vielä oman aikansa joten oletan kyseessä olleen polton. Volvo sentään kertoi mittaristossa jos poltto käynnissä. Tänään paluumatkan toimi normaalisti. Mitähän huomenna.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Joka päivä saa jännittää että muuttuuko tuo otsikko vai ei
"Skoda ja Tesla yhteensoppii..."
"Skoda ja Tesla yhteensoppii..."
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Eipä nyt virnuilla.
Skodan käsijarrusta tuli sanomista leimalla. Motonetin korjaamolla eivät joko testanneet käsijarrua tai aattelivat naiselta lypsää rahat pois. Annoin puhelimessa palautteen korjaamon toiminnasta. Ukko selitteli jotain miten käsijarru toimii ja uudet satulat maksaa 80€ kpl plus 150€ töitä.
Jos oisivat testanneet ja ilmoittaneet että satula on rikki niin toki olisin laittanut uudet samoilla töillä.
Äsken otsalampun valossa lumisella pihalla näppäsin renkaan irti ja herkistelin linkkua mikä näytti jumittavan. Ainakin äsken piirsi komiasti 2 yhtä pitkää viivaa jarrutuksen merkiksi mutta toimiiko vielä konttorilla.
Päästöt oli 0
Skodan käsijarrusta tuli sanomista leimalla. Motonetin korjaamolla eivät joko testanneet käsijarrua tai aattelivat naiselta lypsää rahat pois. Annoin puhelimessa palautteen korjaamon toiminnasta. Ukko selitteli jotain miten käsijarru toimii ja uudet satulat maksaa 80€ kpl plus 150€ töitä.
Jos oisivat testanneet ja ilmoittaneet että satula on rikki niin toki olisin laittanut uudet samoilla töillä.
Äsken otsalampun valossa lumisella pihalla näppäsin renkaan irti ja herkistelin linkkua mikä näytti jumittavan. Ainakin äsken piirsi komiasti 2 yhtä pitkää viivaa jarrutuksen merkiksi mutta toimiiko vielä konttorilla.
Päästöt oli 0
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Seisontajarru on nykyään olennaisempi katsastusta varten tarkistettava / kunnostettava kuin ennen, kun ne ohjeet nykyään sanoo että "tarpeeksi" heikosta seisontajarrutehosta on määrättävä ajokielto.
Sikäli ei tosiaan saisi korjaamon jäljiltä olla heikkoa seisontajarrua. Hyvänä puolena nykyään se, että satulat on halpoja melkein mihin tahansa autoon.
Muistan ajan, kun pajotettiin Accordien satuloita kuntoon uusien maksaessa tuhatta markkaa kappaleelta, jos edes mistään sai, ja oli niiiiin p*skamaisessa paikassa lukkosokka siellä syvällä että ei mitään rajaa
Sikäli ei tosiaan saisi korjaamon jäljiltä olla heikkoa seisontajarrua. Hyvänä puolena nykyään se, että satulat on halpoja melkein mihin tahansa autoon.
Muistan ajan, kun pajotettiin Accordien satuloita kuntoon uusien maksaessa tuhatta markkaa kappaleelta, jos edes mistään sai, ja oli niiiiin p*skamaisessa paikassa lukkosokka siellä syvällä että ei mitään rajaa
wiimax.fi