Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Kauan aikaa sitten minulla oli saab 900cd, jatkettu turpo-saappi 16 venttiilisellä pannulla. Kieltämättä tykkäsin siitä kuin hullu puurosta mutta katsastus-mies halusi ostaa sen itselleen ihan väkisin. Yli kolme vuotta sillä kurvailin ja kolmannella katsastus kerralla inssi teki jo semmoisen tarjouksen ettei voinut enää kieltäytyä... oli mikkelin maaherran entinen virka-auto. kohtuu rivakka liikkumaan kun nostettiin 1,5bar ahtopaineet, vanha saapin asentaja sanoi että ihan huoletta voi sinne puoleentoista kiloon nostaa paineet...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Itekin joskus jollain vm 94:lla tai sinnepäin, 900:lla ajaneena, niin jos tuossa on vähän legendaa, niin sitä on todella vähän.todellauupunut kirjoitti:Taita olla vähän legendaa....Easy Rider kirjoitti:Okei tonnari jossa on täys karvalakkivarustus ja kaikki kunnossa. Sillon jää satku tai ysikymppi kakkoseksi. Edelleen on talvella 90 paras etenijä. 160km/h motarilla tuiskussa keskivallin yli ohitukseen ja menee ku juna.![]()
.

Uskomaton VR:n tappaja.

Kerran kyllä luikastelin, kesäkelillä, sateella. Oliki Nokian Q kitkat alla, hitusen tapporenkaat kesällä vesikelillä.



Oli ekan appiukkokokelaan auto.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Oma saabismi kyllä parani ihan siedätyshoidolla. Og900, Tonnari ja Og 9-3 tuli omistettua. Suurempia valittamisia noissa ei ollut, mutta kun ainoat viat kaikissa oli aina "laaki ja vainaa" tasoa niin ei hirveän hyvä maku jäänyt. Kamelin selkä katkesi tuossa 9-3:sen kohdalla kun viimeisen päälle tarkalla pidolla olleena kilahti kone kesken ajon.
Aivan mahtavan kammottava. Tuommonen tiepalvelukäyttöön. Etanolia tankkiin ja semmonen softa että liikahtaakondivo kirjoitti:Tuollainen olisi tyylikäs Saabiksi klik

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
My respect
Nuo ovat vaan jotenkin symppiksiä... Huh, nyt täytyy olla varovainen ettei tule saappikuumetta 


-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Jaaha tuttuja käyttäjiä täälläkin. Sulla senkus tontut vaan lisääntyyVMTD kirjoitti:Tuollainen tuli eilen haettua.

Itseäni kovasti kiinnostaisi og 9-5 Aero Hirsch 305hp paketilla 2004-2005.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Suapin keula sai hiukan uutta ilmettä...

Sisustaan vaihdettu penkit, oviverhoilut ja sivuverhoilut. Seuraavaksi pitäisi vaihtaa venttiilikopan tiiviste, hitsata takaiskarin yläpää kuntoon, ysikymppi saapin spoileri laittaa eteen... Pientä hiplausta

Sisustaan vaihdettu penkit, oviverhoilut ja sivuverhoilut. Seuraavaksi pitäisi vaihtaa venttiilikopan tiiviste, hitsata takaiskarin yläpää kuntoon, ysikymppi saapin spoileri laittaa eteen... Pientä hiplausta

...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Femma päätti ruveta kiukuttelemaan sopivasti joulunalla sytyttämällä lämpimänä tyhjäkäynnillä öp-valon
öljyt on viimeiset 130tkm vaihdettu 10tkm välein, ei ole ulissut kylmänä ja venakopan käytin auki viikonloppuna ja oli kuin nuoltu puhdas eli ei merkkiäkään öljylietteestä.
Korjaamon kiireiden takia saadaan työnalle vasta huomenna. Ekana mitataan öljynpaineet josko olisi vain anturi rikki mutta jokatapauksessa tiputetaan öljypohja alas ja katsotaan onko sihdissä kökköä.
Muuten on pari vuotta menty pelkillä säännöllisillä huolloilla + takapään puslien vaihdolla. Eibachin jouset sportti-iskarien kaverina oli muutos joka olisi pitänyt tehdä jo heti auton oston jälkeen. 225/40-18 rengastus kesällä ng93:n vanteilla ei vetele urissa yhtään sen enempää kui aikoinaan isäukon samanlainen vakio 16" rengastuksella.
Voimaa on vajaavetoiselle sopivasti 2.0 matalapaineturbolle +300hv/425nm 870cc dekoilla, aeron mitsulla, 3" downpipella ja 2.5" loppupätkällä

Korjaamon kiireiden takia saadaan työnalle vasta huomenna. Ekana mitataan öljynpaineet josko olisi vain anturi rikki mutta jokatapauksessa tiputetaan öljypohja alas ja katsotaan onko sihdissä kökköä.
Muuten on pari vuotta menty pelkillä säännöllisillä huolloilla + takapään puslien vaihdolla. Eibachin jouset sportti-iskarien kaverina oli muutos joka olisi pitänyt tehdä jo heti auton oston jälkeen. 225/40-18 rengastus kesällä ng93:n vanteilla ei vetele urissa yhtään sen enempää kui aikoinaan isäukon samanlainen vakio 16" rengastuksella.
Voimaa on vajaavetoiselle sopivasti 2.0 matalapaineturbolle +300hv/425nm 870cc dekoilla, aeron mitsulla, 3" downpipella ja 2.5" loppupätkällä

Mites siellä koneessa oli öljyä ja tarviiko lisäillä yhtään vaihtovälillä? T7 on kyllä kiva moottori, kuhan vaihtaa T5 palikat sisuksiin 

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä. Nytkin öljymäärä oli 3/4 osaa mittatikun minimin ja maksimin välistä.
Öljyä tuo ei ole syönyt senjälkeen kun 108tkm kohdalla rempattiin jakopää ja laitettiin huohotinpäivitys. Nyt on ajettu 228tkm.
T5 hilut olisi kivat mutta johonkin raja on vedettävä käyttiksen kanssa
jos perinteinen minun tuuri on iskenyt niin pitänee ostaa neobrothersilta B235:nen ja ajella muutama vuosi tyytyväisenä
Ainoat muutokset jotka vielä tulee on aeron etujarrut (kannakkeet on jo), isompi bensapumppu on jo asennettu ämpäriin ja odottaa asennusmotivaatiota ja xenonumpiot. Umpiot on jo tiedossa edullisesti. Nuohan on plug&play mutta korkeudensäätö pitäisi varmaan toteuttaa hellan sarjalla jos haluaisi niistä lailliset.
Öljyä tuo ei ole syönyt senjälkeen kun 108tkm kohdalla rempattiin jakopää ja laitettiin huohotinpäivitys. Nyt on ajettu 228tkm.
T5 hilut olisi kivat mutta johonkin raja on vedettävä käyttiksen kanssa


Ainoat muutokset jotka vielä tulee on aeron etujarrut (kannakkeet on jo), isompi bensapumppu on jo asennettu ämpäriin ja odottaa asennusmotivaatiota ja xenonumpiot. Umpiot on jo tiedossa edullisesti. Nuohan on plug&play mutta korkeudensäätö pitäisi varmaan toteuttaa hellan sarjalla jos haluaisi niistä lailliset.
Mjooh no se on hyvä että ei öljyä syö. 300hp alkaa vaan olla aika maksimi T7 männille, sen takia vähän mainitsin T5 hiluja
Kaverille haettiin vähän alle vuos sitten 130tkm ajettu Aero ja siinä kävi sytytteleen öp-valoa ja lopulta syyksi paljastu halennut T7 mäntä ja nykyään sisällä on T5 hilut. Siinä tosin öljyä hävis aika huolella öljyn vaihtovälillä.
Mikäs pumppu sulla on menossa uiskentelemaan? Itsellä oli walbron 255.

Mikäs pumppu sulla on menossa uiskentelemaan? Itsellä oli walbron 255.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kyllä kyllä
Jep noita DW:n pumppuja on joitain porsinu. Oma walbro on ainakin toiminu hyvin myös E85, kun uus omistaja on kohta pari vuotta sillä ajellu.

Jep noita DW:n pumppuja on joitain porsinu. Oma walbro on ainakin toiminu hyvin myös E85, kun uus omistaja on kohta pari vuotta sillä ajellu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tasapainoakselin laakerointi oli päättänyt antautua ja öljyn seassa oli kivasti metallihilettä. Kampuran kaulat pilalla joten vanhaa ei kannata remontoida.
Jos jotain positiivista niin lietettä ei ollut öljypohjassa yhtään ja sihdissä oli muutama hassu roska.
Purkaamot tuntuu pyytävän 200tkm ajetuista koneista lähes yhtä paljon kuin uusi kone briteistä maksaisi toimituskuluineen
katsotaan mistä koneen hommaan niin eiköhän tuon viikonlopussa vaihda.
Jos jotain positiivista niin lietettä ei ollut öljypohjassa yhtään ja sihdissä oli muutama hassu roska.
Purkaamot tuntuu pyytävän 200tkm ajetuista koneista lähes yhtä paljon kuin uusi kone briteistä maksaisi toimituskuluineen

Saabiantilta sais ainakin koneita lahden toiselta puolen. Neobrossilta tosiaan tulis kokonaan uus pannu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Hyvä että on saappeja, että muutkin autot pääsevät matkaan:
http://jalopnik.com/pictured-poetic-jus ... socialflow
http://jalopnik.com/pictured-poetic-jus ... socialflow
Ei oo nyt hetkeen tullu foorumille mitään päivityksiä. Tuolta voi käydä lukemassa projektin kulkua. On se vaan härksin kuulonenet kirjoitti:Onko siitä savihousun veneestä mitään uutta tietoa tai videoita? Vuosi sitten näin jotain.

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Remontti jatkuu...
Kun kone purettiin niin oikea syyllinen löytyi tasapainoakselien ketjun kiristimestä jonka kiinnitypultit olivat löystyneet ja öljynpaine pääsi karkaamaan sitä kautta. Kiristin oli lisäksi viittä vaille tippumassa pois paikoiltaan joten totaalituho oli lähellä. Näköjään kannattaa teetättää ketjuremppa marmorilla niin tulee tehtyä "hyvin"
Loppupeleissä kampiakseli oli vielä käyttökelpoinen. Tasapainoakselien laakerit oli finito ja niistä oli lähtenyt vähän hilettä joten akselit lukitaan paikoilleen niin että öljykavat niille menee tukkoon. Samalla öljyn tyhjäkäyntipaineet lämpinä nousee jonkinverran. Vähän tulee värisemään tyhjäkäynnillä enemmän kuin ennen muttei haittaa menoa.
Kampuran ja kiertokankien laakerit menee uusiksi, männänrenkaat, samoin läjä tiivisteitä ja öljypumpun rattaat samoin. Kuitenkin paljon halvempaa näin kuin uusia koko kone

Kun kone purettiin niin oikea syyllinen löytyi tasapainoakselien ketjun kiristimestä jonka kiinnitypultit olivat löystyneet ja öljynpaine pääsi karkaamaan sitä kautta. Kiristin oli lisäksi viittä vaille tippumassa pois paikoiltaan joten totaalituho oli lähellä. Näköjään kannattaa teetättää ketjuremppa marmorilla niin tulee tehtyä "hyvin"

Loppupeleissä kampiakseli oli vielä käyttökelpoinen. Tasapainoakselien laakerit oli finito ja niistä oli lähtenyt vähän hilettä joten akselit lukitaan paikoilleen niin että öljykavat niille menee tukkoon. Samalla öljyn tyhjäkäyntipaineet lämpinä nousee jonkinverran. Vähän tulee värisemään tyhjäkäynnillä enemmän kuin ennen muttei haittaa menoa.
Kampuran ja kiertokankien laakerit menee uusiksi, männänrenkaat, samoin läjä tiivisteitä ja öljypumpun rattaat samoin. Kuitenkin paljon halvempaa näin kuin uusia koko kone

Tonnarissa tuli poistettua kyseinen ketju ja öljypohjasta löytyi 2.5 sentin mittainen pala joko kiristimen ketjulaahainta tai jostain muusta laahaimesta katkennut.
Piti katsoa kameralla sinne, mutta unohdin ja muistin vasta kun öljypohja oli paikoillaan, toivottavasti muut palikat on paikoillaan. KK-laakerit uusin kun kokeilin käsin välyksiä ja jotain olin tuntevinani, mutta laakerit olivat hyvät noin silmämääräisesti tutkittuna ja ilmeisesti sen pienen välyksen voi todeta kun tarkkaan tunnustelee.
Piti katsoa kameralla sinne, mutta unohdin ja muistin vasta kun öljypohja oli paikoillaan, toivottavasti muut palikat on paikoillaan. KK-laakerit uusin kun kokeilin käsin välyksiä ja jotain olin tuntevinani, mutta laakerit olivat hyvät noin silmämääräisesti tutkittuna ja ilmeisesti sen pienen välyksen voi todeta kun tarkkaan tunnustelee.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Jaahas,täällähän muidenkin saappien kanssa konehommat meneillään
Mun konehallissa seisoo tällä hetkellä kaksi saabia joista kumpaankin on tulossa täysin uudet myllyt keulille
Tosin kumpikaan ei ole oma vaan toinen on velipojan 9000 Jubileum malli joka tulee saamaan hieman voimaa lisää muttei kuitenkaan niin paljoa kuin se toinen 9-3 saab jolla on kuulemma tarkoitus yrittää ensi kesänä suomen nopeimman etuveto auton titteliä 



-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D