Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
Oon mie tuota(kin) kuolannut jo tovin. Olis beiget nahat ja kaikki herkut...
Tuossa bensassa mietityttää vain se että se teho on sitten tuo sama aina ja iänkaikkisesti, dieselissä voi tehdä kaikenmoista kivaa temppua jos tahtoo lisää jerkkua. Ja tietysti se diesel olis pihimpi... Tosin mun kilometrimäärillä nykyään on melkein sama kumman käyttövoiman ottaa.
Bensan puolesta puhuu käyttövarmuus, lämpö ja se että näissä bensa+automaatti ei vissiin ole niin paha ongelma kuin diesel+automaatti.
Tuossa bensassa mietityttää vain se että se teho on sitten tuo sama aina ja iänkaikkisesti, dieselissä voi tehdä kaikenmoista kivaa temppua jos tahtoo lisää jerkkua. Ja tietysti se diesel olis pihimpi... Tosin mun kilometrimäärillä nykyään on melkein sama kumman käyttövoiman ottaa.
Bensan puolesta puhuu käyttövarmuus, lämpö ja se että näissä bensa+automaatti ei vissiin ole niin paha ongelma kuin diesel+automaatti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Aika suolasen hintanen tuo on. Itse toin 3 tkm enemmän ajetun ja vuoden vanhemman 523 farkun ihan hyvillä varusteilla. Kaikkine rahteineen ja veroineen hintaa tuli alle puolet tuosta.
Eipä siinä, nyt on 20 tkm paukuteltu menemään. Jarrukilpi vähän kihnutti kiinni jossain vaiheessa ja sitä piti oikaista.
Kiviä näissä tuppaa menemään jarrupalojen väliin, ärsyttävä ominaisuus. En ole kuulemm ainoa e39-kuski jolle tämä on tapahtunut. No, pieni pakitus ja kivi on pois.
Jarruosat ovat tosin muutenkin pieni ongelma näissä. Levyt menevät melko nopeasti kieroon ja sitten on taas remppa edessä. Itsellä ei onneksi vielä jumputa, kop kop vaan. Kaveri juuri manasi kun oli laittanut 20 tkm sitten zimmermanit joka nurkkaan ja nyt kävi jo jumputus.
Eipä siinä, nyt on 20 tkm paukuteltu menemään. Jarrukilpi vähän kihnutti kiinni jossain vaiheessa ja sitä piti oikaista.
Kiviä näissä tuppaa menemään jarrupalojen väliin, ärsyttävä ominaisuus. En ole kuulemm ainoa e39-kuski jolle tämä on tapahtunut. No, pieni pakitus ja kivi on pois.
Jarruosat ovat tosin muutenkin pieni ongelma näissä. Levyt menevät melko nopeasti kieroon ja sitten on taas remppa edessä. Itsellä ei onneksi vielä jumputa, kop kop vaan. Kaveri juuri manasi kun oli laittanut 20 tkm sitten zimmermanit joka nurkkaan ja nyt kävi jo jumputus.
Kein siknatuur
Niin ne tuntuvat olevan kaikki Suomessa myytävät autot. Sitä olenkin oikein ihmetellyt että kun taloudellisesta tilanteesta johtuen ihmiset ovat epävarmoja ja kauppa käy huonosti niin hintapyynnit ovat silti ihan pilvissä. Toki ostajahan voi aina tehdä tarjouksia.Sampo N. kirjoitti:Aika suolasen hintanen tuo on...
Ulkomaan tuonti ei minun kohdallani onnistu koska en itse pysty lähtemään hakureissuille ja haluan kuitenkin nähdä ostettavan auton ihan itse. Siksi pitää haeskella täältä kotimaan kamaralta, ja mieluiten suht läheltä pohjois-pohjanmaata. Pari reissua on tullut tehtyä eteläänkin "hyvien" yksilöiden perässä jotka sitten osoittautuivat ihan joksikin muuksi. Enää en lähde hakemaan kaukaa ellen saa jotakuta paikanpäälle tsekkaamaan kiesin alustavasti.
Enitenhän itselle on ollut pettymys korin ja peltien kunto, siis nyt puhun mersuista. Bimmereitä katselenkin nyt siinä mielessä että niissä se puoli saattaisi olla paremmalla tolalla. Teknisiä murheitahan on varmaankin molemmissa ihan samaan tapaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Näin olen minäkin antanut itseni ymmärtää.Eldorado kirjoitti:Korjatkaa taas jos olen väärässä, mutta käsittääkseni manuaalivaihteisessa 530d:ssä ei ole niitä surullisenkuuluisia imusarjan läppiä ollenkaan, ne on vain automaatin kanssa...
Kyllä se Tapio osaa samalla lailla Bemarinkin huoltaa ja korjata, ja ostat vaikka itselle INPA:n(joka ei maksa juuri mitään), niin onnistuu vianhakukin helpommin.
Bemareista vielä, näyttää että myös noita E61:siä alkaa jo saamaan niitäkin alle 15k€:n. Ulkonäöstä en juurikaan pidä, mutta olishan sellainen selkeästi turvallisempi sijoitus noin niinkuin myyntiä ajatellen. Meinaan että jos (ja kun) meikäpoika kyllästyy autoon 6kk:n kuluessa niin kuus-ykkösestä vois vielä saada rahaakin myydessä...
Toisaalta budjetilla 14-16 tonnia alkaa jo mersupuolellakin vaihtoehdot lisääntymään - vois jopa löytää vähäruosteisen...
Mutta sitten kun pitäisi näissä jäädä niitä toimintatonnejakin varastoon - ei puhettakaan että yksi riittäisi, mieluummin 3-5 donaa että saa pidettyä kiesin liikkeellä...
Toisaalta budjetilla 14-16 tonnia alkaa jo mersupuolellakin vaihtoehdot lisääntymään - vois jopa löytää vähäruosteisen...
Mutta sitten kun pitäisi näissä jäädä niitä toimintatonnejakin varastoon - ei puhettakaan että yksi riittäisi, mieluummin 3-5 donaa että saa pidettyä kiesin liikkeellä...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ihan mielenkiinnosta, minkälainen peli se tämä 540i V8 on? Tämmöinen ykislö olis näköjään täällä myynnissä:
[nettiauto]4735433[/nettiauto]
Tuon ikäisessä menee käyttömaksu vissiinkin jo päästön mukaan (en muista tarkalleen milloin muuttui mutta joskus 2000 jälkeen on ilmeisesti päästön mukaan?). 307 g/km taitaa olla jo melko muhkea vuosimaksu... Kannattanee ennemmin jo ostaa 530d vaikkei ajaisi paljoakaan...
[nettiauto]4735433[/nettiauto]
Tuon ikäisessä menee käyttömaksu vissiinkin jo päästön mukaan (en muista tarkalleen milloin muuttui mutta joskus 2000 jälkeen on ilmeisesti päästön mukaan?). 307 g/km taitaa olla jo melko muhkea vuosimaksu... Kannattanee ennemmin jo ostaa 530d vaikkei ajaisi paljoakaan...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
onhan se riskialtista tämmöisinä epävarmoina aikoina sijottaa autoon luulen jotta on surkeat ajat tulossa merkit on semmosetEldorado kirjoitti:Bemareista vielä, näyttää että myös noita E61:siä alkaa jo saamaan niitäkin alle 15k€:n. Ulkonäöstä en juurikaan pidä, mutta olishan sellainen selkeästi turvallisempi sijoitus noin niinkuin myyntiä ajatellen. Meinaan että jos (ja kun) meikäpoika kyllästyy autoon 6kk:n kuluessa niin kuus-ykkösestä vois vielä saada rahaakin myydessä...
Toisaalta budjetilla 14-16 tonnia alkaa jo mersupuolellakin vaihtoehdot lisääntymään - vois jopa löytää vähäruosteisen...
Mutta sitten kun pitäisi näissä jäädä niitä toimintatonnejakin varastoon - ei puhettakaan että yksi riittäisi, mieluummin 3-5 donaa että saa pidettyä kiesin liikkeellä...
eriasiahan on niillä joilla on taskut täynnä rahaa tai kova usko tulevaisuuteen
http://www.nettiauto.com/bmw/530/5102458
heino sisusta ja hyät varusteet ja manuaali
korin kunnosta ei tietoa
Tuo bemu on käyttöönotettu 2001 puolella joten käyttömaksu menee kokonaispainon sijasta päästöjen mukaan.
1.1.2013 alkavan uuden verotuksen mukaan tuollaisella veekasi-bemulla käyttömaksu tulee olemaan aika hurja:
CO2 307 g/km -> 124,1 senttiä/vrk = 452,965 euroa/vuosi
Tuohan alkaa vastata jo d-mallin käyttövoimaveroa...
Kannattaa siis haeskella ennen 1.1.2001 käyttöönotettu yksilö.
1.1.2013 alkavan uuden verotuksen mukaan tuollaisella veekasi-bemulla käyttömaksu tulee olemaan aika hurja:
CO2 307 g/km -> 124,1 senttiä/vrk = 452,965 euroa/vuosi
Tuohan alkaa vastata jo d-mallin käyttövoimaveroa...
Kannattaa siis haeskella ennen 1.1.2001 käyttöönotettu yksilö.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Tässä pääsikin käymään hieman hassusti. Isäukko meni vaihtamaan -11 vuosimallista E90 316d penaria W212 mersuun. Noh, kävipä ihan piruillakseen bemariakin katsomassa. Huomasi uuden F10 520dA:n ikkunassa tarjouksen: "Automaatti 0€". Tämän johdosta sitten pihaan ei tulekaan hänelle mersua, vaan tuollainen uusi 520dA business "sporttivaihteistolla" tammikuussa.
Voipi olla ihan leppoinen matkakumppani maantiellä. Vetokoukkukin kannatti ottaa suoraan tehtaalta, jolloin sai sähköisesti esiintaittuvan koukun. Kiinteä koukku suomessa asennettuna yli 2k€
Voipi olla ihan leppoinen matkakumppani maantiellä. Vetokoukkukin kannatti ottaa suoraan tehtaalta, jolloin sai sähköisesti esiintaittuvan koukun. Kiinteä koukku suomessa asennettuna yli 2k€
Ehei toivoakaan, tuplat saa laittaa dieseliin lisää.Eldorado kirjoitti:1.1.2013 alkavan uuden verotuksen mukaan tuollaisella veekasi-bemulla käyttömaksu tulee olemaan aika hurja:
CO2 307 g/km -> 124,1 senttiä/vrk = 452,965 euroa/vuosi
Tuohan alkaa vastata jo d-mallin käyttövoimaveroa...
Ja. Ne imusarjan läpät. Niitä ON myös manuaaleissa, ne tuli vähän myöhemmin vaan. Olikohan niin, että kaikki 2002 (ja joku kuukausi, alkuvuodesta) valmistetut dieselibemarit omistaa nuo läpät..
Ja kyllä tuo E39:kin ruostuu, mutta siinä pitää olla joku alkukipinä, miksi niin käy... Kuskin takahelmassa 30cm korjauspala...
Spöke:llä asiallinen kuittaus V8:sta...
Ja on E39 varmasti hyvä ajaa, jos ois kunnossa...
Takakelkan puslat... 200e kun saksasta tilaa kaikki 4... Lemförderit tosin sitten. Pitäis sijoittaa taas...
En vaan tiiä mitä tekis nyt tuon kanssa, kun tuota ruostetta vierastan enemmän kun perunaruttoa, niin tekis mieli pistää ongelma eteenpäin, mutta kun tuo on Niiiiiiiin mahtava, ihana, nopea, mukava auto... Omistaa ja ajaa...
Ja hinnat on noussu siitä, kun ite ostin tuon.
edit: Tekis mieli naittaa E38:n 40d pannu E39 Touringiin...
Ja 540i 6-Gang:in aski.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Juu hyvä Vensku_ kun pelottelet noilla käyttökuluilla, alan pikkuhiljaa taas tulla tässä järkiini. Onhan noissa peikkoja ja sudenkuoppia mutta toisaalta onhan niitä mersuissakin. Suo siellä vetelä täällä.
Minäkin vihaan ruostetta, siksi ei oikein noita mersuja pysty ostamaan.
Ehkä turvallisinta on ostaa skoda citigo...
Minäkin vihaan ruostetta, siksi ei oikein noita mersuja pysty ostamaan.
Ehkä turvallisinta on ostaa skoda citigo...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Lisää bmw aihepiirin kysymyksiä kun täällä tämänkin aiheen tietoutta tuntuu löytyvän.
Olen siinä käsityksessä että E39 sarjan dieselmalleissa (ainakin 530d) oleva automaatti on ongelmallinen keston suhteen, olikos se nyt GM_n tekele vai mikä? Kysymys kuuluu vaivaako sama diesel+automaatti peikko myös alkupään E60/E61 sarjoja? Vai onko niissä jo joku muu vahvempi automaattiloota?
Muutenkin E60/E61 tyyppivikoja ja sudenkuoppia saa kertoa jos tietoa löytyy... Mielenkiinnon kohteena on nimenomaan 530d malli ja mieluiten touringina.
Olen siinä käsityksessä että E39 sarjan dieselmalleissa (ainakin 530d) oleva automaatti on ongelmallinen keston suhteen, olikos se nyt GM_n tekele vai mikä? Kysymys kuuluu vaivaako sama diesel+automaatti peikko myös alkupään E60/E61 sarjoja? Vai onko niissä jo joku muu vahvempi automaattiloota?
Muutenkin E60/E61 tyyppivikoja ja sudenkuoppia saa kertoa jos tietoa löytyy... Mielenkiinnon kohteena on nimenomaan 530d malli ja mieluiten touringina.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kaks'puolikas ei käy?
http://www.nettiauto.com/bmw/525/5105942
Tuo ainakin viime näkemällä oli hyvässä kunnossa. Aiemmin oli mun pomolla, joka myi auton nykyiselle omistajalle. Vasta huollettu, ja imusarjan läpät poistettu.
http://www.nettiauto.com/bmw/525/5105942
Tuo ainakin viime näkemällä oli hyvässä kunnossa. Aiemmin oli mun pomolla, joka myi auton nykyiselle omistajalle. Vasta huollettu, ja imusarjan läpät poistettu.
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
60 ja 61 on ZF laatikko, joka on paljon parempi jo. Ei ole turbiini ongelmia.
Tosin ne sähköviat. Suoraan sanoen vältä tuota mallia, ei ole tullut yhtäkään vastaan jossa ei olisi ollut sähköjen kanssa ongelmia.
Tosin ne sähköviat. Suoraan sanoen vältä tuota mallia, ei ole tullut yhtäkään vastaan jossa ei olisi ollut sähköjen kanssa ongelmia.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Juu karvalakki malleja saa, joissa ei ole edes sähkölaseja.Eldorado kirjoitti:Tässä olis siistinoloinen 530d, mutta aika kova hinta... Alkaa kohta saamaan tuoreempaa korimallia tuolla hinnalla.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Hä? Onko tosiaan E60/E61 bemuja joissa on veivit ovissa??300 D farkku kirjoitti:Juu karvalakki malleja saa, joissa ei ole edes sähkölaseja.Eldorado kirjoitti:Tässä olis siistinoloinen 530d, mutta aika kova hinta... Alkaa kohta saamaan tuoreempaa korimallia tuolla hinnalla.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"