Itse muistelisin jotain vastaavaa. Samankaltaisella syyllä perusteltiin kai myös siirtymistä rivi-6:sta V-konstruktioon.sonikki kirjoitti:xr kirjoitti:mersulla ei tuo mallinottaminen onnistunut ihan täydellisesti kun sen jakoketjun ilmeisesti saa vaihdettua ilman moottorin poistoa
Mikäs järki tässä koko asiassa muuten edes oli? Ihan kun muistelisin että tuolla asialla olisi ollut jotain tekemistä jalankulkijaturvallisuuden tms. kanssa?
BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Jotain sensuuntaista siinä on takana, konepellin ja moottorin kovien osien väliin on saatu enemmän pelivaraa. Joillakihan on sitten niitä hieman ylösponnahtavia konepeltejä, tai jalankulkijaturvatyynyjä tmv.sonikki kirjoitti:Mikäs järki tässä koko asiassa muuten edes oli? Ihan kun muistelisin että tuolla asialla olisi ollut jotain tekemistä jalankulkijaturvallisuuden tms. kanssa?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ei se välttämättä kovin paljon lyhene mutta se etupää saadaan matalammaksi, kun saadaan kaikki ketjupyörät sieltä pois. Jalankulkijoilla pitää nähdä enemmän vaivaa, että saavat kolisteltua päitään sinne takapäähän.laineracing kirjoitti:Onko kukaan mitannu paljonko se on käytännössä lyhyempi moottori jossa sekopää on takana? Mun järkeen ei äkkiä mahdu että se moottori ratkadevasti lyhenee vaikka sen sekopään tunkis mihin väliin tahansa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jalankulkijaturvallisuudenkin osalta halutaan saada mielellään 5 tähteä törmäystestissä. Törmäystestien tuloksilla on uskomattoman suuri merkitys automallien markkinoinnissa. Auton ostajille turvallisuus on alkanut merkitä yhä enemmän, taloudellisuuden ohella.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Valitettavasti koin tuon viime juhannuksena henkilökohtaisesti; C180 K (W203):ssa tosi jakoketju on vielä etupäässä.xr kirjoitti:taitaa kone lyhentyä vain sen verran mitä yks rivinen ketju on kapeampi kuin kaks rivinen
jalankulkijoidenhan turvallisuus tilastollisesti paranee kun autot seisoo korjaamolla, tosin tällöinhän on ainakin yksi jalankulkija enempi liikkeellä kuinkahan tuossa tilastollisesti loppuviimmein käy
Volvo D4 Drive -moottori asettaa uudenlaisen riman autojen teho-päästö-suhteelle dieseleissä: 181hv:99g/km =1.8282... hv/g/km
(134.971677 kW/99g/km = 1.3633502727... kW/g/km)
http://www.carsession.com/car-news/volv ... sions.html
-Siinäpä haastetta seuraavalle C-mallille.
(134.971677 kW/99g/km = 1.3633502727... kW/g/km)
http://www.carsession.com/car-news/volv ... sions.html
-Siinäpä haastetta seuraavalle C-mallille.
OT:na muistutan että aikanaan jo Saab 900 og:eessa oli moottori väärinpäin ketju tulipellin päässä.
Ja päästölukemista niin eiköhän niitä kaikki merkit kaunistele mikä tietty hyödyttää kotomaisia autonostajia.
Ja päästölukemista niin eiköhän niitä kaikki merkit kaunistele mikä tietty hyödyttää kotomaisia autonostajia.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Nehän oli sitten aikaansa edellä, jos katsoo nykyaikaisia, pitkittäin asennettavia moottoreita!ou812 kirjoitti:OT:na muistutan että aikanaan jo Saab 900 og:eessa oli moottori väärinpäin ketju tulipellin päässä.
Noinhan se menee mutta jostain kumman syystä puolueettomissa teisteissä nämä itseään vähäpäästöisinä ja vähäkulutuksisina mainostavat merkit/mallit, kuten volvo ja BMW ovat keikkuneet reilulla kaulalla kärjessä ilmoitetuttujen ja mitattujen arvojen suhteen. Juttuahan tästä on ollu ennenkin ja joku tolkku tuohon asiaan pitäisi saada kun nykyään autovalmistajat voivat ilmoittaa ties mitä diipadaapaaou812 kirjoitti:Ja päästölukemista niin eiköhän niitä kaikki merkit kaunistele mikä tietty hyödyttää kotomaisia autonostajia.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Uusi Alpina D3 saa ylitsevuotavat kehut brittiläiseltä Autocar-lehdeltä, joten eiköhän olisi "tähtimerkinkin" jo korkea aika kehittää oma powerdieselinsä:
http://www.autocar.co.uk/car-review/alpina/d3
http://www.autocar.co.uk/car-review/alpina/d3
BMW:n tuleva 5-sarja asettaa jonkinlaisia paineita Mersun suunnitteilla oleville R6-dieseleille, M550d-malliin huhutaan 400 hv:ta 4 turbolla:
http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... c-express/
http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... c-express/
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ruåttalainen lentokoneinsinööri on ensinnä suunnitellu pyörillä kulkevan kanootin. Sitten on todennut että siihen ei sovi moottori etuvetoiseksi oikeinpäin eli poikittain. Seuraavaksi keksi laittaa sen pitkittäin ja laittoi ketjun toiseenkin päähän moottoria. No, todettuaan pitkällisissä testiajoissa että viisi vaihdetta taakse ja yksi eteen ei ole käytännöllisin ratkaisu, päätettiin konetta jälleen kääntää. Lentokoneissa käytetty roikkuvasylinterinen venttiilit öljypohjassa-rakenne ei ollut sen parempi, kun öljykorkki tihkui, öljypumpun imusiivilä hori tyhjää ja kaasuttimen uimurikammio tulvi. Piti kääntää voimanpesää vielä kerran että saatiin vehje tuotantokuntoon.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Juustokeittomestari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01.1.2011 15:30
- Paikkakunta: Numminen
Pemarilla on nyt tehtaan tekemä virityssetti ainakin dieseleihin. Kaverilla on 520d, taitaa olla viime vuonna rekisteröity. Pyydettiin mukaan testaamaan tehtaan ns. virityspakettia. Sisältää isomman välijäähdyttimen, ohjelmoinnin(tai boksin), muutoskatsastuksen ja kaikki näkyy auton sähköisessä tiedoissa. Takuu säilyy yms. Hintaa on maltilliset 1200e. Tehon lisäyksestä en tiedä, mutta jää alle 525d, koska muuten syntyy nolo tilanne..
Myös ranskalaiset osasivat käyttää moottoria 180° "keturallaan":VMTD kirjoitti:Taitaa Saabin koneissa jakopää ollut jo 60-luvulla takapäässä kun 99 tuli markkinoille.
Renault 16
Saabin rakenteesta teki vielä monimutkaisemman se, että veto ei mennyt kytkimeltä suoraan vaihteistoon vaan 3-rivisen ketjun kautta. Vaihteistossa 5 oli suora, mutta juuri tuo ketjuvälitys teki siitä "loikkarimaisen".
Sopiva auto naisille, koska tuo voimansiirtoratkaisu oli lähempänä heidän logiikkaa:
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Naisen logiikkaa juu.
Kun tästä sillasta:...
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutise ... nunhaasta/
...oli yleisökyselyä, eräs nainen kysyi että miksi siitä pitää tehdä niin valtavan korkea isoja aluksia varten, eikö olisi halvempaa ruopata pohjaa syvemmäksi...
Kun tästä sillasta:...
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutise ... nunhaasta/
...oli yleisökyselyä, eräs nainen kysyi että miksi siitä pitää tehdä niin valtavan korkea isoja aluksia varten, eikö olisi halvempaa ruopata pohjaa syvemmäksi...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Audin tämän vuotisessa Le Mans -kilpurissa on myös laservalot (R18):
-tuokin on dieselkäyttöinen hybridi.
Itse olen aina ihmetellyt, miksi Mersu vei ensimmäisen turbodieselinsä (300 SD) juuri USA:n markkinoille vaikka siellä eivät dieselhenkilöautot ole koskaan olleet suuressa huudossa. Peugeot toi ainakin tämän artikkelin mukaan ensimmäisen turbodieselin Euroopan markkinoille (604 D Turbo) samoihin aikoihin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_604#Turbodiesel
-tuokin on dieselkäyttöinen hybridi.
Itse olen aina ihmetellyt, miksi Mersu vei ensimmäisen turbodieselinsä (300 SD) juuri USA:n markkinoille vaikka siellä eivät dieselhenkilöautot ole koskaan olleet suuressa huudossa. Peugeot toi ainakin tämän artikkelin mukaan ensimmäisen turbodieselin Euroopan markkinoille (604 D Turbo) samoihin aikoihin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_604#Turbodiesel
Pudotti niillä merkin tuomien autojen kokonaispäästöjä.Laaksonen kirjoitti:Itse olen aina ihmetellyt, miksi Mersu vei ensimmäisen turbodieselinsä (300 SD) juuri USA:n markkinoille vaikka siellä eivät dieselhenkilöautot ole koskaan olleet suuressa huudossa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No tuo on kyllä aivan järkeenkäypä selitys (itse asiassa ainoa sellainen).
PSA-konserniakin voidaan pitää jonkinlaisena dieseleiden pioneerina; väittäähän Citroën tuoneensa ensimmäisen dieselhenkilöautonsa markkinoille samoihin aikoihin Mersun 260D:n kanssa ja onhan Peugeot'kin voittanut Le Mansin Audin lisäksi dieselillä 2009:
PSA-konserniakin voidaan pitää jonkinlaisena dieseleiden pioneerina; väittäähän Citroën tuoneensa ensimmäisen dieselhenkilöautonsa markkinoille samoihin aikoihin Mersun 260D:n kanssa ja onhan Peugeot'kin voittanut Le Mansin Audin lisäksi dieselillä 2009:
Lisäksi USA:ssa oli 70/80-lukujen vaihteessa tarjolla toinenkin dieselmalli jota ei euroopassa tunnettu, eli 300CD / myöhemmin 300CD Turbodiesel (123-sarjan coupé).XUX63 kirjoitti:Pudotti niillä merkin tuomien autojen kokonaispäästöjä.Laaksonen kirjoitti:Itse olen aina ihmetellyt, miksi Mersu vei ensimmäisen turbodieselinsä (300 SD) juuri USA:n markkinoille vaikka siellä eivät dieselhenkilöautot ole koskaan olleet suuressa huudossa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"