
Kyllä se ykköskoppanen talvellakin toimi, laatu on heikentynyt näemmä siinäkin virmasa.
Onhan siinä koneen etupäässä yksi ylimääräinen suutin, tätä hoitamaan juu.Ari66 kirjoitti:Onkos siinä mallissa se semmonen kylmäkäyntisuutin imusarjassa?Aku P kirjoitti:Liikaa bensaa menee, mutta mitä kautta ja mihin ja miksi?
Takavuosina ne tahtoi jumia tai ohjaus ei pelannut toivotulla tavalla.
Romikselta toinen tilalle ja kokeilee, ennen isompia operaatioita.
Imusarjaan. Syynä tietenkin fysiikan lait, höyrystymiset ja tiivistymiset eri paineissa.Aku P kirjoitti: Sitä vaan ihmettelin että miksi ja mihin sitä bensaa sitten "keräytyy".
Niinniin. Jotain tuommoista mää olen itsekin järkeillyt, mutta miksi näin tapahtuu vain mun autossa -- ei muissa tuttavapiirin M103:ssa eikä siitä ole mu utenkaan ollut näiden osalta puhetta. Sitä paitsi eikö suutin kuitenkin töräytä lastinsa (Melitos kirjoitti:Imusarjaan. Syynä tietenkin fysiikan lait, höyrystymiset ja tiivistymiset eri paineissa.Aku P kirjoitti: Sitä vaan ihmettelin että miksi ja mihin sitä bensaa sitten "keräytyy".
1. Lähdet heti ajelemaan -> ilmaa virtaa reilummin -> bensa ei ehdi pisaroitua
2. Tyhjäkäyttö vähän aikaa -> ilmavirtaus pieni, alipaine suuri, kylmä -> bensaa jää imusarjan seinämiin
3. Tyhjäkäyttö kauan -> imusarja ehtii lämpenemään.
Voi toki olla että suuttimenkärki falskaa juuri sen verran että se aiheuttaa nimenomaan tuota pisaroitumista tms... Uskoakseni Akun tapauksessa homma menee pitkälti juurikin niin kuten Melitos asian selvensi, sillä eikös vielä M103:ssakin suuttimet ole imusarjassa?Aku P kirjoitti:Eikö se benzina siitä nyt pyttyyn päädy ennemmin kuin imusarjaan. Vai voiko suutin jostain saumasta falskatessaan heittää aineet "reisille" eli jonnekin ihan väärään paikkaan.
Jep. Tai lähinnä kai pitäisi puhua jostain imukanavasta, varsin lähellä venttiiliä kumminkin ymmärtääkseni ovat. Eihän suoraruisku-bensakoneita ole sitten lokinsiiven nähty kuin viime vuosina, nämä geedeeiit sun muut.raul kirjoitti: Voi toki olla että suuttimenkärki falskaa juuri sen verran että se aiheuttaa nimenomaan tuota pisaroitumista tms... Uskoakseni Akun tapauksessa homma menee pitkälti juurikin niin kuten Melitos asian selvensi, sillä eikös vielä M103:ssakin suuttimet ole imusarjassa? .
Kyllä kyllä, lähestyin asiaa siltä kantilta että onko suutin imuventtiilin takana kannessa vai imusarjassa. Käsittääkseni M103:ssa on nimenomaan imusarjassa mutta kuitenkin melkoisen lähellä venttiileitäAku P kirjoitti:Jep. Tai lähinnä kai pitäisi puhua jostain imukanavasta, varsin lähellä venttiiliä kumminkin ymmärtääkseni ovat. Eihän suoraruisku-bensakoneita ole sitten lokinsiiven nähty kuin viime vuosina, nämä geedeeiit sun muut.raul kirjoitti: Voi toki olla että suuttimenkärki falskaa juuri sen verran että se aiheuttaa nimenomaan tuota pisaroitumista tms... Uskoakseni Akun tapauksessa homma menee pitkälti juurikin niin kuten Melitos asian selvensi, sillä eikös vielä M103:ssakin suuttimet ole imusarjassa? .
Tietty vaikkapa kaapon instituutti voisi välillä heittäytyä asiaviihteestä huuhaan pariin ja testata omassa m103-masiinassa, josko vastaavaa oiretta ilmenee?