Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Onnea kaupoista. Joku sai varmaan hyvän auton.
Retkiautoja näkee paljon liikkeellä. Aamulla oli yhdellä rannassa olevalla levikkeellä 4 parkissa.
Retkiautoja näkee paljon liikkeellä. Aamulla oli yhdellä rannassa olevalla levikkeellä 4 parkissa.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Jäikö sulle enempää kuvia tuosta aurinkopaneelin kiinnityksestä? Aika hyvin on tuettu.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Jäikö takajouset ylimääräiseksi mitkä oli ilmoituksessa mainittu?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Meni mukana kuten iso tankkikin.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Sprinter99 kirjoitti: ↑18.5.2024 0:47 Jäikö sulle enempää kuvia tuosta aurinkopaneelin kiinnityksestä? Aika hyvin on tuettu.
Ei tullu otettua kuvia tuosta. Neljä poikkitankoa panelin alla ja paneli 8 kiinnikkeellä kiinni.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Iemeli lähti maailmalle kilometrilukemalla ~399tkm
Volokkarin kone kokeiltiin jo niin hypätääs seuraavaan "kauhuun" Kaikkien mersumiesten painajaiseen, eli 651:seen
Valmistaja lupailee aika kivoja kulutuslukemia moiselle, 4.2l/100km matka-ajossa. Suapa nähhä! Kotimatkalla isommalta kirkolta kotia ajellessa kulutusmittari näytti yli 2litraa/100km pienempiä lukemia kuin vanhemmalla V6:lla mennessä. Ja mikä ehkäpä tärkeintä, ei adbluuta. Vaikuttaa siis aika lupaavalta...
Alta 300tkm ajettu paskan ruskea kakssatanen pörisiä, jotaki premium pro avantgardea luki lapuissa Katotaas miten tämä pelaa, vaikuttaa asialliselta mutta tottakai aina pientä rojektia
Pientä maalivikaa (naarmuja) on vänkärin takaovessa/kaaressa ja takapuskurissa jne.
Volokkarin kone kokeiltiin jo niin hypätääs seuraavaan "kauhuun" Kaikkien mersumiesten painajaiseen, eli 651:seen
Valmistaja lupailee aika kivoja kulutuslukemia moiselle, 4.2l/100km matka-ajossa. Suapa nähhä! Kotimatkalla isommalta kirkolta kotia ajellessa kulutusmittari näytti yli 2litraa/100km pienempiä lukemia kuin vanhemmalla V6:lla mennessä. Ja mikä ehkäpä tärkeintä, ei adbluuta. Vaikuttaa siis aika lupaavalta...
Alta 300tkm ajettu paskan ruskea kakssatanen pörisiä, jotaki premium pro avantgardea luki lapuissa Katotaas miten tämä pelaa, vaikuttaa asialliselta mutta tottakai aina pientä rojektia
Pientä maalivikaa (naarmuja) on vänkärin takaovessa/kaaressa ja takapuskurissa jne.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Näihin perehdyin tänään.
Takakaari ja takaovi kahvan alta oli sotkettu spraymaalilla naarmujen peittelyksi
Tuossa seuraavassa kuvassa näkyy sumurajat ja maalipöly oli tarttunu tuonne tankin luukun seudulle saakka...
Ovea kerkesin hioa jo tuossa vaiheessa kun hokasin ottaa kuvia. Oven kahvan alla oli semmonen 15x25cm spraylla sohittu läikkä.
Puolisen tuntia hion fareclan hiontatahnalla noita alueita ja spray sotkut lähti kokonaan pois
En käsitä mikä ihime jollaki on käyny mielessä vetää tuomosiin pieniin naarmuihin spryymaali päälle, ja sekin ilman hiomisia/lakkaamisia.
Noh. itelle tämä oli melkein kuin lottovoitto kun nuo alueet puhdistui täysin Toki naarmut näkyy kun lähempää katsoo mutta se on pieni ongelma spraylla sotkettuun kylkeen verraten...
Olin jo eilen soittelemassa maalarille että pyyhkästään koko kylki uuteen maaliin ettei jää sävyeroja. Eipä onneksi tarvinnu
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Mukava lukea aikanaan millaisiin kulutuksiin tämä menee työmatkallasi. Väri on tyylikäs.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Mielenkiinnolla odotteleln itekkin pidemmän aikavälin lukemia.
Tänään kävin heittämässä yhden "maisemareitin" jonka olen ajellu muillakin vehkeillä moneen kertaan, matikki ei tuota reittiä menny koskaan alle 7.6l/100km lukemilla.
Tripissä 600km ja tankissa yli puolet.
Rangeksi näyttää vielä 950km
Eihän nämä mitään absoluuttisia totuuksia ole mutta antaa ne vähän suuntia.
Tänään kävin heittämässä yhden "maisemareitin" jonka olen ajellu muillakin vehkeillä moneen kertaan, matikki ei tuota reittiä menny koskaan alle 7.6l/100km lukemilla.
Tripissä 600km ja tankissa yli puolet.
Rangeksi näyttää vielä 950km
Eihän nämä mitään absoluuttisia totuuksia ole mutta antaa ne vähän suuntia.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Mielenkiintoista, mietin joko olisi eqe: n vuoro..
No mutta tätäkin seurataan silmä kovana.
Varmaan taloudellinen peli, ja om 651 pienet huomiota vaativat omituisuudet ei osaavalle kaverille ole minkäänlainen ongelma.
No mutta tätäkin seurataan silmä kovana.
Varmaan taloudellinen peli, ja om 651 pienet huomiota vaativat omituisuudet ei osaavalle kaverille ole minkäänlainen ongelma.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Eqe:n aika tuskin tulee minun elinaikana.
No mutta pyyhkäsinhän vahatkin niskaan. Ei ole ihan vasta meikäläisen vehkeet saaneet vahaa yllensä
Ei voi muuta sanoa että ompa kyllä makean tuntunen vehe, siitä onkin jo muuan vuosi aikaa kun oli W212 ajossa.
Vahauksesta tulikin mieleen että desoto pitäs vissiin hakea talviteloilta kotia
No mutta pyyhkäsinhän vahatkin niskaan. Ei ole ihan vasta meikäläisen vehkeet saaneet vahaa yllensä
Ei voi muuta sanoa että ompa kyllä makean tuntunen vehe, siitä onkin jo muuan vuosi aikaa kun oli W212 ajossa.
Vahauksesta tulikin mieleen että desoto pitäs vissiin hakea talviteloilta kotia
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
" Ei voi muuta sanoa että ompa kyllä makean tuntunen vehe, siitä onkin jo muuan vuosi aikaa kun oli W212 ajossa."
Ai vielä 211:n tuntuman jälkeenkinkö
Ai vielä 211:n tuntuman jälkeenkinkö
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
No khyyyl.
On tuo hiljasempi ja jotenki aivan erilainen kuin W211, vaikka ei se sekään huono ole.
Tämmösiä työmatkakulutuksia kattelee ihan mielellään, jännä nähä tässä muutama tankillinen että mikä se on sitten todellisuudessa.
Tankkauksia tulee tätä vauhtia vaan niin harvoin...
Loppuviikosta tulee alle vähän isommat töppöset niin saapa nähhä mihin kulutus pomppaa.
On tuo hiljasempi ja jotenki aivan erilainen kuin W211, vaikka ei se sekään huono ole.
Tämmösiä työmatkakulutuksia kattelee ihan mielellään, jännä nähä tässä muutama tankillinen että mikä se on sitten todellisuudessa.
Tankkauksia tulee tätä vauhtia vaan niin harvoin...
Loppuviikosta tulee alle vähän isommat töppöset niin saapa nähhä mihin kulutus pomppaa.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Hyyymeri sai vähän isommat töppöset alleen, jospa se järjetön mittarivirhekkin vähän korjaantuis
Kuvassa siis vakio 195/70/15 ja uus 215/75/15.
En käyny tienpäällä kokeilemassa miten vaikutti meteliin ja ajettavuuteen mutta heittämällä meni alle.
Eemelissä kans uudet renkaat alla, laitoin kaverilta hommatuille 17" vanteille jokku kiinalaiset mustat ja pyöreät renkaat.
Tuli laitettua ehkä vähän turhan isot kumit mutta mittarivirhe meni just nolliin 225/55/17 rengastuksella.
Edessä todella lähellä jousilautasta...
Renkaita vaihdellessa pisti silmiin että takana on aivan uudet jarrut, satuloita ja jarrukilpiä myöten.
Jospa nyt taas menis pari vuotta ettei tarvis renkaita hommailla. Eemelin mukana tuli hyvät nastat joten talvirenkaita ei tarvi syksyllä uusia, ja hyyymeri ei talvirenkaita tarvi.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Käväsin kokeilemassa miltä uus rengastus tuntuu.
Hämmästyttävän suuri muutos Ei hakkaa tien poikkiviat sisään käytännössä yhtään, ennen oli kuin olisi lekalla kumauttanu pohjaan, ja alustan renkaista johtuva meteli putosi todella reippaasti vaikka asuinpuolen matot olikin nyt kokonaan pois. Nyt tällä kehtaa jo lähteäkkin johonkin kun kuulee jopa radion
Mittarivirhe muuttu vaatimattomasti 11kmh ja meni melko tarkasti nolliin tässäkin.
Samalla konetta ei tarvi huudattaa matkavauhdissa, koneesta ja erityisesti alustasta johtuva äänimaailma muuttu todella radikaalisti. Ennen piti ajaa 80kmh GPS vauhtiin mittari 91kmh, hitailla välityksillä tuomonen muutos on aika suuri kun eroa katsoo kierroslukumittarin suunnalta.
Tämä oli kyllä hyvä päivitys, myös ulkonäön puolesta kun renkaat ei enää pistä silmiin liian pieninä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Pitkä työputki alkaa olla takana ja päivät normi mittaisia niin sai sentään jotaki aikaan... Eilen muutin hyyyymerin sähköt niin että maasähköt kytkiessä sähköä saa suoraan vain ebl (akkulaturi) ja truma (sähkövastukset)
Invertterin kautta tulee sähköt sitten pistorasioihin jne. Mukaan lukien asuinosan ilmastointilaite.
Maasähkön ja invertterin väliin tuli "prioriteettikytkin" jonka kautta tulee maasähkö pistorasioihin ja ilmastoinnille kun maasähkö on kytketty.
Näin toimii kahvinkeitin, mikro, airfryer jne, muut 230V laitteet molemmilla jännitelähteillä.
Invertterin perässä 230V sähköjä käytettäessä ebl ja truman sähkövastus on tietysti sähköttömiä.
Eemelin varustelistausta tässä yks päivä kattelin, siellä oli maininta webaston kaukoohjauksesta, ja ohjaintahan ei mulla ole. Käykö tuohon webaston normi kaukosäädin? Esim t100?
Taitaa nykypäivää olla webaston thermo connect, häätyy se ostaa jos raskii.
Invertterin kautta tulee sähköt sitten pistorasioihin jne. Mukaan lukien asuinosan ilmastointilaite.
Maasähkön ja invertterin väliin tuli "prioriteettikytkin" jonka kautta tulee maasähkö pistorasioihin ja ilmastoinnille kun maasähkö on kytketty.
Näin toimii kahvinkeitin, mikro, airfryer jne, muut 230V laitteet molemmilla jännitelähteillä.
Invertterin perässä 230V sähköjä käytettäessä ebl ja truman sähkövastus on tietysti sähköttömiä.
Eemelin varustelistausta tässä yks päivä kattelin, siellä oli maininta webaston kaukoohjauksesta, ja ohjaintahan ei mulla ole. Käykö tuohon webaston normi kaukosäädin? Esim t100?
Taitaa nykypäivää olla webaston thermo connect, häätyy se ostaa jos raskii.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Onko sun puhaltimen siivikko juuri kuvan kaltainen, vai onko vain esimerkkikuva?Mika.T kirjoitti: ↑06.4.2024 15:32 Tuo "lisäosa" kyllä lähtee ruuveilla irti että sen kautta kyllä pääsee kurottelemaan koneen päälle Mutta toki oma hommansa siinäkin purkaa irti että melkeimpä ennemmin tunkee ittensä tuosta konepellin matalasta aukosta sisuksiin
Noihin tuulilasin ilmakanaviin pitäskin vähän perehtyä, puhallus lasille on melko onnetonta. Muutenkin puhallin on vähän tehottoman oloinen ja käytinkin kojelaudan päältä yhden panelin irti josta näkee puhaltimen kun avaa sisäkierron läpän, minusta näytti että siellä olisi ns vääräkätinen puhallin siivikko
Siitäpä johdannaisena... Ossaakos kukaan sanoa onko näihin ollu saatavana erilaisia puhaltimia?
Siellä on nyt tällanen siivikko ja moottori pyörii vastapäivään. Eihän keskipakopuhallin voi noin puhaltaa kunnolla.
Autodoc lähetti tuollaisen, mikä sun kuvas, ja jokaisesta romuautosta on löytynyt samanlainen.
Itellä alkuperäinen oli toisinpäin, ja käänsin Autodocin moottorin pyörimään toisinpäin. Laitoin alkuperäisen siivikon, niin se rikkoi siivikon, kun puhalsi niin lujaa.
Tuo puhallin on kolmella ruuvilla ja sähköliittimellä, niin irtoaa minuutissa.
En saanu liitettyä kuvaa, mutta tuolla kuva ja oikealla on vanha.
https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=217132
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Kiitos, Tämä auttoi paljon. On tullut käytettyä pirusti aikaa pieneen asiaa , eli vain nettiä selannut .
Pitää käydä joku päivä katsomas mitenpäin nuo moottorit pyörii.
Pitää käydä joku päivä katsomas mitenpäin nuo moottorit pyörii.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
No niin se on kesä menny ja ruskareissuki jo heitetty.
No ei mitään uutta täällä. Hyyyymerillä ajettu kesän aikana yli 8000km, Norjaa koluttu eestaas ja pariinkiin kertaan, välillä vähän Ruottiakin, mutta vähän.
Aika hyvin tuli Alta - Narvik välinen saaristo koluttua.
Yhen ensimmäistä vikaa ei ole autossa ollu koko aikana, sen puolesta toiminta täys 10+ Valokuvia on noin tuhat kappaletta mutta niitä en taida jaksaa alkaa tänne nyt spämmäilemään, katotaan jospa sais jonku inspiraation jossaki välissä.
Yöpymismääristä kertonee jotain sekin että olin viiden viikon loman aikana neljä yötä kotona, ja siihen lisätään vapulta saakka yksi ainoa kotona vietetty viikonloppu.
Hyymerin kesän kulutus ollu 11.8-12.2l/100km Aika maltillinen kokoon nähden mutta eipä ole tullu hurjasteltuakaan. Yks tankkausväli meni 17l/100km, Narviikista abiskon kautta Suomeen. Keli oli jotaki aivan järkyttävää, 20m/s vastatuulta ja vettä tuli ihan vitusti, Narviikissa paisto kuiten lähtiessä arska, olikin muuten lomareissujen ainoa sadepäivä
Eemeli seiso kesän ajamatta, nyt ajeltu taas työmatkaa sen mitä tässä on lomien jälkeen töissä oltu. Katsastuksestakin meni mokoma läpi, kulutus asettunu ~5.1-5.3l
Desoton vein eilen talviteloille, alle 200km tuli tänä kesänä siihen. Kerran tankkasin 25litraa joka riitti koko kesän
Yks fiilistely kuva ruskareissulta viime viikolta.
No jos toinenki
Ja kolomas
Ja neliäs
No ei mitään uutta täällä. Hyyyymerillä ajettu kesän aikana yli 8000km, Norjaa koluttu eestaas ja pariinkiin kertaan, välillä vähän Ruottiakin, mutta vähän.
Aika hyvin tuli Alta - Narvik välinen saaristo koluttua.
Yhen ensimmäistä vikaa ei ole autossa ollu koko aikana, sen puolesta toiminta täys 10+ Valokuvia on noin tuhat kappaletta mutta niitä en taida jaksaa alkaa tänne nyt spämmäilemään, katotaan jospa sais jonku inspiraation jossaki välissä.
Yöpymismääristä kertonee jotain sekin että olin viiden viikon loman aikana neljä yötä kotona, ja siihen lisätään vapulta saakka yksi ainoa kotona vietetty viikonloppu.
Hyymerin kesän kulutus ollu 11.8-12.2l/100km Aika maltillinen kokoon nähden mutta eipä ole tullu hurjasteltuakaan. Yks tankkausväli meni 17l/100km, Narviikista abiskon kautta Suomeen. Keli oli jotaki aivan järkyttävää, 20m/s vastatuulta ja vettä tuli ihan vitusti, Narviikissa paisto kuiten lähtiessä arska, olikin muuten lomareissujen ainoa sadepäivä
Eemeli seiso kesän ajamatta, nyt ajeltu taas työmatkaa sen mitä tässä on lomien jälkeen töissä oltu. Katsastuksestakin meni mokoma läpi, kulutus asettunu ~5.1-5.3l
Desoton vein eilen talviteloille, alle 200km tuli tänä kesänä siihen. Kerran tankkasin 25litraa joka riitti koko kesän
Yks fiilistely kuva ruskareissulta viime viikolta.
No jos toinenki
Ja kolomas
Ja neliäs
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Taisi löytyä mieleinen ”koti pyörillä” kun majoituksen määrää miettii.
Onko jo ajatuksia miten asunto-osasto päivittyy vai onko edes tarvetta puuhasteluun.
Onko jo ajatuksia miten asunto-osasto päivittyy vai onko edes tarvetta puuhasteluun.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Ei ole ihmeemmin tarvetta päivittää, toki aina jotaki fiksiä pitäs tehä mutta ei mitään isompaa.
Sähköjä päivitin jo alkukesästä, verkonvaihtokytkimestä jne taisi ollakkin jo aiemmin juttua, panelien säädin ajonaikainen laturi tuli päivitettyä jo parempiin tulevaisuutta varten.
Kiva oli tuossa elokuun alkupuolella ekalla Norjan turneella puskaparkissakin pitää iltasin ilmastointia tunti-kaks päällä ennen nukkumaan menoa. Lämpötilat kun huiteli kokoajan siellä 25-30c.
Katolta pitäs edelleen purkaa irti tuo turha satelliittiantennin jalka ja etummainen kattoluukku vaihtaa ehjään, Antennin irrottamisella saa aika paljon tilaa isommille aurinkopaneeleille. Nykyiset 20vuotta vanhat piene panelit ei tuota käytännössä mitään, keskikesällä ne riitti jääkaapille mutta ei millekkään muulle. No onneksi on ajonaikainen lataus jolla saa aina akkuun pänninkiä.
Ens kesäksi vois päivittää tuon alhaalla roikkuvan pakoputken parempaan, ja hiljasempaan. En tiä miksi ihmeessä se on alunperin vedetty noin alas vaikka tilaa olis nostaa paljon korkeammallekkin.
Niijja tuo auton oma ilmastoinnin kompura pitää uusia ennen enskesää, melkosta rahinaa alkanu pitämään kun ilmastointi on päällä. Niitä onneksi löytyy helposti noihin cdi-koneisiin.
Sähköjä päivitin jo alkukesästä, verkonvaihtokytkimestä jne taisi ollakkin jo aiemmin juttua, panelien säädin ajonaikainen laturi tuli päivitettyä jo parempiin tulevaisuutta varten.
Kiva oli tuossa elokuun alkupuolella ekalla Norjan turneella puskaparkissakin pitää iltasin ilmastointia tunti-kaks päällä ennen nukkumaan menoa. Lämpötilat kun huiteli kokoajan siellä 25-30c.
Katolta pitäs edelleen purkaa irti tuo turha satelliittiantennin jalka ja etummainen kattoluukku vaihtaa ehjään, Antennin irrottamisella saa aika paljon tilaa isommille aurinkopaneeleille. Nykyiset 20vuotta vanhat piene panelit ei tuota käytännössä mitään, keskikesällä ne riitti jääkaapille mutta ei millekkään muulle. No onneksi on ajonaikainen lataus jolla saa aina akkuun pänninkiä.
Ens kesäksi vois päivittää tuon alhaalla roikkuvan pakoputken parempaan, ja hiljasempaan. En tiä miksi ihmeessä se on alunperin vedetty noin alas vaikka tilaa olis nostaa paljon korkeammallekkin.
Niijja tuo auton oma ilmastoinnin kompura pitää uusia ennen enskesää, melkosta rahinaa alkanu pitämään kun ilmastointi on päällä. Niitä onneksi löytyy helposti noihin cdi-koneisiin.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Eemeliäkin tässä vähän rappasin, kilometri lukemalla 308005.
Webastohan ei tietenkään ole toiminu, syttyy kyllä ja sitten kun hetken starttivaiheen jälkeen pitäs teho nostaa täysille niin sammua pätkähtää.
No hetken kun luki netistä noista webaston vevo malleista niin selvis että usein vikana on polttimelle menevän polttoaineputken/höyrystinhuovan tukkeutuminen, no niin se oli tässäkin.
Tukossa mikä tukossa, juuri ja juuri paineilmalla sai 8barin paineella pientä suhinaa läpi. Nakkasin polttimen töissä isoon ultraäänipesuriin koko työpäiväksi niin jopa aukes!
Kampe nippuun ja paikalleen.
Jopa alako pöhinä käymään ja paikat lämpenemään, nappasin samalla tuosta kolmitie venttiilistä piuhat irti niin lämpenee moottorikin.
Hämmästyttävää kyllä, polttimessa eikä palopesässä ei ollu karstaa yhtään.
Eilen sitten vaihdoin vaihteisto ja peräöljyt, vaihetoosassa oli lie käyty kun ei nyt ihan mustaa jankkia öljyt olleet ja öljypohjan pultit oli aika siistissä kunnossa, perämurikalla ei oltu käyty, ropuissa oli maalit tallessa jotka rapisi irti kun avas roput.
Moottorityynyjä aloin vaihtamaan mutta vänkärinpuoleinen jäi vaihtamati kun pitäs dpf purkaa edestä pois ja kiinnityslemmarit näytti siltä että aika turha kokeilla ehjänä avata.
Pitänee siis hommata uudet lemmarit ennen dpf:n irrotusta.
Webastohan ei tietenkään ole toiminu, syttyy kyllä ja sitten kun hetken starttivaiheen jälkeen pitäs teho nostaa täysille niin sammua pätkähtää.
No hetken kun luki netistä noista webaston vevo malleista niin selvis että usein vikana on polttimelle menevän polttoaineputken/höyrystinhuovan tukkeutuminen, no niin se oli tässäkin.
Tukossa mikä tukossa, juuri ja juuri paineilmalla sai 8barin paineella pientä suhinaa läpi. Nakkasin polttimen töissä isoon ultraäänipesuriin koko työpäiväksi niin jopa aukes!
Kampe nippuun ja paikalleen.
Jopa alako pöhinä käymään ja paikat lämpenemään, nappasin samalla tuosta kolmitie venttiilistä piuhat irti niin lämpenee moottorikin.
Hämmästyttävää kyllä, polttimessa eikä palopesässä ei ollu karstaa yhtään.
Eilen sitten vaihdoin vaihteisto ja peräöljyt, vaihetoosassa oli lie käyty kun ei nyt ihan mustaa jankkia öljyt olleet ja öljypohjan pultit oli aika siistissä kunnossa, perämurikalla ei oltu käyty, ropuissa oli maalit tallessa jotka rapisi irti kun avas roput.
Moottorityynyjä aloin vaihtamaan mutta vänkärinpuoleinen jäi vaihtamati kun pitäs dpf purkaa edestä pois ja kiinnityslemmarit näytti siltä että aika turha kokeilla ehjänä avata.
Pitänee siis hommata uudet lemmarit ennen dpf:n irrotusta.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Eemelin moottoriöljyjen vaihto tulee tässä eteen ennen talvea niin mikäs öljy tuohon olis hyvä pakkaskelejä ajatellen? Nyt siellä on 5w40set mutta kannattaisko tuohon 651:seen laittaa talveksi 0w öljyt?
Tuohan on tunnettu siitä ettei se välttämäti kylmäkäynnistyksessä lähdekkään nostamaan öljynpainetta, mikä lie suunnittelukukkanen siinäkin...
Sen öljynpaineen säätöventtiilin eliminointi palikan hommasin jo aikaa sitten mutta en ole saanu vaihdettua sitä paikalleen, näytti olevan aika ahtaassa kolossa ja mitä lie joutuu edestä purkamaan pois ennenkuin pääsee käsiksi, alipainepumpulta lähtevä kivikova muoviputki ainakin edessä, ja jota ei tietenkään saa edestä pois ellei pura taas jotaki muuta sen putken edestä pois...
Tuohan on tunnettu siitä ettei se välttämäti kylmäkäynnistyksessä lähdekkään nostamaan öljynpainetta, mikä lie suunnittelukukkanen siinäkin...
Sen öljynpaineen säätöventtiilin eliminointi palikan hommasin jo aikaa sitten mutta en ole saanu vaihdettua sitä paikalleen, näytti olevan aika ahtaassa kolossa ja mitä lie joutuu edestä purkamaan pois ennenkuin pääsee käsiksi, alipainepumpulta lähtevä kivikova muoviputki ainakin edessä, ja jota ei tietenkään saa edestä pois ellei pura taas jotaki muuta sen putken edestä pois...
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Ja olikos se niin että webaston thermo connect (tcon2) puhelinohjain toimii näissä alkupään facelifteissä? Semmonenki pitäs hommata kun ei sitä kaukosäädintä tuohon ole.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Oliko sulla mikä laturi ex retkimersussa lataamassa akustoa verkkovirrasta.
Mietin että voisi mökille agrin päähän ostaa nyt oikean laturin. 2019 ostettu Crx taisi sanoa sopimuksen irti. Saisi olla jonkun verran tehoa ja älyä.
Mietin että voisi mökille agrin päähän ostaa nyt oikean laturin. 2019 ostettu Crx taisi sanoa sopimuksen irti. Saisi olla jonkun verran tehoa ja älyä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Ei siinä ollu verkkolaturia ollenkaan.
Nuo tehokkaat vähänkin älyä omaavat laturit on yllättävän kalliita
Eihän nuita raski ostaa vaikka tarviskin...
https://www.suomenakut.fi/laturit-ja-la ... 076046516/
https://www.suomenakut.fi/laturit-ja-la ... 103401940/
https://www.suomenakut.fi/laturit-ja-la ... 009569958/
Nuo tehokkaat vähänkin älyä omaavat laturit on yllättävän kalliita
Eihän nuita raski ostaa vaikka tarviskin...
https://www.suomenakut.fi/laturit-ja-la ... 076046516/
https://www.suomenakut.fi/laturit-ja-la ... 103401940/
https://www.suomenakut.fi/laturit-ja-la ... 009569958/
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Tuommosta ekaa mietin mutta tulee kiinteeksi mökin akustoon.
Katselin jo yhtä versiota missä 3x20A lähtö. Upottaisi maakaapelin pihaan niin saisi toisenkin mökin saman laturin taakse.
Sisäkäyttöön tehty 1x30A riittäisi myös.
https://www.akku-assa.fi/product/86/vic ... akkulaturi
Ctek olisi varmasti hyvä mutta hinnat sylettää.
Katselin jo yhtä versiota missä 3x20A lähtö. Upottaisi maakaapelin pihaan niin saisi toisenkin mökin saman laturin taakse.
Sisäkäyttöön tehty 1x30A riittäisi myös.
https://www.akku-assa.fi/product/86/vic ... akkulaturi
Ctek olisi varmasti hyvä mutta hinnat sylettää.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 25.2.2021 23:38
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
https://led-kauppa.sme.fi/shop/product/ ... y=17#attr=
kohtuuhintainen ja oollut luotettavia vanhimmat 7v veneessä käytössä
kohtuuhintainen ja oollut luotettavia vanhimmat 7v veneessä käytössä