VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Tutussa suvussa lähti viime kesänä autoharrastaja paremmille asfalteille ajamaan ja tarjosivat joulukuun alussa minulle edesmenneen harrasteautona ollutta Kuplaa, jollei omaksi harrasteeksi, niin sitten eteenpäin myytäväksi. Eivät itse jaksaneet alkaa trokaamaan eteenpäin kun tiesivät minun olevan parantumaton autoholisti. Lähettivät yhden kuva pyynnöstäni, niin tietäisin viitsisikö edes asiaa harkita. Kuva tuli ja näytti ihan kelpo yksilöltä, siispä tsekkaamaan paikan päälle. Ihan siisti peli oli, ajettu talliin ajokuntoisensa, joskin ilman jarruja. Siksipä kässäri oli vedetty päälle, ja takajarrut tietty jumissa. No, oli kuitenkin ihan kelvollinen peli, joten mikäs siinä, nimet paperiin ja tarkastelemaan viimeisimmässä katsastuksessa ilmenneitä vikoja.
Kuplaa oli yritetty leimalle elokuussa 2017, jolloin oli tullut hylsy vuotavasta jarrupääsylinteristä. Korjauskehotuksia oli tullut virheellisestä kaukovalojen kytkennästä, sekä pohjalevyn ruostevaurioista. Yhden reiän löysin, mutta muuten pohja näytti siistiltä ja massatulta, täytyy tsekata lisää kun saa talliin ja nosturille. Eli ei mikään toivoton projekti. Nyt täytyy vain harkita alkaako tuota itse laittelemaan, vai myisikö suoraan etiäpäin edullisesti.
Tarkemmat tiedot potilaasta:
VW 1303S vm 1974
- alunperin 1,6 koneella, sittemmin laitettu isompi virikone (alusta muokattu tehoja vastaavaksi by Bilstein)
- nyt pannuhuoneessa 1,3 normaalipannu. vuotta tai paria vanhemmasta kuplasta, pitäisi olla ihan soiva peli -> ajettu talliin
- siisti vihreä met.hohto maalipinta - ei ruostevaurioita maalipinnassa.
- ei ajettu talvella tai suolakeleillä yli kahteenkymmeen vuoteen, alusta käyty läpi aikoinaan ennen harrastekäyttöä
- siisti sisältäkin, ei orig rattia vaan ns. ralliratti. Etupenkit 924 Porschesta
- ajomäärästä ei mitään hajua.
Kupla makaa vielä säilytyspaikassaan. Kävin männä viikonloppuna tsekkaamassa jarrut. Eturenkaat pyörivät hyvin ja takajarruille ei tarvinut kuin kevyesti vasaraa näyttää, niin pyörii takarenkaatkin. Traileria pitäisi vuokrailla ja siirtää omaan talliin jossain vaiheessa... Onneksi ei ole kiirettä, joten katsotaan milloin Kupla siirtyy Helsingistä Kellokoskelle.
Loppuun kuva josta käy ilmi hyvin auton kunto ja kuva moottoristakin...
Kuplaa oli yritetty leimalle elokuussa 2017, jolloin oli tullut hylsy vuotavasta jarrupääsylinteristä. Korjauskehotuksia oli tullut virheellisestä kaukovalojen kytkennästä, sekä pohjalevyn ruostevaurioista. Yhden reiän löysin, mutta muuten pohja näytti siistiltä ja massatulta, täytyy tsekata lisää kun saa talliin ja nosturille. Eli ei mikään toivoton projekti. Nyt täytyy vain harkita alkaako tuota itse laittelemaan, vai myisikö suoraan etiäpäin edullisesti.
Tarkemmat tiedot potilaasta:
VW 1303S vm 1974
- alunperin 1,6 koneella, sittemmin laitettu isompi virikone (alusta muokattu tehoja vastaavaksi by Bilstein)
- nyt pannuhuoneessa 1,3 normaalipannu. vuotta tai paria vanhemmasta kuplasta, pitäisi olla ihan soiva peli -> ajettu talliin
- siisti vihreä met.hohto maalipinta - ei ruostevaurioita maalipinnassa.
- ei ajettu talvella tai suolakeleillä yli kahteenkymmeen vuoteen, alusta käyty läpi aikoinaan ennen harrastekäyttöä
- siisti sisältäkin, ei orig rattia vaan ns. ralliratti. Etupenkit 924 Porschesta
- ajomäärästä ei mitään hajua.
Kupla makaa vielä säilytyspaikassaan. Kävin männä viikonloppuna tsekkaamassa jarrut. Eturenkaat pyörivät hyvin ja takajarruille ei tarvinut kuin kevyesti vasaraa näyttää, niin pyörii takarenkaatkin. Traileria pitäisi vuokrailla ja siirtää omaan talliin jossain vaiheessa... Onneksi ei ole kiirettä, joten katsotaan milloin Kupla siirtyy Helsingistä Kellokoskelle.
Loppuun kuva josta käy ilmi hyvin auton kunto ja kuva moottoristakin...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Olikos taas niin, että 1303:ssa oli kojelaudan päällinen hiukan niinkuin oikeissakin autoissa ja etupäässä macpherson-tuenta?
Ja taisi piruvie olla takanakin ns.nivelperä loota
Ja taisi piruvie olla takanakin ns.nivelperä loota
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Juu, tuossa on semmoinen kojelaudan päällinen ja McPhersonit edessä.
Tuossa on hieman laajemmat röörit ja jonkin näköinen kai ns. käärmeenpesä putkisto virikoneen jäljiltä.
Tuossa on hieman laajemmat röörit ja jonkin näköinen kai ns. käärmeenpesä putkisto virikoneen jäljiltä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Kupla on hauska auto kun miettii mallin kehitystä, ei taida olla yhtään keskenään sopivaa korinosaa malliston alku- ja loppupään välillä vaikka auto on "ihan saman näköinen"
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Miksihän kone vaihdettu aikoinaan pienempään?
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Ekassa viestissä mainittu virikone poiki itsensä kelvottomaksi. Ko. virikoneen aikoinaan tehnyt mekaanikko lupasi kohtuullista korvausta vastaan värkätä tilalle lievästi piristetyn originaali 1,6 pannun. Koneen värkkäämisen ajaksi Kuplaan asennettiin mekaanikon nurkissa ylimääräisenä ollut -72 tai -73 kuplan 1,3 peruspannu. Sillä sitten ajeli silloinen omistaja kesäajoaan. Elikkä. Tämän ykskolmosen piti olla siis vain väliaikainen ratkaisu, mutta jostain syystä mitä ei tarina kerro, siitä 1,6 koneen tekemisestä ei tullutkaan mitään. Sitten korkkaisikin jo jarrupääsylkkä ja kupla siirrettiin kaverin talliin säilytykseen odottelemaan uutta konetta ja pääsylkän vaihtoa ym. vikalistassa ollutta. Sinne se sitten jäi.
Siellä samassa tallissa on vieläkin. Pari viikkoa sitten kävin tsekkaamassa trailerille siirtoa varten onko jarrut jumissa. Edessä ei ollut, mutta takana oli, koska oli jätetty kässäri päälle Kässärin vapautus ei vapauttanut jarrukenkiä, mutta hyvin kevyellä naputtelulla aukesi sitten takajarrutkin. Joten nyt olis valmis trailerilla siirtoon.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Jaa, se pitäisi tänään tämäkin ostos roudata kotitalliin. Jos ilmasto sallii niin luvassa viimeinkin myös parempia kuvia. Myyntiin tämä menee, ei ole itselle käyttöä tälle ja rahalle olis tarvetta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Vähän kuvia siirto-operaatiosta:
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 17.3.2023 20:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Tuo kippaava traileri on kyllä kätevä. Ei tarvitse apumiestä kuin trailerille nosto vaiheessa, alas tulee ilmankin apumiestä.
Siirto sujui muuten vaivatta, mutta noin kilsa ennen trailerin palautusta tuli Subarun hyttiin järjetön palaneen kytkimen käry.
Meno Kuplan säilytykseen sujui ilman mitään ja kun Kupla oli trailerilla niin hyvin jaksoi vetää. Tyhjää traileria palauttaessa alkoi tosiaan liikennevaloissa seistessä tulla sitä käryä eikä tuntunut häviävän minnekään. Mitäköhän tapahtui. Mitään poikkeuksellista en tehnyt ennen liikennevaloja, loivassa ylämäessä hain kyllä pienempää pykälää vitoselta ja vaihde näyttö mittaristossa näytti että olis mennyt kakkoselle, ja sitten näyttö pimeni sekunniksi, näytti kolmosta ja sitten nelosta, mikä oli tosiasiallinen vaihde, mikä oli päällä. Olisko jollain arvausta mitä tapahtui...?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Hiivatti ku ois rahapussissa painetta ni olisin jo tuota kuplaa tulossa hakemaan. Kertakaikkiaan komia peli
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Voi että. Pahus kun on noita kesä- jos talviautojakin ennestäänkin liikaa mutta kysytään silti että paljonkohan kupla maksaisi ?
wiimax.fi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Laitoin yv:tä
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Sitten hieman kuvia sisältä:
Etupenkit ovat Porsche 924:stä ja päällä jotkut tarvikesuojat
Perinteinen kojelautakuva
Takapenkki on orggis ja kohtuullisen hyväkuntoinen
Etupenkit ovat Porsche 924:stä ja päällä jotkut tarvikesuojat
Perinteinen kojelautakuva
Takapenkki on orggis ja kohtuullisen hyväkuntoinen
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Sitten vähän jotain muuta:
Konehuone - ja ilmanputsarin mallista voisi olla -73:sta lähtöisin...
"Sano AAAAAAAAAA.... etuhutlari on myös kohtuullisen hyväkuntoinen.
Ja joku viriputkisto, ei kai kuitenkaan ns. käärmeenpesä? Kuplatietäjät valistakoon.
Lisää kuvia myöhemmin mm. alustasta
Konehuone - ja ilmanputsarin mallista voisi olla -73:sta lähtöisin...
"Sano AAAAAAAAAA.... etuhutlari on myös kohtuullisen hyväkuntoinen.
Ja joku viriputkisto, ei kai kuitenkaan ns. käärmeenpesä? Kuplatietäjät valistakoon.
Lisää kuvia myöhemmin mm. alustasta
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Varsin asiallinen ”superbeetle”. Itseä miellyttää enemmän ne vanhemman malliset, makaavilla etulyhdyillä olevat. Jos nyt kuplaa ylipäätään olisin ostamassa - nehän ovat käsittämättömästä suosiostaan huolimatta omasta mielestäni melkoisia ”epäautoja”… Suunniteltu ihan väärin päin, järkyttävän epäkäytännöllinen auto
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
VW Kupla vm -64 oli ensimmäinen auto jolla ajoin, se oli faijan serkun miehen entinen käyttöauto. Faijan serkku asui Vihdissä maatilalla, jossa lääniä riitti, siellä oli kiva pöristellä. Kupla oli maaseudun tuttuun tapaan jäänyt pihan perälle seisomaan, kun taloon ostettiin uusi auto (joka oli muuten välikoppa Escortti, neliovinen).
Toinen elämäni Kupla tuli vaihdossa, kun tuskastuin 250D satalankkuun, jolla ajettukin jo yli 600 tkm. Vaihto tapahtui päikseen ja Kupla oli Ruotsin tuontia, vm -72 1,6 litrainen ekan mallin superkupla. Sillä oli ajettu vasta 72 tkm. En ainakaan hävinnyt siinä vaihtokaupassa
Myin Kuplan pois varsin pian samasta syystä kuin tämäkin joutaa, eli rahalle olis käyttöä.
Toinen elämäni Kupla tuli vaihdossa, kun tuskastuin 250D satalankkuun, jolla ajettukin jo yli 600 tkm. Vaihto tapahtui päikseen ja Kupla oli Ruotsin tuontia, vm -72 1,6 litrainen ekan mallin superkupla. Sillä oli ajettu vasta 72 tkm. En ainakaan hävinnyt siinä vaihtokaupassa
Myin Kuplan pois varsin pian samasta syystä kuin tämäkin joutaa, eli rahalle olis käyttöä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
BBS-ruori on kyllä hieno ja tätä nykyä ilmeisen kovassa arvossa. Onneksi ei ole pihassa tilaa eikä tilillä painetta, muuten kyllä kuume saattaisi nousta
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Kuvia alustasta:
Toistaiseksi ainoa löytämäni ruostereikä. Kuskin puoleisen sisälokasuojan etupuolessa.
Toistaiseksi ainoa löytämäni ruostereikä. Kuskin puoleisen sisälokasuojan etupuolessa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Ja kun hakemalla hakee, niin löytyyhän sieltä jotain sanottavaakin:
Kuskin puoleisessa etulokarissa on ollut kolhu, jota on yritetty kitata. Tulos ei ole kyllä mitään pro-laatua. Kuvissa ei epäkuranttius oikein näy kunnolla vaikka kuinka yritin sitä vangita, mutta paikan päällä näkee kyllä heti kun osaa katsoa ja tietää mitä katsoa. Onneksi Kuplan etulokareita on saatavilla uutena ja suorina helposti ja vaihtotyö on monia muita autoja helpompaa.
Maalipinnassa on parissa paikassa pieniä kupruja, mutta kokonaisuus on kyllä tässä projekti-luokassa helvetin hyvä.
Nämä kiveniskusuojat eivät taatusti ole alkupertäisiä ja toisella puolella on myös maali irronnut. Helposti paikattavissa.Ylemmässä kuvassa näkyvät pilkut eivät ole kiveniskeymiä vaan kurapilkkuja.
Kun katsoo Nettiautoa ja mitä hylsyjä siellä myydään puolellatoista tonnilla, niin tämä on kyllä hyvä projekti. Hinta tälle määräytyy nyt pitkälti sen mukaan, mitä ammattilais hitsaaja antaa hinta-arvion omalle työlleen siihen, että tämä menisi leimasta läpi. Eli hinta X on hitsattuna ja hinta Y on X-hitsaajan hihta-arvio.
Kuskin puoleisessa etulokarissa on ollut kolhu, jota on yritetty kitata. Tulos ei ole kyllä mitään pro-laatua. Kuvissa ei epäkuranttius oikein näy kunnolla vaikka kuinka yritin sitä vangita, mutta paikan päällä näkee kyllä heti kun osaa katsoa ja tietää mitä katsoa. Onneksi Kuplan etulokareita on saatavilla uutena ja suorina helposti ja vaihtotyö on monia muita autoja helpompaa.
Maalipinnassa on parissa paikassa pieniä kupruja, mutta kokonaisuus on kyllä tässä projekti-luokassa helvetin hyvä.
Nämä kiveniskusuojat eivät taatusti ole alkupertäisiä ja toisella puolella on myös maali irronnut. Helposti paikattavissa.Ylemmässä kuvassa näkyvät pilkut eivät ole kiveniskeymiä vaan kurapilkkuja.
Kun katsoo Nettiautoa ja mitä hylsyjä siellä myydään puolellatoista tonnilla, niin tämä on kyllä hyvä projekti. Hinta tälle määräytyy nyt pitkälti sen mukaan, mitä ammattilais hitsaaja antaa hinta-arvion omalle työlleen siihen, että tämä menisi leimasta läpi. Eli hinta X on hitsattuna ja hinta Y on X-hitsaajan hihta-arvio.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Ennen myyntiä tietty tämä piti saada käyntiin. Virtaa ei luonnollisestikaan akussa ollut yhtään, joten kokeilin onneani akun elvytyksessä. Akku irti ja C-tekin laturiin kiinni elvytysohjelmaan. Puolentoista päivän päästä ilmoitti laturi vikatilasta ja laturin ohjekirja suositti uusintayritystä. Siispä laturin ohjelman resetointi ja homma uusiksi. Toista päivää annoin olla ja taas ilmoitti vikatilasta. Uskottava oli, ja laturi diagnosoi, ettei akku säilytä varausta. No, vanha Bilteman akkuhan se oli ja ollut lähes kuusi vuotta kylmässä tallissa.
Tallin nurkasta löytyi sattumalta täsmälleen samat mitat ja speksit täyttävä Vartan akku, joka muistaakseni oli jäänyt minulle isäni entisestä Opel Corsasta, kun se ei enää kestänyt yli -20 asteen pakkasia. Kun vaihdoin Corsaan akun, niin varasin vanhan akun varuiksi täyteen ja laitoin säilöön. Nyt pistin sen vielä elvytysohjelman kautta ja ei mennyt kuin yön yli, niin oli tikissä.
Siispä patteri kiinni Kuplaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Kaikki valot ainakin pelasi ja pyyhkijät. Outoa oli että kun laittoi valot päälle, niin vaikkei virtalukko ollut virrat päällä asennossa, niin merkkivalojen mukaan virrat tuli samalla päälle. Sitten muistin katsastuslapussa ollen korjauskehotuksen:
Päätarkastuskohde: Valaisimet ja sähkölaitteet
Komponentti: Kaukovalon sijoitus ja kytkentä
Sijainti: Vasemmalla
Vika: Kytkentä virheellinen
Vakavuus: korjauskehotus
Eli siis tämä. Ei liene iso homma tuo korjata jossain vaiheessa.
Kokeilin virrat päällä kaiken maailman namiskoita kojelaudasta, löytyi nappistartti ja joku vimpain jonka luulin olevan ensin puhaltimen katkaisija (ei ollut, vaan kuten myöhemmin selvisi, se oli sähköisen bensapumpun katkaisija). Bensaa tankkiin lisää ja sitten starttaamaan. Hyvin pyöritti ja starttailin lyhyitä starttauksia, enkä vielä koskenut kaasuun. Kun hieman yskähti jossain vaiheessa, niin sitten painelin hieman kaasua ja niinpä Kupla sitten käynnistyi hetkeksi. Sain sen käymään hetkittäin, pisimmillään jopa noin viitisen sekuntia. Sitten ei enää, ei millään. Pyöritti vain. Tämän jälkeen päätin kokeilla sitä "puhaltimen katkaisijaa" ja kas, pian Kupla kävi taas. Kävi jo ihan hyvin, kunnes alkoi bensa haista. Pikainen kurkkaus konehuoneen puolelle näytti että viimeinen pätkä polttoainelinjasta (letkua) vuosi aika reippaasti. Äkkiä auto sammuksiin ja astiaa moottorin alle. No, ei sieltä ehtinyt paljoa vuotaa onneksi.
Kävin tänään ostamassa uutta letkua ja olisi pitänyt ostaa samalla myös uudet klemmarit siihen, vanhat olivatkin käyttökelvottomat. No, huomenna taas kylitä uudet klemmarit, niin eiköhän tuo sillä tokene ja saasaan pahnanpuhallin tulille taas.
Tallin nurkasta löytyi sattumalta täsmälleen samat mitat ja speksit täyttävä Vartan akku, joka muistaakseni oli jäänyt minulle isäni entisestä Opel Corsasta, kun se ei enää kestänyt yli -20 asteen pakkasia. Kun vaihdoin Corsaan akun, niin varasin vanhan akun varuiksi täyteen ja laitoin säilöön. Nyt pistin sen vielä elvytysohjelman kautta ja ei mennyt kuin yön yli, niin oli tikissä.
Siispä patteri kiinni Kuplaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Kaikki valot ainakin pelasi ja pyyhkijät. Outoa oli että kun laittoi valot päälle, niin vaikkei virtalukko ollut virrat päällä asennossa, niin merkkivalojen mukaan virrat tuli samalla päälle. Sitten muistin katsastuslapussa ollen korjauskehotuksen:
Päätarkastuskohde: Valaisimet ja sähkölaitteet
Komponentti: Kaukovalon sijoitus ja kytkentä
Sijainti: Vasemmalla
Vika: Kytkentä virheellinen
Vakavuus: korjauskehotus
Eli siis tämä. Ei liene iso homma tuo korjata jossain vaiheessa.
Kokeilin virrat päällä kaiken maailman namiskoita kojelaudasta, löytyi nappistartti ja joku vimpain jonka luulin olevan ensin puhaltimen katkaisija (ei ollut, vaan kuten myöhemmin selvisi, se oli sähköisen bensapumpun katkaisija). Bensaa tankkiin lisää ja sitten starttaamaan. Hyvin pyöritti ja starttailin lyhyitä starttauksia, enkä vielä koskenut kaasuun. Kun hieman yskähti jossain vaiheessa, niin sitten painelin hieman kaasua ja niinpä Kupla sitten käynnistyi hetkeksi. Sain sen käymään hetkittäin, pisimmillään jopa noin viitisen sekuntia. Sitten ei enää, ei millään. Pyöritti vain. Tämän jälkeen päätin kokeilla sitä "puhaltimen katkaisijaa" ja kas, pian Kupla kävi taas. Kävi jo ihan hyvin, kunnes alkoi bensa haista. Pikainen kurkkaus konehuoneen puolelle näytti että viimeinen pätkä polttoainelinjasta (letkua) vuosi aika reippaasti. Äkkiä auto sammuksiin ja astiaa moottorin alle. No, ei sieltä ehtinyt paljoa vuotaa onneksi.
Kävin tänään ostamassa uutta letkua ja olisi pitänyt ostaa samalla myös uudet klemmarit siihen, vanhat olivatkin käyttökelvottomat. No, huomenna taas kylitä uudet klemmarit, niin eiköhän tuo sillä tokene ja saasaan pahnanpuhallin tulille taas.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Uusi polttoaineletku kiinni ja muutama yskähtelevä käynti ja sitten kävi kuin enkeli. Ei pölläytä eikä kakistrele, siis toimii.
Pistän kohta tuon nettiautoon ja katson mitä siitä saisi.
Tehnyt hieman kartoitusta mitä tuossa autossa on kiinni. Ja tosiaan, onhan tuolla BBS-ruorilla hintaa. Näyttäisi pyörivän hintaluoklassa 700-800 €. Eikä nuo alla olevat ATS-vanteetkaan ole ihan hintahaitarin alemmasta päästä, vaikkakin ovat ikävä kyllä maalattu koko mustaksi. Renkaat ovat paistoleimalla 2016 ja yhden kesän ajettu Nokia Hakka Green, pintaa yli 8 mm. Niin ja sitten se Bilstein alusta ja tehoputkisto.
Pistän kohta tuon nettiautoon ja katson mitä siitä saisi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Mita tuohon BBS-rattiin tulee, niin tuo edellisessä viestissä ilmoittamani arvio on ns. euroopan e-bay hintoja, mutta puolueeton asiantuntija taho sanoi että arvo ja realistinen myyntihinta on 400-450€... kallis on silti
Ihan kivasti on myynti-ilmoitusta katseltu, vajaassa viidessä päivässä yli 8300 kertaa.
Nyt kauppa tekeillä, katsotaan miten käy.
Ihan kivasti on myynti-ilmoitusta katseltu, vajaassa viidessä päivässä yli 8300 kertaa.
Nyt kauppa tekeillä, katsotaan miten käy.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Jännä ja siisti pöristin.
Vanteista katsoin, että pulttijako näyttää paljon "modernimmalta" kuin mitä muistan kuplissa nähneeni. Liekö muuttunut samassa vaiheessa MacPherson-keulan kanssa? Eikö ainakin vanhemmissa vanteet olleet melko hervottoman isolla jaolla?
-Risto
Vanteista katsoin, että pulttijako näyttää paljon "modernimmalta" kuin mitä muistan kuplissa nähneeni. Liekö muuttunut samassa vaiheessa MacPherson-keulan kanssa? Eikö ainakin vanhemmissa vanteet olleet melko hervottoman isolla jaolla?
-Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Jos en ihan omiani muista, niin 4-pulttiset navat esiintyivät ensimmäisen kerran vuonna -67 1500 mallissa ja tulivat seuraavaksi vuodeksi muihinkin malleihin.Roisto kirjoitti: ↑29.3.2023 21:50 Jännä ja siisti pöristin.
Vanteista katsoin, että pulttijako näyttää paljon "modernimmalta" kuin mitä muistan kuplissa nähneeni. Liekö muuttunut samassa vaiheessa MacPherson-keulan kanssa? Eikö ainakin vanhemmissa vanteet olleet melko hervottoman isolla jaolla?
-Risto
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Tämä kupla lähtee kohti uutta kotia, jahka rahtifirma käy noutamassa se täältä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Tänään tuli kuljetusfirman rekka pihaan ja nappasi Kuplan kyytiin. Ikävää asiassa oli se, että nyt käynnistettäessä alkoi taas vuotaa bensaa. Tällä kertaa vuotokohta oli eri. Ovat nuo polttoaineletkut näemmä vanhaa tavaraa. Ilmoitin asiasta ostajalle, joka otti asian ihan luonnollisesti vanhaan autoon kuuluvana normaali asiana, niinkuin harrastajan kuuluukin.
Kupla kyydissä....
Onneksi ei tarvitse yksin matkustaa kun on kaveri mukana.
Kupla kyydissä....
Onneksi ei tarvitse yksin matkustaa kun on kaveri mukana.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Lähtikö Afrikkaan?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Näytästi tämäki olevan Facebookissa myynnissä leimattuna
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Re: VVW part 2. - Vanjan VolksWagen (kupla)
Niinpä näyttää. Uudet puskuritkin hommattu. Ja muutenkin vähän puunattu...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi