VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin tämän vekottimen öljynkulutusta. On jonkinlainen mutu että tästä ei olisi kauaa kun juuri lisäsin öljyä tähän ja nyt oli eilen taas alle alarajan päässyt öljytaso. Siis km-lukema ylös muistiin ja tutkitaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
No nyt kävi hieman onni onnettomuudessa. Tallikaverin isolohko Focus tilttasi ja mies tuumi ettei enää jaksa pulata sen kanssa. Pisti pois liikennekäytöstä ja sanoi, että jos tarvit jotain niin ilmoita mitä otat ja keksitään hinta sitten osille kun koura on vienyt hänen Focuksen paaliin.Vanja-eno kirjoitti:Virtalukonpatruuna pitäis vaihtaa kun takeltelee
No tämä virtalukon patruuna nyt sitten ekana. Tästähän sen vaihto on helpompaa kuin satalankussa ja muissa vanhoissa Meseissä. Suojamuovit ympäriltä pois, avain I-asentoon, pikku ruuvarilla painaa yhdestä reiästä ja nykäisy ja se on siinä. Meseissän kun täytyy painaa kahdella puikolla... Otin samalla talteen ajonestolaitteen joka oli siinä patruunan ympärillä kun tähän lukkoon oli vara-avain, toisin kuin vanhaan lukkoon. Täytyy asentaa toiste, kun on enemmän aikaa. Olin jo ehtinyt nimittäin ehtinyt vaihtaa tämän uuden lukkopatruunan meidän Focukseen, testata sitä ja asentaa rattimuovit paikoilleen, kun hokasin että ajonestolaitteenkin voisi ottaa, olisi sitten vara-avainkin.
Seuraavaksi vaihdoin etupenkit, ne kun olivat gHia mallin penkit, eli alcantraa ja samalla sävyllä kuin vanhat 'hinnat alkaen'-mallin penkit. Nyt toimii kuskin penkin korkeudensäätö sähköllä, toisin kuin vanhassa, jossa oli käsin veivattava malli. Ford oli viksusti Mersujen tapaan vetänyt valmiin virtapiuhan jo lpenkin liittimeen asti, että kun asensi penkin jossa oli tämä sähköinen säätö, niin sen sai heti käyttöön penkin vaihdon jälkeen. Uudessa kuskin penkissä oli kyynernojakin, mutta joku on survonut sen ns. rajoittimesta yli eikä käänny yläasennosta kuin taaksepäin. Hanttikuskin penkin vaihdoin myötä alkoi persegrilli sillä puolella toimia. Kuskin penkki jäi yhä kylmäksi, niinhän se yleensä on.
Sen verran tuli tutkittua että noin 1500 km:n aikana Focus kuluttaa öljyä tikun ylärajasta alarajaan eli semmoisen litran verran. Kyllä sen kanssa pystyy vielä elämään.Vanja-eno kirjoitti:Täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin tämän vekottimen öljynkulutusta. On jonkinlainen mutu että tästä ei olisi kauaa kun juuri lisäsin öljyä tähän ja nyt oli eilen taas alle alarajan päässyt öljytaso. Siis km-lukema ylös muistiin ja tutkitaan.
Sinnitellään tällä vielä sen verran, että tulee helmikuussa leima eteen. Jaguaari kun vie suurimman osan kesälomarahoista, valitettavasti.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Äh, luin useampaan kertaan ja en tajunnut mitä teit...siis vaihdoit jo lukkopatruunan, eli purkuauton avain on käytössä ja toimii sillä ? Mutta maininta vara-avaimesta ?
Bytheway, se osa lukkopatruunan ympärillä lienee transponderi joka lähettää avaimen tunnistustiedon ajonestolle, eli sen voi vaihtaa autosta toiseen ongelmitta.
Jos aikoo toisen auton avainta käyttää sellaisenaan, pitää vaikkapa irrottaa transponderi ja teipata siihen alkuperäinen avain ja työntää koko roska jonnekin kojelaudan sisään, niin ajonesto ei oikkuile.
Yhdessä Felic.....jaa antaapa olla

Bytheway, se osa lukkopatruunan ympärillä lienee transponderi joka lähettää avaimen tunnistustiedon ajonestolle, eli sen voi vaihtaa autosta toiseen ongelmitta.
Jos aikoo toisen auton avainta käyttää sellaisenaan, pitää vaikkapa irrottaa transponderi ja teipata siihen alkuperäinen avain ja työntää koko roska jonnekin kojelaudan sisään, niin ajonesto ei oikkuile.
Yhdessä Felic.....jaa antaapa olla


Niin, otin vara-autosta lukkopatruunan ja molemmat avaimet eli toisessa avaimensa on se keskuslukituksen kaukosäätöosa, joka on irrotettavissa. Eli otin vanhasta avaimesta sen kaukkaripotikan irti ja vaihdoin sen uuden lukon avaimen kaukkariosan tilalle. Toinen avain on pelkkä virta-avain ilman kaukkaripotikkaa. Sillä avaimella saa rattilukon auki muttei käynnistymään ennen sen trandponderin vaihtoa. Nyt siis tilanne on se, että periaatteessa käytössä on vain yksi avain jolla auton saa käyntiin. MUTTA, aion vaihtaa jossain vaiheessa sen transponderinkin,vaihdan taas kaukkaripotikkaosat keskenään niin on kaksi avainta jolla saa auton käyntiin. Sekavasti taas ehkä selostettu, mutta toivottavasti ymmärsit.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Aivan ! Ei tullut mieleen, että avain voi olla kohtuudella purettavissa ja vaihdettavissa siitä tunnistussirun sisältävä osa toiseen. Onhan se sama juttu vaikkapa mersun linkkuavaimessa, metallipuikko kun on pikku sokalla kiinni kaukosäädinosassa.
Esimerkiksi mersussa tai skodassa siinä transponderissa ei ole mitään älyä, eli sen vaihtaminen ei niissä käynnistymiseen auta, kuten edellisessä viestissä yritinkin selittää.
Fordissa voi olla eri lailla, mutta aika helpoksi olisi tehty rosvoille jos toisesta autosta tuotu avain ja transponderi riittäisi käynnistämiseen eli ajonestoa ei olisi esim. moottorin ohjainlaitteessa.
Lisäksi saattaa olla, että höpisen omiani kun nimitän lähetinantennia transponderiksi, mutta on tässä kuitenkin tiedetty mistä keskustellaan
http://www.autonavain.fi/ajonesto-tekniikka.php
Esimerkiksi mersussa tai skodassa siinä transponderissa ei ole mitään älyä, eli sen vaihtaminen ei niissä käynnistymiseen auta, kuten edellisessä viestissä yritinkin selittää.
Fordissa voi olla eri lailla, mutta aika helpoksi olisi tehty rosvoille jos toisesta autosta tuotu avain ja transponderi riittäisi käynnistämiseen eli ajonestoa ei olisi esim. moottorin ohjainlaitteessa.
Lisäksi saattaa olla, että höpisen omiani kun nimitän lähetinantennia transponderiksi, mutta on tässä kuitenkin tiedetty mistä keskustellaan

http://www.autonavain.fi/ajonesto-tekniikka.php
Viime viikonloppuna tuli Focukseen "ralliäänet". Tänään ehdin tallille ja nosturilla sain havaita että putki on poikki juuri siitä kohtaa mihin putki loppuu ja äänenvaimennin alkaa. Kaverilla ei kuulemma ole aikaa hitsata ja itse en osaa, joten pikafiksinä piti keksiä jotain. Eihän täthän halpiskärryyn enää aleta uutta putkea sovittelemaan kun leima kylmenee helmikuussa ja joutaa silloi varaosiksi, paaliin tai jollekin värkkääjälle aihioksi.
Löytyi tallin nurkasta astetta pienempi putki, n. 30 cm joka juuri mahtui pakoputken sisään. Eli siitä sitten väsäämään. Ensin pakoputkeen rautasahalla reilun sentin mittaiset hahlot. Sitten uutta putkea sisään äänenvaimentimeen sen verran että saa pakoputken juuri ujutettua uuden sisäputken päälle. Sitten pakoputken kiristimellä kiristetään sisäputki paikalleen.
Vieno "racing" ääni vielä kuuluu, mutta ei enää niin jumalaton pörinä kuin enen fiksiä. Kun kaverilla on aikaa, saa hitsata sisäputken kiinni molemmista päistä, niin vaimenee kunnolla.
Löytyi tallin nurkasta astetta pienempi putki, n. 30 cm joka juuri mahtui pakoputken sisään. Eli siitä sitten väsäämään. Ensin pakoputkeen rautasahalla reilun sentin mittaiset hahlot. Sitten uutta putkea sisään äänenvaimentimeen sen verran että saa pakoputken juuri ujutettua uuden sisäputken päälle. Sitten pakoputken kiristimellä kiristetään sisäputki paikalleen.
Vieno "racing" ääni vielä kuuluu, mutta ei enää niin jumalaton pörinä kuin enen fiksiä. Kun kaverilla on aikaa, saa hitsata sisäputken kiinni molemmista päistä, niin vaimenee kunnolla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt on Focus taas hiljainen kun pakoputki on hitsattu. Toivottavasti kestää edes ensi kevääseen jolloin leima loppuu ja Focus taitaa joutaa romuksi.
380 tkm mittarissa, kone naputtaa ja syö öljyä, mutta toimii hyvin muuten.
380 tkm mittarissa, kone naputtaa ja syö öljyä, mutta toimii hyvin muuten.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Focus senkun potkii menemään ja onkohan mittarissa jo 385 tkm. Jotenkin tämä ruma ankanpoikanen on hellyttänyt sydämeni perustoimivuudellaan ja olen alkanut miettimään, ettäs jos kuitenkin vielä koittaisi leimata tämän. Rahatilanne ei ole parantunut sen vertaa, että voisi ostaa rouvalle paremman auton, joten täytynee ensin kirrata tästä nuo takakoiranluut ja käydä ottamassa päästömittaus. Murheenkryyninä olleet takajarruthan remppasin vuosi sitten, joten tämä voisi hyvinkin mennä leimasta läpi. Ja jos tästä nyt täytyy luopua, niin pääsisi tästä helpommin eroon leimattuna, luulisin. Kyllä tällä vielä varmaa vielä yhden vuoden päästelisi menemään...
Ratkaisevaa tämän auton suhteen on myös se, että uusitaanko 85-vuotta täyttävän isäni ajokortti vielä. Itse hän on toki sitä mieltä, että hän on täysin kykenevä kuski, mutta hoitokodin sairaanhoitajat ja muu henkilökunta on hieman toista mieltä. Jos korttia ei enää uusita, jää isältä jouten vajaa 140 tkm ajettu '98 farkku Corsa, joka on lähes uutta vastaavassa kunnossa. Sillä olisi rouvan hyvä ajella töihin siihen saakka, kunnes olisi varaa satsata uudempaan menopeliin.
Ratkaisevaa tämän auton suhteen on myös se, että uusitaanko 85-vuotta täyttävän isäni ajokortti vielä. Itse hän on toki sitä mieltä, että hän on täysin kykenevä kuski, mutta hoitokodin sairaanhoitajat ja muu henkilökunta on hieman toista mieltä. Jos korttia ei enää uusita, jää isältä jouten vajaa 140 tkm ajettu '98 farkku Corsa, joka on lähes uutta vastaavassa kunnossa. Sillä olisi rouvan hyvä ajella töihin siihen saakka, kunnes olisi varaa satsata uudempaan menopeliin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Tilanteet etenevät.
Ensimmäisten isojen pakkasten aikaan pomppasi pois paikaltaan tuulilasin pyyhkijöiltä tuleva päävipu jolla itse pyyhin vivustoa liikutellaan. Ei siinä auttanut muuta kuin ottaa suojamuovi pois paikaltaan ja todeta tapahtunut. Pyyhkijöiden varret olisi pitäneet ottaa pois akselilta, mutta eihän niitä varmaan ikinä ole otettu irti ja kiinni jäivät nytkin. Rautasahan terällä sahasin suojamuoviin viillot että sain sen pujotettua pois paikaltaan... ei tämmöistä halpista kannata paljon armahtaa jos haluaa nopeasti asiat kuntoon
No, vipu paikalleen ja pyyhkijät toimivat taas.
Pari päivää sitten lakkasi lämppärin puhallin toimimasta. Tarkempi tsekkaus osoitti ettei puhallin toimi millään nopeudella eli puhaltimen moottori sökö. Olisin niin toivonut että vain pelkkä etuvastus oli mennyt, sen uusiminen kun olisi ollut nopea ja suht edullinen toimenpide. Olisin saattanut jopa puhaltimen moottoriin satsata, jos leimaa ja käyttöaikaa tällä olisi meillä vielä kuukausiksi.
P.S Leimaa Fockuksessa 18.2.2021 asti, kysella saa jo jos kiinnostaa.
Ensimmäisten isojen pakkasten aikaan pomppasi pois paikaltaan tuulilasin pyyhkijöiltä tuleva päävipu jolla itse pyyhin vivustoa liikutellaan. Ei siinä auttanut muuta kuin ottaa suojamuovi pois paikaltaan ja todeta tapahtunut. Pyyhkijöiden varret olisi pitäneet ottaa pois akselilta, mutta eihän niitä varmaan ikinä ole otettu irti ja kiinni jäivät nytkin. Rautasahan terällä sahasin suojamuoviin viillot että sain sen pujotettua pois paikaltaan... ei tämmöistä halpista kannata paljon armahtaa jos haluaa nopeasti asiat kuntoon

Pari päivää sitten lakkasi lämppärin puhallin toimimasta. Tarkempi tsekkaus osoitti ettei puhallin toimi millään nopeudella eli puhaltimen moottori sökö. Olisin niin toivonut että vain pelkkä etuvastus oli mennyt, sen uusiminen kun olisi ollut nopea ja suht edullinen toimenpide. Olisin saattanut jopa puhaltimen moottoriin satsata, jos leimaa ja käyttöaikaa tällä olisi meillä vielä kuukausiksi.
Lääkäri oli myös sitä mieltä, että isän ajot ovat ajettu ja pienen mutinan jälkeen totesi, että ei hän jaksa alkaa vastaan pullikoimaan ja ollaan alustavasti jo keskusteltu Corsan noudosta. Senpä vuoksi saa Focuksen lämppärin puhaltimen osto jäädä, ajetaan tankki tyhjäksi ja pannaan myyntiin tai paaliin. Tästä saisi joku vielä joko hyvä kauppakassin tai peltoauton todella edullisesti. Myynti-ilmoitus tulee jossain vaiheessa kun Corsa on meillä pihassa.Vanja-eno kirjoitti: ↑10.1.2021 11:38 Ratkaisevaa tämän auton suhteen on myös se, että uusitaanko 85-vuotta täyttävän isäni ajokortti vielä. Itse hän on toki sitä mieltä, että hän on täysin kykenevä kuski, mutta hoitokodin sairaanhoitajat ja muu henkilökunta on hieman toista mieltä. Jos korttia ei enää uusita, jää isältä jouten vajaa 140 tkm ajettu '98 farkku Corsa, joka on lähes uutta vastaavassa kunnossa. Sillä olisi rouvan hyvä ajella töihin siihen saakka, kunnes olisi varaa satsata uudempaan menopeliin.
P.S Leimaa Fockuksessa 18.2.2021 asti, kysella saa jo jos kiinnostaa.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 04.2.2021 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
No jo on p...kele pitkä leima 

Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Sikälikin naurattaa, että olin eilen illalla kommentoimassa tähän hyvin samaan tapaan kuin venttoni edellä
mutta ajattelin, että olkoon.
Olisiko tuo muutoskatsastettu Kämäksi eli kaikkien museoajoneuvojen äiti - statukselle ?

Olisiko tuo muutoskatsastettu Kämäksi eli kaikkien museoajoneuvojen äiti - statukselle ?
wiimax.fi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone



Pitipä korjata
Mutta tästäpä hyvä peltoauto jollekin juniorille...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Ja nyt Focuksesta ilmoitus myydään-palstalla, saa ilmoittautua jonoon, ei oo hinnalla pilattu.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Ja tämä ikiliikkuja matkaa kohta uusiin seikkailuihin uuden omistajan keralla. Tämä hankinta jos mikä, oli todellan hintansa väärti.
Vaimon uudesta kulkineeeesta pian oma tropicci.
Vaimon uudesta kulkineeeesta pian oma tropicci.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone

Eli minähän tuon VanjaEnon Vookuksen realisoin.

Matka kohti länsirantaa meni kivuttomasti.

Kuollut puhallinmoottori heräsi henkiin uusilla hiilillä.

Penkeistä nousi paskaa ihan kiitettävästi.

Siistihän siitä tuli kun yhden illan hääräsi. Sain jopa toisesta purkuautosta realisoidun kaken toimimaan parittamalla uusiksi.
https://www.nettiauto.com/ford/focus/11967268
Raidetangon pään ja yhden koiranluun vaihdon jälkeen Vookus päätyi juuri leimattuna NettiAutoon.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Ja myyty Kankoonpiähän.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
^Hienoa! Tuo ikiliikkuja ansaitsee jatkoajan vielä...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Hyväntekeväisyydeksihän tuo enempi meni.
Osto: 50€
Hakureissun polttoainekustannukset: 141€
Omistajanvaihdos: 5,80€
Autovero: 10€
Katsastus: 39€
Rt-pää ja koiranluu: 23€
Katsastus: 15€
Reilu kahden sadan myyntivoitto ei paljon lämmitä kun Verohallinnolle kaadoin tänään yli 8k raheita... Se mikä lämmittää, oli mukava tavata Vanja, rt ja luu irtosi ruosteista huolimatta todella helposti ja autoa ei tavinnut myydä/esitellä kuin ensimmäiselle ehdokkaalle.

Osto: 50€
Hakureissun polttoainekustannukset: 141€
Omistajanvaihdos: 5,80€
Autovero: 10€
Katsastus: 39€
Rt-pää ja koiranluu: 23€
Katsastus: 15€
Reilu kahden sadan myyntivoitto ei paljon lämmitä kun Verohallinnolle kaadoin tänään yli 8k raheita... Se mikä lämmittää, oli mukava tavata Vanja, rt ja luu irtosi ruosteista huolimatta todella helposti ja autoa ei tavinnut myydä/esitellä kuin ensimmäiselle ehdokkaalle.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Samoin oli mukava tavata mies palstakirjoitusten takaa. Jos voin jotenkin avustaa autoasioissa - tai hankinnoissa täällä päin, niin pidä numero tallessa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Osto: 50€
Hakureissun polttoainekustannukset: 141€

Tähän ollaan nykymenolla päätymässä tulevaisuudessa yleisemminkin; polttoaineen hinta nousee radikaalisti ja siitä(kin, mitä kaikken muuta kiusaveroa keksivät lisäksi) johtuen bensa- ja dieselautojen hinnat putoavat rajusti

wiimax.fi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Mielenkiinnosta katselin tämän tietoja Trafilta: lopullinen poisto.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
R.I.P. eli Rust in Peace 

-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Jaa'a, mene ja tiedä... Leimata sitä ei oltu yritetty eli on luovutettu ilman vikalistaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: VVV part 3. eli Vanjan Vaimon Vokus - ja varmari semmone
Olisko kone sitten kilahtanu. Öljyähän se söi melkein kun ne tietyt Golffit.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi