Leemun ransitti
Jaha saattaa se olla, että stefakaupassakin nostaisivat sekä kädet että jalat pystyyn, sen verran erikoisen näköinen on tiiviste...
Jumittuneesta pultista; ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun on itselle käynyt niin, että jotain kun irrottaa niin 5-20 ruuvista 4-19 lähtee helposti ja viimeinen paskoo koko homman. Sinä vaiheessa kun valtaosa pulteista on irti, ei enää käy mielessäkään, että voisi tulla ongelmia otsasuonen paine nousee kovimmilleen kun viimeinen katkeaa reikään.
Jumittuneesta pultista; ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun on itselle käynyt niin, että jotain kun irrottaa niin 5-20 ruuvista 4-19 lähtee helposti ja viimeinen paskoo koko homman. Sinä vaiheessa kun valtaosa pulteista on irti, ei enää käy mielessäkään, että voisi tulla ongelmia otsasuonen paine nousee kovimmilleen kun viimeinen katkeaa reikään.
Erikoinen oli hintakin, peräti 25€ kappaledealer kirjoitti:Jaha saattaa se olla, että stefakaupassakin nostaisivat sekä kädet että jalat pystyyn, sen verran erikoisen näköinen on tiiviste...
Jumittuneesta pultista; ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun on itselle käynyt niin, että jotain kun irrottaa niin 5-20 ruuvista 4-19 lähtee helposti ja viimeinen paskoo koko homman. Sinä vaiheessa kun valtaosa pulteista on irti, ei enää käy mielessäkään, että voisi tulla ongelmia otsasuonen paine nousee kovimmilleen kun viimeinen katkeaa reikään.
Minä olen monesti noita pultteja suutuspäissäni miettinyt, mistä pirusta se jumiutuva tietää olevansa viimeinen ja vastaavasti en ole kuullut, että ensimmäinen pultti olisi katkennut
^Tuota Sisunrohjoa purkaessa on oppinut siihen että jokaikinen pultti voi mennä poikki vaikka kaikki mahdolliset temput yrittäisi tehdä avatakseen ehjänä. Ja vaikka kuinka terveelle ko pultti silmään näyttäisi.
Siitä on ollut helppo tapaus että lähes kaikki ovat olleet pultilla+mutterilla kiinni, todella vähissä ovat olleet kierteytetyt sokeat reiät. Prosessikaavion jatkovarsi-leka-tuurna-pilli mukaan on tämän johdosta pystynyt hommassa etenemään.
Siitä on ollut helppo tapaus että lähes kaikki ovat olleet pultilla+mutterilla kiinni, todella vähissä ovat olleet kierteytetyt sokeat reiät. Prosessikaavion jatkovarsi-leka-tuurna-pilli mukaan on tämän johdosta pystynyt hommassa etenemään.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mää annoin periksi, hain motonetista uuden iskarin ja sipaisin alapultinkin poikki rälläkällä.
Hyvä, ettei tule heitettyä mitään pois ilman kymmenen vuoden harkinta-aikaa. Yläpultin täytyy ylettyä paitsi iskarin pään, myös runkopalkin läpi.
Kokonaismitta lienee jossain nälkävuoden paikkeilla. Onneksi romulaatikosta löytyi viisi vuotta sitten myydyn Mersun tukivarren pultti ja siihen vielä mutterikin päähän kun sattui olemaan hienommalla kierteellä.
Leimalla käyty ja hylsy tuli.
Ei vakavampaa, pelkääjän puolelta raidepää väljä
Hyvä, ettei tule heitettyä mitään pois ilman kymmenen vuoden harkinta-aikaa. Yläpultin täytyy ylettyä paitsi iskarin pään, myös runkopalkin läpi.
Kokonaismitta lienee jossain nälkävuoden paikkeilla. Onneksi romulaatikosta löytyi viisi vuotta sitten myydyn Mersun tukivarren pultti ja siihen vielä mutterikin päähän kun sattui olemaan hienommalla kierteellä.
Leimalla käyty ja hylsy tuli.
Ei vakavampaa, pelkääjän puolelta raidepää väljä
Koirahäkki sopi vihdoin sisään autoon
Kaikki sertifikaatit täyttävä ja ylittävä väliseinä sisältää tällä hetkellä pari reikää, koska luvassa on pieni reissu isommalla pokalla. Kyytiin tulee omien elukoiden lisäksi kaksi "vierasta" koiraa jotka matkaavat takapaksissa olevassa irtohäkissä, aukot ovat siis ilmanvaihtoa silmälläpitäen.
Makuulavitsa sai vanerin ja siihen päälle verhoiluhuovan.
Katto täytyisi vielä verhoilla, siinä samalla täytyy hieman pähkäillä valohommia, että saa johdot fiksusti piiloon
Kaikki sertifikaatit täyttävä ja ylittävä väliseinä sisältää tällä hetkellä pari reikää, koska luvassa on pieni reissu isommalla pokalla. Kyytiin tulee omien elukoiden lisäksi kaksi "vierasta" koiraa jotka matkaavat takapaksissa olevassa irtohäkissä, aukot ovat siis ilmanvaihtoa silmälläpitäen.
Makuulavitsa sai vanerin ja siihen päälle verhoiluhuovan.
Katto täytyisi vielä verhoilla, siinä samalla täytyy hieman pähkäillä valohommia, että saa johdot fiksusti piiloon
Re: Leemun ransitti
Joku saaterin tonopää jätti syksyllä akunkengät kiinni, eikä laittanut ylläpitolaturia autoon
Nyt on toinen patteri död
Näissähän on sellainen outo kaksiakkujärjestelmä jossa toista akkua käytetään lähinnä starttaukseen ja toisella ruokitaan kulutuslaitteita.
Tuo kulutusakku meni tyhjäksi talvella, mutta siitä huolimatta moottori jäynnistyi omin voimin.
Nyt on sellainen tilanne, että kun kääntää virran päälle, niin kaikki muut varoitusvalot syttyvät paitsi hehkuvalo.
Kun kääntää avaimen starttiasentoon, ei tapahdu mitään.
Sitten kun käyttää virran pois ja kääntää suoraan starttiasentoon, niin viimeistään toisella yrityksellä moottori käynnistyy.
Mittaristo on pimeä, lukuunottamatta varoitusvaloja, trippimittarin näyttö toimii, mutta siihenkään ei kilometrit lisäänny.
Myös tuulilasin lämmitys ja radio ovat mykkiä.
Muuten kaikki toimii normaalisti.
Akku on vanha edelleen, se ottaa kyllä virtaa vastaan, mutta purkautuu parissa päivässä tyhjäksi.
Jotenkin on nyt sellainen fiilis, että vikaa on muuallakin kuin akussa, mutta en ole joutanut tarkemmin vielä tutkimaan
Nyt on toinen patteri död
Näissähän on sellainen outo kaksiakkujärjestelmä jossa toista akkua käytetään lähinnä starttaukseen ja toisella ruokitaan kulutuslaitteita.
Tuo kulutusakku meni tyhjäksi talvella, mutta siitä huolimatta moottori jäynnistyi omin voimin.
Nyt on sellainen tilanne, että kun kääntää virran päälle, niin kaikki muut varoitusvalot syttyvät paitsi hehkuvalo.
Kun kääntää avaimen starttiasentoon, ei tapahdu mitään.
Sitten kun käyttää virran pois ja kääntää suoraan starttiasentoon, niin viimeistään toisella yrityksellä moottori käynnistyy.
Mittaristo on pimeä, lukuunottamatta varoitusvaloja, trippimittarin näyttö toimii, mutta siihenkään ei kilometrit lisäänny.
Myös tuulilasin lämmitys ja radio ovat mykkiä.
Muuten kaikki toimii normaalisti.
Akku on vanha edelleen, se ottaa kyllä virtaa vastaan, mutta purkautuu parissa päivässä tyhjäksi.
Jotenkin on nyt sellainen fiilis, että vikaa on muuallakin kuin akussa, mutta en ole joutanut tarkemmin vielä tutkimaan
Re: Leemun ransitti
Vika paikallistui mitä suurimmalla todennäköisyydellä virtalukonpohjaan.
Varovasti kun vääntelee avainta lukossa, niin mittaristo herää henkiin.
Varovasti kun vääntelee avainta lukossa, niin mittaristo herää henkiin.
Re: Leemun ransitti
Kaikki vaivat lähtivät uuden virtalukonpohjan myötä.
Jopa moottorin vikavalo sammui muutaman starttauksen jälkeen.
Tars alkaa pyöränlaakereita vaihtamaan taakse ja ihmetellä mitä tuon suorastaan silmin nähtävän nopeasti etenevän ruosteen kanssa pitäis tehdä
Jopa moottorin vikavalo sammui muutaman starttauksen jälkeen.
Tars alkaa pyöränlaakereita vaihtamaan taakse ja ihmetellä mitä tuon suorastaan silmin nähtävän nopeasti etenevän ruosteen kanssa pitäis tehdä
Re: Leemun ransitti
Minusta tuntuu, että paikallisen ford korjaamon pihassa ei ole yhtään yksilöä, johon ei olisi tehty ruosteremonttia.
Ajolleen transit on kyllä hyvä ja mittojensa puolesta järkevä.
Ajolleen transit on kyllä hyvä ja mittojensa puolesta järkevä.
Re: Leemun ransitti
Joskus sain tehtäväksi fiksata takavetotransitista ruosteettoman. Viikon päivät vietettyäni auto alkoi muistuttaa pakasta repäistyä. Kuukausi kaks sen jälkeen, se ruosteen puna alkoi taas vallata yleisilmettä
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Leemun ransitti
Tämmösen ransitin huoltoilmoitus on helppo nollata. Jarru ja kaasu pohjaan. Virrat päälle ja odotetaan niin kauan että mittaristo ilmoittaa nollauksen onnistuneen. Polkimet ylös ja virrat pois. Tämän jälkeen ei herjaa huollon tarpeesta ennenkuin se on uudelleen ajankohtainen.
Ohjeet löytyi youtubesta. Hetken kyllä olin epäuskoinen mutta näytti toimivan.
Ohjeet löytyi youtubesta. Hetken kyllä olin epäuskoinen mutta näytti toimivan.