Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Nuo joutuvat aika kovalle luonnossakin. Kaverin sprintterissä on katolla paneeli. Siellä se kulkee mukana nätisti. Lataa matkustamon hupiakkua.
Lasin taakse asennuksesta en osaa sanoa mitään. Liian kuumassa hyötysuhde heikkenee ja pienikin varjostuma vie maksimituotosta siivun. Viisaammat saa jatkaa.
Lasin taakse asennuksesta en osaa sanoa mitään. Liian kuumassa hyötysuhde heikkenee ja pienikin varjostuma vie maksimituotosta siivun. Viisaammat saa jatkaa.
En vissiin olekkaan kirjotellut tuosta rynsterin käynnistymättömyydestä.
Teki tuossa ~kuukausi sitten yhden kerran niin ettei startannutkaan ollenkaan kun avaimesta väänsi. Ilmastoinnin sähköflekti vaan alko huutaa täysillä tuolla keulilla.
Silloin lueskelin netistä että joku sulakerasian liitos tms voisi aiheuttaa moista oiretta.
Sulakerasian koputtelu auttoikin ja auto käynnistyi ihan normaalisti.
Toimi tuon vajaan kuukauden ja nyt viikonloppuna teki ajossa pari kertaa ihmeellisen nykäyksen ja samalla syttyi ESP ja luistoneston merkkivalot.
Sikäli kummallista kun ko. tilanteessa vakkari ja ABS kyllä toimi ihan normaalisti.
No tänään rämäytin auton käyntiin että hieman lämpenee ennen liikkelle lähtöä. No sammu perkele ihan keskenkaiken tuohon pihaan. Ja sama tilanne. Virrat päälle niin ei tullut muuta eloa kuin flektin huuto.
Kun ei kiirekkään mihinkään ollu niin aloin enempi tutkimaan tuota sulakerasiaa, ja vikahan sieltä löyty...
Eculle virrat kytkevä rele kärtsänny. Tuota koputtelemalla auto välillä lähti käyntiin ja käynnissä ollessa koputtelemalla sai sammumaan...
Vierestä relepaikasta ehjä tilalle ja matka jatkuu.
Häätyy joku päivä ajella varaosaputkan kautta ja hakea pari uutta.
Vielä tässä kevään päälle häätyy käyttää lootasta venttiilipöytä alhaalla ja vaihtaa tökkivä KYB-venttiili ja johdinlevy kun suttas se johtopistokkeen pultti...
Niijja aiemmin oli porinaa tuosta ecun sirinästä. Käytin ecun auki ja löin pirssin käyntiin.
Tuo sininen iso kanttinen komponentti pitää sitä vittumaista sirinää.
Kuuluu tosi selvästi kun kuoret oli auki. Sormin puristamalla hiljenee.
Melkein vois hommata jonkun cdi poksin ja vaihtaa tuon osan. Minusta tuo ei muissa värkeissä pidä ääntä.
Teki tuossa ~kuukausi sitten yhden kerran niin ettei startannutkaan ollenkaan kun avaimesta väänsi. Ilmastoinnin sähköflekti vaan alko huutaa täysillä tuolla keulilla.
Silloin lueskelin netistä että joku sulakerasian liitos tms voisi aiheuttaa moista oiretta.
Sulakerasian koputtelu auttoikin ja auto käynnistyi ihan normaalisti.
Toimi tuon vajaan kuukauden ja nyt viikonloppuna teki ajossa pari kertaa ihmeellisen nykäyksen ja samalla syttyi ESP ja luistoneston merkkivalot.
Sikäli kummallista kun ko. tilanteessa vakkari ja ABS kyllä toimi ihan normaalisti.
No tänään rämäytin auton käyntiin että hieman lämpenee ennen liikkelle lähtöä. No sammu perkele ihan keskenkaiken tuohon pihaan. Ja sama tilanne. Virrat päälle niin ei tullut muuta eloa kuin flektin huuto.
Kun ei kiirekkään mihinkään ollu niin aloin enempi tutkimaan tuota sulakerasiaa, ja vikahan sieltä löyty...
Eculle virrat kytkevä rele kärtsänny. Tuota koputtelemalla auto välillä lähti käyntiin ja käynnissä ollessa koputtelemalla sai sammumaan...
Vierestä relepaikasta ehjä tilalle ja matka jatkuu.
Häätyy joku päivä ajella varaosaputkan kautta ja hakea pari uutta.
Vielä tässä kevään päälle häätyy käyttää lootasta venttiilipöytä alhaalla ja vaihtaa tökkivä KYB-venttiili ja johdinlevy kun suttas se johtopistokkeen pultti...
Niijja aiemmin oli porinaa tuosta ecun sirinästä. Käytin ecun auki ja löin pirssin käyntiin.
Tuo sininen iso kanttinen komponentti pitää sitä vittumaista sirinää.
Kuuluu tosi selvästi kun kuoret oli auki. Sormin puristamalla hiljenee.
Melkein vois hommata jonkun cdi poksin ja vaihtaa tuon osan. Minusta tuo ei muissa värkeissä pidä ääntä.
Tuo on virtalähde, hakkuri yms eli rakkaalla lapsella monta nimeä.
Voi ihan hyvin siristäkkin mutta pitäis voida korvata millä vaan vastaavat speksit omaavalla kamppeella
https://www.datasheetarchive.com/15v%20 ... sheet.html
Voi ihan hyvin siristäkkin mutta pitäis voida korvata millä vaan vastaavat speksit omaavalla kamppeella
https://www.datasheetarchive.com/15v%20 ... sheet.html
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mika ja muut aurinkohörhöt?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ajoneuvoon
Sikatarjouksessa...
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ajoneuvoon
Sikatarjouksessa...
No nyt ei olis mahdottomissa hinnoissa.
Eipä vaan kehtaa pelkästään tuon takia lähteä ouluun ajeleen.
"Lähimotonetissakin" noita näytti olevan kun eilen käväsin. Ei tullu kyllä hintoja katottua kun ohi kävelin.
Nooh kevväämmällä sitten jos rikastuu.
Pitäs melkein korkeakattosen rynsterin kattotelineet hommata, niiden päälle vois paremmin rakennella vaikka ja mitä.
Eipä vaan kehtaa pelkästään tuon takia lähteä ouluun ajeleen.
"Lähimotonetissakin" noita näytti olevan kun eilen käväsin. Ei tullu kyllä hintoja katottua kun ohi kävelin.
Nooh kevväämmällä sitten jos rikastuu.
Pitäs melkein korkeakattosen rynsterin kattotelineet hommata, niiden päälle vois paremmin rakennella vaikka ja mitä.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitä suotta kattotelineitä, yksi tuotteen arvostellutkin oli vaan liimaillut matkailuauton katolle kiinni. Ei kyllä kertonut että oliko niin kevyesti että saa irti jos menee rikki (ellei lennä sitä ennen perässä ajavan omaisuudeksi) vai oliko niin piukassa että paneelin päälle liimataan toinen tarvittaessa.Mika.T kirjoitti:
Pitäs melkein korkeakattosen rynsterin kattotelineet hommata, niiden päälle vois paremmin rakennella vaikka ja mitä.
212:ssa vissiin pääsee vesi tuonne moottorityynyjen sisään?
Pari kertaa ollu vesikelien jälkeen ajelu melkosta jyrinätä kun moottori on korin kanssa ihan yhtäpuuta.
Jyrinät loppuu kun paikat lämpenee.
Hiljeniskö nuo murinat muutenkin jos uusisi moottorityynyt? Onko kokemusta?
Rintterissäki samaa vaivaa. Tosin eikö siinä ole ihan perus kumityynyt? Siinä varmaan jyrinät hiljenisi jos vaihtais uudet tyynyt. Tai vaikka patentois sinne henkilövehkeitten hydraulityynyt....
Pari kertaa ollu vesikelien jälkeen ajelu melkosta jyrinätä kun moottori on korin kanssa ihan yhtäpuuta.
Jyrinät loppuu kun paikat lämpenee.
Hiljeniskö nuo murinat muutenkin jos uusisi moottorityynyt? Onko kokemusta?
Rintterissäki samaa vaivaa. Tosin eikö siinä ole ihan perus kumityynyt? Siinä varmaan jyrinät hiljenisi jos vaihtais uudet tyynyt. Tai vaikka patentois sinne henkilövehkeitten hydraulityynyt....
Käytin tuon rattiakselin sulakerasian auki kun vielä tahtoo sekoilla ja sammuilla. Huomasin tuossa purkaessa että olin viimekerralla tökänny sen saman temppuilevan releen samaan paikkaan takaisin...
On muuten meleko kiinalainen viritys tuo sulakerasia.
Yks ilta kävin vielä revontulijahissa. Eipä näkyny...
Piti sitten muuten värkätä kameran kans.
On muuten meleko kiinalainen viritys tuo sulakerasia.
Yks ilta kävin vielä revontulijahissa. Eipä näkyny...
Piti sitten muuten värkätä kameran kans.
Tulipa pitkästä aikaa pesastua tuo eemelikin. Taisi olla puolenvuoden kurat niskassa, ja sen oli kyllä näkönenki, ja sen kyllä pestessä huomas. Oli sen verran tiukkaa ja mustaa suolapaskaa keula ja kyljet täys.
Huuhtelu, liuotinpesu, huuhtelu, raudanpoisto, huuhtelu, vaahtopesu, huuhtelu, vahapesuaine sienen kans ja huuhtelu. Meni pari tuntia melkein huomaamatta.
Mutta on kuin eri auto kun alta löyty valkonen väri.
Kohta vois alkaa kesärenkaita katteleen. Jos löytäis orkkis 17" 10puolaset niin sellaset vois laittaa alle, koitan välttää noita viimekesäisiä 19tuumaisia mutta voi siinä niin käyä että ne ruuvaan kuitenkin alle.
Alla olevat siis haussa.
Huuhtelu, liuotinpesu, huuhtelu, raudanpoisto, huuhtelu, vaahtopesu, huuhtelu, vahapesuaine sienen kans ja huuhtelu. Meni pari tuntia melkein huomaamatta.
Mutta on kuin eri auto kun alta löyty valkonen väri.
Kohta vois alkaa kesärenkaita katteleen. Jos löytäis orkkis 17" 10puolaset niin sellaset vois laittaa alle, koitan välttää noita viimekesäisiä 19tuumaisia mutta voi siinä niin käyä että ne ruuvaan kuitenkin alle.
Alla olevat siis haussa.
Jottain semmosta.
Samalla tuli pruutailtua 4 purkkia kotelosuojaa tuonne sivuvanereitten taakse jääviin koteloihin ja peltisaumoihin.
Pyöräkaarien piilossa olevat pinnat sai hyvin suojattua tuosta kun ei noita sivuvanereita ole paikallaan.
Koitin käyä kaikki kotelot läpi mitä tuosta sai käytyä, kattopalkkeja myöten suojattuna nyt.
Aika mahtava haju tuolla autossa
Häätyy pääsiäiseksi koittaa keretä hakemaan reilu 10m rhs:ää ja muuta tarviketta niin sais eteenpäin tätäki rojektia.
Äänieristeet hainkin jo tänään. 9m3 liimattavaa bitumimattoa seiniin ja kattoon ja muuan neliö solukumia, sitä pitää hommata vielä lisää mutta jos sais vaikka katon ensin laitettua valmiiksi.
Käytättänee koko penkkiretelin pois että saa lattiavanerin irti, sitten pääsee äänieristämään lattian tuosta matkustamon alueelta. Samalla hioa ruosteet pois ja maalata lattia.
Samalla tuli pruutailtua 4 purkkia kotelosuojaa tuonne sivuvanereitten taakse jääviin koteloihin ja peltisaumoihin.
Pyöräkaarien piilossa olevat pinnat sai hyvin suojattua tuosta kun ei noita sivuvanereita ole paikallaan.
Koitin käyä kaikki kotelot läpi mitä tuosta sai käytyä, kattopalkkeja myöten suojattuna nyt.
Aika mahtava haju tuolla autossa
Häätyy pääsiäiseksi koittaa keretä hakemaan reilu 10m rhs:ää ja muuta tarviketta niin sais eteenpäin tätäki rojektia.
Äänieristeet hainkin jo tänään. 9m3 liimattavaa bitumimattoa seiniin ja kattoon ja muuan neliö solukumia, sitä pitää hommata vielä lisää mutta jos sais vaikka katon ensin laitettua valmiiksi.
Käytättänee koko penkkiretelin pois että saa lattiavanerin irti, sitten pääsee äänieristämään lattian tuosta matkustamon alueelta. Samalla hioa ruosteet pois ja maalata lattia.
Muuan neliö leivottu bitumimattoa kattoon ja matkustamon seiniin. voi hel"#¤ ko on käsien päälle käyvää hommaa.
Olipa tuolla ohuellakin matolla uskomattoman raju vaikutus kattopellin ja noiden isojen sivupeltien sointiin
Kattohan tuossa on aivan älytön metelin lähde kun se on niin veltto. Sointi loppu oikeastaan täysin kun lätkin muutaman 50x75cm 2mm maton pelteihin kiinni.
Vielä kun verhoilujen alle tulee eristettä niin eiköhän se hiljene.
Lattiaan täytyy kuitenki hommata sitä paksumpaa tavaraa, vois kuvitella että on helpompi leipoa lattiaan kun saa talloa itte päällä...
Olipa tuolla ohuellakin matolla uskomattoman raju vaikutus kattopellin ja noiden isojen sivupeltien sointiin
Kattohan tuossa on aivan älytön metelin lähde kun se on niin veltto. Sointi loppu oikeastaan täysin kun lätkin muutaman 50x75cm 2mm maton pelteihin kiinni.
Vielä kun verhoilujen alle tulee eristettä niin eiköhän se hiljene.
Lattiaan täytyy kuitenki hommata sitä paksumpaa tavaraa, vois kuvitella että on helpompi leipoa lattiaan kun saa talloa itte päällä...
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Eipä asettunu tuo rynsterin sammuilu.
Saattaa vauhdissa vaan ykskaks sammua aivan kuin avaimesta kääntäen.
Sulakerasian pohjassa olevista releistä yhtä kun heiluttelee niin se rele vetasee kontaktin kiinni niin auto lähtee taas kulkemaan, joten käytin vielä auki tuon sulakerasian.
Aloin tarkemmin tutkimaan mistä ne nuo releiden herätteet kulkee kun itse relekanta on melko tiukka joten huonosta kosketuksesta tuo ei johdu.
No aikansa kun piipparilla seuraili niin sieltähän löyty piirilevyltä irronnut juotos.
Purin sitten samalla kaikki piirilevyn ja messinkikiskojen väliset hopeapaskatinalla juotetut juotokset auki ja vetasin uusiksi oikealla lyijytinalla. Vielä ainakin käynnistyi, ajan kanssa näkee sitten että loppuko se sammuilu nyt.
Saattaa vauhdissa vaan ykskaks sammua aivan kuin avaimesta kääntäen.
Sulakerasian pohjassa olevista releistä yhtä kun heiluttelee niin se rele vetasee kontaktin kiinni niin auto lähtee taas kulkemaan, joten käytin vielä auki tuon sulakerasian.
Aloin tarkemmin tutkimaan mistä ne nuo releiden herätteet kulkee kun itse relekanta on melko tiukka joten huonosta kosketuksesta tuo ei johdu.
No aikansa kun piipparilla seuraili niin sieltähän löyty piirilevyltä irronnut juotos.
Purin sitten samalla kaikki piirilevyn ja messinkikiskojen väliset hopeapaskatinalla juotetut juotokset auki ja vetasin uusiksi oikealla lyijytinalla. Vielä ainakin käynnistyi, ajan kanssa näkee sitten että loppuko se sammuilu nyt.
Sammuilu loppu tuohon sulakerasian tinailuun. Saa rauhottua värkkäämään muuta.
Sitä "muuta" onkin riittäny tuon takatilan uusinnan kans
Koppa purettu vanhan rakentelun osilta ihan peltipinnoille. Äänieristetty seinät, katto, lattia.
Seinissä ja katossa suorilla pinnoilla 2x 2mm bitumi +kauttaaltaan vedetty 10mm solumuovi estämään veden kondensoitumisen ja ohut soiro villaa. Tuli kyllä älyttömän hiljanen vs paljas peltipinta joka soi ja rämähteli vaikka ja miten...
Lattiasta purettu vaneroinnit pois, ruostetäpät otettu kiinni ja päälle vedetty 4mm bitumi ja vanhat 12mm vaneroinnit laitettu takaisin.
Vielä ois hel"#¤%&sti hommaa. Vanhat penkit takaisin ja verhoileminen. ennen noita pitäs pähkäillä sähköjohtojen vedot, minne mikäkin lamppu...
Pöydän ja vaneroinnin kun purki pois niin mitäs alla olikaan? No ei mitään, pelkkää kumisevaa peltiä...
Kotelosuojaus, bitumimatot, solukumi ja villa tännekki.
Sitä "muuta" onkin riittäny tuon takatilan uusinnan kans
Koppa purettu vanhan rakentelun osilta ihan peltipinnoille. Äänieristetty seinät, katto, lattia.
Seinissä ja katossa suorilla pinnoilla 2x 2mm bitumi +kauttaaltaan vedetty 10mm solumuovi estämään veden kondensoitumisen ja ohut soiro villaa. Tuli kyllä älyttömän hiljanen vs paljas peltipinta joka soi ja rämähteli vaikka ja miten...
Lattiasta purettu vaneroinnit pois, ruostetäpät otettu kiinni ja päälle vedetty 4mm bitumi ja vanhat 12mm vaneroinnit laitettu takaisin.
Vielä ois hel"#¤%&sti hommaa. Vanhat penkit takaisin ja verhoileminen. ennen noita pitäs pähkäillä sähköjohtojen vedot, minne mikäkin lamppu...
Pöydän ja vaneroinnin kun purki pois niin mitäs alla olikaan? No ei mitään, pelkkää kumisevaa peltiä...
Kotelosuojaus, bitumimatot, solukumi ja villa tännekki.
Viimeksi muokannut Mika.T, 19.4.2020 22:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onhan tuossa hommaa, mutta kelepaa joskus lähteä reissuun. Vuodeosastollakin sopii kääntämään kylkeä.
Joskus lakisääteillä tauolla oikaisin itseni takapenkille. Hyvi sopii tämmönen persjalkanen poikittain nukkumaan rintterissä.
Tavaratilalle ei nyt jää korkeutta, mutta tuskin tuonne tourinki kelkkaa tai mönkijää olet laittamassa?
Joskus lakisääteillä tauolla oikaisin itseni takapenkille. Hyvi sopii tämmönen persjalkanen poikittain nukkumaan rintterissä.
Tavaratilalle ei nyt jää korkeutta, mutta tuskin tuonne tourinki kelkkaa tai mönkijää olet laittamassa?