Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tarinalle on tullut oikeassa elämässä edistystä, joten jatketaan eepoksen edistämistä myös tänne.
Edellinen viesti päättyi näihin sanoihin: "Pointtina siis se, että ei kannata vaihtaa autoa, jos välirahan myötä ei pihassa ole entistä parempi tai edes erilaisempi auto..."
...Näin ollen yritin taas vältellä autonvaihtoa, kunnes listasin leikkimielisesti vaatimuslistan neliovisille autoille:
- hybridi (myös diesel käy, jos saa hyvään rahaan)
- ilmajouset
- nahkaa ja muutoinkin tupakkihuonemainen sisusta
- mieluusti sisäväri jotain muuta kuin mustaa
- neliveto olis kiva, jne….
Nämä kriteerit täyttäviä oli muutama ja aloin seuraamaan X5- ja 7-sarjan diesel- ja (neloskoneisia) hybridi-Bemareita Nettiautosta sekä katsoin ahkerasti youtube-videoita. Siitä se kiinnostus sitten lähti…
Vähitellen käännyin 740e plug-in-hybridi-Bemarin suuntaan, joita oli hyvin tarjolla pienillä kilometreillä ja "sopurahalla". Tämä reilu alennus ovh-hinnasta johtui varmaan siitä, että markkinoille oli juuri tullut 745e hybridi, jossa oli kutoskone ja sisusta sekä ulkomuoto olivat kokeneet selkeän muutoksen. Näin ollen todellinen kiinnostus oli sitten enää hyvitysrahan varassa.
Kysyin muutaman vaihtotarjouksen ja muistin taas miksi en ole ostanut hetkeen aikaan autoa Suomesta. Voi v***u mitä palvelua! Tai siis sen puutetta.
Yksikin automyyjä Tampereelta sanoi puhelimessa, että ”älä tule tänään koeajamaan, kun mulla on juuri poka ottamassa kiinni toisesta autosta”. Päätin, että en halua olla hänen ”pokansa” ja en mennyt edes katsomaan tätä autoa.
Sport Car Centerissä Espoossa oli oikein aktiivinen myyjä, jolla oli hallissa Ruotsista tullut 740e Bemari, jossa ei ollut kilometrejä nimeksikään. Kysyin hyvityshintaa ja samalla ilmeni, että
- auto ei ollutkaan vielä Suomessa
- autossa ei ollut kuin kesärenkaat (nyt on talvi)
- lisähintaan saisi toki toisen satsin.
Oma autoni oli kuulemma hieno, mutta ei siitä mitään kunnon rahaa voi tarjota. Oma kiinnostukseni lopahti ja olin oikeastaan tyytyväinen, että tuli huono tarjous, niin ei tarvinnut vaihtaa autoa. Tässä Mersussa on mulle autoa pitkäksi aikaa…
Edellinen viesti päättyi näihin sanoihin: "Pointtina siis se, että ei kannata vaihtaa autoa, jos välirahan myötä ei pihassa ole entistä parempi tai edes erilaisempi auto..."
...Näin ollen yritin taas vältellä autonvaihtoa, kunnes listasin leikkimielisesti vaatimuslistan neliovisille autoille:
- hybridi (myös diesel käy, jos saa hyvään rahaan)
- ilmajouset
- nahkaa ja muutoinkin tupakkihuonemainen sisusta
- mieluusti sisäväri jotain muuta kuin mustaa
- neliveto olis kiva, jne….
Nämä kriteerit täyttäviä oli muutama ja aloin seuraamaan X5- ja 7-sarjan diesel- ja (neloskoneisia) hybridi-Bemareita Nettiautosta sekä katsoin ahkerasti youtube-videoita. Siitä se kiinnostus sitten lähti…
Vähitellen käännyin 740e plug-in-hybridi-Bemarin suuntaan, joita oli hyvin tarjolla pienillä kilometreillä ja "sopurahalla". Tämä reilu alennus ovh-hinnasta johtui varmaan siitä, että markkinoille oli juuri tullut 745e hybridi, jossa oli kutoskone ja sisusta sekä ulkomuoto olivat kokeneet selkeän muutoksen. Näin ollen todellinen kiinnostus oli sitten enää hyvitysrahan varassa.
Kysyin muutaman vaihtotarjouksen ja muistin taas miksi en ole ostanut hetkeen aikaan autoa Suomesta. Voi v***u mitä palvelua! Tai siis sen puutetta.
Yksikin automyyjä Tampereelta sanoi puhelimessa, että ”älä tule tänään koeajamaan, kun mulla on juuri poka ottamassa kiinni toisesta autosta”. Päätin, että en halua olla hänen ”pokansa” ja en mennyt edes katsomaan tätä autoa.
Sport Car Centerissä Espoossa oli oikein aktiivinen myyjä, jolla oli hallissa Ruotsista tullut 740e Bemari, jossa ei ollut kilometrejä nimeksikään. Kysyin hyvityshintaa ja samalla ilmeni, että
- auto ei ollutkaan vielä Suomessa
- autossa ei ollut kuin kesärenkaat (nyt on talvi)
- lisähintaan saisi toki toisen satsin.
Oma autoni oli kuulemma hieno, mutta ei siitä mitään kunnon rahaa voi tarjota. Oma kiinnostukseni lopahti ja olin oikeastaan tyytyväinen, että tuli huono tarjous, niin ei tarvinnut vaihtaa autoa. Tässä Mersussa on mulle autoa pitkäksi aikaa…
Viimeksi muokannut bercedes menz, 02.3.2020 14:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
…kunnes autokauppias alkoi soittelemaan aktiivisesti perään.
Moisesta aktiivisuudesta pisteet hänelle. Ja kun se Ruotsin Bemari ei ollutkaan heillä hallissa ja en innostunut välirahasta, niin pian myyntirivistä löytyi ”todella hieno 740 hybridi ihan oikeasti kaikilla varusteilla”.
Tausta tällä autolla oli seuraava: alun perin Italiasta, sieltä hankittu Suomeen hyvin vähän ajettuna ja myyty eteenpäin, sitten palautunut heidän myyjälleen, joka oli ajanut sillä kesän jälkeen, mutta nyt minä olisin se onnekas, joka saa tämän 44tkm ajetun auton ostettavakseen. Sopuhintaan tottakai! Jipiii!!!!!!
Auton varusteet ja hinta olivat houkuttelevat, Mersun hyvityshintakin nousi koko ajan eli ihan tosissaan yrittivät autosta eroon. Mitähän vikaa siinä on???
Kiitin kauniisti tarjouksesta, mutta en vaihtanut tällä kertaa vanhempaan italiantuliaiseen ja maksanut isoa välirahaa.
Moisesta aktiivisuudesta pisteet hänelle. Ja kun se Ruotsin Bemari ei ollutkaan heillä hallissa ja en innostunut välirahasta, niin pian myyntirivistä löytyi ”todella hieno 740 hybridi ihan oikeasti kaikilla varusteilla”.
Tausta tällä autolla oli seuraava: alun perin Italiasta, sieltä hankittu Suomeen hyvin vähän ajettuna ja myyty eteenpäin, sitten palautunut heidän myyjälleen, joka oli ajanut sillä kesän jälkeen, mutta nyt minä olisin se onnekas, joka saa tämän 44tkm ajetun auton ostettavakseen. Sopuhintaan tottakai! Jipiii!!!!!!
Auton varusteet ja hinta olivat houkuttelevat, Mersun hyvityshintakin nousi koko ajan eli ihan tosissaan yrittivät autosta eroon. Mitähän vikaa siinä on???
Kiitin kauniisti tarjouksesta, mutta en vaihtanut tällä kertaa vanhempaan italiantuliaiseen ja maksanut isoa välirahaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tähän on jäänyt vastaamatta eli palstaveli Tampereelta on aivan jäljillä.220cdi kirjoitti:Toivottavasti valinta ei nyt kuitenkaan mene takas VW konserniin tai lähisukuun kuten Audiin. Mites BMW, jotain tällästä?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES
Linkki muokattu. Venytti ruutua , Pappi.
Kyllä, juurikin tällaisia vehkeitä (mutta muutaman vuoden uudempia) katsoin ja kuolasin, mutta verottaja on laittanut sellaiset karheat co2-rukkaset käteen ja sen myötä käden niin syvälle veronmaksajan taskuun tai hanuriin, ettei noin "suuripäästöistä" autoa voi ulkomailta tuoda...tai voi tuoda, mutta autoveron määrä ylittää hyvän maun rajat. Touaregia tuodessa veroja taisi tulla 15K€ (aika on näköjään tehnyt tehtävänsä tai sitten mieleni suojelee minua ja ihan tarkkaa verottajalle maksettua summaa en enää muista) ja se oli toki odotettu määrä, mutta mielestäni ei hyvän maun mukaista vaan suoranaista v***uilua.
Ja kuten jo aikaisemmin tarinoin, Suomessa myytävien isojen dieselien hinnat ovat kovia. Sellaiset oli pakko unohtaa, ainakin tässä vaiheessa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Sellanen tunne on mulle kuitenkin jäi, että ylläoleva lainaus ei kauaa pädebercedes menz kirjoitti: Tässä Mersussa on mulle autoa pitkäksi aikaa…
Kuume on päällä ja Youtube videot pyörii Bercedesin mielessä yötä päivää.
Ikävä tosiasia on, että isot dieselit aiheuttaa liian leveän hymyn ja liian rohkeita kouraisuja verottajalle. Joten kyllä hinta-/laatusuhteeltaan pääsee helpoimmalla, jos ostaa hybridin.
Tuo 740Le on komee peli kyllä. Ja Langinahan nuo 7-seiskasarjalaiset kuuluu ostaa. Nopeasti katottuna Saksasta tuomalla voittaa noin 10K€ helposti Suomiautoon verrattuna. Verottaja saa tyytyä 4-5K€ tippiin, jos tuo lähes uuden auton olemattomilla kilometreillä. Tässähän syntyy tunne, että autovero on viimein poistunut lähes kokonaan.
Tästä kiitos tietenkin kuuluu vain hybridihaaveiluun ja olemattomiin Co2 päästöihin. Ei anneta todellisuuden häiritä tätä verotuskuplaa ollenkaan
Edelleen odotan innolla jatkoa tähän tarinaan, tämä ei voi olla lopussa vielä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ei, tarina on vasta alussa.220cdi kirjoitti:Sellanen tunne on mulle kuitenkin jäi, että ylläoleva lainaus ei kauaa pädebercedes menz kirjoitti: Tässä Mersussa on mulle autoa pitkäksi aikaa…
Kuume on päällä ja Youtube videot pyörii Bercedesin mielessä yötä päivää.
Ikävä tosiasia on, että isot dieselit aiheuttaa liian leveän hymyn ja liian rohkeita kouraisuja verottajalle. Joten kyllä hinta-/laatusuhteeltaan pääsee helpoimmalla, jos ostaa hybridin.
Tuo 740Le on komee peli kyllä. Ja Langinahan nuo 7-seiskasarjalaiset kuuluu ostaa. Nopeasti katottuna Saksasta tuomalla voittaa noin 10K€ helposti Suomiautoon verrattuna. Verottaja saa tyytyä 4-5K€ tippiin, jos tuo lähes uuden auton olemattomilla kilometreillä. Tässähän syntyy tunne, että autovero on viimein poistunut lähes kokonaan.
Tästä kiitos tietenkin kuuluu vain hybridihaaveiluun ja olemattomiin Co2 päästöihin. Ei anneta todellisuuden häiritä tätä verotuskuplaa ollenkaan
Edelleen odotan innolla jatkoa tähän tarinaan, tämä ei voi olla lopussa vielä
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kyselin myös muualta 7-sarjan hybridi-Bemareita, mutta autonvaihtopuuhat laimenivat aina välirahaan eli hyvityshintaan. Eräskin autokauppias jaksoi laittaa perään monta viestiä haukkuakseen mun autoa, kun olin ilmoittanut, että hyvityshinta ei miellytä. Luulikohan se ihan tosissaan, että kun vääntää sähköpostissa paskaa, niin lopulta saa mun auton ilmaiseksi?
Myynnissä oli myös noin kymppitonnin ajettu Audi A6, jossa oli Bang & Olofsenin äänentoistojärjestelmä, sisusta nahkaa ja varusteita muutoinkin vähintäänkin riittävästi. Auto oli tuotu Belgiasta ja sitä myytiin Helsingissä, mutta firmalla oli virolainen nimi. Myyntikuvat olivat talviselta omakotitalon pihalta. Pieni googletus osoitti, että firmalla oli joku osoite Vantaalla jossain vanhassa omakotitalossa, mutta pääpaikka oli Tallinnan lähellä, joka oli Google Mapsin katunäkymän mukaan juuri se, joka näkyi auton myyntikuvissa.
Firman päätoimiala ei ollut automyynti vaan erilaiset kuljetuspalvelut, ihmisten ja rahdin, ja olivat mm. voittaneet pääkaupunkiseudulla jonkin linja-autoreitin kilpailutuksen, josta oli valitettu. No, joka tapauksessa en ollut enää kiinnostunut tästä autosta...
Myynnissä oli myös noin kymppitonnin ajettu Audi A6, jossa oli Bang & Olofsenin äänentoistojärjestelmä, sisusta nahkaa ja varusteita muutoinkin vähintäänkin riittävästi. Auto oli tuotu Belgiasta ja sitä myytiin Helsingissä, mutta firmalla oli virolainen nimi. Myyntikuvat olivat talviselta omakotitalon pihalta. Pieni googletus osoitti, että firmalla oli joku osoite Vantaalla jossain vanhassa omakotitalossa, mutta pääpaikka oli Tallinnan lähellä, joka oli Google Mapsin katunäkymän mukaan juuri se, joka näkyi auton myyntikuvissa.
Firman päätoimiala ei ollut automyynti vaan erilaiset kuljetuspalvelut, ihmisten ja rahdin, ja olivat mm. voittaneet pääkaupunkiseudulla jonkin linja-autoreitin kilpailutuksen, josta oli valitettu. No, joka tapauksessa en ollut enää kiinnostunut tästä autosta...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Te, jotka olette pitäneet tarinaa tylsänä, koska edistyminen on hidasta, kuvia ei ole ja auton merkistä tai mallista ei ole hiiskuttu mitään, olette oikeassa, tylsää on. Siihen on toki pätevät syynsä, asiat eivät ole edenneet totutun reippaasti ja oma aikani tarinan eteenpäinviemiseksi on ollut kortilla. Syy kuvattomuuteen on taasen siinä, että oikeastaan vasta tästä eteenpäin on mahdollisuus lisätä kuvia, koska asiat ovat alkaneet konkretisoitua.
Merkki vaihtuu
Se ei tietenkään ole tullut yllätyksenä, koska hairahduksesta on kyse.
Eli seuraavaksi katselin Q7 Audeja, sitähän sai diesel-hybridinä eli win-win. Naapurilla on sellainen, aikalailla karvalakkina, mutta olen päässyt sitä ajamaan ja Touareg siitä tuli mieleen. Q7:ja on paljon tarjolla, mutta niissä oli pääsääntöisesti puolinahat ja sisusta muutenkin ankean harmaata, silti hinnat on kohtuulisen kovia.
Yksi hieno yksilö pisti nettiautosta silmään, siinä oli penkeissä timanttitikkaukset ja kojelauta oikeaa lehmää eli tällainen
hinta oli just alle satkun (riippui katsoiko Nettiautosta vai liikkeen sivuilta, toisessa oli 5000€ halvempi hinta).
Tarkemmin selvitettäessä auton tiedot eivät pitäneetkään paikkaansa. Auto oli nimittäin ilmoituksen ja tekstien mukaan tiettyä vuosimallia, mutta pienet tarkistukset osoittivat, että näin ei ollut. Unohdetaan se siis.
Sitten vastaan tuli käytännössä täysin uusi Audi Q5 (vain muutaman tuhannen kilometrin verran ajettu), plug-in-hybridinä. Hintakin oli selkeästi parempi eli pienempi ja varusteet olivat hyvät. Siinäkin timanttikuvioin tikatut penkit, Bang & Olofsenin äänentoistojärjestelmä jne. Mutta kone oli siis 2,0 Tfsi ja siinä kyljessä sähkömoottori.
Hetkinen...eikös tuo kone ollut juuri se maailmanlopun vehje, jossa männät on soikeita ja öljyä kuluu kuin juopporemmillä kirkkaita? Lisäksi on kaverin vastaavan bensakoneisen auton ongelmina on myös ketjun venymiset ja ties mitkä riesat. En halua ottaa sitä riskiä, että pitää ostaa oma öljylähde, jotta auton moottorin saa täytettyä ja lopulta auto pitää nostaa nosturilla ylös kehäteiden varteen niin, että ihmiset näkevät auton kylkeen teipatun uhkauksen julkisesta avautumisesta. Vähän niinkuin näin
Taas alkoi tuntumaan siltä, että ei tästä mitään tule ja prkl Mersulla sitä pitää Bercedesin ajaman.
Merkki vaihtuu
Se ei tietenkään ole tullut yllätyksenä, koska hairahduksesta on kyse.
Eli seuraavaksi katselin Q7 Audeja, sitähän sai diesel-hybridinä eli win-win. Naapurilla on sellainen, aikalailla karvalakkina, mutta olen päässyt sitä ajamaan ja Touareg siitä tuli mieleen. Q7:ja on paljon tarjolla, mutta niissä oli pääsääntöisesti puolinahat ja sisusta muutenkin ankean harmaata, silti hinnat on kohtuulisen kovia.
Yksi hieno yksilö pisti nettiautosta silmään, siinä oli penkeissä timanttitikkaukset ja kojelauta oikeaa lehmää eli tällainen
hinta oli just alle satkun (riippui katsoiko Nettiautosta vai liikkeen sivuilta, toisessa oli 5000€ halvempi hinta).
Tarkemmin selvitettäessä auton tiedot eivät pitäneetkään paikkaansa. Auto oli nimittäin ilmoituksen ja tekstien mukaan tiettyä vuosimallia, mutta pienet tarkistukset osoittivat, että näin ei ollut. Unohdetaan se siis.
Sitten vastaan tuli käytännössä täysin uusi Audi Q5 (vain muutaman tuhannen kilometrin verran ajettu), plug-in-hybridinä. Hintakin oli selkeästi parempi eli pienempi ja varusteet olivat hyvät. Siinäkin timanttikuvioin tikatut penkit, Bang & Olofsenin äänentoistojärjestelmä jne. Mutta kone oli siis 2,0 Tfsi ja siinä kyljessä sähkömoottori.
Hetkinen...eikös tuo kone ollut juuri se maailmanlopun vehje, jossa männät on soikeita ja öljyä kuluu kuin juopporemmillä kirkkaita? Lisäksi on kaverin vastaavan bensakoneisen auton ongelmina on myös ketjun venymiset ja ties mitkä riesat. En halua ottaa sitä riskiä, että pitää ostaa oma öljylähde, jotta auton moottorin saa täytettyä ja lopulta auto pitää nostaa nosturilla ylös kehäteiden varteen niin, että ihmiset näkevät auton kylkeen teipatun uhkauksen julkisesta avautumisesta. Vähän niinkuin näin
Taas alkoi tuntumaan siltä, että ei tästä mitään tule ja prkl Mersulla sitä pitää Bercedesin ajaman.
Viimeksi muokannut bercedes menz, 09.3.2020 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vag konsernin vehkeitä tuppaa olemaan tolppien nokassa ja nosturissa roikkumassa.
Täällä eräs yrittäjä nosti pikkubussin korkeuksiin kiittäen samalla paikallista merkkihuoltoa.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015012319075041
Täällä eräs yrittäjä nosti pikkubussin korkeuksiin kiittäen samalla paikallista merkkihuoltoa.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015012319075041
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Asiat alkavat konkretisoitua
Lähipiirissäni on eräs auto, jonka omistaja arvostaa tiettyjä ominaisuuksia mm. laatua ja luotettavuutta autossa, ja elämässä yleensäkin. Hän on monessa asiassa aurinkoakin tarkempi ja koska meillä on samat geenit, niin tämä ominaisuus tai geenivirhe on varmaan myös minussa.
Olen ajanut tätä kyseistä autoa monta kertaa ja tutustunut automerkkiin sekä työssä että vapaa-ajalla. Kerroin jo aikaisemmin, että teen töitä mm. tilastollisen prosessikontrollin kanssa ja samat asiat kiinnostavat myös töiden ulkopuolella. Näin ollen tämä automerkki, josta on kirjoitettu kirjojakin, alkoi erityisesti kiinnostaa.
Seuraavaksi piti ottaa naftaliinista mobile.de ja raottaa Pandoran lipasta… Yleensä se on ollut menoa sen jälkeen ja takaporttia ei ole ollut vaan reissusta on tultu takaisin "auto kainalossa".
Saksanmaa...sieltähän niitä löytyi. Ensin katselin "sporttisempaa" versiota, jonka erona siihen vähemmän sporttiseen oli vain varustelussa, moottorit olivat molemmissa samanlaisia. Pian huomasin, että Youtubesta aukesi useimmiten sen vähemmän sporttisen version koeajo. Ja voi pojat, kylläpä noita videoita olikin siellä katsottavaksi!
Lähipiirissäni on eräs auto, jonka omistaja arvostaa tiettyjä ominaisuuksia mm. laatua ja luotettavuutta autossa, ja elämässä yleensäkin. Hän on monessa asiassa aurinkoakin tarkempi ja koska meillä on samat geenit, niin tämä ominaisuus tai geenivirhe on varmaan myös minussa.
Olen ajanut tätä kyseistä autoa monta kertaa ja tutustunut automerkkiin sekä työssä että vapaa-ajalla. Kerroin jo aikaisemmin, että teen töitä mm. tilastollisen prosessikontrollin kanssa ja samat asiat kiinnostavat myös töiden ulkopuolella. Näin ollen tämä automerkki, josta on kirjoitettu kirjojakin, alkoi erityisesti kiinnostaa.
Seuraavaksi piti ottaa naftaliinista mobile.de ja raottaa Pandoran lipasta… Yleensä se on ollut menoa sen jälkeen ja takaporttia ei ole ollut vaan reissusta on tultu takaisin "auto kainalossa".
Saksanmaa...sieltähän niitä löytyi. Ensin katselin "sporttisempaa" versiota, jonka erona siihen vähemmän sporttiseen oli vain varustelussa, moottorit olivat molemmissa samanlaisia. Pian huomasin, että Youtubesta aukesi useimmiten sen vähemmän sporttisen version koeajo. Ja voi pojat, kylläpä noita videoita olikin siellä katsottavaksi!
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Aikoinaan samanmerkkinen, mutta täysin erilainen auto aiheutti autokuumetta, mutta silloin vaihtotarjous oli aivan helvatan huono. Silloin asia jäi siihen, mutta kai se merkki jollain tavalla jäi takaraivoon.
Jossain vaiheessa kävin jaakobinpainia muutaman asian kanssa: Tarviiko autossa olla ilmajouset? Tarviiko auton olla taka- tai nelivetoinen? Mitä jos autossa onkin melkein 70hv vähemmän kuin nykyisessä…
Lopulta varasin koeajon Tampereelta, kun oli iltapäivä vapaata. Olin sopinut koeajon alkavaksi klo 12.30. Saavuin paikalle hiukan etuajassa ja myyjä oli vielä varattu. Kävelin autohallin läpi esittelyautoon. Auto oli sisältä musta, penkit nahkaa tottakai. Tähän oli ruksittu paremmat stereot, niitä en pystynyt soittamaan, koska virtaa ei ollut. Siirryin takapenkille ja totesin, että auto oli juuri pesty, koska takaovet olivat sisältä märät samoin kuin takapenkki. Taas on jollain ollut asenne kohdillaan...no, tätä kyseistä yksilöä en ainakaan osta.
Myyjä lehahti paikalle, hän oli näennäisen kohtelias. Hän jaaritteli asioita, joita en kuunnellut, olinhan pelannut jo pelin läpi merkin kotisivuilla ja youtubessa eli en tarvinnut hehkutusta tummennetuista takalaseista ja kattoluukusta jne. itsestäänselvyyksistä.
Minusta on alkanut tulla kärsimätön automyyjien kanssa ja nykyään on nollatoleranssi bullshit-bingoon. Monet automyyjät olettaa edelleenkin, että autoa katsomaan tai koeajamaan tuleva kaveri ajaa vuoden -75 takamoottori-Skodalla ja näin ollen hehkuttavat autojen perusvarusteita.
Sen sijaan voisivat vaikka kysyä, että millaisella autolla se autokuumeinen hiippari nykyään ajaa, jonka jälkeen pääsee heti kiinni mikä on kyseisen autoilijan nykytaso tai vaatimukset ja jää niiden perusvarusteiden hehkuttaminen pois. Näin myyjä pystyy koukuttamaan autokuumeisen, apinan tasolla olevan ja auliisti lompakkoaan levittelevän puupään. Siis, juuri sellaisen kuin itse aina jälkikäteen olen tajunnut olevan. Ja lykkäämään tarjouksen / sopimuksen nenän alle.
Tämä (ainakin minun silmiini vihreähkö) sisältäkin vesipesty ja autohallissa koeistuttu yksilö oli juurikin se koeajoauto, jonka olin varannut ja jonka myyjä ajoi pihalle. Hän kävi läpi joitain asioita hallintalaitteista, kehui autoa…kunnes taas keskeytin: ”Miten saadaan mun puhelin liitettyä autoon, niin että voin kuunnella testata omalla musiikilla stereoita.” Kytkettiin puhelin kiinni ja vihdoin sain lähteä liikkeelle.
Olin jo päättänyt, että otan autosta koeajosta kunnon siivut ja lähden maakuntaan hakemaan tytärtä koulutusta. Tällä reitillä tulee kaupunkipyöritystä, moottoritieajoa ja pienempien taajamateiden luistelua.
Auto oli ensivaikutelmaltaan oikein mainio, yllättävän hiljainen ja alustaltaan selkeästi mukavaksi viritetty. Ilmajousten puutetta ei huomannut ja etuvetoon en kiinnittänyt huomiota.
Olin jo autoliikkeen pihalla säätänyt stereoita ja laittanut Spotifysta testimusiikkia soimaan. Kuulosti ihan hyvälle ja varmaan saan kuulostamaan vielä paremmalle, kun säätelen namiskoita oikeaan suuntaan. Poppivehkeiden ääni on erilainen kuin Mersussa, en osannut sanoa oliko huonompi/parempi, mutta erilainen oli. Ehkä vähemmän korostettu eli puhtaampi. Ne vakiosoittimet tässä mallissa ovat ihan paskoja, niitäkin on joskus kuunneltu.
Tällä yksi biisi, jolla on yleensä hyvä testata poppivehkeet (pahoittelut, jos ei osu musiikkimakuunne):
https://youtu.be/2V05PHIXA4Y
Lyhyt yhteenveto:
- Eli äänieristys kunnossa
- poppivehkeet kunnossa
- ajotuntuma moottoritiellä kunnossa.
Hyvä ensivaikutelma siis.
Jossain vaiheessa kävin jaakobinpainia muutaman asian kanssa: Tarviiko autossa olla ilmajouset? Tarviiko auton olla taka- tai nelivetoinen? Mitä jos autossa onkin melkein 70hv vähemmän kuin nykyisessä…
Lopulta varasin koeajon Tampereelta, kun oli iltapäivä vapaata. Olin sopinut koeajon alkavaksi klo 12.30. Saavuin paikalle hiukan etuajassa ja myyjä oli vielä varattu. Kävelin autohallin läpi esittelyautoon. Auto oli sisältä musta, penkit nahkaa tottakai. Tähän oli ruksittu paremmat stereot, niitä en pystynyt soittamaan, koska virtaa ei ollut. Siirryin takapenkille ja totesin, että auto oli juuri pesty, koska takaovet olivat sisältä märät samoin kuin takapenkki. Taas on jollain ollut asenne kohdillaan...no, tätä kyseistä yksilöä en ainakaan osta.
Myyjä lehahti paikalle, hän oli näennäisen kohtelias. Hän jaaritteli asioita, joita en kuunnellut, olinhan pelannut jo pelin läpi merkin kotisivuilla ja youtubessa eli en tarvinnut hehkutusta tummennetuista takalaseista ja kattoluukusta jne. itsestäänselvyyksistä.
Minusta on alkanut tulla kärsimätön automyyjien kanssa ja nykyään on nollatoleranssi bullshit-bingoon. Monet automyyjät olettaa edelleenkin, että autoa katsomaan tai koeajamaan tuleva kaveri ajaa vuoden -75 takamoottori-Skodalla ja näin ollen hehkuttavat autojen perusvarusteita.
Sen sijaan voisivat vaikka kysyä, että millaisella autolla se autokuumeinen hiippari nykyään ajaa, jonka jälkeen pääsee heti kiinni mikä on kyseisen autoilijan nykytaso tai vaatimukset ja jää niiden perusvarusteiden hehkuttaminen pois. Näin myyjä pystyy koukuttamaan autokuumeisen, apinan tasolla olevan ja auliisti lompakkoaan levittelevän puupään. Siis, juuri sellaisen kuin itse aina jälkikäteen olen tajunnut olevan. Ja lykkäämään tarjouksen / sopimuksen nenän alle.
Tämä (ainakin minun silmiini vihreähkö) sisältäkin vesipesty ja autohallissa koeistuttu yksilö oli juurikin se koeajoauto, jonka olin varannut ja jonka myyjä ajoi pihalle. Hän kävi läpi joitain asioita hallintalaitteista, kehui autoa…kunnes taas keskeytin: ”Miten saadaan mun puhelin liitettyä autoon, niin että voin kuunnella testata omalla musiikilla stereoita.” Kytkettiin puhelin kiinni ja vihdoin sain lähteä liikkeelle.
Olin jo päättänyt, että otan autosta koeajosta kunnon siivut ja lähden maakuntaan hakemaan tytärtä koulutusta. Tällä reitillä tulee kaupunkipyöritystä, moottoritieajoa ja pienempien taajamateiden luistelua.
Auto oli ensivaikutelmaltaan oikein mainio, yllättävän hiljainen ja alustaltaan selkeästi mukavaksi viritetty. Ilmajousten puutetta ei huomannut ja etuvetoon en kiinnittänyt huomiota.
Olin jo autoliikkeen pihalla säätänyt stereoita ja laittanut Spotifysta testimusiikkia soimaan. Kuulosti ihan hyvälle ja varmaan saan kuulostamaan vielä paremmalle, kun säätelen namiskoita oikeaan suuntaan. Poppivehkeiden ääni on erilainen kuin Mersussa, en osannut sanoa oliko huonompi/parempi, mutta erilainen oli. Ehkä vähemmän korostettu eli puhtaampi. Ne vakiosoittimet tässä mallissa ovat ihan paskoja, niitäkin on joskus kuunneltu.
Tällä yksi biisi, jolla on yleensä hyvä testata poppivehkeet (pahoittelut, jos ei osu musiikkimakuunne):
https://youtu.be/2V05PHIXA4Y
Lyhyt yhteenveto:
- Eli äänieristys kunnossa
- poppivehkeet kunnossa
- ajotuntuma moottoritiellä kunnossa.
Hyvä ensivaikutelma siis.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Aurinko nousee idästä, mutta ei kai nyt näin helppoon harha-askeleeseen voi mennä. Toyota, Lexus, Lean, Scrum, Kanban, Scrumban, Sig Sigma, jne, ei ei ei.
Ei tässä nyt näillä askeleilla voida edetä, huijaathan apinaa ees tämän verran
Toyota ei jostain syystä ole saanut edes Co2 arvoja huijattua alas omilla hybrideillä, joten liian hintavaksi jää, jäähän
Taidan taas seurata TV:stä miten valmistetaan ihmeellisiä superautoja, vaikkei se nyt taas tähän liity ainakaan ihan suoranaisesti.
Ei tässä nyt näillä askeleilla voida edetä, huijaathan apinaa ees tämän verran
Toyota ei jostain syystä ole saanut edes Co2 arvoja huijattua alas omilla hybrideillä, joten liian hintavaksi jää, jäähän
Taidan taas seurata TV:stä miten valmistetaan ihmeellisiä superautoja, vaikkei se nyt taas tähän liity ainakaan ihan suoranaisesti.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Tekstistä tuli mieleen tojota cämri hybridi mutta ainaki omalle kohdalle sattuneella koeajo vehkeellä äänieristys ei ollut kunnossa, myöskään siihen ei saanut kattoluukkua tai vetokoukkua.bercedes menz kirjoitti:
Lyhyt yhteenveto:
- Eli äänieristys kunnossa
- poppivehkeet kunnossa
- ajotuntuma moottoritiellä kunnossa.
Hyvä ensivaikutelma siis.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
On on!Von kempf kirjoitti:Johan on ukolla autonostomusiikit
Enkä edes lähde jakamaan sitä "homopoppia", jolla kuritin stereoita muuten ajomatkalla.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Andy kirjoitti:Tämä ketju alkaa taas mennä sen arvoituksen malliin, että "Q: Miten hullua pidetetään jännityksessä?", "A: Kerron huomenna" .
Olen aidosti hämilläni, että tällä saagalla on vieläkin näin monta seuraajaa ja vähän jo etukäteen hävettää, kun tietää tunnelman latistuvan varmasti.
Tiedoksi vielä, että viimeksi tänään olen ollut automyyjään yhteydessä ja kirjoitan tätä viestiä lentokentältä...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
"Koko homma perustuu sumutukseen", ohje jonka kuulin nuorena poikana humalaiselta vanhemmalta "pelimieheltä" baarissa.220cdi kirjoitti:Aurinko nousee idästä, mutta ei kai nyt näin helppoon harha-askeleeseen voi mennä. Toyota, Lexus, Lean, Scrum, Kanban, Scrumban, Sig Sigma, jne, ei ei ei.
Ei tässä nyt näillä askeleilla voida edetä, huijaathan apinaa ees tämän verran
Toyota ei jostain syystä ole saanut edes Co2 arvoja huijattua alas omilla hybrideillä, joten liian hintavaksi jää, jäähän
Taidan taas seurata TV:stä miten valmistetaan ihmeellisiä superautoja, vaikkei se nyt taas tähän liity ainakaan ihan suoranaisesti.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tässä odotellessa on hyvää aikaa jatkaa koeajokertomusta (jossa olin matkalla hakemaan tytärtä koulusta)...
Reilun 20 minuutin jälkeen saavuin likan koululle. Pikkuneidin naama venähti pitkäksi, kun tajusi että autosta nouseva juippi olen minä.
”Mikä toi on?” kuului heti ja jatkui 8-vuotiaan muilla kysymyksillä: ”Miksi sulla on tämä? Missä sun auto on?”.
Kotiin päästyämme likan isoveli, joka on kova automies (mm. katsotaan yhdessä telkkarista ja youtubesta auto-ohjelmia, bongaillaan autoja ja laitetaan whatsappissa kuvia, veilä 7 vuotta, niin saa ajokortin ) pääsi vääntelemään naamaansa auton nähtyään ja toisteli melkein samat kysymykset. Sisätilat olivat lasten mielestä isommat kuin Mersussa, oikeassa olivat. Lopulta sain kakaroilta ongittua tiedon, että auto on hieno ja vaikka lasten suusta totuus kuuluu, niin ihan tuon arvion perusteella en menisi autoa vaihtamaan.
Lähdin ajamaan takaisin Tampereelle, jossa pääsisin pyörittämään autoa keskustassa. Mersu kääntyy pienemmässä tilassa kuin tämä, en tiedä johtuuko siitä, että tämä on etuvetoinen? Tässä autossa istutaan Mersua korkeammalla, vaikka säädänkin penkin aina niin alas kuin saan. Näkyvyys kuskinpaikalta oli parempi kuin Mersussa, jonka A-pilarin ja peilin taakse mahtuu piiloon täysperävaunurekka, nippu pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Mersun ratissa on tullut useampaan kertaan pelästyttyä, kun peilin takaa ilmestyy uskomaton määrä liikkuvaa kalustoa, joita en ole huomannut. Tässä koeajettavassa autossa on selkeä rako A-pilarin ja pelin välissä, josta näkyy ympäristö selkeästi.
Jossain vaiheessa bongaan liikenteestä ihan samanvärisen ja -mallisen auton, mutta ”sporttisemmalla” varustetasolla. Ajamme peräkkäin ja katselen miltä ”itse mahdollisesti näytän” liikenteessä, ihan hyvältä. Jossain vaiheessa tajuan, että autoa ajaa eräs jääkiekkopomo.
Sitten saan tarpeekseni kaupunkipyörityksestä ja palautan auton. Myyjällä on taas pari ”pokaa” tiskillä eli palautan avaimet ja sanon, että "voidaan soitella myöhemmin". Ulos kävellessäni mietin, että mikähän järki siinäkin sanomisessa oli?
Nyt lähestyy se totuuden hetki eli miltä oma auto tuntuu koeajon jälkeen. Aikaisemmilta kerroilta muistuu mieleen niitä vitutuksen hetkiä, kun palaa omaan autoon ja se tuntuu aivan perseeltä (silloin oli tosin alla Opel Astra). Muistoissa on myös niitä hetkiä, kun oma auto oli selkeästi parempi kuin koeajettu (näin kävi mm. Phaetonilla aikoinaan). Nyt kylmään autoon, napista käyntiin ja liikkeelle. Tämä Mersu on ihan ok, tuttu, mutta ei herätä ihmeempitä tunnekuohuja...rengasmelu on kovempi...ei tunnu yhtään pehmeämmältä...Ei prkl…onko se menoa nyt?
Voi vity, mähän sanoin sille, että "soitellaan" …................mut niinhän sitä sanottiin nuorena baarissakin, mutta ei kuitenkaan koskaan soiteltu…............mut nyt tällä kertaa sillä oli mun puhelinnumero …............mut toisaalta, sehän on automyyjä ja sillä oli jo poka tiskillä ja ei ne muutoinkaan koskaan pidä lupauksiaan…
Reilun 20 minuutin jälkeen saavuin likan koululle. Pikkuneidin naama venähti pitkäksi, kun tajusi että autosta nouseva juippi olen minä.
”Mikä toi on?” kuului heti ja jatkui 8-vuotiaan muilla kysymyksillä: ”Miksi sulla on tämä? Missä sun auto on?”.
Kotiin päästyämme likan isoveli, joka on kova automies (mm. katsotaan yhdessä telkkarista ja youtubesta auto-ohjelmia, bongaillaan autoja ja laitetaan whatsappissa kuvia, veilä 7 vuotta, niin saa ajokortin ) pääsi vääntelemään naamaansa auton nähtyään ja toisteli melkein samat kysymykset. Sisätilat olivat lasten mielestä isommat kuin Mersussa, oikeassa olivat. Lopulta sain kakaroilta ongittua tiedon, että auto on hieno ja vaikka lasten suusta totuus kuuluu, niin ihan tuon arvion perusteella en menisi autoa vaihtamaan.
Lähdin ajamaan takaisin Tampereelle, jossa pääsisin pyörittämään autoa keskustassa. Mersu kääntyy pienemmässä tilassa kuin tämä, en tiedä johtuuko siitä, että tämä on etuvetoinen? Tässä autossa istutaan Mersua korkeammalla, vaikka säädänkin penkin aina niin alas kuin saan. Näkyvyys kuskinpaikalta oli parempi kuin Mersussa, jonka A-pilarin ja peilin taakse mahtuu piiloon täysperävaunurekka, nippu pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Mersun ratissa on tullut useampaan kertaan pelästyttyä, kun peilin takaa ilmestyy uskomaton määrä liikkuvaa kalustoa, joita en ole huomannut. Tässä koeajettavassa autossa on selkeä rako A-pilarin ja pelin välissä, josta näkyy ympäristö selkeästi.
Jossain vaiheessa bongaan liikenteestä ihan samanvärisen ja -mallisen auton, mutta ”sporttisemmalla” varustetasolla. Ajamme peräkkäin ja katselen miltä ”itse mahdollisesti näytän” liikenteessä, ihan hyvältä. Jossain vaiheessa tajuan, että autoa ajaa eräs jääkiekkopomo.
Sitten saan tarpeekseni kaupunkipyörityksestä ja palautan auton. Myyjällä on taas pari ”pokaa” tiskillä eli palautan avaimet ja sanon, että "voidaan soitella myöhemmin". Ulos kävellessäni mietin, että mikähän järki siinäkin sanomisessa oli?
Nyt lähestyy se totuuden hetki eli miltä oma auto tuntuu koeajon jälkeen. Aikaisemmilta kerroilta muistuu mieleen niitä vitutuksen hetkiä, kun palaa omaan autoon ja se tuntuu aivan perseeltä (silloin oli tosin alla Opel Astra). Muistoissa on myös niitä hetkiä, kun oma auto oli selkeästi parempi kuin koeajettu (näin kävi mm. Phaetonilla aikoinaan). Nyt kylmään autoon, napista käyntiin ja liikkeelle. Tämä Mersu on ihan ok, tuttu, mutta ei herätä ihmeempitä tunnekuohuja...rengasmelu on kovempi...ei tunnu yhtään pehmeämmältä...Ei prkl…onko se menoa nyt?
Voi vity, mähän sanoin sille, että "soitellaan" …................mut niinhän sitä sanottiin nuorena baarissakin, mutta ei kuitenkaan koskaan soiteltu…............mut nyt tällä kertaa sillä oli mun puhelinnumero …............mut toisaalta, sehän on automyyjä ja sillä oli jo poka tiskillä ja ei ne muutoinkaan koskaan pidä lupauksiaan…
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
A pilarin ja peilin välissä rako ja etuvetoinen . Korkealla istutaan . Kiekkopomotkin ajaa näillä .
Saakeli luulin että jotain tietäisin autoista mutta nyt ei tule mieleen mitään järkevää .
No sen täytyy huijata. Veikkaan kuitenkin Volvo XC T8
Saakeli luulin että jotain tietäisin autoista mutta nyt ei tule mieleen mitään järkevää .
No sen täytyy huijata. Veikkaan kuitenkin Volvo XC T8
Viimeksi muokannut Von kempf, 11.3.2020 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo kävi jossain välissä itselläkin arvauksessa, mutta eikös tuo ole AWD ja paukkuakin on ihan kohtuu kiitettävästi, kun muistaakseni sen puutostautia jossain välissä jo manattiin tai sitten muistan väärin...Von kempf kirjoitti:A pilarin ja peilin välissä rako ja etuvetoinen . Korkealla istutaan . Kiekkopomotkin ajaa näillä .
Saakeli luulin että jotain tietäisin autoista mutta nyt ei tule mieleen mitään järkevää .
No sen täytyy huijata. Veikkaan kuitenkin Volvo XC T8
Volvo osaa tuon Co2 pelin ihan korkeimmalla tasolla. Janoinen kameli, joka muka pärjää viikon juomatta, no ei kyllä pärjääRH kirjoitti:Volvo kävi jossain välissä itselläkin arvauksessa, mutta eikös tuo ole AWD ja paukkuakin on ihan kohtuu kiitettävästi, kun muistaakseni sen puutostautia jossain välissä jo manattiin tai sitten muistan väärin...Von kempf kirjoitti:A pilarin ja peilin välissä rako ja etuvetoinen . Korkealla istutaan . Kiekkopomotkin ajaa näillä .
Saakeli luulin että jotain tietäisin autoista mutta nyt ei tule mieleen mitään järkevää .
No sen täytyy huijata. Veikkaan kuitenkin Volvo XC T8
Palaan takaisin intuition pariin ja elättelen täyskäännöstä kohti 7-sarjaa, sieltä löytyy se sisustus ja tupakkisalonkitunnelma.....
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Eikös Giulia Romeo joskus haukuttu ihan paskaksi joten tuskin se. Arteonkin on liian passatti.
T8 Volvot on nelivetoja mutta koska bensamoottori menee pelkästään eteen ja sähkö taakse niin tuohan voisi vielä sääntöjä venyttämällä osua kuvaukseen. XC90 tai XC60? Pienempiä tuskin tulee.
Uskon silti vieläkin että etuvetoisuus on hämy ja tuleva auto on mb/bmw/audi/vw.
T8 Volvot on nelivetoja mutta koska bensamoottori menee pelkästään eteen ja sähkö taakse niin tuohan voisi vielä sääntöjä venyttämällä osua kuvaukseen. XC90 tai XC60? Pienempiä tuskin tulee.
Uskon silti vieläkin että etuvetoisuus on hämy ja tuleva auto on mb/bmw/audi/vw.