Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Alkaako sama ralli taas eli Bercedes hairahtaa jälleen (vrt. Uuno menettää muistinsa)! :shock: :shock: :shock:

Arvatkaas mitä! :?: :?: :?: :?:

Näinkö siinä kävi taas. Nykyisellä Mersulla tuli ajettua vajaan vuoden ennen kuin jonkinlainen kutina alkoi vaivaamaan. Ensin en pitänyt sitä tunnetta minään, mutta tarkasteltuani tarkemmin, tuo tunne varmistui taas autokuumeeksi. Miten tämä oli yleensäkään mahdollista? Elettiin synkkää marraskuuta, kevätauringosta ei tietoakaan. Olin viimeksi hankkinut auton, jonka halusin ja jossa oli juuri itseäni miellyttävä sisusta. Mikä v***u tässä taas mättää? :cry: Ehkä vika ei ole autossa vaan minussa, tämä lienee se juurisyy. :roll:

Tällainen samanlainen saaga on läpikäyty foorumilla jo useampaan kertaan, mutta miten on, jatkanko tarinaa?
:?: :?: :?: :?:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jatka tottakai! 😁
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Johan tätä oli jo odotettukin :jerkit: .
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei juma... ei oo rokotetta noin krooniseen tautiin luvassa...

Antaa mennä, raporttia kehiin! :D
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29285
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...ja seurataan...
wiimax.fi
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

:halm: Kohta saadaan taas hyvää settii kun mobile.de vie miestä :D

Jatkukoon tarina
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Dieselistä hybridiin ja siitä sähköautoon eli Teslaan :roll:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
petrereesa
Viestit: 64
Liittynyt: 13.12.2010 16:14

Viesti Kirjoittaja petrereesa »

Perinnettä tulisi vaalia :pappa:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei kai vielä täyssähköön. Kaasuauto pitää kokeilla ensin :ope: :kuningasajatus:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

oikea automieshän vaihtais moderniin v8:n tai siis oikeastaan viimeisiin v12 moottoreihin ja jättäis noi sähköpelleilyt vielä tulevaisuuteen :wink:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
karvine
Teräshermo
Viestit: 785
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Koska sähkön makuun on päästy niin veikkaan seuraavaksi täyssähköautoa. Tämähän se on monen lataushybridillä ajavan seuraava askel. Sähkön käyttöominaisuudet ovat vaan niin paljon paremmat että en usko enää polttomoottoriin olevan paluuta.

Tesla olisi ehkä liian helppo veikkaus koska niitä on paljon käytettynä. Heitän mustina hevosina Audin e-tron tai Jaguar I-Pace. Mersun EQ -perheessä ei taida vielä olla muita kuin EQC ja siihen en usko.

Tai sitten tulee joku halvempi. Huyndai Kona EV? Tai ehkä jopa Leaf? No, tuskin sentään. :lol:

Koska keskihintaisten (30-60 t€) sähkärien valikoima käytettyinä on vielä kapeahko, niin veikkaan sitä Teslaa.
Viimeksi muokannut karvine, 19.2.2020 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Saattaa olla, että jätän kertomuksen aikana jonkinlaisia pieniä vihjeitä mitä on tekeillä tai tarkemmin sanottuna, nämä ovat verhottuja hätähuutoja, joiden perusteella saatte arvioida minkämerkkinen mielenhäiriö on menossa.

Tiedän että oletettu lopputulos johtaa palstalaisten keskuudessa jonkinlaiseen järkytykseen, kirjoitusoikeuksien poistamiseen ja yleiseen ivaan sekä syrjimiseen. Jos keksitte hairahduksen merkin ja mallin, niin laittakaa vaan näkyville. Ehkä vastamyrkkykin on keksitty ja pelastun viime tipassa. :?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaguar I-Pace olisi järkivalinta, myös nimen ja statuksen perusteella eikä kuullosta joltain halvalta puolalaiselta horolta :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

simoks kirjoitti:oikea automieshän vaihtais moderniin v8:n tai siis oikeastaan viimeisiin v12 moottoreihin ja jättäis noi sähköpelleilyt vielä tulevaisuuteen :wink:
Kyllä, plus yksi tätähän. Muuten taitaa jäädä seuraamatta. :lol:

Edit. No ei vaiskaan, kaikkea seurataan. Toisia enempi, toisia vähempi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Käydään tähän väliin läpi Mersua ja miten elo sen kanssa on sujunut. Seuraavat pitää ottaa huomioina (eikä siis pidä lukea haukkumiseksi), käyttäjäkokemuksina ja ihmettelynä. :wink:

Yleistä:
Mersua olen pessyt ja puunannut kovasti sekä huolehtinut muutoinkin autosta itselleni normaaliin tapaan eli pitänyt ihan kuin pitkäaikaista ostosta. Koska tähän nykyiseen tilanteeseen "ajautuminen" ei ole ollut tarkoitus vaan...hmm...kohtalon oikku... :lol:

Vuoden aikana autoon tuli normaalia vähemmän kilometrejä johtuen siitä, että työt sijaitsivat poikkeuksellisesti lähistöllä. Autolla oli ajettu noin 56tkm, kun aloin kyselemään vaihtotarjouksia. Lähtötilannehan oli noin 14tkm. Auton sisusta miellyttää silmää kovasti edelleenkin, ulkomuotokin on miellyttävä. Sisustan laatu ei tosin olen ihan timanttia, sillä välillä joku natisee. :cry:

Käyttökokemuksia:
Rengasmelu on yksi asia, jonka kanssa en ole osannut elää, vaikka sen (ja natinan) saa piiloon soittamalla Burmeisterin kohtuullisen hyvillä poppivehkeillä nuorison rokkimusiikkia. (Michelinin kesä tai Nokian kitka) 19-tuumaiset renkaat eivät mielestäni ole isot, mutta näköjään kuitenkin sen verran isot, että ääntä päästävät. Epäilen tosin myös Mersun äänieristyksen tasoa eli että sen suhteen on nuukailtu ja vertailukohtana itselläni oli siis Phaeton ja Touareg, joissa molemmissa oli tuplalasit ja äänieristys muutoinkin kopioitu Tutankhamonin haudasta. 8)

Mersun ilmajouset ovat toki pehmeät, mutta meno ei ole niin pehmeää, kuin noissa kahdessa edellä mainitussa autossa. Mersun ilmajousten kompuran jouduin muuten vaihdattamaan, ensipakkasilla marraskuun alussa, onneksi takuun piikkiin. Auto ilmoitti käynnistäessä, että ilma-alustan järjestelmässä on jokin vika ts. ei toimi oikein ja autolla ei saa ajaa kovaa. Kun auton hetkeä myöhemmin sammutti, niin vika poistui. Sain ajan Veholle heti samana päivänä ja seuraavana päivänä auto oli jo kunnossa, osat saatiin siis paikalle nopeasti. Ilmeisesti järjestelmään kerääntyy kosteutta ja se alkaa herjaamaan pakkasilla asiasta, jos asiaan ei heti reagoida, niin jossain vaiheessa auto istuu tontissa kuin rusakko. Kuivasivat systeemin, vaihtoivat kompuran (ilmeisesti hieman alkuperäistä paranneltu versio) ja asensivat suodattimen (jota alkuperäisessä ei ollut). Nämä siis Vehon laskusta ja selityksistä bongattuna, todellisuutta ei tiedä kukaan, mutta lasku meni Mersulle.

Ylimääräisessä huollossa olen ilmajousten lisäksi käynyt vain kulmia suoristamassa sekä vaihtamassa (myös takuun piikkiin) yhden alapallonivelen, koska auto ei mennyt suoraan ja minulle niin tärkeä ratin suoruus ei toteutunut edes kulmien säätämisen jälkeen. Luotettavuuskaan ei ole ollut ongelma näillä kilometreillä, vaikka tuo alapallonivelen kuluminen 50tkm kohdalla ei ole mielestäni laatuauton tunnusmerkki ja se, että sitä ei huomattu kulmia säädettäessä (väitän, että se välys oli jo silloin siellä) ei kerro laadukkaasta huoltopalvelusta vaan siitä, että auton kilometrit määräävät sen voiko autossa olla välyksiä ja niitä tarkastetaan sen mukaan. Tiedän myös muita E-Mersuja, joissa on vaihdettu alapalloniveliä pienillä kilometreillä, joten ihan tuntematon ongelmat tämä ei Veholle pitäisi olla. Autossa on melkein jouluun asti Junge Sternen takuuta jäljellä, joten kohtuullisen huolettomin mielin olisin voinut pitää sen toisenkin vuoden.

Seuraavassa hämmästelyä akuista ja sähköistä:
Sähkön ajomatka/kantama on vähentynyt alkusyksystä reilusti. Ostin siis auton joulukuun lopussa ja ajelin talven kovilla pakkasilla, joten uskon tietäväni miten auton pitäisi käyttäytyä kylmemmillä keleillä. Eli ensimmäisenä talvena autoon sai ladattua 20-21km rangen (100%), oli ulkolämpötila mikä tahansa (olipa kovat pakkaset tai lämpötila plussalla). Se oli toki eri asia paljonko sillä pystyi käytännössä ajamaan, koska se riippuu mm. onko penkinlämmittimet, päällä ja mikä on ilmastoinnin asetus. Tämä on itselleni selvä. Syksyn myötä range putosi 18 kilometriin (näyttää edelleen 100%) ja pahimmillaan se oli vain 16km, joka on prosenteissa aika paljon (melkein 25%) vähemmän mitä alussa ja mitä autolle luvataan. Takuun mukaan auton akun kapasiteetin aleneminen ei ole takuunalainen asia, ilmeisesti siis ns. normaali kulumista. Tarkoitan siis, että auto lähtee latauksessa tavoittelemaan vain 16-18km rangea, joka on siis nykyinen 100% kapasiteetti, kun aikaisemmin se latauksessa tavoiteltu ja toteutunut range oli 20-21km. Osaako joku sanoa onko akun kapasiteetti alentunut näin dramaattisesti ja onko se normaalia pari vuotta vanhalla autolla? Vai onko seuraava Vehon selitys validi? Veholla siis sanoivat, että tuo johtuu siitä, että auto määrittää rangen aikaisempien ajojen perusteella ja määrittää lukeman sen mukaan, siis samalla tavalla kuin miten auto määrittää tankatessa rangen menneen kulutuksen perusteella.

Veholla nollasivat systeemin, jolloin aikaisempi kulutus ei kuulemma vaikuta laskennalliseen rangeen, mutta se nyt se ei auttanut asiaan millään tavalla eli maksimissaan 18km. Näin ollen sanoisin, että heidän selityksenä ei pidä paikkaansa tai sitten sitä ei nollattu. Tekivät aikaisemmin huollossa tuon saman nollauksen ja range kasvoi hetkellisesti 22km asti. Tuo lähtötilanteen maksimissaan on nykyään 18km, oli aikaisemmat ajot mitä tahansa (100% sähköllä tai sähkön/bensan seka-ajoa) ja olipa ulkolämpötila mitä tahansa. Näin ollen en ole ollenkaan varma onko vika akussa vai pitääkö Vehon kootut selitykset paikkaansa? Eli vertauksena käyttäisin sitä, että auton bensatankin kapasiteetti olisi vähentynyt melkein 25%, mutta täyteen tankatessa se olisi tietenkin edelleen 100%. Mitä sähköstä ja akuista ymmärtävät palstaveljet sanovat tähän? Paskan möivät? :evil:

Seuraava on tuttua saagaa jo aikaisemmilta postauksita ja autoilta: :roll: :kele:
Talvirenkaiden tasapainottamisessa oli ongelmia ja se tehtiin kolmeen eri kertaan ja välillä vaihdettiin takarenkaatkin uusiin, koska näköjään Nokian Hakkapeliitta R3 -renkaissa on pystyheittoa liikaa. Lisäksi kaikki putiikit eivät osaa tasapainottaa renkaita tai jos osaavat, niin heidän kiinnostuksensa asiaan on heikkoa. Edelleen itseäni laadun ja tilastollisen prosessikontrollin ammattilaisena ihmetyttää tasapainotusprosessin kyvykkyys/kyvyttömyys. On jotenkin hassua, että renkaiden tasapaino muuttuisi, kun renkaat otetaan koneesta pois ja laitetaan takaisin ts. kun rengas on tasapainotettu (näyttää nollaa) ja otetaan koneesta pois ja laitetaan takaisin, niin se pyytää taas 10g lisää. Maan vetovoima tuskin vaihtelee, joten vika on prosessissa eli koneen tarkkuudessa tai asentajan toiminnassa (miten rengas laitetaan koneeseen). Vielä isompia eroja saadaan, kun viedään nollille saatu rengas samantien toiseen pajaan, niin silloin se saattaa vaatia jo 30-50g. Rengas joko on tasapainossa tai ei ole, ei niin, että se on toisessa hallissa nollilla ja viereisessä hallissa epätasapainossa. Onneksi näillä kavereilla ja tällä prosessilla ei huolleta lentokoneita. :shock: :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kannattaa ostaa uudempi ja laadukkaampi auto niin ei ole niin paljon harmittavia vikoja.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Sharedoc kirjoitti:Kannattaa ostaa uudempi ja laadukkaampi auto niin ei ole niin paljon harmittavia vikoja.
Hyvä vinkki! :wink: :roll: :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Olisko koko homma saanut alkunsa, tarkoitan lähtenyt lapasesta siinä vaiheessa, kun olin selannut youtubesta autovideoita (kenenkähän kuningasidea sekin oli) ja sen jälkeen kävin työreissulla Turun suunnalla ajamassa yhtä urheiluautoa, joka herätti aivan vastustamattoman omistamisenhalun. :kuume:

Loin taktiikan ja mietin vaimolle myyntiargumentit valmiiksi läpi, ”kyllähän me pärjätään lasten kanssa kaksiovisella autolla, jossa on ns. takapenkit…ja itse asiassa tämä hetki on juurikin oikea, koska lapset ovat niin pieniä, että ne mahtuu sinne taakse...juuh…”. :roll:

Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei laiteta niin paljon rahaa ja moisen auton kanssa ei pärjätä, olipa lapset minkäkokoisia tahansa. :ope: Koska vaimon pelko on kaiken järkevän toiminnan perusta :justiina: , niin jätin tämän auton vain haaveilun tasolle ja kaivoin (muka)järkevät ajatukset jostain takaraivosta. Olihan se vaimo varmaan oikeassa (niin kuin aina), että autoon ei kannata laittaa niin paljon rahaa tai ainakin vaimo sai minut mielenhallinnallaan nuukailemaan, joten aloin katselemaan mitä muuta olisi tarjolla. :read:

Kuningasideahan oli katsoa taas jotain kuusisylinteristä dieseliä ja SUV:na tietysti eli siis takaisin sellaiseen, josta olin Mersuun palannut. ”Mielenvikaist läpändeerust!”, sanois eräskin turkulainen huumorihahmo.
:rollin:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
220cdi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.10.2005 0:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Toivottavasti valinta ei nyt kuitenkaan mene takas VW konserniin tai lähisukuun kuten Audiin. Mites BMW, jotain tällästä?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES

Linkki muokattu. Venytti ruutua :) , Pappi.
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

bercedes menz kirjoitti:Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei...
Kukaan ei saisi olla siinä asemassa että voisi kieltää toisen ihmisen unelmat. Kannattaa harkita loppuun
asti ettei harmita sitten kun aika on lopuillaan. On ihan eri asia tulla baarista kotiin vaimon / gf:n
toiveesta jo puolen yön aikaan sen normaalin ammu neljän sijasta, kuin jättää joku oma iso
haave toteuttamatta.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
petrereesa
Viestit: 64
Liittynyt: 13.12.2010 16:14

Viesti Kirjoittaja petrereesa »

Mou kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei...
Kukaan ei saisi olla siinä asemassa että voisi kieltää toisen ihmisen unelmat. Kannattaa harkita loppuun
asti ettei harmita sitten kun aika on lopuillaan. On ihan eri asia tulla baarista kotiin vaimon / gf:n
toiveesta jo puolen yön aikaan sen normaalin ammu neljän sijasta, kuin jättää joku oma iso
haave toteuttamatta.
Ja lisäksi, on erinomainen asia, että on tämä agora jossa vapaat miehet voivat keskustella perimmäisestä miehisyyden allegoriasta :D .

ps. oletteko huomannut kuinka vaikeaa on kirjoittaa tiskihankat kädessä? :kele:
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

petrereesa kirjoitti:
Mou kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei...
Kukaan ei saisi olla siinä asemassa että voisi kieltää toisen ihmisen unelmat. Kannattaa harkita loppuun
asti ettei harmita sitten kun aika on lopuillaan. On ihan eri asia tulla baarista kotiin vaimon / gf:n
toiveesta jo puolen yön aikaan sen normaalin aamu neljän sijasta, kuin jättää joku oma iso
haave toteuttamatta.
Ja lisäksi, on erinomainen asia, että on tämä agora jossa vapaat miehet voivat keskustella perimmäisestä miehisyyden allegoriasta :D .

ps. oletteko huomannut kuinka vaikeaa on kirjoittaa tiskihankat kädessä? :kele:
Paljaalla paljaalla.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Minä olen meidän perheen pää, sillä minulla on vaimoni lupa siihen. :roll: :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Juu vaimo sanoo että kyllä se saa ostaa urheiluauton mutta ei se haluu...

No, joko tiiseri lähtee kunnolla liikkeelle vai pitääkö kohta lähtee 'foorumin tunnustelijana' scouttaamaan... :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

MHe kirjoitti:Juu vaimo sanoo että kyllä se saa ostaa urheiluauton mutta ei se haluu...

No, joko tiiseri lähtee kunnolla liikkeelle vai pitääkö kohta lähtee 'foorumin tunnustelijana' scouttaamaan... :lol:
Jaaha, sekö onkin ollut Mese-scoutti eikä tonttu, joka on kurkkinut ikkunasta... :shock:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Nettiautoa selatessani huomasin heti kaksi asiaa:

1) Dieselit ovat nykyään aivan helvatan kalliita, varsinkin kutoskoneisina ja varsinkin maastureina. Ilmeisesti co2-rajat ovat muuttuneet ja oletana, että edellä mainittujen autojen co2-päästöt ovat selvästi isommat kuin plug-in-hybridien laskennallinen ”kusetus-co2”?

2) Siirtyminen plug-in-hybridistä takaisin dieseliin on myös jonkinlaisen henkisen ponnistelun takana.

Jälkimmäinen kynnys oli itselleni yllättävä ja se ei liity mitenkään päästöihin tai vihreisiin arvoihin vaan…uskoisin, että se liittyy hiljaiseen käyntiääneen ja ehkä ”edistyksellisyyteen” tms. asiaan. Näin sen itselleni selitin, mutta varma en asiasta ole. Tutkiskelen sisintäni edelleen asian tiimoilta ja palstan keittiöpsykologit varmaan tekevät diagnoosin ilmaiseksi?

Mietin myös, että josko vaihtaisi johonkin järkevään autoon, siis sellaiseen ”tavalliseen”. Ihmisethän ajavat Focuksella, Mondeolla, Avensiksella, Octavialla, Superbilla jne. ja ovat aivan tyytyväisiä. :kuski: Miksen siis minäkin. Jos sellaisen löytäisi hyvillä varusteilla, niin sehän olisi kaikin puolin järkevää, erittäin järkevää. :roll:

Katselin mitä sellaiset järkevät, mutta hyvinvarustellut autot maksaa ja nehän perhana vieköön maksaa saman verran kuin Mersut tai ei ainakaan niin paljon vähemmän, että kiinnostaisi riittävästi. :shock:

Ja onhan se Mersukin nykyään ihan normaali auto, joten se etumatka muihin on kadotettu johonkin ajan saatossa tai sitten se etumatka on vain myytti, joka elää edelleen. Pointtina siis se, että ei kannata vaihtaa autoa, jos välirahan myötä ei pihassa ole entistä parempi tai edes erilaisempi auto.
Viimeksi muokannut bercedes menz, 02.3.2020 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1152
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Todella hienoa juupas eipäs pohdiskelua, mutta tarkasti lukien tarvisit melko räyhäkkään sporttipelin :roll:
® Mesen linttaklubi
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

hcmato kirjoitti:Todella hienoa juupas eipäs pohdiskelua, mutta tarkasti lukien tarvisit melko räyhäkkään sporttipelin :roll:
No niin, nyt varmaan alkaa meikäläisen sairaus selvitä tai ainakin lääkitys siihen on tiedossa. Kiitos!

Olisin vielä kiitollinen, jos lukisit tuon minulle Dr. Philin tai Ben Furmanin äänellä samalla, kun makaan selälläni sohvalla ja kirjoitat vastaanoton jälkeen vielä yllä mainitusta reseptin, jonka kuluihin saa ison Kela-korvauksen. :D :roll:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

ehei, tohtori Kiiminkisen ääni, kelakorvaus tavalliselle pulliaiselle on 30 tonnin autoon (korvauskatto) vajaa 300 euroo... miinus verot.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

MHe kirjoitti:ehei, tohtori Kiiminkisen ääni, kelakorvaus tavalliselle pulliaiselle on 30 tonnin autoon (korvauskatto) vajaa 300 euroo... miinus verot.
EEEEEIIIIIIIIIIII!!!!!!! :escape:

Maalaislääkärin lääkkeet jokaiseen vaivaan ovat miesten jumppa :ttu: ja vaimon helliminen :sex:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”