Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Alkaako sama ralli taas eli Bercedes hairahtaa jälleen (vrt. Uuno menettää muistinsa)!
Arvatkaas mitä!
Näinkö siinä kävi taas. Nykyisellä Mersulla tuli ajettua vajaan vuoden ennen kuin jonkinlainen kutina alkoi vaivaamaan. Ensin en pitänyt sitä tunnetta minään, mutta tarkasteltuani tarkemmin, tuo tunne varmistui taas autokuumeeksi. Miten tämä oli yleensäkään mahdollista? Elettiin synkkää marraskuuta, kevätauringosta ei tietoakaan. Olin viimeksi hankkinut auton, jonka halusin ja jossa oli juuri itseäni miellyttävä sisusta. Mikä v***u tässä taas mättää? Ehkä vika ei ole autossa vaan minussa, tämä lienee se juurisyy.
Tällainen samanlainen saaga on läpikäyty foorumilla jo useampaan kertaan, mutta miten on, jatkanko tarinaa?
Arvatkaas mitä!
Näinkö siinä kävi taas. Nykyisellä Mersulla tuli ajettua vajaan vuoden ennen kuin jonkinlainen kutina alkoi vaivaamaan. Ensin en pitänyt sitä tunnetta minään, mutta tarkasteltuani tarkemmin, tuo tunne varmistui taas autokuumeeksi. Miten tämä oli yleensäkään mahdollista? Elettiin synkkää marraskuuta, kevätauringosta ei tietoakaan. Olin viimeksi hankkinut auton, jonka halusin ja jossa oli juuri itseäni miellyttävä sisusta. Mikä v***u tässä taas mättää? Ehkä vika ei ole autossa vaan minussa, tämä lienee se juurisyy.
Tällainen samanlainen saaga on läpikäyty foorumilla jo useampaan kertaan, mutta miten on, jatkanko tarinaa?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Koska sähkön makuun on päästy niin veikkaan seuraavaksi täyssähköautoa. Tämähän se on monen lataushybridillä ajavan seuraava askel. Sähkön käyttöominaisuudet ovat vaan niin paljon paremmat että en usko enää polttomoottoriin olevan paluuta.
Tesla olisi ehkä liian helppo veikkaus koska niitä on paljon käytettynä. Heitän mustina hevosina Audin e-tron tai Jaguar I-Pace. Mersun EQ -perheessä ei taida vielä olla muita kuin EQC ja siihen en usko.
Tai sitten tulee joku halvempi. Huyndai Kona EV? Tai ehkä jopa Leaf? No, tuskin sentään.
Koska keskihintaisten (30-60 t€) sähkärien valikoima käytettyinä on vielä kapeahko, niin veikkaan sitä Teslaa.
Tesla olisi ehkä liian helppo veikkaus koska niitä on paljon käytettynä. Heitän mustina hevosina Audin e-tron tai Jaguar I-Pace. Mersun EQ -perheessä ei taida vielä olla muita kuin EQC ja siihen en usko.
Tai sitten tulee joku halvempi. Huyndai Kona EV? Tai ehkä jopa Leaf? No, tuskin sentään.
Koska keskihintaisten (30-60 t€) sähkärien valikoima käytettyinä on vielä kapeahko, niin veikkaan sitä Teslaa.
Viimeksi muokannut karvine, 19.2.2020 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Saattaa olla, että jätän kertomuksen aikana jonkinlaisia pieniä vihjeitä mitä on tekeillä tai tarkemmin sanottuna, nämä ovat verhottuja hätähuutoja, joiden perusteella saatte arvioida minkämerkkinen mielenhäiriö on menossa.
Tiedän että oletettu lopputulos johtaa palstalaisten keskuudessa jonkinlaiseen järkytykseen, kirjoitusoikeuksien poistamiseen ja yleiseen ivaan sekä syrjimiseen. Jos keksitte hairahduksen merkin ja mallin, niin laittakaa vaan näkyville. Ehkä vastamyrkkykin on keksitty ja pelastun viime tipassa.
Tiedän että oletettu lopputulos johtaa palstalaisten keskuudessa jonkinlaiseen järkytykseen, kirjoitusoikeuksien poistamiseen ja yleiseen ivaan sekä syrjimiseen. Jos keksitte hairahduksen merkin ja mallin, niin laittakaa vaan näkyville. Ehkä vastamyrkkykin on keksitty ja pelastun viime tipassa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Jaguar I-Pace olisi järkivalinta, myös nimen ja statuksen perusteella eikä kuullosta joltain halvalta puolalaiselta horolta
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllä, plus yksi tätähän. Muuten taitaa jäädä seuraamatta.simoks kirjoitti:oikea automieshän vaihtais moderniin v8:n tai siis oikeastaan viimeisiin v12 moottoreihin ja jättäis noi sähköpelleilyt vielä tulevaisuuteen
Edit. No ei vaiskaan, kaikkea seurataan. Toisia enempi, toisia vähempi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Käydään tähän väliin läpi Mersua ja miten elo sen kanssa on sujunut. Seuraavat pitää ottaa huomioina (eikä siis pidä lukea haukkumiseksi), käyttäjäkokemuksina ja ihmettelynä.
Yleistä:
Mersua olen pessyt ja puunannut kovasti sekä huolehtinut muutoinkin autosta itselleni normaaliin tapaan eli pitänyt ihan kuin pitkäaikaista ostosta. Koska tähän nykyiseen tilanteeseen "ajautuminen" ei ole ollut tarkoitus vaan...hmm...kohtalon oikku...
Vuoden aikana autoon tuli normaalia vähemmän kilometrejä johtuen siitä, että työt sijaitsivat poikkeuksellisesti lähistöllä. Autolla oli ajettu noin 56tkm, kun aloin kyselemään vaihtotarjouksia. Lähtötilannehan oli noin 14tkm. Auton sisusta miellyttää silmää kovasti edelleenkin, ulkomuotokin on miellyttävä. Sisustan laatu ei tosin olen ihan timanttia, sillä välillä joku natisee.
Käyttökokemuksia:
Rengasmelu on yksi asia, jonka kanssa en ole osannut elää, vaikka sen (ja natinan) saa piiloon soittamalla Burmeisterin kohtuullisen hyvillä poppivehkeillä nuorison rokkimusiikkia. (Michelinin kesä tai Nokian kitka) 19-tuumaiset renkaat eivät mielestäni ole isot, mutta näköjään kuitenkin sen verran isot, että ääntä päästävät. Epäilen tosin myös Mersun äänieristyksen tasoa eli että sen suhteen on nuukailtu ja vertailukohtana itselläni oli siis Phaeton ja Touareg, joissa molemmissa oli tuplalasit ja äänieristys muutoinkin kopioitu Tutankhamonin haudasta.
Mersun ilmajouset ovat toki pehmeät, mutta meno ei ole niin pehmeää, kuin noissa kahdessa edellä mainitussa autossa. Mersun ilmajousten kompuran jouduin muuten vaihdattamaan, ensipakkasilla marraskuun alussa, onneksi takuun piikkiin. Auto ilmoitti käynnistäessä, että ilma-alustan järjestelmässä on jokin vika ts. ei toimi oikein ja autolla ei saa ajaa kovaa. Kun auton hetkeä myöhemmin sammutti, niin vika poistui. Sain ajan Veholle heti samana päivänä ja seuraavana päivänä auto oli jo kunnossa, osat saatiin siis paikalle nopeasti. Ilmeisesti järjestelmään kerääntyy kosteutta ja se alkaa herjaamaan pakkasilla asiasta, jos asiaan ei heti reagoida, niin jossain vaiheessa auto istuu tontissa kuin rusakko. Kuivasivat systeemin, vaihtoivat kompuran (ilmeisesti hieman alkuperäistä paranneltu versio) ja asensivat suodattimen (jota alkuperäisessä ei ollut). Nämä siis Vehon laskusta ja selityksistä bongattuna, todellisuutta ei tiedä kukaan, mutta lasku meni Mersulle.
Ylimääräisessä huollossa olen ilmajousten lisäksi käynyt vain kulmia suoristamassa sekä vaihtamassa (myös takuun piikkiin) yhden alapallonivelen, koska auto ei mennyt suoraan ja minulle niin tärkeä ratin suoruus ei toteutunut edes kulmien säätämisen jälkeen. Luotettavuuskaan ei ole ollut ongelma näillä kilometreillä, vaikka tuo alapallonivelen kuluminen 50tkm kohdalla ei ole mielestäni laatuauton tunnusmerkki ja se, että sitä ei huomattu kulmia säädettäessä (väitän, että se välys oli jo silloin siellä) ei kerro laadukkaasta huoltopalvelusta vaan siitä, että auton kilometrit määräävät sen voiko autossa olla välyksiä ja niitä tarkastetaan sen mukaan. Tiedän myös muita E-Mersuja, joissa on vaihdettu alapalloniveliä pienillä kilometreillä, joten ihan tuntematon ongelmat tämä ei Veholle pitäisi olla. Autossa on melkein jouluun asti Junge Sternen takuuta jäljellä, joten kohtuullisen huolettomin mielin olisin voinut pitää sen toisenkin vuoden.
Seuraavassa hämmästelyä akuista ja sähköistä:
Sähkön ajomatka/kantama on vähentynyt alkusyksystä reilusti. Ostin siis auton joulukuun lopussa ja ajelin talven kovilla pakkasilla, joten uskon tietäväni miten auton pitäisi käyttäytyä kylmemmillä keleillä. Eli ensimmäisenä talvena autoon sai ladattua 20-21km rangen (100%), oli ulkolämpötila mikä tahansa (olipa kovat pakkaset tai lämpötila plussalla). Se oli toki eri asia paljonko sillä pystyi käytännössä ajamaan, koska se riippuu mm. onko penkinlämmittimet, päällä ja mikä on ilmastoinnin asetus. Tämä on itselleni selvä. Syksyn myötä range putosi 18 kilometriin (näyttää edelleen 100%) ja pahimmillaan se oli vain 16km, joka on prosenteissa aika paljon (melkein 25%) vähemmän mitä alussa ja mitä autolle luvataan. Takuun mukaan auton akun kapasiteetin aleneminen ei ole takuunalainen asia, ilmeisesti siis ns. normaali kulumista. Tarkoitan siis, että auto lähtee latauksessa tavoittelemaan vain 16-18km rangea, joka on siis nykyinen 100% kapasiteetti, kun aikaisemmin se latauksessa tavoiteltu ja toteutunut range oli 20-21km. Osaako joku sanoa onko akun kapasiteetti alentunut näin dramaattisesti ja onko se normaalia pari vuotta vanhalla autolla? Vai onko seuraava Vehon selitys validi? Veholla siis sanoivat, että tuo johtuu siitä, että auto määrittää rangen aikaisempien ajojen perusteella ja määrittää lukeman sen mukaan, siis samalla tavalla kuin miten auto määrittää tankatessa rangen menneen kulutuksen perusteella.
Veholla nollasivat systeemin, jolloin aikaisempi kulutus ei kuulemma vaikuta laskennalliseen rangeen, mutta se nyt se ei auttanut asiaan millään tavalla eli maksimissaan 18km. Näin ollen sanoisin, että heidän selityksenä ei pidä paikkaansa tai sitten sitä ei nollattu. Tekivät aikaisemmin huollossa tuon saman nollauksen ja range kasvoi hetkellisesti 22km asti. Tuo lähtötilanteen maksimissaan on nykyään 18km, oli aikaisemmat ajot mitä tahansa (100% sähköllä tai sähkön/bensan seka-ajoa) ja olipa ulkolämpötila mitä tahansa. Näin ollen en ole ollenkaan varma onko vika akussa vai pitääkö Vehon kootut selitykset paikkaansa? Eli vertauksena käyttäisin sitä, että auton bensatankin kapasiteetti olisi vähentynyt melkein 25%, mutta täyteen tankatessa se olisi tietenkin edelleen 100%. Mitä sähköstä ja akuista ymmärtävät palstaveljet sanovat tähän? Paskan möivät?
Seuraava on tuttua saagaa jo aikaisemmilta postauksita ja autoilta:
Talvirenkaiden tasapainottamisessa oli ongelmia ja se tehtiin kolmeen eri kertaan ja välillä vaihdettiin takarenkaatkin uusiin, koska näköjään Nokian Hakkapeliitta R3 -renkaissa on pystyheittoa liikaa. Lisäksi kaikki putiikit eivät osaa tasapainottaa renkaita tai jos osaavat, niin heidän kiinnostuksensa asiaan on heikkoa. Edelleen itseäni laadun ja tilastollisen prosessikontrollin ammattilaisena ihmetyttää tasapainotusprosessin kyvykkyys/kyvyttömyys. On jotenkin hassua, että renkaiden tasapaino muuttuisi, kun renkaat otetaan koneesta pois ja laitetaan takaisin ts. kun rengas on tasapainotettu (näyttää nollaa) ja otetaan koneesta pois ja laitetaan takaisin, niin se pyytää taas 10g lisää. Maan vetovoima tuskin vaihtelee, joten vika on prosessissa eli koneen tarkkuudessa tai asentajan toiminnassa (miten rengas laitetaan koneeseen). Vielä isompia eroja saadaan, kun viedään nollille saatu rengas samantien toiseen pajaan, niin silloin se saattaa vaatia jo 30-50g. Rengas joko on tasapainossa tai ei ole, ei niin, että se on toisessa hallissa nollilla ja viereisessä hallissa epätasapainossa. Onneksi näillä kavereilla ja tällä prosessilla ei huolleta lentokoneita.
Yleistä:
Mersua olen pessyt ja puunannut kovasti sekä huolehtinut muutoinkin autosta itselleni normaaliin tapaan eli pitänyt ihan kuin pitkäaikaista ostosta. Koska tähän nykyiseen tilanteeseen "ajautuminen" ei ole ollut tarkoitus vaan...hmm...kohtalon oikku...
Vuoden aikana autoon tuli normaalia vähemmän kilometrejä johtuen siitä, että työt sijaitsivat poikkeuksellisesti lähistöllä. Autolla oli ajettu noin 56tkm, kun aloin kyselemään vaihtotarjouksia. Lähtötilannehan oli noin 14tkm. Auton sisusta miellyttää silmää kovasti edelleenkin, ulkomuotokin on miellyttävä. Sisustan laatu ei tosin olen ihan timanttia, sillä välillä joku natisee.
Käyttökokemuksia:
Rengasmelu on yksi asia, jonka kanssa en ole osannut elää, vaikka sen (ja natinan) saa piiloon soittamalla Burmeisterin kohtuullisen hyvillä poppivehkeillä nuorison rokkimusiikkia. (Michelinin kesä tai Nokian kitka) 19-tuumaiset renkaat eivät mielestäni ole isot, mutta näköjään kuitenkin sen verran isot, että ääntä päästävät. Epäilen tosin myös Mersun äänieristyksen tasoa eli että sen suhteen on nuukailtu ja vertailukohtana itselläni oli siis Phaeton ja Touareg, joissa molemmissa oli tuplalasit ja äänieristys muutoinkin kopioitu Tutankhamonin haudasta.
Mersun ilmajouset ovat toki pehmeät, mutta meno ei ole niin pehmeää, kuin noissa kahdessa edellä mainitussa autossa. Mersun ilmajousten kompuran jouduin muuten vaihdattamaan, ensipakkasilla marraskuun alussa, onneksi takuun piikkiin. Auto ilmoitti käynnistäessä, että ilma-alustan järjestelmässä on jokin vika ts. ei toimi oikein ja autolla ei saa ajaa kovaa. Kun auton hetkeä myöhemmin sammutti, niin vika poistui. Sain ajan Veholle heti samana päivänä ja seuraavana päivänä auto oli jo kunnossa, osat saatiin siis paikalle nopeasti. Ilmeisesti järjestelmään kerääntyy kosteutta ja se alkaa herjaamaan pakkasilla asiasta, jos asiaan ei heti reagoida, niin jossain vaiheessa auto istuu tontissa kuin rusakko. Kuivasivat systeemin, vaihtoivat kompuran (ilmeisesti hieman alkuperäistä paranneltu versio) ja asensivat suodattimen (jota alkuperäisessä ei ollut). Nämä siis Vehon laskusta ja selityksistä bongattuna, todellisuutta ei tiedä kukaan, mutta lasku meni Mersulle.
Ylimääräisessä huollossa olen ilmajousten lisäksi käynyt vain kulmia suoristamassa sekä vaihtamassa (myös takuun piikkiin) yhden alapallonivelen, koska auto ei mennyt suoraan ja minulle niin tärkeä ratin suoruus ei toteutunut edes kulmien säätämisen jälkeen. Luotettavuuskaan ei ole ollut ongelma näillä kilometreillä, vaikka tuo alapallonivelen kuluminen 50tkm kohdalla ei ole mielestäni laatuauton tunnusmerkki ja se, että sitä ei huomattu kulmia säädettäessä (väitän, että se välys oli jo silloin siellä) ei kerro laadukkaasta huoltopalvelusta vaan siitä, että auton kilometrit määräävät sen voiko autossa olla välyksiä ja niitä tarkastetaan sen mukaan. Tiedän myös muita E-Mersuja, joissa on vaihdettu alapalloniveliä pienillä kilometreillä, joten ihan tuntematon ongelmat tämä ei Veholle pitäisi olla. Autossa on melkein jouluun asti Junge Sternen takuuta jäljellä, joten kohtuullisen huolettomin mielin olisin voinut pitää sen toisenkin vuoden.
Seuraavassa hämmästelyä akuista ja sähköistä:
Sähkön ajomatka/kantama on vähentynyt alkusyksystä reilusti. Ostin siis auton joulukuun lopussa ja ajelin talven kovilla pakkasilla, joten uskon tietäväni miten auton pitäisi käyttäytyä kylmemmillä keleillä. Eli ensimmäisenä talvena autoon sai ladattua 20-21km rangen (100%), oli ulkolämpötila mikä tahansa (olipa kovat pakkaset tai lämpötila plussalla). Se oli toki eri asia paljonko sillä pystyi käytännössä ajamaan, koska se riippuu mm. onko penkinlämmittimet, päällä ja mikä on ilmastoinnin asetus. Tämä on itselleni selvä. Syksyn myötä range putosi 18 kilometriin (näyttää edelleen 100%) ja pahimmillaan se oli vain 16km, joka on prosenteissa aika paljon (melkein 25%) vähemmän mitä alussa ja mitä autolle luvataan. Takuun mukaan auton akun kapasiteetin aleneminen ei ole takuunalainen asia, ilmeisesti siis ns. normaali kulumista. Tarkoitan siis, että auto lähtee latauksessa tavoittelemaan vain 16-18km rangea, joka on siis nykyinen 100% kapasiteetti, kun aikaisemmin se latauksessa tavoiteltu ja toteutunut range oli 20-21km. Osaako joku sanoa onko akun kapasiteetti alentunut näin dramaattisesti ja onko se normaalia pari vuotta vanhalla autolla? Vai onko seuraava Vehon selitys validi? Veholla siis sanoivat, että tuo johtuu siitä, että auto määrittää rangen aikaisempien ajojen perusteella ja määrittää lukeman sen mukaan, siis samalla tavalla kuin miten auto määrittää tankatessa rangen menneen kulutuksen perusteella.
Veholla nollasivat systeemin, jolloin aikaisempi kulutus ei kuulemma vaikuta laskennalliseen rangeen, mutta se nyt se ei auttanut asiaan millään tavalla eli maksimissaan 18km. Näin ollen sanoisin, että heidän selityksenä ei pidä paikkaansa tai sitten sitä ei nollattu. Tekivät aikaisemmin huollossa tuon saman nollauksen ja range kasvoi hetkellisesti 22km asti. Tuo lähtötilanteen maksimissaan on nykyään 18km, oli aikaisemmat ajot mitä tahansa (100% sähköllä tai sähkön/bensan seka-ajoa) ja olipa ulkolämpötila mitä tahansa. Näin ollen en ole ollenkaan varma onko vika akussa vai pitääkö Vehon kootut selitykset paikkaansa? Eli vertauksena käyttäisin sitä, että auton bensatankin kapasiteetti olisi vähentynyt melkein 25%, mutta täyteen tankatessa se olisi tietenkin edelleen 100%. Mitä sähköstä ja akuista ymmärtävät palstaveljet sanovat tähän? Paskan möivät?
Seuraava on tuttua saagaa jo aikaisemmilta postauksita ja autoilta:
Talvirenkaiden tasapainottamisessa oli ongelmia ja se tehtiin kolmeen eri kertaan ja välillä vaihdettiin takarenkaatkin uusiin, koska näköjään Nokian Hakkapeliitta R3 -renkaissa on pystyheittoa liikaa. Lisäksi kaikki putiikit eivät osaa tasapainottaa renkaita tai jos osaavat, niin heidän kiinnostuksensa asiaan on heikkoa. Edelleen itseäni laadun ja tilastollisen prosessikontrollin ammattilaisena ihmetyttää tasapainotusprosessin kyvykkyys/kyvyttömyys. On jotenkin hassua, että renkaiden tasapaino muuttuisi, kun renkaat otetaan koneesta pois ja laitetaan takaisin ts. kun rengas on tasapainotettu (näyttää nollaa) ja otetaan koneesta pois ja laitetaan takaisin, niin se pyytää taas 10g lisää. Maan vetovoima tuskin vaihtelee, joten vika on prosessissa eli koneen tarkkuudessa tai asentajan toiminnassa (miten rengas laitetaan koneeseen). Vielä isompia eroja saadaan, kun viedään nollille saatu rengas samantien toiseen pajaan, niin silloin se saattaa vaatia jo 30-50g. Rengas joko on tasapainossa tai ei ole, ei niin, että se on toisessa hallissa nollilla ja viereisessä hallissa epätasapainossa. Onneksi näillä kavereilla ja tällä prosessilla ei huolleta lentokoneita.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Hyvä vinkki!Sharedoc kirjoitti:Kannattaa ostaa uudempi ja laadukkaampi auto niin ei ole niin paljon harmittavia vikoja.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Olisko koko homma saanut alkunsa, tarkoitan lähtenyt lapasesta siinä vaiheessa, kun olin selannut youtubesta autovideoita (kenenkähän kuningasidea sekin oli) ja sen jälkeen kävin työreissulla Turun suunnalla ajamassa yhtä urheiluautoa, joka herätti aivan vastustamattoman omistamisenhalun.
Loin taktiikan ja mietin vaimolle myyntiargumentit valmiiksi läpi, ”kyllähän me pärjätään lasten kanssa kaksiovisella autolla, jossa on ns. takapenkit…ja itse asiassa tämä hetki on juurikin oikea, koska lapset ovat niin pieniä, että ne mahtuu sinne taakse...juuh…”.
Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei laiteta niin paljon rahaa ja moisen auton kanssa ei pärjätä, olipa lapset minkäkokoisia tahansa. Koska vaimon pelko on kaiken järkevän toiminnan perusta , niin jätin tämän auton vain haaveilun tasolle ja kaivoin (muka)järkevät ajatukset jostain takaraivosta. Olihan se vaimo varmaan oikeassa (niin kuin aina), että autoon ei kannata laittaa niin paljon rahaa tai ainakin vaimo sai minut mielenhallinnallaan nuukailemaan, joten aloin katselemaan mitä muuta olisi tarjolla.
Kuningasideahan oli katsoa taas jotain kuusisylinteristä dieseliä ja SUV:na tietysti eli siis takaisin sellaiseen, josta olin Mersuun palannut. ”Mielenvikaist läpändeerust!”, sanois eräskin turkulainen huumorihahmo.
Loin taktiikan ja mietin vaimolle myyntiargumentit valmiiksi läpi, ”kyllähän me pärjätään lasten kanssa kaksiovisella autolla, jossa on ns. takapenkit…ja itse asiassa tämä hetki on juurikin oikea, koska lapset ovat niin pieniä, että ne mahtuu sinne taakse...juuh…”.
Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei laiteta niin paljon rahaa ja moisen auton kanssa ei pärjätä, olipa lapset minkäkokoisia tahansa. Koska vaimon pelko on kaiken järkevän toiminnan perusta , niin jätin tämän auton vain haaveilun tasolle ja kaivoin (muka)järkevät ajatukset jostain takaraivosta. Olihan se vaimo varmaan oikeassa (niin kuin aina), että autoon ei kannata laittaa niin paljon rahaa tai ainakin vaimo sai minut mielenhallinnallaan nuukailemaan, joten aloin katselemaan mitä muuta olisi tarjolla.
Kuningasideahan oli katsoa taas jotain kuusisylinteristä dieseliä ja SUV:na tietysti eli siis takaisin sellaiseen, josta olin Mersuun palannut. ”Mielenvikaist läpändeerust!”, sanois eräskin turkulainen huumorihahmo.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Toivottavasti valinta ei nyt kuitenkaan mene takas VW konserniin tai lähisukuun kuten Audiin. Mites BMW, jotain tällästä?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES
Linkki muokattu. Venytti ruutua , Pappi.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES
Linkki muokattu. Venytti ruutua , Pappi.
Kukaan ei saisi olla siinä asemassa että voisi kieltää toisen ihmisen unelmat. Kannattaa harkita loppuunbercedes menz kirjoitti:Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei...
asti ettei harmita sitten kun aika on lopuillaan. On ihan eri asia tulla baarista kotiin vaimon / gf:n
toiveesta jo puolen yön aikaan sen normaalin ammu neljän sijasta, kuin jättää joku oma iso
haave toteuttamatta.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Ja lisäksi, on erinomainen asia, että on tämä agora jossa vapaat miehet voivat keskustella perimmäisestä miehisyyden allegoriasta .Mou kirjoitti:Kukaan ei saisi olla siinä asemassa että voisi kieltää toisen ihmisen unelmat. Kannattaa harkita loppuunbercedes menz kirjoitti:Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei...
asti ettei harmita sitten kun aika on lopuillaan. On ihan eri asia tulla baarista kotiin vaimon / gf:n
toiveesta jo puolen yön aikaan sen normaalin ammu neljän sijasta, kuin jättää joku oma iso
haave toteuttamatta.
ps. oletteko huomannut kuinka vaikeaa on kirjoittaa tiskihankat kädessä?
Paljaalla paljaalla.petrereesa kirjoitti:Ja lisäksi, on erinomainen asia, että on tämä agora jossa vapaat miehet voivat keskustella perimmäisestä miehisyyden allegoriasta .Mou kirjoitti:Kukaan ei saisi olla siinä asemassa että voisi kieltää toisen ihmisen unelmat. Kannattaa harkita loppuunbercedes menz kirjoitti:Vaimo oli sitä mieltä, että autoon ei...
asti ettei harmita sitten kun aika on lopuillaan. On ihan eri asia tulla baarista kotiin vaimon / gf:n
toiveesta jo puolen yön aikaan sen normaalin aamu neljän sijasta, kuin jättää joku oma iso
haave toteuttamatta.
ps. oletteko huomannut kuinka vaikeaa on kirjoittaa tiskihankat kädessä?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Minä olen meidän perheen pää, sillä minulla on vaimoni lupa siihen.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Jaaha, sekö onkin ollut Mese-scoutti eikä tonttu, joka on kurkkinut ikkunasta...MHe kirjoitti:Juu vaimo sanoo että kyllä se saa ostaa urheiluauton mutta ei se haluu...
No, joko tiiseri lähtee kunnolla liikkeelle vai pitääkö kohta lähtee 'foorumin tunnustelijana' scouttaamaan...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Nettiautoa selatessani huomasin heti kaksi asiaa:
1) Dieselit ovat nykyään aivan helvatan kalliita, varsinkin kutoskoneisina ja varsinkin maastureina. Ilmeisesti co2-rajat ovat muuttuneet ja oletana, että edellä mainittujen autojen co2-päästöt ovat selvästi isommat kuin plug-in-hybridien laskennallinen ”kusetus-co2”?
2) Siirtyminen plug-in-hybridistä takaisin dieseliin on myös jonkinlaisen henkisen ponnistelun takana.
Jälkimmäinen kynnys oli itselleni yllättävä ja se ei liity mitenkään päästöihin tai vihreisiin arvoihin vaan…uskoisin, että se liittyy hiljaiseen käyntiääneen ja ehkä ”edistyksellisyyteen” tms. asiaan. Näin sen itselleni selitin, mutta varma en asiasta ole. Tutkiskelen sisintäni edelleen asian tiimoilta ja palstan keittiöpsykologit varmaan tekevät diagnoosin ilmaiseksi?
Mietin myös, että josko vaihtaisi johonkin järkevään autoon, siis sellaiseen ”tavalliseen”. Ihmisethän ajavat Focuksella, Mondeolla, Avensiksella, Octavialla, Superbilla jne. ja ovat aivan tyytyväisiä. Miksen siis minäkin. Jos sellaisen löytäisi hyvillä varusteilla, niin sehän olisi kaikin puolin järkevää, erittäin järkevää.
Katselin mitä sellaiset järkevät, mutta hyvinvarustellut autot maksaa ja nehän perhana vieköön maksaa saman verran kuin Mersut tai ei ainakaan niin paljon vähemmän, että kiinnostaisi riittävästi.
Ja onhan se Mersukin nykyään ihan normaali auto, joten se etumatka muihin on kadotettu johonkin ajan saatossa tai sitten se etumatka on vain myytti, joka elää edelleen. Pointtina siis se, että ei kannata vaihtaa autoa, jos välirahan myötä ei pihassa ole entistä parempi tai edes erilaisempi auto.
1) Dieselit ovat nykyään aivan helvatan kalliita, varsinkin kutoskoneisina ja varsinkin maastureina. Ilmeisesti co2-rajat ovat muuttuneet ja oletana, että edellä mainittujen autojen co2-päästöt ovat selvästi isommat kuin plug-in-hybridien laskennallinen ”kusetus-co2”?
2) Siirtyminen plug-in-hybridistä takaisin dieseliin on myös jonkinlaisen henkisen ponnistelun takana.
Jälkimmäinen kynnys oli itselleni yllättävä ja se ei liity mitenkään päästöihin tai vihreisiin arvoihin vaan…uskoisin, että se liittyy hiljaiseen käyntiääneen ja ehkä ”edistyksellisyyteen” tms. asiaan. Näin sen itselleni selitin, mutta varma en asiasta ole. Tutkiskelen sisintäni edelleen asian tiimoilta ja palstan keittiöpsykologit varmaan tekevät diagnoosin ilmaiseksi?
Mietin myös, että josko vaihtaisi johonkin järkevään autoon, siis sellaiseen ”tavalliseen”. Ihmisethän ajavat Focuksella, Mondeolla, Avensiksella, Octavialla, Superbilla jne. ja ovat aivan tyytyväisiä. Miksen siis minäkin. Jos sellaisen löytäisi hyvillä varusteilla, niin sehän olisi kaikin puolin järkevää, erittäin järkevää.
Katselin mitä sellaiset järkevät, mutta hyvinvarustellut autot maksaa ja nehän perhana vieköön maksaa saman verran kuin Mersut tai ei ainakaan niin paljon vähemmän, että kiinnostaisi riittävästi.
Ja onhan se Mersukin nykyään ihan normaali auto, joten se etumatka muihin on kadotettu johonkin ajan saatossa tai sitten se etumatka on vain myytti, joka elää edelleen. Pointtina siis se, että ei kannata vaihtaa autoa, jos välirahan myötä ei pihassa ole entistä parempi tai edes erilaisempi auto.
Viimeksi muokannut bercedes menz, 02.3.2020 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
No niin, nyt varmaan alkaa meikäläisen sairaus selvitä tai ainakin lääkitys siihen on tiedossa. Kiitos!hcmato kirjoitti:Todella hienoa juupas eipäs pohdiskelua, mutta tarkasti lukien tarvisit melko räyhäkkään sporttipelin
Olisin vielä kiitollinen, jos lukisit tuon minulle Dr. Philin tai Ben Furmanin äänellä samalla, kun makaan selälläni sohvalla ja kirjoitat vastaanoton jälkeen vielä yllä mainitusta reseptin, jonka kuluihin saa ison Kela-korvauksen.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
EEEEEIIIIIIIIIIII!!!!!!!MHe kirjoitti:ehei, tohtori Kiiminkisen ääni, kelakorvaus tavalliselle pulliaiselle on 30 tonnin autoon (korvauskatto) vajaa 300 euroo... miinus verot.
Maalaislääkärin lääkkeet jokaiseen vaivaan ovat miesten jumppa ja vaimon helliminen
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms