Seiskanelivitosen bleiseri

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Varsin huoletonta on elämä ollut, muutaman polttimon on joutunut vaihtamaan mutta eipä oikeastaan mitään muuta. Pieni tyhjäkäynnin aaltoilu loppui kaasuläppäkotelon puhdistuksella, menihän siihenkin hommaan semmonen viitisen minuuttia.

Koiranluut taitaa edessä hieman kolista, jos ne sitten kesärenkaitten vaihdon yhteydessä vaihtais uusiin.

Kulutus on vakiintunut tuohon 8,4-8,6 välille, ihan tankkaamalla mitattuna. Ajotietokone näyttää hieman enemmän.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Pakkaskelit aiheutti pientä virranvähyysongelmaa, alkoi Volvo valittamaan alhaista akkujännitettä ja abs-jarruvikaa. Eihän siinä, varaosaliikkeestä uusi 100Ah akku vanhan 62Ah:n tilalle, eipähän valita enää 8)
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tankkaamalla on taas selvitty, kulutus pyörinyt aikalailla samoissa lukemissa. Toisen etuvilkun polttimonkannasta meni maapuolen liuska poikki, mutta korjaantui pienellä uudelleentaivutuksella, täytyy vaihtaa joskus myöhemmin uuteen. Etupään kolinaankaan ei ole tullut paneuduttua, välillä se kuuluu selkeästi, välillä ei ollenkaan. Kunhan nyt nuo pienemmät tiet ensin sulaa, niin voi renkaita vaihdellessa ihmetellä että mikä siellä kolajaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Hain polttimonkannan purkaamolta, matkaan tarttui neljällä kympillä lähes virheetön nahkaruori. Oli laitettu naulaan roikkumaan ja siitä tullut tuo pieni painauma yläreunaan :roll:

Kuva
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ratin ja kesärenkaat vaihtelin viime viikolla, samalla etiskelin keulan kolinaa. Nivelet ja koiranluut oli kaikki kunnossa, nyt kun on hieman tarkemmin ääntä kuunnellut ja tutkiskellut, niin se taitaa johtua etujousien alapäiden kumeista. Tai siis niiden puutteesta :lol: Täytyypä siis varmaankin sellaset tilailla.

Defa Patriotin sisätutkan herkkyys alkoi kyllästyttämään, joten kaivoin sen sisävalon takaa esille, vetäsin piuhan sivuleikkureilla poikki ja nakkasin tutkan lähimmän kuusen yläoksistoon :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hyllystä löytyy yläpään kumit jos tarvitset. Voin katsoa varaosanumeron viimeistään maanantaina.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Yläpäät oli muistaakseni ehjät. vrcf.fi foorumin mukaan parhaimmat alakumit jousen ja iskarin väliin saa puutarhaletkusta tekemällä. Eli kuunnelkaamme vielä viikon verran *bong*-ääniä montuissa, siinähän ne samalla letkunpätkät tekee kun vaihtaa öljyt, tulpat ja polttoainesuodattimen. Johan se onkin 325tkm huollon aika, huoltovalokin on jo puoltoista kuukautta palanut :oops:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Toissapäivänä vaihtelin öljyt ja tulpat, tänään vaihdoin vanhat tulpat takaisin. Boshilaisilla oli havaittavissa varsin kovaa nykimistä alakierroksilla, vanhoilla NGK:illa ei mitään murheita.

Moottorin ylä-taka tukikumi on mennyt rikki, samalla täytyy vaihtaa poikittaiskannakkeen päätyhelat kun nekin tuntuu melko löysiltä.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Pari viikkoa takaperin vaihdoin uudet moottorin yläpuoliset tukikumit. Tänään laitoin ikkunoihin tupakkimuovit ja kojelautakameram virittelin paikalleen. Ebaysta tilasin valmiiksi leikatut ikkunakalvot takaikkunoihin, jotka hieman nykyisiä tummemmat. Nykyiset kalvot on muutamasta kohdasta rypyillä ja muutama reikäkin niissä on.

Katsastukseenkin voisi viedä, loppuviikosta ajattelin kokeilla miten käy.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Leima tuli ilman huomautuksia 8)
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
RH
Viestit: 319
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

745 kirjoitti: Kulutus on vakiintunut tuohon 8,4-8,6 välille, ihan tankkaamalla mitattuna.
Varmasti melko edullista ja edelleen laadukkaankin oloista autoilua. Toimenpidelistasi vaikuttaa toistaiseksi aika mitättömältä, Volvo ihan laatupeliltä vielä ikääntyneenpänäkin ja osaan arvata, että sidotun pääoman osuus lienee suomeksi sanottuna melko lailla mitätön. Oma uusi talousihme kuluttaa 5,5 lupauksista keskimäärin kaksi litraa enemmän, joka ei ole kuin litran vähempi kuin tuossa Volvossa. Bensa mitään maksa, kun raha "valuu viemäriin" ämpärikaupalla ainakin kuukausimittarilla pääoman alennusta mitaten. No, mitään täältä saa mukaansa, niin olkoon sitten niin.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Vilkku oikealle rupes v**tuilemaan, viiksi irti, piirilevyn putsaus ja taas toimii.

Bilteman lisäpitkät xenoneilla laitoin keulalle, aiemmista asennuksista viisastuneena rosterisilla ylätuilla ja kilvenalusella :shock:

Kuva
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tylsä peli tämmönen Volvo, bensaa tankkiin ja kovaa ajoa...

Joten siksipä juuri tuli hankittua harrastepeli, jota voi askarrella talven pimeinä iltoina. :shock: Chrysler LeBaron 318cid vuosimallia 1981. Ihan ensimmäitteeksi täytyy vaihtaa jarrutehostin ja valokatkaisija, jonka jälkeen voi käyttää katsastuskonttorilla ja ajaa tiluksille odottamaan jatkotoimenpiteitä :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Että tämmöinen ameriikanherkku :lol:

Jarrutehostimen sain korjattua kuntoon, enää ei jää poljin matkanvarrelle jumiin. Valonvaihtokytkimen johdotukseen täytyy perehtyä, kytkin pyörii jalkatilassa irrallaan ja ajovalot on pimeänä :?
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Konttorilla käyty, hylky tuli. Kaks reikää runkopalkeissa ja päästöt koholla. Eli hyvin pienellä selviää :lol:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ja eikun Matlockia katsomaan telkkarista niin tulee ajohaluja.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

M-body.
Viimeinen amerikkalainen jossa hevoskärryn alusta
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Juu, M-body eli perästä ja keulasta muutettu Aspen. :rollin:

Alustahan on amerikkalaisille tyypillinen heteka (takana lehdet, keulassa vääntösauvat) varustettuna ylitehostetulla ohjauksella. Sen takia ajotuntuma on kuin kotisohvalla istuisi, ainoastaan sillä erotuksella että ikkunasta avautuva maisema vaihtelee :D
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ainakin ASpeneissa oli aikoinaan ihan tyyppivikana, että takalehtijousien kiinityspisteet ovat hyvin korroosioherkkiä. Yks frendi aikoinaan sano, että jos on Aspenia tai vastaavaa ostamassa, tsekkaa ensin nuo kiinnityspisteet. Jos ne ovat ok, voi auton tutkimista jatkaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Takapää on ihan perusterve. Nuo reiät mitä löytyi on edessä rintapellin kohdilla, palkkien siäpuolella. Eli juuri toisessa tyypillisessä kohteessa.

Ja nuo päästöt. 02 oli 9,5 ja HC oli n.1700. Pakopiipan paikkaus ja sytkäosat vaihtoon sekä ehkä tuon nelireikäsen viriviri-edelbrockin putsaus niin pitäis päästä sallittuihin HC-arvoihin eli alle tonniin.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Nyt on hyrsleri leimattu, käytin paikallisella jenkkipajalla säädettävänä. Öljynvaihto, kaasarin ja sytkän säätö sekä katsastus maksoi tarpeineen 100€, ei mikään ryöstöhinta. Nyt siirretty tiluksille odottelemaan paria pikkuremonttia:

-Etuikkunoiden nostimet jumittaa
-Keskuslukko osittain toimimaton, nupit liikahtaa katkaisijasta muttei vedä lukkoon asti
-Takaluukun lukkopesä vaihdettava
-Ajovaloumpiot vaihtoon
-Takavaloissa maavikaa
-Kardaanin ristikot
-Vanteet menee ehkä vaihtoon
-Toinen pakosarjan tiiviste vuotaa, myös ehkä koko putkiston muokkaus

Ompahan talveksi jotain tekemistä :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

JOS, tämä olisi minun auto, niin en vaihtaisi vanteita. Sopivat mielestäni hyvin juuri tuon ajan kanttijenkkeihin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Vanteethan on omalla tavallaan nätit, mutta...

.. tuo vanteen keskiosa on kumia, joka on vulkanoitu itse peltivanteeseen kiinni. 37 vuotta suomessa on tehnyt tehtävänsä ja vulkanointi on pettänyt, joten vanteet ovat alkaneet ruostua keskiosan alta ja ravistavat ajossa. Myöskään renkaantäyttöpistoolia ei meinannut saada venttiiliin ilman kumin veistämistä :twisted:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ahaa, ehkä sitten kannattaa vaihtaa ne ja pistää vanhat talteen ja entisöidä ne joskus :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Käväsimpä kokeilemassa, miten pikkulohko lähtee käyntiin parin kuukauden seisonnan jälkeen. No hyvinhän se tietysti lähtee 8)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XNuPotPJ4FM[/youtube]

Volvossa on viimeaikoina kuulunut ylimääräinen rallatus konehuoneesta, pikaisella tutkimuksella vaikuttais että laturin laakerit ovat käyttöikänsä loppupuolella :?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

745 kirjoitti:Vanteethan on omalla tavallaan nätit, mutta...

.. tuo vanteen keskiosa on kumia, joka on vulkanoitu itse peltivanteeseen kiinni. 37 vuotta suomessa on tehnyt tehtävänsä ja vulkanointi on pettänyt, joten vanteet ovat alkaneet ruostua keskiosan alta ja ravistavat ajossa. Myöskään renkaantäyttöpistoolia ei meinannut saada venttiiliin ilman kumin veistämistä :twisted:
Nuukapihinä ajattelin repiä keskiosat pois, mutta kyllä nää vanteet nyt lentää romukoppaan. Tökkäsin ruuvarin kumiosan ja vanteen väliin, renkaasta katosi ilma alapuolelta :twisted:

Kuva

Laitoin sitten uudet vanteet tilaukseen :roll:

Kuva
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

8)

Kuva
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kesäkausi on nyt virallisesti alkanut. Volvo jäi seisomaan ja hyrsleri on otettu liikenteeseen :shock: 8)
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Hyrslerillä on tullut jo usiampi sata kilometriä ajeltua, muutaman polttimon on joutunut vaihtamaan ja lämppärin vesiletkun korjaamaan. Muuten varsin pienellä selvitty ja kulutuskin on ollut maltillinen 14,8l/100km :roll:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Volvolle tuli aika lähteä, kun sattui sopivampi talviauto löytymään. Tuoreempaa kuvaa kun ei tähän hätään ole, niin laitetaan tuo kuva virka-asussa vuodelta 2006 :shock:
Kuva
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”