Seiskanelivitosen bleiseri
Varsin huoletonta on elämä ollut, muutaman polttimon on joutunut vaihtamaan mutta eipä oikeastaan mitään muuta. Pieni tyhjäkäynnin aaltoilu loppui kaasuläppäkotelon puhdistuksella, menihän siihenkin hommaan semmonen viitisen minuuttia.
Koiranluut taitaa edessä hieman kolista, jos ne sitten kesärenkaitten vaihdon yhteydessä vaihtais uusiin.
Kulutus on vakiintunut tuohon 8,4-8,6 välille, ihan tankkaamalla mitattuna. Ajotietokone näyttää hieman enemmän.
Koiranluut taitaa edessä hieman kolista, jos ne sitten kesärenkaitten vaihdon yhteydessä vaihtais uusiin.
Kulutus on vakiintunut tuohon 8,4-8,6 välille, ihan tankkaamalla mitattuna. Ajotietokone näyttää hieman enemmän.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Pakkaskelit aiheutti pientä virranvähyysongelmaa, alkoi Volvo valittamaan alhaista akkujännitettä ja abs-jarruvikaa. Eihän siinä, varaosaliikkeestä uusi 100Ah akku vanhan 62Ah:n tilalle, eipähän valita enää
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Tankkaamalla on taas selvitty, kulutus pyörinyt aikalailla samoissa lukemissa. Toisen etuvilkun polttimonkannasta meni maapuolen liuska poikki, mutta korjaantui pienellä uudelleentaivutuksella, täytyy vaihtaa joskus myöhemmin uuteen. Etupään kolinaankaan ei ole tullut paneuduttua, välillä se kuuluu selkeästi, välillä ei ollenkaan. Kunhan nyt nuo pienemmät tiet ensin sulaa, niin voi renkaita vaihdellessa ihmetellä että mikä siellä kolajaa.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Hain polttimonkannan purkaamolta, matkaan tarttui neljällä kympillä lähes virheetön nahkaruori. Oli laitettu naulaan roikkumaan ja siitä tullut tuo pieni painauma yläreunaan
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Ratin ja kesärenkaat vaihtelin viime viikolla, samalla etiskelin keulan kolinaa. Nivelet ja koiranluut oli kaikki kunnossa, nyt kun on hieman tarkemmin ääntä kuunnellut ja tutkiskellut, niin se taitaa johtua etujousien alapäiden kumeista. Tai siis niiden puutteesta Täytyypä siis varmaankin sellaset tilailla.
Defa Patriotin sisätutkan herkkyys alkoi kyllästyttämään, joten kaivoin sen sisävalon takaa esille, vetäsin piuhan sivuleikkureilla poikki ja nakkasin tutkan lähimmän kuusen yläoksistoon
Defa Patriotin sisätutkan herkkyys alkoi kyllästyttämään, joten kaivoin sen sisävalon takaa esille, vetäsin piuhan sivuleikkureilla poikki ja nakkasin tutkan lähimmän kuusen yläoksistoon
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Yläpäät oli muistaakseni ehjät. vrcf.fi foorumin mukaan parhaimmat alakumit jousen ja iskarin väliin saa puutarhaletkusta tekemällä. Eli kuunnelkaamme vielä viikon verran *bong*-ääniä montuissa, siinähän ne samalla letkunpätkät tekee kun vaihtaa öljyt, tulpat ja polttoainesuodattimen. Johan se onkin 325tkm huollon aika, huoltovalokin on jo puoltoista kuukautta palanut
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Toissapäivänä vaihtelin öljyt ja tulpat, tänään vaihdoin vanhat tulpat takaisin. Boshilaisilla oli havaittavissa varsin kovaa nykimistä alakierroksilla, vanhoilla NGK:illa ei mitään murheita.
Moottorin ylä-taka tukikumi on mennyt rikki, samalla täytyy vaihtaa poikittaiskannakkeen päätyhelat kun nekin tuntuu melko löysiltä.
Moottorin ylä-taka tukikumi on mennyt rikki, samalla täytyy vaihtaa poikittaiskannakkeen päätyhelat kun nekin tuntuu melko löysiltä.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Pari viikkoa takaperin vaihdoin uudet moottorin yläpuoliset tukikumit. Tänään laitoin ikkunoihin tupakkimuovit ja kojelautakameram virittelin paikalleen. Ebaysta tilasin valmiiksi leikatut ikkunakalvot takaikkunoihin, jotka hieman nykyisiä tummemmat. Nykyiset kalvot on muutamasta kohdasta rypyillä ja muutama reikäkin niissä on.
Katsastukseenkin voisi viedä, loppuviikosta ajattelin kokeilla miten käy.
Katsastukseenkin voisi viedä, loppuviikosta ajattelin kokeilla miten käy.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Varmasti melko edullista ja edelleen laadukkaankin oloista autoilua. Toimenpidelistasi vaikuttaa toistaiseksi aika mitättömältä, Volvo ihan laatupeliltä vielä ikääntyneenpänäkin ja osaan arvata, että sidotun pääoman osuus lienee suomeksi sanottuna melko lailla mitätön. Oma uusi talousihme kuluttaa 5,5 lupauksista keskimäärin kaksi litraa enemmän, joka ei ole kuin litran vähempi kuin tuossa Volvossa. Bensa mitään maksa, kun raha "valuu viemäriin" ämpärikaupalla ainakin kuukausimittarilla pääoman alennusta mitaten. No, mitään täältä saa mukaansa, niin olkoon sitten niin.745 kirjoitti: Kulutus on vakiintunut tuohon 8,4-8,6 välille, ihan tankkaamalla mitattuna.
Vilkku oikealle rupes v**tuilemaan, viiksi irti, piirilevyn putsaus ja taas toimii.
Bilteman lisäpitkät xenoneilla laitoin keulalle, aiemmista asennuksista viisastuneena rosterisilla ylätuilla ja kilvenalusella
Bilteman lisäpitkät xenoneilla laitoin keulalle, aiemmista asennuksista viisastuneena rosterisilla ylätuilla ja kilvenalusella
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Tylsä peli tämmönen Volvo, bensaa tankkiin ja kovaa ajoa...
Joten siksipä juuri tuli hankittua harrastepeli, jota voi askarrella talven pimeinä iltoina. Chrysler LeBaron 318cid vuosimallia 1981. Ihan ensimmäitteeksi täytyy vaihtaa jarrutehostin ja valokatkaisija, jonka jälkeen voi käyttää katsastuskonttorilla ja ajaa tiluksille odottamaan jatkotoimenpiteitä
Joten siksipä juuri tuli hankittua harrastepeli, jota voi askarrella talven pimeinä iltoina. Chrysler LeBaron 318cid vuosimallia 1981. Ihan ensimmäitteeksi täytyy vaihtaa jarrutehostin ja valokatkaisija, jonka jälkeen voi käyttää katsastuskonttorilla ja ajaa tiluksille odottamaan jatkotoimenpiteitä
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Että tämmöinen ameriikanherkku
Jarrutehostimen sain korjattua kuntoon, enää ei jää poljin matkanvarrelle jumiin. Valonvaihtokytkimen johdotukseen täytyy perehtyä, kytkin pyörii jalkatilassa irrallaan ja ajovalot on pimeänä
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Juu, M-body eli perästä ja keulasta muutettu Aspen.
Alustahan on amerikkalaisille tyypillinen heteka (takana lehdet, keulassa vääntösauvat) varustettuna ylitehostetulla ohjauksella. Sen takia ajotuntuma on kuin kotisohvalla istuisi, ainoastaan sillä erotuksella että ikkunasta avautuva maisema vaihtelee
Alustahan on amerikkalaisille tyypillinen heteka (takana lehdet, keulassa vääntösauvat) varustettuna ylitehostetulla ohjauksella. Sen takia ajotuntuma on kuin kotisohvalla istuisi, ainoastaan sillä erotuksella että ikkunasta avautuva maisema vaihtelee
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Ainakin ASpeneissa oli aikoinaan ihan tyyppivikana, että takalehtijousien kiinityspisteet ovat hyvin korroosioherkkiä. Yks frendi aikoinaan sano, että jos on Aspenia tai vastaavaa ostamassa, tsekkaa ensin nuo kiinnityspisteet. Jos ne ovat ok, voi auton tutkimista jatkaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Takapää on ihan perusterve. Nuo reiät mitä löytyi on edessä rintapellin kohdilla, palkkien siäpuolella. Eli juuri toisessa tyypillisessä kohteessa.
Ja nuo päästöt. 02 oli 9,5 ja HC oli n.1700. Pakopiipan paikkaus ja sytkäosat vaihtoon sekä ehkä tuon nelireikäsen viriviri-edelbrockin putsaus niin pitäis päästä sallittuihin HC-arvoihin eli alle tonniin.
Ja nuo päästöt. 02 oli 9,5 ja HC oli n.1700. Pakopiipan paikkaus ja sytkäosat vaihtoon sekä ehkä tuon nelireikäsen viriviri-edelbrockin putsaus niin pitäis päästä sallittuihin HC-arvoihin eli alle tonniin.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Nyt on hyrsleri leimattu, käytin paikallisella jenkkipajalla säädettävänä. Öljynvaihto, kaasarin ja sytkän säätö sekä katsastus maksoi tarpeineen 100€, ei mikään ryöstöhinta. Nyt siirretty tiluksille odottelemaan paria pikkuremonttia:
-Etuikkunoiden nostimet jumittaa
-Keskuslukko osittain toimimaton, nupit liikahtaa katkaisijasta muttei vedä lukkoon asti
-Takaluukun lukkopesä vaihdettava
-Ajovaloumpiot vaihtoon
-Takavaloissa maavikaa
-Kardaanin ristikot
-Vanteet menee ehkä vaihtoon
-Toinen pakosarjan tiiviste vuotaa, myös ehkä koko putkiston muokkaus
Ompahan talveksi jotain tekemistä
-Etuikkunoiden nostimet jumittaa
-Keskuslukko osittain toimimaton, nupit liikahtaa katkaisijasta muttei vedä lukkoon asti
-Takaluukun lukkopesä vaihdettava
-Ajovaloumpiot vaihtoon
-Takavaloissa maavikaa
-Kardaanin ristikot
-Vanteet menee ehkä vaihtoon
-Toinen pakosarjan tiiviste vuotaa, myös ehkä koko putkiston muokkaus
Ompahan talveksi jotain tekemistä
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
JOS, tämä olisi minun auto, niin en vaihtaisi vanteita. Sopivat mielestäni hyvin juuri tuon ajan kanttijenkkeihin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Vanteethan on omalla tavallaan nätit, mutta...
.. tuo vanteen keskiosa on kumia, joka on vulkanoitu itse peltivanteeseen kiinni. 37 vuotta suomessa on tehnyt tehtävänsä ja vulkanointi on pettänyt, joten vanteet ovat alkaneet ruostua keskiosan alta ja ravistavat ajossa. Myöskään renkaantäyttöpistoolia ei meinannut saada venttiiliin ilman kumin veistämistä
.. tuo vanteen keskiosa on kumia, joka on vulkanoitu itse peltivanteeseen kiinni. 37 vuotta suomessa on tehnyt tehtävänsä ja vulkanointi on pettänyt, joten vanteet ovat alkaneet ruostua keskiosan alta ja ravistavat ajossa. Myöskään renkaantäyttöpistoolia ei meinannut saada venttiiliin ilman kumin veistämistä
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Käväsimpä kokeilemassa, miten pikkulohko lähtee käyntiin parin kuukauden seisonnan jälkeen. No hyvinhän se tietysti lähtee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XNuPotPJ4FM[/youtube]
Volvossa on viimeaikoina kuulunut ylimääräinen rallatus konehuoneesta, pikaisella tutkimuksella vaikuttais että laturin laakerit ovat käyttöikänsä loppupuolella
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XNuPotPJ4FM[/youtube]
Volvossa on viimeaikoina kuulunut ylimääräinen rallatus konehuoneesta, pikaisella tutkimuksella vaikuttais että laturin laakerit ovat käyttöikänsä loppupuolella
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Nuukapihinä ajattelin repiä keskiosat pois, mutta kyllä nää vanteet nyt lentää romukoppaan. Tökkäsin ruuvarin kumiosan ja vanteen väliin, renkaasta katosi ilma alapuolelta745 kirjoitti:Vanteethan on omalla tavallaan nätit, mutta...
.. tuo vanteen keskiosa on kumia, joka on vulkanoitu itse peltivanteeseen kiinni. 37 vuotta suomessa on tehnyt tehtävänsä ja vulkanointi on pettänyt, joten vanteet ovat alkaneet ruostua keskiosan alta ja ravistavat ajossa. Myöskään renkaantäyttöpistoolia ei meinannut saada venttiiliin ilman kumin veistämistä
Laitoin sitten uudet vanteet tilaukseen
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Hyrslerillä on tullut jo usiampi sata kilometriä ajeltua, muutaman polttimon on joutunut vaihtamaan ja lämppärin vesiletkun korjaamaan. Muuten varsin pienellä selvitty ja kulutuskin on ollut maltillinen 14,8l/100km
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Volvolle tuli aika lähteä, kun sattui sopivampi talviauto löytymään. Tuoreempaa kuvaa kun ei tähän hätään ole, niin laitetaan tuo kuva virka-asussa vuodelta 2006
Viimeksi muokannut 745, 29.5.2021 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen