Bercedeksen hairahdus Vol 2 ja 3
Siisti autohan se on. Ilmeisesti tässä on joku sporttipaketti kun näyttää ulkoa päin niin muhkealle?
Itse en ole koskaan ollut kaksiväristen penkkien suuri ystävä ja täytyy sanoa etten ole sitä vieläkään. Onneksi nuo ei ole kuitenkaan ihan pahimmasta päästä. Punaruskean sävy on ihan hyvä ja sitähän nuo penkit onneksi pääosin ovat.
Hyvä tarina ja kerro ihmeessä miten myyjä suhtautuu jälkimarkkinointiin.
Itse en ole koskaan ollut kaksiväristen penkkien suuri ystävä ja täytyy sanoa etten ole sitä vieläkään. Onneksi nuo ei ole kuitenkaan ihan pahimmasta päästä. Punaruskean sävy on ihan hyvä ja sitähän nuo penkit onneksi pääosin ovat.
Hyvä tarina ja kerro ihmeessä miten myyjä suhtautuu jälkimarkkinointiin.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Vastailen tässä noihin aikaisemmin esitettyihin kysymyksiin. Ensiksi vastaus kysymykseen, että miksi Touareq ja oliko muita vaihtoehtoina.
Se miten päädyin Touaregiin on itsellekin hiukan mysteeri. Kaikki taisi lähteä siitä, että aloin miettimään Phaetonille seuraajaa, kun sen aika tulee. Se aika ei todellakaan pitänyt olla vielä. Olin vakaasti sitä mieltä vielä pari kuukautta sitten, että seuraavakin auto on Phaeton, erilaisella sisustanvärityksellä ja joillakin lisäherkuilla ja mahdollisesti venytettynä versiona. Keräsin mobile.de:n "car parkiin" potentiaalisia Phaetoneja. Niinpä autokuume alkoi sykkiä, kuin elävä ahven poikamiehen etutaskussa kesäisissä lavatansseissa. Se alkoi olla menoa ja mieleen hiipi kaikenlaiset tekosyyt, jotka puolsivat autonvaihtoa. Ei se ole mies eikä mikään, joka ei pysty autonvaihtoa selittämään itselleen järkeväksi tai laskemaan kyseisen business casen niin, että velat muuttuu saataviksi.
Jossain vaiheessa havahduin siihen, että vaihtaminen samanlaiseen, vaikkakin hyvään vaihtoehtoon, ei vältäämättä lämmitä riittävän kauaa. Eli kuten jo aikaisemmin mainitsin, pelkän sisutuksen värin vaihtaminen ei riitä. Aloin myös haaveilemaan ehkä hiukan modernimmasta pelistä, enkä tiedä miksi, koska olen nuori (nelikymppinen), mutta vanhanliiton mies.
Tykästyin ilmajousiin, nelivetoon, hiljaisuuteen (tämä tarkoittaa lähinnä tuplalaseja) ja hyviin poppivehkeisiin. Ilmajousituksen puutteen takia mm. Volvo jäi pois laskuista (toki uudessa XC60:ssä ne on, mutta hinta on kova ja tuplalasit puuttuu). Olisinhan voinut toki tinkiä vaatimuksista tai alkaa tekemään kompromissejä, mutta siihen en tietenkään halunnut alkaa heti kättelyssä.
Näillä em. spekseillä aloin siis kartoittamaan autoja mobilesta. Kun laittoi edellä mainittujen asioiden lisäksi hakuehtoihin tietyn maksimihinnan ja kilometrimäärän, niin jäljelle jäi oikeastaan Audi A6 ja A7 (seiskaa oli aika vähän siihen hintaan tarjolla), Phaeton, Touareg ja 5-sarjan Bemareita. Taisi olla myös Audi Q7, mutta se oli sitä vanhempaa mallia ja en tykännyt sen sisustasta.
A6 ja A7 Audeissa on S-tronic ja pienellä googletuksella löysin niin paljon huonoja kokemuksia, joten se jäi pois hakuehdoista. Harmi, koska jotenkin Audi oli houkutteleva, niin varusteiden kuin ulkonäön perusteella. Bemari on hieno auto, mutta se ei vaan jotekin kiinnosta, syy ei varmasti ole Bemarissa vaan minussa. Antakaa se anteeksi. Phaeton käytiin jo läpi, joten hakutuloksista kelpuutin mukaan sen lisäksi Touaregin. Touaregiakin saa rautajousilla ja ne oli helppo sulkea pois jo pelkän sisustakuvan takia (penkkien välissä pitää olla kaksi pylpyrää) ja DynAudion stereot erotti kun tihrusti kaiuttimien merkintöjä.
Näin siis loogisesti selitän mustaa valkoiseksi ja väitän, että valitsin maastoauton järkisyillä vaikka oikeasti tunteet vei miestä kuin litran mittaa ja sen seurauksen tili huutaa hoosiaannaa.
Ehkä vielä jonain päivänä tiedän oikeasti mitä haluan ja ennen kaikkea miksi.
Se miten päädyin Touaregiin on itsellekin hiukan mysteeri. Kaikki taisi lähteä siitä, että aloin miettimään Phaetonille seuraajaa, kun sen aika tulee. Se aika ei todellakaan pitänyt olla vielä. Olin vakaasti sitä mieltä vielä pari kuukautta sitten, että seuraavakin auto on Phaeton, erilaisella sisustanvärityksellä ja joillakin lisäherkuilla ja mahdollisesti venytettynä versiona. Keräsin mobile.de:n "car parkiin" potentiaalisia Phaetoneja. Niinpä autokuume alkoi sykkiä, kuin elävä ahven poikamiehen etutaskussa kesäisissä lavatansseissa. Se alkoi olla menoa ja mieleen hiipi kaikenlaiset tekosyyt, jotka puolsivat autonvaihtoa. Ei se ole mies eikä mikään, joka ei pysty autonvaihtoa selittämään itselleen järkeväksi tai laskemaan kyseisen business casen niin, että velat muuttuu saataviksi.
Jossain vaiheessa havahduin siihen, että vaihtaminen samanlaiseen, vaikkakin hyvään vaihtoehtoon, ei vältäämättä lämmitä riittävän kauaa. Eli kuten jo aikaisemmin mainitsin, pelkän sisutuksen värin vaihtaminen ei riitä. Aloin myös haaveilemaan ehkä hiukan modernimmasta pelistä, enkä tiedä miksi, koska olen nuori (nelikymppinen), mutta vanhanliiton mies.
Tykästyin ilmajousiin, nelivetoon, hiljaisuuteen (tämä tarkoittaa lähinnä tuplalaseja) ja hyviin poppivehkeisiin. Ilmajousituksen puutteen takia mm. Volvo jäi pois laskuista (toki uudessa XC60:ssä ne on, mutta hinta on kova ja tuplalasit puuttuu). Olisinhan voinut toki tinkiä vaatimuksista tai alkaa tekemään kompromissejä, mutta siihen en tietenkään halunnut alkaa heti kättelyssä.
Näillä em. spekseillä aloin siis kartoittamaan autoja mobilesta. Kun laittoi edellä mainittujen asioiden lisäksi hakuehtoihin tietyn maksimihinnan ja kilometrimäärän, niin jäljelle jäi oikeastaan Audi A6 ja A7 (seiskaa oli aika vähän siihen hintaan tarjolla), Phaeton, Touareg ja 5-sarjan Bemareita. Taisi olla myös Audi Q7, mutta se oli sitä vanhempaa mallia ja en tykännyt sen sisustasta.
A6 ja A7 Audeissa on S-tronic ja pienellä googletuksella löysin niin paljon huonoja kokemuksia, joten se jäi pois hakuehdoista. Harmi, koska jotenkin Audi oli houkutteleva, niin varusteiden kuin ulkonäön perusteella. Bemari on hieno auto, mutta se ei vaan jotekin kiinnosta, syy ei varmasti ole Bemarissa vaan minussa. Antakaa se anteeksi. Phaeton käytiin jo läpi, joten hakutuloksista kelpuutin mukaan sen lisäksi Touaregin. Touaregiakin saa rautajousilla ja ne oli helppo sulkea pois jo pelkän sisustakuvan takia (penkkien välissä pitää olla kaksi pylpyrää) ja DynAudion stereot erotti kun tihrusti kaiuttimien merkintöjä.
Näin siis loogisesti selitän mustaa valkoiseksi ja väitän, että valitsin maastoauton järkisyillä vaikka oikeasti tunteet vei miestä kuin litran mittaa ja sen seurauksen tili huutaa hoosiaannaa.
Ehkä vielä jonain päivänä tiedän oikeasti mitä haluan ja ennen kaikkea miksi.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Tulevaisuutta ajatellen tälläkin hetkellä mm. Audin A6:ssakin löytyy tippejä kun valitsee vain oikean version moottoreista
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/a6 ... gines.html#
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/a6 ... gines.html#
Järkisyyt nelivetoon ja korotettuun maavaraan löytyy meidän tiestöstä. Tänään taas nähtiin mitä se tarkoittaa käytännössä kun autossa on vähän enemmän maavaraa. Uskaltaa ja pystyy ajamaan ilman, että tarvitsee pelätä jokaista töyssyä ja hidastemöykkyä.bercedes menz kirjoitti: Näin siis loogisesti selitän mustaa valkoiseksi ja väitän, että valitsin maastoauton järkisyillä
Touareg korkeampana autona antaa myös sinulle mahdollisuuden nähdä tapahtumia vähän ylempää. Aika ratkaisevaa kun eteen tulee hirvi, peura tai kauris. Varsinkin tuo hirvi on sellainen otus, että sen kohtaaminen autolla ei kiinnosta yhtään.
Neliveto... Sitä ei tarvitse edes perustella. Ensimmäiset liukkaat, aurauksen unohtanut aurakuski. Nelikolla voi olettaa pääsevänsä ilman ongelmia.
Kaikkinensa olet kyllä ostanut upean auton. Mielenkiinnolla luemme jatkoa jälkimarkkinoinnista ja verottamisesta. Sehän nyt on tiedossa, että verottaja tulee tästä tykkäämään.
Varusteista. Tuo 230V pistoke on kyllä hyvä lisä. Kaverin superbissa on sama varuste ja kuulemma takapenkin väellä ahkerassa käytössä.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Totta, täytyisi löytyä myös enemmän pitoa pankkitililtä.jkvi kirjoitti:Tulevaisuutta ajatellen tälläkin hetkellä mm. Audin A6:ssakin löytyy tippejä kun valitsee vain oikean version moottoreista
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/a6 ... gines.html#
Hyvä tietää tulevaisuuden varalle...älä prkl ala yllyttämään!
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Sitten muutama sana ostamastani Touaregistä.
Malliltaan on 3,0 Tdi V6, laatikko on 8-vaihteinen tiptronic, heposia 245hv ja väännöstä en edes tiedä. Ei ole kuitenkaan mikään tykki. Euroopassa 90% Touaregeista myydään 3-litraisella dieselillä. Tämä ei siis taida olla se Bluemotion (jossa 262hv) eli mihinkään pissaleikkeihin ei tarvitse alkaa "vaan" riesana on pelkkä hiukkassuodatin ja EGR-hässäkät. Tästä on olemassa myös "eko-versio", jossa on 204-heppaa.
Autowikin mukaan:
Pituus: 4795 mm
Leveys: 1940
Korkeus: 1709
Akseliväli: 2893 mm
Tyhjäpaino: 2103 – 2315 kg
Varustetasona on exclusive, jonka mukana taitaa tulla ainakin
- takailmastointi (ehkä myös lämmitettävä ratti)
- sähköpenkit muistilla
- olisko 20-tuuman vanteet myös tuon varustepaketin tuotosta?
- ja jotain kromilistoja sisä- ja ulkopuolelle, osa valaistuja
Sisävalaistus on tässä versiossa punainen (uudemmassa on muuttunut valkoiseksi).
Selvittelen jossain vaiheessa, että mitä muuta varustepakettiin kuuluu, mutta takaluukku aukeaa ja sulkeutuu sähköisesti. Vakkari säätelee vauhtia muiden mukaan ja pitää etäisyyden, kaistavahti tärisyttää ikävästi rattia, joten on pakko opetella käyttämään vilkkua (tai kytkeä vahti pois), kuolleen kulman vahdin taisin jo mainita aikaisemmin. Auto kyttää nopeusrajoituksia mun puolesta, joten ehkä sakkojakin on helpompi väistellä. Valitettavasti kameratolpat ei näy navissa. Tutkien lisäksi on peruutuskamera.
Lisävarusteena on ainakin
- DynAudion stereot
- ilmajouset
- lasikatto
Takalasit on tehdastummennetut, en tiedä onko lisävaruste vai kuuluuko varustepakettiin. Ja lisäksi takapenkillä on sivuverhot. Odotan innolla toimistohetkiä ja puhelinpalaverejä takapenkin rauhassa...
Eilen löysin auton hanskalokerosta keltaisen vivun, jossa on jonkinlaisen nuotin kuva ja josta vetämällä laskeutuu esiin cd-soitin ja muutama muistikortin paikka.
Takapenkit kaatuvat kolmessa eri osassa ja selkänojan kulmaa saa säädettyä. Takapenkkejä saa myös siirrettyä eteenpäin 160mm, jolloin tavaratila on aika iso (jalkatila pieni).
En tiedä vaikuttaako exclusive-paketti ulkonäköön jollain tavalla. Joku jo kyselikin ulkonäöstä tai muhkeudesta eli monessa kuvassa auto on sportti-asetuksella eli matalimmillaan, yleensä ajan normaalikorkeudella ja lisäksi on valittavana comfort, jolloin ajajan hattu ei varmasti tipu silmille, sen veraan pehmeää on meno. Tällöin auto on niin korkealla, että vakiovarustukseen tarvittaisiin köysitikkaat. Yli 140km/h nopeuksissa auto ilmeisesti laskee itseään alas.
Koska tekniikasta en ymmärrä mitään, niin Autowiki kertoo voimansiirrosta seuraavaa:
Perusmallin nelivetojärjestelmänä on nyt Torsen-perustainen 4MOTION. Normaalitilanteessa voima jakautuu etu- ja taka-akselin välillä suhteessa 40/60. Tarvittaessa Torsen -tasauspyörästö muuttaa voimanjakoa jopa 40 prosenttiyksikköä etu- ja taka-akseleiden välillä (20/80...60/40), portaattomasti ja ilman viivettä. Kaikissa Volkswagen 4MOTION-malleissa on vakiona ajonvakautusjärjestelmä, joka sisältää hätäjarrutusassistentin, elektronisen tasauspyörästönlukituksen (EDS) sekä ASR-vetoluistonrajoituksen.
Maastokelpoisempaa autoa tarvitseville ostajille Touareg tarjoaa 4XMOTION-paketin, jonka mukana tulee kaksinopeuksinen, lukittava keskitasauspyörästö sekä taka-akselin perälukko. Alennusvaihteisto yhdistettynä sähköisesti lukittaviin keski- ja takatasauspyörästöihin mahdollistaa hyvät maasto-ominaisuudet. Kuljettaja lukitsee tasauspyörästön lukot keskikonsolista kiertokytkimestä, jonka jälkeen käytössä on, ajoalustan ja renkaiden pidon niin salliessa, jopa 100 prosentin (45°) nousukyky.
Touaregin maastokelpoisuutta voi parantaa entisestään Terrain-Tech -paketilla, jolla vakiomallin 22 sentin maavaraa voi lisätä teräsjousiversiossa 10-15 milliä ja ilmajousien kanssa jopa 30 milliä. Maastoajoa helpottaa vielä Off-Road -järjestelmä, joka hallinnoi luistonestoa, jarruja ja tasauspyörästön lukitusta. Lisäksi järjestelmään kuuluu alamäkihidastin.
(taitaa kuvassa olla pölyä, joka näkyy pianolakatussa pinnassa aika hyvin)
Oletan, että valot ovat varmaan yhtä huonot kuin muissakin Volkkareissa, mutta jostain luin, että niihinkin on tehty jotain parannusta ja automatiikkaa, mutta sen näkee viimeistään syksyllä.
Malliltaan on 3,0 Tdi V6, laatikko on 8-vaihteinen tiptronic, heposia 245hv ja väännöstä en edes tiedä. Ei ole kuitenkaan mikään tykki. Euroopassa 90% Touaregeista myydään 3-litraisella dieselillä. Tämä ei siis taida olla se Bluemotion (jossa 262hv) eli mihinkään pissaleikkeihin ei tarvitse alkaa "vaan" riesana on pelkkä hiukkassuodatin ja EGR-hässäkät. Tästä on olemassa myös "eko-versio", jossa on 204-heppaa.
Autowikin mukaan:
Pituus: 4795 mm
Leveys: 1940
Korkeus: 1709
Akseliväli: 2893 mm
Tyhjäpaino: 2103 – 2315 kg
Varustetasona on exclusive, jonka mukana taitaa tulla ainakin
- takailmastointi (ehkä myös lämmitettävä ratti)
- sähköpenkit muistilla
- olisko 20-tuuman vanteet myös tuon varustepaketin tuotosta?
- ja jotain kromilistoja sisä- ja ulkopuolelle, osa valaistuja
Sisävalaistus on tässä versiossa punainen (uudemmassa on muuttunut valkoiseksi).
Selvittelen jossain vaiheessa, että mitä muuta varustepakettiin kuuluu, mutta takaluukku aukeaa ja sulkeutuu sähköisesti. Vakkari säätelee vauhtia muiden mukaan ja pitää etäisyyden, kaistavahti tärisyttää ikävästi rattia, joten on pakko opetella käyttämään vilkkua (tai kytkeä vahti pois), kuolleen kulman vahdin taisin jo mainita aikaisemmin. Auto kyttää nopeusrajoituksia mun puolesta, joten ehkä sakkojakin on helpompi väistellä. Valitettavasti kameratolpat ei näy navissa. Tutkien lisäksi on peruutuskamera.
Lisävarusteena on ainakin
- DynAudion stereot
- ilmajouset
- lasikatto
Takalasit on tehdastummennetut, en tiedä onko lisävaruste vai kuuluuko varustepakettiin. Ja lisäksi takapenkillä on sivuverhot. Odotan innolla toimistohetkiä ja puhelinpalaverejä takapenkin rauhassa...
Eilen löysin auton hanskalokerosta keltaisen vivun, jossa on jonkinlaisen nuotin kuva ja josta vetämällä laskeutuu esiin cd-soitin ja muutama muistikortin paikka.
Takapenkit kaatuvat kolmessa eri osassa ja selkänojan kulmaa saa säädettyä. Takapenkkejä saa myös siirrettyä eteenpäin 160mm, jolloin tavaratila on aika iso (jalkatila pieni).
En tiedä vaikuttaako exclusive-paketti ulkonäköön jollain tavalla. Joku jo kyselikin ulkonäöstä tai muhkeudesta eli monessa kuvassa auto on sportti-asetuksella eli matalimmillaan, yleensä ajan normaalikorkeudella ja lisäksi on valittavana comfort, jolloin ajajan hattu ei varmasti tipu silmille, sen veraan pehmeää on meno. Tällöin auto on niin korkealla, että vakiovarustukseen tarvittaisiin köysitikkaat. Yli 140km/h nopeuksissa auto ilmeisesti laskee itseään alas.
Koska tekniikasta en ymmärrä mitään, niin Autowiki kertoo voimansiirrosta seuraavaa:
Perusmallin nelivetojärjestelmänä on nyt Torsen-perustainen 4MOTION. Normaalitilanteessa voima jakautuu etu- ja taka-akselin välillä suhteessa 40/60. Tarvittaessa Torsen -tasauspyörästö muuttaa voimanjakoa jopa 40 prosenttiyksikköä etu- ja taka-akseleiden välillä (20/80...60/40), portaattomasti ja ilman viivettä. Kaikissa Volkswagen 4MOTION-malleissa on vakiona ajonvakautusjärjestelmä, joka sisältää hätäjarrutusassistentin, elektronisen tasauspyörästönlukituksen (EDS) sekä ASR-vetoluistonrajoituksen.
Maastokelpoisempaa autoa tarvitseville ostajille Touareg tarjoaa 4XMOTION-paketin, jonka mukana tulee kaksinopeuksinen, lukittava keskitasauspyörästö sekä taka-akselin perälukko. Alennusvaihteisto yhdistettynä sähköisesti lukittaviin keski- ja takatasauspyörästöihin mahdollistaa hyvät maasto-ominaisuudet. Kuljettaja lukitsee tasauspyörästön lukot keskikonsolista kiertokytkimestä, jonka jälkeen käytössä on, ajoalustan ja renkaiden pidon niin salliessa, jopa 100 prosentin (45°) nousukyky.
Touaregin maastokelpoisuutta voi parantaa entisestään Terrain-Tech -paketilla, jolla vakiomallin 22 sentin maavaraa voi lisätä teräsjousiversiossa 10-15 milliä ja ilmajousien kanssa jopa 30 milliä. Maastoajoa helpottaa vielä Off-Road -järjestelmä, joka hallinnoi luistonestoa, jarruja ja tasauspyörästön lukitusta. Lisäksi järjestelmään kuuluu alamäkihidastin.
(taitaa kuvassa olla pölyä, joka näkyy pianolakatussa pinnassa aika hyvin)
Oletan, että valot ovat varmaan yhtä huonot kuin muissakin Volkkareissa, mutta jostain luin, että niihinkin on tehty jotain parannusta ja automatiikkaa, mutta sen näkee viimeistään syksyllä.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Auto katsastettu tänään, välyksiä ei läytynyt vieläkään. Tarrakilvet saatu ja 6.6. mennessä pitäisi saada tehtyä veroilmoitus.
Vaimo valisti minua (kuten yleensä) ja tässä auton tiedot:
https://www.auto-data.net/fi/volkswagen ... tion-18461
Vääntö on 550Nm. Huippunopeus on 218km/h, mittarin mukaan tuli ajettua 210km/h.
Olisko tää sittenkin ureavehje, koska näyttää olevan Bluemotion...
Vaimo valisti minua (kuten yleensä) ja tässä auton tiedot:
https://www.auto-data.net/fi/volkswagen ... tion-18461
Vääntö on 550Nm. Huippunopeus on 218km/h, mittarin mukaan tuli ajettua 210km/h.
Olisko tää sittenkin ureavehje, koska näyttää olevan Bluemotion...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 01.6.2018 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tokkopa on tehty mitään. On vaan toivottu, että kehitysmaiden ihmiset tulee ja hakee nämä pois likaamasta Saksalaisten ympäristöä. Ja näinhän siinä kävikin.Von kempf kirjoitti:Onko tuohon moottoriin jo saksassa tehty ohjelmistopäivitys päästö skandaalin
seurauksena ? Tuleeko siitä joku merkintä rekisteri otteeseen ?
Päästöluokka Euro 5 ja Co2-päästöt 189g/km
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ainakaan mulle asti ei ole tullut lappua moisesta ekoteosta. Täytyy varmaan virittää pihalle kamerat, niin näkee milloin Ville Komsi ja Osmo Soininvaara hiipivät tontilla ja kahlitsevat itsensä autoon Koijärven hengessä.Pappi kirjoitti:Omassa vag konsernin kansanautossa oli erillinen todistus tehdystä päivityksestä. Merkintä huoltokirjassa kampanjakoodilla ja a4 kokoinen todistus tehdystä ympäristöteosta. Eikä tuo edes savuta
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tänään katsastin auton ja siellä ei ainakaan puhuttu mitään tällaisista asioista eikä päästöistä muutenkaan. Ihan normaalisti laittoi anturin putkeen ja polkaisi kaasua.Von kempf kirjoitti:Oliko siinä jokin aikaraja johonka mennessä pitää olla päivitetty muuten tulee hylsy katastuksessa . Näin olin ymmärtänyt jostain lukeneeni .
Volkkari tietäjät vois kertoa jos parempaa tietoa .
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Sen verran lienee uutuudenviehätystä ja vielä kun GLE puhui vahoista, niin tuli vahattua autoa itse monen vuoden tauon jälkeen. Laitoin kaksi kerrosta Colliniteä pintaan.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Hiljaisuus päättyy ja tiedote alkaa:
Aluksi syy vietettyyn hiljaiseen hetkeen. Eli en viitsinyt enää rasittaa palstaveljiä jokaisella pienellä rasauksella ja detaljilla vaan ajattelin päivittää keskustelua, jahka on jotain konkreettista.
Myyjä on ollut hissukseen ja mobilen palautteen kautta suolasin liikkeen oikein huolella. Ei sinänsä, että olisin vaatinut heiltä mahdottomia, edes yhteydenotto olisi ollut kiva. No, tuon suolauksen jälkeen en edes odottanut heiltä mitään eli kansi kiinni ja kuulemiin, nyt oli aika katsoa eteenpäin.
Rengasjumppaa osat 1-17:
Auton tärinää selviteltiin rengasliikkeen kanssa huolella. Tasapainotettiin renkaita joitakin kertoja, vaihdeltiin renkaiden paikkoja ja kiristettiin VW:n ohjeiden mukaisesti (renkaiden kiristyksestä ja tasapainotuksesta löytyy VW:n 9-sivuinen ohje ). Lopputuloksena se, että vaikka rengasliike väittää vanteita suoraksi niin joku kierous niissä taitaa olla. Kun tärinä ei muuttunut rengasjumpalla oikein suuntaan tai toiseen, paitsi siltä osin, että kun eturenkaat (jotka olivat rengasliikkeen mukaan paremmat) siirrettiin taakse ja takarenkaat eteen niin ratin tärinä vaimeni selkeästi ja perässä alkoi tuntua pientä pompottelua. Ilmeisesti noiden vanteiden pyöreys eli kierous pitäisi mittauttaa oikein asianmukaisesti, jotta päästään kiinni juurisyyhyn.
Vanteiden metsästys osa I:
Näin ollen aloinkin katsomaan toisia 20-tuumaisia vanteita. Löysinkin netistä Q7:an alla olleet vanteet, joissa loppuunkuluneet renkaat. Hinta oli sopiva ja vanteet ihan mukavan näköiset. Joten, kun kävin eräänä maanantaina Pohjanmaalla työreissussa niin ajoin sieltä kotiin Jyväskylän kautta, jossa otin vanteet kyytiin. Sanoin myyjälle ostotilanteessa pariinkin otteeseen, notta "jos vanteet eivät ole suorat niin tuon ne takaisin". Kotinurkille päästyäni vein vanteet tuttuun rengaspajaan ja sietä oltiinkin tiistaina yhteydessä ihan videon kera, että paskan möivät. Eli nämäkin vanteet olivat kierot ja kun renkaat otettiin pois vanteilta, niin jokaisessa vanteiden sisäpinnassa oli isot vauriot. Voihan vattu! Soitin samantien myyjälle, notta "tuon vanteet takaisin tämän viikon sunnuntaina, kun olen matkalla työreissulle Lappiin". Luurin päässä todettiin vain, että "ok". Jäi siis nähtäväksi millainen paini on sunnuntaina tiedossa, jotta saa rahat takaisin.
Sitten alkoi suorien vanteiden metsästys osa II.
Elettiin tiistai-iltaa ja selasin nettiä kuin heikkopäinen, aikaa uusien vanteiden ja renkaiden saamiselle ei ollut paljoa. Sunnuntaina oli nääs tuhannen kilometrin ajo pohjoiseen ja silloin auto ei saanut täristä. Muistattehan, että olen hyvin hyvin hyvin allerginen täriseville autoille.
Ongelmana vanteiden etsimisessä on se, että yleensä kun löytyy hyvät vanteet niin ne maksaa paljon ja on "aivan väärällä puolella Suomea". Ja kun transaktiolla oli taas kiire, niin "kuspäisten lasten" eli vituiksi menevien kauppojen mahdollisuus oli suuri.
Soittelin Ylöjärveläiselle taksikuski-Kakelle, joka myi netin syövereissä 18-tuumaisia vanteita (Q7:ssa olleet) ja jotakuinkin ajamattomia Nokian Hakkapeliitta 2 kitkoja. Noihin kun hommaa kesärenkaat, niin niillä mentäisiin tämä kesä ja kitkoilla talvi. Win-Win!. Hinta oli uusiin verrattuna halpa, mutta silti suolainen siihen verrattuna, kuinka paljon olin ajatellut niihin sijoittaa. No, homma ratkesi sillä, että Kake prkl ei vastannut.
Netinselaaminen jatkui ja löysin uudet Touaregin vanteet. Otin yhteyttä myyjään Toivakkaan, joka ilmoitti, että kyseiset vanteet on myyty noin kaksi vuotta sitten. Jostain syystä ilmoitus oli edelleen netissä.
Jatkoin etsimistä...kunnes Kake soitteli takaisinpäin. Kysyin vanteista ja ajattelin mielessäni, että sekin myynti-ilmoitus oli vanha. Kake ilmoitti, että vanne-rengaspaketti oli edelleen olemassa ja ilmoitus ei ollut kovinkaan vanha. Kyselin, että mihin hintaan sen saa, jos tulen hakemaan? Sain vastaukseksi aivan helkkarin pienen hinnan verrattuna siihen paljonko netti-ilmoituksessa pyydettiin. Onneksi en alkanut itse tarjoamaan mitään summaa. Kröhin kurkkuani ja nieleskelin intoani ja aloin sopia hakuaikaa. Sovimme hakuajan seuraavaksi aamuksi Ylöjärven Shellin lähistölle.
Aamulla paikalle ja siellä Kake jo odotteli taksinsa kanssa. Renkaat ja vanteet näyttivät hyviltä ja suoritimme rahojen vaihdon vanteisiin. Kävi ilmi, että Kakella oli kyseinen paketti Tori.fi:ssä ja minä olin katsonut jotain vanhaa ilmoitusta, jostain toisaalta, siinä siis syy hintaeroon. Samalla siinä höpistessä tuli puheeksi, että hänellä olisi 18-tuumaiset melkein ajamattomat Michelinin kesärenkaat, jotka olivat jääneet Porsche Cayennen alta. Kake oli nääs tehnyt jonkinlaista autokauppaa aikaisemmin ja nämä kummatkin oli jääneet sieltä yli (sekä Audin, että Porschen omistajat olivat hankkineet isommat vanteet alle). Sovimme Kaken kanssa alustavan hinnan, joka oli halpa. Olin kuitenkin ajatellut, että tuttu rengasdiileri hommaa mulle 18-tuumaiset kesärenkaat, joten jätin Kaken kesärenkaat vielä toistaiseksi ostamatta. Renkaat olivat sitäpaitsi tällä hetkellä Kurussa ja mulla oli nelipyöräsuuntaus sovittuna klo 0900 Lempäälään.
Juu, olin ollut tiistaina nelipyöräsuuntauksessa ja auto oli saatu menemään ihan suoraan, mutta samalla ratti meni vinoon. Nyt oli siis vuorossa ratin suoristus. Nyt oli siis keskiviikko ja käytännössä oli perjantaihin asti aikaa saada ratti suoraan ja toiset renkaat alle...
Aluksi syy vietettyyn hiljaiseen hetkeen. Eli en viitsinyt enää rasittaa palstaveljiä jokaisella pienellä rasauksella ja detaljilla vaan ajattelin päivittää keskustelua, jahka on jotain konkreettista.
Myyjä on ollut hissukseen ja mobilen palautteen kautta suolasin liikkeen oikein huolella. Ei sinänsä, että olisin vaatinut heiltä mahdottomia, edes yhteydenotto olisi ollut kiva. No, tuon suolauksen jälkeen en edes odottanut heiltä mitään eli kansi kiinni ja kuulemiin, nyt oli aika katsoa eteenpäin.
Rengasjumppaa osat 1-17:
Auton tärinää selviteltiin rengasliikkeen kanssa huolella. Tasapainotettiin renkaita joitakin kertoja, vaihdeltiin renkaiden paikkoja ja kiristettiin VW:n ohjeiden mukaisesti (renkaiden kiristyksestä ja tasapainotuksesta löytyy VW:n 9-sivuinen ohje ). Lopputuloksena se, että vaikka rengasliike väittää vanteita suoraksi niin joku kierous niissä taitaa olla. Kun tärinä ei muuttunut rengasjumpalla oikein suuntaan tai toiseen, paitsi siltä osin, että kun eturenkaat (jotka olivat rengasliikkeen mukaan paremmat) siirrettiin taakse ja takarenkaat eteen niin ratin tärinä vaimeni selkeästi ja perässä alkoi tuntua pientä pompottelua. Ilmeisesti noiden vanteiden pyöreys eli kierous pitäisi mittauttaa oikein asianmukaisesti, jotta päästään kiinni juurisyyhyn.
Vanteiden metsästys osa I:
Näin ollen aloinkin katsomaan toisia 20-tuumaisia vanteita. Löysinkin netistä Q7:an alla olleet vanteet, joissa loppuunkuluneet renkaat. Hinta oli sopiva ja vanteet ihan mukavan näköiset. Joten, kun kävin eräänä maanantaina Pohjanmaalla työreissussa niin ajoin sieltä kotiin Jyväskylän kautta, jossa otin vanteet kyytiin. Sanoin myyjälle ostotilanteessa pariinkin otteeseen, notta "jos vanteet eivät ole suorat niin tuon ne takaisin". Kotinurkille päästyäni vein vanteet tuttuun rengaspajaan ja sietä oltiinkin tiistaina yhteydessä ihan videon kera, että paskan möivät. Eli nämäkin vanteet olivat kierot ja kun renkaat otettiin pois vanteilta, niin jokaisessa vanteiden sisäpinnassa oli isot vauriot. Voihan vattu! Soitin samantien myyjälle, notta "tuon vanteet takaisin tämän viikon sunnuntaina, kun olen matkalla työreissulle Lappiin". Luurin päässä todettiin vain, että "ok". Jäi siis nähtäväksi millainen paini on sunnuntaina tiedossa, jotta saa rahat takaisin.
Sitten alkoi suorien vanteiden metsästys osa II.
Elettiin tiistai-iltaa ja selasin nettiä kuin heikkopäinen, aikaa uusien vanteiden ja renkaiden saamiselle ei ollut paljoa. Sunnuntaina oli nääs tuhannen kilometrin ajo pohjoiseen ja silloin auto ei saanut täristä. Muistattehan, että olen hyvin hyvin hyvin allerginen täriseville autoille.
Ongelmana vanteiden etsimisessä on se, että yleensä kun löytyy hyvät vanteet niin ne maksaa paljon ja on "aivan väärällä puolella Suomea". Ja kun transaktiolla oli taas kiire, niin "kuspäisten lasten" eli vituiksi menevien kauppojen mahdollisuus oli suuri.
Soittelin Ylöjärveläiselle taksikuski-Kakelle, joka myi netin syövereissä 18-tuumaisia vanteita (Q7:ssa olleet) ja jotakuinkin ajamattomia Nokian Hakkapeliitta 2 kitkoja. Noihin kun hommaa kesärenkaat, niin niillä mentäisiin tämä kesä ja kitkoilla talvi. Win-Win!. Hinta oli uusiin verrattuna halpa, mutta silti suolainen siihen verrattuna, kuinka paljon olin ajatellut niihin sijoittaa. No, homma ratkesi sillä, että Kake prkl ei vastannut.
Netinselaaminen jatkui ja löysin uudet Touaregin vanteet. Otin yhteyttä myyjään Toivakkaan, joka ilmoitti, että kyseiset vanteet on myyty noin kaksi vuotta sitten. Jostain syystä ilmoitus oli edelleen netissä.
Jatkoin etsimistä...kunnes Kake soitteli takaisinpäin. Kysyin vanteista ja ajattelin mielessäni, että sekin myynti-ilmoitus oli vanha. Kake ilmoitti, että vanne-rengaspaketti oli edelleen olemassa ja ilmoitus ei ollut kovinkaan vanha. Kyselin, että mihin hintaan sen saa, jos tulen hakemaan? Sain vastaukseksi aivan helkkarin pienen hinnan verrattuna siihen paljonko netti-ilmoituksessa pyydettiin. Onneksi en alkanut itse tarjoamaan mitään summaa. Kröhin kurkkuani ja nieleskelin intoani ja aloin sopia hakuaikaa. Sovimme hakuajan seuraavaksi aamuksi Ylöjärven Shellin lähistölle.
Aamulla paikalle ja siellä Kake jo odotteli taksinsa kanssa. Renkaat ja vanteet näyttivät hyviltä ja suoritimme rahojen vaihdon vanteisiin. Kävi ilmi, että Kakella oli kyseinen paketti Tori.fi:ssä ja minä olin katsonut jotain vanhaa ilmoitusta, jostain toisaalta, siinä siis syy hintaeroon. Samalla siinä höpistessä tuli puheeksi, että hänellä olisi 18-tuumaiset melkein ajamattomat Michelinin kesärenkaat, jotka olivat jääneet Porsche Cayennen alta. Kake oli nääs tehnyt jonkinlaista autokauppaa aikaisemmin ja nämä kummatkin oli jääneet sieltä yli (sekä Audin, että Porschen omistajat olivat hankkineet isommat vanteet alle). Sovimme Kaken kanssa alustavan hinnan, joka oli halpa. Olin kuitenkin ajatellut, että tuttu rengasdiileri hommaa mulle 18-tuumaiset kesärenkaat, joten jätin Kaken kesärenkaat vielä toistaiseksi ostamatta. Renkaat olivat sitäpaitsi tällä hetkellä Kurussa ja mulla oli nelipyöräsuuntaus sovittuna klo 0900 Lempäälään.
Juu, olin ollut tiistaina nelipyöräsuuntauksessa ja auto oli saatu menemään ihan suoraan, mutta samalla ratti meni vinoon. Nyt oli siis vuorossa ratin suoristus. Nyt oli siis keskiviikko ja käytännössä oli perjantaihin asti aikaa saada ratti suoraan ja toiset renkaat alle...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Matkalla Lempäälään kävin Kolmenkulman ABC:llä tankkaamassa ja sain Kakelta puhelun. Hän oli oma-aloitteisesti tingannut hinnasta vielä vähän pois ja kertoi hakevansa renkaat Kurusta mulle tämän päivän aikana ja tuovansa ne haluaamaani paikkaan Tampereelle. Hän oli siis haistanut, että nyt renkaista voisi päästä eroon ja jollain oli houkuteltava meikäläinen ostomoodiin. No, laskeskelin itsekseni, että diili oli hyvä: renkaat oli merkkirenkaat, jotakuinkin ajamattomat ja ne tuotaisiin mulle. Koko homman hinta oli edelleen selvästi halvempi kuin sen Kaken ilmoituksen, jonka perusteella otin häneen yhteyttä ja jossa oli vain yhdet renkaat ja vanteet.
Tämän laskutoimituksen lopputulemana totesin, että nyt olisi mahdollisuus seuraavaan lopputulokseen:
- minulla olisi kesärenkaat ja vanteet, jotka eivät täristäisi
- saisin ne hyvissä ajoin ennen sunnuntaita (jolloin kakan osuessa tuulettimeen olisi vielä aikaa plan b:lle)
Plussana oli se, että talvirengasasia oli jo hoidossa ja ne renkaat olivat juuri ne, jotka olisin itsekin talvirenkaiksi halunnut (koska Hakkapeliitta R2:ssa on pitoa "kuin nastarenkaissa", sallittehan liioittelun).
Vastasin Kaken ehdotukseen: TAHDON! Kake lupasi soittaa jahka olisi renkaiden kanssa Tampereella, hän oli siis nyt taksillaan ajossa.
Seuraavaksi saavuin Lempäälään. Siinä odotellessa Kake soitteli, että hän ajaa auto täynnä renkaita kohti Tamperetta ja kyseli milloin nähdään ja missä. Hän kertoi, että ei pysty ottamaan keikkaa, koska autossa ei ole tilaa.
Sain auton suuntauksesta ja #*^?E##¤%&##ÄÄ**. Ei ollut ratti suorassa ei. Mikä v***u siinä voi olla niin vaikeaa!!!!??? Ilmeisesti maailman vaikein asia?
No, he olivat näyttäneet kyntensä ja ne olivat niin tylsät, että päätin lähteä häntä koipien välissä pois ja hoitaa suoristuksen jossain muualla myöhemmin. Itse asiassa mulla oli jo varattuna suuntaus Hämeenlinnan Laakkoselle, mutta se oli reilun viikon päästä, mutta hätäisenä ajattelin koittaa tätä, koska olen myös hyvin hyvin hyvin allerginen vinolle ratille.
Jos joku tietää hyvää terapeuttia, joka on erikoistunut henkilöihin, joilla on traumoja täristävistä renkaista ja vinosta ratista niin laittakaa yhteystiedot yv:llä. Minen kestä!
Lähdin Lahdesjärven ABC:lle tapaamaan Kakea, jossa tungimme Touaregin täyteen renkaita. Auton sisällä oli siis jo Kakelta ostamani vanteet, joissa oli kitkat. Tilaa autossa siis ainakin riittävästi, kun kaatoi penkit. Kaken mainostamat Michelin Latitudet olivat sen verran ajetut, että tarroja ei pinnassa enää ollut eli käytännössä uudet. Maksoin renkaat ja lähdin kotia kohti. Matkalla otin yhteyttä rengasdiileriin ja kysyin milloin saadaan kitkat pois vanteilta ja kesärenkaat tilalle ja allelaitto. Vastauksena oli, että tämä tapahtuisi huomenna eli torstaina. Ajoin heidän hallilleen ja jätin autossa olleen lastin takapihalle.
Tämän laskutoimituksen lopputulemana totesin, että nyt olisi mahdollisuus seuraavaan lopputulokseen:
- minulla olisi kesärenkaat ja vanteet, jotka eivät täristäisi
- saisin ne hyvissä ajoin ennen sunnuntaita (jolloin kakan osuessa tuulettimeen olisi vielä aikaa plan b:lle)
Plussana oli se, että talvirengasasia oli jo hoidossa ja ne renkaat olivat juuri ne, jotka olisin itsekin talvirenkaiksi halunnut (koska Hakkapeliitta R2:ssa on pitoa "kuin nastarenkaissa", sallittehan liioittelun).
Vastasin Kaken ehdotukseen: TAHDON! Kake lupasi soittaa jahka olisi renkaiden kanssa Tampereella, hän oli siis nyt taksillaan ajossa.
Seuraavaksi saavuin Lempäälään. Siinä odotellessa Kake soitteli, että hän ajaa auto täynnä renkaita kohti Tamperetta ja kyseli milloin nähdään ja missä. Hän kertoi, että ei pysty ottamaan keikkaa, koska autossa ei ole tilaa.
Sain auton suuntauksesta ja #*^?E##¤%&##ÄÄ**. Ei ollut ratti suorassa ei. Mikä v***u siinä voi olla niin vaikeaa!!!!??? Ilmeisesti maailman vaikein asia?
No, he olivat näyttäneet kyntensä ja ne olivat niin tylsät, että päätin lähteä häntä koipien välissä pois ja hoitaa suoristuksen jossain muualla myöhemmin. Itse asiassa mulla oli jo varattuna suuntaus Hämeenlinnan Laakkoselle, mutta se oli reilun viikon päästä, mutta hätäisenä ajattelin koittaa tätä, koska olen myös hyvin hyvin hyvin allerginen vinolle ratille.
Jos joku tietää hyvää terapeuttia, joka on erikoistunut henkilöihin, joilla on traumoja täristävistä renkaista ja vinosta ratista niin laittakaa yhteystiedot yv:llä. Minen kestä!
Lähdin Lahdesjärven ABC:lle tapaamaan Kakea, jossa tungimme Touaregin täyteen renkaita. Auton sisällä oli siis jo Kakelta ostamani vanteet, joissa oli kitkat. Tilaa autossa siis ainakin riittävästi, kun kaatoi penkit. Kaken mainostamat Michelin Latitudet olivat sen verran ajetut, että tarroja ei pinnassa enää ollut eli käytännössä uudet. Maksoin renkaat ja lähdin kotia kohti. Matkalla otin yhteyttä rengasdiileriin ja kysyin milloin saadaan kitkat pois vanteilta ja kesärenkaat tilalle ja allelaitto. Vastauksena oli, että tämä tapahtuisi huomenna eli torstaina. Ajoin heidän hallilleen ja jätin autossa olleen lastin takapihalle.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Torstaina soittelin rengasdiilerille ja kyselin kuulumisia, eli oikeammin sitä, että joko on purkanut kitkat pois ja pyörittänyt vanteita koneessa nähdäkseen kuinka paskat ne ovat. Hän kertoi menevänsä hallille puolilta päivin ja itse itseni kutsuen kävin myös pyörähtämässä siellä. Audin vanteet olivat Ronalin tekemät/merkkiset. En osaa sanoa onko se hyvä vai huono asia.
Iltapäivällä lähdin klo 17 jälkeen uudestaan ja suurin toivein kohti rengashallia, jossa odottivat allelaittoa 18-tuumaiset Audin vanteet ja kesärenkaineen. Laitettiin renkaat alle ja kuulemma pyöreiltä vaikuttivat. Olisko niin, että Kake oli sanojensa mittainen mies?
Pieni koeajo ja toteamus, että aivan helvetin paljon parempi kuin aikaisemmin. Vaikka ratti oli vinossa, niin tunto palasi ja sieluun tuli rauha, tällä setuppilla voi lähteä sunnuntaina kyntämään kohti Lapin karua tundraa...
Olihan tuo auto nyt paljon rumempi kuin isommilla vanteilla, mutta ajomukavuus ennenkaikkea. Lauantaina pesin auton, imuroin ja laitoin hoitoaineen penkkeihin. Sunnuntaina latasin auton perään palautettavat 20-tuumaiset vanteet ja lähdin kohti Jyväskylää. En tiennyt millaiseen öljypainiin joudun palauttaessani vanteita ja vaatiessani rahoja takaisin, mutta luotin miehen sanaan sen verran, että viitsinyt öljytä itseäni ainakaan etukäteen.
Jyväskylässa ajoin tämän kaverin tallille, sillä hän teki sivutoimisesti autofixausta, ja nostimme renkaat pihalle. Kerroin, että yksi vanteista on väärä kuin savolainen korkkiruuvi ja muissa on vaurioita, joita vanteessa ei pitäisi olla. Mukisematta sain rahani takaisin ja hän pahoitteli, kun oli tullut ylimääräistä ajoa. Ensin Kake ja nyt tämä, voisiko sitä ihmisiin luottaa...
Matka jatkui ja omituinen perseeni (vrt. Kummelin Kultakuumeen Kyrpä-Jooseppi) tunsti Touaregin takapäässä jonkinlaista pomputusta. Ajelin kuitenkin tyytyväisenä, vinosta ratista huolimatta, aina melkein Rovaniemelle asti kunnes kuin taikaiskusta jarruttaessa auto täristi. Mitämitämitämitä!!! Olisko aika katsoa autolle vaihdokkia...
Iltapäivällä lähdin klo 17 jälkeen uudestaan ja suurin toivein kohti rengashallia, jossa odottivat allelaittoa 18-tuumaiset Audin vanteet ja kesärenkaineen. Laitettiin renkaat alle ja kuulemma pyöreiltä vaikuttivat. Olisko niin, että Kake oli sanojensa mittainen mies?
Pieni koeajo ja toteamus, että aivan helvetin paljon parempi kuin aikaisemmin. Vaikka ratti oli vinossa, niin tunto palasi ja sieluun tuli rauha, tällä setuppilla voi lähteä sunnuntaina kyntämään kohti Lapin karua tundraa...
Olihan tuo auto nyt paljon rumempi kuin isommilla vanteilla, mutta ajomukavuus ennenkaikkea. Lauantaina pesin auton, imuroin ja laitoin hoitoaineen penkkeihin. Sunnuntaina latasin auton perään palautettavat 20-tuumaiset vanteet ja lähdin kohti Jyväskylää. En tiennyt millaiseen öljypainiin joudun palauttaessani vanteita ja vaatiessani rahoja takaisin, mutta luotin miehen sanaan sen verran, että viitsinyt öljytä itseäni ainakaan etukäteen.
Jyväskylässa ajoin tämän kaverin tallille, sillä hän teki sivutoimisesti autofixausta, ja nostimme renkaat pihalle. Kerroin, että yksi vanteista on väärä kuin savolainen korkkiruuvi ja muissa on vaurioita, joita vanteessa ei pitäisi olla. Mukisematta sain rahani takaisin ja hän pahoitteli, kun oli tullut ylimääräistä ajoa. Ensin Kake ja nyt tämä, voisiko sitä ihmisiin luottaa...
Matka jatkui ja omituinen perseeni (vrt. Kummelin Kultakuumeen Kyrpä-Jooseppi) tunsti Touaregin takapäässä jonkinlaista pomputusta. Ajelin kuitenkin tyytyväisenä, vinosta ratista huolimatta, aina melkein Rovaniemelle asti kunnes kuin taikaiskusta jarruttaessa auto täristi. Mitämitämitämitä!!! Olisko aika katsoa autolle vaihdokkia...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Paluumatkalla pohjoisesta tuli testattua Touaregin takatilat. Ne soveltuu nukkumiseen ainakin tällaiselle pygmille, sillä vedin oikein mainiot unet Vaskikellon viereisellä ABC:llä. Tatkoitus oli ottaa yömyöhällä vartin nokoset, mutta reilun tunnin päästä säpsähdin hereille ja jatkoin matkaa.
Koska alatte olemaan jo kyllästyneitä tähän saagaan, joten lyhennä lopun kirjoitukset seuraavasti:
Autoon vaihdettiin etulevyt ja palat, jotka olivat ihanan kalliita. Eikä mennyt kuin muutama päivä, niin jarrut täristivät jälleen hieman. Osaako joku sanoa mistä johtuu? Autoon laitettiin ihan kunnon levyt eli alkuperäiset ja kun myöhemmin ne mitattiin heittokellolla, niin suoralta näyttivät. Vaihdetaan joka tapauksessa uudelleen (takuuseen), joten toivomme jarrujen tärinän poistuvan.
Ratti saatiin myös suoraan kun kulmat säädettiin kaiken kaikkiaan viidennen kerran. On se hurjan vaikeaa saada asioita kuntoon kerralla.
Alla kuvasaastetta.
Ratti oli parhaimmillaankin tässä asennossa ja väittivät, että oli muka suorassa (pitivätkö idioottina?)
Auto näyttää laimealta noilla 18-tuuman renkailla, mutta on pirun hyvä ajaa.
Vanteissa Audin keskiöt.
Auton saa pysäköityä "mihin tahansa", tässä ollaan Yyterissä (kuvasta ei näy hyvin kuinka jyrkkä tuo oli)...
...ja Jyväskylässä Laajavuoren päällä.
Auton on muutoinkin mukava kuin mikä. Ei tee mieli vaihtaa. Tänään illalla hoidin taas penkkejä ja siivosin auton sisältä ja sen jälkeen istuin takapenkillä kuuntelemassa musiikkia, KOVAA! Hyvät on stereot.
Tällä hetkellä näyttä siis siltä, että tarina on päättynyt onnellisesti, kun vielä jarrujen tärinä loppuu. Olen ajanut 11 viikossa autolla 12500km.
Koska alatte olemaan jo kyllästyneitä tähän saagaan, joten lyhennä lopun kirjoitukset seuraavasti:
Autoon vaihdettiin etulevyt ja palat, jotka olivat ihanan kalliita. Eikä mennyt kuin muutama päivä, niin jarrut täristivät jälleen hieman. Osaako joku sanoa mistä johtuu? Autoon laitettiin ihan kunnon levyt eli alkuperäiset ja kun myöhemmin ne mitattiin heittokellolla, niin suoralta näyttivät. Vaihdetaan joka tapauksessa uudelleen (takuuseen), joten toivomme jarrujen tärinän poistuvan.
Ratti saatiin myös suoraan kun kulmat säädettiin kaiken kaikkiaan viidennen kerran. On se hurjan vaikeaa saada asioita kuntoon kerralla.
Alla kuvasaastetta.
Ratti oli parhaimmillaankin tässä asennossa ja väittivät, että oli muka suorassa (pitivätkö idioottina?)
Auto näyttää laimealta noilla 18-tuuman renkailla, mutta on pirun hyvä ajaa.
Vanteissa Audin keskiöt.
Auton saa pysäköityä "mihin tahansa", tässä ollaan Yyterissä (kuvasta ei näy hyvin kuinka jyrkkä tuo oli)...
...ja Jyväskylässä Laajavuoren päällä.
Auton on muutoinkin mukava kuin mikä. Ei tee mieli vaihtaa. Tänään illalla hoidin taas penkkejä ja siivosin auton sisältä ja sen jälkeen istuin takapenkillä kuuntelemassa musiikkia, KOVAA! Hyvät on stereot.
Tällä hetkellä näyttä siis siltä, että tarina on päättynyt onnellisesti, kun vielä jarrujen tärinä loppuu. Olen ajanut 11 viikossa autolla 12500km.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Jatkuvalla nelivedolla varustetut autot ovat herkkiä voimansiirron värähtelyille jotka johtuvat mm. alustassa käytettyjen kumiosien (puslat) kulumisesta. Värähtelyiden estämiseksi etu- ja takapään välityksissä on pieni ero. Tämä ero rasittaa ja vääntää renkaiden runkoa pitemmän päälle jonka vuoksi renkaat eivät pysy tasapainossa pitkään.
Pienemmällä vanteella on enemmän kumia joustamassa mikä pienentää ongelmaa.
Pienemmällä vanteella on enemmän kumia joustamassa mikä pienentää ongelmaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29