Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.T kirjoitti:Tämmönen 212 vähän kiinnostelis mutta eipä tuo mikää ladattava sähköauto ollukkaan.
Kulutuskin vain pari desiä normaalimallia vähemmän. :lol:
Nuita saapi länsinaapurista jopa alle satkun mutta taksibiilejähän ne tietenkin. :roll:
Mikko K kirjoitti:Onhan siinä myöskin 651 moottori
Kaupantekijäisenä :lol:
pp d kirjoitti:Mie ko tuossa viimitalvena vaihoin tiisselistä penssaan niin laskin että n 800 € vuessa säästyy vaikkei aja yhtään. Ja jos ajelee niin säästyy vielä enemmän ko kulutus on kohta puolet entisestä.
Vielä kun enemmän pohdiskelen niin minun täytyy kohta ostaa piha täyteen sähköautoja että säästän enemmän :tuumaus: :lol: Taijan mennä maata, vai.... :kutpai:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Minkälainen jälleenmyyntiarvo näillä Amperoilla on? Meneekö miten vaihdossa? Muistaakseni tämä yksilö oli jossain vaiheessa myynnissäkin.

Muistelen lukeneeni että jenkeissä näitä Voltteja ei ostanut kuin valtio.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sharedoc kirjoitti:Minkälainen jälleenmyyntiarvo näillä Amperoilla on? Meneekö miten vaihdossa? Muistaakseni tämä yksilö oli jossain vaiheessa myynnissäkin.
Tämähän oli jo alustavasti myyty mutta kun Gasum ilmoitti ettei Oulun Gasumin tuottamaa kaasua saakaan tankata Gasumin kk-veloituksella olevalla kortilla joten se kauppa jäi siihen :evil: Hyvin tuosta olis jäänyt vaivanpalkkaa paperihommista. Eipä ollut oikein mitään tilalle muutakuin että samanlaista olis alkanut Hollannista etsimään niin paree ajella tällä. Jämy-arvo siis hyvä jos ei ole Suomesta uutta ostanut.
Sharedoc kirjoitti:Muistelen lukeneeni että jenkeissä näitä Voltteja ei ostanut kuin valtio.
Tuommoista en ole koskaan kuullutkaan eikä KGV auttanut? Jos sulla on tietoa niin laita ihmeessä tännekin! Tuossa tapauksessa niitä kannattaisi jo roudata tänne kun täällä tuntuu että kauppa käy.
Hölökohtaisesti jäätävän kallis hinta uutena olisi estänyt hankinnan mutta tuommoinen puukenkämaan tuonti, minkä oston ja hallinnan on valtio tukenut, pystyy jo nuukapihikin hankkimaan ja tänne tuomaan :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nettiauton tarjontaa selasin. Aika kivasti näitä on tarjolla. Mitään hinnat alkaen mallia ei ollut tarjolla.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pappi kirjoitti:Nettiauton tarjontaa selasin. Aika kivasti näitä on tarjolla. Mitään hinnat alkaen mallia ei ollut tarjolla.
Jännä tuo homma kun niitä tuotiin Hollantiin paljon ja joillakin niitä jäi käsiin ja toiset taas myivät enemmän kuin saivat. Lopputuloksena vuosimallit ja myyntivuodet on ihan sekaisin. Esim. tuolla JyväsMotorilla on kaksi myynnissä, -13 ja -14 ja kuvat on molemmissa myynnissä olevan kilsan mukaan -14 mallista joka on todellisuudesa -12 malli :lol:

Näiden suhteen kannattaa siis katsoa ettei maksa vuosimallista extraa ennen faktan tarkistusta.

Vinkkejä jotka eivät kuitenkaan ole varmoja :roll:
2013 lähtien takapenkin mukitelineet vierekkäin.
2013/4 lähtien Opel-Eye

Siinähän ne pääosin. Akun käyttöä on vähän laajennettu vuosien saatossa kun on huomattu että tuo 9,6kWh otto on vähän liioiteltua varovaisuutta. 2013 laajeni 10,04kWh ja 2014 10,07kWh. Sama akusto. Parhaimmalla ajettu 650tkm ja MINKÄÄNLAISTA heikkenemistä ei ole.

Vikoja on paljon. Pääosin 2012 malleissa ja johtuvat siitä kun syö myös 12V akkua mielipuolen lailla kun tarvikkeita käytetään ja ei lataa sitä suurjänniteakkua ladatessa. 2013 (todellinen) tuo on korjattu.
Ovien avaimeton avaus. Se menee pskaksi vissiin aika usein. Käytän lähinnä peräkonttia joten en ole oikea henkilö tähän kommentoimaan.
Mulla meni latauspistoke, takuujuttuja mutta ei hoidu langattomasti niin kuin kuulemma Teslan korjaukset. Maksaa ei ole tarvinnut.

EOS muuta. Kysykää?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

XUX63 kirjoitti:
Sharedoc kirjoitti:Minkälainen jälleenmyyntiarvo näillä Amperoilla on? Meneekö miten vaihdossa? Muistaakseni tämä yksilö oli jossain vaiheessa myynnissäkin.
Tämähän oli jo alustavasti myyty mutta kun Gasum ilmoitti ettei Oulun Gasumin tuottamaa kaasua saakaan tankata Gasumin kk-veloituksella olevalla kortilla joten se kauppa jäi siihen :evil: Hyvin tuosta olis jäänyt vaivanpalkkaa paperihommista. Eipä ollut oikein mitään tilalle muutakuin että samanlaista olis alkanut Hollannista etsimään niin paree ajella tällä. Jämy-arvo siis hyvä jos ei ole Suomesta uutta ostanut.
Sharedoc kirjoitti:Muistelen lukeneeni että jenkeissä näitä Voltteja ei ostanut kuin valtio.
Tuommoista en ole koskaan kuullutkaan eikä KGV auttanut? Jos sulla on tietoa niin laita ihmeessä tännekin! Tuossa tapauksessa niitä kannattaisi jo roudata tänne kun täällä tuntuu että kauppa käy.
Hölökohtaisesti jäätävän kallis hinta uutena olisi estänyt hankinnan mutta tuommoinen puukenkämaan tuonti, minkä oston ja hallinnan on valtio tukenut, pystyy jo nuukapihikin hankkimaan ja tänne tuomaan :lol:
Tänään tuli Volt vastaan Sastamalassa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

bercedes menz kirjoitti:Tänään tuli Volt vastaan Sastamalassa.
Autotalo Ampeeri on väylännyt Ampera/Volteja paljon ja varmaan niitä on jäänyt Treen ympäristöön paljon. Kamux ilmoitti viime vuonna että ostavat kaikki Amperat mitä vain saavat haalittua että kaippa se kauppa käy :P
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tässä kuussa tuli toinen vuosi Ämpäröintiä täyteen:

Bensaa paloi lataukseen ja lämmitykseen keskimäärin 1,66 l/100km eli 2,46€/100km. Lukema on pienempi kuin ekan vuoden koska työreissuja on tullut vähän - enemmänkin tullut sairasteltua.

Sähköä ja siirtoa on mennyt 2,735781€/100km. Kokonaisuudessa siis pikkiriikkisen vajaa 5,20€/100km.

Huoltoihin ja värkkyyseen on palanut myös hilloa.

5V huolto + jäähdytinnesteiden vaihto akustoon 290€
Pyyhkijän sulat 49,90€

Vakuutukset: 792,63€

Verot:
Perusvero 0,316€/päivä
Käyttövoimavero 0,100€/päivä
elikkäs 151,840€/vuosi

Auton arvon muutoksesta ei tarvitse ainakaan vielä huolehtia joten sitä ei ole myöskään laskelmissa huomioitu.

Kaikkiaan helppoo on ollut elämä tämän vekottimen kanssa. Etupuskuriin tuli pieniä naarmuja kun GL peruutti päälle. Ei vissiin nähnyt peileistä tai kuullut tyhjäkäyntiä kun tuo on niin pikkunen ja hiljainen satiainen :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Yllättävän kallis tuo vakkuutus, minusta.
Vai onko tuo ns listahinta?
Mulla on tuossa pikkuäkäsessä huomioliivissä reili parisattaa vuosi
No Merc at the moment
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti:Tässä kuussa tuli toinen vuosi Ämpäröintiä...
Pitäiskö käydä vaikka tulevana viikonloppuna "ämpäröimässä" jossain kaffella&nisulla, Roisto messiin ja vaihdettais piiitkästä aikaa kuulumisia? :idea: :?:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Tässä kuussa tuli toinen vuosi Ämpäröintiä...
Pitäiskö käydä vaikka tulevana viikonloppuna "ämpäröimässä" jossain kaffella&nisulla, Roisto messiin ja vaihdettais piiitkästä aikaa kuulumisia? :idea: :?:
Mikäpä ettei. Sunnuntaina pelireissu Kuusamoon mutta lauantaina kuuteen saakka vaba :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Tässä kuussa tuli toinen vuosi Ämpäröintiä...
Pitäiskö käydä vaikka tulevana viikonloppuna "ämpäröimässä" jossain kaffella&nisulla, Roisto messiin ja vaihdettais piiitkästä aikaa kuulumisia? :idea: :?:
Mikäpä ettei. Sunnuntaina pelireissu Kuusamoon mutta lauantaina kuuteen saakka vaba :lol:
Itelläkin joutomiesvkonloppu...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Roisto kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
Eldorado kirjoitti: Pitäiskö käydä vaikka tulevana viikonloppuna "ämpäröimässä" jossain kaffella&nisulla, Roisto messiin ja vaihdettais piiitkästä aikaa kuulumisia? :idea: :?:
Mikäpä ettei. Sunnuntaina pelireissu Kuusamoon mutta lauantaina kuuteen saakka vaba :lol:
Itelläkin joutomiesvkonloppu...

t.
Risto
La klo 15 tienoilla...? Viestitelläänpä asiasta tarkemmin lauantaina.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eldorado kirjoitti:La klo 15 tienoilla...? Viestitelläänpä asiasta tarkemmin lauantaina.
Teemme näin...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aikalailla pari vuotta kesti ebaysta tilaamani orggista valkoisemmat 5000k Philipsit. Hintaa oli silloin 25€/pari.

Nyt tarjonta oli Oulussa vielä heikompaa kuin silloin. Valostoressa ei ollut HIR2 lediä tarjolla niinkuin ei ollut pari vuotta sittenkään. Kärkkäisellä vastapäätä oli myös "ei-oota" hyllyssä ->

Seuraavaksi nokka kohti Mötönettiä jossa olisi ollut ns helppo tie tarjolla. Yksi ainoa vaihtoehto eli perus Osram 12V/55W edulliseen 36,90€ kappalehintaan :o Se olisi ollut sitten perusvärillä eli yhdellä lampulla oltaisiin oltu taas eriparivaloinen ja kahden kellertävää valoa tuottavan lampun hankinta liki 80€ :shock: No Way! :evil:

Nuita muovikantaisia tehtaillaan ihan v****lessaan pienillä eroilla teennäisiä eri malleja. HB3 on tosi lähellä HIR2 kantaa ja valikoima oli jo Oulunlahden hyllyssä parempi mitä koko ihmeellisen interwebin virtuaalisissa hyllystössä HIR2:lle.
Tuollaiset Osramin Night Breaker Laserit lähti mukaan ns. normaalilla värillä mutta markkinointiosasto oli keksinyt että "jopa 20% valkoisemmat" eli eiköhän nuo ole sitten käytännössä 5000k mutta jotka pussihousukin voi hyväksyä kun ovat vissiin 4300k *huutonaurua* :roll: :D

Sitten puuvillahanskat kouraan ja sivuleikkurit ja viila töihin. Saattoihan ne Zemppiareenan pihalla ihmetellä puuvillahanskat kädessä ja otsalamppu otsalla hippailevaa sivuleikkurimiestä konepelti auki olevan auton ympärillä hyörimässä :huh:

Tuloksena keulalla mukavan valkoiset ja kohtuu hyvin valaisevat valot hintaan 34,90€ eli nyt vaan hymyssä suin :kuski:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock:

Tämmösessä sähköpihissä autossa sähkösyöpöt halogeenivalot?
No ei se ole ihmekkään jos nestemäisiä menee tuo 2.4l/100km :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.T kirjoitti:Tämmösessä sähköpihissä autossa sähkösyöpöt halogeenivalot?
Hämmästelin ihan samaa :shock: Toki säästö ledeillä marginaalinen mutta periaatteellinen kysymys :roll: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pikkuakku pääsi taas liian tyhjäksi ja lista sen mukainen.

Kuva

Lataus + nollaus = tyhjä lista.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ilmoitteli Kenraali Moottori USA saneerausohjelmassa että loppuu Voltin valmistus.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Höh... Mua kovasti kinostais tällänen Voltti nimenomaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Myös Toyota Prius on alkanut kiinnostamaan. Ruotsista saisi halvalla 2.koppaista vm 2004-2009 hintaluokkaa 4-6 keur. Huolettoman auton maineessa. Kulkee myös RE85-polttoaineella ilman mitään muutoksia.

Lisäetuna on että Priusta voi käyttää kodin varavoimalähteenä kun laittaa autoon takapaksiin 12V/230v 1-2 kW invertterin. Auto osaa käynnistyä kun akun varaustila laskee liiaksi, ja lataa nopeasti ajoakun josta sitten lataa 12v akkua. Varavoimalähde voi olla tarpeen talvimyrskyjen yllättäessä.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

On varmasti yksi kustannustehokkaimista autoista pätkäajoon ja töpselin nokkaan. Varsinaisten sähköautojen hinnat tuleva alas viiden vuoden perioodilla. Tuon tyyppiseen ajoon ne ovat ylivertaisia.

Tankillinen riittää kuitenkin pitkään, jos omat ajotarpeet ja auton taloudellisin mahdollinen käyttötapa kohtaavat, sillä esimerkiksi Autotalli.comissa vaihto-Amperoiden yhdistetyksi kulutukseksi ilmoitetaan järjestään 1.2 litraa satasella.

Lukema lienee saavutettavissa, jos Amperalla ajaa lähinnä pätkäajoa ja pitää autoa jatkuvasti latauksessa esimerkiksi kotona ja työpaikalla.
Eraseri
Viestit: 1
Liittynyt: 20.3.2019 23:21
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Eraseri »

Onko tämä Ampera sellainen auto johon kehtaisi mesestä vaihtaa? Mukava kyytihän tuossa W211:ssä on, mutta kiinnostaisi kovasti sähkömoottorin vääntö, nopeus ja hiljaisuus. Huoltokulutkin voisivat olla edullisemmat... Samoin vuotuiset käyttövoimakulut kun taas ajoneuvoverolippu kilahti maksuun.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Täällä on jo kyselty enemmän kuin aiheen tuntijat ehtii vastailemaan mutta jatkan listaa: tuttava kertoi että sähköautoissa olisi yleisesti lämpöpumppuperiaatteella toimiva lämmitys. Pitääkö paikkaansa? Tuollahan minimoisi akun kulutusta talvella. Muistaakseni jossain "tavallisessakin" japsissa mainostettiin tuollaista lämmityslaitetta mutta tästä threadistä en oikein löytänyt tietoa. Jossain viestissä lämmityksen pudottamasta rangesta puhuttiin.

Vaimolla mersun plugin-hybridi ja siinä lämmityslaite on puhtaasti sähkövastus lämmitysvesipiirissä, ei sellainen sähköllä suoraan ilmaa lämmittävä kuin dieseleissä lisälämpönä. Tuolla mersulla kyllä talviajossa range akulla putoaa reilusti, ellei dramaattisesti. En kyllä tiedä mennäänkö siellä persgrillit täysillä ja ilmastointi automaatilla, todennäköisesti sinne päin.

Toinen ominaisuus mersussa on öljylähde moottorissa, oikeasti kyllä hienostuneempi malli eli sieltä saa pumpata jalostettua öljyä, bensaa. Puhtaasti auton logiikalla ajaen moottoriöljyt saa vaihtaa yhden ylimääräisen kerran vuodessa kun kylmällä koneella kerää palamatonta bensaa moottoriöljyyn. Onneksi tuon huomaa siitä kun tyhjäkäynnillä seoksensäätö ei enää toimi, moottoriöljystä haihtuu sen verran ajoainetta että ruiskutuksen säätö menee oletusrajan alle...
Mersun vastaus on että pitää talvella ajaa säännöllisesti moottori lämpimäksi. Toisena talvena kuljettaja sanoo aina ajaneensa moottorin käyntilämpöön ja sitten vaihtaa hybridiajoon, lopputulos melkeinpä huonompi. Taitaa moottori vaan kerätä pidemmän aikaa bensaa eikä riittävän suurta osaa aikaa haihduta öljyn seasta.
Eli vajaan parin vuoden aikana bensmoottorilla on ajettu 3900 km, yhteensä 21700 ja mooottoriöljyt vaihdettu kolme kertaa. Tämäkin tieto piti hakea selaimella Mercedes Me sivuilta kun appi ei tietoja anna ja se kännykässä toimiva selainpohjainen vaihtoehto lopetettiin kun toimi liian paljon paremmin kuin virallinen sovellus.

Mersuvuodatuksella hain vaan sitä että Amperan lataussysteemissä ei pitäisi tulla samaa ongelmaa kun bensamoottorin ei tarvii käydä nimenomaan kylmänä eikä yhtenään pieniä pyrähdyksiä?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tuli tehtyä kaupat 2015 Model S:stä, katotaan minkälainen pudotus laadussa on 213:sta. Ihan mielenkiinnosta pitää kokeilla miten sitä pärjää sähköhimmelin kanssa... :roll: Koskaan en ole edes Teslassa istunut, ajamisesta puhumattakaan mutta eipä ole ensimmäinen auto, jonka kokeilematta ostan. :lol: Pari piiiitkää viikkoa odoteltava että saapuu Hollannista.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

luokyio kirjoitti:Pari piiiitkää viikkoa odoteltava että saapuu Hollannista.
Jokos pirssi on rantautunut :roll: Mulla oli ihan hilkulla kaupat mutta siinä autossa oli vähän muuttujia kun ei ollut EURO :evil: No, halpa hinta olis pitänyt nostaa anturit heti pystyyn. Onneksi en lähtenyt hakemaan.

Kerro kokemuksia kun pääset sinuiksi. Yhdellä kaverilla on työtuliaisina tuotu jenkki ja sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Supercharger puuttuu ja yhteys on erillisen mokkulan, tässä tapauksessa puhelimen kautta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 469
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Miten Ampera on pelannut?
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämän kuulumiset? Kirjanpidon mukaan edelleen ajossa?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”