Ensin oli Buick Roadmaster,sitten Ford F350 and The end

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Virranjakajako? Tuommoisessa paikassa? Eikö se pidä joskus vaihtaa (kansi / pyörijä)? Vai onko se semmoinen, joka kestää "moottorin iän"?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Se on sitä Amerikkalaisten insinöörien edistyksellistä suunnittelua... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tuo on tarkoitettu vaihdettavaksi koko mötikkä 100tml välein :roll: Tällä autolla ajettu nyt vajaa 175000mailia ja jakajan ulkonäöstä päätellen taitaa olla alkuperäinen osa vielä paikallaan :roll:
Kuva
Vesipumppu on otettu edestä pois jolloin näkymä oli tälläinen :shock:
Kuva
Vähän pyyhkäisin jakajan kantta niin kovasti alkaa vaikuttamaan alkuperäiseltä osalta :lol: Irtihän tuota ei saa ennenkuin ottaa dampperin ja hihnapyörän irti joten marsittaa huomenna kauppaan ostamaan tuohon sopivaa ulosvetäjää :roll: Taisi olla myös johdot alkuperäisiä kun puolan johdon otin jo irti niin murentui käsiin :roll: Aikaa tällä hetkellä tähän remppaan mennyt vajaa 3 tuntia joten ei varmaan kauaksi heitä tehtaan ilmoittama 8 tunnin vaihtoaika tälle hommalle :twisted:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja hommat jatkui tänään tämän kaksiosaisen mötikän irroituksella :lol:
KuvaHuolto etenee (2) by antti hietanen, on Flickr
Mutta tuo ei lähe millään otanpa ja tempaisen asenteella vaan vaatii sopivan ulosvetäjän jonka kipaisin Biltemasta tällä kertaa
KuvaHuolto etenee (3) by antti hietanen, on Flickr
Tuommoinen sarja sieltä mukaan aamusella lähti ja samalla reissulla kävin tilaamassa uudet hihnat tähän ja ne tulevat huomiselle sitten 8)
KuvaHuolto etenee (4) by antti hietanen, on Flickr
Ja niinhän se dampperi ja hihnapyörä irtosi :D
KuvaHuolto etenee (6) by antti hietanen, on Flickr
Mutta sitten kun tuli tilaa nähdä tarkemmin jakaja niin kas kehveliä sieltähän löytyikin sitten ruuvit mitkä pitivät jakajan kantta ja pyörijää kiinni :lol: No paikalliseen IKH kauppaan hakemaan lisää työkaluja että saa torxit auki tuosta jotka ovat sitten aivan hengettömiä... Mutta kuten kuvasta näkyy niin irtosi nekin ruuvit kannesta :lol:
KuvaHuolto etenee (5) by antti hietanen, on Flickr
KuvaHuolto etenee (8) by antti hietanen, on Flickr
Olihan nuo autossa olevat osat jo parhaimmat päivänsä nähnyt,ihme edes että auto on käynyt noilla osilla :shock:
KuvaHuolto etenee (1) by antti hietanen, on Flickr
Tutkin tuota vanhaa jakajaa ja sen sisälle ei ollut päässyt vettä eikä mitään muutakaan moskaa joten ajattelin kuitenkin päästä helpommalla ja vaihdoin vaan sitten pyörijän,kannen ja tulpan johdot :roll: Ja nehän olikin sitten sellainen savotta että oksat pois ja pala latvaa :evil: Ei voisi enää johdot ahtaimmista väleistä mennä kuin tässä pitää mennä :evil:
KuvaHuolto etenee (9) by antti hietanen, on Flickr
Loppujen lopuksi sitten purin vanhasta vesipumpusta lämpötila-anturin ja termostaatti kopan ja siirsin ne uuteen pumppuun 8) Samalla tein myös pienen muutoksen tuon juorureiän kanssa ettei ainakaan tulevaisuudessa lorottelisi suoraan jakajan päälle :roll: Huomenna hommat taas jatkuu sitten kun saa lisää osia ja tuon Hyundain pajalta takaisin :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onpas jännä tapaus. Kampuran hihnapyörä ei ole siis mersumaisesti kiinni kampiakselilla vaan siinäkin on joku adapteri välissä. Onko sen keskellä joku pultti, jolla se vedetään kampiakselin päähän kiinni? Nokka-akseli pyörittää vesipumppua?

Jenkkipelejä pidetään niin yksinkertaisina kapineina mutta uudemmat ei näköjään ookkaan. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Juu siinä on tuollainen holkki kampuran päässä vielä kiinni pultilla mihin sitten dampperi ja hihnapyörä kiinnitetään :lol: Ja itse asiassa perjantai-ilta meni myöhäiseksi tämän kanssa kun kokeilin autoa käyntiin kun sain romut nippuun mutta jätin ilmaputket irti vielä testaus vaiheessa jolloinpa se ei lähde edes käyntiin vaan hörähtää sekunniksi pariksi ainoastaan :twisted: Voitte vain arvata nyt miksi ei lisää kuvia tullut napsittua kun oikein huolella oli patti otsassa :lol: No vaihtelin siinä sitten koko jakajankin ja taas romut nippuun ilman niitä letkuja ja siinä vaiheessa itellä keitti sen verran että koin paremmaksi lopettaa perjantai illan rassaukset :lol: No lauantai aamuna sitten velipoika tuli hakemaan matkaan mukaan mutta kun aikaa oli vielä lähtöön niin mentiin halliin ja sanoin että mäpäs kasaan varmuuden vuoksi nuo ilmaputket paikoilleen ja katsotaan mitä tapahtuu :twisted: No sehän tärähti heti sitten käyntiin ja naapuritkin varmaan osasivat arvostaa tälläistä temppua ennen aamu kasia lauantaina :lol: No lauantai päivä menikin sitten siitä eteenpäin aika tavalla päin persusta velipojan suhteen jonka seurauksena tuli iltapäivästä pikkuisen kiire saada Buickiin vielä visko,remmit,viskon kiristinsysteemi ja nesteet paikoilleen koska Buick piti saada valjastettua trailerin eteen :shock: No tunti meni siinä kun kotia pääsin ja auto tuli ulos hallista :roll: Tuli sitten iltaa ja yötä vasten suoritettua vähän pidempi koeajo lenkki uusilla osilla kun karvan vajaa 500km vedin traileria eilen perässä :lol: Nythän keulille sitten meni seuraavat uudet osat kuin koko virranjakaja,tulpanjohdot,vesipumppu,termostaatti,molemmat hihnat ja uudet nesteet toki :D Maileja mittarissa tämän rempan kohdalla oli 174954mil
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Auto sai tänään uudet öljyt ja suodattimen moottoriin :D Mittarissa tällä hetkellä 175712mil eli reilu 3000mailia tullut tällä toukokuusta lähtien ajeltua 8) Ja tänään tuli auto taas valjastettua kärryn eteen vielä kun kävin hakemassa talveksi polttopuita niin mukava se on kärryä vetää sellaisella autolla joka ei mäkiin hyydy edes täydessä kuormassa :twisted: Tosin polttoaineen kulutuksesta tuskin tarvitsee edes mainita muutakuin että sitä maistuu täyden kärryn kanssa :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja tänään vaihtui Buickin tilalle itselle paremmin sopiva auto romppeiden kuskausta ajatellen kun täräytin pihaan F350 Fordin kuorma-auton :lol: Ei jäänyt pahaa sanottavaa kyllä tuollaisesta Buickista,mukava laitos oli ajella mutta kun jostain juurtunnut päähän vaan se että ison auton pitää olla dieselillä toimiva niin minkäs sille mahtaa sitten,nyt sitä dieseliä syö 7.3litrainen "natikan" tekosia oleva V-8 diesel kone :twisted:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

mese300 kirjoitti: 7.3litrainen "natikan" tekosia oleva V-8 diesel kone :twisted:
Onkos vanha IDI vai powerstroke :?:
Itse kyttäilin taannoin E-sarjalaista powerstrokea, mutta pajajätkä pelotteli sen verran, että meni kuume ainakin hetkeksi ohi :lol:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Powerstroke tuo on ja tiedossa on kyllä tuon koneen akilleen kantapäät mutta ainahan se jenkkien kanssa on omat metkunsa mistä ei euro/japsi autoissa tarvitse välittää :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

mese300 kirjoitti:Powerstroke tuo on ja tiedossa on kyllä tuon koneen akilleen kantapäät mutta ainahan se jenkkien kanssa on omat metkunsa mistä ei euro/japsi autoissa tarvitse välittää :lol:
Ei sentään putket kai ole niin lavoavat kuin IDIssä.
Kyllä noissa amerikanlaitteissa oma viehätyksensä on, huolimatta kaikista ominaisuuksistaan :lol:
Laitahan hopasta juttua ja kuvia myös :idea:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Jatketaan nyt tässä kuitenkin hopan elämää meikäläisen omistuksessa :lol: Eikait sitä nyt jokaisesta autosta aina erikseen tarvitse omaa topiccia tehdä :lol:
Mutta tosiaan tuo uusin tulokas on siis takapotku Ford F350 7.3Powerstroke kera EO4D sähköohjatulla automaattiaskilla. Taitaa olla mallisarjan pisimpiä kun autosta löytyy pitkä hytti 4ovella ja istumapaikkoja 6kpl ja mallisarjan pisin lava kera paripyörien 8)
KuvaFord F350 7.3Powerstroke 1995 (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Omaan silmään keulan ilme on sopivan tylyhkö :twisted:
KuvaFord F350 7.3Powerstroke 1995 (4)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Pituuttakin autosta löytyy sen verran ettei enää mahdu senkään puolesta yhteen parkkiruutuun :lol:
KuvaFord F350 7.3Powerstroke 1995 (3) by antti hietanen, on Flickr
Tässähän on sellainen hauska erikoisuus että autossa on ns.tuplatankit ja kojelaudasta löytyy nappi kumpaa tankkia halutaan käyttää :shock: Etummainen on tilavuudeltaan 90litraa ja takimmainen 50litraa :roll:
Tokihan tähän piti heti aloittaa remppa ja parannuksia tulee kokoajan lisää mieleen :twisted: Mutta tästähän oli pakoputki katkennut hytin alta joten mölyä piisasi kabiinissa liikaa meikäläisen makuun :? Joten ei muutakuin kauppaan etsimään 3,5tuuman pakoputken käyrää ja suoraa pätkää 8)
KuvaFord F350 7.3Powerstroke 1995 (2) by antti hietanen, on Flickr
Eli jatkoin putkea sen verran että putki tuli hytin takareunan ylitse josta 60asteen käyrällä vienti rungon alta taka viistoon 8) Melu ohjaamossa hiljeni huomattavasti ja nyt se on sellainen ettei enää häiritse omia korvia eikä matkustajiakaan,jalankulkijat kyllä voivat toista mieltä kohdatessa :twisted: Mutta päivitellään tilannetta niinkuin ennenkin sitten kun lisää tapahtuu :wink:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Jaa se oli tommonen lähijunan mittainen kauppakassi :shock:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Onko hytin takaseinällä haulikkoteline? :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Varmaan notkea peli
pitikö liittymää leventää :D
Audi A8
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kyllä se vielä omasta liittymästä mahtuu kääntymään :lol: Tosin silloin kun tien pätkän tänne tein niin autona oli LT46 Volski niin tuli jo silloin mitoitettua liittymät sillein että pihan lävitse pääsee tarvittaessa vaikka rekalla ajamaan lävitse :lol: Tosi kankeahan tälläinen on varsinkin kun lukkoperä vielä vähän rajoittaa tuota kääntymistä pitävällä alustalla :twisted:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mittarissa 250535miles kun moottori sai uudet öljyt ja suodattimen 8) Harvoin on omistuksessa ollut autoa joka tempaisee moottoriin 15l öljyä kerralla :lol:
KuvaFordin öljynvaihto (3) by antti hietanen, on Flickr
On se kyllä tuo suodatinkin ihan miehekkään kokoinen :lol: 3litraa nappasi öljyä pelkästään sisäänsä jo tuo :twisted:
KuvaFordin öljynvaihto (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Ja siinähän se komeus on jo hallista ulkona,meinasi alkaa olla oven leveys jo vähän ahdas peilien kohdalta vaikka ovikin on 3metriä leveä :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Siihen kannattaa sitten vaihtaa öljyt 5000 mailin välein niin helpottaa vähän polttoainepuolen toimintaa ja samalla imasta kurat pois HPOP säiliöstä.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Niinhän tuossa ohjekirjassakin sanotaan että kurat vaihtoon 5000mailin välein ja sen olen näissä jenkeissä aina pitännyt vaihtovälinä muutenkin :D Ja arvata saattaa että tuli putsattua myöskin tuo HPOP säiliö vanhasta kurasta :wink:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Melekoinen laiva. :D

Siirtääkö tuo HPOP nyt öljyä vai polttoainetta? Liittyy ilmeisesti molempiin mutta aika hämärästi on selitetty.

Tässä kuvassa puhutaan öljyn kierrosta (öljysuodatin, kanavat lohkossa ja kannessa) ja sitten on suihkutuspaineen säätöventtiiliä samoissa putkissa.

Kuva

EDIT:
Jaaha. Taisi selvitä, kun luin tämän. Onpa vehke. :shock: Tuo siis käyttää öljyn painetta ruiskujen ohjaukseen / voimanlähteenä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Juurikin noin se pelittää kuin olitkin laittanut,tarvitsee siis öljynpainetta suuttimien oikeaan toimintaan :lol: Toimiessaan vallan vekkuli keksintö mutta annas olla jos tuo puoli alkaa kränämään niin voi alkaa äkkiä itku tulemaan :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Piti ottaa aamusella pikku videon tynkä kun mittari näytti -5 asteen lukemaan :lol:
Kuva-5astetta kylmäkäynnistys by antti hietanen, on Flickr
Täytyy koittaa sitten jos ja kun tulee se talvi ja pakkaset että miten hörähtää kylmemmästä ilman lämmityksiä :twisted:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Sitten kun se ei enää hörähdä tai sammuu heti hörähdyksen jälkeen niin kannattaa mittailla öljynpaineet.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Aivan totta :wink: Overdrive foorumin puolella on asian tiimoilta sen verran juttua ettei tämänkään tekniikka ole itelle kovin vierasta,sen verran olen taustatyötä tehnyt tämän suhteen jo :twisted:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään messupäivän jälkeen innostuin valopäivitykseen :twisted: Viime viikolla tilasin saksasta kokeeksi tuollaisen 21" led barin ja tänään se sitten tosiaan eksyi keulille...
KuvaValojen päivitystä (2)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Vähän aikaa joutui pähkäilemään kiinnitystä mutta sitten kun sen keksi niin eihän se ollut muutakuin teki raudat puskuriin mihin pötkylän pulttaa,tuskin kovin helposti puskurista irtoaa kun se mokoma olin 8mm vahvaa rautaa joten ei mennyt porakaan ihan heittämällä siitä lävitse :twisted:
KuvaValojen päivitystä (1) by antti hietanen, on Flickr
Ja johdotukset tottakai sulakkeen ja releen kautta kulkemaan ja kaikki liitokset tinaamalla yhteen ja kutistesukkaa päälle :wink: Nyt olen alkannut suosimaan katkaisijan kytkennässä sellaista tapaa että ohjaan katkaisijalla ainoastaan releen maapuolta niin ei tarvitse viedä virtoja aina ohjaamon puolelle ja saa käyttää vähän pienempiä johtoja silloin ohjauspuolella :wink:
Kuvasuodatinkin oli vaihtokunnossa by antti hietanen, on Flickr
Samalla kun jouduin muutenkin ilmanputsarin ilmanoton käyttämään pois paikaltaan niin vaihdoin sinnekin uuden suodattimen ja kuten kuvasta huomaa niin olikin jo korkea aika siihen hommaan :evil:
Kuvailman lisäpitkää by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten pikku koeajolle toteamaan että miten näyttää,ekana auton omat pitkät :lol:
Kuvaja lisäpitkän kanssa by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten katkaisijasta lisäpitkä päälle :twisted: Alkoi jo vähän paremmin tienoo näkymään nyt mutta valoahan ei ole koskaan liikaa :twisted:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Käytin viime viikon perjantain koulussa hyödykseni ja tein siellä loput huollot mitä en ollut vielä kerennyt tekemään 8) Eli Vaihteistoon uudet öljyt ja suodatin sekä polttoainesuodattimen vaihto ja peräöljyn tarkastus ja alustan rasvaus tuli suoritettua isommassa hallissa :lol:
KuvaFordin perushuolto (1) by antti hietanen, on Flickr
Suodattimen päällähän tässä on muovikoppa mikä on kuvasta vielä poissa ja uusi suodatinkin on jo paikallaan :roll: Ilmauskin oli tähän erityisen "haastava" :lol: Kuppi täyteen polttoainetta,uusi suodatin paikalleen ja käyntiin :lol:
KuvaFordin perushuolto (2)netti by antti hietanen, on Flickr
Mukavahan se on tuollaisessa ympäristössä autoa huoltaa kun valoa ja puhtautta riittää ympärillä 8) Opettajakin oli tuossa hommassa kokoajan kaverina kun ei ollut koskaan nähnyt miten tälläisiä vekottimia huolletaan :lol: Paras kommentti oli ehkä silloin kun auton ajoin halliin että oliko se noinkin iso :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään kävin vaihdattamassa tämän alle nastarenkaat ja samalla reissulla kävin myös rautakaupan poistomyynnissä :twisted:
KuvaPieni kuorma by antti hietanen, on Flickr
Ostin sitten varastosta kaikki loput kyllästetyt 4tuumaiset laudat pois :lol: Mukava kuskata tuollaista määrää kerralla kun auto jaksaa liikkua ilman minkäänlaisia puutumisen oireita ja eikä ollut kyllä mikään kevein lasti kun laudat oli olleet ulkona niin senhän tietää ettei yksikään noista ollut edes kuiva :twisted: Mutta kotiin kun tulin oli postin mukana tullut myös paketti :roll:
Kuvaledejä by antti hietanen, on Flickr
Tuli kiinasta vähän ledejä nyt sitten :lol: Täytyy noitakin alkaa ripottelemaan ympäri autoa sitten :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

mese300 kirjoitti:Juurikin noin se pelittää kuin olitkin laittanut,tarvitsee siis öljynpainetta suuttimien oikeaan toimintaan :lol: Toimiessaan vallan vekkuli keksintö mutta annas olla jos tuo puoli alkaa kränämään niin voi alkaa äkkiä itku tulemaan :lol:
Jonkinlaista kokemusta on asiasta. Yhden päivän kun ensin opettelee toimintaperiaatetta kuuntelemalla huonoja neuvoja(täällä pohjoisessa ei monikaan ymmärrä näistä mitään), katselemalla juutuubia ja soittelemalla jonnekin Lappajärven suunnalle. Toisena päivänä jo alkaa selvitä miksi ei käynnisty( ei kunnollista öljynpainetta ylä- eikä alakerrassa) ja kolmantena päivänä lähteekin yhtäkkiä käyntiin kuin tyhjää vain, jättääkseen taas parin päivän päästä käynnistymättä asiakkaan kotipihalla(aika työläs siirreltävä talvipakkasella).

Siinä sitä aihetta niin ilon kuin surun kyynelille.

Osiahan saa yleensä myös odotella viikkotolkulla ja euroautojen korjaajalla ei oikein tahdo avaimetkaan aina passata.
Ainakin uudempikorisen kohdalla tuntui aika monesti tulevan vastaan käsitteet kahdenlaisista korjauksista: "Cabin on" ja Cabin off" joista jälkimmäiset ovat arvatenkin vähän vielä työläämpiä. :D
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Täällä oli paikallinen Amerikanautokorjaamo laittanut usealla tuhannella tommosta uudempaa foortia kuntoon kun oli yön seisseenä aamulla tosi pitkä startti ennenku käynnisty.... No loppujenkaiken oli joku takaisku rikki öljysuti kotelossa? Tms. Parin euron vika.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Kävin alkuviikosta tankkaamassa kuorma-auton. Toisella puolella oli samanlainen lava voorti ja kuskilla tuntui palavan käpy kiinni pahemman kerran, hirveä noituminen kuului... "Voe v*tun rottelo, tähänkö sitten halavaannuit. S**tana hinnoon sinut räästäs tippuun ja ajan vaekka tukatolla". Vaikka kuinka starttas niin ei lähtenyt käyntiin. Sain tankattua ja olin juuri lähdössä niin tuntui voortikin käynnistyvän. Iltapäivällä ajoin kaupungin läpi niin sama auto oli keskustassa nokkapelti pystyssä, eikä kuljettaja ainakaan ollut mitenkään rauhallisen oloinen. Eilen sitten kävin grilliltä hakemassa evästä, sama ukko tuli ovella vastaan ja näkyi nousevan Fiat Ducaton kuskin paikalle...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”