nix0nin hairahdus
Rahoituksen on myöntänyt OP-rahoitus.
Vika on kaikissa CUNA EA288 moottoreissa, mikä löytyy gtd:n nokalta. Helpoiten vika tulee esille niissä, joissa on webasto (kuten meillä on). Webaston käyttö kun sulattaa jäät ja vesi valuu vääriin paikkoihin. Tällä hetkellä tätä kun ei pysty korjata, vaan tehdä tuollainen lisäeristys. Mitä en hyväksy uudessa autossa. Tehtaalta on tulossa softamuutos. Tarkoittaa sitä, että egr:n toimintaa käsittääkseni muutetaan sekä välijäähdyttimen nestekierrolle tehdään jokin muutos? Päivitys tulee joskus, kellään ei ole vielä mitään tietoa. Kyseinen vikahan on ihan maahantuojalla tiedossa sekä VV Autolla.
Muualle tätä on huono myydä tässä kunnossa, itse en ainakaan ostaisi patentilla korjattua uutta autoa. Kuluttajaneuvojan soittoa odoitan, perjantaina jätin omalle neuvojalle soittopyynnön. Ensimmäistä tarjousta ostosta ei hyväksytty ja korottivat 200€, mikä on suorastaan v#¤%uilua liikkeeltä..Neuvoja otan kyllä vastaan ja niitä olenkin teiltä saanut hyvin pyytämättäkin.
Vika on kaikissa CUNA EA288 moottoreissa, mikä löytyy gtd:n nokalta. Helpoiten vika tulee esille niissä, joissa on webasto (kuten meillä on). Webaston käyttö kun sulattaa jäät ja vesi valuu vääriin paikkoihin. Tällä hetkellä tätä kun ei pysty korjata, vaan tehdä tuollainen lisäeristys. Mitä en hyväksy uudessa autossa. Tehtaalta on tulossa softamuutos. Tarkoittaa sitä, että egr:n toimintaa käsittääkseni muutetaan sekä välijäähdyttimen nestekierrolle tehdään jokin muutos? Päivitys tulee joskus, kellään ei ole vielä mitään tietoa. Kyseinen vikahan on ihan maahantuojalla tiedossa sekä VV Autolla.
Muualle tätä on huono myydä tässä kunnossa, itse en ainakaan ostaisi patentilla korjattua uutta autoa. Kuluttajaneuvojan soittoa odoitan, perjantaina jätin omalle neuvojalle soittopyynnön. Ensimmäistä tarjousta ostosta ei hyväksytty ja korottivat 200€, mikä on suorastaan v#¤%uilua liikkeeltä..Neuvoja otan kyllä vastaan ja niitä olenkin teiltä saanut hyvin pyytämättäkin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Op - Pohjola tarjoaa myös vakuutuksia. Oletettavasti heiltä löytyy myös vakuutustarkastajat joiden puoleen kääntyä tarvittaessa.
Kysäseppä ihan mielenkiinnosta mitä mahdollinen oikeusturvavakuutus korvaa. Eikös kaskossa yleensä sellainen ole?
Ajetut kilometrit vaikuttaa varmasti hyvityshintaan kun autolla ajetaan koko ajan. Sitä vartenhan nämä romut ostetaan. Volkkari taitaa olla vaan nyt omaksunut tyylin makuuttaa autoa korjaamolla.
Se apu mitä voidaan tarjota, annetaan mahdollisuuksien mukaan. Ei tämmöstä kannata purematta niellä.
Tässä on vissiin ko moottori selitettynä melko syvällisesti. http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
Tueksi kun teet kirjallisia töitä aiheen tiimoilta. Olet kyllä varmaan tuon lukenut?
Kysäseppä ihan mielenkiinnosta mitä mahdollinen oikeusturvavakuutus korvaa. Eikös kaskossa yleensä sellainen ole?
Ajetut kilometrit vaikuttaa varmasti hyvityshintaan kun autolla ajetaan koko ajan. Sitä vartenhan nämä romut ostetaan. Volkkari taitaa olla vaan nyt omaksunut tyylin makuuttaa autoa korjaamolla.
Se apu mitä voidaan tarjota, annetaan mahdollisuuksien mukaan. Ei tämmöstä kannata purematta niellä.
Tässä on vissiin ko moottori selitettynä melko syvällisesti. http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
Tueksi kun teet kirjallisia töitä aiheen tiimoilta. Olet kyllä varmaan tuon lukenut?
Hintaa en vielä paljasta, neuvottelut jatkuvat. Aikalailla tasan 16tkm ajettu. KKV:n mukaan kuluttajan hyöty on 10-15snt/kmAndy kirjoitti:Jos saa kysyä, niin paljonko liike tarjosi tuosta (vaikkapa prosentuaalisesti ostohinnastasi)? Paljonko ehdit tällä välillä ajaa tuolla?nix0n kirjoitti:Tarjoutuivat myös ostamaan auton takaisin, joten se lienee ainut ratkaisu. Takkiin siinä tulee että heilahtaa, mutta pääsepä murheesta eroon.
Laajin vakuutushan meillä tässä on. Eilen aamusta kuluttajaneuvoja minulle soitti ja sanoi, että kkv:n mukaan hyöty meille on 10-15snt/km eli jos 15snt mukaan laskee se tekisi 2400€. Loppuajasta tähän kilsoja ei kertynytkään, kun makasi korjaamolla. Mutta väännetään vielä tuosta ostohinnasta. Uudet talvirenkaat tähän ostin, kun vanhoissa ei pysynyt ilmat sisällä, joten siitäkin väännetään. Talvirenkaat pitäs kestää pidempään kuin yksi talvi. Paisto niissä oli 5/2016 ja olleet -16/-17 talven alla.
Youtubesta tuli tuota moottoria tutkittua ja ei kovin enää herätä omistushaluja. Lisäksi luotto on mennyt autoon, kuten yllä kirjoitin. Väliaikainen korjaus laittaa meidät omistamaan auton, sillä siitä ei saa vaihdossa normaalia hintaa ja virhevastuu on meillä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Jos ja kun hinta alkaa kohtaamaan henkisen kipurajan, pese kätesi tästä hitlerin jälkikostosta.
Minun mielestä tästä kannattaa tehdä objektiivinen kooste, josta joku muukin voi hyötyä. Menetettyjä tunteja ja mielipahaa mitä tämä on aiheuttanut juttu ei varmasti korvaa. Onpahan muille opettavainen ja varoittava esimerkki ko moottorista ja sen soveltumattomuudesta meidän oloihin.
Tässä vaiheessa kuitenkin iso kiitos jakamisesta.
Tämä keskusteluhan näkyy kaikille käyttäjille ilman kirjautumista, eli on julkinen. Otsikkoa voidaan muokata tarvittaessa.
Minun mielestä tästä kannattaa tehdä objektiivinen kooste, josta joku muukin voi hyötyä. Menetettyjä tunteja ja mielipahaa mitä tämä on aiheuttanut juttu ei varmasti korvaa. Onpahan muille opettavainen ja varoittava esimerkki ko moottorista ja sen soveltumattomuudesta meidän oloihin.
Tässä vaiheessa kuitenkin iso kiitos jakamisesta.
Tämä keskusteluhan näkyy kaikille käyttäjille ilman kirjautumista, eli on julkinen. Otsikkoa voidaan muokata tarvittaessa.
Kyllä siihen tässä pyritään. Luotto on mennyt autoon ja näin uudessa ei pitäisi olla tälläisiä ongelmia. Omaa aikaa on tuhraunut huomattava määrä ja ajettuja kilometrejä.
Kyllähän tästä koosteen voisi tehdä. Tietää ainakin mitä pahimmassa tapauksessa tälläisen kanssa eläminen voi olla. Harmi vaan kun tällä päästiin vaan ekaan huoltoon asti. Tai jos tarkkoja ollaan, niin ei ihan sinne asti. Lähti viikkoa ennen varattua huoltoa hinurin kyydillä motarilta korjaamolle.
Harmi että näissä laatu on mennyt näin surkeaksi. Hinnan puolesta varmasti houkuttelee tosi monia, totuus vaan voi olla toinen. Tietysti jokaisella merkillä on omat ongelmansa, se on aina hyvä muistaa.
Kyllähän tästä koosteen voisi tehdä. Tietää ainakin mitä pahimmassa tapauksessa tälläisen kanssa eläminen voi olla. Harmi vaan kun tällä päästiin vaan ekaan huoltoon asti. Tai jos tarkkoja ollaan, niin ei ihan sinne asti. Lähti viikkoa ennen varattua huoltoa hinurin kyydillä motarilta korjaamolle.
Harmi että näissä laatu on mennyt näin surkeaksi. Hinnan puolesta varmasti houkuttelee tosi monia, totuus vaan voi olla toinen. Tietysti jokaisella merkillä on omat ongelmansa, se on aina hyvä muistaa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tehdastakuu on voimassa 6/2018 asti ja lisäksi autolla on huolenpitosopimus. Onneksi se tuli otettua.. Siis ihan täysin suunnittelukukkanenhan tämä on. Prosessia hidastaa vielä tämä päästöskandaali. Uuden ohjelman myötä autot tarvivat uuden tyyppihyväksynnän jne. Niin tälläinen koko prosessi vie aikaa, eikä kellään ole mitään ajankohtaa vielä selvillä, edes maahantuojalla.Andy kirjoitti:Tässä ollaan kaiketi keskusteluyhteydessä myyneen liikkeen kanssa. Onkos tässä vielä tehdastakuu voimassa? Olisiko tämä jollain tavalla VW:n/maahantuojan ongelma? Minähän en näistä asioista yhtään mitään tiedä, mutta tuo nixonin kuvaama vika vaikuttaa suunnittelumokalta.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- Teddy
- Viestit: 761
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Ei pitäisi autonvalmistajan "prosessien" (kusetuksien paikkailun) olla auton ostaneen asiakkaan päänvaiva. Nähdäkseni on jo hyvän aikaa takaperin ollut näkyvissä täysin pätevät syyt boikotoida koko VAGinakonsernia. Ootteko muuten huomanneet sen yhden kolopallomainoksen, johon on tungettu autojakin mukaan? Muistaakseni lasten käyttö mainonnassa on jonkun pykälän vastasta.
Tuota juttua virhevastuun siirtymisestä itselle en oikein ymmärrä, mitäs nix0ni sillä meinaa?
Tuota juttua virhevastuun siirtymisestä itselle en oikein ymmärrä, mitäs nix0ni sillä meinaa?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Meinasin sillä sitä, että jos teettäisimme autoon tuon väliaikaisen korjauksen. Sitten veisimme tämän liikkeeseen vaihdossa ja uudelle omistajalle ilmaantuisi sama vika. Viedessämme liikkeeseen olemme tieneet kyseisen vian, sillä tuo väliaikainen korjaus ei välttämättä poista vikaa. Niin kyseinen autoliike ei varmasti itse halua kustantaa sijaisautoa vaan kustannukset kaatuisivat meidän suuntaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Oon huomannut. Todella ärsyttävä mainos. Saa ainakin minut vihaiseksi koska antaa mielikuvan että aikuiset jotka haaveilevat urheiluautoista ovat lapsellisia. Sinänsä hauska yksityiskohta että jos muistan oikein, niin kaikki mainoksessa esiintyvät autot ovat VAG konsernin tuotteita.Teddy kirjoitti:Ootteko muuten huomanneet sen yhden kolopallomainoksen, johon on tungettu autojakin mukaan? Muistaakseni lasten käyttö mainonnassa on jonkun pykälän vastasta.
Joskus kauan sitten oli joku vastaavanoloinen mainos jollain muulla merkillä joka kanssa vetosi siihen miten aikuista on ostaa perheauto.
Hyi saatana.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- Teddy
- Viestit: 761
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Pitäis ehkä lukea vähän lakia, mutta ei mun tietääkseni yksityishenkilöllä ole mitään virallista virhevastuuta luovuttamastaan tavarasta. Kun klonkkari siirtyy seuraavalta kauppiaalta uudelle omistajalle, on kuluttajansuojan rajapinta asiakkaan suuntaan tämä viimeisimpänä tavaran luovuttanut liikkeenharjoittaja, joka sitten itselleen koituneista kuluista tappelee tarpeen mukaan valmistajan tai maahantuojan kanssa. Ota huomioon, että kyseessä on maahantuojan ratkaisu takuunalaiseen autoon; sinä taas olet yksinkertainen kuluttaja vailla minkäänlaista autoja koskevaa asiantuntemusta. Ei sinulla ole kompetenssia kyseenalaistaa maahantuojan ongelmanratkaisua, etkä voi olla asiasta vastuussa.nix0n kirjoitti:Meinasin sillä sitä, että jos teettäisimme autoon tuon väliaikaisen korjauksen. Sitten veisimme tämän liikkeeseen vaihdossa ja uudelle omistajalle ilmaantuisi sama vika. Viedessämme liikkeeseen olemme tieneet kyseisen vian, sillä tuo väliaikainen korjaus ei välttämättä poista vikaa. Niin kyseinen autoliike ei varmasti itse halua kustantaa sijaisautoa vaan kustannukset kaatuisivat meidän suuntaan.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Jaa, soon tässäkin öljypumpun veto öljyssä uivalla kuminauhalla...Pappi kirjoitti:
Tässä on vissiin ko moottori selitettynä melko syvällisesti. http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
?
Tämän auton tarina tuli päätökseen meidän osalta maanantaina. Olkoon seuraavan murheena. Liike osti tämän takaisin meiltä ja takkiin tietysti tuli. Kaupanpurkuun eivät suostuneet. Kuluttajaneuvojasta oli apua ja sai soviteltua ostohintaa hieman ylemmäs. Riitauttaa olisi tehnyt mieli, mutta riskinä olisi häviö. Silloin tulisi meille kalliiksi.
Se tuli huomattua kuinka heikoilla kuluttaja loppupeleissä näissä on ja miten autoliike vedättää parhaansa mukaan. Sen voin sanoa, että asiakkaina olimme varmasti vaikeimmasta päästä, sillä tiesimme oikeutemme ja lakia on tullu luettua.
Jonkun yhteenvedon tästä voisi tehdä, jos on tarve? Tietää ainakin mitä kaikkea vikaa mahtui 16tkm-32tkm välille, sillä kaikki vikakoodit on tallessa.
Se tuli huomattua kuinka heikoilla kuluttaja loppupeleissä näissä on ja miten autoliike vedättää parhaansa mukaan. Sen voin sanoa, että asiakkaina olimme varmasti vaikeimmasta päästä, sillä tiesimme oikeutemme ja lakia on tullu luettua.
Jonkun yhteenvedon tästä voisi tehdä, jos on tarve? Tietää ainakin mitä kaikkea vikaa mahtui 16tkm-32tkm välille, sillä kaikki vikakoodit on tallessa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tässä yhteenveto meidän ja Golffin yhteisestä taipaleesta:
PART 1.
18.1.2018
Auto lähti yskien käyntiin. Liikkeelle lähtiessä syttyi useampi vikavalo: käsijarruvalo, abs-valo, ajonvakautusjärjestelmä, parkkipilotit. Ajo tuntui siltä, että käsijarru olisi päällä. Tämä oire hävisi 500m ajamisen jälkeen ja nämä vikavalot sammuivat myös. Autolla ajettiin vielä 30km, jolloin syttyi öljyvalo. Tällöin auto sammutettiin ja öljyt tarkistettiin, mittatikku oli aivan alarajassa, lähes kuiva. Soitto liikkumisturvaan ja hinurilla lähimpään vw-korjaamoon. Autolla ajettu 28 081km.
Korjaamon lukemat vikakoodit:
1. C101D07 oikean takapyörän pyörimisnopeustunnistin, mekaaninen vika
2. C10E2F0 sähkömekaanisen seisontajarrun ohjainlaite, käyntinop. tunn. epäuskottava signaali
3. C102D00 Rengaspainevaroitus
4. C114602 Renganpainevalvonta, signaalivika
5. V147918 Kauko-ohjain avain 1. jännite liian pieni
6. U11P800 Liitäntä ulkoisille tietovälineille, ei tiedonvaihtoa
7. U112300 Tietoväylä vastaanotettu virhearvo
Seuraavana päivänä auto haettiin ja huoltoneuvoja kertoi vanteissa olleen jäätä ja sen aiheuttaneen vikakoodit. Kertoi, että jäät on poistettu. Öljyä myös lisätty 1l. Lasku 34,90e. Autossahan on huolenpitosopimus, joten korjaukset ja osat pitäisivät olla ilmaisia. Laskua kyseenalaistettiin, huoltoneuvoja kävi takahuoneessa ja toi uuden laskun 10e, eikä laskussa enää lukenut "jään poisto" vaan "testerimaksu". Tämä sitten maksettiin, kun ei jaksanut enää vääntää. Lisäksi tekivät tuolloin pysäköintijarrun ohjainlaitteen päivityksen, maahantuojan takaisinkutsuna.
PART 1.
18.1.2018
Auto lähti yskien käyntiin. Liikkeelle lähtiessä syttyi useampi vikavalo: käsijarruvalo, abs-valo, ajonvakautusjärjestelmä, parkkipilotit. Ajo tuntui siltä, että käsijarru olisi päällä. Tämä oire hävisi 500m ajamisen jälkeen ja nämä vikavalot sammuivat myös. Autolla ajettiin vielä 30km, jolloin syttyi öljyvalo. Tällöin auto sammutettiin ja öljyt tarkistettiin, mittatikku oli aivan alarajassa, lähes kuiva. Soitto liikkumisturvaan ja hinurilla lähimpään vw-korjaamoon. Autolla ajettu 28 081km.
Korjaamon lukemat vikakoodit:
1. C101D07 oikean takapyörän pyörimisnopeustunnistin, mekaaninen vika
2. C10E2F0 sähkömekaanisen seisontajarrun ohjainlaite, käyntinop. tunn. epäuskottava signaali
3. C102D00 Rengaspainevaroitus
4. C114602 Renganpainevalvonta, signaalivika
5. V147918 Kauko-ohjain avain 1. jännite liian pieni
6. U11P800 Liitäntä ulkoisille tietovälineille, ei tiedonvaihtoa
7. U112300 Tietoväylä vastaanotettu virhearvo
Seuraavana päivänä auto haettiin ja huoltoneuvoja kertoi vanteissa olleen jäätä ja sen aiheuttaneen vikakoodit. Kertoi, että jäät on poistettu. Öljyä myös lisätty 1l. Lasku 34,90e. Autossahan on huolenpitosopimus, joten korjaukset ja osat pitäisivät olla ilmaisia. Laskua kyseenalaistettiin, huoltoneuvoja kävi takahuoneessa ja toi uuden laskun 10e, eikä laskussa enää lukenut "jään poisto" vaan "testerimaksu". Tämä sitten maksettiin, kun ei jaksanut enää vääntää. Lisäksi tekivät tuolloin pysäköintijarrun ohjainlaitteen päivityksen, maahantuojan takaisinkutsuna.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
PART 2.
23.1.2018
Auto vietiin ensimmäiseen määräaikaishuoltoon, kilometrejä tuolloin 28397. Tällä kertaa huoltoon pääsi itse ajamalla.
Autoon vaihdettiin:
öljynsuodatin
öljyproppu + tiiviste
öljyt 4,7l (Castrol Edge Prof LL3)
ruuvit M8 x 20 3kpl
raitisilmansuodatin
lasinpesunesteen täyttö
uudet pyyhkijänsulat
Huollossa havaittu ajovalopesurien toimimattomuus, akkuresetti tehty, jonka jälkeen alkoivat toimimaan. Avaimen paristoa ei vaihdettu vielä tälläkään kerralla, vikakoodi tullut jo viimeksi (ja vaihto kuuluu huolenpitosopimukseen).
Huomenna jatkuu..
23.1.2018
Auto vietiin ensimmäiseen määräaikaishuoltoon, kilometrejä tuolloin 28397. Tällä kertaa huoltoon pääsi itse ajamalla.
Autoon vaihdettiin:
öljynsuodatin
öljyproppu + tiiviste
öljyt 4,7l (Castrol Edge Prof LL3)
ruuvit M8 x 20 3kpl
raitisilmansuodatin
lasinpesunesteen täyttö
uudet pyyhkijänsulat
Huollossa havaittu ajovalopesurien toimimattomuus, akkuresetti tehty, jonka jälkeen alkoivat toimimaan. Avaimen paristoa ei vaihdettu vielä tälläkään kerralla, vikakoodi tullut jo viimeksi (ja vaihto kuuluu huolenpitosopimukseen).
Huomenna jatkuu..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
PART 3
Auto on tammi-helmikuun aikana useita kertoja lähtenyt yskien käyntiin. Kävimme Helmikuussa lähimmässä vw-huollossa keskustelemassa aiheesta ja kysymässä, että mitä tehdään. Saimme huoltoneuvojalta viimasuojan, jonka pitäisi auttaa ongelmaan sekä seuraavalle viikolla vian etsintään ajan.
13.2. autolle oli varattu aika vikakoodin lukuun paikallisesta merkkiliikkeestä huonon käynnistymisen takia. Autosta löytyi seuraavat virheilmoitukset:
U042800: Ohjauskulman anturi epäuskottava signaali
C102D00: Rengaspaineen varoitus
B10ABF0: Kylmäaineen paine Alempi raja-arvo alitettu
B147918: Kauko-ohjausavain 1 Jännite liian pieni (ei vieläkään vaihdettu)
P125000: Polttonestemäärä liian vähäinen (webasto)
U112300: Tietoväylä vastaanotettu virhearvo
C10B2F1: Kaukovaloavustajan ohjainlaite Rajoitettu näkyvyys
U042800: Ohjauskulman anturi epäuskottava signaali
Nuo nollattiin ja toivotettiin kovaa ajoa.
Kovaa ajoa tuo ei näyttänyt kauaa kestävän. Puoliso oli 19.2 lähdössä aamulla töihin, mutta käynnistyi vasta 4 starttauksella vaivalloisesti ja hehkun vikavalo jäi tauluun vilkkumaan. Webasto oli taas normaalisti 20min päällä ja pakkasta tuolloin oli 9 astetta. Ei muutakun auto sammuksiin ja soitto liikkumisturvaan. Iltapäivästä tuli hinuri hakemaan volkkaria ja kuljetti sen lähimpään merkkiliikeeseen. Seuraavana päivä siitä luettiin taas vikakoodit:
P305400: Käynnistysmoottori ei pyöritä juuttunut mekaanisesti tai sähkövika
B147918: Kauko-ohjausavain 1 Jännite liian pieni (ei vaihdettu vieläkään)
P125000: Polttonestemäärä liian vähäinen (webasto)
Huoltoneuvojan mukaan käynnistyi kuitenkin täysin normaalisti, mutta ilmeni myös, etteivät he olleet käyttäneet webastoa ennen käynnistämistä. Auto jäi vielä seisomaan liikkeen pihaan ja sovittiin, että seuraavana aamuna käyttävät webastoa 20min ennen käynnistymistä.
Nyt ongelma ilmeni myös huollossa, auto lähti yskien käyntiin. Vikakoodit olivat samat kuin edellisellä kerralla. Nyt arvellaan vian olevan webastossa. Auto luovutettiin meille vikakoodit nollattuna, mutta mitään korjaamatta. Sanottiin, että webastoa ei saa käyttää. Kuulosti hieman erikoiselta.
Auto on tammi-helmikuun aikana useita kertoja lähtenyt yskien käyntiin. Kävimme Helmikuussa lähimmässä vw-huollossa keskustelemassa aiheesta ja kysymässä, että mitä tehdään. Saimme huoltoneuvojalta viimasuojan, jonka pitäisi auttaa ongelmaan sekä seuraavalle viikolla vian etsintään ajan.
13.2. autolle oli varattu aika vikakoodin lukuun paikallisesta merkkiliikkeestä huonon käynnistymisen takia. Autosta löytyi seuraavat virheilmoitukset:
U042800: Ohjauskulman anturi epäuskottava signaali
C102D00: Rengaspaineen varoitus
B10ABF0: Kylmäaineen paine Alempi raja-arvo alitettu
B147918: Kauko-ohjausavain 1 Jännite liian pieni (ei vieläkään vaihdettu)
P125000: Polttonestemäärä liian vähäinen (webasto)
U112300: Tietoväylä vastaanotettu virhearvo
C10B2F1: Kaukovaloavustajan ohjainlaite Rajoitettu näkyvyys
U042800: Ohjauskulman anturi epäuskottava signaali
Nuo nollattiin ja toivotettiin kovaa ajoa.
Kovaa ajoa tuo ei näyttänyt kauaa kestävän. Puoliso oli 19.2 lähdössä aamulla töihin, mutta käynnistyi vasta 4 starttauksella vaivalloisesti ja hehkun vikavalo jäi tauluun vilkkumaan. Webasto oli taas normaalisti 20min päällä ja pakkasta tuolloin oli 9 astetta. Ei muutakun auto sammuksiin ja soitto liikkumisturvaan. Iltapäivästä tuli hinuri hakemaan volkkaria ja kuljetti sen lähimpään merkkiliikeeseen. Seuraavana päivä siitä luettiin taas vikakoodit:
P305400: Käynnistysmoottori ei pyöritä juuttunut mekaanisesti tai sähkövika
B147918: Kauko-ohjausavain 1 Jännite liian pieni (ei vaihdettu vieläkään)
P125000: Polttonestemäärä liian vähäinen (webasto)
Huoltoneuvojan mukaan käynnistyi kuitenkin täysin normaalisti, mutta ilmeni myös, etteivät he olleet käyttäneet webastoa ennen käynnistämistä. Auto jäi vielä seisomaan liikkeen pihaan ja sovittiin, että seuraavana aamuna käyttävät webastoa 20min ennen käynnistymistä.
Nyt ongelma ilmeni myös huollossa, auto lähti yskien käyntiin. Vikakoodit olivat samat kuin edellisellä kerralla. Nyt arvellaan vian olevan webastossa. Auto luovutettiin meille vikakoodit nollattuna, mutta mitään korjaamatta. Sanottiin, että webastoa ei saa käyttää. Kuulosti hieman erikoiselta.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
PART 4
Soitin vv-autoon automyyjälle, jolta golffin ostimme. Sovittiin, että auto tulee heidän korjaamolle ja on siellä niin pitkään, kunnes todellinen vika on selvillä ja auto korjattu +saamme sijaisauton siksi aikaa käyttöömme. Parin päivän päästä auto vietiinkin jo Helsinkiin.
Saimme ongelmalle selityksen, seuraavaksi suoraan lainattua tekstiä työmääräyksestä:
"Käynnistymisongelmat johtuvat siitä, kun kosteutta kertyy välijäähdyttimeen ja sitä kautta sylinteriin. -> auto käynnistyy sitten, kun kosteus on saatu painettua läpi sylintereistä. -> lisälämmittimen käyttö saattaa edesauttaa kosteuden kertymistä. --> tehtaalla on tekeillä ohjelmistopäivitys, joka korjaa kyseisen ongelman, ei vielä saatavilla."
Haimme auton, webaston käyttö kielletty ja kovaa ajoa taas.
Soitin vv-autoon automyyjälle, jolta golffin ostimme. Sovittiin, että auto tulee heidän korjaamolle ja on siellä niin pitkään, kunnes todellinen vika on selvillä ja auto korjattu +saamme sijaisauton siksi aikaa käyttöömme. Parin päivän päästä auto vietiinkin jo Helsinkiin.
Saimme ongelmalle selityksen, seuraavaksi suoraan lainattua tekstiä työmääräyksestä:
"Käynnistymisongelmat johtuvat siitä, kun kosteutta kertyy välijäähdyttimeen ja sitä kautta sylinteriin. -> auto käynnistyy sitten, kun kosteus on saatu painettua läpi sylintereistä. -> lisälämmittimen käyttö saattaa edesauttaa kosteuden kertymistä. --> tehtaalla on tekeillä ohjelmistopäivitys, joka korjaa kyseisen ongelman, ei vielä saatavilla."
Haimme auton, webaston käyttö kielletty ja kovaa ajoa taas.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02