Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva


Tuomonen hoitaa nykyään käyttöauton virkaa.

E: kuva vaihdettu vastaamaan nykyhetkeä.
Viimeksi muokannut Mika.T, 02.3.2018 19:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tämmönen S80 d5 automaatti tuli taloon. Vaihtokoneella ajettu 230 tuhatta, korilla 390tkm. Ei mitään syytä epäillä koneen kilometrejä, tuttu korjaamo hoitanut homman. Aktiivijousitusta, mustaa nahkaa, xenonia ja vaikka mitä varustelistassa ruksittuna. Koukkukin näky perässä olevan, 1800kg kytky niin saa ensi kesänä ottaa soliferin perään ja lähteä reissaamaan.

Renkaita kaipaisin vanteineen, kesäpinnalla. 16-18" löytyy otteesta, eli siltä väliltä kesikset jos löytäs.

Tosiaan seissyt ainakin vuoden päivät kuolinpesän autona, oli melko ruokottomassa kunnossa mulle tullessa :D Viitisen tuntia käyttäny siivoiluun ja pari tuntia pesuihin, niin alkaa jo joltain näyttääkin.

Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tuplat poies
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Loppuvuodesta tuli täydennettyä hirmuisen autokuumeen riivaamana tuota Nissan-laivuetta vm. 1983 Patrolilla.

Kuva
P1230403 by Aki Härkönen, on Flickr

Kuva
P1230405 by Aki Härkönen, on Flickr
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Nyt oot lainannu tehtaan kuvat... Laitapa lisätietoja ja -kuvia. On kyllä meleko rumpioomattoman näkönen yksilö.

Kohta Japanista tehtaan museoilta sulle soittaat jahka kollaavat siellä Datsunilla nämä sivut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Kuvia ei oikein ole tuota kummempia vielä. Kevättä odotellaan, että pääsisi paremmin laittelemaan. Kuvat valehtelevat jonkin verran paremmaksi ainakin tuon maalipinnan osalta, kun edellinen omistaja on jossain välissä maalaillut hieman pikaisesti ja epätasaisesti. Sitrushedelmäefektiä siis löytyy melkoisesti. Vastapainoksi katosta lähtee alkuperäinen maali vesiletkupaineella lastuina irti. No, onpahan jotain mitä touhuta tekemisen puutteen iskiessä.

Itsessään tuo on kuitenkin ajoltaan ehjän tuntuinen, voimansiirtokaan ei pahemmin huutele. Mittarissa tällä hetkellä n. 316 tkm, neljä vaihdetta ja ahtamaton SD33 pellin alla. Alkujaan tuo on ollut Imatran kaupungin käytössä ja siirtynyt sieltä Delta Auton kautta Lieksaan vuonna 2002 ja ollut parina syksynä hirviporukan reissuautona. Sen jälkeen innostus oli ilmeisesti hieman hiipunut ja Patrol laitettu seisontaan, josta se oli seuraavan kerran herännyt 13 vuotta myöhemmin ja katsastettu pakettiautoksi. Suhteellisen ehjä kokonaisuus herätti Nissan-miehen mielenkiinnon ja tuo tuli haalittua talteen.

Periaatteessa tuota voisi kokeilla hiljakseen sipistellä, ehkä joskus jopa kokeilla museorekisteriinkin. Sitä ajatellen tuolla takahuoneen puolella on varastossa pakumuutoksen yhteydessä irrotetut takapenkit, joissa on ilmeisesti alusta alkaen ollut päällä istuinsuojat. Lukkovanteetkin on maltettu säilyttää mukana sekä kesä- että talvirenkaissa.

Pienimuotoista osahamsterointia ja puutteiden kartoitusta onkin ollut käynnissä. Umpiot tuli jo vaihdettua ja EU-kilvet korvattu alkuperäistunnuksin, ilman Eurostoliiton sinistä osuutta ja tietysti liisteröity tuo Nissan kestää -tarra takalasiin. Alla muutama viimeksi hankittu palikka.

Kuva
P1230447 by Aki Härkönen, on Flickr

Kun kuvia pyydettiin, niin laitetaan todiste maastokelpoisuudesta. Lapiota tarvittiin...

Kuva
P1230424 by Aki Härkönen, on Flickr
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Varsin siistikuntoinen pastirolli :idea:

Tuohon kun löytäis alkuperäset kaarilevikkeet ja tyrkkäis alle vähän suurempaa/leveämpää rengasta niin oispa komia.
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

On tuolla varastossa levikkeetkin olemassa, tiedä sitten niiden komeudesta saati sitten niistä isoista renkaista.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

AkiH kirjoitti:On tuolla varastossa levikkeetkin olemassa, tiedä sitten niiden komeudesta saati sitten niistä isoista renkaista.
Niinpä.

Ei ne kuulu museaalisiin. :wink:

Jotaspaisi, paljon parempia rassausaihioita maastoon päin jo lähtökohtana on kartta väärällään. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Periaatteessa levikkeet ja pykälän suuremmat renkaatkin voisivat ihan hyvin mennä tyyliin, niitä näkyy kuitenkin esitekuvissakin. Ehkä tuon työkalumainen tyyli kuitenkin viehättää? Nuo hornanlieskat voisi jossain välissä teetättää. :lol:

Kuva
Patrol by Aki Härkönen, on Flickr

Hieman harkitsen myös tyyliltään raikkaampien alkuperäisvanteiden ostamista, Nettivaraosassa näkyisi nytkin olevan satsi kanttilamppuisen kolmioreikäisiä normaalivanteita.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ihan hienosti ne alkuperäset levikkeet istu tuohonkin. Ja 31" renkaat.


Kuva

Kuva

Kuva
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

spöke kirjoitti:
spöke kirjoitti:Daimler-Chrysler- kokeilu jäi vuoden mittaiseksi. Ei mulla riittäneet rahat
300C:n ylläpitoon. Vuoden aikana vaihdettiin laatikon johdinlevy, kardaanin tukilaakeri, virtalukko ( skim- moduuli) ja pakosarjat. Vajaa neljä tonnia ja 47tkm. Nyt tuli tilalle -08 530D hyvillä varusteilla. On comfortpenkit, laajat ilmastoinnit ja navit. Ja Karalan softa. En tiedä, olisko 212 mersu ollut parempi, mutta kokkeillaan ny tämmöstäkin. Aika näyttää, onko tää yhtä hyvä, mitä aikoinaan E39 oli.

Kuva
Reilu vuosi ja kuuskyttuhatta tullut mittariin lisää, nyt 230tkm ja rapiat. Mitattu kulutus siinä seittemänpilkkuneljän huitteilla ja ilman ensimmäistäkään korjausta on menty. Öljyä vaihdettu ja ajettu. Ihan luottopeli! ( huomenna varmaan hajoo, kun näin sanon...)
-Spöke
Taas on reilu vuosi menty, 279tkm mittarissa nyt. Egr: n ohjausventtiili, hehkut, hehkurele, koiranluut ja toinen ilmapussi oli kuluneen vuoden saldo. Ei nitise, ei kolise ja lämpee pakkasessa kuin pakkasessa. Hitokseen hyvä keksintö. Toistaiseksi.
-Spöke
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuommonen rysleri tuli marketin pihassa anjoviksen viereen parkkiin. Piti ihan hetki kuunnella kuutosen hurinaa. Totesin autosta nousseelle kuljettajalle, että kivat äänet. Kuulemma saisi olla kasi koneella? Hymähdin jotain anjoviksen äänestä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kyllä se vaan tuommonen sysleri ois makia kampe 8) Kovin kummastelin tuota....
psykö kirjoitti:johdinlevy, kardaanin tukilaakeri, virtalukko ( skim- moduuli) ja pakosarjat. Vajaa neljä tonnia ja 47tkm.
...kulujen määrää :eec: Ei nuo samat ois olleet merssuun tonnia. Onko tuossa niin spessua tavaraa että mersun osia käyttämällä ei pääse järkeviin kuluihin? Muovinen ja vähän halvan oloinen sisältä mutta look on kyllä 8) Yhtä kerran kattelin jo ostohousut jalassa mutta oli niin levotonta kyytiä että voivoivoi.... :( Järjettömän ylihintainen tuo mielestäni pitkään oli mutta nyt on ollut jo pitkään edukas kampe. Ei varmaan tokikaan kulutukseltaan eikä ylläpidoltaan mikään Ampera (auwink tiileri-setä) mutta ei varmaan pahimpiakaan :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä oli kohtalaisen kuurassa Kamuxin pihassa Iisalmessa... https://www.kamux.fi/vaihtoautot/chrysler/300c/ijv-358
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Missä nuo 300set hyrslerit lie nykyään, pari vuotta sitten noita tuli joka mutkassa täälläkin vastaan.
Nyt en edes muista koska olisin tuomosen täällä liikenteessä nähny.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

XUX63 kirjoitti:Kyllä se vaan tuommonen sysleri ois makia kampe
Huomaa että on ooppelilla ajeltu jonkin aikaa :shock: 8) ei ole hintaluokassaan kaksinen värkki 300C. Ulkonäöstä jos tykkää, niin tykkää ja siinä se.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Muutenhan se olisi ihan eto peli, mitä nyt mersun osilla pilattu :shock:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaa-a, liekö mitään muuta kuin laatikko ja moottori (diesel) mersusta. Ei voi sanoa että niillä chrysler keskimäärin huononisi.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

300c mallia ei juuri nettiautossakaan ole myynnissä. Alle 30kpl farkku dieseleitä. Mukava näistä on kokemuksia kuulla kaikesta huolimatta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Jaa-a, liekö mitään muuta kuin laatikko ja moottori (diesel) mersusta. Ei voi sanoa että niillä chrysler keskimäärin huononisi.
Jotain johtosarjoja, rattiakseli ja lämppärin säätösysteemit on vissiin ainakin suoraan mersua.
Pyöräntuentojen osat on ainakin hyvin samankaltaisia, jolleivat jopa täysin samoja kuin mersuissa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Kyllä se vaan tuommonen sysleri ois makia kampe
Huomaa että on ooppelilla ajeltu jonkin aikaa :shock: 8) ei ole hintaluokassaan kaksinen värkki 300C. Ulkonäöstä jos tykkää, niin tykkää ja siinä se.
No ulkonäkö ja paljon mersun tekniikkaa mikä tuossa on aina puhutellut. On koeajeltu ja todettu "ei mersun veroiseksi" jo muutama auto sitten eikä nyt puhuta kuukausista kun sen verta verkkaisesti nuo on mulla vaihtuneet :lol:
Leemu kirjoitti:
dealer kirjoitti:Jaa-a, liekö mitään muuta kuin laatikko ja moottori (diesel) mersusta. Ei voi sanoa että niillä chrysler keskimäärin huononisi.
Jotain johtosarjoja, rattiakseli ja lämppärin säätösysteemit on vissiin ainakin suoraan mersua.
Pyöräntuentojen osat on ainakin hyvin samankaltaisia, jolleivat jopa täysin samoja kuin mersuissa.


Sysleri on väkertänyt ite sisustuksia, mittaristoja, pellejä ja niin edelleen ja kaikki on vähän sinnepäin. Tekniikkaa on paljon muistaakseni 210/211/203-malleista :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kerran katselin 300 C:n pyöräntuennan osia ja saman tyylisiä olivat kuin Mersulla mutta kuitenkin pikkuisen eri mallisia ainakin etupäässä. Eli ei tietenkään passaa ristiin. :D

Millainenhan se oisi sillä Hemillä? :?

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 05.3.2018 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jännä tuo punainen Patrolli. Yleensä tottunut, että ne oli melkein kaikki niitä hopeisia ja punertavilla teipeillä. LandCruisereita näkyi enemmän punaisina ja siksi tulee jotenkin jakomielinen olo. :D

Onko se turbolla vai vapaakierrolla?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Millainenhan se oisi sillä Hemillä? :?
Varmaan ihan yhtä hyvä kuin se V6 riisseli mikä käytiin Kempeleessä ajamassa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Varmaan ihan yhtä hyvä kuin se V6 riisseli mikä käytiin Kempeleessä ajamassa :lol:
Hassut oli ne säätyvät polkimet. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole 300C alustassa mersua yhtään. Tottahan siellä tukivarsia on kuten mersuissakin muttei silti sinnepäinkään. Naapurifoorumilla joku selitteli joskus "väyrysen alustasta", no ei ei :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Ei ole 300C alustassa mersua yhtään. Tottahan siellä tukivarsia on kuten mersuissakin muttei silti sinnepäinkään. Naapurifoorumilla joku selitteli joskus "väyrysen alustasta", no ei ei :lol:
Tuo selittely johtuu varmaan aika yleisestä luulosta että osat olisivat samoja. Niin kirjoiteltiin aikoinaan jopa 300C-foorumeilla ja tottahan se on että jousitus ja takapään geometria on selkeitä sukulaisia. Niin kuin edellä mainittukin, konetta laatikkoo, ohjausta, muuta osaa, espiä, absia jne...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takana taitaa olla tukivarsia mersujen tapaan, edessä ei ainakaan väyryseen verrattavaa ? Vai voisiko etupäätä verrata 211:een ja näistä sitten joku päätellä että "mersun alustalla" :?
leemu kirjoitti:lämppärin säätösysteemit on vissiin ainakin suoraan mersua
Mistä mersusta tämä voisi olla ? :
https://www.ebay.co.uk/itm/Chrysler-300 ... SwFnxagDGO
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Narinapuslat on ainakin samoja, eikö sitä sillon voi sanoa että on Mersun alustalla kun on parhaat palat otettu. Peräkin on sama.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”