Seiskaneljävitosen seiskaneljävitonen

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Seiskaneljävitosen seiskaneljävitonen

Viesti Kirjoittaja 745 »

:shock: :shock: :roll: Niimpä niin...

Kuva

Mihinkäs se tiikeri raidoistaan pääsisi. Tuli tuommonen hommattua äitemuorille ajoon.

Tekniikkana pomminvarma B230F + M47
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Täysi jarruremontti ja perushuolto tuli eilen tehtyä. Kuminauha täytyy varuulta syssyn mittaan vaihtaa. Seuraavana ohjelmassa pesua, vahausta ja imurointia.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Nyt on pesty, myllytetty, vahattu ja imuroitu. Tää alkaa vähitellen näyttämään autolta.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Liityt Mesen JYLLISTIKSI
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

2.3 litrainen on parempi, vaikka tuon B230F version M-nokka onkin enemmän Veijo Esson kannalta optimoitu kuin kuljettajan :D

Mutta tuo moottori ei ole riski voimansiirron terveydelle. Ja myönnän, ettei meillä ole moista ajettu manuaalivaihtein, joten ei ole oikein kuvaa tuollaisen kulutuksesta.

Tuossa hintaluokassa toisaalta kulutus on yleensä epäolennaista. Jos härveli kestää suunnilleen nipussa, niin hyvä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kulutushan pyörii noin kympin pinnassa. Kestämiseen ei uskalla kantaa ottaa, tässä mittarissa 244tkm, edellisessä oli 608tkm :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Volvon "kymppi satasella" tarkoittaa näillä vanhan liiton vehkeillä, että talvella piisaa kapiinissa lämpöä eikä kannata murehtia pätkäajossa, jos menee 15 satasella. Terve merkki, kun bensa maistuu ja sitähän saa huoltsikalta.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Juu, lämpöä riitti talvella ja lähti kovillakin pakkasilla ilman lohkoa käyntiin :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Saattohan tuo väri hieman vaihtua 8)
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Vielä puskureihin vaikka Glymin Bumber Care niin avot, alakaa naapurit vihertää :lol:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kumpikin puskuri on hiukan risa, täytyy ettiä hiukka paremmat. Myös tuo kuskin etuvilkku ja oikea takavalo on vaihtolistalla.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kymppi on minulle positiivinen yllätys Katti-Merikontissa. Rouvan Yank Tank, eli Amerikkamallin 244 GL samalla koneella, mutta AW71 (3 + ylivaihde) tomaatilla vei Rouvan siistissä käytössä vuosien keskiarvona 12.4 sadalle.

Sen aikainen tomaatti saattaa tosin olla luonnostaan pyörillä liikkuva ekokatastrofi?

Oma 944 B230FB (eli sama kattikone tehtaan jäljiltä kone virinokalla) ja M47 manuaalilla vei suunnilleen kymppiä sadalle työmatkakäytössä.

Voisi kurkata, olisko mulla tuollaisen auton alkuperäisiä 15" kapseleita tallin hyllyllä...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Suikkalakki oli suotuisalla tuulella ja antoi merikontille yli vuoden ajoaikaa. 8) Talvirenkaat tuli vaihdettua alle ja samalla korjasin tyypillisen volvomaisen takajarrujen vinkunan. Vika oli motonetin jarrupaloissa, RH:n paloilla loppui kitinät.

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

745 kirjoitti:Talvirenkaat tuli vaihdettua alle ja samalla korjasin tyypillisen volvomaisen takajarrujen vinkunan. Vika oli motonetin jarrupaloissa, RH:n paloilla loppui kitinät.
Palan ja männän väliin on hyvä laittaa jotain, joko kitinänpostolevy tai edes kuparitahnaa tai vaikka molempia. Nuo kitinänpoistolevyt tulevat tehtaan palojen mukana, mutta nehän voi tarvikepalojen kanssa käyttää uudelleen, kun rosteria ovat.

On näköjään aivan oikeat kapselitkin löytynyt ennen kuin edes "ehdin" niitä katsellakaan :P
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Palojen eroina oli lähinnä suora kantti vs viistetty kantti. Ja kapselit oli jäänyt edellisestä yli.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tulipahan pientä huoltoa tehtyä, jakohihnan sekä virranjakajankannen ja pyörijän vaihto. Myös takavalot vaihtui uusiin, kun joku urpo oli toisesta kopsassut linssin sisään :evil:

Työskentelytilojen puolesta tämmöinen vanhempi volvo on ehdoton ykkönen. Ei ole käsivarret kyynärpäitä myöten vereslihalla 8)

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eikä vaihdella summassa vesipumppuja, jolla ei normaalisti suunnitellussa moottorissa ole mitään tekemistä jakohihnan kanssa.

Pumppu vaihtuu jos se vuotaa eikä sitä varten jakopäätä edes avata.

Muista kiristimen jälkikiristys 1000 km jälkeen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

740 GLE kirjoitti:Eikä vaihdella summassa vesipumppuja, jolla ei normaalisti suunnitellussa moottorissa ole mitään tekemistä jakohihnan kanssa.

Pumppu vaihtuu jos se vuotaa eikä sitä varten jakopäätä edes avata.
Juurikin näin. Vespumpan vaihdossa tarvii jakopäähän koskea ainoastaan sen verran, että ottaa ylemmän suojakopan pois. Sen taakse jää pultti tai kaksi :idea:
Muista kiristimen jälkikiristys 1000 km jälkeen.


Ohjeissa käskettiin lämpimäksikäytön jälkeen tehdä jälkikiristys. No, huomenna jos rintterin sijasta käviskin tällä Nääsvillessä niin voisi sitten vielä kerran kiristimen vapauttaa :happy:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Minä olen aina kun näihin vanhoihin volvoihin olen jakopään tehnyt siinä samalla vaihtannut tuon vesipumpunkin kun sekään ei ole kallis sijoitus ja menee niinkuin siinä ohessa :lol: Parin ensimmäisen volvon kanssa en tuota pumppua vaihtannut mutta kun kummastakin se pumppu meni sitten parin viikon sisään niin tulin siihen tulokseen että samallahan senkin sinne vaihtaa niin ei tarttee sitten erikseen sitä alkaa puljaamaan :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

740 GLE kirjoitti:2.3 litrainen on parempi, vaikka tuon B230F version M-nokka onkin enemmän Veijo Esson kannalta optimoitu kuin kuljettajan :D
Nyt pystyy ottamaan paremmin kantaa kulutukseen. Nääsvillen reissun kulutuksena 7,5L/100km :shock: Suorastaan hämmästyttävän pienellä menee, eikä tullut edes mitenkään sukkasillaan ajettua. Matkanopeutena n. 90km/h.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tähän elämään asti korjaamotyössä tehdyistä jakopäähommista, on tuommosessa yksi kiitollisimmista asentajan näkökulmasta. Ford Rangerin (mikälie mitsu) sekopää meni joutusammin. Vartti kahveineen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

mese300 kirjoitti:Minä olen aina kun näihin vanhoihin volvoihin olen jakopään tehnyt siinä samalla vaihtannut tuon vesipumpunkin kun sekään ei ole kallis sijoitus ja menee niinkuin siinä ohessa :lol: Parin ensimmäisen volvon kanssa en tuota pumppua vaihtannut mutta kun kummastakin se pumppu meni sitten parin viikon sisään niin tulin siihen tulokseen että samallahan senkin sinne vaihtaa niin ei tarttee sitten erikseen sitä alkaa puljaamaan :lol:
Näiden koneiden vanhemmat pumput olivat törkeän kehnoa tavaraa. Omaani on vaihdettu ensimmäinen pumppu takuuseen vasta 10.000 km huollossa, kun olin juuri lähdössä Britanniasta kotiin päin kesälomalle, eikä siihen hätään ehditty kuin todeta rumat pisarajäljet aivan puhtaan moottoritilan pohjamuovin päällä :oops:

Nämä huonot olivat niitä, joissa juorureikä oli pumpun alapinnalla piilossa katseilta. Seuraavan pumpun vaihdoin itse 100.000 km kohdalla, mutta en muista onko se yhä paikallaan, vai onko kerran vaihdettu ennen nykyistä yli 410.000 km matkaa?

Jokainen toki päättää omastaan kuten parhaaksi näkee, mutta nykyiset pumpun akselin yläpuolisella tippareijällä varustetut Volvon alkuperäispumput ovat olleet selvästi kestävämpiä kuin noihin autoihin uutena tehtaalla asennetut.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Talvirenkaat alle, pari uutta polttimoa ja eikun konttorille. Leima tuli huomautuksitta.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Öljynvaihto ja suoraan konttorille. Leimahan sieltä tuli, etujarrukilvistä korjauskehoitus :)

:shock: :shock:

[nettiauto]9234161[/nettiauto]
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Nyt se on sitten myyty :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Johan kesti.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”