Kuulostaa lampunvaihto mukavalle hommalle![]()


Johdinsiivikolla varustettu hukkaportiton ahdin, eli ns juuttuvasiipinen VNT?Vanja-eno kirjoitti:2) Turbon paine - mitattu ahtimen paine liian suuri. Vikakoodi P2299 siis antaa liian kovan paineen...
Juu niin kai tuo "juuttuvasiipinen"... juttelin kaverin kanssa AD-korjaamolla ja epäili koko ropleemin takana olevan juurikin tuon kaasupolkimen asentotunnistimen eli aloittaa siitä ja sen jälkeen jos antaa vielä vikakoodia, niin tutkitaan enempi.Easy Rider kirjoitti:Johdinsiivikolla varustettu hukkaportiton ahdin, eli ns juuttuvasiipinen VNT?Vanja-eno kirjoitti:2) Turbon paine - mitattu ahtimen paine liian suuri. Vikakoodi P2299 siis antaa liian kovan paineen...
Jos painesäätöinen siivikko, kato pistoolipumpulla jotta takertaako liike missään kohtaa. Jos takkuaa, niin turbiini auki ja puts puts, toivoen ettei siivet ole jumissaan kuumuneet mutkalle ja irrottuaan raapineet turbiiniin.
Kaipa sitä säätötavasta riippumatta saa aktuaattorin irti ja käsin kokeilee liikeradan juoheuden.
Turhaa kai tosin tutkia jos koodi ei uusiudu koko ajan ja auto toimii.
Millainen Mersu tuli tilalle? Vai onko sille jo uusi topikki avattuna?Vanja-eno kirjoitti:En jaksanut ruveta tarkemmin opiskelemaan Citruunan tekniikkaa, joten myin tämän koeyksilön pois. Merkistä luopumista puolsi tuleva isomman huollon tarve kun alkoi etupyörän laakeri ääntämään. Tuli läheltä passelisti Mersu myyntiin ja tämän Citruunan haki pois mukavan oloinen Citikka fanaatikko käypään hintaan. Jos ajattelee että tuleva huolto olisi ollut aika hinnakas, niin jäin plussalle27 tkm tämä minua kuskasi, tosiaan mukava ajaa ja matkata, huollot hieman hankalampia.
On, käypä kurkkaamassa W202 osiotabercedes menz kirjoitti:Millainen Mersu tuli tilalle? Vai onko sille jo uusi topikki avattuna?Vanja-eno kirjoitti:En jaksanut ruveta tarkemmin opiskelemaan Citruunan tekniikkaa, joten myin tämän koeyksilön pois. Merkistä luopumista puolsi tuleva isomman huollon tarve kun alkoi etupyörän laakeri ääntämään. Tuli läheltä passelisti Mersu myyntiin ja tämän Citruunan haki pois mukavan oloinen Citikka fanaatikko käypään hintaan. Jos ajattelee että tuleva huolto olisi ollut aika hinnakas, niin jäin plussalle27 tkm tämä minua kuskasi, tosiaan mukava ajaa ja matkata, huollot hieman hankalampia.
Ei jättänyt tämä rauhaan. Laskin Motonetin hintojen sekä AD-autokorjaamon tuntihintojen mukaan, niin huollon hinnaksi olisi tullut tarvikkeineen noin 700-800 euroa plus renkaat, hyvät käytetyt 2-300 euroa töineen ja kohtalaiset uudet 4-500 euroa töineen. Eli semmoinen 900 - 1300 olisi rahaa palanut riippuen miten olisi tehnyt/teetättänyt ja renkaista riippuen. Niin, ja sitten se tuulilasi joka lienee jossain ainakin 400 euron kantturoilla...Vanja-eno kirjoitti:Laatikon öljynvaihto, etupyörän laakeri, Eolys-aineen lisäys sekä kuittaus auton tietokantaan, ainakin yhden hehkutulpan vaihto, EGR-venttiilin putsaus, jarrunesteen vuodeon etsintä ja tarvittava korjaus nyt ainakin. Lisäksi edessä olisi leimalle (syksyllä) ollut tuulilasin vaihto ja uusien kesärenkaiden osto. Huolto olisi kustantanut relu 500 tarvikkeineen + se tuulilasi ja renkaat