Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
"No eihän kai autoon voi asentaa kuin yhdenlaisen lämmittimen kerrallaan"...
Tjsp.
Eepereillä oon pelannu jo hyvän tovin, kuten ne Eeperitki. Nyt on sitten huono tovi kohalla, toisessa ajastus mykkänä, toisessa koko kaminan aivot kohmeessa. No onpa nuo jo yli 20v. palvelleet käyttäjiään.
Tjsp.
Eepereillä oon pelannu jo hyvän tovin, kuten ne Eeperitki. Nyt on sitten huono tovi kohalla, toisessa ajastus mykkänä, toisessa koko kaminan aivot kohmeessa. No onpa nuo jo yli 20v. palvelleet käyttäjiään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kekkosen aikaiset tolpat ja sen mukainen johdotus.
Kollega sovitteli juuri ennen tuota sähvöautojen latauskieltoa Cee Hybridin töpseliä tolppaan ja ihmetteli kun ei lataa. Jooei, kun lämpötilan mukaan moduloidaan sähkön syöttöä ja sattui juuri sillä hetkellä olemaan pimeänä (kuten sisälämmittimen kytkintä napsauttamalla totesin).
Kollega sovitteli juuri ennen tuota sähvöautojen latauskieltoa Cee Hybridin töpseliä tolppaan ja ihmetteli kun ei lataa. Jooei, kun lämpötilan mukaan moduloidaan sähkön syöttöä ja sattui juuri sillä hetkellä olemaan pimeänä (kuten sisälämmittimen kytkintä napsauttamalla totesin).
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
OVMS-hilppeet tuli tänään eli sähköhimmelille tuli Joulu etuajassaXUX63 kirjoitti:On myAmpera joka on ihan höpö. MyGreenVolt joka on paljon paree Parilla ELM327:lla kokeillut eikä kumpikaan kättele oikein. Ruattista saapi jotain mokkulaa joka on kuulemma toiminut. Nuot on aika arkoja mokkuloista kokeneempien käyttäjien kokemuksien perusteella.Pappi kirjoitti:Oliko tälle mitään kännykkään passaavaa ohjelmaa?
Mulla oli SIM-kortti valmiina mutta toimitusaika nuilla vermeillä oli sen verta pitkä että eihän sitä mistään enään löydy
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Silläkin varmaan Vähän niin kuin tää mun talo että kaikki käyp. Lämpiää normaalisti kaukolämmöllä mutta voi lämmittää myös sähköllä, puulla tai öljylläAri66 kirjoitti:3M -teipilläkö se toimii
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Unohtui tänne päivitellä tuota h*vetinmoista fossiilisten tuhlaamista
Petri toisaalla kirjoitti:Kävin tankkaamassa agrikaattiin fossiilista. Viikon verran oli tuolla tankillisella plussakelejä jolloin fossiilista ei mene muuhun kuin säteen pidentämiseen eli sähkön tuotantoon mutta pakkasilla alkaa tuottamaan lisäksi lämpöä kabiinin lämmitykseen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ens viikolla tulee varmaan pitempää matkaa eikä pääse tolpalle niin ehkäpä sieltä jotain lukemia tulee saataville. Saatoin ajaa, silloin kun ei vielä kilpiä ollut, jopa kortin hallussa pitämistä vaarantavia nopeuksia (hypoteettinen ajatus) ja silloin tärpättiä meni yli 6L/100km. Jos joudun lähtemään ensi viikolla liikenteeseen niin silloin paljastunee rajoitusten mukaisilla nopeuksilla toteutuva kulutus.Easy Rider kirjoitti:Vajo puolella pääset Varaosaan nähen. Paljonko männöö vallannnii töpseli irti, pelekästään dinosaurusölöjyillä?
Tämä toosa ei ole vielä halunnut alkaa yhteistyöhön minun kanssa. Konffaukset eivät ole verkon läpi onnistuneet ei webbikonffauksen kautta eikä tekstareillakaan
Tämä sen sijaan on löytänyt tiensä helman taakse piiloon. Siellä se lämpötiloja huijaa
Mitä sitä muuta Eipä oikeastaan muuta kuin hymyssä suin kruisailua
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kattelin tuollasta Insomniaa, kun asiakas röijäs kesärattaat säilöön. Hyvä ettei ollu penkit kipattunakin joutunu pistämään yhtä neljästä rinkelistä vielä etupenkille. No, on ne rattaatkin ylisuuret joo, kuten muissakin.Pappi kirjoitti: farkku insigna on hieno.
Mitä v*ttua näiden nyky"farkkujen" tavaratilat on? Ennen sopi farmariin arkkupakastin melekeen pystyssä kyytiin. Nyt ehkä mikroaaltouuni osina..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Hätspäkit on sitten nykyjään vissiin 5D coupe tjsp. Vi*uttaa kun lampaat huolii lampaiden autoja, niin lampaiden autoja sitten tehhään järjestään. Ei muuten mutta kun nuilla pitäs itte parinkymmenen vuojen päästä pärjätä ja saattaa niitä hautaansa. Ei tule toteutumaan nykymalliin.
Suksi ei oo lammas, vaan ropakantan uhri, vielä se savu joskus putkesta pölähtää. Mie tahon uskoa niin.
Suksi ei oo lammas, vaan ropakantan uhri, vielä se savu joskus putkesta pölähtää. Mie tahon uskoa niin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tämä härrävärkki on päättänyt herjailla vaikka ja mistä. Jatkuvaa on "Huolla StabiliTrak" eli tietokone ei saa signaalia rattaiden tilasta. Parina päivänä tullut "Huolla moottori pian" ja "moottorin teho alennettu" sekä "moottori ei käytettävissä". Näyttäisi siltä että vika paikallistuu sytytystulppiin ja -puolaan. Jännä että kun agrikaatissa on ongelma niin se heijastuu koko sähköhimmelin käytökseen
Tilasin satasella uutta ja originellia romua ja nyt vaan odotellaan
Tilasin satasella uutta ja originellia romua ja nyt vaan odotellaan
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Viittaamatta mitenkään tähän kyseiseen autoyksilöön tai automerkkiin, yleensä sähköhimmeleissä tahtoo alkaa kaapeliliittimet vanhemmiten reistaamaan kun kontaktipinnat kuluu tärinästä ja korroosio syö. Seurauksena saattaa olla satunnaisesti esiintyviä vikoja joille on vaikeaa löytää syytä ja korjata muuten kuin moduuleita vaihtamalla ja toivomalla että vika poistuisi. Jossain tapauksissa auto menee myyntiin kun omistajan lompsa on moduulien vaihtoruletissa vajonnut kipurajalle asti, tai auto on jättänyt tielle, tai mikä vielä pahempaa, jos auto on jättänyt vaimon tielle.
Toi, jos auto jonka mies hankkinut jättää vaimon tielle niin tyypillinen vaimo jättää miehenSharedoc kirjoitti:Viittaamatta mitenkään tähän kyseiseen autoyksilöön tai automerkkiin, yleensä sähköhimmeleissä tahtoo alkaa kaapeliliittimet vanhemmiten reistaamaan kun kontaktipinnat kuluu tärinästä ja korroosio syö. Seurauksena saattaa olla satunnaisesti esiintyviä vikoja joille on vaikeaa löytää syytä ja korjata muuten kuin moduuleita vaihtamalla ja toivomalla että vika poistuisi. Jossain tapauksissa auto menee myyntiin kun omistajan lompsa on moduulien vaihtoruletissa vajonnut kipurajalle asti, tai auto on jättänyt tielle, tai mikä vielä pahempaa, jos auto on jättänyt vaimon tielle.
Mutta oikeestaan ainoa mikä mua tämmöisessä oppelin sähköhimmelissä kiinnostaa on se että saako sieltä halutessaan sähkön ulos jos haluaa käyttää sen muuhun kuin ajamiseen? Vaikka kesämökillä valaistus.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Moduuleilla ja muuhun Voltec-järjestelmiin liittyvillä on 8v/160tkm takuu eli ei hätää sen suhteen. Latauskaapelit jo vaihdettiin päivitettyihin. Jos mennään nuin hankaliin tapauksiin niin rintteri alle ja antaa tutkia vaikka kuukaudenSharedoc kirjoitti:Viittaamatta mitenkään tähän kyseiseen autoyksilöön tai automerkkiin, yleensä sähköhimmeleissä tahtoo alkaa kaapeliliittimet vanhemmiten reistaamaan kun kontaktipinnat kuluu tärinästä ja korroosio syö. Seurauksena saattaa olla satunnaisesti esiintyviä vikoja joille on vaikeaa löytää syytä ja korjata muuten kuin moduuleita vaihtamalla ja toivomalla että vika poistuisi. Jossain tapauksissa auto menee myyntiin kun omistajan lompsa on moduulien vaihtoruletissa vajonnut kipurajalle asti, tai auto on jättänyt tielle, tai mikä vielä pahempaa, jos auto on jättänyt vaimon tielle.
Jotkut on tuota agrikaattinakin käyttäneet mutta lähinnä rapakon takana. Täällä en tiedä kenenkään käyttäneenAK47 kirjoitti: Toi, jos auto jonka mies hankkinut jättää vaimon tielle niin tyypillinen vaimo jättää miehen
Mutta oikeestaan ainoa mikä mua tämmöisessä oppelin sähköhimmelissä kiinnostaa on se että saako sieltä halutessaan sähkön ulos jos haluaa käyttää sen muuhun kuin ajamiseen? Vaikka kesämökillä valaistus.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tässä taas tyypillinen esson baarin juttu! Viisi sähköhimmeliä omistaneena yhdessäkään ei ole ollut ensimmäistäkään sähkövikaa. Minulla kaikki olleet kyllä Japanilaisia niihin ei tarvinnut vaihdella edes polttimoita. Näitä vanhanaikaisia polttomoottori autoja on korjattu säännöllisesti on sitten uusia tai vanhoja.Sharedoc kirjoitti:Viittaamatta mitenkään tähän kyseiseen autoyksilöön tai automerkkiin, yleensä sähköhimmeleissä tahtoo alkaa kaapeliliittimet vanhemmiten reistaamaan kun kontaktipinnat kuluu tärinästä ja korroosio syö. Seurauksena saattaa olla satunnaisesti esiintyviä vikoja joille on vaikeaa löytää syytä ja korjata muuten kuin moduuleita vaihtamalla ja toivomalla että vika poistuisi. Jossain tapauksissa auto menee myyntiin kun omistajan lompsa on moduulien vaihtoruletissa vajonnut kipurajalle asti, tai auto on jättänyt tielle, tai mikä vielä pahempaa, jos auto on jättänyt vaimon tielle.
Meinasin että saako akusta otettua sähköä ilman että mylly käy... Tai saahan toki mutta onko se miten hankala toteuttaa...XUX63 kirjoitti:Moduuleilla ja muuhun Voltec-järjestelmiin liittyvillä on 8v/160tkm takuu eli ei hätää sen suhteen. Latauskaapelit jo vaihdettiin päivitettyihin. Jos mennään nuin hankaliin tapauksiin niin rintteri alle ja antaa tutkia vaikka kuukaudenSharedoc kirjoitti:Viittaamatta mitenkään tähän kyseiseen autoyksilöön tai automerkkiin, yleensä sähköhimmeleissä tahtoo alkaa kaapeliliittimet vanhemmiten reistaamaan kun kontaktipinnat kuluu tärinästä ja korroosio syö. Seurauksena saattaa olla satunnaisesti esiintyviä vikoja joille on vaikeaa löytää syytä ja korjata muuten kuin moduuleita vaihtamalla ja toivomalla että vika poistuisi. Jossain tapauksissa auto menee myyntiin kun omistajan lompsa on moduulien vaihtoruletissa vajonnut kipurajalle asti, tai auto on jättänyt tielle, tai mikä vielä pahempaa, jos auto on jättänyt vaimon tielle.
Jotkut on tuota agrikaattinakin käyttäneet mutta lähinnä rapakon takana. Täällä en tiedä kenenkään käyttäneenAK47 kirjoitti: Toi, jos auto jonka mies hankkinut jättää vaimon tielle niin tyypillinen vaimo jättää miehen
Mutta oikeestaan ainoa mikä mua tämmöisessä oppelin sähköhimmelissä kiinnostaa on se että saako sieltä halutessaan sähkön ulos jos haluaa käyttää sen muuhun kuin ajamiseen? Vaikka kesämökillä valaistus.
Kunhan mietiskelen...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Volvo on optimoinut tämän äärimmilleen legendaarisessa mallissa KakkosNelonenNelonen (tai -Vitonen).Sharedoc kirjoitti:Viittaamatta mitenkään tähän kyseiseen autoyksilöön tai automerkkiin, yleensä sähköhimmeleissä tahtoo alkaa kaapeliliittimet vanhemmiten reistaamaan kun kontaktipinnat kuluu tärinästä ja korroosio syö. Seurauksena saattaa olla satunnaisesti esiintyviä vikoja joille on vaikeaa löytää syytä ja korjata muuten kuin moduuleita vaihtamalla ja toivomalla että vika poistuisi.
Kosteus pahentaa hapettumistaipumusta, ja kun yhtään huonosti asennettu tuulilasi jää huomaamatta hieman tiputtamaan alanurkistaan, eikä se tiputus edes näy, kun valuu ovitolppia pitkin maton alle. Koko keksinnön sulakerasia on vasemmassa ovitolpassa. Valuva vesi mahdollistaa vihreässä homeessa olevan sulakerasian myötä "kaikki vehkeet toimii milloin niitä itseään huvittaa, jos ollenkaan" -efektin johon harvat pystyvät ilman CAN-väylää.
Pahimmillaan se pilahinnan maksanut ostaja vielä lähtiäisikseen kuskin paikalla rennosti istuen jalkatilaan edes vilkaisematta nyppäisee sulakkeiden suojakannen irti ja rennolla sormihierontaliikkeellä tekee jokaisen 240-kuskin vakiomaneerin kaupasta saapuvaa odotellessaan, eli pyöräyttää jokaista sulaketta pitimessään puoli kierrosta ja palauttaa takaisin alkuasentoonsa, ja sen jälkeen ajaa tyytyväisenä tiehensä ehjällä autolla, johon kaikki kuluvat osat on jo valmiiksi vaihdettu.Sharedoc kirjoitti: Jossain tapauksissa auto menee myyntiin kun omistajan lompsa on moduulien vaihtoruletissa vajonnut kipurajalle
Mutta eipähän tule pakastimen nurkka takalasin läpi kurkkimaan hönöjä lastaajia lastauksen päätteeksi luukkua kiinni lyödessä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Samaisissa 90-luvun 240-sarjan (myös 740 ja 940) Volvoissa Boschin LH-ruiskuboksit menee järjestään rikki noin 20-30 vuoden iässä koska niissä oleva hybridimikropiiri on tiivistetty silikonilla joka päästää vanhentuessaan kosteutta läpi mikropiiriin. Sama ongelma vaivaa Porschen 928 mallia jossa on samaa Boschin LH-boksia. Vikaantuminen ilmenee ettei auto vaan lähde seisomisen jälkeen kylmänä käyntiin. Minulle sattui kohdalle tämä vika tuohon omaan talvipulkka 245een nyt syksyllä ja kyllä etsitytti vikaa ja vaihdatti osia.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki