Tällä kertaa tuli ostettua Felicia liikkeestä, kuten aikoinaan ensimmäinen tällainen minulla.
Rinta-Joupille ilmestyi myyntiin ja soittelin samantien kun huomasin, auto kuulemma
"viikon pari ollut tuolla hangessa ja nyt kaivettiin sieltä ja ihme kyllä lähti käyntiin".
"ihme kyllä"
Siitäpä kyselemään että mitenkä pahoin on ruosteessa, kuva kun oli mitä oli - kuulemma ei yhtään mitenkään pahasti, pikku pilkku jossain takaluukussa.
Ai jaa jaa

No, oletetaan että sen verran on takaluukkua jäljellä ettei lasi tipahda omia aikojaan
Sittenpä kysymys viitosvaihteesta, vielkö toimii ja mahtaako huutaa kovastikin ?
"En ole ajanut mutta ajetaanpa" *hurinaa*
"ykkönen-kakkonen-kolmonen-nelonen-viitonen"...
"kyllä tuntuu toimivan eikä ulisekaan mitä nyt muulta räminältä saa selvää"
"muulta räminältä"
No hyvä. Minäpä ostan sen
*köh
" Joo, no tuota annatko nimeä ja sp-osoitetta ja ja ..."
Ilman muuta

*kertoo tietoja*
"OK, minä laitan sinulle kauppasopimuksen"
"Hyvä ! Mää hajen sitten Ylivieskan liikkeestä sen"

*köh*
"Jaah, no jooh, minä laitan sitten laskun myös kun ei kuitenkaan ole uudesta autosta kyse niin sitten kuljetetaan kun maksu näkyy tilillä"
"Komiasti passaa näin !"
"Jos haet täältä niin laitetaan tankki täyteen samaan kauppaan ?"
"Emmää, se on nuissa niin pieni tankki"
"Selvä"
Varmaan automyyjä vielä iltasella imi tankkia lapolla tyhjäksi
Muttanii, tänään soitti tuttu vaihtoautopäällikkö Ylivieskan Rinta-Joupilta että
"Jorma terve ! Onko se Jari ostanu meiltä auton ?"
Olihan se ostanut, ja heti meni hakemaan ajaen samalla kyseisen liikkeen meillä huollossa olleen CLS:n sinne.
Felicia oli pihalla käynnissä ja kaupanpäällisiksi löytyi lumiharja-jääskraba.
Kauppapapereita tehdessä sihteerillä oli ensin vaikeuksia löytää maksusuoritustani liikkeen tililtä, sitten kun se löytyi ja tehtiin varmennetta / luovutusilmoitusta ei ollut löytyä koko miestä
Kerkesin siinä jo sanoa että ihmekös tuo jos ei olemattoman henkilön tekemiä maksusuorituksia tahdo saada selvitettyä

mutta kyllä se siitä ajan kanssa eteni...
Autosta lisää vähän myöhemmin, en siihen ole juuri ehtinyt tutustua enkä ajaakaan muutamaa kilometriä enempää.
Yllätykset kuitenkin toistaiseksi positiivisia, mm. se että henkilöautona ostin ja onkin 2+3 pakettiauto ja alla näkyi olevan 14" Nokia 8 talvirenkaat.