Octavian arvon arvuuttelua
Octavian arvon arvuuttelua
Äitimuorilla on Skoda Octavia vuodelta 2007 uutena ostettu. Tänään päivällispöydässä ilmoitti että sä voisit myydä ton Skodan, dieselille kun ei enää ole tarvetta.
No, minä siihen että mitä se maksaa? Eikä vastausta löytynyt kummaltakaan.
Arvon meseläiset, minkä arvoinen voisi olla viistoperäinen vuoden 2007 1,9TDI DSG-automaatti?
Ja se pommi: Autolla on ajettu n. 85 000 km ja pidetty sisätallissa koko ikänsä, huollettu ja muutenkin hyvin pidetty yms.
Nettiauton vaihtoehdot on tsekattu ja näin ollen todettu vaihteluvälin olevan 4500 - 8900 euroa, mutta kilometrit ovat jotain aivan muuta. Jos siis unohdetaan pyynnit ja myynnit hinnoissa, niin minkä arvoinen tuollainen voisi olla? Jos vaikka sattuisi löytymään suora ostaja ilman nettiautoa yms...
No, minä siihen että mitä se maksaa? Eikä vastausta löytynyt kummaltakaan.
Arvon meseläiset, minkä arvoinen voisi olla viistoperäinen vuoden 2007 1,9TDI DSG-automaatti?
Ja se pommi: Autolla on ajettu n. 85 000 km ja pidetty sisätallissa koko ikänsä, huollettu ja muutenkin hyvin pidetty yms.
Nettiauton vaihtoehdot on tsekattu ja näin ollen todettu vaihteluvälin olevan 4500 - 8900 euroa, mutta kilometrit ovat jotain aivan muuta. Jos siis unohdetaan pyynnit ja myynnit hinnoissa, niin minkä arvoinen tuollainen voisi olla? Jos vaikka sattuisi löytymään suora ostaja ilman nettiautoa yms...
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Skoda-harrastajana voin kertoa, että mikäli tuo ei olisi DSG-automaatti, niin sen myyminen käytettynä olisi huomattavasti helpompaa noilla kilometreillä. Ei sillä, kyllähän DSG octavioista löytyy ihan toimivia ja viattomia yksilöitä, mutta valitettavasti tuo automaatti on saanut varsin ikävän maineen, että tämä kannattaa ottaa huomioon myynnissä.
Mutta oma hinta-arvioni, jos siis lähtisin tuota itse myymään, olisi pyyntihinta olisi jossain 12-13 t euron tietämillä, mikäli Skoda on ajetun km-määrän oletusarvoisessa kunnossa ja maalipinnassa ei ole naarmuja tai lommoja.
Mutta pyyntihinta on pyyntihita ja toteutunut kauppa eri hinta, siispä veikkaan että kaupaksi tuon saa tasarahalla 10 t euroa...
Mutta oma hinta-arvioni, jos siis lähtisin tuota itse myymään, olisi pyyntihinta olisi jossain 12-13 t euron tietämillä, mikäli Skoda on ajetun km-määrän oletusarvoisessa kunnossa ja maalipinnassa ei ole naarmuja tai lommoja.
Mutta pyyntihinta on pyyntihita ja toteutunut kauppa eri hinta, siispä veikkaan että kaupaksi tuon saa tasarahalla 10 t euroa...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ihan mielenkiinnosta kysyn... Onko millasilla varusteilla auto? Nettiautossa ollut useita vastaavanlaisia (siis kaikkien merkkien otannalla) pienilllä ajomäärillä olevia vanhusten silmäteriä, mutta varusteet on kaikki karsittu minimiin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Helppoa, katsot nettiauton halvimman ja siitä lasket hintaa 500-1000eur niin kaupat luultavammin toteutuu. Niin ja tuo DSG tosiaankin vain laskee arvoa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
En ole expertti Skodien varusteiden kanssa, mutta tää on se parempi versio, missä on automaatti-ilmastointi, ei kuitenkaan navia. Xenonit, talvirenkaat tarvikealuilla. En oikein muuta osaa sanoa. Maalipinta on kunnossa, viimeiset kolme vuotta "pesukinnas-metodein"...Mou kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn... Onko millasilla varusteilla auto? Nettiautossa ollut useita vastaavanlaisia (siis kaikkien merkkien otannalla) pienilllä ajomäärillä olevia vanhusten silmäteriä, mutta varusteet on kaikki karsittu minimiin.
Olisin itse ajatellut tuollaista kymppiä hinnaksi, mutta nettiauton tietäen, kohteen pitää olla selaimen kolmen ensimmäisen joukossa (koska kukaan ei arvosta muuta kuin hintaa käytetyssä autossa). Ja kyllä, tiedostan DSG:n, jonka johdosta pakotin tekemään laatikkoöljyn vaihdon kuudessakympissä.
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Onko tuon ikäisessä öljykylpyinen DSG-kytkin, miksi sitä nyt pitäisikin sanoa? Luulin että olisi kuiva. Se kytkinpakkahan niissä alkupään malleissa oli alimitoitettu (dieselin väännöille).ek170 kirjoitti:Ja kyllä, tiedostan DSG:n, jonka johdosta pakotin tekemään laatikkoöljyn vaihdon kuudessakympissä.
[nettiauto]8475910[/nettiauto]
Liikkeessä, uudempaa mallia -10 farkku 88000 ajettuna ja hinta 14500.
[nettiauto]8404588[/nettiauto]
Yksityisellä -08 farkku 119000 ajettuna 8500 euroa.
Tuntuisi ettei ajateltu kymppitonni kaukana ole "oikeasta" hinnasta, mutta kauanko joutuu kauppaamaan varsinkin ellei ole valmiutta ottaa mitään vaihdossa... 7000-8000 ja pitäisi mennä kohtuudella ?
Loppuun vielä huomautus siitä että ocun myyminen ei todellakaan kannata jos syy on vain "dieselveron pelko" ja on tarkoitus hankkia toinen auto tilalle.
Liikkeessä, uudempaa mallia -10 farkku 88000 ajettuna ja hinta 14500.
[nettiauto]8404588[/nettiauto]
Yksityisellä -08 farkku 119000 ajettuna 8500 euroa.
Tuntuisi ettei ajateltu kymppitonni kaukana ole "oikeasta" hinnasta, mutta kauanko joutuu kauppaamaan varsinkin ellei ole valmiutta ottaa mitään vaihdossa... 7000-8000 ja pitäisi mennä kohtuudella ?
Loppuun vielä huomautus siitä että ocun myyminen ei todellakaan kannata jos syy on vain "dieselveron pelko" ja on tarkoitus hankkia toinen auto tilalle.
Juurikin noin. Dieselillä ajaminen vähillä kilsoilla noin vähän ajetullla autolla, tulee kuitenkin halvemmaksi kuin vaihto uuteen, se on vähän niinkuin heittäisi rahaa takkatuleen. Jos yhdeksässä vuodess on tullut vasta 85 tkm, niin äkkiä ajattelisi, että seuraavassa yhdeksässä vuodessa ei tule enempää, eli tuolloinkin tuolla Skodalla olisi ajettu vasta max. 170 tkm ja vielä ovat kaikki ns. isot rempat edessä. Konehan tuossa ei petä, vaan saa huoletti ajella sen puolesta vaikka kuinka pitkään... Turbokaan tuskin hajoaa ennen 400 tkm täyttymistä.dealer kirjoitti:Loppuun vielä huomautus siitä että ocun myyminen ei todellakaan kannata jos syy on vain "dieselveron pelko" ja on tarkoitus hankkia toinen auto tilalle.
Jos tuosta saisi sen kympin, niin vähintään viidestä kuuteen tonnia saa laittaa lisää kyhnää jotta saa uuden, auton kokoisen kulkineen Ocun tilalle.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Olen siinä mielessä samaa mieltä dealerin kanssa että 7-8k€ tuo kyseinen auto menee kaupaksi!dealer kirjoitti:Tuntuisi ettei ajateltu kymppitonni kaukana ole "oikeasta" hinnasta, mutta kauanko joutuu kauppaamaan varsinkin ellei ole valmiutta ottaa mitään vaihdossa... 7000-8000 ja pitäisi mennä kohtuudella ?
Vaikka kymppi olisi se oikea hinta muiden specsien perusteella niin DSG verottaa koska sen "hyvyyden" 90% ostajista tiedostaa ja haluavat laskea remppavaran ostohintaan
Tuommonen 1.9tdi Octavia noilla kilsoillahan olisi aivan mahtava ja todella kysytty peli manuaalina, kympillä läksisi per heti
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
DSG pelkoa olen havainnut minäkin tuttavapiirissäni. Tuttu vanhempi herrasmies vaihtoi DSG Golf+ reilu vuosi sitten tuliterään manuaali farmari Golffiin. Vain ja ainoastaan DSG vaihteistosta netistä lukemiensa juttujen perusteella. Mikä asiasta tekee hieman poikkeavan on että hänen ajoillaan tuo DSG Golffi olisi mennyt ihan hyvin mutta kun oli DSG ja internet. Ajomäärä on noin yksi polttoainetankillinen vuodessa. Olisi ollut mielenkiintoista mihin hintaan ja kelle tuo muutaman tonnin ajettu DSG Golf meni.
Ei tämä nyt oikeastaan edes liittynyt topikin aiheeseen, mutta kerroimpa kuitenkin.
Ei tämä nyt oikeastaan edes liittynyt topikin aiheeseen, mutta kerroimpa kuitenkin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Molemmilla on taloudellisesta näkökulmasta aivan oikea laskentakaava. Luulen kuitenkin, että äitimuori haluaa "jonkun järkevän" syyn auton vaihdolle. Dieselveron välttämisellä tulee varmaankin hyvä mieli itselle Auton vaihdossa hyvä mieli taitaa ollakin se positiivisin asia.Vanja-eno kirjoitti:Juurikin noin. Dieselillä ajaminen vähillä kilsoilla noin vähän ajetullla autolla, tulee kuitenkin halvemmaksi kuin vaihto uuteen, se on vähän niinkuin heittäisi rahaa takkatuleen. Jos yhdeksässä vuodess on tullut vasta 85 tkm, niin äkkiä ajattelisi, että seuraavassa yhdeksässä vuodessa ei tule enempää, eli tuolloinkin tuolla Skodalla olisi ajettu vasta max. 170 tkm ja vielä ovat kaikki ns. isot rempat edessä. Konehan tuossa ei petä, vaan saa huoletti ajella sen puolesta vaikka kuinka pitkään... Turbokaan tuskin hajoaa ennen 400 tkm täyttymistä.dealer kirjoitti:Loppuun vielä huomautus siitä että ocun myyminen ei todellakaan kannata jos syy on vain "dieselveron pelko" ja on tarkoitus hankkia toinen auto tilalle.
Jos tuosta saisi sen kympin, niin vähintään viidestä kuuteen tonnia saa laittaa lisää kyhnää jotta saa uuden, auton kokoisen kulkineen Ocun tilalle.
Tässä kohtaa pitää lisätä, että harkinnassa on bensa CLA Shooting Break vähän ajettuna Saksasta. Mun pitäis kuulemma käydä hakemassa...
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95