Skoda super b 1.9 tdi -08
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Skoda super b 1.9 tdi -08
Ajelin lapin reissun kyseisellä vehkeellä ja jos sitä vertaa omaan e2oocdi -08 meseen niin ikävä kyllä mese jää kakkoseksi, taas...
Skodassa oli parempaa:
* melutaso pienempi
* tilaa takana huomattavasti enemmän
* kulutus pienempi
* meni suoraan
* penkit huomattavasti paremmat
* laatikko toimi tosi hyvin automaatti
* ilmastointi piti lämmöt paremmin asetetussa arvossa (mesessä saa säädellä pitkin matkaa)
Skodassa oli kilometrejä alla jo 450 tkm, mutta eipä tuota huomannut ajossa.
Eli oman ajokokemuksen perusteella voin suositella.
Skodassa oli parempaa:
* melutaso pienempi
* tilaa takana huomattavasti enemmän
* kulutus pienempi
* meni suoraan
* penkit huomattavasti paremmat
* laatikko toimi tosi hyvin automaatti
* ilmastointi piti lämmöt paremmin asetetussa arvossa (mesessä saa säädellä pitkin matkaa)
Skodassa oli kilometrejä alla jo 450 tkm, mutta eipä tuota huomannut ajossa.
Eli oman ajokokemuksen perusteella voin suositella.
Tuota melutasoa en jotenkin pysty allerkijoittamaan, rengasmelua takapenkillä istuen voi ajoittan kuvailla auton koon huomioon ottaen infernaaliseksi. Rengastuksen ollessa vakiokokoa. Muuten ihan asiallisia laitoksia nuo on, etenkin hintalapun huomioon ottaen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Skoda super b 1.9 tdi -08
Ajelin lapin reissun kyseisellä vehkeellä ja jos sitä vertaa omaan e2oocdi -08 meseen niin ikävä kyllä mese jää kakkoseksi, taas..
Skodassa oli parempaa:
* melutaso pienempi. Riippuu paljon myös renkaista.
* tilaa takana huomattavasti enemmän. Ei ihme, autot on eri kokoluokkaa ei vertailukelpoisia.
* kulutus pienempi. Joo, tässä VW:n merkit on hyviä.
* meni suoraan Jos oma autosi ei mene suoraan niin jokin saattaa olla vikana, myös renkaat (koko) voivat vaikuttaa asiaan
* penkit huomattavasti paremmat. Tähän en osaa sanoa mitään.
* laatikko toimi tosi hyvin automaatti. Jos on DSG, niin ei toimi. Automaatti on varmaan hyvä, omasta mielestä Mersun 5-vaihteinen automaatti on vanhanaikainen
* ilmastointi piti lämmöt paremmin asetetussa arvossa (mesessä saa säädellä pitkin matkaa). Omassani ei ole mitään valittamista tämän suhteen eli pysyy asetetussa hyvin.
Skodassa oli kilometrejä alla jo 450 tkm, mutta eipä tuota huomannut ajossa.
Eli oman ajokokemuksen perusteella voin suositella. [/quote]
Skodassa oli parempaa:
* melutaso pienempi. Riippuu paljon myös renkaista.
* tilaa takana huomattavasti enemmän. Ei ihme, autot on eri kokoluokkaa ei vertailukelpoisia.
* kulutus pienempi. Joo, tässä VW:n merkit on hyviä.
* meni suoraan Jos oma autosi ei mene suoraan niin jokin saattaa olla vikana, myös renkaat (koko) voivat vaikuttaa asiaan
* penkit huomattavasti paremmat. Tähän en osaa sanoa mitään.
* laatikko toimi tosi hyvin automaatti. Jos on DSG, niin ei toimi. Automaatti on varmaan hyvä, omasta mielestä Mersun 5-vaihteinen automaatti on vanhanaikainen
* ilmastointi piti lämmöt paremmin asetetussa arvossa (mesessä saa säädellä pitkin matkaa). Omassani ei ole mitään valittamista tämän suhteen eli pysyy asetetussa hyvin.
Skodassa oli kilometrejä alla jo 450 tkm, mutta eipä tuota huomannut ajossa.
Eli oman ajokokemuksen perusteella voin suositella. [/quote]
Re: Skoda super b 1.9 tdi -08
bercedes menz kirjoitti:* tilaa takana huomattavasti enemmän. Ei ihme, autot on eri kokoluokkaa ei vertailukelpoisia.
Octaviako sitten on E-mersua vastavaa malli jos Suberb on eri luokassa?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Re: Skoda super b 1.9 tdi -08
ou812 kirjoitti:bercedes menz kirjoitti:* tilaa takana huomattavasti enemmän. Ei ihme, autot on eri kokoluokkaa ei vertailukelpoisia.
Octaviako sitten on E-mersua vastavaa malli jos Suberb on eri luokassa?
Taitaa tuo superppi olla een kanssa samassa luokassa painiva. Takaovihan siinä on pitkä kuin näläkävuosi. Kai siitä kauniista kylkilinjasta voi jo päätellä että jalakatilaa on kuin pitkässä ässässä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Omat kokemukset on olleet lähinnä kansipahveja (kannet taitaa olla jo tehtaalta valmiiksi halki - ei haittaa), latureita, valo- yms. katkaisijoita, ovenkahvoja, nokkahihnoja, vesiletkuja ja takalaakereita. Ei pidä unohtaa tietenkään kylmänä aamuna hampaista lähteneen kiilteen korjaamista Tokikaan nuin uutta superppia mulla ei ole edes ollut vaan omasta mielestäni koin ihmeparantumisen jossain vaiheessa autoilevaa elämäänisonikki kirjoitti:Omien skeida-tuttavien perusteella halpaa hankintahintaa kompensoi kansien ja vaihdeaskien vaihdot, mitkä voi laskea lähes määräaikaishuolloiksiMulqvist kirjoitti:etenkin hintalapun huomioon ottaen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Pitkäkoipinen taksiyrittäjä tuttavani ajaa mielellään Superbia, jossa hän pystyy itse istumaan suhteellisen normaalisti ja asiakkaallekin jää vielä hyvät tilat.
Eri ihmiset tarvitsevat tilaa aivan eri suuntiin. Superbissa on businessluokan jalkatilat, mutta persjalkaisena ja pitkäselkäisenä joudun silti ison takaluukun vuoksi istumaan pää katossa. Kun kerran farkku on mallistossa, olisivat mieluummin tehneet oikean sedanin.
Sama ongelma vaivaa minua muissakin nykyajan 4-ovisissa coupeissa, kuten uusi S80, A6, Mondeo. Volvo 944, Ford Scorpio, Opel Omega, Nissan Laurel & Cedric, Toyota Cressida & Crown eivät koskaan saaneet seuraajaa, ainakaan Suomen markkinoilla, joten vanhanaikaisen tilavan sedanin valikoima on vähissä. Liittokanslerin virka-autojen kokoluokan alapuolla tulee mieleen BWM 500-sarja ja E-sarja.
1.9 TDI taitaa olla VAG malliston kestävin ikiliikkuja? Skodan etu on muutenkin sen asema VAG nokkimisjärjestyksessä jo valmiiksi testatun toimivan tekniikan käyttäjänä.
Omalla koeajollani jäi mieleen muuten mukava tilava auto, mutta coupe kori pilaa takatilat ja äänieristys on jäänyt Mlada Boleslawn tehtaalle. Renkaita katsomatta Skodan takapenkille istuvalle ei varmasti jää epäselväksi, pyöriikö alla nastat vai kitkat.
Etuveto? Onko se joku Veikkauksen uusi rahapeli?
Eri ihmiset tarvitsevat tilaa aivan eri suuntiin. Superbissa on businessluokan jalkatilat, mutta persjalkaisena ja pitkäselkäisenä joudun silti ison takaluukun vuoksi istumaan pää katossa. Kun kerran farkku on mallistossa, olisivat mieluummin tehneet oikean sedanin.
Sama ongelma vaivaa minua muissakin nykyajan 4-ovisissa coupeissa, kuten uusi S80, A6, Mondeo. Volvo 944, Ford Scorpio, Opel Omega, Nissan Laurel & Cedric, Toyota Cressida & Crown eivät koskaan saaneet seuraajaa, ainakaan Suomen markkinoilla, joten vanhanaikaisen tilavan sedanin valikoima on vähissä. Liittokanslerin virka-autojen kokoluokan alapuolla tulee mieleen BWM 500-sarja ja E-sarja.
1.9 TDI taitaa olla VAG malliston kestävin ikiliikkuja? Skodan etu on muutenkin sen asema VAG nokkimisjärjestyksessä jo valmiiksi testatun toimivan tekniikan käyttäjänä.
Omalla koeajollani jäi mieleen muuten mukava tilava auto, mutta coupe kori pilaa takatilat ja äänieristys on jäänyt Mlada Boleslawn tehtaalle. Renkaita katsomatta Skodan takapenkille istuvalle ei varmasti jää epäselväksi, pyöriikö alla nastat vai kitkat.
Etuveto? Onko se joku Veikkauksen uusi rahapeli?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuon kokoluokan autojen takapenkin tiloilla on ollut viime aikoina yhteiskunnallisiakin vaikutuksia. Audi A6 on Superbin tavoin matala coupe, jonne mahtuu taakse parhaiten matala ja leveä henkilö.
Valtioneuvostokin huolestui asiasta havaittuaan Arhinmäen muutoksen vajaan ministerikauden kuluessa virka-Audiaan mukaillen matalaksi ja leveäksi. Ennen ja jälkeen ministerikauden kuvia verraten voi havaita Audin turmiollisen vaikutuksen matalalla takapenkillä istuneen ministeripoloisen painoindeksiin.
Onneksi ministerien terveydentilasta alati valppaasti huolehtiva valtioneuvosto poisti Audin hankintalistaltaan, etteivät muut ministerit jää enää matalan ministeriauton uhriksi
Valtioneuvostokin huolestui asiasta havaittuaan Arhinmäen muutoksen vajaan ministerikauden kuluessa virka-Audiaan mukaillen matalaksi ja leveäksi. Ennen ja jälkeen ministerikauden kuvia verraten voi havaita Audin turmiollisen vaikutuksen matalalla takapenkillä istuneen ministeripoloisen painoindeksiin.
Onneksi ministerien terveydentilasta alati valppaasti huolehtiva valtioneuvosto poisti Audin hankintalistaltaan, etteivät muut ministerit jää enää matalan ministeriauton uhriksi
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kunnossa oleva 08-mallinen Mersu (jopa C-Klasse!) menee suoraan, on hiljainen ja lämpötila säädetään mieleiseksi siinä vaiheessa kun auton ottaa käyttöön ekaa kertaa.
Jokin ei oikein täsmää tässä hommelissa. Yks vanhan liiton mersumies (S124 -kuljettaja) sanoi, että kunnossa olevaa Mersua voi ajaa siten, että tukee vasemman kätensä sisäreittä vasten ja pitelee ratista peukulla ja etusormella. Sitten vaan säädetään penkki mukavaan rentoon asentoon ja nautitaan. Sama onnistuu omallanikin. Muutenkin ergonomia on moitteeton. Vakiovarusteena oleva reisituki toimii hyvin. Edellisis autois oli aina reidet ilman tukea ilmassa.
Jokin ei oikein täsmää tässä hommelissa. Yks vanhan liiton mersumies (S124 -kuljettaja) sanoi, että kunnossa olevaa Mersua voi ajaa siten, että tukee vasemman kätensä sisäreittä vasten ja pitelee ratista peukulla ja etusormella. Sitten vaan säädetään penkki mukavaan rentoon asentoon ja nautitaan. Sama onnistuu omallanikin. Muutenkin ergonomia on moitteeton. Vakiovarusteena oleva reisituki toimii hyvin. Edellisis autois oli aina reidet ilman tukea ilmassa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Skoda super b 1.9 tdi -08
ou812 kirjoitti:bercedes menz kirjoitti:* tilaa takana huomattavasti enemmän. Ei ihme, autot on eri kokoluokkaa ei vertailukelpoisia.
Octaviako sitten on E-mersua vastavaa malli jos Suberb on eri luokassa?
Jotenkin katoin, että verrattiin C-Mersuun. Eli mun virhe...