Kilanderin kdj 120 LC
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
03 vuotinen. 8 paikkaa, kaikkea hörtöä ja varustetta niin, että heikompaa hirvittää.
Nahat, navi, ilmastointi myös taakse, säätöalusta, ilmapussit takana ja sensemmosta
250tkm mittarissa. Belgiasta ruotsin kautta muuttoautona tullut. Ja ei ole minun, vaan paremman puoliskon.
Mahtava peli on kyllä ajella. Ekan viikon jälkeen tosin joutui etujarrusatulan vaihtamaan, kun männät jumitti. Taitaa olla näissä ihan tyyppivika. Fixukselta ostin vaihtosatulan. Maksoi kaikki 125€, ei kannattanu ruveta vanhaa ehjäämään.
Nahat, navi, ilmastointi myös taakse, säätöalusta, ilmapussit takana ja sensemmosta
250tkm mittarissa. Belgiasta ruotsin kautta muuttoautona tullut. Ja ei ole minun, vaan paremman puoliskon.
Mahtava peli on kyllä ajella. Ekan viikon jälkeen tosin joutui etujarrusatulan vaihtamaan, kun männät jumitti. Taitaa olla näissä ihan tyyppivika. Fixukselta ostin vaihtosatulan. Maksoi kaikki 125€, ei kannattanu ruveta vanhaa ehjäämään.
Jep jep,nuo etujarrusatulat,tai siis mäntien jumetus taitaa olla yksi harvoista tyyppivioista.165 000km.huollossa taisivat niitä herkistellä.
Eilen vähän lähialuematkailua.Kohteena Sovetsk(ent.Johannes),vapaasti suomennettuna "Neuvostola".
Siellä ei oikein ole mitään mullistavaa eikä käänteentekevää.
Ydinkeskustassa Suomalaisten 80-luvulla rakentama hotelli Lokki.
Vilinää kylän raitilla.
Suomalaisten rakentama sellukombinaatti.
Joku muistomerkki 1941 tapahtumista.
Edellisen kerran kävin täällä 1991 ja muutostakin tapahtunut;tie keskustaan tulee nyt eri kautta.
Jos sitä seuraavaksi Primorskiin,eli entiseen Koivistoon
Eilen vähän lähialuematkailua.Kohteena Sovetsk(ent.Johannes),vapaasti suomennettuna "Neuvostola".
Siellä ei oikein ole mitään mullistavaa eikä käänteentekevää.
Ydinkeskustassa Suomalaisten 80-luvulla rakentama hotelli Lokki.
Vilinää kylän raitilla.
Suomalaisten rakentama sellukombinaatti.
Joku muistomerkki 1941 tapahtumista.
Edellisen kerran kävin täällä 1991 ja muutostakin tapahtunut;tie keskustaan tulee nyt eri kautta.
Jos sitä seuraavaksi Primorskiin,eli entiseen Koivistoon
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Perhana pitäs itenkin rohkastua ja uskaltautua Säkkijärveä pitemmälle omalla autolla
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Nythän se vaan helpottuu koko ajan kun laittavat jostain syystä teitä kuntoon melkoisen ripeää tahtia.nix0n kirjoitti:Perhana pitäs itenkin rohkastua ja uskaltautua Säkkijärveä pitemmälle omalla autolla
Viipurin kohdalle ohitustielle vetävät juuri uutta asvalttia,Viipurin linna-Kalinina on kunnostettu,Svetogorsk-Viipuri väli päällystettiin elokuussa.
Ja sullahan ei kielen kanssa ole ongelmia niin mikäs siinä on ajellessa vaikka Vladivostokiin ja takasin .
Noppeesti menee aika kun viime torstaina tuli haettua jo kolmatta kertaa uusi rekisteriote tähän autoon.Mukava katsastaa jatkuva neliveto, kun ei tarvitse stressata jarrujen kanssa koska eivät niitä testaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Hmm no Viipuri vois olla sit ensimmäinen tavote. Nojuu onhan tuota kieltä tullut opiskeltua jonkun verran ja siellä reissatessa se muistuis taas mieleen
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
tää on tullut myös todettua defen kohalla. Itseasiassa niin mukava asia että nyt kun kakkosauton hankinta on menollaan niin mielellään tuo jatkuva neliveto olis sitten siinäkinkilander kirjoitti:...Mukava katsastaa jatkuva neliveto, kun ei tarvitse stressata jarrujen kanssa koska eivät niitä testaa
edit. Korjasin kirjoitusvirheitä, mitä tällä lumialla ihmeellisen helposti syntyy... vaikka kuinka yrittäs keskittyä touhuun
Viimeksi muokannut Castillo, 30.9.2013 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Täältä ääni Cherokee 2,8 crd:lle (jos minulta kysyttäis )Castillo kirjoitti:nyt kun kakkosauton hankinta on menollaan niin mielellään tuo jatkuva neliveto olis sitten siinäkin
Nyt voisi muistua mieleen senverran,että enskerralla kun menet niin selvitä miten saapi Lukoilin kanta-asiakaskortin .Nix0n kirjoitti:Nojuu onhan tuota kieltä tullut opiskeltua jonkun verran ja siellä reissatessa se muistuis taas mieleen
Vois olla hyvä kun niitä asemia on melko tiheään tuollapuolen rajaa.
Eilen taas varustautumista talveen ja Webaston käyttöön,ostin 2x95 ah Vartan akkuja keulalle.Halpaa oli,yht.310 € ja asennettuna vielä .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Juu pitänee ens kerralla tiedustella Lukoilille korttia jahka saan eka tilattua passin ja sitten 2vuoden viisumi tilaukseen. Hetken vielä joudut odottelemaan
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Käytiin vielä hyvän sään vallitessa vähän pyörähtämässä itänaapurissa,ja sää olikin mitä mainioin.
Lähdettiin perjantaina kotonta kello 17 aikoihin kohti Muolaata,hidasta tuo alkumatka.Motelli Kuusaa (jota myös Muolaan vanhaksi navetaksi kutsutaan) määränpäänä,matkaa tuli 107 km.ja aikaa meni 2 ja puoli tuntia.
Paikka on kyllä keidas keskellä kannasta,Easy Riderin enomies taisi jossain lehtijutussa mainita että tämä on tullut niinkuin kantapaikaksi kareliassa.
Sauna oli oikein hyvä,mutta en tehnyt maassa maan tavalla ja käyttänyt hattua.
Hyvää palvelua sekin,minulla kun kotona siperian husky niin sielläkin sellainen oli .
Vanha navetta.
Lauantai aamu oli kylmin tänä syksynä,pakkasta oli muutama aste.Aamulla päästiin liikkeelle hyvissä ajoin.Maisemaa Muolaanjärven pohjoispuolelta.
Neuvostorealismia Pravdinossa.
Hieman synkän näköistä kun pellot kasvaa jättiläiskoiranputkea.
Ja sitten vähän ennen Pietaria käännös etelään päin.14 km.patotietä,joka on 6-kaistainen moottoritie,ja sitten ollaankin Kronstadtissa.
Jotakin kuvia sieltä.
Sitten kun oltiin lähdössä takaisinpäin,kiinnosti kun moottoritiellä eteläänpäin oli kyltit "Tallinnskoje",ei kun katsomaan ja tie menikin uudenkarheaan tunneliin.
Olivat saaneet valmiiksi Pietarin länsipuoleisen ohitustien.Käytiin kääntymässä paikassa josta olisi ollut vain 25 km.legendaariseen ydinvoimakaupunkiin,Sosnovyi bor.Mutta ei nyt aika riittänyt,sitten mentiin Terijoelle syömään,näkyi ne paljon puhutut hiekatkin.
Ja siitä jatkettiin rantatietä pitkin kohti Koivistoa,hyvät oli maisemat Terijoelta eteenpäin.
Koivistossa sijaitsee Kannaksen komein suomalaiskirkko,Josef Stenbäckin suunnittelema,kuten Räisälän kirkkokin (josta kuva aiemmin tässä topikissa).
Kirkko lähellä meren rantaa,siellä aallonmurtaja jykevää tekoa,lieneekö suomalaisten tekemä.
Sieltä ajoimme Viipurin kautta kotiin.Nyt taisi tulla ensimmäistä kertaa mitattua kulutusta tarkasti;perjantaina tankki täyteen ja sitten 379 km.ajoa,lauantaina taas tankki täyteen 32,5l.meni.Taitaa tehdä 8,7 litraa/100km.,joka ei mielestäni ole paha noin painavalle/isolle autolle.
Matkaa tällä reissulla kertyi tasan 500 km.
Lähdettiin perjantaina kotonta kello 17 aikoihin kohti Muolaata,hidasta tuo alkumatka.Motelli Kuusaa (jota myös Muolaan vanhaksi navetaksi kutsutaan) määränpäänä,matkaa tuli 107 km.ja aikaa meni 2 ja puoli tuntia.
Paikka on kyllä keidas keskellä kannasta,Easy Riderin enomies taisi jossain lehtijutussa mainita että tämä on tullut niinkuin kantapaikaksi kareliassa.
Sauna oli oikein hyvä,mutta en tehnyt maassa maan tavalla ja käyttänyt hattua.
Hyvää palvelua sekin,minulla kun kotona siperian husky niin sielläkin sellainen oli .
Vanha navetta.
Lauantai aamu oli kylmin tänä syksynä,pakkasta oli muutama aste.Aamulla päästiin liikkeelle hyvissä ajoin.Maisemaa Muolaanjärven pohjoispuolelta.
Neuvostorealismia Pravdinossa.
Hieman synkän näköistä kun pellot kasvaa jättiläiskoiranputkea.
Ja sitten vähän ennen Pietaria käännös etelään päin.14 km.patotietä,joka on 6-kaistainen moottoritie,ja sitten ollaankin Kronstadtissa.
Jotakin kuvia sieltä.
Sitten kun oltiin lähdössä takaisinpäin,kiinnosti kun moottoritiellä eteläänpäin oli kyltit "Tallinnskoje",ei kun katsomaan ja tie menikin uudenkarheaan tunneliin.
Olivat saaneet valmiiksi Pietarin länsipuoleisen ohitustien.Käytiin kääntymässä paikassa josta olisi ollut vain 25 km.legendaariseen ydinvoimakaupunkiin,Sosnovyi bor.Mutta ei nyt aika riittänyt,sitten mentiin Terijoelle syömään,näkyi ne paljon puhutut hiekatkin.
Ja siitä jatkettiin rantatietä pitkin kohti Koivistoa,hyvät oli maisemat Terijoelta eteenpäin.
Koivistossa sijaitsee Kannaksen komein suomalaiskirkko,Josef Stenbäckin suunnittelema,kuten Räisälän kirkkokin (josta kuva aiemmin tässä topikissa).
Kirkko lähellä meren rantaa,siellä aallonmurtaja jykevää tekoa,lieneekö suomalaisten tekemä.
Sieltä ajoimme Viipurin kautta kotiin.Nyt taisi tulla ensimmäistä kertaa mitattua kulutusta tarkasti;perjantaina tankki täyteen ja sitten 379 km.ajoa,lauantaina taas tankki täyteen 32,5l.meni.Taitaa tehdä 8,7 litraa/100km.,joka ei mielestäni ole paha noin painavalle/isolle autolle.
Matkaa tällä reissulla kertyi tasan 500 km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei ollut silloin kun minä kävin Muolaassa Jehki-koiran kanssa karhunhaukukokeessa v.1990. Pioneerien kesäpaikassa Muolaajärven rannassa yövyttiin ja siellä ne kokeetkin oli, ja koepaikalla oli nähtävillä vielä sota-aikaisia taisteluhautoja.Kilander kirjoitti:Paikka on kyllä keidas keskellä kannasta
Tänään aamulla varhain lähdettiin testaamaan millaista on mennä maata pitkin Tallinnaan.
Kello 01.35 Lappeenrannasta keula kohti Pietaria.
Viipurin kohilla 153 litraa ainetta tankkiin.
Vähän ennen Pietaria Kronstadin patotielle.Vettä on satanut koko matkan, muuta liikennettä ei juurikaan ole. Hyvä ajella 6-kaistaista paanaa, Kronstadin jälkeen nopeusrajoitus 110 km/h.Pituutta tällä läntisellä kehätiellä n.70 km.
Sen jälkeen tie huononee ja kapenee, alkaa tulla jo työmatkaliikennettä.Mutta kiire kun ei ole niin mukavasti mennee, sadekin loppuu kun 250 km.matkaa taitettu.
Ivangorodin tullissa ei ruuhkaa, menee läpi jotain 5-10 minuutissa.
Rajajoki Venäjän ja Euroopan välissä.
Viitisen minuuttia jonotusta Narvan tulliin jonka jälkeen matka jatkuu jouhevasti.
Narva-Tallinna väli ei ole turhan huikeilla maisemilla pilattu.
Matkaa kertyi n.550 km.ja aikaa meni suunnilleen 8 ja puoli tuntia.
Nyt hotellissa D-terminaalin lähellä.Pakko laittaa verhot kiinni hetkeksi ja piipahtaa tirsamaassa, viimeyönä tuli tunnin verran nukuttua..
Kello 01.35 Lappeenrannasta keula kohti Pietaria.
Viipurin kohilla 153 litraa ainetta tankkiin.
Vähän ennen Pietaria Kronstadin patotielle.Vettä on satanut koko matkan, muuta liikennettä ei juurikaan ole. Hyvä ajella 6-kaistaista paanaa, Kronstadin jälkeen nopeusrajoitus 110 km/h.Pituutta tällä läntisellä kehätiellä n.70 km.
Sen jälkeen tie huononee ja kapenee, alkaa tulla jo työmatkaliikennettä.Mutta kiire kun ei ole niin mukavasti mennee, sadekin loppuu kun 250 km.matkaa taitettu.
Ivangorodin tullissa ei ruuhkaa, menee läpi jotain 5-10 minuutissa.
Rajajoki Venäjän ja Euroopan välissä.
Viitisen minuuttia jonotusta Narvan tulliin jonka jälkeen matka jatkuu jouhevasti.
Narva-Tallinna väli ei ole turhan huikeilla maisemilla pilattu.
Matkaa kertyi n.550 km.ja aikaa meni suunnilleen 8 ja puoli tuntia.
Nyt hotellissa D-terminaalin lähellä.Pakko laittaa verhot kiinni hetkeksi ja piipahtaa tirsamaassa, viimeyönä tuli tunnin verran nukuttua..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No ilmankos tuli itäänpäin vastaan muutama erittäin maastokelpoisen näköinen menijä trailerin päällä, muhkeat boggerit alla.
Mutta ei, tullaan sunnuntaina laivalla Helsinkiin.Johtuen Eu vs.Venäjä tullimääräyksistä
Vissiin ihan kiusan vuoksi laitettu Ivangorodin taxfree-myymälään tarjolle 3l.Smirnoffia puoli ilmaiseksi, kun ei sitä oikein kukaan voi sieltä tuoda/viedä mihinkään.
Ja vielä loppukevennys.
Mutta ei, tullaan sunnuntaina laivalla Helsinkiin.Johtuen Eu vs.Venäjä tullimääräyksistä
Vissiin ihan kiusan vuoksi laitettu Ivangorodin taxfree-myymälään tarjolle 3l.Smirnoffia puoli ilmaiseksi, kun ei sitä oikein kukaan voi sieltä tuoda/viedä mihinkään.
Ja vielä loppukevennys.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jo alkoi remontin tekeminen, etujarrut meinaa välillä laahata.Meinasin ensin herkistää mäntiä, mutta syöpymää alkaa olla tilasin sitten uudet satulat.
Vanhat nappasin pois ja uusien pitäisi tulla maanantaina.
Välillä tämän kanssa mennyt hyvinkin, niinkuin juhannuksena, käytiin Pärnumaalla.
Siinä Narvan raja-aseman saapuva ja lähtevä puoli samassa kuvassa.
Oltiin pari yötä Treimanissa,5 km.Latvian rajalta yhden kaupan kulmahuoneessa.
Täällä kun poikkeaa vähän päätieltä sivuun, huomaa että Neuvostoliittoa on säästetty.Hyvä olla valmiina kun Putin taas ottaa sen käyttöön.
Säät olivat niin hyvät kuin vain kesäkuussa voi olla.Käytiin fillareilla Latvian puolella syömässä ja juomassa.
Ei ollut vuonna 2000 yhtä jouhevaa tuon rajan ylitys kun mentiin Jurmalaan juhannuksen viettoon, jonottaa piti ja BMWn runkonumerokin katsottiin tullissa.
Virolaiset kun pitää juhannuksen oikealla paikalla, ei ehtinyt palavaa kokkoa näkemään.Siinä yksi Häädemestessä valmiina.
Poistullessa oltiin yksi yö Tallinnassa.Tämä Norski ei ole renkaista päätellen tullut offailemaan Viroon.
Vanhat nappasin pois ja uusien pitäisi tulla maanantaina.
Välillä tämän kanssa mennyt hyvinkin, niinkuin juhannuksena, käytiin Pärnumaalla.
Siinä Narvan raja-aseman saapuva ja lähtevä puoli samassa kuvassa.
Oltiin pari yötä Treimanissa,5 km.Latvian rajalta yhden kaupan kulmahuoneessa.
Täällä kun poikkeaa vähän päätieltä sivuun, huomaa että Neuvostoliittoa on säästetty.Hyvä olla valmiina kun Putin taas ottaa sen käyttöön.
Säät olivat niin hyvät kuin vain kesäkuussa voi olla.Käytiin fillareilla Latvian puolella syömässä ja juomassa.
Ei ollut vuonna 2000 yhtä jouhevaa tuon rajan ylitys kun mentiin Jurmalaan juhannuksen viettoon, jonottaa piti ja BMWn runkonumerokin katsottiin tullissa.
Virolaiset kun pitää juhannuksen oikealla paikalla, ei ehtinyt palavaa kokkoa näkemään.Siinä yksi Häädemestessä valmiina.
Poistullessa oltiin yksi yö Tallinnassa.Tämä Norski ei ole renkaista päätellen tullut offailemaan Viroon.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Perjantaina oli syntymäpäivät, teki mieli käydä Tallinnassa syömässä sen kunniaksi.
Lauantaina aamulla klo 4.30 lähdimme kohti Pietaria, muuten oli rauhallista ajella mutta vastaantulijoita oli paljon.Pari kolaria näkyi mikä ruuhkautti aika paljon Suomeen päin liikennettä.
Kun käännyttiin Kronstadin suuntaan rauhoittui kummasti.Sääkin oli hyvä..tai ei ainakaan satanut.
Matka meni mukavasti Ivangorodiin asti, jossa alkoi kestämään.
Ajankohta oli huono kun FSB juuri kidnapannut Virolaisen poliisin Venäjälle. Venäjän tulli toimi ihan ok, mutta Viron ei.
Tuossa maitten välisellä sillalla vierähti muutama tovi.
Semmoinen kolme ja puoli tuntia kesti rajojen ylitys.
Juhannuksena kun mentiin niin silloin meni 12 minuuttia. .
Muuten ei mitään ihmeellistä, Tallinnaan ehti iltapäivällä ja syömäänkin päästiin.
Sunnuntaina laivalla Helsinkiin ja kotona hyvissä ajoin.
Matkaa tuli 810 km.
Viipuri-Ivangorod välillä tankkauksen perusteella kulutus 8,5 l/100 km.
Venäjällä menee vähällä
Lauantaina aamulla klo 4.30 lähdimme kohti Pietaria, muuten oli rauhallista ajella mutta vastaantulijoita oli paljon.Pari kolaria näkyi mikä ruuhkautti aika paljon Suomeen päin liikennettä.
Kun käännyttiin Kronstadin suuntaan rauhoittui kummasti.Sääkin oli hyvä..tai ei ainakaan satanut.
Matka meni mukavasti Ivangorodiin asti, jossa alkoi kestämään.
Ajankohta oli huono kun FSB juuri kidnapannut Virolaisen poliisin Venäjälle. Venäjän tulli toimi ihan ok, mutta Viron ei.
Tuossa maitten välisellä sillalla vierähti muutama tovi.
Semmoinen kolme ja puoli tuntia kesti rajojen ylitys.
Juhannuksena kun mentiin niin silloin meni 12 minuuttia. .
Muuten ei mitään ihmeellistä, Tallinnaan ehti iltapäivällä ja syömäänkin päästiin.
Sunnuntaina laivalla Helsinkiin ja kotona hyvissä ajoin.
Matkaa tuli 810 km.
Viipuri-Ivangorod välillä tankkauksen perusteella kulutus 8,5 l/100 km.
Venäjällä menee vähällä
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Perjantaina vaihteeksi keula kohti itää ja tavoitteena kannaksen Laatokan puoli.
Rajamuodollisuudet meni ajankohtaan nähden hyvin ja matka taittui mukavasti.
Heinähommia Muolaassa piti hetki ihmetellä,se on aina hienoa kun Kamazia käytetään peltotöihin.
Seuraava pysähdys Kiviniemessä,Vuoksi virtaa siinä vauhdikkaammin kuin Imatralla.
Ehdittiin valoisan aikana Käkisalmeen,siellä majoituttiin hotelli Korelaan.
Rakennus säilynyt Suomen ajalta,silloin oli hotelli Vuoksenhovi nimeltään.
Lenin päivystää torin laidalla.
Jotain kuvia Käkisalmen linnan alueelta.
Tänään pyörähdettiin vähän Laatokan rannalla,tuosta pääsisi laivalla Konevitsaan.
Ei nyt jääty odottelemaan kyytiä vaan lähdettiin kohti Valkjärveä.
Pyhäjärven rannalla sattui kiinnostava myytävänä oleva vapaa-ajan asunto kohdalle (tai ainakin voisi rahat ehkä riittää )
Julkinen liikennekkin tuolla pelannee..
Sitten käytiin etsimässä Neuvostoliiton aikaan hävinnyttä Lemmettylän kylää Valkjärveltä.
Tässä oli seitsemän taloa tien molemmin puolin,ei ole jäänyt muistoksi kuin pari omenapuuta.
Sitten Viipurin kautta kotiin,semmoinen 480 km.kierros tuli nyt.
Tiet on kannaksella parantuneet aika hyvin,noin 15 kilometriä osui matkalle sellaista lähes ajokelvotonta tietä,muuten oli melkosen hyväkuntoista paanaa ajella.
Rajamuodollisuudet meni ajankohtaan nähden hyvin ja matka taittui mukavasti.
Heinähommia Muolaassa piti hetki ihmetellä,se on aina hienoa kun Kamazia käytetään peltotöihin.
Seuraava pysähdys Kiviniemessä,Vuoksi virtaa siinä vauhdikkaammin kuin Imatralla.
Ehdittiin valoisan aikana Käkisalmeen,siellä majoituttiin hotelli Korelaan.
Rakennus säilynyt Suomen ajalta,silloin oli hotelli Vuoksenhovi nimeltään.
Lenin päivystää torin laidalla.
Jotain kuvia Käkisalmen linnan alueelta.
Tänään pyörähdettiin vähän Laatokan rannalla,tuosta pääsisi laivalla Konevitsaan.
Ei nyt jääty odottelemaan kyytiä vaan lähdettiin kohti Valkjärveä.
Pyhäjärven rannalla sattui kiinnostava myytävänä oleva vapaa-ajan asunto kohdalle (tai ainakin voisi rahat ehkä riittää )
Julkinen liikennekkin tuolla pelannee..
Sitten käytiin etsimässä Neuvostoliiton aikaan hävinnyttä Lemmettylän kylää Valkjärveltä.
Tässä oli seitsemän taloa tien molemmin puolin,ei ole jäänyt muistoksi kuin pari omenapuuta.
Sitten Viipurin kautta kotiin,semmoinen 480 km.kierros tuli nyt.
Tiet on kannaksella parantuneet aika hyvin,noin 15 kilometriä osui matkalle sellaista lähes ajokelvotonta tietä,muuten oli melkosen hyväkuntoista paanaa ajella.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jotenkin alkanut kiinnostamaan paksummat pyörät ja pieni korotus ,jotain AT 35 tyyppistä ratkaisua.
http://www.arctictrucks.com/Pages/1323
Nykyään saattaisi olla auton rakentelu viranomaisten suhteen helpompaa kuin 90 luvulla.
Silloin tuli puljattua Ln 110 hiluxin kanssa.Vuonna 95 ostin 92 mallisen jossa oli lavakaukalo ja lohkolämmitin lisävarusteina.
Tuossa jotain erityisen huonoja fotoja millaiseksi se oli muuttunut 2001 vuonna kun tuli siitä luovuttua.
http://www.arctictrucks.com/Pages/1323
Nykyään saattaisi olla auton rakentelu viranomaisten suhteen helpompaa kuin 90 luvulla.
Silloin tuli puljattua Ln 110 hiluxin kanssa.Vuonna 95 ostin 92 mallisen jossa oli lavakaukalo ja lohkolämmitin lisävarusteina.
Tuossa jotain erityisen huonoja fotoja millaiseksi se oli muuttunut 2001 vuonna kun tuli siitä luovuttua.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Harmi vaan kun silloin hiluksin aikaan ei ollut digikameraa,ei ollut kyllä tietokonettakaan eikä matopeliä kun puhelin oli motorola
Ehkä siksi jäikin aikaa rakennella autoa,toki olihan sitä kovin paljon nuorempikin-mikä taas meinasi että intoa oli enemmän kuin ymmärrystä.
Silloin luettiin US-Partsin 968 sivuista katalogia ja kateltiin että jenkkilässä olisi kaikkea jännää kun vain tänne saisi.Ja saatiinhan sitä aina jotenkin,vaikka täällä ei muistaakseni oltu silloin vielä kuultukaan internetistä mitään.
Tuossakin hiluxissa oli usseempi kehitysvaihe ,eihän se kerralla tuohon kuosiin tullut.Heti kun autoliikkeestä kotiin pääsi ,31x10,5-15 kumit alle ja mustasta putkesta puskureita ja helmaputkia vääntämään.
Sitten leveempää vannetta alle ja katoppas,ottaa kääntäessä lokariin kiinni-korotusta.Eli 28 kpl.jääkiekkoja korin ja rungon väliin=2" korotus.
No nyt voikin jo kokeilla 33"korkeita kumeja,menee jotenkin.Taas leveempää vannetta-ottaa kiinni-lisää korotusta.
Eli tässä oli monenlaista vannetta 6x15"-14x15" välillä.Korkeimmat kumit oli Dick Cepekin Fun Countryt 36x16,5-15".
Noissa kuvissa alla oli Mickey Thompsonin BajaBelted 35x17,5-15".
Puskureita ja helmaputkia piti ainakin kerran päivittää mustana ennen kuin tuli tehtyä lopulliset rosterista.
Lavakaaret oli alkuun 2/1 mallia 70 mm.putkesta,mutta vaihtuivat 3/2 mallisiin 88 mm.putkesta.
Lokasuojan levikkeet tuli ensin 50 mm.puolelleen,myöhemmin vaihtui 100 mm.Bushwackereihin.
Turbo ja muut asiaan kuuluvat kilkkeet tuli yhtenä jouluna laitettua että jaksaa veivata paremmin paksumpia pyöriä.Ne löytyivät Tampereen hiacepojilta.
Lisävalotkin kasvoivat ajanmittaan kunnes lavakaarenpäällä oli 4 kpl.Bosch Profeja ja keulalla Cibien bi-oscarit ja tietenkin Talmun isot keltaiset
Korotusta oli lopulta jotain 8" kun korin sen 2" korin nostamisen lisäksi 4" Explorer ProComp setti löytyi jostakin,lisäksi Vallilan takomosta pitemmät ja taotut jouset taakse,edessä vääntösauvoja kireämmälle+kynäjousta avuksi.
Isompi tankki tuli muuten tehtyä heti kärkeen,tuossahan ei ollut kuin 65 litranen vakiona,jotain 110 l.taisi olla laajennuksen jälkeen.
Ostaessa mittarissa oli noin 40 000km. ja myydessä reilu 160 000 km.Mitään vikoja ei tuossa kuuden vuoden aikana ilmennyt jos ei itse aiheutettuja lasketa.Esim.kardaanin ristikon jouduin kerran vaihtamaan ,korotuksen takia kulma "hieman"muuttui.
Eli kyllä jos viisas olisi niin LandCruiseriin tuommoinen heti kerralla:
http://www.arctictrucks.com/Pages/4707
Melkein sopivan kokoinen tankki olisi sitten
Ehkä siksi jäikin aikaa rakennella autoa,toki olihan sitä kovin paljon nuorempikin-mikä taas meinasi että intoa oli enemmän kuin ymmärrystä.
Silloin luettiin US-Partsin 968 sivuista katalogia ja kateltiin että jenkkilässä olisi kaikkea jännää kun vain tänne saisi.Ja saatiinhan sitä aina jotenkin,vaikka täällä ei muistaakseni oltu silloin vielä kuultukaan internetistä mitään.
Tuossakin hiluxissa oli usseempi kehitysvaihe ,eihän se kerralla tuohon kuosiin tullut.Heti kun autoliikkeestä kotiin pääsi ,31x10,5-15 kumit alle ja mustasta putkesta puskureita ja helmaputkia vääntämään.
Sitten leveempää vannetta alle ja katoppas,ottaa kääntäessä lokariin kiinni-korotusta.Eli 28 kpl.jääkiekkoja korin ja rungon väliin=2" korotus.
No nyt voikin jo kokeilla 33"korkeita kumeja,menee jotenkin.Taas leveempää vannetta-ottaa kiinni-lisää korotusta.
Eli tässä oli monenlaista vannetta 6x15"-14x15" välillä.Korkeimmat kumit oli Dick Cepekin Fun Countryt 36x16,5-15".
Noissa kuvissa alla oli Mickey Thompsonin BajaBelted 35x17,5-15".
Puskureita ja helmaputkia piti ainakin kerran päivittää mustana ennen kuin tuli tehtyä lopulliset rosterista.
Lavakaaret oli alkuun 2/1 mallia 70 mm.putkesta,mutta vaihtuivat 3/2 mallisiin 88 mm.putkesta.
Lokasuojan levikkeet tuli ensin 50 mm.puolelleen,myöhemmin vaihtui 100 mm.Bushwackereihin.
Turbo ja muut asiaan kuuluvat kilkkeet tuli yhtenä jouluna laitettua että jaksaa veivata paremmin paksumpia pyöriä.Ne löytyivät Tampereen hiacepojilta.
Lisävalotkin kasvoivat ajanmittaan kunnes lavakaarenpäällä oli 4 kpl.Bosch Profeja ja keulalla Cibien bi-oscarit ja tietenkin Talmun isot keltaiset
Korotusta oli lopulta jotain 8" kun korin sen 2" korin nostamisen lisäksi 4" Explorer ProComp setti löytyi jostakin,lisäksi Vallilan takomosta pitemmät ja taotut jouset taakse,edessä vääntösauvoja kireämmälle+kynäjousta avuksi.
Isompi tankki tuli muuten tehtyä heti kärkeen,tuossahan ei ollut kuin 65 litranen vakiona,jotain 110 l.taisi olla laajennuksen jälkeen.
Ostaessa mittarissa oli noin 40 000km. ja myydessä reilu 160 000 km.Mitään vikoja ei tuossa kuuden vuoden aikana ilmennyt jos ei itse aiheutettuja lasketa.Esim.kardaanin ristikon jouduin kerran vaihtamaan ,korotuksen takia kulma "hieman"muuttui.
Eli kyllä jos viisas olisi niin LandCruiseriin tuommoinen heti kerralla:
http://www.arctictrucks.com/Pages/4707
Melkein sopivan kokoinen tankki olisi sitten
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Juhannuksena tankkaa täyteen niin syksyllä pakko suunnitella pitempää reissua että saa talvilaatua mahtumaankilander kirjoitti:Melkein sopivan kokoinen tankki olisi sitten
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell