Omega

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ennemmin vetäisin venttiilikopan tigille nokka-koteloon, ei sitä tartte aukoa kuin tiivisteen vaihdossa. :shock:
Sehän ois sitten melkeen ku volvon 5-kone... :lol:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Jarno.V kirjoitti:Ennemmin vetäisin venttiilikopan tigille nokka-koteloon, ei sitä tartte aukoa kuin tiivisteen vaihdossa. :shock:
Sehän ois sitten melkeen ku volvon 5-kone... :lol:
Itseäni olisi kiinnostanut tietää, miten 2.4i-moottoriseen S40:iin olisi vaihdettu se laturia sun muita laitteita pyörittävä hihna. Oli nääs muistaakseni hiukan ahtaasti siinä vasemmalla sivulla. :shock: :roll: Ei ihme että huolto-hinnat olivat kohdillaan, jos puoli autoa pitää purkaa joka hommaa varten. :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

J.T.S kirjoitti:
Jarno.V kirjoitti:Ennemmin vetäisin venttiilikopan tigille nokka-koteloon, ei sitä tartte aukoa kuin tiivisteen vaihdossa. :shock:
Sehän ois sitten melkeen ku volvon 5-kone... :lol:
Itseäni olisi kiinnostanut tietää, miten 2.4i-moottoriseen S40:iin olisi vaihdettu se laturia sun muita laitteita pyörittävä hihna. Oli nääs muistaakseni hiukan ahtaasti siinä vasemmalla sivulla. :shock: :roll: Ei ihme että huolto-hinnat olivat kohdillaan, jos puoli autoa pitää purkaa joka hommaa varten. :lol:
Alakautta, pyöränkotelosta, ei ole edes ahdas homma.
s40 kampuralta remmi pyörittää ilmastoinnin kompuraa ja siitä lähtee sisempi remmi joka pyörittää muita värkkejä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Harju kirjoitti:
stanger kirjoitti:
Kutospensojen vika on ainakin MUOVISET venttilikopat :shock:
--->tahtovat järkeään vuotaa.
ookko sitten nähäny jonkun muun ooppelin konneen mikä ei vuotas :?:
samanlsisia kuraper*eitä kuin vanhat saabitkin :!:
kylläpä ne on ainakin mulla nuo opelin cih koneet kuivana asuneet :roll:
(ja samoten c kadetin 1.2ohv :mrgreen: )

näkyy nuo ohc:t ryytäävän
BMW E31 V12
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Jahuu, nythän täällä keskustellaan kerrankin OIKEISTA autoista,
eli Omegoista 8) :lol: :wink: . Siispä asiaan, vanhempi 2-venttiilikannella varustettu 20ne -kone kuljettaa ainakin A-mallin Omegaa vaivattomasti. Väittäisin, että paremmin kuin uudempi 16 V 136 heppainen Ecotec- moottori, joka tuntuu alakierroksilla ihmeellisen puhdittomalle. Dieseleistä ei minulla ole juurikaan kokemusta, joten kommentoikoon muut niitä. Koppahan todellakin lahoaa lähes silmissä, mutta peltiähän saa kaupasta, mikäli "pilli" pysyy kädessä. Faramaria tilavampaa autoa saa hakea, eikä ajettavuuskaan ole yhtään hullumpi. Väittäisin, että ostamalla Omegan saa paljon autoa vähällä rahalla. Ja mikä parasta, se ei herätä sivullisissa kateutta :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”