Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

talidomi kirjoitti:http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1586137

Laatikko varattu, lupasin maksaa mitä pyytää kunhan sain kahteen erään. Matkahuolto ja posti ottaa nihkeästi kyytiin, mesetransporttia Raahesta edes Roihin asti? Sodankyläänhän tämä olisi tulossa..
Raahe-Oulu onnistuu perjantaina. :idea:
Tai sitten saatan tästä työpaikalta laittaa esim. Transpointin kyytiin.
Viimeksi muokannut _Hämis_, 23.7.2013 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

talidomi kirjoitti:http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1586137

Laatikko varattu, lupasin maksaa mitä pyytää kunhan sain kahteen erään. Matkahuolto ja posti ottaa nihkeästi kyytiin, mesetransporttia Raahesta edes Roihin asti? Sodankyläänhän tämä olisi tulossa..
Onko tuo liian iso Matkahuollolle vai mikä nihkeilyn syynä on? W123:n alukuorinen aski kulki mutinoitta ja kohtuurahalla bussin kyydissä, mutta se nyt ei kummoinen kasa metallia ole.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

boogieman kirjoitti:
talidomi kirjoitti:http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1586137

Laatikko varattu, lupasin maksaa mitä pyytää kunhan sain kahteen erään. Matkahuolto ja posti ottaa nihkeästi kyytiin, mesetransporttia Raahesta edes Roihin asti? Sodankyläänhän tämä olisi tulossa..
Onko tuo liian iso Matkahuollolle vai mikä nihkeilyn syynä on? W123:n alukuorinen aski kulki mutinoitta ja kohtuurahalla bussin kyydissä, mutta se nyt ei kummoinen kasa metallia ole.
Pelkäävät että öljyä lirahtaa autoon yms. laatikosta, töissä saatu tämä selitys pumppujen ja laatikoiden kans
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Öljyä pelkäävät. Selvitellään vielä vaihtoehtoja...
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hämikseltähä tuli jo hieno ehotus :) Mitäs transpoint haluaa tollasesta möykystä? painon vai kuution mukaan?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Painon mukaan tuo menee. Hinnasta en kyllä osaa mennä sanomaan, mitäs tuommonen lie painaa?
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kai se alustoineen n 80-100kg on?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

80-100kg on varmaankin hyvä arvio.

Transpointin tarjousta odotellessa tässä tein kaverille tarjouksen että käydään sen pakettiautolla hakemassa ja annan vastineeksi yhden setin 18" vanteita joiden arvo on ~200€. Tämä olisi hyvä vaihtoehto. Mutta katsotaan se ranspointin hinta ensin :)

Paikallinen firma Tunturiauto ei ala laatikkoa vaihtamaan kun piruuttani kävin kyselemässä. Eivät halua sekaantua mitenkään näin riskialttiiseen projektiin. Kai se pitää ite sinne vaihtaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

veikkaanpa ettei he halua asentaa käytettyä lootaa. Se ku levii kuitenki jouluu mennes :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Christian
Viestit: 109
Liittynyt: 01.11.2010 0:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Christian »

Transupiste otti jenkkilaatikon toimituksesta toiselle puolen suomea muistaakseni 72€. Ainoa firma, mikä suostuu kuljettamaan yksityishenkilöiden lähetyksiä.
E65 730d -04
E34 520i -88
Silverado -90
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Vaihteiston toimitustapa on nouto. 200tkm ajetusta kolariautosta purettu laatikko JA turbiini. 1000€/3kk toimintatakuu. 450km suuntaansa mutta minkästeet. Tuleepahan nopeasti ja lomallahan on vain aikaa. Mitenlie sitten tuo takuu pelaa. Toiminimiyritys, ei miltään suurelta tekijältä vaikuttanut vaan enemmän puuhastelijalta.

Asentajakaveri lupasi tulla avuksi laatikonvaihtohommiin. Helpotus sekin. Nyt sitten enään kysymysmerkkinä öljy. Huuhtelumetodilla huohotinletkut, jäähdytysjärjestelmä ja itse laatikko. Onko tästä parempaa ohjetta kuin tämä http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/autom ... o_osa2.htm ?

Näköjään Ytubessa oli jokin pätkä.. http://www.youtube.com/watch?v=ldUFUeV71us

Öljy siis pitää olla Dexron III luokiteltua, uskaltaisikohan tilata pöntön?
"Texamatic 7045E on erittäin korkealuokkainen automaattivaihteistoöljy kohteisiin, joihin suositellaan GM Dexron-tyyppistä tuotetta. Soveltuu, jos vaatimus on Dexron, Dexron II, Dexron III tai Ford Mercon."

http://texaco.funoil.fi/product_catalog.php?c=28

~100€ / 20l. Olis nimittäin varaa tehdä nuo huuhtelut kunnolla. Googlauksen perusteella juuri tämä 7045E Texaco olisi tuohon suositeltua ölppää. (Vinkki, KL:ssä tuplahintainen pönttö)

Mitähän stefoja tuohon vois vaihtaa samalla? Turbiini, kardaaninpää?. Saas nähdä mitä tästä tulee. Kustannusarvio tällähetkellä 1,5k€ luokassa.

----------------

Laatikon korjaukseenkin löytyi työkaluja mutta jätänpä sen hamaan tulevaisuuteen. Tavoite on liikkuva auto!

Tässäpä tämä 5L40E kirjakin näköjään... :) http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/autom ... /5L40E.pdf

Ja Masterrebuild kit http://www.ebay.ca/itm/5L40E-Master-Reb ... 588e3b1870
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Ilmeisesti tuota raahelaista myyjää tarkoitat..? Kyllä tuolta uskaltaa ostaa. On aiemmin purkaamoa pyörittäny, sittemmin myynyt sen toiminnan pois ja tekee nykyään pienemmissä määrin kauppaa moottoreilla ja vaihteistolla.
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Onneksi BMW aloitti homman siten, että laatikossa on laatikon eliniän kestävät öljyt, joita ei välissä tarvitse vaihtaa..

Mutta jos tuon huolella huuhtelee, niin saattaa ok mennä, mutta aikoinaan, kun näitä alettiin vaihdella, niin monissa merkkiliikkeissä ei tuohon haluttu alkaa.

Virallisia selityksiä voi olla monia, mutta käsittääkseni ja huolloista kuultua, niin laatikoissa oli muutamaa eri öljyä, eli yksiselitteistä korvaavaa öljyä ei ollut.

Mutta aikaa tästä on jo kulunut liki 10 vuotta, joten voinee olla hommat helpottuneet.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Paljon on juttua ollu epäonnistuneista vaihdoista, mutta toisaalta aski on suunniteltu siihen että vaihdetaan 60-80tkm välein öljyt. Ei se pahitteeksi ole mutta siinä on mahdollisuus että menee vikaankin. 200tkm ajettua laatikkoa pidän jo riskinä, mutta kuuluu siihen kastiin vielä että kannattaa vaihtaa öljyt. Gulfin Dextron 3:t käy noille askeille, kotomaasta kyllä saa myös Texaco Texamatic 7045E:ä joka taas lähempänä alkuperäistä öljyä.

"Vahvistettuja" turbiineita saa sitten turusta, JN-Trading joten sieltä kannattaa hintaa kysellä. En kyllä tähän hätään muista että mitä ne niille teki.

EDIT: Omasta askista huuhdeltiin 2,5x öljytilavuus läpi ennenkuin alkoi kirkasta tulla. Toimi vallan mainiosti senkin jälkeen, mitä nyt turbiini alkoi ravistaa 316tkm korvilla, mutta 270tkm korvilla kun öljyt vaihdettiin oli tuo turbiinin laukeaminen odotettavissa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Raahesta tosiaan! Tmi vaan on aina sellainen puolittain omat ja puolittain firmat rahat sekasin mistä ei oikein voi puhelun perusteella saada minkäänlaista kuvaa.

Tuota öljyä juurikin linkitin tuohon edelliseen postiin, 96€ pönttö on tuolla funoililla.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Meillä on töissä tehty niin että vaihettu öljy ja suodatin normaalisti jonka jälkeen kerrottu asiakkaalle että ajaa jonku aikaa ja vaihetaan sitte uudestaan jos haluaa. Näin on menetelty eikä yhtään laatikkoa ole hajonnut kummallakaan menetelmällä, paitsi muutama rikkinäinen jota on yritetty "korjata" öljyt vaihtamalla.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Noni!

BMW parkissa aamuauringossa ja lähdemme Pornstarterilla kohti Raahea. uusikäytetty lodju pitäis olla illalla hallussa.

Bemmin perälauassa näkyy oksentuneet laatikkoöljyt :/

6:55, liikkeelle, Check. 900km tietä nieltävänä. Volokkarin kylmästöinnistä plussaa. Käyttäjän Slarbersson -kanssa.

Kuva
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Rovaniemi. 300km vielä. +18c näin aamulla on aivan oiva lukema näillä leveysasteille! Eikä pilvenhattaraa.
Täältäpä minä mesetän.

Kuva


Mistä sais oulusta 20l pöntön tuota laatikkoöljyä? Texaco Texamaticcia tai sitten jotain muuta Dexron III-ölppää?
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Oisko Motonetissä? Vilkase Motonetin sivvuilta.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Olipa uus hieno verkkokauppa Motonetillä! Näytti olevan tuota Mobil ATF 320 DextronIII ölppää.

Matka etenee, Simosta nelostietä etelään.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Laatikkokauppiasta odotellessa.

Kuva
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

BMW:n entinen luottomekaanikko Klaus W Burger?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Se o hyvä Tuomas että sinulla on se Nissan Sunny N13 vara-auto ni voit hyvillä mielin liikuksia kun "laatu" vehkeet on levällään :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Paluumatkalla?
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Näin on. :D Suunta kohti pohjoista ja sijainti Osaseppo jossain Kuusamontien varrella.

Nipponiin pitäisi rakentaa sellainen järjestelmä että voisi starttia koluutella kabiinista... meinaa siinäkin olla 200tkm huolto lähellä :) on muuten ihan N14, kuuklen kuvahausta tarkistin!

Kuva

Siinon uus GM:n Ranskassa leipoma laatikko. Pahvilaatikossa öljynsuodin tiivisteineen sekä uusine pohjankiinnityspultteineen. 1064€ kustannukset tähän mennessä.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

noniin.

Olen iloinen että laatikko porsi koska muuten en olisi ikkään löytänyt iloa, nimittäin PUUILOA. On kyllä käymisen arvoinen paikka ja varma lomakohde kunhan Baijerilaisella lähdetään emännän kanssa loppukesänlomalle! Häkeltyyhän siinä ihminen kun työkaluosastolle eksyy.

Kustannukset ~1300€ tällähetkellä.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Puuilolla onkin vahva perinnestatus mese.fi foorumilla!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Iltasella alkaa laatikon vääntäminen paikalleen.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

No nyt se liikkuu!

Laatikon vaihto sujui melkosen mutkattomasti. Pultit kaikkialla alustassa ruosteettomia :shock: Ainoa edes pinnasta ruostunut osa oli perämurikka. Muoviplootujen ja tulipeltien altakin tuli tarkistettua. Ruosteettomaksi kehuttu auto myös oli sitä. (Takaluukkua lukuunottamatta joka sekin on vaihdettu tehdasuuteen.)

Eilen vanhan purku ja uuden asentaminen "huulille".
Tännää Uuden laatikon asennus + huuhtelu + öljyt + suodin.

Siitä miten tuo toimii en osaa sanoa mitään. Auto liikkuu kohtuu normaalisti ja hiukka sujuvammin mitä 300TE-24 Aut niin ei se ihan päin honkia se ohjelmakaan ole. Silti kaapelin päähän on päästävä.

Seuraavaksi tiedossa jarruremppaa, ravistaa ihan kohtuudella kun +160 vauhdeista hipasee jarrupoljinta...

Turbon käyttäytyminen myös ihmetyttää, tarkisteluun seuraavana ohjelma, jos ei auta niin ahtoputket ja ahtimen välykset. Ahtopaineet nousee mukavasti 1,6bar, tipahtaa 1,jotain tasolle ja nousee sitten takaste 1,6bar.

Kyllä tästä vielä mersunveronen tulee :)

Aikaa paloin laatikkorojektiin:

Noutoreissu 15h
Vaihtotyö 5+5h
Googletus 10h
~35h kokonaisuudessaan.

Rahaa paloi n. 1500€.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Alusta kans tarkasteluun, reaktiotangon pusla saattaa aiheuttaa vatkausta.
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”