Noita on meilläkin varastossa. Ihan OK tapa tehdä liitos, pitää olla puhtaat johdot että voi luottaa.Paikallinen tukkuri myy jatkoja joissa on keskellä tina ja päällä kutistesukka.
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tuollaisia käytin Pemarin luukun johtojen korjauksessa korin puolella, luukkuun sitten tina+liimasukka., johtona käytin silikonikuorella olevaa.Pappi kirjoitti:Paikallinen tukkuri myy jatkoja joissa on keskellä tina ja päällä kutistesukka.
Kymmenen johtoa korjattuna, vielä parikymmentä olisi jäljellä.
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Näillä ajellaan kun jälleenmyyntiarvo on = 0€. Ei toinna vaihtaa tuoreempiin --> velkaa, joka ei kiinnosta.Kimmo Koo kirjoitti:Tainut mieleiset kappaleet löytyä
Välirahat pistää tuleviin isompiin huoltoihin niin molemmilla on edessään, jos Luoja suo paljon kilometrejä. Periaatteessa vuoden sisään olisi toiseen "remmihuolto" tulossa.
Siinä mielessä olet oikeassa, että kaippa näihin on ollut tyytyväinen kun eivät ole vaihtuneet.
Uudempaa jos lähden vaihtamaan niin toiveissa olisi hypätä korimallissa 2 pykälää eteenpäin. Toinen vaihtoehto olisi pitää farkkupaku työmatkoihin ja perheen ykkösautoksi ostaisi S80:sen. Joku niissä viehättää.
Toki haaveilua tulee suoritettua myös linjalla Volkkarin Multivan tai Defe, mutta parempi pitää pää kylmänä.
Eihän näistä enään kumpikaan ole mitään uusia tai haluttavia, mutta viivan alle jää omaa silmää miellyttävä lukema kun laskee vuosittaisia kuluja suhteessa ajettuihin kilometreihin.
Jonkun aikaa punaisessa on pistänyt silmään kuskin penkin ratkennut ommel. Huonoa kuttaperkkaa nuo penkit kun 400tkm rajapyykillä antautui
Alkoi jo ottamaan hermoon ja meinasin kursia itse kasaan... Käydessäni muilla asioilla kaupungissa, kävin tuota näyttämässä verhoomossa. Sain tarjouksen ja tänään oli aikaa käyttää autoa tuolla.
Tuntia myöhemmin ja 65€ köyhempänä.
Samalla korjattiin lehtitaskun ommel, joka oli entisen omistajan toimesta mennyt vähän rikki. Tuossakin penkissä keskiosat ovat oikeaa nahkaa. Reunukset ovat sitten jotain nahan näköistä ja tuntuista.
Mukaan jäi myös Prestan Best Wax vaha, joka menee tarkempaan kokeiluun heti kun nämä kelit antaa myöten.
Alkoi jo ottamaan hermoon ja meinasin kursia itse kasaan... Käydessäni muilla asioilla kaupungissa, kävin tuota näyttämässä verhoomossa. Sain tarjouksen ja tänään oli aikaa käyttää autoa tuolla.
Tuntia myöhemmin ja 65€ köyhempänä.
Samalla korjattiin lehtitaskun ommel, joka oli entisen omistajan toimesta mennyt vähän rikki. Tuossakin penkissä keskiosat ovat oikeaa nahkaa. Reunukset ovat sitten jotain nahan näköistä ja tuntuista.
Mukaan jäi myös Prestan Best Wax vaha, joka menee tarkempaan kokeiluun heti kun nämä kelit antaa myöten.
Tuli semmonen sopiva hetki ennen ruokaa syventyä tuohon ajovalojen korkeudensäätöön.
Toisella puolen ei tapahtunut mitään, joten tutkimaan.
Säätömoottori on mukavasti näkösällä, kokkeillaan irroittaa umpio paikallaan. Eipäs lähtenyt, joten umpio irti. 3 kpl pultteja irti ja umpio oli sylissä...
Mjaa, tommonen kuula menee hahloon. Taaksepäin vetämällä saa vain tuhoa aikaan, joten moottori irti kiinnityksestä kääntämällä vastapäivään. Sitten vaan tuetaan tuo hahlo niin, että kuulapää pääsee kääntymään pois kolostaan. Tässä tapauksessa lähti alaspäin.
Parit kuvat:
Kuulapää
Hahlo
Hahlo kuvattuna kauempaa
Moottori, joka oli jumissa. Päällä oli piirilevy. Wd40 käsittely ja vähän pyörittelyä manuaalisäädöllä.
Uusi moottori 100€, purkaamolla 50€.
Vajaa tunti näpreemistä, kynsi halki ja säätö toimii
Jumiutumisen syy... Käytön puute
Toisella puolen ei tapahtunut mitään, joten tutkimaan.
Säätömoottori on mukavasti näkösällä, kokkeillaan irroittaa umpio paikallaan. Eipäs lähtenyt, joten umpio irti. 3 kpl pultteja irti ja umpio oli sylissä...
Mjaa, tommonen kuula menee hahloon. Taaksepäin vetämällä saa vain tuhoa aikaan, joten moottori irti kiinnityksestä kääntämällä vastapäivään. Sitten vaan tuetaan tuo hahlo niin, että kuulapää pääsee kääntymään pois kolostaan. Tässä tapauksessa lähti alaspäin.
Parit kuvat:
Kuulapää
Hahlo
Hahlo kuvattuna kauempaa
Moottori, joka oli jumissa. Päällä oli piirilevy. Wd40 käsittely ja vähän pyörittelyä manuaalisäädöllä.
Uusi moottori 100€, purkaamolla 50€.
Vajaa tunti näpreemistä, kynsi halki ja säätö toimii
Jumiutumisen syy... Käytön puute
Äläpä hättäile, semmoinen saattaisi vielä löytyäkin?Pappi kirjoitti:perheen ykkösautoksi ostaisi S80:sen. Joku niissä viehättää.
Meillä lähti saunaremontti niin pahasti lapasista, että meille uutena tullut 2004-mallinen facelift S80 sai lisävuoden ensi kevääseen saakka.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mustan kulutusta olen seurannut... sekalaisessa ajossa kohtalaisen reippaalla jalalla ajettuna näyttää menevän 6.7ltr/100km.
Työmatka on mäkistä ja mutkasta savolaista vänkyrää...
Tänään voisi kummatkin autot pestä kun sadevesisäiliö on melkein täynnä.
740GLE... äläs nyt nakkele suolaa janoselle, tulleepi pian jano.
Työmatka on mäkistä ja mutkasta savolaista vänkyrää...
Tänään voisi kummatkin autot pestä kun sadevesisäiliö on melkein täynnä.
740GLE... äläs nyt nakkele suolaa janoselle, tulleepi pian jano.
Rouva lähtee työreissuun, joten pikkusen pesua ja puleerausta.
Pintaan hieroin verhoomosta ostamani Prestan BestWaxin tuolla Bilteman Cyklolla. Katsotaan nyt miten tuo kestää pinnassa. Ei puhdistavin, mutta kiiltoa antaa aika kivasti. Pohjat jos olisi hieronut jollain toisella aineella niin tulos olisi voinut olla parempi.
Menköön nyt näin... Palataan aiheeseen lomalla.
Pintaan hieroin verhoomosta ostamani Prestan BestWaxin tuolla Bilteman Cyklolla. Katsotaan nyt miten tuo kestää pinnassa. Ei puhdistavin, mutta kiiltoa antaa aika kivasti. Pohjat jos olisi hieronut jollain toisella aineella niin tulos olisi voinut olla parempi.
Menköön nyt näin... Palataan aiheeseen lomalla.
Musta "paku" sai oikeuden siirtyä eläkepäiville. Tarkoitus ei ollut, mutta autokauppaan mennessä närkästy ja nakkasi hammastangolta öljyt pellolle. Onneksi oli omassa ajossa kun motarilta noustessa kilometri ennen liikettä meni ohjaus "tönköksi".
Vaihtoehtoja oli seuraavasti.
Hankkia lavettikyyti ja tuoda ajokelvoton auto pihaan odottamaan remonttia.
Korjuuttaa auto liikkeen korjaamolla ja pitää omana harmina.
Myydä auto ajokelvottomana eteenpäin ja katsella joku tilapäinen kulkine.
Koeajoin erään auton ja sain tarjouksen jonka hvyäksyin. Musta jäi liikkeen riesaksi ja minä kävin eilen hakemassa tämän tilalle.
V70 D5 automaatti. Käyttöönotto 11.12.2002. Alustanumerolla katsottuna 2003 mallisarjaa.
Varusteita on nyt sitten omiksi tarpeiksi. Xenonia, puhelinta, navia, nahkaa yms. Mittarissa maltillinen 240tkm. Huoltokirja ja huoltojen tarkastuskortit mukana, joten voisi pitää paikkansa.
Päivän siivouksen jälkeen uskalsin ottaa muutaman julkaistavan kuvan. Penkit puhdistin tänään ensimmäisen kerran ja nakkasin valjasrasvaa pintaan. Katsotaan aamulla onko nahka yhtään pehmentynyt.
Kulutuslukemat menee jatkossa tuonne. http://www.spritmonitor.de/en/detail/586603.html
Tankkaus.com ei vastaa enää tarkoitustaan.
Loma jatkuu hymyssä suin vielä kolmisen viikkoa. Alkuviikosta meinasi ottaa ohtalohkoon, mutta kyllä tämä tästä. Autokauppiaalle annan täydet pisteet, vaikka häntä on suomi24 foorumilla moitittu. Sain ajaa tämän viikkoa veloituksetta 2003 mallin neliveto Octavilla, joka muuten olisi ollut oikein passeli mutta ne tilat. Varsinkin siinä vaiheessa kun laitoin pojan jakkaran paikalleen.
Aika näyttää, miten elo tämän kanssa sujuu. Päivitellään kun jotain tulee. Nyt siivotaan ja puhdistetaan.
Vaihtoehtoja oli seuraavasti.
Hankkia lavettikyyti ja tuoda ajokelvoton auto pihaan odottamaan remonttia.
Korjuuttaa auto liikkeen korjaamolla ja pitää omana harmina.
Myydä auto ajokelvottomana eteenpäin ja katsella joku tilapäinen kulkine.
Koeajoin erään auton ja sain tarjouksen jonka hvyäksyin. Musta jäi liikkeen riesaksi ja minä kävin eilen hakemassa tämän tilalle.
V70 D5 automaatti. Käyttöönotto 11.12.2002. Alustanumerolla katsottuna 2003 mallisarjaa.
Varusteita on nyt sitten omiksi tarpeiksi. Xenonia, puhelinta, navia, nahkaa yms. Mittarissa maltillinen 240tkm. Huoltokirja ja huoltojen tarkastuskortit mukana, joten voisi pitää paikkansa.
Päivän siivouksen jälkeen uskalsin ottaa muutaman julkaistavan kuvan. Penkit puhdistin tänään ensimmäisen kerran ja nakkasin valjasrasvaa pintaan. Katsotaan aamulla onko nahka yhtään pehmentynyt.
Kulutuslukemat menee jatkossa tuonne. http://www.spritmonitor.de/en/detail/586603.html
Tankkaus.com ei vastaa enää tarkoitustaan.
Loma jatkuu hymyssä suin vielä kolmisen viikkoa. Alkuviikosta meinasi ottaa ohtalohkoon, mutta kyllä tämä tästä. Autokauppiaalle annan täydet pisteet, vaikka häntä on suomi24 foorumilla moitittu. Sain ajaa tämän viikkoa veloituksetta 2003 mallin neliveto Octavilla, joka muuten olisi ollut oikein passeli mutta ne tilat. Varsinkin siinä vaiheessa kun laitoin pojan jakkaran paikalleen.
Aika näyttää, miten elo tämän kanssa sujuu. Päivitellään kun jotain tulee. Nyt siivotaan ja puhdistetaan.
Kiitos.
Punainen sai tänään uuden jakopään. Kustannuksia tuosta tuli 630€. Kyseinen huolto tuli etuajassa kun viimeksi nosturilla käydessä huomattiin öljyä jakopään kopalla. Remmi oli öljyyntynyt, joten oppirahat maksaneena en aikaillut. Nytpä tuo saa mennä hamaan loppuun saakka. Seuraavan kerran remmiin tarvinnee kajota 120tkm päässä.
D5.sta on siivottu ja tänään vaihdettiin öljyt. Tuossa pystyy onneksi yläkautta tekemään huollon, joten kaverin imuvaihtajalla grillaamisen ohessa saatiin homma hoidettua. Integroituun puhelimeen piti tilata erikseen vanhempi 5v kortti. Uudemmat 3v kortit ei tuossa suostuneet toimimaan.
Sadetunnistin kiva ja toimii. Bi-Xenonien kirkkautta pääsee testaamaan pimenevässä syksyssä.
Näillä jatketaan...
Punainen sai tänään uuden jakopään. Kustannuksia tuosta tuli 630€. Kyseinen huolto tuli etuajassa kun viimeksi nosturilla käydessä huomattiin öljyä jakopään kopalla. Remmi oli öljyyntynyt, joten oppirahat maksaneena en aikaillut. Nytpä tuo saa mennä hamaan loppuun saakka. Seuraavan kerran remmiin tarvinnee kajota 120tkm päässä.
D5.sta on siivottu ja tänään vaihdettiin öljyt. Tuossa pystyy onneksi yläkautta tekemään huollon, joten kaverin imuvaihtajalla grillaamisen ohessa saatiin homma hoidettua. Integroituun puhelimeen piti tilata erikseen vanhempi 5v kortti. Uudemmat 3v kortit ei tuossa suostuneet toimimaan.
Sadetunnistin kiva ja toimii. Bi-Xenonien kirkkautta pääsee testaamaan pimenevässä syksyssä.
Näillä jatketaan...
Värit on tuoreimmassa Volvohankinnassa ns. kohdallaan.
Olen joitain noita huoltanut ja pätkiä ajellut, muutamia mieleen jääneitä asioita:
- Tuntuu hyvällä tavalla vielä isommalta autolta kuin onkaan.
- Jakopääremppa on tosi helppo D5:een kun vertaa vanhempaan moottoriin, ja vaihtoväli pitkä.
- Kääntöympyrä taitaa olla aika suuri, nimittäin nosturille ajaessa saa vekslailla kuin neliveto-avolavoja. Takavetoisiin verraten hirvittää, mutta eihän sillä maantiellä ole mitään väliä kun ei erehdy u-käännöstä yrittämään.
- Keskikonsolin radio-lämppäri-ym-kokonaisuus näyttää aina jotenkin liian suurelta. Henkilökohtainen häiriö
Olen joitain noita huoltanut ja pätkiä ajellut, muutamia mieleen jääneitä asioita:
- Tuntuu hyvällä tavalla vielä isommalta autolta kuin onkaan.
- Jakopääremppa on tosi helppo D5:een kun vertaa vanhempaan moottoriin, ja vaihtoväli pitkä.
- Kääntöympyrä taitaa olla aika suuri, nimittäin nosturille ajaessa saa vekslailla kuin neliveto-avolavoja. Takavetoisiin verraten hirvittää, mutta eihän sillä maantiellä ole mitään väliä kun ei erehdy u-käännöstä yrittämään.
- Keskikonsolin radio-lämppäri-ym-kokonaisuus näyttää aina jotenkin liian suurelta. Henkilökohtainen häiriö
Kyllähän tuo vanhempi tuntuu pieneltä. Kaikkeen tottuu.
D5 koneesta kuullut jo paljon kaikkea kivaa. Commonrailin ongelmat suuttimineen yms. Moniuraremmin kiristimen hajoaminen saa aikaan totaalituhon moottorissa yms. Unohtaa ei myöskään pidä sekoilevaa mittaristoa. Ei kuulemma tarvi edes kyläsepän mennä tuota sorkkimaan kun saattaa ottaa ihteensä.
Yöunia ei vaan kannata menettää.
Värit on just eikä melkeen omaan silmään. Varsinkin nyt pestynä. Jos keli sallii niin viikonlopun aikana nakkaan autosolin venevahan tuon pintaan.
Matala on vaan alustasta. Tarkkana saa olla metsäteillä.
D5 koneesta kuullut jo paljon kaikkea kivaa. Commonrailin ongelmat suuttimineen yms. Moniuraremmin kiristimen hajoaminen saa aikaan totaalituhon moottorissa yms. Unohtaa ei myöskään pidä sekoilevaa mittaristoa. Ei kuulemma tarvi edes kyläsepän mennä tuota sorkkimaan kun saattaa ottaa ihteensä.
Yöunia ei vaan kannata menettää.
Värit on just eikä melkeen omaan silmään. Varsinkin nyt pestynä. Jos keli sallii niin viikonlopun aikana nakkaan autosolin venevahan tuon pintaan.
Matala on vaan alustasta. Tarkkana saa olla metsäteillä.
Kiitos vinkistä. Pitänee tuota huoltokirjaa silmäillä asian tiimoilta.
Mielessä kävi xenonien asentaminen pitkiin. Tuossahan kääntyy lyhyiden polttimot kun kytketään pitkät päälle. Mitä lie insinööri mieltä konttorilla, jos näin toimin. Irroittaa tieten kilvet ja määrää koko auton paalattavaksi.
En olisi edes koko asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta aloin tottumuksesta etsimään ajovalojen korkeudensäätöä kojelaudasta. Eihän sitä ole kun on nuo myrskylyhdyt keulassa. Lisävaloille on oma paikkansa johtosarjassa ja niiden asentaminen on harkinnassa. Katsotaan nyt miten nuo omat valot näyttävät.
Kulutuslukemia tulee kunhan saadaan kilometrejä tauluun. Tankissa on puolet jäljellä ja tripissä 600km.
Integroitu navi pitäisi päivittää. Jotain levyjä oli matkassa. Kaikki nuo hilpetöörit juttelee Saksaa. Puhelimen sain Suomeksi, mutta siitä vielä laiha lohtu. Merkkiliike haluaa noin 200e ohjelmoinnista
Mielessä kävi xenonien asentaminen pitkiin. Tuossahan kääntyy lyhyiden polttimot kun kytketään pitkät päälle. Mitä lie insinööri mieltä konttorilla, jos näin toimin. Irroittaa tieten kilvet ja määrää koko auton paalattavaksi.
En olisi edes koko asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta aloin tottumuksesta etsimään ajovalojen korkeudensäätöä kojelaudasta. Eihän sitä ole kun on nuo myrskylyhdyt keulassa. Lisävaloille on oma paikkansa johtosarjassa ja niiden asentaminen on harkinnassa. Katsotaan nyt miten nuo omat valot näyttävät.
Kulutuslukemia tulee kunhan saadaan kilometrejä tauluun. Tankissa on puolet jäljellä ja tripissä 600km.
Integroitu navi pitäisi päivittää. Jotain levyjä oli matkassa. Kaikki nuo hilpetöörit juttelee Saksaa. Puhelimen sain Suomeksi, mutta siitä vielä laiha lohtu. Merkkiliike haluaa noin 200e ohjelmoinnista
Tämäkin oli myynnissä liikkeessä niin likaisena kuin olla ja voi.
Parit kuvat: Penkkien välinen käsinoja.
Ennen:
Pikkusen karkeeta sientä ja mikrokuituliinaa... Pesuaineena taisi olla jotain "kodin yleispuhdistajaa"
Autoliike saisi kuitenkin näitä myytyä, jos vähän malttaisivat pestä myytäviä autoja. Vaihdossa mennyttä ei tarvinne pestä, sen verran tuli hinkattua ja hierottua ennen luopumista.
Tämän vajaan tuhannen kilometrin kokemuksella tästä nyt hankitusta autosta joutuu toteamaan, että aika on tehnyt tehtävänsä. Ykköskoppasta ja kakkoskoppasta ei toinna vertailla oikein mitenkään. Ennakkoasenne automaattia kohtaan hälveni jo koeajolla. Sen verran kurkkasin ennen ensimmäistä käynnistystä laatikon tikkuun, että öljyt olivat kirkkaat, eikä ne haisseet palaneelle. Tyrkkäsin vielä tikun myyjällekin kouraan, että haistappa itsekin.
Sen kyllä tietää, että jos tuo alkaa porsimaan niin näkkileipä saattaa maistua yllättävän hyvältä.
Parit kuvat: Penkkien välinen käsinoja.
Ennen:
Pikkusen karkeeta sientä ja mikrokuituliinaa... Pesuaineena taisi olla jotain "kodin yleispuhdistajaa"
Autoliike saisi kuitenkin näitä myytyä, jos vähän malttaisivat pestä myytäviä autoja. Vaihdossa mennyttä ei tarvinne pestä, sen verran tuli hinkattua ja hierottua ennen luopumista.
Tämän vajaan tuhannen kilometrin kokemuksella tästä nyt hankitusta autosta joutuu toteamaan, että aika on tehnyt tehtävänsä. Ykköskoppasta ja kakkoskoppasta ei toinna vertailla oikein mitenkään. Ennakkoasenne automaattia kohtaan hälveni jo koeajolla. Sen verran kurkkasin ennen ensimmäistä käynnistystä laatikon tikkuun, että öljyt olivat kirkkaat, eikä ne haisseet palaneelle. Tyrkkäsin vielä tikun myyjällekin kouraan, että haistappa itsekin.
Sen kyllä tietää, että jos tuo alkaa porsimaan niin näkkileipä saattaa maistua yllättävän hyvältä.
Puhdistin pinnan ensin karkealla sienellä, joka menee tuonne koloihin. Sitten vaan mikrokuituliinalla pyyhin kuivaksi. En tainnut edes rasvata tuota. Pitää vaan muistaa käyttää sopivan lämmintä vettä.
Penkit kävin läpi hyväksi havaitulla satulasaippualla ja valjasrasvalla. Valjasrasvaa levitin riittävästi, jotta saa imeytyä rauhassa. Enimmät voi sitten pyyhkiä pois puhtaalla puuvillaliinalla.
Itse käytän näitä "siivouksessa ja kiillotuksessa". http://www.agrimarket.fi/Maatalous_ja_E ... he-10-kpl/
Jos näillä pyyhitään lehmiltä utareet niin luulisi toimivan myös autojen puhdistuksessa. Paranevat vaan pestessä.
Penkit kävin läpi hyväksi havaitulla satulasaippualla ja valjasrasvalla. Valjasrasvaa levitin riittävästi, jotta saa imeytyä rauhassa. Enimmät voi sitten pyyhkiä pois puhtaalla puuvillaliinalla.
Itse käytän näitä "siivouksessa ja kiillotuksessa". http://www.agrimarket.fi/Maatalous_ja_E ... he-10-kpl/
Jos näillä pyyhitään lehmiltä utareet niin luulisi toimivan myös autojen puhdistuksessa. Paranevat vaan pestessä.
Tänään oli aika käydä tankilla ensimmäisen kerran. Hyvän mielen tietokone näytti lukemaa 5.8ltr/100km. Laskettu kulutus ensimmäiselle tankille oli 6.86ltr/100km. Tässä mukana fiilistelyä ja mehtäteitä kalareissun merkeissä.
Mikään maastoauto tuo ei ole. Eilen kävi kerran jos toisenkin mielessä Castillon Defe.
Eipä tuota ossaa oikein moittia. Laatikko opettelee minun ajotavoille. Huomattavasti sivistyneempi tuon laatikko vrt mk1.sen automaattiin. Vakkarillakin mennään vääntöä hyödyntäen, ei tee turhia ryntäyksiä pienemmälle.
Mikään maastoauto tuo ei ole. Eilen kävi kerran jos toisenkin mielessä Castillon Defe.
Eipä tuota ossaa oikein moittia. Laatikko opettelee minun ajotavoille. Huomattavasti sivistyneempi tuon laatikko vrt mk1.sen automaattiin. Vakkarillakin mennään vääntöä hyödyntäen, ei tee turhia ryntäyksiä pienemmälle.
Maanantaina kääntyy Volvon keula kohti "lapin eteistä". Voipi bongata tiellä nro 78.
Puolanka ja Tulitauko ovat varmaan pysähdyspaikat ennen häviämistä "verkosta".
Matkaa ja tulevaisuutta ajatellen kävin hakemassa koiralle häkin konttiin.
Tuohon vielä joku sopiva pehmuste niin kelepaa Lissun matkustaa mukana.
Mustin ja Mirrin myyille täydet pisteet palvelusta Iisalmessa. Asioidaan uudestaan kun tarvetta tulee Häkin hiljaisuus oli yllätys. Ajattelin, että tuommonen peltihäkkyrä rämisee ja kolisee, mutta eipä tuo äänimaailmaa muuttanut (tai sitten tuo auto on niin äänekäs, että en osaa kiinnittää huomiota lisääntyneeseen meteliin). Ensimmäinen häkki oli 5 cm liian pitkä, joten piti kävästä vaihtamassa lennosta tähän vähän pienempään.
Puolanka ja Tulitauko ovat varmaan pysähdyspaikat ennen häviämistä "verkosta".
Matkaa ja tulevaisuutta ajatellen kävin hakemassa koiralle häkin konttiin.
Tuohon vielä joku sopiva pehmuste niin kelepaa Lissun matkustaa mukana.
Mustin ja Mirrin myyille täydet pisteet palvelusta Iisalmessa. Asioidaan uudestaan kun tarvetta tulee Häkin hiljaisuus oli yllätys. Ajattelin, että tuommonen peltihäkkyrä rämisee ja kolisee, mutta eipä tuo äänimaailmaa muuttanut (tai sitten tuo auto on niin äänekäs, että en osaa kiinnittää huomiota lisääntyneeseen meteliin). Ensimmäinen häkki oli 5 cm liian pitkä, joten piti kävästä vaihtamassa lennosta tähän vähän pienempään.
Reissu tehty ja Volovo pelasi kuten olettaa saatoin. Jossain metsätiellä hitaasti ajaessa alustasta kuuluu välyksien ääntä mutta syvennytään niihin myöhemmin. Kulutus on ollut sekalaisessa ajossa alle 7ltr/100km. D5 moottorin suorituskyky on riittävä.
Aamulla kävin pesemässä ja nakkasin pintaan autosol venevahan. Nytpä tuota joutaa taas töihin tienoomaan.
Ruohonleikkurinkin vahasin samalla.
Aamulla kävin pesemässä ja nakkasin pintaan autosol venevahan. Nytpä tuota joutaa taas töihin tienoomaan.
Ruohonleikkurinkin vahasin samalla.
Käväsin tankilla lomareissun jälkeen... Mutkasia, huonoja teitä maitolaitureita katsellen ja kuulumisia vaihdellen päädyttiin kulutukseen 6.36ltr/100km. Ei ollenkaan paha, ottaen huomioon tavaramäärä ja ajetut tiet.
Parkkihallissa tuli kokeiltua pitkiäkin... Kyllä noilla luulisi näkevän.
Punaisella tuli eilen kuovitettua venetrailerin kanssa luiskassa. Neliveto olisi kyllä mahtava juttu, mikäli uisteluveneitä pitäisi siirrellä useammin.
Parkkihallissa tuli kokeiltua pitkiäkin... Kyllä noilla luulisi näkevän.
Punaisella tuli eilen kuovitettua venetrailerin kanssa luiskassa. Neliveto olisi kyllä mahtava juttu, mikäli uisteluveneitä pitäisi siirrellä useammin.
Meidän uudessa S70-malmivaunussa oli jo "uutena" päällä ikkunahissin katkaisinten tyyppivika, eli katkasin jumittaa, ainakin toiseen suuntaan.
Eri kosketinkärjethän siellä avaus- ja sulkemissuuntaan onkin, joten toisistaan riippumatta ne osaavat myös vikaantua.
Katkaisinpaneli on integroitu, joten yhden ikkunan katkaisinta ei voi vaihtaa, mutta koko panelin saa auki ja puhdistettavaksi. Katkaisinpanelin avoin rakenne päästää pölyä sisään ja lopulta villakoira estää kytkeytymisen.
Korjauksena kammetaan tuo katkaisinpaneli irti ovesta varoen tärvelemästä verhoilua. Lukituksilla varustetut johtoliittimet irti ja juuri tässä asennossa katkaisinnapit alas päin pöydällä kammetaan nuo mustat muovikynnet auki:
Sen jälkeen puhdistetaan kuvassakin oikean takaikkunan napin kohdalla näkyvän kaltaiset villakoirat pois, etenkin koskettimien kytkinpintojen välistä. Ja niitä kuparikoskettimia ei sitten väännellä yläviistoon siinä samalla, etteivät menetä jousivoimaansa:
Eri kosketinkärjethän siellä avaus- ja sulkemissuuntaan onkin, joten toisistaan riippumatta ne osaavat myös vikaantua.
Katkaisinpaneli on integroitu, joten yhden ikkunan katkaisinta ei voi vaihtaa, mutta koko panelin saa auki ja puhdistettavaksi. Katkaisinpanelin avoin rakenne päästää pölyä sisään ja lopulta villakoira estää kytkeytymisen.
Korjauksena kammetaan tuo katkaisinpaneli irti ovesta varoen tärvelemästä verhoilua. Lukituksilla varustetut johtoliittimet irti ja juuri tässä asennossa katkaisinnapit alas päin pöydällä kammetaan nuo mustat muovikynnet auki:
Sen jälkeen puhdistetaan kuvassakin oikean takaikkunan napin kohdalla näkyvän kaltaiset villakoirat pois, etenkin koskettimien kytkinpintojen välistä. Ja niitä kuparikoskettimia ei sitten väännellä yläviistoon siinä samalla, etteivät menetä jousivoimaansa:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.