Volkkari ja Audi
Volkkari ja Audi
Hintaluokaltaan enintään 5000 euroa suomessa maksava diesel pirssi on haussa. Mikä malli Volkkareista tai Audeista sopisi tähän ja mikä malli kestävin eli ei isoja ja kalliita remontteja. Mausteita ei välttämättä kaivata.
Golf4. Se on ihan hyvä kärry. Kestävin on diesel. Ongelmilta ei voi silti välttyä. Se o liian uusi mutta ei tarpeeksi vanha
Viimeksi muokannut Sergey, 15.11.2012 0:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Täältä on pakko sen verran huudella, että vaimolla on nyt ollut käytössä viimeset 4 vai 5 vuotta 2000vuoden SDI Bora. Laiskahan se on ku mikä, mutta on tuolla nyt aina tarvittaessa eellekkin päässy. Mitään isompia remontteja ei ole tarvinnut tehdä. 4,7 litraa on nyt ollut kulutus, matka-ajoa n. 70%. Aivan sama kampehan tuo siis on kun tuo nelosgolffi.
Ja höpön höpön... siitäkin saa ohjelmoimalla ihan virkun kamppeen.Sergey kirjoitti:eikä 90hv versioo kannata tosissaa harkita. Mull ao 110hv mk3 ja seki o iha onneton nuhapumppu.
Ei piä paikkaansa ku vertaa samoja toimia 110hv versioon. Nojoo mutta silti, nuo alle 100hv versiot on malliston pienimpiä koneita niin miksipä sellaista ruppanaa valita ku budjetti riittää paremmin varusteltuunroster kirjoitti:Ja höpön höpön... siitäkin saa ohjelmoimalla ihan virkun kamppeen.
Pitäisi tuo Lobellon Golf3 myydä pois ja ostaa tällainen nelonen tilalle.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Käytiin tuossa pyörimässä pääkaupunkiseudulla viikon verta ja koska lensimme koko perhe paikan päälle eikä Kaappi mahtunut käsimatkatavaroihin niin ottiin vuokralle tuommoisen tummansininsen Volkswagenin jonka perässä luki että Passat
Homma meinasi alakaa pienellä haasteella kun liikkeelle lähtiessä Puuilon halppiscrocksikopio kiilautui jarrupolkimen ja keskikonsolin väliin, ensimmäinen happipaikka siis oli jo lentoaseman parkkipaikalla Yllättävät pienet poljinvälit tuommoisessa
Tekniikkana tuossa oli joku nelosbensa, mikälie 1.8 tai 2 litrainen, ei mikään kovin ärhäkkä. Tiisselikoneisiin tottuneelle alaväännön puute oli suorastaan häiritsevä, etenin alussaan ennenkuin tottui
Miinusta oli myös toimiva ilmastointi, tiedättehän kun tottuu johonkin varusteeseen niin ilman ei voi olla. Yritin kyllä muistuttaa vaimoväelle että semmoinen varuste lisää kulutusta ja on epähygieeninen ja vikaherkkä
Ihan kait tuommoisellakin toki ajeli, kunhan varasi kapeampaa nappaskenkää jalakaan Kääntösäde näin Kaapin jäliltä tuntui meleko isolta laitoksessa, paikoissa joissa Kaappi olisi pyörähtänyt nätisti ympäri niin tuon kanssa sai jo venkslata
Semmosia pikkuvikoja laitteessa oli että puolilämpimänä kävi alakierroksilla kolmella, jos kävi, lämpömittari ei pelannut ja bägivalo loisti taulussa. Mikään noista ei toki sinällään menoa haitannut
Tuonnäköinen laitos kyseessä:
Homma meinasi alakaa pienellä haasteella kun liikkeelle lähtiessä Puuilon halppiscrocksikopio kiilautui jarrupolkimen ja keskikonsolin väliin, ensimmäinen happipaikka siis oli jo lentoaseman parkkipaikalla Yllättävät pienet poljinvälit tuommoisessa
Tekniikkana tuossa oli joku nelosbensa, mikälie 1.8 tai 2 litrainen, ei mikään kovin ärhäkkä. Tiisselikoneisiin tottuneelle alaväännön puute oli suorastaan häiritsevä, etenin alussaan ennenkuin tottui
Miinusta oli myös toimiva ilmastointi, tiedättehän kun tottuu johonkin varusteeseen niin ilman ei voi olla. Yritin kyllä muistuttaa vaimoväelle että semmoinen varuste lisää kulutusta ja on epähygieeninen ja vikaherkkä
Ihan kait tuommoisellakin toki ajeli, kunhan varasi kapeampaa nappaskenkää jalakaan Kääntösäde näin Kaapin jäliltä tuntui meleko isolta laitoksessa, paikoissa joissa Kaappi olisi pyörähtänyt nätisti ympäri niin tuon kanssa sai jo venkslata
Semmosia pikkuvikoja laitteessa oli että puolilämpimänä kävi alakierroksilla kolmella, jos kävi, lämpömittari ei pelannut ja bägivalo loisti taulussa. Mikään noista ei toki sinällään menoa haitannut
Tuonnäköinen laitos kyseessä:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ihan aiheeseen liittyen tuli mieleen, minkäslaisessa maineessa on C4-koppaiset diesel-Audi 100:t? Noita taitaa olla sekä vaparina että turbona?
Itsellä on nyt talviautona tuo 2.8 bensa-C4, se on hyvä peli ja koppa kestää hyvin käyttöä. Eikä vikojakaan ole juuri ollut. Vanhemman kopan pahimmat ominaisuudet tuossa on jo korjattu (ohjaustehostimen pumppu nyt ensin tuli mieleen).
Itsellä on nyt talviautona tuo 2.8 bensa-C4, se on hyvä peli ja koppa kestää hyvin käyttöä. Eikä vikojakaan ole juuri ollut. Vanhemman kopan pahimmat ominaisuudet tuossa on jo korjattu (ohjaustehostimen pumppu nyt ensin tuli mieleen).
® Mesen Porkkana-klubi
Vapari on esikammiokone ja harvinainen, ahdettu taasen suoraruisku ja tottelee mallimerkintaa AEL ja sitä löytyy myös Volvon nokalta. Sylintereitä molemmissa viis ja sylinteritilavuudet 2,4 ja 2,5.
Jälkimmäinen on oikein sopiva kone C4:n keulalle ja muutenkaan siihen ei pieniä sähkömurheita lukuunottamatta aika tai kilsat juurikaan pure. Vanhanaikainenhan se toki on ollut jo syntymästään saakka ja takakontti on auton muihin mittoihin nähden surkea.
Jotenkin muistelin, että C4:sta olisin nähnyt myynnissä myös 1,9 koneella mutta saattaapa sekoittua uudempaan korimalliin.
Jälkimmäinen on oikein sopiva kone C4:n keulalle ja muutenkaan siihen ei pieniä sähkömurheita lukuunottamatta aika tai kilsat juurikaan pure. Vanhanaikainenhan se toki on ollut jo syntymästään saakka ja takakontti on auton muihin mittoihin nähden surkea.
Jotenkin muistelin, että C4:sta olisin nähnyt myynnissä myös 1,9 koneella mutta saattaapa sekoittua uudempaan korimalliin.
Viimeksi muokannut Jiitek, 08.7.2013 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
Mulla on c4 A6. Parikymppiä tullut puoleen vuoteen ajettua ja olen kyllä tykännyt. Muuta pahaa en keksi kuin sen, että siinä on jakohihna.. Ja sen, että maali tahtoo irrota lokarin reunasta ja kylkilistojen alta. Ei tahdo vesivärit pysyä sinkityn päällä.
115 heppainen eli AAT koodilla on moottori. AEL on sitten 140 heppanen. Omassa on mittarissa 488tkm + pois ruuvatut.
115 heppainen eli AAT koodilla on moottori. AEL on sitten 140 heppanen. Omassa on mittarissa 488tkm + pois ruuvatut.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Meilläkin on AEL 140hp 2,5 tdi. Vain pientä "huoltamista" on tarvinnut tehdä viimeisen 150 tkm matkalla, nyt mittarissa jotain 530 tkm.
- Takajarrut sai kokonaisuudessaan jumpata uusiksi. Tähän piti tilata Saksasta se liukutappirauta kun ei täältä saanut järkevästi. Motonetista saa halvalla uudet satulat.
- Jakohihnoja ja se moniurahihnan damperi on pitänyt ostaa
- Ahtoletku on revennyt
- Moniurahihnan kiristysjousi/iskari (oli aika kallis)
- Suuttimen kärjet on uusittu ja ajoitus säädetty -> nyt käynnistyy hyvin. Oli halpaa.
Oikealla pakkasellahan noi sitten saattaa jäätyä kun ei vältämättä ole polttoaineen lämmitintä.
Kuitenkin halpoja kilometreja kun ei kuluta mitään. Suosittelen kuitenkin jotain 1,8T bensakonetta lastutettuna, vaikka hammastanko hajoaa ja matka katkeaa...
Audin osat on täällä suomessa kalliita eli ebay ja vastaavat kannattaa opiskella etukäteen. Esimerkiksi ahtoletkunpätkästä ne kehtaavat pyytää 150€.
...mutta nämähän on semmosia tonnin autoja.
- Takajarrut sai kokonaisuudessaan jumpata uusiksi. Tähän piti tilata Saksasta se liukutappirauta kun ei täältä saanut järkevästi. Motonetista saa halvalla uudet satulat.
- Jakohihnoja ja se moniurahihnan damperi on pitänyt ostaa
- Ahtoletku on revennyt
- Moniurahihnan kiristysjousi/iskari (oli aika kallis)
- Suuttimen kärjet on uusittu ja ajoitus säädetty -> nyt käynnistyy hyvin. Oli halpaa.
Oikealla pakkasellahan noi sitten saattaa jäätyä kun ei vältämättä ole polttoaineen lämmitintä.
Kuitenkin halpoja kilometreja kun ei kuluta mitään. Suosittelen kuitenkin jotain 1,8T bensakonetta lastutettuna, vaikka hammastanko hajoaa ja matka katkeaa...
Audin osat on täällä suomessa kalliita eli ebay ja vastaavat kannattaa opiskella etukäteen. Esimerkiksi ahtoletkunpätkästä ne kehtaavat pyytää 150€.
...mutta nämähän on semmosia tonnin autoja.
minusta toi 140hv C4 audi on mainio ajaa. Jo siks että C4 itessään on helvetin hyvä, mutta sitten vielä ku siin o riittävästi voimaa tuos AEL koneessa. manuaalina oli joskus lainassa pari viikkoo.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
Miksi maksaa itsensä kipeäksi jos nyt välttämättä haluaa etuvetoauton. Vastaava Skoda Octavia 1,9 TDi on loistava, edullinen ja hyvää valinta. Mulla ollut vm 2003 1,9 TDi ja vailla murheita ajettu 176 tkm. Suosittelen
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Meille tuli vuoden 2000 passatti joka rekisteröity 7 hengelle
90 hv,n 1.9 tdi tuntuu hieman laiskalta mersun jälkeen,mutta moottorin vääntö on vaikuttava
Hintakaan ollut,kun 2 tonnia
ja löytyy kaikki sähköherkut automaatti-illmastoinnista lähtien
niija törkeen hyvät poppikoneet jo vakiona
Pittää tässä kysellä sitä lastutusta vaimikäseoli,niin jos se vähä virkkus yläkierroksilla.....
90 hv,n 1.9 tdi tuntuu hieman laiskalta mersun jälkeen,mutta moottorin vääntö on vaikuttava
Hintakaan ollut,kun 2 tonnia
ja löytyy kaikki sähköherkut automaatti-illmastoinnista lähtien
niija törkeen hyvät poppikoneet jo vakiona
Pittää tässä kysellä sitä lastutusta vaimikäseoli,niin jos se vähä virkkus yläkierroksilla.....
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.