Chrysler Voyager -97 polttaa sytytyspuolan, mitä ihmettä?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2654
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Chrysler Voyager -97 polttaa sytytyspuolan, mitä ihmettä?

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Otsikon V6 koneinen sysleri pudotti pari sylinteriä pois pelistä. Vika paikallistui vialliseen puolaan, joka sitten hankittiin uusi paikallisesta ameriikan kaupasta. Vika poistui n. 30km ajaksi, kunnes uusikin puola paloi. Siis turposi halkesi paloi pilalle. Ja yllättäen taas pari pyttyä pimeenä.

Onko jollakin kokemuksia vastaavasta?

Kerrottakoon vielä että: n. 200km ennen ekaa puolan hajoamista, autosta hajosi moniurahihnan kiristin. Hihna oli tuhannen silppuna ja solmussa hihnapyörien välissä.

Asiaan sen enempää liittymättä, minkälaiset nivelet pitää olla asentajan käsissä että saa rintapellin puoleiset sytytystulpat vaihdettua :?: :lol: :evil: :shock: :ttu: :quarrel: :shout: :jook:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tulpat.. kuuluvat osastoon oikeastaan kone irti ja sitten vaihdetaan.. monissa 90luvun muuissakin jenkkiautoissa sama juttu..esim joku firebird muistaakseni oli ihan mahdoton tapaus. suurin osa toisen tai kolmannen omistajan autoista ajaa alkuperäisillä tulpilla takimmaisissa sylintereissä kun kukaan ei halua käyttää aikaa ja rahaa vaihtoon niin paljoa enää takuuhuolto ajan jälkeen.

ja muistaakseni tutun vojaakkerissa oli ecu/pcm moduulissa joku kontaktivika joka aiheutti käyntivikaa ja puolan tuhon.
Viimeksi muokannut NonSenCe, 28.6.2013 0:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Lataussäädin rikki ja ylijännite? :shock:
Hannu V.
Viestit: 143
Liittynyt: 02.10.2005 17:47
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Tulpat pystyy vaihtamaan alakautta mitään purkamatta.
Näköyhteyttä ei o, mutta käsikopelolla vaan.
Laita sitten ne iridiumit, kun ei niitä huvikseen kyllä vaihda.

Omassa puuhakuutiossa aikoinaan samantyyppistä vaivaa.
Kipinöi komeesti syysillassa sytytysyksikössä, pari pyttyä pimeenä.

Vaihdoin silloin juurikin sen sytytyksikön (puolan) ja vika poistui
hetkeksi. Ekaksi ostin kätetyn yksikön ja kun vika palasi, ostin uudenkin.

Saattaa vieläkin löytyä se alkuperäinen ja se käytettynä ostettukin puola. En jaksanut koskaan kokeilla, mutta ilmeisesti ne oli ehjiä. Koskapa vika aina palasi, niin sitten hölläsin imusarjaa ja vaihdoin ne
takimmaisetkin tulpanjohdot ja homma korjaantui.

Lopullinen vika oli silloin tulpanjohdoissa. Eivät näyttäneet mitenkään ¨valmiilta¨, eikä mitatessakaan ollut hälyyttäviä arvoja. Ilmeisesti lämmetessään sitten antautuivat.

Puola ei kuitenkaan sulanut, että ei välttämättä
jelppaa sua.
Hannu V.
Viestit: 143
Liittynyt: 02.10.2005 17:47
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Ja ootko tsekannut piruuttaan ne auton omat vikakoodit? Ehken ei auta, mutta ei maksa mitn.


Tässä varuilta netistä ohjeet, vaikka varmaan nää jo tiedätkin, kun Vojaakkerilla ajelet :wink: .

Virta-avainta OFF-ON-OFF-ON-OFF-ON asentoon ja jäät kyttäämään "Service engine" valon vilkuttelua. Moottoria ei tietenkään käynnistellä tuossa virta-avaimen renkkauksessa. Vikakoodit ilmoitellaan valon vilkahduksilla ja ne ovat aina kaksi numeroisia esim: Neljä vilkahdusta pieni tauko ja sitten kolme vilkahdusta tarkoittaa koodia 43 ja taulukosta katsottaessa "Ignition coil pimary circuit" vikaa.

Vikakoodin päättää viimeisenä koodi 55
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Johtovialta kuulostaa, eli purkaa jonnekkin millon yleensä tuppaa nuita hajoileen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2654
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tuo vikakoodi oliki jo luettuna, jäi sanomatta. Auto on työkaverin joka taasen itte korjailee ja soittelee multa sitte puhelintukea :lol: . Kaapeleita ja liittimiä minäki käskin seurata, mutta nuo tulpanjohdot ei käyny edes mielessä :roll:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”