Tuontiauto - Volga 24

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

HIENO!!! tarviiko muuta sanua :?: :?:

Muksuna tuommosen ja sen vanhemmanki, kyydissä istunu, sitte armeija aikana oli yhellä "kapiaisella" just tuommonen, sen muistan että kyyti oli pehmeää ja aavistuksen keinuvaa, vaikka mentiin soratietä yli satasta :shock:

Ei kait tuommoseen voi mitään isompia vikoja tullakkaan...ainakaan ei mulla tullu "nappisilmä" ladaan vuoteen ainuttakaan vikaa, ja sitte kun tuli ni sekin oli lämppärin tuloputki joka tärinästä ei tykänny ja lykkäs nesteitä apparin jalkotilaan. No se laitettiin...siinä samalla laitettiin toinen kone fiiatista, eikä ollu senkään jälkeen mitään vikaa, mitä ny 1 syyläri hajos ku siihen lensi huuhkaja :shock:

Takajarrut oli ladassa semmoset että jos niitä ei kerran vuoteen aukassu ni niiden aukomiseen tarvitti pikkasen lämpöä ja ulosvetäjän hellää hoivaa, muuten aika viaton :lol: kulkine, pensaahan ainaki toistaseks saanu huolto-asemien pumpuista.

Mitä niihi kateellisten panetteluihin itä-autosta tulee, ni taitaa se olla vaan......kateellisten panettelua, minä oon kateellinen sen takia ku mulla ei oo varallisuutta tuommosta...tai vanhempaa mallia hakea :cry:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

volga

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Mulla on tullaseen konelan korjaamo käsikirja.
Sain sen aikoinaan joulahjaksi,kun kunnosteltiin hirvikeulaa suomen kilpiin

Tervesin Jamppa
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Taidan olla tulossa vanhaksi, tai tullut jo, kun minulle hieno Volga on hirvinokkainen GAZ M21?

Onhan tuo "uusikin" tietenkin jo riittävän iäkäs saamaan kaikki käyttöautona mahdollisesti tehdyt synnit anteeksi ja toimimaan aikakoneena suomettuneeseen Sovjet Finlandiin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Runtula kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
Perustelkaa nyt siis oikeasti mitä hienoa tuossa on?
Siinä ei ole ensimmäistäkään osaa jonka vaihtamiseen tarvitaan tietokonetta saatika erikoistyökalua. Niin ja mikä parasta se ei ole mersu.
Kuinka helppo tuollaiseen on löytää osia?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Yllättävänkin helppo, mutta Suomesta ei saa juuri mitään - Motonet tuntee tähän tulpat ja öljynputsarin, muttei juuri muuta. Tallinnassa Volga Kauplus myy kaikkia kulutusosia ja useita peltiosiakin. Samoin Venäjällä Retro-Detal myy uusia ja uustuotanto-osia, mm. maskin keskelle tulevaa keulamerkkiä joka on jokseenkin jokaisesta yksilöstä rikki - niin tästäkin.

Vissiin näihin on tehty vähän liiankin kanssa varaosia, mm. tehdasuusia ovia saa kympeillä, kiertokankien + kampuran laakerisarjat 10€ kappale (kumpaakin ainakin viittä eri kokoa), perämurikan sisältö kaikkineen alle satasen, startti kuuskymppiä jne, ja nämä ovat tehdasuusien osien Viron hintoja, kuulemma Venäjällä olisi halvempaa. Vissiin tähän vaikuttaa sekin, että moottoria on käytetty monessa muussakin sovelluksessa ja jotain varianttia valmistetaan yhä.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

http://www.mansemotors.fi/

Tuolta saa osia kaikkiin itäautoihin, heppu tuo osat venäjältä eikä ole hinnalla pilattuja :ope:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

745 kirjoitti:http://www.mansemotors.fi/

Tuolta saa osia kaikkiin itäautoihin, heppu tuo osat venäjältä eikä ole hinnalla pilattuja :ope:
Ohhoh :shock: Hitto vie, kiitos!
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Hieno auto kerrassaan! Ei muuta kun aktiivista tarinointia auton vaiheista tänne, mielenkiintoista luettavaa. :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

onre kirjoitti:
745 kirjoitti:http://www.mansemotors.fi/

Tuolta saa osia kaikkiin itäautoihin, heppu tuo osat venäjältä eikä ole hinnalla pilattuja :ope:
Ohhoh :shock: Hitto vie, kiitos!
Ollappa hyvä vaan. Ja luotettava tyyppi on kyseessä, vaikka venäläinen onkin. Myö ollaan jo parin vuoden ajan tilailtu häneltä Ladan ja UAZin osia.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

...ja nyt jatkuu matkakertomus. Ei ole pakko lukea jos ei halua :lol:

Illan kaupunki-cruising on paljastanut, että auton lämpömittari ei toimi. Tämä ei kuitenkaan oikeastaan haittaa, sillä liian korkealla vedenlämmöllä on oma anturinsa ja varoitusvalonsa - jos vaikka se toimisi paremmin? Mene tiedä. Kuitenkaan Vilnalaisessa liikenneruuhkassa matelu auringon porottaessa täydeltä terältä ei saanut aikaiseksi mitään ylikuumenemiseen viittaavaa, tosin öljynpainevalo syttyi pari kertaa tyhjäkäynnillä. Tarkastetaan korjaamokirjasta ja opitaan seuraavaa: valo syttyy 0,4-0,8 kilon paikkeilla ja tyhjäkäynnillä 0,5 on vielä ihan okei. Asia kunnossa, jatketaan. Se ei pelaa joka pelkää.

Seuraavana aamuna herätään, syödään aamupalaa ja käydään hämmästelemässä betonilähiön toria.

Kuva

Autossa on nyt uudet renkaat, tuore akku, transit-kilvet ja tankki täynnä 1,2€/litra 95-oktaanista. Tässä ei enää selittely auta, se on otettava suunta kohti pohjoista, tarkemmin Latvian länsiosassa sijaitsevaa Talsin kylää, jossa on tarkoitus majoittua pari päivää avopuolison kaverin hoivissa. Hitusen jännittää, että kuinkahan tässä nyt oikein käykään... mutta jos tien päälle jää, mukana on kuitenkin matkalaukun täydeltä työkaluja, kontillinen varaosia ja - kaiken muun pettäessä - matkapuhelin johon on tallennettu paikallisten tiepalveluiden numerot. Aurinko porottaa edelleen aika kuumasti, mutta järkeilen että eiköhän ajoviima jäähdytä moottoria tarpeeksi, ja öljynpainemittarista saa kyllä "epäsuorasti" seurailtua lämpöjä lyömällä vauhdissa kytkimen pohjaan ja katsomalla paineita.

Taktiikka on nyt selvillä - sompailen laitteen menestyksekkäästi A2-tielle kohti pohjoista ja nostan matkanopeuden reiluun kahdeksaankymppiin. Kas ihmettä, tämähän kulkee ohjaamatta suoraan :shock: Myös jarrut tuntuvat ottavan siinä määrin tasaisesti ettei rattia tarvitse puristaa rystyset valkoisena, kun jarruttaa. Kone ei tunnu käyvän matkavauhdissa läheskään yhtä lämpöisenä kuin ruuhkassa madellessa, öljynpainevalo ei syty vaikka kytkimen lyö pohjaan ja viisari näyttää suunnilleen yhtä kiloa. Harasoo! Jatkamme etenemistä tasaisella nopeudella yhden pysähdyksen taktiikalla, ja n. 420 kilometriä myöhemmin löydämme itsemme määränpäästä, ilman minkäänlaisia ongelmia. Talsin kylä on satoja vuosia vanha ja hyvin kaunis.

Kuva

Vasta tässä vaiheessa hoksaan tarkastaa öljynpinnan. Tikun kärki kastuu kyllä, mutta voisi siellä enemmänkin tavaraa olla... Löydämme paikallisen varaosapuljun hyllystä toivotunlaista moottoriöljyä litran pöntön, mutta myyjätäti sanoo että jos haluat samaa tavaraa halvemmalla, hän voi laskea sitä suoraan tynnyristä muovipulloon. No sehän vaan käy, ja hinnasta häviää lähes puolet :shock: Jäähdytysnesteen pinta moottorissa on ennallaan, eli vettä ei tuntuisi häviävän. Aineet pysyvät myös suht siististi omissa lokeroissaan. Illan ratoksi maistelemme hieman paikallista Tervetes-olutta, joka on melkoisen hyvää.

Seuraavana aamuna syömme paikallisen meijerin konditoriassa aamupalan, joka ei maksa käytännössä yhtään mitään. Meijerin maitotuotteita saa koko Latviasta, mutta näitä herkkuja kuulemma vain täältä.

Kuva

Tämän jälkeen kurvaamme paikalliselle huoltoasemalle. Navigaattorin mukaan olemme tulleet Vilnasta 430 kilometriä. Tankkaan tankin taas niin täyteen, kuin sen suinkin saa, ja totean tankkiin mahtuneen 40,1 litraa ainetta. Totean että nyt minulla on täysi oikeus väittää tämän menevän "matkassa alle kympin".

Lähdemme täysin vatsoin ja polttoainesäiliöin kiertämään Kuurinmaan pohjoisosaa. Aloitamme Dundagasta, jossa on alkujaan 1200-luvulla rakennettu linna, jota on kuitenkin moneen otteeseen modernisoitu. Linnan vieressä on myös suurehko puisto. Miljöö on kaiken kaikkiaan sangen miellyttävä, ja tarjoaa hyvät puitteet valokuvien ottamiselle.

Kuva

Kylässä on myös useita paikkoja, jotka ovat todennäköisesti näyttäneet jokseenkin samalta viimeiset sata-parisataa vuotta.

Kuva
Kuva

Aikamme ympäriinsä käveltyämme jatkamme Mazirben kylään, jonka rantametsiköstä löytyy jokunen siellä jo useammankin tovin viettänyt puinen kalastajavene.

Kuva

Tästä jatkamme niemen kärkeen Kolkaan, jossa voi tuulisella säällä nähdä vaahtopäisten aaltojen iskevän toisiaan vasten. Tuulista säätä ei kuitenkaan ole tarjolla, joten tyydymme merinäkymään jossa aaltoja menee kahteen suuntaan. On sekin miedosti hämmentävä juttu, vaikkei siitä minkäänlaista valokuvaa saakaan.

Kuva

Alueella on kahdenlaisia teitä - paikallisia ikiaikaisia kiemurtelevia maanteitä, ja neukkuaikana rakennettuja sotilasteitä joitten linjat on määrätty viivottimella. Auto sopii näille paikoin varsin huonokuntoisille teille erinomaisesti. Sangen karullakin kestopäällysteellä pystyy ylläpitämään 80-90 km/h matkavauhtia ilman että paikat lähtevät hampaista tai selkärangan nikamat järjestäytyvät uudelleen. Auto kallistelee mutkissa jonkin verran, mutta iskunvaimennus tuntuisi olevan ainakin jossain määrin hereillä, koska se ei jää heijaamaan. Ajotuntuma ja fiilis on ylipäätään hirveän samantapainen kuin vanhoissa Darteissa ja Valianteissa, suurimpana erona neloskoneen äänet.

Kuva

Päivän päätteeksi palaamme Rojan kautta Talsiin, jossa grillaamme ja maistelemme lisää paikallisia oluita. Latvia on olutmaa - sieltä saa kymmeniä eri oluita, jotka on tarkoitettu vain sisämarkkinoille. Näistä tuli maisteltua Tervetes, Uzavas, Bauskas ja Valmiermuizas. Hyviä kaikki - vieläkin harmittaa, etten ostanut paria laatikollista Bauskasia mukaan. No, suunnitelmissa on tehdä loppukesästä uusi keikka.

Seuraavan päivän aamuna kiertelemme kylässä, puoliltapäivin syömme lounaat ravintolassa, jossa majoittajamme on töissä ja tämän jälkeen lähdemme ajamaan kohti Ogrea, joka sijaitsee hieman Riikasta kaakkoon. Ennen matkaan lähtöä piti nyt vielä tarkistaa että nesteitä todellakin on toivotuissa lokeroissa toivotut määrät, ja onhan niitä. Hyvä peli, mitä nyt vähän tiputtelee bensaa.

Kuva

Kuvassa hieman takapenkin verhoilua, viihdejärjestelmää ja hyväkuntoista latvialaista moottoritietä. Selvitämme n. 160 kilometrin pätkän kahdessa ja puolessa tunnissa, koska Riikan liepeillä on käynnissä paljon tietöitä, jotka pahentavat ruuhkia, ja saavumme alueelle muutenkin juuri perjantaisen iltapäiväruuhkan keskelle. No, ei siinä, se on jo kokeiltu että kyllä tämä kestää tyhjäkäynnillä auringonpaisteessa.

Ogressa hoidamme matkan ainoan virallisemman osuuden eli tapaamme paikallisen digipainotalon, jonka kanssa olemme tehneet töitä jo toista vuotta, edustajan ja hämmästelemme yhdessä kahvikupillisten ääressä erilaisia näytteitä tuotteista, joita ko. painotalo pystyy tuottamaan. Hyvää jälkeä, hinnat 50% Suomen tasosta ja palvelu ei ole mallia "anteeksi, että haluaisin olla asiakkaanne" - en valita.

Tapaamisen jälkeen katsomme kelloa, toteamme sen olevan hieman yli viisi ja keksimme että jospas samantien ajaisi Tallinnaan. No, mikäpä siinä - auto käymään ja menoksi.

Kuva

Alkaa sataa, ja tajuan etten ole tullut kokeilleeksi pyyhkijöitä kertaakaan. Jännitys kuitenkin laukeaa aika äkkiä, kun pyyhkijän katkaisijasta vääntäessä tapahtuu juuri sitä mitä pitääkin, ja vieläpä ilman minkäänlaisia sivuääniä. Tankkaamme n. 380 kilometrin ajon jälkeen ja tankkiin menee 36 litraa ainetta. Ihan käypä suoritus '60-luvun tekniikalta. Saavumme puoli kymmenen maissa Tallinnaan ja ajamme samaiseen majapaikkaan, jossa yövyimme matkan ensimmäisen yön. Jossain kohtaa loppumatkaa huomasin, että olemme ajaneet autolla nyt yli tuhat kilometriä. Alkaa tuntua hienoisesti siltä, että ihan turhaan otin työkalut mukaan. Tosin, kaipa se ilman niitä olisi johonkin levinnyt.

Seuraavana aamuna autosta pitää ottaa kuva, koska se on niin kotonaan '50-lukuisen kivirakenteisen omakotitalon puutarhassa.

Kuva

Päätämme ajaa Käsmuun hämmästelemään merikapteenien taloja. Matkalla poikkeamme kuitenkin Jägalassa katsomassa Viron suurinta vesiputousta!

Kuva

Käsmussa lähinnä katselemme merta ja luontoa, sekä käymme paikallisessa museossa, joka sisältää todella paljon kaikenlaista vanhaa tavaraa. Rakennus on vanha merikoulu, jossa on koulutettu 1800-1900-luvuilla yli viidenkymmenen vuoden ajan merikapteeneita, joista monet ovat jääneet seudulle asumaan. Monet ovat onnistuneet rikastumaan melkoista vauhtia salakuljetuksella, jossa kuulemma kotoinen kieltolakimme auttoi huomattavan paljon.

Kuva
Kuva

Rannalta löytyy myös tavallista suurempi kivi.

Kuva

Ajelemme hiljalleen Tallinnaan ja käymme vielä Teletornilla toteamassa, ettei meillä ole kameraa, johon mahtuisi samanaikaisesti sekä torni että auto, joten joudumme tyytymään pelkkään torniin.

Kuva

Seuraavana aamuna (taas sunnuntaiaamu, näin säästää selvää rahaa!) otamme lautan Suomeen eikä autolle tarvitse taaskaan tehdä mitään - myös kotimatka Klaukkalaan sujuu ongelmitta. Venäläiset turistit näyttävät kovasti peukkua Katajanokalla ajellessa. Sunnuntai menee lepäillen.

Maanantaiaamun ratoksi säädän venttiilit ja käymme heittämässä tulliin veropaperit. Tämän jälkeen hain Motonetistä öljynsuodattimen ja Valvolinen 10W40-öljyt. Kyselin vienosti herra rassauspäälliköltä että sopisiko rauhaa hieman häiritä, ja vaihdan nosturilla öljyt (mittarissa nyt 41200 km) sekä käyn rasvaprässin kanssa etupään nipat läpi. Käynti pehmenee ja ohjaus muuttuu kevyemmäksi kääntää, vanhat öljyt olivat kuumana aika lirua. Katselin ja koputtelin pohjaa, ja kyllä tämä nyt näyttää siltä ettei tällä välttämättä ihan oikeasti ole ajettu talvisin. Saa nähdä mitä katsastusmies löytää, jahka päästään rekisteröintikatsastukseen asti.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: volga

Viesti Kirjoittaja onre »

jamppa kirjoitti:Terve

Mulla on tullaseen konelan korjaamo käsikirja.
Sain sen aikoinaan joulahjaksi,kun kunnosteltiin hirvikeulaa suomen kilpiin

Tervesin Jamppa
Moro, mulla on vissiin sama opus? Keltamustat kannet ja A5-koko, painovuosi 1972. Aika seikkaperäinen teos, ja se on hienoa kun joka toisessa työvaihekuvassa on esillä vasara.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tämän oikeestaan kuuluisi mobilistilehteen tällänen auton noutomatka tarina. :D

hauskalta kuulostaa ja aika rouhean rohkee tempaus lähteä hakemaan vanhaa itäkulkinetta noinkin pitkän matkan takaa ilman että on täysin varma auton kunnosta. joten voi sanoa että helmen löysit kun noin oireitta tuli perille saakka.

sekä on hämmentävää kuulla noita osien hintoja tuohon.. ei vaan mihkään muuhun klassikko ikäseen oikeen tuohon hintaan enää saa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

24 malliahan on saanut myös 3,0 v6 koneella (ford tai anakin kopio) onko kukaan nähnyt sellaista tai onko kokemuksia mallista
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Hieno matkakuvaus ja hienoja kyläkuvia, etenkin Dundagan kylästä: kyläidylliä parhaimmillaan!
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuohon auton tyyliin sopisi varustelekasta hankitut "teema vaatteet". Jotenkin kokonaisuus huokuu sielukkuutta, joka näistä nyky kikkareista merkkiin katsomatta puuttuu.

Tässä autossa täytyy olla sielu :) Varsinkin nämä viimeiset kuvat huokuvat tunnelmaa 8)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kiitoksia Onre, hieno matkakertomus 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

xr kirjoitti:24 malliahan on saanut myös 3,0 v6 koneella (ford tai anakin kopio) onko kukaan nähnyt sellaista tai onko kokemuksia mallista
Se on Konelan asentama "aito" Fordin kone, niitä on kai enää yksi kilvissä Suomessa. Alkujaan tätä autoa piti saada kolmella moottorilla - 2,5l nelosella (98hv), reilun kolmen litran V6:lla (136hv) ja 5,5 litran kasilla (195hv). V6-vaihtoehto ei koskaan tullut tuotantoon. Kasikoneisia on valmistettu ilmeisesti joitain tuhansia kappaleita.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ai niin, venttiileitä säätäessä tuli todettua että nyt on sitten mulla ensimmäinen auto jossa on käynnistyskampi. Kattelin kampuran pään hihnapyörää että onpas jännän näkönen juttu mutterin ympärillä, kunnes :idea: välähti päässä ja kaivoin takakontista veivin. Sillä kelpas pyöritellä aina puoli kierrosta eteenpäin.

Joku säksätys tuosta kuuluu yhä tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Saa nähdä onko ihan vaan pakosarjan tiiviste vaiko peräti veivinlaakeri tms. No, oli mikä oli, laitellaan kuntoon.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hieno kertomus!

Veivinlaakeri pitää ennemminkin kolinaa kuin säksätystä.
Eikä varmasti kestä ajaa tuollaista matkaa. :D

Ääni kuluneelle nokka-akselille.
Seppä
Tarinaniskijä
Viestit: 264
Liittynyt: 31.3.2007 18:45

Viesti Kirjoittaja Seppä »

NonSenCe kirjoitti:tämän oikeestaan kuuluisi mobilistilehteen tällänen auton noutomatka tarina. :D
Tätäkös se Reemeri tuossa Mobilisti Seniorissa jo kehui nähneesä. Hänennii mielestä ol siisti yksilö, tuotu Liettuvasta. Minen muuta sano, kun jotta käyp katteks niin p****leesti.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Seppä kirjoitti: Tätäkös se Reemeri tuossa Mobilisti Seniorissa jo kehui nähneesä. Hänennii mielestä ol siisti yksilö, tuotu Liettuvasta. Minen muuta sano, kun jotta käyp katteks niin p****leesti.
Ei oo kyllä varmaan kuitenkaan ihan lehteen asti ehtinyt, auto tuli maahan viime sunnuntaiaamuna.
Seppä
Tarinaniskijä
Viestit: 264
Liittynyt: 31.3.2007 18:45

Viesti Kirjoittaja Seppä »

No sittehä sielä Liettuvassa taitaa olla oikein Volgien varastomyynti mäneillään.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

No ei tämäkään pahalta näyttäis, paitti nuo etulokasuojat vähän:

http://www.autogidas.lt/volga-gaz-24-se ... 04389.html

Tästä dieselkoneella:

http://www.autogidas.lt/volga-gaz-24-se ... 32399.html

Tai ekaa valmistussarjaa vaakamallin nopeusmittarilla:

http://www.autogidas.lt/volga-gaz-24-se ... 95532.html

Toinen vastaava:

http://www.autogidas.lt/volga-gaz-24-se ... 65680.html

Kyllä noita löytää kun etsii. Paikalliset meinas että jos jättäisi ostoilmoituksen niin tarjontaa olisi enemmän.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ööö, saisko noista minihamekissoista lisää kuvia :whistle:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

xr kirjoitti:24 malliahan on saanut myös 3,0 v6 koneella (ford tai anakin kopio) onko kukaan nähnyt sellaista tai onko kokemuksia mallista
Tai V8 :D politbyroon pomojen limusiinien saattoautot oli 5.5l V8 mallia. täynnä KGB lurjuksia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Väheni muuten kolkatus jonkun verran sillä kun kiristi bensapumpun paikalleen niin ettei se heilu kun auto käy. Myös öljynkulutus oletettavasti väheni hieman.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Oulussa on ollut jonkin aikaa siistin oloinen Volga myynnissä. Hinnasta en osaa sanoa että onko paljon vai vähän, kun tarjonta on vähäistä. Hinta on parin viime päivän aikana tulut alaspäin ja Itä-Euroopan hakukustannuksia ei tarvi laskea päälle.

[nettiauto]5653144[/nettiauto]
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Tuota katselin itsekin, mutta nyt huomasin että vissiin sama auto on ollut myynnissä Viron Volga-kerhon sivuilla 900 euron hintaan kaksi vuotta sitten näillä kuvilla:

http://www.volga.ee/modules.php?name=Fo ... pic&t=3702
http://fotoalbum.ee/photos/Hansku/25989219/

Tuossa talvikuvassa näkyy vanha vironkilpi vielä paikallaan. En tiedä kuinka paljon autolle on tehty välissä, mutta vähän suolainen hakupalkka tuo on silti.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sergey kirjoitti:
xr kirjoitti:24 malliahan on saanut myös 3,0 v6 koneella (ford tai anakin kopio) onko kukaan nähnyt sellaista tai onko kokemuksia mallista
Tai V8 :D politbyroon pomojen limusiinien saattoautot oli 5.5l V8 mallia. täynnä KGB lurjuksia.

Tämmönen v8 hirviö oli joskus tuannottain varustevastaavalla kiikarissa, en muista miten kävi vaan ei tullu meiän kolhoosiin. Olikohan että oli vaihettu tavanomasempaa kattilata jo nokalle. Saatto olla. Mutta joitakin mausteita oli ripoteltu nuihin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

No nyt on ajeltu runsaat 2500 km jo. Alavesiletku on alkanut hitusen tihuttamaan vettä läpi, uusi osa löytyy onneksi kontista ja löytänee tiensä paikalleen tulevan viikonlopun aikana uusien etu-umpioiden kanssa.

Kardaanin jyrinään löytyi ratkaisu - tehdasuusi kardaani alle satasella :shock: Ei paljoa kannattane alkaa ristikoita vaihtamaan. Tämän pitäisi saapua lähipäivinä niin nähdään, tuliko sieltä sitä mitä piti vai puolentoista metrin pätkä harjaterästä.

Yllämainitut remontit, polttimoiden poisto maassamme laittomista tupla-lisäjarruvaloista, pakosarjan tiivisteen vaihto, pyyhkijän jättämien naarmujen hionta tuulilasista ja sitten saattaisi olla itse asiassa rekisteröintikatsastuksen aika. Tai no, käsijarrukin kannattaisi varmaan kiristää. Tuommoinen vuotava pakosarjan tiiviste osaa muuten kuulostaa hämmentävän suuresti mekaaniselta ääneltä.

Melko tunnelmallista tällä on kyllä painaa menemään pitkin Uudenmaan pikkuteitä. Käytännössä mukava matkavauhti on sellaiset 90-100 km/h - kyse ei ole niinkään ajettavuudesta vaan moottorin kierroksista. Viides vaihde olisi hyvinkin kohdallaan, koneessa on kyllä voimaa. Olen saanut selville, että Venäjältä saa 3110-mallin vaihteistoja purkuosina halvalla. Ainoa ero on nopeusmittarin vaijerin välitys, mutta tämän saisi otettua vanhasta vaihteistosta. Saa nähdä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”