Autojen markkinaosuusmuutokset?
Autojen markkinaosuusmuutokset?
Mikä selittää autojen rekisteröintimäärien valtavan suuret muutokset? Joissain tapauksissa uuden mallin markkinoille tulo, ”vanhat” mallit tms. selittää, mutta miksi esimerkiksi volkkarilla myynti on -24,2% (pienempi 1-2/2007 verrattuna 1-2/2006), Kialla -25,2%, Fiatilla -42,5% ja Renaultilla -51,2%? Kasvuakin on tietysti, esimerkiksi Honda +45,1%.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 775&page=2
Golf on tippunut -40,4%, Jetta -45,6%, Punto -47,7%, Megane -48,1% ja Volvo V50 -39,6%? Kasvua esim. Mazda 6 +34,9%, Honda CR-V +38,9% ja Civic +59,4%.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 775&page=3
Pienissä rekisteröintimäärissä %:t ovat tietysti usein suuria.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 775&page=2
Golf on tippunut -40,4%, Jetta -45,6%, Punto -47,7%, Megane -48,1% ja Volvo V50 -39,6%? Kasvua esim. Mazda 6 +34,9%, Honda CR-V +38,9% ja Civic +59,4%.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 775&page=3
Pienissä rekisteröintimäärissä %:t ovat tietysti usein suuria.
Eiköhän tässä näyttele aika suurta osaa juurikin tuo "Tentan" toteama uuden mallin markkinoille tulo ja iäkkäämpien mallien "vanheneminen"/kiinnostavuuden väheneminen.
Jotenkin näinhän se menee.. -vm.04 golffi alkaa tuntua vaihto ikäiseltä. Malli pysynyt entisellään, ei juurikaan uutta tarjottavaa. Katsellaan kilpailevia merkkejä.. Haa, uusi (tyylikäs) corolla ensiesittelyssä.. Corolla tilaukseen.. (Tyytyväisen) corolla miehen Astralla ajeleva naapuri kiinnostuu myös corollasta.. Corolla tilaukseen.. Jne..
Täällä savon suunnalla edellä kuvattu ketjureaktio ainakin pyörii mainiosti..
Jotenkin näinhän se menee.. -vm.04 golffi alkaa tuntua vaihto ikäiseltä. Malli pysynyt entisellään, ei juurikaan uutta tarjottavaa. Katsellaan kilpailevia merkkejä.. Haa, uusi (tyylikäs) corolla ensiesittelyssä.. Corolla tilaukseen.. (Tyytyväisen) corolla miehen Astralla ajeleva naapuri kiinnostuu myös corollasta.. Corolla tilaukseen.. Jne..
Täällä savon suunnalla edellä kuvattu ketjureaktio ainakin pyörii mainiosti..
BMW 318d -09
Sammui pentatähti (pentastar-viisisakarainen):Sampo N. kirjoitti:Pisteet kuvasta. "Romut jäävät tänne, ihmiset häippäisevät"
matkustajat kävelemään lähti.
Viimeksi muokannut Laaksonen, 03.11.2012 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lottovoittajien kannattaa huomioda automarkkinoilla, että Ferrarin maahantuoja on vaihtunut:
http://www.uniqcarcenter.fi/ajankohtaista/
-Maseratin maahantuonti kai päättynyt.
http://www.uniqcarcenter.fi/ajankohtaista/
-Maseratin maahantuonti kai päättynyt.
Uusien myyntitilastoissa on todella suuria heittoja aika ajoin. Prosentit on mahtaia usein sen vuoksi, että se n on pieni. Suomessa muistaakseni alle puolet uusista autoista myydään yksityishenkilöille, mikä tekee markkinasta varmasti epävakaamman.
Näillä mutuilla voisi kuvitella, että seuraavat autoista täysin riippumattomat asiat vaikuttavat markkinaan:
- työpaikan vaihtojen ja muiden rekrytointien väheneminen vähentää taatusti työsuhdeautomakkinaa (yli 50%),
- suomalaiset ovat verotushulluja, pienikin muutos autoverotuksessa aiheuttaa ison heiton myynneissä,
- käytettyjen tuonti on varmasti osin pois uusien halvempien autojen myynnistä, ja viimeiseksi
- ihmisten talousodotukset näkyvät varmasti uusien autojen kaupassa - se nelivuotias ei välttämättä mene vaihtoon, jos lompakossa on autiota.
Näillä mutuilla voisi kuvitella, että seuraavat autoista täysin riippumattomat asiat vaikuttavat markkinaan:
- työpaikan vaihtojen ja muiden rekrytointien väheneminen vähentää taatusti työsuhdeautomakkinaa (yli 50%),
- suomalaiset ovat verotushulluja, pienikin muutos autoverotuksessa aiheuttaa ison heiton myynneissä,
- käytettyjen tuonti on varmasti osin pois uusien halvempien autojen myynnistä, ja viimeiseksi
- ihmisten talousodotukset näkyvät varmasti uusien autojen kaupassa - se nelivuotias ei välttämättä mene vaihtoon, jos lompakossa on autiota.
puhumattakaan siitä että joku firma voi päättää että nyt ajellan vain tietyn merkkisellä ja hintaluokan autolla. Viime kierrossa se oli joku muu ja taas kun vaihtuu niin ollaan ns. katkolla, suuryrityksillä kun voi olla satoja tai jopa tuhansia autoja kierrossa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Syslerillä menee nylyisin lujaa ilman Mersua:Laaksonen kirjoitti:Chrysler & Dodge poistuvat Suomen markkinoilta:
http://www.chrysler.fi/
http://www.dodge.fi/
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1210293695
Lancia aiotaan lopettaa:
http://www.thetruthaboutcars.com/2012/1 ... ls-lancia/
Autofennica huolehti kuitenkin merkin huollosta:
http://www.lancia.fi/
http://www.thetruthaboutcars.com/2012/1 ... ls-lancia/
Autofennica huolehti kuitenkin merkin huollosta:
http://www.lancia.fi/
Alfa Romeo yrittää tehdä uuden nousun tulevalla, entistä ehommalla mallistolla:
http://www.iltalehti.fi/autot/2012112116349341_au.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/2012112116349341_au.shtml
MG yrittää paluuta manner-Euroopan markkinoille:
http://www.teknikensvarld.se/2012/11/30 ... piera-kia/
http://www.teknikensvarld.se/2012/11/30 ... piera-kia/
Uusi Viperkaan ei tule Euroopan markkinoille:
http://www.autoevolution.com/news/srt-v ... 54287.html
Jossain lehdessä oli tammikuun myyntitilastoja ja aika kovia pudotuksia oli monella merkillä. Myyntimerkeistä Skoda oli mennyt alaspäin yli 40 % ja monella muullakin oli samanlaista. BMW oli jostain syystä saanut tammikuussa aikaan kasvua jopa 33 %, mikähän heidän salaisuutensa on? Myös Opel oli harvojen myyntiä kasvattaneiden joukossa.
No suomen kokoisessa maassa laskua tulee väkisikin ja mikä sitä laskee on autoverotus mikä meillä on jo kipukynnyksen äärirajoilla.
Toinen seikka mikä oli ketjun aloittana murheena oli et wolkwaken ei ole kasvattanut markkina osuuksia?
Saksalainen autonvalmistaja Volkswagen tahkoi vahvaa liikevoittoa vuoden ensineljänneksellä. Liikevoitto yli kolminkertaistui ennätykselliseen 2,9 miljardiin euroon. Tosin ei niinkään euroopassa vaan venäjällä ja kiinanmarkinoilla.
VW odottaa markkinoidensa kasvavan Kiinan lisäksi myös Brasiliassa, Venäjällä ja Intiassa. Sen tavoitteena on ohittaa maailman suurin autonvalmistaja Toyota vuoteen 2018 mennessä
Daimler on lisäämässä omistustaan kiinalaisesta autonvalmistajasta BAIC:sta. Saksalaiskonserni haluaa operaatiolla vahvistaa asemiaan Kiinan kasvavilla markkinoilla.Kiina on tällä hetkellä Daimlerin tärkein markkina. Esimerkiksi S-sarjan edustusautoa myydäään siellä ylivoimaisesti eniten.
Harmi et Daimler sai huonoa mainosta tästä autosta BYD:n hybridi E6 jossa käytetään Daimlerin osia.
Ja tuo mihin otit kantaa kirjoituksessasi "et kun naapuri osti niin mulle kanssa samanlainen peli". Tämä on valittevasti totta niin tosiaan tekevät ja ketkä tekee maanviljelijät esim.naapuri ostaa uuden traktorin/puimurin niin toinen ostaa vielä hienomman ja paremman pelin miksi?
Nää suomen kokoiset pellot vois ihan hyvin kyntää/niittää ihan kimppatraktoreilla/puimureilla niin pieniä ne enää on ja meillä maatalous ei enää kannata no ei varmasti jos tollanen ajattelutapa.
Otan kantaa sen verran euhun et on se ollu meidän maatalouden suurin syy meidän maatalouden heikkoon tilaan.
Sitäpä en tiedä mutta kuulemma kateus ajaa kalatkin järvestä.
Toinen seikka mikä oli ketjun aloittana murheena oli et wolkwaken ei ole kasvattanut markkina osuuksia?
Saksalainen autonvalmistaja Volkswagen tahkoi vahvaa liikevoittoa vuoden ensineljänneksellä. Liikevoitto yli kolminkertaistui ennätykselliseen 2,9 miljardiin euroon. Tosin ei niinkään euroopassa vaan venäjällä ja kiinanmarkinoilla.
VW odottaa markkinoidensa kasvavan Kiinan lisäksi myös Brasiliassa, Venäjällä ja Intiassa. Sen tavoitteena on ohittaa maailman suurin autonvalmistaja Toyota vuoteen 2018 mennessä
Daimler on lisäämässä omistustaan kiinalaisesta autonvalmistajasta BAIC:sta. Saksalaiskonserni haluaa operaatiolla vahvistaa asemiaan Kiinan kasvavilla markkinoilla.Kiina on tällä hetkellä Daimlerin tärkein markkina. Esimerkiksi S-sarjan edustusautoa myydäään siellä ylivoimaisesti eniten.
Harmi et Daimler sai huonoa mainosta tästä autosta BYD:n hybridi E6 jossa käytetään Daimlerin osia.
Ja tuo mihin otit kantaa kirjoituksessasi "et kun naapuri osti niin mulle kanssa samanlainen peli". Tämä on valittevasti totta niin tosiaan tekevät ja ketkä tekee maanviljelijät esim.naapuri ostaa uuden traktorin/puimurin niin toinen ostaa vielä hienomman ja paremman pelin miksi?
Nää suomen kokoiset pellot vois ihan hyvin kyntää/niittää ihan kimppatraktoreilla/puimureilla niin pieniä ne enää on ja meillä maatalous ei enää kannata no ei varmasti jos tollanen ajattelutapa.
Otan kantaa sen verran euhun et on se ollu meidän maatalouden suurin syy meidän maatalouden heikkoon tilaan.
Sitäpä en tiedä mutta kuulemma kateus ajaa kalatkin järvestä.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
BMW tarjoaa tällä hetkellä automaatin kaupan päälle ja nelivedon 499€:llä. Opelin nousua selittää varmaankin uusi Mokka. Nuo pienet katumaasturit kun ovat nyt muotia.Höömy kirjoitti:Jossain lehdessä oli tammikuun myyntitilastoja ja aika kovia pudotuksia oli monella merkillä. Myyntimerkeistä Skoda oli mennyt alaspäin yli 40 % ja monella muullakin oli samanlaista. BMW oli jostain syystä saanut tammikuussa aikaan kasvua jopa 33 %, mikähän heidän salaisuutensa on? Myös Opel oli harvojen myyntiä kasvattaneiden joukossa.
Skodan pudotuksen takana on varmasti se, että leipämalli eli Octavia on elinkaarensa lopussa ja uusi tulee maaliskuussa.
"Kuulosti aprillipilalta" – uusi EU-direktiivi voi tuoda automerkeille omat liikkeet
http://yle.fi/uutiset/kuulosti_aprillip ... et/6653630
http://yle.fi/uutiset/kuulosti_aprillip ... et/6653630
Lama-aika koettelee erikoisautomerkkejä; BMW-moottorisia roadstereita tehnyt Wiesmann konkurssiin:
http://www.autobild.fi/artikkeli/uutise ... onkurssiin
http://www.autobild.fi/artikkeli/uutise ... onkurssiin
Tässäpä mielenkiintoinen väite:
http://autowiki.fi/index.php/BMW_7-sarja_E38Autowiki kirjoitti:Muutaman vuoden takaisten verouudistusten jälkeen BMW:n tuonti ulkomailta käytettynä kasvoi huomattavasti, joka näkyy eritoten E38-koristen 7-sarjalaisten määrässä suomessa. Autoja näkee liikenteessä päivittäin, vaikka niitä on rekisteröity suomessa alle 20 kappaletta vuodessa. Tämä näkyy myös E38:n hinnoissa, jotka ovat rutkasti W140-korista S-Mercedestä halvempia. Kiertämättä sanottuna saat 1991-mallisen S-Mercedeksen hinnalla jopa 1996-mallisen Seiskan jne.
Kuumat neuvottelut käynnissä: Ensimmäinen kiinalaisauto tulossa Suomeen!
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288619576717.html
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288619576717.html
Mielenkiintoista nähdä Qoroksen hinta jos/kun myyntiin asti pääsee. Kaikki eurooppalaiset autothan tehdään kiinassa kasatuista osista joten ei tuo välttämättä sen huonompi peli ole
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Infiniti tulee myyntiin kotimaassaan (Japanissa) vasta nyt:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... -japanissa
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... -japanissa
Infiniti on valmistettu Japaniassa ja osa malleista muistuttaa etäisesti jossain määrin jenkkimalleja.Laaksonen kirjoitti:Infiniti tulee myyntiin kotimaassaan (Japanissa) vasta nyt:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... -japanissa
Skyline V35 (Japan)
Infiniti G35
Datsuni on mun ratsuni.
HS:n lukijat äänestivät rumimman auton - vain 50 kappaletta Suomessa
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288624200380.html
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288624200380.html