citikan laatu.. heh
Nyt loppui tämänkin kummajaisen valmistus:
[img]http://tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/1 ... n%20C6.jpg[/img]
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... to-paattyi
-Tuskin jäämme kaipaamaan.
[img]http://tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/1 ... n%20C6.jpg[/img]
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... to-paattyi
-Tuskin jäämme kaipaamaan.


Edelleen sanon että C6 on todella hieno ilmestys livenä. Ei ihan joka päivä tule vastaan mutta Espoossa pyöri joskus tuommoinen musta kissa.
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, sanoisin että jos joku tänään ostaa minkä tahansa uuden auton ja ajelee sillä 120 tkm niin ettei tarvi laittaa muuta kuin laturi, niin voi kyllä olla todella tyytyväinen hankintaansa.
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, sanoisin että jos joku tänään ostaa minkä tahansa uuden auton ja ajelee sillä 120 tkm niin ettei tarvi laittaa muuta kuin laturi, niin voi kyllä olla todella tyytyväinen hankintaansa.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ei nuo citikat ole enää citikoita, vaan perus purtiloita siinä missä tojotat ym... citikassa pitäis paksinluukun aueta vilkunviiksestä, auton pitäis käynnistyä rattia nuolaisemalla ja vaihekepin pitäis olla raparperinvarsi että se tuntuu citikalta, niin ku eräässä auto-ohjelmassa sanottiin 

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Isäukko on pitkän linjan sitikkamies - sääli miestä. Välissä tosin oli tojotaa ja pösöä, kun se taas osti sitikan - taisi pösön pikkuviat tuoda sitikka-aikojen muistot pintaan. Sitten tuli BMW ja nyt on taas uppopaistettu pihassa. Entinen Xantia oli kerrassaan toimiva auto. Tuli meille 50tkm ajettuna parin vuoden ikäisenä. Suurimpia remontteja oli hammastanko ja jousipallot. Jarrulevyt ja palat laiteltiin kerran muistaakseni. Sähkövikaa oli sen verran, että B-pilarin valon johdot irtosivat liittimestä lamppua vaihtaessa, kun olivat liian lyhyet. Bensamittari temppuili joskus ja jouluna sekä ulkolämpömittari pimeni kun lämpötila vajosi alle -25ºC.
Suurin matkankeskeytys tuli pohjoiseen suunnatulla reissulla, kun pakkasta oli 37 celsius-astetta, jolloin hieno lämmitetty huohotin veti jäähän ja kone teki itselleen ulkopuolelle suojavoitelukalvon öljytikun reijän kautta. Ongelma korjattiin TI-hallissa, mutta myöhemmin matkalla ongelma toistui. Korjattiin ohittamalla alkuperäinen huohotinputki suoralla kumiletkulla. Näin päästiin kotiin ja huohotin putsattiin. Taas mentiin ilman ongelmia.
Muutenhan tuo auto pelasi kuin ihmisen mieli. Aivan järkyttävähän se oli ajaa vaikka kulkikin kahtasataa ihmeen vakaasti ja vaivattomasti. Jarrut hävisivät alta aikayksikön jo 80 vauhdissa ja ajoasentoa ei saanut järkeväksi mitenkään. Muutenkin hallintalaitteet olivat kuin polkuautosta lainatut.
Tällä haavaa isännältä löytyy C5 III -08 2.2HDi kaikilla mahollisilla mahottomilla herkuilla. Löytyy se mahottoman ekologinen nokipönttökin. Taitaapi se olla yksi osasyy isoon kulutukseen ja pitkään turboviiveeseen.
Kyseisellä Saksan-uittajaisella on ajeltu nyt 108tkm ja johan siellä kampiakselin takastefa kuseksii hiljakseen. Öljyä ei ihme kyllä tikusta katsottuna 10tkm matkalla häviä, vielä kun kyseiseen autoon on ensimmäinenkin öljynvaihto suoritettu vasta 23tkm kohdalla ja yhtä harvakseltaan seuraavatkin. Mahtaako kahtasataatonnia se kone nähdä kun alkaa öljyä katoamaan. Muuta vaivaa ei _vielä_ ole ollut, mutta niin ei ole pakkasiakaan.
Hieno peli se muuten on, etenkin -näköinen. Hiljainen ja mukavakin. Hyvät peilit ja tunnokkaat hallintalaitteet siinä on nykytyylistä poiketen. Tunnokkuudellaan pieksevät tuon minun vanhan satakakslankunriähkänän mennen tullen. Olen jopa harkinnut sitikan joskus ostavani...
Suurin matkankeskeytys tuli pohjoiseen suunnatulla reissulla, kun pakkasta oli 37 celsius-astetta, jolloin hieno lämmitetty huohotin veti jäähän ja kone teki itselleen ulkopuolelle suojavoitelukalvon öljytikun reijän kautta. Ongelma korjattiin TI-hallissa, mutta myöhemmin matkalla ongelma toistui. Korjattiin ohittamalla alkuperäinen huohotinputki suoralla kumiletkulla. Näin päästiin kotiin ja huohotin putsattiin. Taas mentiin ilman ongelmia.
Muutenhan tuo auto pelasi kuin ihmisen mieli. Aivan järkyttävähän se oli ajaa vaikka kulkikin kahtasataa ihmeen vakaasti ja vaivattomasti. Jarrut hävisivät alta aikayksikön jo 80 vauhdissa ja ajoasentoa ei saanut järkeväksi mitenkään. Muutenkin hallintalaitteet olivat kuin polkuautosta lainatut.
Tällä haavaa isännältä löytyy C5 III -08 2.2HDi kaikilla mahollisilla mahottomilla herkuilla. Löytyy se mahottoman ekologinen nokipönttökin. Taitaapi se olla yksi osasyy isoon kulutukseen ja pitkään turboviiveeseen.
Kyseisellä Saksan-uittajaisella on ajeltu nyt 108tkm ja johan siellä kampiakselin takastefa kuseksii hiljakseen. Öljyä ei ihme kyllä tikusta katsottuna 10tkm matkalla häviä, vielä kun kyseiseen autoon on ensimmäinenkin öljynvaihto suoritettu vasta 23tkm kohdalla ja yhtä harvakseltaan seuraavatkin. Mahtaako kahtasataatonnia se kone nähdä kun alkaa öljyä katoamaan. Muuta vaivaa ei _vielä_ ole ollut, mutta niin ei ole pakkasiakaan.
Hieno peli se muuten on, etenkin -näköinen. Hiljainen ja mukavakin. Hyvät peilit ja tunnokkaat hallintalaitteet siinä on nykytyylistä poiketen. Tunnokkuudellaan pieksevät tuon minun vanhan satakakslankunriähkänän mennen tullen. Olen jopa harkinnut sitikan joskus ostavani...

2000-luvun autot ovat kaikki samaa massaa laadussa. Ei še Audi, mersu tai muukaan ns. Premiumauto ole sen parempia kuin ranskalaiset. Ennakkoluulo se on paras luulo
Parhaiten ranskalaisten laadusta tietää ne, joilla Ei ole omakohtaista kokemusta
Eiköhän mersuissakin ole 120 000 km tehty yhtä ja toista remppaa... Ja kalliilla:)

Parhaiten ranskalaisten laadusta tietää ne, joilla Ei ole omakohtaista kokemusta

Eiköhän mersuissakin ole 120 000 km tehty yhtä ja toista remppaa... Ja kalliilla:)
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Näinhän se tahtoo monasti olla.Joeli kirjoitti:Ennakkoluulo se on paras luulo![]()
Parhaiten ranskalaisten laadusta tietää ne, joilla Ei ole omakohtaista kokemusta![]()
Tänään tuli Pitskulla musta C6 vastaan. Oli se juhlava näky

"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Re: citikan laatu.. heh
Aika hyvä aloitus näin ekaksi viestiksiw210Loppi kirjoitti:Tänään naapuri kehui citikan C5:sta maasta taivaisiin ajettukkin jo 120000 tkm ja hienosti pelaa.. vaan laturi vaihdettu... itseeni alkoi hymyilyttämään ,ihan kun joku 120000 tkm olis joku saavutus.... eilen käytiin meidän perheen 190d leimaamassa .. mittarissa 342000 ja mittari juoksee aina joskus... parkki pimeänä, ei muuta huomautettavaa... tuli vaan mieleen et toisille autoille 120000 on saavutus.. ja toisille vasta sisäänajo..

Eli tuon yhden osan rikkoutumisen vuoksi KAIKKI sitikat on paskoja.. Hohhoijaa.. Tuollainen c5 lyö 190 mersun mm. Ajo-ominaisuuksissa 100-0.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Mulla itselläni päivittäisessä ajossa citikkan merkillä varustettu pösö
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Höhöö!
Tämähän keskustelu sattu sopivasti meikäläiselle kun tuossa 2vko takaperin vaihtui w202 tommoseen vm.2001 1.8 bensa C5..
Mersu lähti vähän "vahingossa" seuraavalle omistajalle ja tuli kova hätä löytää jokin HALPA kulkine jossa olisi vetokoukku ja mielellään farmari..
Noh, muija sitten bongas tori.fi:stä (
) ton seevitskun myynti ilmoituksen. Olin aluks että ei helvata mutta kilometrit/jokapäänremontti/katsastus/uudet nastarenkaat oli kohdillansa hintaan nähden niin tuli vahingossa lipsahdettua!! 
Nyt on sitten tullu n.2vko tutustuttua ensimmäiseen patonkiuuniin ja ihan mukavaa kyytiä on ainaksin ollut..(nestejouset)
Joitain vikoja on myös tässä tullu ihmeteltyä kun edellinen omistaja ei ollu jaksanu mitään niiden eteen tehdä.. Toki viatkin näin 6-vuoden mersulla ajelun jälkeen ollu vähän "outoja" mutta toisaalta pieniä ja helppoja ja halpoja korjata - ainakin toistaiseksi.
Takapyöränlaakeri ujelsi jo ostaessa - vaihto helppoa ja hintaa ~120€
Takakontti aukesi vain jos valot päällä - johto poikki kontin saranan juurelta (joku oli menny ryövää uutta sähköä rek.kilpi valolta
Takaoven sähkölasi ei toiminu, moottori surisi kyllä - syynä oli pieni muovi tappi joka oli irronnu lasia liikuttavasta kiskosta.
Takalasin pissapoika ei toiminu - syynä jumissa oleva 3-tie venttiili joka alkoi toimimaan kun puhalsi paineilmaa letkuihin. (sama mottoori painaa vettä eteen ja taakse, moottorin pyörintä suunta vaan vaihtuu)
Vaihdekepin toiminta on välillä vähän kankeaa, tai siis toisinsanottuna 5-vaihde meinaa jäädä päälle kun vaihteen vaihto on toteutettu 2-vaijerilla, niin sivuttais siirto vaijeri takertelee ja vaihdekeppi ei palaudu keski asentoon vaan jää sinne 5/pakki hahloon..
Mutta C5 ehdottomat plussat:
HILJAINEN
PEHMEÄ KYYTI
TILAVA (farmari)
AJOVALOT (2x tehokkaammat mitä w202)
Miinukset:
Melkonen lulla (ei sovi Ahveniston kiertämiseen)
Vähän epämääräiset hallintalaitteet, tai niiden tuntuma (kytkin/kaasu/vaihdekeppi)
Pikku sähkövikaa (johtimien kuoret suunniteltu päiväntasaalle)
..noh, siinä jotain ensalkuun näin ~1500km kokemuksella..
..kyllämää tällä varmaan tän talven huristelen.. (pukkaa hyvin lämmintä kabiiniin)
Tämähän keskustelu sattu sopivasti meikäläiselle kun tuossa 2vko takaperin vaihtui w202 tommoseen vm.2001 1.8 bensa C5..

Mersu lähti vähän "vahingossa" seuraavalle omistajalle ja tuli kova hätä löytää jokin HALPA kulkine jossa olisi vetokoukku ja mielellään farmari..
Noh, muija sitten bongas tori.fi:stä (


Nyt on sitten tullu n.2vko tutustuttua ensimmäiseen patonkiuuniin ja ihan mukavaa kyytiä on ainaksin ollut..(nestejouset)
Joitain vikoja on myös tässä tullu ihmeteltyä kun edellinen omistaja ei ollu jaksanu mitään niiden eteen tehdä.. Toki viatkin näin 6-vuoden mersulla ajelun jälkeen ollu vähän "outoja" mutta toisaalta pieniä ja helppoja ja halpoja korjata - ainakin toistaiseksi.
Takapyöränlaakeri ujelsi jo ostaessa - vaihto helppoa ja hintaa ~120€
Takakontti aukesi vain jos valot päällä - johto poikki kontin saranan juurelta (joku oli menny ryövää uutta sähköä rek.kilpi valolta

Takaoven sähkölasi ei toiminu, moottori surisi kyllä - syynä oli pieni muovi tappi joka oli irronnu lasia liikuttavasta kiskosta.
Takalasin pissapoika ei toiminu - syynä jumissa oleva 3-tie venttiili joka alkoi toimimaan kun puhalsi paineilmaa letkuihin. (sama mottoori painaa vettä eteen ja taakse, moottorin pyörintä suunta vaan vaihtuu)
Vaihdekepin toiminta on välillä vähän kankeaa, tai siis toisinsanottuna 5-vaihde meinaa jäädä päälle kun vaihteen vaihto on toteutettu 2-vaijerilla, niin sivuttais siirto vaijeri takertelee ja vaihdekeppi ei palaudu keski asentoon vaan jää sinne 5/pakki hahloon..
Mutta C5 ehdottomat plussat:
HILJAINEN
PEHMEÄ KYYTI
TILAVA (farmari)
AJOVALOT (2x tehokkaammat mitä w202)
Miinukset:
Melkonen lulla (ei sovi Ahveniston kiertämiseen)
Vähän epämääräiset hallintalaitteet, tai niiden tuntuma (kytkin/kaasu/vaihdekeppi)
Pikku sähkövikaa (johtimien kuoret suunniteltu päiväntasaalle)
..noh, siinä jotain ensalkuun näin ~1500km kokemuksella..

..kyllämää tällä varmaan tän talven huristelen.. (pukkaa hyvin lämmintä kabiiniin)
Citroen talvisodassa
Hei kondivo,
Olen kirjoittamassa historiikkia Suomeen tuoduista Citroen Traction Avant -malleista ja kaikkiviisas Google toi viestisi esille. Onko sinulla tarkempaa tietoa ukistasi ja hänen autostaan? Minulla on kopiot Korpivaaran maahantuontikirjoista, sieltä varmaan löytyy ukkisi sillä näitä 6-pyttyisiä tuli todella vähän. Voit myös soittaa suoraan 040 560 4365. Terv, Micke
Olen kirjoittamassa historiikkia Suomeen tuoduista Citroen Traction Avant -malleista ja kaikkiviisas Google toi viestisi esille. Onko sinulla tarkempaa tietoa ukistasi ja hänen autostaan? Minulla on kopiot Korpivaaran maahantuontikirjoista, sieltä varmaan löytyy ukkisi sillä näitä 6-pyttyisiä tuli todella vähän. Voit myös soittaa suoraan 040 560 4365. Terv, Micke
kondivo kirjoitti:Kyllä se vaatii asennetta nykyäänkin, jos “ison kissan” laittaa kulkuneuvokseen. Minun isoisällä ainakin oli sitä asennetta ja tietynlaista ennakkoluulottomuutta, kun hän laittoi ammattiajoon 1930-luvun lopulla Citroën 11 CV:n kuusisylinterisellä koneella. Sittemmin puolustusvoimat pakkolunasti auton talvisodan aikana armeijan käyttöön. Auto oli sijoitettuna linnoitustyömaiden käytössä jonkin aikaa välirauhankin aikana ja aikanaan se palautettiin alkuperäiselle omistajalle.
Ukkini osti toisen Citroënin sodasta palautetun lisäksi ja näistä autoista kasattiin myöhemmin hankitun ”roville” yksi liikennöinti kelpoinen yksilö.
Selvittelin kyselemällä ukkini veljenpojalta, jo 91-vuotiaalta veteraanilta ko. Citroën autoista. Ensimmäinen Sitikka oli ostettu käytettynä ennen talvisotaa joltain lääkäriltä.
Näitä Sitikoita oli ollut parhaimmillaan kaksi ukkini omistuksessa ja ajossa, toinen jo ennen talvisotaa. Nyt on valitettavasti niin, että kaikki yksityisessä omistuksessa olevat dokumentit, -oli ne valokuvina tai paperimuodossa, -on tuhoutunut talvisodan melskeissä tai viimeistään Lapin sodan evakuoinnin ( alkoi 4.9.1944) aikana. Parhaiten autoja voi jäljittää Puolustusvoimien arkistoista, nimittäin molemmat Sitikat oli välirauhan
( 13 maaliskuuta 1940 - 25 kesäkuuta 1941) aikana Puolustusvoimilla vuokra-ajossa Linnoitusjoukkojen käytössä, toinen Savukoskella ja toinen Sallan suunnalla. Isoisäni ajoi Savukosken linnoitustyömaalla ja Assari Harju Sallassa.
Kesällä 1941, kahdesta paljon ajetusta (toinen kolaroitu ajokelvottomaksi) Citroënista tehtiin yksi ajokelpoinen.
Syyskuussa 1944 Lapin sodan alkaessa ja evakuoinnin käynnistyessä, kesällä -41 kunnostettu Citroën jätettiin pukkien päälle ilman renkaita, jotka vietiin kätköön kaukaiseen niittylatoon. Peräytyvät suomalaisjoukot haetutti renkaat ladosta ja auto vietiin "oman käden" oikeudella, jonkin kapitulantin toimesta Sallalaisten evakuointi pitäjään Kaustiselle ja kätkettiin erään maatilan latoon. Auton itselleen ominut ja Kaustiselle kuljettanut käsitti varmaankin, että tämä on sotasaalista joka on muutenkin jäämässä vetäytyvien saksalaisjoukkojen käsiin. Kaikki mikä on löysästi kiinni, kasakka ottaa!
Erinäisten kuvioitten jälkeen, joku Sallalaisista oli tunnistanut tutun näköisen Citroënin ladosta ja niin saatiin auto oikealle omistajalle. Kovia on tämä seutu kokenut, sillä ensin pitäjän yli jyräsi venäläiset, sitten maan poltti, räjäytti, ja miinoitti saksalaiset ja lopun arvotavaran varasti pohjalaiset.
Tosin tuo Kaustislaisen tekemä "sosialisointiyritys" jäi yritykseksi.
Näitä Sitikoita oli ollut parhaimmillaan kaksi ukkini omistuksessa ja ajossa, toinen jo ennen talvisotaa. Nyt on valitettavasti niin, että kaikki yksityisessä omistuksessa olevat dokumentit, -oli ne valokuvina tai paperimuodossa, -on tuhoutunut talvisodan melskeissä tai viimeistään Lapin sodan evakuoinnin ( alkoi 4.9.1944) aikana. Parhaiten autoja voi jäljittää Puolustusvoimien arkistoista, nimittäin molemmat Sitikat oli välirauhan
( 13 maaliskuuta 1940 - 25 kesäkuuta 1941) aikana Puolustusvoimilla vuokra-ajossa Linnoitusjoukkojen käytössä, toinen Savukoskella ja toinen Sallan suunnalla. Isoisäni ajoi Savukosken linnoitustyömaalla ja Assari Harju Sallassa.
Kesällä 1941, kahdesta paljon ajetusta (toinen kolaroitu ajokelvottomaksi) Citroënista tehtiin yksi ajokelpoinen.
Syyskuussa 1944 Lapin sodan alkaessa ja evakuoinnin käynnistyessä, kesällä -41 kunnostettu Citroën jätettiin pukkien päälle ilman renkaita, jotka vietiin kätköön kaukaiseen niittylatoon. Peräytyvät suomalaisjoukot haetutti renkaat ladosta ja auto vietiin "oman käden" oikeudella, jonkin kapitulantin toimesta Sallalaisten evakuointi pitäjään Kaustiselle ja kätkettiin erään maatilan latoon. Auton itselleen ominut ja Kaustiselle kuljettanut käsitti varmaankin, että tämä on sotasaalista joka on muutenkin jäämässä vetäytyvien saksalaisjoukkojen käsiin. Kaikki mikä on löysästi kiinni, kasakka ottaa!
Erinäisten kuvioitten jälkeen, joku Sallalaisista oli tunnistanut tutun näköisen Citroënin ladosta ja niin saatiin auto oikealle omistajalle. Kovia on tämä seutu kokenut, sillä ensin pitäjän yli jyräsi venäläiset, sitten maan poltti, räjäytti, ja miinoitti saksalaiset ja lopun arvotavaran varasti pohjalaiset.
Tosin tuo Kaustislaisen tekemä "sosialisointiyritys" jäi yritykseksi.
