Fiat Coupe turbo
Fiat Coupe turbo
Tänä keväänä on autohormonien hyrräys ollut tavallisen vahvaa. Järki on kuitenkin sen verran voittanut, että Mölli pysyy pihalla. Sen sijaan onkin alkanut elää ajatus kakkosautona palvelevan Polon vaihtaminen vähän kiintoisampaan kulkineeseen.
Kaikenlaisen selailun jälkeen on alkanut ihan pahvien perusteella kiinnostaa tuollainen otsikon köyhän miehen urheiluauto ja nimenomaan ne varhaisemmat nelisylinteriset mallit. Jotkut eivät niitä vissiin enää kaipaa ja hinnat alkaa olla aika kohtuulliset. Varsinkin kun vierastan niitä kyläsepän tekemiä virityksiä eli silmän alla on ollut originaalikappaleita.
Onko täällä joku hankkinut kokemusta tuollaisesti katusportista. Eityisesti kiinnostaa, kuinka hankalasti ne osaavat hajota.
Oli kiinnostusta jenkkiinki, mutta T-bird vimma hävisi lukemalla merkin palstaa. Tuntui olevan sitä kalliinpuoleista remonttia aika paljon.
Kaikenlaisen selailun jälkeen on alkanut ihan pahvien perusteella kiinnostaa tuollainen otsikon köyhän miehen urheiluauto ja nimenomaan ne varhaisemmat nelisylinteriset mallit. Jotkut eivät niitä vissiin enää kaipaa ja hinnat alkaa olla aika kohtuulliset. Varsinkin kun vierastan niitä kyläsepän tekemiä virityksiä eli silmän alla on ollut originaalikappaleita.
Onko täällä joku hankkinut kokemusta tuollaisesti katusportista. Eityisesti kiinnostaa, kuinka hankalasti ne osaavat hajota.
Oli kiinnostusta jenkkiinki, mutta T-bird vimma hävisi lukemalla merkin palstaa. Tuntui olevan sitä kalliinpuoleista remonttia aika paljon.
Fiiatit oli kovia sanoja sillonku mää olin nuori,,
varsinkin 1.6 ja 2.0 twin cam koneet oli kohtalaisen tehokkaita
sitten tuli Uno turbo i.e joka liikku varsin luikkaasti samoin ritmo abarth jossa oli näköä ja tehoa
Ja muistan pariki tapausta,et fiiatin tvin cami pistettii ladaan,,jessus,että palo nakki
laatikkoon piti vaan kytkinkopan yläreunaa leikata kolo,et loova asttu perille
varsinkin 1.6 ja 2.0 twin cam koneet oli kohtalaisen tehokkaita

sitten tuli Uno turbo i.e joka liikku varsin luikkaasti samoin ritmo abarth jossa oli näköä ja tehoa

Ja muistan pariki tapausta,et fiiatin tvin cami pistettii ladaan,,jessus,että palo nakki

laatikkoon piti vaan kytkinkopan yläreunaa leikata kolo,et loova asttu perille
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Onhan sitä Fiat osannut tehdä joskus hyvän autonkin (nimittäin 130 Berlinan). Olis tuollainen odottamassa kansipahveja tallissa
Joo nyt lähti aika OT:ksi mutta emmä sentäs alottanu

Joo nyt lähti aika OT:ksi mutta emmä sentäs alottanu

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mielenkiintostahan sitä olis tuommoisestakin lukea
Jos on yhtää noiden vanhempien twin camien vikaa nii persoonalliset äänet noissa fiuden koneissa ainakin on mistä meikäläinen tykkää 
Mummon stiloa kun joskus ajoin nii olin kyllä havaitsevinani etäisesti siinä vielä tuon fiiatin saundin oikeen ku polki vaikka joku tyyliin litranen nakkikattilahan siinä koneena oli.


Mummon stiloa kun joskus ajoin nii olin kyllä havaitsevinani etäisesti siinä vielä tuon fiiatin saundin oikeen ku polki vaikka joku tyyliin litranen nakkikattilahan siinä koneena oli.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Viiatti.
Viiatti ja vieläpä Aparaatti.
131 Mirahirviö espesiaalilla veettiin joskus rallipätkää, eikä sillon vielä osattu ees pelätä. Ei tuota ihan hajalle saatu siltikään. Saatto olla kyllä yksilöllinen vika.
127 on kyllä melko epeli jos ei oletakaan että vetoakseleita ei tarviasi vaihtaa kahiste viikossa. Sitä voi etuvetosenakin paiskoa mutkiin sivukarhia ilman ettei mitään.

Viiatti ja vieläpä Aparaatti.

131 Mirahirviö espesiaalilla veettiin joskus rallipätkää, eikä sillon vielä osattu ees pelätä. Ei tuota ihan hajalle saatu siltikään. Saatto olla kyllä yksilöllinen vika.
127 on kyllä melko epeli jos ei oletakaan että vetoakseleita ei tarviasi vaihtaa kahiste viikossa. Sitä voi etuvetosenakin paiskoa mutkiin sivukarhia ilman ettei mitään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Isäukolla on projektina tällainen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_124_Coup%C3%A9
vm. -70 ja 1600cc
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_124_Coup%C3%A9
vm. -70 ja 1600cc
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Italialainen auto ja mukava ajoasento eivät kuulu samaan lauseeseenSuatana kirjoitti:Kakkosautona löytyy 1.3 turbo ie Uno ja kyllä tuolla tuntuu liikennevaloista pääsevän pikaiseen liikkeelle. Joskin tämmöiselle pitkäkoipiselle ei sitä mukavinta ajoasentoa tahdo löytyä.

(ja ne muutama poikkeus vahvistaa säännön).
...vaikka tilanne onkin 2000-luvulla parantunut huomattavasti.
Eikös kaikki italialaiset autot tehdä ISA-normin (Italian Standard Ape)
mukaan ja ajoasento on hyvin luonteva, kun on pitkät kädet ja lyhyet
jalat niin kuin ihmisapinalla.
http://www.autowiki.fi/index.php/ISA-ajoasento
mukaan ja ajoasento on hyvin luonteva, kun on pitkät kädet ja lyhyet
jalat niin kuin ihmisapinalla.
http://www.autowiki.fi/index.php/ISA-ajoasento
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Tämmönen rassi lähtis Jalasjärveltä alle 3 500 ecua.
Next
Fiat Coupe turbo plus
kuva ei näköjään tarttunut ja mallihan ei ole turbo plus, vaan ihan tavallinen turbo
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/4708906
Next
Fiat Coupe turbo plus
kuva ei näköjään tarttunut ja mallihan ei ole turbo plus, vaan ihan tavallinen turbo
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/4708906
Re: Fiat Coupe turbo
Minkäikäinen T-bird oli hakusessa?Höömy kirjoitti:Oli kiinnostusta jenkkiinki, mutta T-bird vimma hävisi lukemalla merkin palstaa. Tuntui olevan sitä kalliinpuoleista remonttia aika paljon.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Niitä 1990-luvun käkkylöitä kattelin, mutta tuntuu se kutonen olevan samanlainen kuin GM:n vastaava, jostain syystä ne tiivisteet ei vaikuta kestävän. 1970-luvun möhkö-lintu olisi hieno ihan harrastusvempeleenä, mutta käyttöön tässä autot tulee ja kaasari V8 on liikaa mun luonnolle.
Siuntiossa on muuten myynnissä Alfa Romeo GTV 1990-luvulta 2-litraisella turbokoneella. Hintaa olis 2 999 ecua. Hinta tehosuhde on ainakin kohdallaan.
Siuntiossa on muuten myynnissä Alfa Romeo GTV 1990-luvulta 2-litraisella turbokoneella. Hintaa olis 2 999 ecua. Hinta tehosuhde on ainakin kohdallaan.
Itsellä oli tuollainen 1992 V8 T-bird muutaman vuoden 2000-luvun alussa ja ei tuossa ainakaan ongelmia ollut.Höömy kirjoitti:Niitä 1990-luvun käkkylöitä kattelin, mutta tuntuu se kutonen olevan samanlainen kuin GM:n vastaava, jostain syystä ne tiivisteet ei vaikuta kestävän.
Yksi niitä autoja, joiden hävittäminen on hieman kaduttanut, mutta onneksi puukko kääntyy aina haavassa, kun auto tulee vieläkin tasaisesti vastaan seuraavan omistajan toimesta

Oli Kanadasta tuotu, ilman automaattivöitä, sivuhuomiovaloja, sekä ilman viininpunaista sisustaa.. Moitteettasti meni tuo aika, toki normihuoltoa, eli parit nivelet jne.
Nuo remmiahdetut V6 nyt ehkä on hieman riski, mikäli "huono" osuu kohdalle, joita ehkä suurin osa on..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi