On. Vaihda Tojotaan tai VolvoonGarcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.


Jaettu osa eräästä viestiketjusta tähän, dealer
On. Vaihda Tojotaan tai VolvoonGarcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.
Asiasta en tiedä sen paremmin, mutta tuntuu siltä että jusamb:n pitäisi keskittyä niihin volvo- ja toytota -foorumeihin jos ei muuta annettavaa ole kuin jatkuvaa mersujen mollaamista.jusamb kirjoitti:On. Vaihda Tojotaan tai Volvoon![]()
Wokki pannu tai jyllis ei ikinäjusamb kirjoitti:On. Vaihda Tojotaan tai VolvoonGarcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.![]()
Niin, eihän se auton vika ole jos on huonosti suunniteltu ja valmistettu.Ari66 kirjoitti:Eipä silti, hyvä todellakin on sekin että kriittisesti suhtautuu myös M-B -merkkiin.
Mutta jotenkin tässä vuosien varrella on jäänyt "pieni" ajatuksentynkä siitä, että ihan kaikki ei aina ole mersujen vika......
Mersuista ei ole juurikaan kokemusta, mutta väykystä sitä on kertynyt jo liiaksikin. Ei väykky mikään susi ole. Susi juoksee melkoisen matkan vaikka kolmella jalalla, mutta väykyn juoksu hyytyy vikatilaan jo melko pienestä. Onhan se väykky mukava ajaa, silloin kun se on terve ja tekee työnsä, mutta rehellisesti sanottuna en olisi ikinä uskonut, että se on näin paljon "sairaslomalla".Ari66 kirjoitti:Nyt siis rehellinen kyssäri Jusamb:lle....
Onko mersu aivan susi autoksi?
Löytyykö yhtään pientä osa-aluetta, jossa olisi onnistunut?
"Jopotan" D4d Alkaa vuotamaan samalla tavalla pikeä suuttimen juuresta, sillä erotuksella ettei piki tulo ulospäin vaan valuu öljyn sekaan, tukkii pumpun imusihdin ja PAMjusamb kirjoitti:On. Vaihda Tojotaan tai VolvoonGarcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.![]()
Minulla ei ole mitään syytä epäillä traumaattiseen Väyryskokemukseesi johtaneen vikalistan todenperäisyyttä.jusamb kirjoitti:On. Vaihda Tojotaan tai VolvoonGarcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.![]()
Väykyn osalta luottetavuuskeskiasrvo on nopeasti laskettu. Se lienee mersun historian tappiollisin malli takaisinkutsujen/takuukorjausten osalta. Ja nimenomaan tyyppivikojen osalta, eli vaikea on puhua yksilövioista. Tietysti minun väykky on oikea helmi, johon kaikki tyyppiviat ovat kumuloituneet.740 GLE kirjoitti:Mutta minulle särähtää korvaan tämä usein toistuva (ei vain sinun, vaan monien muidenkin) yritys keskimääräistää automerkkien ja jopa eri maissa valmistettujen autojen, tai vielä perusteettomammin, eri maissa pääkonttoriaan pitävien valmistajatehtaiden valmistamien autojen luotettavuutta.
Automerkeille voidaan toki laskea luotettavuuskeskiarvo eri mallien pohjalta. Mutta keskiarvo on vain laskennallinen koko otantaa kuvaava suure, joka ei pysty kuvaamaan yhtään otannan yksilöä.
Myönnän olevani amatööri Volvojen kanssa. Luottamukseni niihin perustuu vajaaseen 340.000 kilometriin ja vain vuosilta 1990-1992 uuteen 460seen, vuoden 1996 850seen joka on ollut vuodesta 1998 omalla tontilla, sekä vuoden 2006 V70seen joka on tosin vasta vuoden majaillut meillä. Mikään noista ei ole/ollut classic, eikä varustettu tehtaan tyyppivikapaketilla.740 GLE kirjoitti:Neljännesvuosisadan Volvokokemuksella tiedän, ettei sigusi perustu vuoden 2001 S60/V70 malliin, 1977 343:n eikä Volvo 66:n miltään vuodelta.
Sen sijaan luottamus Volvoon voisi hyvinkin perustua vaikkapa F16, Volvo kaivosdumpperiin tai Amazoniin?
Ollappa vielä Damgaard Axapta tai Mikkisoftaahan sekin nykyään....jusamb kirjoitti:Kun reilu 20 vuotta sitten olin mukana puuhastelemassa autoteollisuuden tuotannonohjausjärjestelmien kanssa, niin ainakaan meidän järjestelmässä ei ollut mukana tyyppivikaparametria. Mersulla näköjään sellainen löytyy. SAPpi on ihmeellinen.
Omaa kokemusta ei ole, mutta lukutaitoisena minulla ei ole syytä epäillä tätä. Tässä oli omakin syyni ostaa V70 I eikä Väyrysfarmari 3 vuotta sitten.jusamb kirjoitti:Väykyn osalta luottetavuuskeskiasrvo on nopeasti laskettu. Se lienee mersun historian tappiollisin malli takaisinkutsujen/takuukorjausten osalta.740 GLE kirjoitti:Automerkeille voidaan toki laskea luotettavuuskeskiarvo eri mallien pohjalta. Mutta keskiarvo on vain laskennallinen koko otantaa kuvaava suure, joka ei pysty kuvaamaan yhtään otannan yksilöä.
Yksilö ylläolevan tekstini osalta onkin luonnollisesti mallisarja, eikä yksi ko. mallisarjan runkonumero. Ei luotettavuuskeskiarvoja katsastus-, takaisinkutsu- ja tiepalvelutilastojenkaan perusteella lasketa yhdelle autolle, vaan mallisarjalle.jusamb kirjoitti:Ja nimenomaan tyyppivikojen osalta, eli vaikea on puhua yksilövioista. Tietysti minun väykky on oikea helmi, johon kaikki tyyppiviat ovat kumuloituneet.
Otit hyvät esimerkit autoista, joiden mallisarjan yli laskettu keskiarvo ei kerro yhtään mitään. Sekä 850 että V70 II ensimmäisissä vuosikerroissa oli aika paljonkin sanomista, mutta loppupää kuten omasi toiseksi viimeiseltä valmistusvuodelta olivat oikein luotettavia.jusamb kirjoitti:Myönnän olevani amatööri Volvojen kanssa. Luottamukseni niihin perustuu vajaaseen 340.000 kilometriin ja vain vuosilta 1990-1992 uuteen 460seen, vuoden 1996 850seen joka on ollut vuodesta 1998 omalla tontilla, sekä vuoden 2006 V70seen joka on tosin vasta vuoden majaillut meillä. Mikään noista ei ole/ollut classic, eikä varustettu tehtaan tyyppivikapaketilla.
Sarkasmi on näköjään taitolaji myös lukijallejusamb kirjoitti:Kun reilu 20 vuotta sitten olin mukana puuhastelemassa autoteollisuuden tuotannonohjausjärjestelmien kanssa, niin ainakaan meidän järjestelmässä ei ollut mukana tyyppivikaparametria.
No se. Mulla se letku oli ehjä, liekö joku joskus sen vaihtanut. Mutta koska Volvossa ei ole tyyppivikoja, sen on oltava ominaisuus.dealer kirjoitti:Joo, se on juuri se pikku letku poikki, hiekat koneessa ja kone väljä.Niin, paitsi jos sellaiseksi ei lasketa auton aivan holtitonta öljynkulutusta, mutta sehän on 10-venttiilisen ominaisuus, ei vika.
Olkoon sitten vaikka ominaisuus
Ei ole kukaan toinen pöljä suostunut ostamaan. Kyllä se on ollut muutamaan kertaan myynnissä. Ilmaiseksi olisi ehken mennyt, mutta niin suurta hävitysvimmaa ei ole vielä ollut.sonikki kirjoitti:Vähä vois viehättää tietää että jos jusamb:lle on osunu tuollainen laatuyksilö kohdalle nii mikä pakollinen tarve sillä on ollu ajaa näinkin monta vuotta?
Suosittelen vaikkapa Toyota Aristoa tai Celsioriasonikki kirjoitti: että saadaan miehelle se tojota