eldo & Volvo ?
Volvo on tosiaan omimmillaan vertailussa tavallisten perheautojen kesken.masa66 kirjoitti:Hyppy tuollaisen kansanvaunun rattiin voi olla henkisesti aikas raskasta...
Mielikuvissasi kuitenkin pidät Vollea premium-luokan autona...
Ei puolesta eikä vastaan se vaan on volle, kulkuneuvo
jolla pääset paikasta A paikaan B, ketään häiritsemättä, ketään suututtamatta, Ruotsalaisen kansankodin taattuun tyyliin.
Sitä suuremmalla syyllä ihmetyttää jo toista vuosikymmentä jatkuva farmarimallien kutistaminen ?
Puheena oleva V70 I on viimeinen "iso" FarkkuVolvo, jota ei ole johonkin suuntaan kutistettu vastaavaan sedaniin verrattuna.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mihinkäs suuntaan tuota mk2 varkkua on kutistettu? Oikeasta kohtaa tuota on ainakin kasvatettu kun ei tarvi täyskasvusten takapenkillä istua päät kenossa niin ku sedanissa740 GLE kirjoitti:Puheena oleva V70 I on viimeinen "iso" FarkkuVolvo, jota ei ole johonkin suuntaan kutistettu vastaavaan sedaniin verrattuna.

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jos ei mies omalla kardaanilla pärjää, niin sitten...Jarkko N kirjoitti:Kaksi kardaania puuttuu...740 GLE kirjoitti: Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.


Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Sen verran on "large mutta löysä" että auto tarvii oman kartaanin liikkuakseenjusamb kirjoitti:Jos ei mies omalla kardaanilla pärjää, niin sitten...Jarkko N kirjoitti:Kaksi kardaania puuttuu...740 GLE kirjoitti: Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.![]()


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a7GkYOLQSCA[/youtube]
siinä teille kartaaniaksilan merkitystä...
siinä teille kartaaniaksilan merkitystä...
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
OK, hyvä täsmennys ja pitää määritellä "vastaava". Eli V70 II on S60 isommalla tavaratilalla ja siihen verrattuna toki VeeSjuttio tarjoaa akseliväliä lisää.sonikki kirjoitti:Mihinkäs suuntaan tuota mk2 varkkua on kutistettu? Oikeasta kohtaa tuota on ainakin kasvatettu kun ei tarvi täyskasvusten takapenkillä istua päät kenossa niin ku sedanissa740 GLE kirjoitti:Puheena oleva V70 I on viimeinen "iso" FarkkuVolvo, jota ei ole johonkin suuntaan kutistettu vastaavaan sedaniin verrattuna.Tosin onhan tuo mk2 muuten konttoriltaan ja kuljetuskapasiteetiltaa astetta tai paria pienempi ku mitä auton ulkoinen olemus antaa ymmärtää.
Mutta itse vertasin S80 malliin ja V70 II kanssa saman ikäluokan S80 on pari senttiä leveämpi ja 3.5 senttiä pidemmällä akselivälillä kuin V70 ja se ero näkyy suoraan sisätilojen mitoissa.
Nyt myynnissä oleva V70 III on sentään samanlevyistä korihylsyä vastaavan S80 kanssa, mutta jonkun neropatin piti siitäkin leikata pari senttiä pois akselivälistä ja toinen pari senttiä tavaratilasta.
Keulasta B-pilariin saakka autot ovat samat, mutta takaluukusta etupenkin selkänojaan vastaavilla asetuksilla mitattuna on tehtaan esitteissä yli 8 sentin ero.
Kyse ei ole noiden pienennysten jälkeenkään pienestä autosta, mutta tuolla farmarikorin pätkimiseen käytetyllä tuotekehityspanoksella olisi voinut saada jotain hyödyllistäkin. Vaikka yhden kardaanin vakioksi ja toisen lisävarusteeksi.
Itse pidin Volvosta aiemmin, mutta Peter Horburyn kaudella tietoinen "From boxy to sexy" muutoshakuisuus mielestäni hukkasi muutamia minulle tärkeitä Volvon suunnittelun peruspilareita, eli tilavat Kartanoautot, käytännöllisyyden ja edullisen ylläpidettävyyden jonka turvin ei välttämättä maailman kestävimmän, mutta yksinkertaisen ja helppohoitoisen rakenteen teknistä elinikää saattoi venyttää huulluuksiin saakka.
Tuo Eldon kiinnostuksen kohteena oleva malli on tässä mielessä minusta vielä aika paljon vanhaa Volvoa. Vielä yli kymmenvuotiaanakin hyvän yksilön ylläpitokulut pysyvät kurissa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Siihen loppuu ikuinen kiistely etu- ja takavedon paremmuudesta, kunjusamb kirjoitti:Jos ei mies omalla kardaanilla pärjää, niin sitten...Jarkko N kirjoitti:Kaksi kardaania puuttuu...740 GLE kirjoitti: Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.![]()
autossa on ne molemmat. Ja nelivedossa on enemmän pitoa kuin etu- ja
takavedossa yhteensä.
Jos autossa ei ole yhtään kardaania, niin se on oikea kardaanimunaus.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.