eldo & Volvo ?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vääntöä se eldo aiemmin kaipaili
täs olis 380nm/2000rpm
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4404209
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

masa66 kirjoitti:Hyppy tuollaisen kansanvaunun rattiin voi olla henkisesti aikas raskasta...

Mielikuvissasi kuitenkin pidät Vollea premium-luokan autona...

Ei puolesta eikä vastaan se vaan on volle, kulkuneuvo
jolla pääset paikasta A paikaan B, ketään häiritsemättä, ketään suututtamatta, Ruotsalaisen kansankodin taattuun tyyliin.
Volvo on tosiaan omimmillaan vertailussa tavallisten perheautojen kesken.

Sitä suuremmalla syyllä ihmetyttää jo toista vuosikymmentä jatkuva farmarimallien kutistaminen ?

Puheena oleva V70 I on viimeinen "iso" FarkkuVolvo, jota ei ole johonkin suuntaan kutistettu vastaavaan sedaniin verrattuna.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

740 GLE kirjoitti:Puheena oleva V70 I on viimeinen "iso" FarkkuVolvo, jota ei ole johonkin suuntaan kutistettu vastaavaan sedaniin verrattuna.
Mihinkäs suuntaan tuota mk2 varkkua on kutistettu? Oikeasta kohtaa tuota on ainakin kasvatettu kun ei tarvi täyskasvusten takapenkillä istua päät kenossa niin ku sedanissa :D Tosin onhan tuo mk2 muuten konttoriltaan ja kuljetuskapasiteetiltaa astetta tai paria pienempi ku mitä auton ulkoinen olemus antaa ymmärtää.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

740 GLE kirjoitti: Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.
Kaksi kardaania puuttuu...
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Jarkko N kirjoitti:
740 GLE kirjoitti: Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.
Kaksi kardaania puuttuu...
Jos ei mies omalla kardaanilla pärjää, niin sitten... :roll: :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jusamb kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:
740 GLE kirjoitti: Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.
Kaksi kardaania puuttuu...
Jos ei mies omalla kardaanilla pärjää, niin sitten... :roll: :wink:
Sen verran on "large mutta löysä" että auto tarvii oman kartaanin liikkuakseen :oops: :roll:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a7GkYOLQSCA[/youtube]

siinä teille kartaaniaksilan merkitystä...
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

sonikki kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Puheena oleva V70 I on viimeinen "iso" FarkkuVolvo, jota ei ole johonkin suuntaan kutistettu vastaavaan sedaniin verrattuna.
Mihinkäs suuntaan tuota mk2 varkkua on kutistettu? Oikeasta kohtaa tuota on ainakin kasvatettu kun ei tarvi täyskasvusten takapenkillä istua päät kenossa niin ku sedanissa :D Tosin onhan tuo mk2 muuten konttoriltaan ja kuljetuskapasiteetiltaa astetta tai paria pienempi ku mitä auton ulkoinen olemus antaa ymmärtää.
OK, hyvä täsmennys ja pitää määritellä "vastaava". Eli V70 II on S60 isommalla tavaratilalla ja siihen verrattuna toki VeeSjuttio tarjoaa akseliväliä lisää.

Mutta itse vertasin S80 malliin ja V70 II kanssa saman ikäluokan S80 on pari senttiä leveämpi ja 3.5 senttiä pidemmällä akselivälillä kuin V70 ja se ero näkyy suoraan sisätilojen mitoissa.

Nyt myynnissä oleva V70 III on sentään samanlevyistä korihylsyä vastaavan S80 kanssa, mutta jonkun neropatin piti siitäkin leikata pari senttiä pois akselivälistä ja toinen pari senttiä tavaratilasta.

Keulasta B-pilariin saakka autot ovat samat, mutta takaluukusta etupenkin selkänojaan vastaavilla asetuksilla mitattuna on tehtaan esitteissä yli 8 sentin ero.

Kyse ei ole noiden pienennysten jälkeenkään pienestä autosta, mutta tuolla farmarikorin pätkimiseen käytetyllä tuotekehityspanoksella olisi voinut saada jotain hyödyllistäkin. Vaikka yhden kardaanin vakioksi ja toisen lisävarusteeksi.

Itse pidin Volvosta aiemmin, mutta Peter Horburyn kaudella tietoinen "From boxy to sexy" muutoshakuisuus mielestäni hukkasi muutamia minulle tärkeitä Volvon suunnittelun peruspilareita, eli tilavat Kartanoautot, käytännöllisyyden ja edullisen ylläpidettävyyden jonka turvin ei välttämättä maailman kestävimmän, mutta yksinkertaisen ja helppohoitoisen rakenteen teknistä elinikää saattoi venyttää huulluuksiin saakka.

Tuo Eldon kiinnostuksen kohteena oleva malli on tässä mielessä minusta vielä aika paljon vanhaa Volvoa. Vielä yli kymmenvuotiaanakin hyvän yksilön ylläpitokulut pysyvät kurissa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

jusamb kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:
740 GLE kirjoitti: Suurin vika tuollaisessa on, että kardaani puuttuu. Jos ilman sitä pärjää, niin ei ole ollenkaan paha vaihtoehto.
Kaksi kardaania puuttuu...
Jos ei mies omalla kardaanilla pärjää, niin sitten... :roll: :wink:
Siihen loppuu ikuinen kiistely etu- ja takavedon paremmuudesta, kun
autossa on ne molemmat. Ja nelivedossa on enemmän pitoa kuin etu- ja
takavedossa yhteensä.

Jos autossa ei ole yhtään kardaania, niin se on oikea kardaanimunaus.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”