Kakkosautoksi Carina
Kakkosautoksi Carina
No niin, tilanteet muuttuvat aika vauhdikkaasi aina välillä. Vaimon ja lapsen piti lähteä junalla keittiöremonttia pakoon mutta vaimo totesikin aamulla että autolla on mukavampi kuitenkin liikkua lapsen ja matkatavaroiden kanssa.
Autoa kuitenkin tarvitsen töissä käymiseen (tai pikemminkin työajoihin, töihin ei ole matkaa kuin 700m), joten Volvon perävalojen hävittyä näkyvistä tietokone auki ja nettiautoon (tämähän onkin ollut meikäläiselle aina niin vastenmielistä... ). Sieltä oman paikkakunnan autot esille (löytyi kaikkiaan 41kpl) ja hintahaitarin alapäästä katsomaan mitä sieltä löytyy:
- pösö 205 1,1. Jos olisi isommalla koneella niin olisin saattanut kiinnostuakin
- corolla 1,6 -90. vähän ehkä kallis (1200) noin iäkkääksi
- mersu 300 124 korimallia 1300e tai 3kpl 1800e. hmm...
- mazda 626 -92 2,5v6, vähän alkoi kiinnostamaan...
- carina e -97 farkku 1,8 koneella, vajaa 400tkm ajettu, tammikuussa katsastettu. Ja entisellä naapurilla myynnissä.
Eli koiran kanssa aamulenkille ja carinaa katsomaan. Ruosteita siellä täällä, maalipinnassa käytön jälkiä, talvirenkaat asialliset, ei kesärenkaita. Sisäpuoli suurin piirtein ehjä mutta puhdistuksen tarpeessa. Auto käyntiin ja koeajolle. Kytkin, jarrut, vaihteet, muut hallintalaitteet toimivat hyvin. Moottori käy tasaisesti ja vetää hyvin, ei huohottele, öljyt aika vanhan näköiset. Loppulenkillä ilmaantui pieni nykiminen kevyesti vedätettäessa 2-3000 kierroksen välillä. Koeajon perusteella tulin tulokseen että täyttänee kakkosauton tarpeet ainakin joksikin aikaa.
Eli pienen tinkimisen jälkeen hinta kohdalleen, maksu ja paperit kuntoon ja autolla kotiin. Ainakin kotiin asti vielä toi, ei tarvinnut koiran kanssa jalkautua.
Katsotaan nyt miten pitkään japanilainen (tosin englannissa tehty) laatu kestää...
Autoa kuitenkin tarvitsen töissä käymiseen (tai pikemminkin työajoihin, töihin ei ole matkaa kuin 700m), joten Volvon perävalojen hävittyä näkyvistä tietokone auki ja nettiautoon (tämähän onkin ollut meikäläiselle aina niin vastenmielistä... ). Sieltä oman paikkakunnan autot esille (löytyi kaikkiaan 41kpl) ja hintahaitarin alapäästä katsomaan mitä sieltä löytyy:
- pösö 205 1,1. Jos olisi isommalla koneella niin olisin saattanut kiinnostuakin
- corolla 1,6 -90. vähän ehkä kallis (1200) noin iäkkääksi
- mersu 300 124 korimallia 1300e tai 3kpl 1800e. hmm...
- mazda 626 -92 2,5v6, vähän alkoi kiinnostamaan...
- carina e -97 farkku 1,8 koneella, vajaa 400tkm ajettu, tammikuussa katsastettu. Ja entisellä naapurilla myynnissä.
Eli koiran kanssa aamulenkille ja carinaa katsomaan. Ruosteita siellä täällä, maalipinnassa käytön jälkiä, talvirenkaat asialliset, ei kesärenkaita. Sisäpuoli suurin piirtein ehjä mutta puhdistuksen tarpeessa. Auto käyntiin ja koeajolle. Kytkin, jarrut, vaihteet, muut hallintalaitteet toimivat hyvin. Moottori käy tasaisesti ja vetää hyvin, ei huohottele, öljyt aika vanhan näköiset. Loppulenkillä ilmaantui pieni nykiminen kevyesti vedätettäessa 2-3000 kierroksen välillä. Koeajon perusteella tulin tulokseen että täyttänee kakkosauton tarpeet ainakin joksikin aikaa.
Eli pienen tinkimisen jälkeen hinta kohdalleen, maksu ja paperit kuntoon ja autolla kotiin. Ainakin kotiin asti vielä toi, ei tarvinnut koiran kanssa jalkautua.
Katsotaan nyt miten pitkään japanilainen (tosin englannissa tehty) laatu kestää...
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 28.10.2010 23:18
- Paikkakunta: tampere
Re: Kakkosautoksi Carina
Itselläni oli -1997 2.0TD XL farkku. Ostin 220tkm ajettuna ja ajelin mittarilukemaksi muistaakseni noin 360tkm ennen myyntiä. Ajallisesti pisimpään omistuksessani ollut auto. Huoleton peli. Semmonen harmaa varpunen.JKor75 kirjoitti:- carina e -97 farkku 1,8 koneella, vajaa 400tkm ajettu, tammikuussa katsastettu.
Hyvä auto.
Lauantai-iltana tuli vähän tutkailtua lisää ko. kulkinetta. Tuon lievän nykimisen selvittämiseksi katselin vähän konepellin alle.
- ilmansuodatin ok
- virranjakajan kansi auki -> kannen sisältä valui hieman öljyä... kansi muutenkin likainen ja hapettunut eli pientä putsausta ja kansi takaisin paikoilleen
- tulpat: karstaisia, silmämääräisesti arvioituna kärkiväli suuri n. 1,5mm. Vai lieneekö normaali, ei ole pitkään aikaan tarvinnut bensavehkeiden kanssa pelata. No, putsaus ja takaisin paikoilleen.
Sunnuntaina tankki täyteen (95:sta)ja pari kuormaa purkujätteitä appiukon luokse. Nykimistä ei lauantain jälkeen ole enää esiintynyt mutta seuraillaan tilannetta. Muita huomioita kulkineesta:
- ohjaus, kytkin ja kaasu ovat tunnottomia, muuten auto on helppo ja vaivaton ajaa
- melutaso autossa on järkyttävä, lisäksi vielä kaikki kilinät, kolinat ja natinat
- suorituskyky, no, jaa...
Mutta kahden päivän ja 120km kuljettaa vieläkin paikasta toiseen...
- ilmansuodatin ok
- virranjakajan kansi auki -> kannen sisältä valui hieman öljyä... kansi muutenkin likainen ja hapettunut eli pientä putsausta ja kansi takaisin paikoilleen
- tulpat: karstaisia, silmämääräisesti arvioituna kärkiväli suuri n. 1,5mm. Vai lieneekö normaali, ei ole pitkään aikaan tarvinnut bensavehkeiden kanssa pelata. No, putsaus ja takaisin paikoilleen.
Sunnuntaina tankki täyteen (95:sta)ja pari kuormaa purkujätteitä appiukon luokse. Nykimistä ei lauantain jälkeen ole enää esiintynyt mutta seuraillaan tilannetta. Muita huomioita kulkineesta:
- ohjaus, kytkin ja kaasu ovat tunnottomia, muuten auto on helppo ja vaivaton ajaa
- melutaso autossa on järkyttävä, lisäksi vielä kaikki kilinät, kolinat ja natinat
- suorituskyky, no, jaa...
Mutta kahden päivän ja 120km kuljettaa vieläkin paikasta toiseen...
Tulpat vaihtoon, vaikuttais että tuolla kärkivälillä niillä on ajettu vähintään 100 tkm.JKor75 kirjoitti:- tulpat: karstaisia, silmämääräisesti arvioituna kärkiväli suuri n. 1,5mm. Vai lieneekö normaali, ei ole pitkään aikaan tarvinnut bensavehkeiden kanssa pelata. No, putsaus ja takaisin paikoilleen.
kakkosautolla on trippiin kertynyt nyt n. 400km. Muuten toiminut hyvin mutta alussa mainittu nykiminen ilmaantui taas. Tosin ilmenee vain pidemmillä matkoilla eli kun moottori lämpenee kunnolla.
=> kokeillaan ensi viikonloppuna korjaantuuko tuolla, samalla voisi vaihtaa öljyt ja suodattimen.Tulpat vaihtoon
Ihan pakko kun tuo otsikko nappaa aina silimään
Kakkosautoksi Karina
Kolmosautoksi Kolffi
Nelosautoksi Niva
Vitosautoksi Vito
Kutosautoksi Kupla
Seiska-autoksi Sevy
Kasiautoksi Kaania
Ysiautoksi Yykaakoo
Kymppiautoksi kyr... *köh* siis Sampon auto
Lipesiköhän tämä nyt OT:n puolelle
Kakkosautoksi Karina
Kolmosautoksi Kolffi
Nelosautoksi Niva
Vitosautoksi Vito
Kutosautoksi Kupla
Seiska-autoksi Sevy
Kasiautoksi Kaania
Ysiautoksi Yykaakoo
Kymppiautoksi kyr... *köh* siis Sampon auto
Lipesiköhän tämä nyt OT:n puolelle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Mutta tulpanjohdot vaihtamallapa yleensä poistuu. Jos on sellaisen tartunnan jostakin lähelle parkkeeratusta Fordista sattunu saamaan.Keke1478 kirjoitti:Ei häviä nykiminen tulppien vaihdolla-on ennemmin ominaisuus ko automerkissä. Muutenkin yliarvostettu merkki. "Suomi on tojotakansaa"
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Tankkaa ennemmin tuota 98, Joutuu muuten vetämään tankilta uudet polttoaineputket. Ja kuluttaahan se hippasen vähemmän, pääsin alle kuuden afella parhaillaan.
Itsellähän oli se reilu 350tkm ajettu japsi carina e, hyvä kampehan se oli, Mitä nyt kytkin rupesi luistamaan ja ei innostanu ruveta korjaamaan joten vahinko kiertämään. Reilun 20tkm kerkesin ajella ja vois sanoa ettei oo parempaa autoa ollu, mutta en kyllä toistakaan enää ottais.
4A-FE nykii oikein sievästi tasakaasulla ajettaessa, kuulemma ihan normivaiva, ecu ei osaa ohjata suuttimia oikein siinä vaiheessa. Näin velipoika mulle sitä suomensi aikoinaan, itse se nykyään ajelee 1.8 britti carinalla, ja ei kuulemma ole muuta kuin vikaa. Lämpimällä koneella yks pytty lähtee pelistä poies, suutin, tulpat, polttoainepumppu, ecu, alipaine putket, tulpan johdot, puola yms, sytkä ja polttoainepuolen hommat vaihdettu uusiin ja ei oo vika hävinny, eivät tojota korjaamollakaan ole vikaa löytäneet.
Itsellähän oli se reilu 350tkm ajettu japsi carina e, hyvä kampehan se oli, Mitä nyt kytkin rupesi luistamaan ja ei innostanu ruveta korjaamaan joten vahinko kiertämään. Reilun 20tkm kerkesin ajella ja vois sanoa ettei oo parempaa autoa ollu, mutta en kyllä toistakaan enää ottais.
4A-FE nykii oikein sievästi tasakaasulla ajettaessa, kuulemma ihan normivaiva, ecu ei osaa ohjata suuttimia oikein siinä vaiheessa. Näin velipoika mulle sitä suomensi aikoinaan, itse se nykyään ajelee 1.8 britti carinalla, ja ei kuulemma ole muuta kuin vikaa. Lämpimällä koneella yks pytty lähtee pelistä poies, suutin, tulpat, polttoainepumppu, ecu, alipaine putket, tulpan johdot, puola yms, sytkä ja polttoainepuolen hommat vaihdettu uusiin ja ei oo vika hävinny, eivät tojota korjaamollakaan ole vikaa löytäneet.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Jaahas, kohta kuukausi päästelty caarinalla. Eilen tuli käytyä ajamassa pitempi lenkki, n. 100km Kuopioon ja saman verran takaisin. Nykiminen jatkuu edelleen, alkaa tosin vasta kun moottori on kunnolla lämmennyt => ei ole haitannut työmatka/työajokulkineena kun matkat on lyhyitä. Nykiminen ilmenee vain kevyesti kaasua painettaessa, ei siis tasaisessa ajossa tai reilummin kaasua painettaessa, eli voisi jotenkin liittyä laihaseosjuttuihin...
Kuopiossa piti tankata, tripissä 540km ja tankkiin meni 50,5l Matkasta n. 2/3 osaa maantieajoa, loput kaupunkiajoa jossa matkat muutaman kilometrin luokkaa. Aamuisin kylmänä käyntiin, n. 10min tyhjäkäyntiä niin että lasit sulavat ja parin minuutin matka työpaikalle. Jos ei työssä tarvitsisi autoa niin tietysti kävelisin tuon matkan...
Niin, tankkasin tällä kertaa 98:a, mutta ei vaikuttanut nykimiseen eikä muuhunkaan käytökseen ainakaan niin paljoa että olisi huomannut.
Kuopiossa piti tankata, tripissä 540km ja tankkiin meni 50,5l Matkasta n. 2/3 osaa maantieajoa, loput kaupunkiajoa jossa matkat muutaman kilometrin luokkaa. Aamuisin kylmänä käyntiin, n. 10min tyhjäkäyntiä niin että lasit sulavat ja parin minuutin matka työpaikalle. Jos ei työssä tarvitsisi autoa niin tietysti kävelisin tuon matkan...
Niin, tankkasin tällä kertaa 98:a, mutta ei vaikuttanut nykimiseen eikä muuhunkaan käytökseen ainakaan niin paljoa että olisi huomannut.
Viittä eri Carinaa kakkosta (kaasari ja ruisku) ja EEtä ajaneena voin tuumata että tuo nypyttäminen/nykimenen on ihan vaan ominaisuus. Nissanin ruiskut ne vasta pintakaasulla nypyttääkin, kun ecu katkoo ruiskutusta vähän väliä..
Toijota pajalla vaihtoivat virrajakajanakselilaakerin, kun kuulemma oli väljä ja siinä vika. Noh ei muutosta. useita satoja tuhansia noilla vedetty. Muuten pelaa kuin buikki, mutta pellit happanee varsinkin kakkosissa. Tekniikka kestää.
Se niistä bensoista... Se aine kun soveltuu lähinnä pienkoneisiin
Toijota pajalla vaihtoivat virrajakajanakselilaakerin, kun kuulemma oli väljä ja siinä vika. Noh ei muutosta. useita satoja tuhansia noilla vedetty. Muuten pelaa kuin buikki, mutta pellit happanee varsinkin kakkosissa. Tekniikka kestää.
Se niistä bensoista... Se aine kun soveltuu lähinnä pienkoneisiin
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
kaarina on palvellut edelleen varmaan (tosin nykivään) tyyliin. Viikonloppuna sain vaihdettua tulpat, öljyt ja suodattimen, näillä toimenpiteillä ei ollut vaikutusta nykimiseen. No, katsotaan jos viitsii jossain vaiheessa perehtyä tuohon paremmin, toistaiseksi hoitaa hommansa noinkin.
Kulutus on edellisestä kerrasta tippunut, nyt on jo yli 600km tripissä eikä vielä ole ollut tarvetta tankata.
Kesärenkaat voisi lähiaikoina vaihtaa alle. Ai niin, ne täytyisikin jostain hommata... Jos nyt jollain sattuisi olemaan ko. kulkimeen sopiva kesärengas/vannepaketti EDULLISESTI niin saa tarjota.
Puuhaa riittää kyllä muutenkin, täytyisi tuo volvo katsoa katsastuskuntoon ja hakea kesäauto varastointipaikasta ajoon
Kulutus on edellisestä kerrasta tippunut, nyt on jo yli 600km tripissä eikä vielä ole ollut tarvetta tankata.
Kesärenkaat voisi lähiaikoina vaihtaa alle. Ai niin, ne täytyisikin jostain hommata... Jos nyt jollain sattuisi olemaan ko. kulkimeen sopiva kesärengas/vannepaketti EDULLISESTI niin saa tarjota.
Puuhaa riittää kyllä muutenkin, täytyisi tuo volvo katsoa katsastuskuntoon ja hakea kesäauto varastointipaikasta ajoon
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Kannattaa fintoyssin foorumilla kysellä ni apua löytyy nykimisen poistoon.JKor75 kirjoitti:kaarina on palvellut edelleen varmaan (tosin nykivään) tyyliin. Viikonloppuna sain vaihdettua tulpat, öljyt ja suodattimen, näillä toimenpiteillä ei ollut vaikutusta nykimiseen. No, katsotaan jos viitsii jossain vaiheessa perehtyä tuohon paremmin, toistaiseksi hoitaa hommansa noinkin.
Kulutus on edellisestä kerrasta tippunut, nyt on jo yli 600km tripissä eikä vielä ole ollut tarvetta tankata.
Kesärenkaat voisi lähiaikoina vaihtaa alle. Ai niin, ne täytyisikin jostain hommata... Jos nyt jollain sattuisi olemaan ko. kulkimeen sopiva kesärengas/vannepaketti EDULLISESTI niin saa tarjota.
Puuhaa riittää kyllä muutenkin, täytyisi tuo volvo katsoa katsastuskuntoon ja hakea kesäauto varastointipaikasta ajoon
Alipaineletkut/kellot kannattaa tarkistaa, lambda vois olla syynä nykimiseen. Kaverin japsi 2.0l e carina lopetti nypyttämisen ko jonku alipaineletkun tulppasivat.
Tämä ei oo toyotan 90 ruiskukoneissa ominaisuus et ne nykii, kyl siel on "kilometrien tuomaa" pientä häikkää josta johtuu.
E46 330D & E46 328i
Carinaan tuli vaihdettua kesärenkaat. Kaverilta löytyi octavian renkaat vanteineen koossa 175/80R14. Alkuperäinen kokohan olisi 185/65R14. Pulttijako on sama, keskireikä vanteissa vähän isompi. Nopeusmittarikin alkoi näyttämään lähes oikein
Nykimisvaivan takia irrotin kokeeksi kaasupolkimen asentotunnistimen johdon => nykiminen loppui. Oire tuli siis hoidettua sillä, varsinainen vika odottelee vielä vuoroaan.
Nykimisvaivan takia irrotin kokeeksi kaasupolkimen asentotunnistimen johdon => nykiminen loppui. Oire tuli siis hoidettua sillä, varsinainen vika odottelee vielä vuoroaan.
Oisko tps sääjön tarpees jos ehyt. Ecu luulee et menee moottorijarrulle välillä ku ajelee pintakaasulla, siitä nykiminen.JKor75 kirjoitti:Nykimisvaivan takia irrotin kokeeksi kaasupolkimen asentotunnistimen johdon => nykiminen loppui. Oire tuli siis hoidettua sillä, varsinainen vika odottelee vielä vuoroaan.
Nykikö tämä muuten ku pintakaasulla rullatessa?
E46 330D & E46 328i
Carina on toiminut toistaiseksi hyvin, edellisen viestin jälkeen ei ole muuta tullut kuin ajoa ja välillä tankkausta.
Onkohan tuo ihan totaalisesti rikki vai elpyisiköhän tuo puhdistamalla tai pystyykö tuota itse korjaamaan? No, täytyy katsoa intoutuuko tuota enää tutkimaan, kakkosauton tarve on vähentytyt joten täytynee jossain vaiheessa laitella myynti-/vaihtoilmoitustaEli se tps oli mahollisesti rikki ellei nyt ole varakartat eculla käytössä kun töpseli on kerta irti