
Jetta -82 1.6TD
Nojuu ittekki tykkään paljo enempi että on piilossa mutta aattelin vaan kun tuo keula on muutenki nii kierossa että leikkeliskö hieman, mutta saatampa vaan vaihtaa uuden hiekkapellin.
Tekniikkakin alkaa hahmottumaan, eli koneeksi tulee jetan oma 1,6 vapari kone joka on tällä hetkellä osissa ja pikku hiljaa kasaamaan uusilla laakereilla ja tiivistellä, maalipintaa unohtamatta.

Tekniikkakin alkaa hahmottumaan, eli koneeksi tulee jetan oma 1,6 vapari kone joka on tällä hetkellä osissa ja pikku hiljaa kasaamaan uusilla laakereilla ja tiivistellä, maalipintaa unohtamatta.
Kun mää menin piipsjärvelle ja näin sielä Piisman nii mää aattelin että nyt maalataan jetta!
Elikkäs syysloma alkoo ja suunnitelmakin oli suht valmiina että hommiin vaan, ensin kotosalla purin auton maalauskuntoon

Siitä sitten Piiiismalle ja luukkujen irroitus. Ennen maalausta aateltiin että imuri ois kiva ja siitä se ajatus sitten lähti

Sitte tuumasta toimeen ja ensin ruosteen poisto, laiskanahan puhallus on helpois ratkaisu
Kaikesta mädästä nyt ei inspannu kuvia ottaa mutta kyllähän tuossa pientä paikkailtavaa on

Tiivisteiden liimat lähtee mukavasti teräsharjalla ja sen jälkeen hinkkaahinkkaaa:


all day all night...
Sitte pakkelia ja epossia pintaan


Lisää juttua edistymisen mukaan.
Elikkäs syysloma alkoo ja suunnitelmakin oli suht valmiina että hommiin vaan, ensin kotosalla purin auton maalauskuntoon

Siitä sitten Piiiismalle ja luukkujen irroitus. Ennen maalausta aateltiin että imuri ois kiva ja siitä se ajatus sitten lähti

Sitte tuumasta toimeen ja ensin ruosteen poisto, laiskanahan puhallus on helpois ratkaisu
Kaikesta mädästä nyt ei inspannu kuvia ottaa mutta kyllähän tuossa pientä paikkailtavaa on


Tiivisteiden liimat lähtee mukavasti teräsharjalla ja sen jälkeen hinkkaahinkkaaa:



all day all night...
Sitte pakkelia ja epossia pintaan


Lisää juttua edistymisen mukaan.
Tyyöo nyt pysyy suht samana, kliinimpään päin yritetään.
Pintamaaliksi tulee vakiota tummempi metallihohto sininen, suht varmasti...
Mutta ja jatkuu
Viimeksi jäätiin kahden etuoven maalamiseen ja nyt monen päivän päästä sain maalattua loputki ovet

Ennnen sitä kuskin takaoveen piti vaihtaa koko alareuna ja etuoveen pieni paikka, semisti pakkelia ja hinkhink

Seuraavaksi alkoi lokarin hinkkaaminen ja kyllä se pikkuhiljaa alkaa oleen jälleen suora

Sillä välin itse metallimies alkoi värkkäileen takakaarta ja helmaa käytettiin auki ja perus paskaa sieltäkin löyty, ruostettakin tuntuu löytyvän sitä mukaan kuin korjaa...


Pikkuisen piti vannettakin sovitella, kyllä se jotenkin alkaa kevysti mankeloituun kaaree asettua, överi on siltikin.

Keulahan tässä autossa on heikoimmassa kunnossa, joten katteleen varaosaliikeistä vaihtokeulaa, eipä sitä tietenkään kukaan enään maahantuo ja varastoissakaan ei ole ollut vuosiin. Soittoja sinne tänne ja lopulta nappas ylivieskan purkaamolta jossa lepäili yllättävänkin hyvässä kunnossa oleva ykkönen josta löytyikin tähän melkein priima keula.
Ens viikkoon hop

Pintamaaliksi tulee vakiota tummempi metallihohto sininen, suht varmasti...
Mutta ja jatkuu
Viimeksi jäätiin kahden etuoven maalamiseen ja nyt monen päivän päästä sain maalattua loputki ovet

Ennnen sitä kuskin takaoveen piti vaihtaa koko alareuna ja etuoveen pieni paikka, semisti pakkelia ja hinkhink

Seuraavaksi alkoi lokarin hinkkaaminen ja kyllä se pikkuhiljaa alkaa oleen jälleen suora

Sillä välin itse metallimies alkoi värkkäileen takakaarta ja helmaa käytettiin auki ja perus paskaa sieltäkin löyty, ruostettakin tuntuu löytyvän sitä mukaan kuin korjaa...


Pikkuisen piti vannettakin sovitella, kyllä se jotenkin alkaa kevysti mankeloituun kaaree asettua, överi on siltikin.

Keulahan tässä autossa on heikoimmassa kunnossa, joten katteleen varaosaliikeistä vaihtokeulaa, eipä sitä tietenkään kukaan enään maahantuo ja varastoissakaan ei ole ollut vuosiin. Soittoja sinne tänne ja lopulta nappas ylivieskan purkaamolta jossa lepäili yllättävänkin hyvässä kunnossa oleva ykkönen josta löytyikin tähän melkein priima keula.
Ens viikkoon hop
Iskarit on jokku allstarin lyhemmät kaasuiskarit kaddyyn.
Mutta joo päivitellääs pitkästä aikaa.
Keula kun autossa oli enempi kuin paska niin sille kävi vähän heikommin

Sen jälkeen uus keula leikeltiin sopivaksi ja eikun sovittamaan


Kyllähän se siihen passaa ja samalla kaikki ylimääräiset reijät hitsailtiin lukkopellistä

Seuraavana päivänä itse metallimies alkoi tekemään toisen takakaaren ja eika jees siitäkin tuli. Vitusti pakkelia kaikkialle ja senkin edestä hiontaa ja epoksia päälle.

Kivoja reikiäkin löyty sisälokareista ym.

:cyclops:
Mutta tällä hetkellä pohja työt on aika kivalla mallilla ja tällä viikolla kait pitää vetää pintamaalitkin niskaan...



Voin kyllä todeta että näin perusteelliset pohjatyöt on melko perseestä tehä kahdessa viikossa.
Mutta joo päivitellääs pitkästä aikaa.
Keula kun autossa oli enempi kuin paska niin sille kävi vähän heikommin

Sen jälkeen uus keula leikeltiin sopivaksi ja eikun sovittamaan


Kyllähän se siihen passaa ja samalla kaikki ylimääräiset reijät hitsailtiin lukkopellistä

Seuraavana päivänä itse metallimies alkoi tekemään toisen takakaaren ja eika jees siitäkin tuli. Vitusti pakkelia kaikkialle ja senkin edestä hiontaa ja epoksia päälle.

Kivoja reikiäkin löyty sisälokareista ym.

:cyclops:
Mutta tällä hetkellä pohja työt on aika kivalla mallilla ja tällä viikolla kait pitää vetää pintamaalitkin niskaan...



Voin kyllä todeta että näin perusteelliset pohjatyöt on melko perseestä tehä kahdessa viikossa.

Ny o koppa maaleissa ja jotku saattaa järkyttyä väristä.
Elikkäs vitunmoisen hinkaaamisen jälkeen koppa oli suht suora joten eikun täydellinen putsaaus autolle ja tallille. Aukot teippailtiin sen takia että ei sisältä polise roskia ja lattialle pistettiin vettä.

Sitte itse kuikka hemmetin seksikkäässä asussa ja eikun maalia pintaan.



Kuvissa näyttää että maalia ois liian vähän mutta todellisuudessa tuli aika kiva ja ainakin neljä valumaakin sain aikaseksi... mutta eiköhän ne vielä vesihiota ja myllytetä.
Tietenki perus haistajovittu-sääski lensi maaliin näin marraskuussa. Kuvasta näkyy tarkemmin maalipintakin.

Elikkäs vitunmoisen hinkaaamisen jälkeen koppa oli suht suora joten eikun täydellinen putsaaus autolle ja tallille. Aukot teippailtiin sen takia että ei sisältä polise roskia ja lattialle pistettiin vettä.

Sitte itse kuikka hemmetin seksikkäässä asussa ja eikun maalia pintaan.



Kuvissa näyttää että maalia ois liian vähän mutta todellisuudessa tuli aika kiva ja ainakin neljä valumaakin sain aikaseksi... mutta eiköhän ne vielä vesihiota ja myllytetä.
Tietenki perus haistajovittu-sääski lensi maaliin näin marraskuussa. Kuvasta näkyy tarkemmin maalipintakin.

Eilen tuli vielä hiastua ovet ja maalattua nekin. Valumiahan kyllä tuli mutta pahin on kuskin ovessa(näkyy kuvassakin) saatan maalata sen joskus uudelleen jos ei saa vesihionnalla hyväksi.


Loppusanat maalauksesta
Pohjatyöt on suht perseestä ja heittojen tasoitteleminen kuin sääsken kaa vehtaaminen, mutta palkitsee kyllä kun huomaa että mukavan tasasta pintaa saa sitten aikaseksi. Valuminen on kyllä perseestä mutta pistän vähän maalin piikkiinkin kun en tähän jaksanut "oikeaa" automaalia vaan 2-k konemaalilla joka on ammattimaalarinki mielestä helposti valuvaa. Jos siitä vielä joskus hyvä tulis, jos ei niin maalaan auton uudestaan kokonaan eri väriin.
Joku tiiserin tapainen vielä lopuksi




Loppusanat maalauksesta
Pohjatyöt on suht perseestä ja heittojen tasoitteleminen kuin sääsken kaa vehtaaminen, mutta palkitsee kyllä kun huomaa että mukavan tasasta pintaa saa sitten aikaseksi. Valuminen on kyllä perseestä mutta pistän vähän maalin piikkiinkin kun en tähän jaksanut "oikeaa" automaalia vaan 2-k konemaalilla joka on ammattimaalarinki mielestä helposti valuvaa. Jos siitä vielä joskus hyvä tulis, jos ei niin maalaan auton uudestaan kokonaan eri väriin.
Joku tiiserin tapainen vielä lopuksi


Onkohan mun koneessa jotain vikaa ku ei kuvat näy..?Arttemi kirjoitti:Eilen tuli vielä hiastua ovet ja maalattua nekin. Valumiahan kyllä tuli mutta pahin on kuskin ovessa(näkyy kuvassakin) saatan maalata sen joskus uudelleen jos ei saa vesihionnalla hyväksi.
Loppusanat maalauksesta
Pohjatyöt on suht perseestä ja heittojen tasoitteleminen kuin sääsken kaa vehtaaminen, mutta palkitsee kyllä kun huomaa että mukavan tasasta pintaa saa sitten aikaseksi. Valuminen on kyllä perseestä mutta pistän vähän maalin piikkiinkin kun en tähän jaksanut "oikeaa" automaalia vaan 2-k konemaalilla joka on ammattimaalarinki mielestä helposti valuvaa. Jos siitä vielä joskus hyvä tulis, jos ei niin maalaan auton uudestaan kokonaan eri väriin.
Joku tiiserin tapainen vielä lopuksi


EDIT: Siellä oli linkin perässä näköjään vähän ylimääräistä tekstiä...


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
On muuten Hiukka Hieno Jetsoni
Isällä tollanen oli pari vuotta ja 100tkm tuli siinä ajassa, 4,5l/100km pääsi helposti, itellä kans oli tollanen vähä aikaa, 2 ovinen 1,3 -83... Nytki välii noita kuolailee, ehdottomat suosikkini ovat mk1 golf ja jetta, hitsit että uudet muovipaskarottelosähkömopoautot näyttää nii rumilta kaikki näihin nähden....

Jooo sellanen hommeli että uus väri tulee vielä pintaan, nimittäin näyttää auringossa sellaaselta että ei hyvältä näytä. Tällä kertaa ei todellakaan mitään hilepaskaa, mutta lisää keväämmällä.
Tekniikkaakin tullut tutkittua ja jetan alkuperäinen kone tuli syksymmällä purettua ja nyt viimeisetkin hilppeet irroitettua.

Samalla tuli putsattua ahdonalainen 1.6:sen pumppu joka tuli kakkakopan mukana, tähän isompi nestepää jne.

Valitettavaan vaan kun saman auton mukana tulleessa portatussa kannessa oli yks vittumainen halkeama perus venttiilinvälien lisäksi...

Liekkö tekee enään mitään, ehkä 1.9 kansi tilalle.
Tutkitaan ensi ja hutkitaan sitte
Tekniikkaakin tullut tutkittua ja jetan alkuperäinen kone tuli syksymmällä purettua ja nyt viimeisetkin hilppeet irroitettua.

Samalla tuli putsattua ahdonalainen 1.6:sen pumppu joka tuli kakkakopan mukana, tähän isompi nestepää jne.

Valitettavaan vaan kun saman auton mukana tulleessa portatussa kannessa oli yks vittumainen halkeama perus venttiilinvälien lisäksi...

Liekkö tekee enään mitään, ehkä 1.9 kansi tilalle.
Tutkitaan ensi ja hutkitaan sitte

Hyrrä vaihtui garrettin T25:seen, pieni se on kyllä vieläkin.

Pakosarjankin tuolle joutuu herra metallimies väännellä kun tulis vähän idiootisti vakion kanssa.

Ja lohkokin sai maalit niskaan.

Teipeistä ei kannata välittää, jonnet ollu vauhdissa.
Kaikkea muutankin pientä tullut tehtyä mutta siitä lisää myöhemmin.


Pakosarjankin tuolle joutuu herra metallimies väännellä kun tulis vähän idiootisti vakion kanssa.

Ja lohkokin sai maalit niskaan.

Teipeistä ei kannata välittää, jonnet ollu vauhdissa.

Kaikkea muutankin pientä tullut tehtyä mutta siitä lisää myöhemmin.