Veneeseen moottorit

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
exso
Viestit: 21
Liittynyt: 30.12.2007 11:00
Paikkakunta: Lohja

Veneeseen moottorit

Viesti Kirjoittaja exso »

Tarttis laittaa veneeseen "uudet" moottorit nykysten Nissan LD28 tilalle.
Toiveena olisi vähintään 120hv, mielummin 4 tai 5 pyttynen, tietysti ahdettu naku, max kierrokset mielummin yli kun alle 4000, ettei tarvitse vetolaitteita vaihdella, suht yleinen johon saa varaosiakin (LD 28 ei enään oikein löydy) , sähköt suht yksinkertaiset ja tietysti mahdollisemman kevyet ja halvat ja hiljaiset, niin niitä tarvitaan kaksi kpl ,apulaitteineen...
Optimi olis läpihengittävällä kannella, pakosarja hihnapyörän päästä katsoen oikealla puolella, öljyruiskuilla ja vesijäähdytetyllä turbolla.
Ehdotuksia !
Ai niin Volvon merimoottorit maksaa käytettynäkin liikaa!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mersu OM602 mutta pakosarja on "väärällä" puolella. Se olis muuten just kriteereihin sopiva, pikkusen varmaan saisi näpräämäl enemmänki tehoa, menemättä yli äyriäiden sen kans. Cooleri + säätö, se olis sulle just eikä melkee. Mistää en mitään tiedä mutta kuvittelisin tosta 150hv olevan ihan helppo juttu? sit olis se ... ööö mikä Jeemun autossaki on :) OM605? vakiotehoilla.

eikö toi nissan oo ilman välijäähdytintä? mun kaverin venees on muistaakseni ilman.

näyttäs olevan melkee identtiset tiedot ku vertailee, taitaa vaan mesen kone olla kevyempi:
Mersutiedon Mekka kirjoitti:Teknisiä tietoja: OM602.962

* Iskutilavuus 2497cm3
* Sylinterin halk. 87mm
* Iskunpituus 84mm
* Puristussuhde 22,0
* Sytytysjärjestys 1-2-4-5-3
* Sylint./ventt.per.syl. 5/2
* Ruiskupumppu Mekaaninen rivipumppu
* Teho 90KW(122hp)/4600rpm ->5.89 93KW(126hp)/4600rpm 6.89->
* Vääntömomentti 225Nm/2400rpm ->5.89 231Nm/2400rpm 6.89->
Onko sulla sitten vetolaitteet erillään kardaanin takana vai joutuuko tekee laipan?

Mulla on veneessä nimittäin sisälaitamoottori (Perkins 6.4xx suora kasi) mutta akseliveto, eli kone on takaperin, josta lähtee kardaani keulaan päin puoltoista metriä pitkänä 180 asteen kulmavaihdevetolaitteelle josta sitten menee normaali köliakseli.

Haaveissa olisi että tuo vanha kuusi litrainen 160hv tonnin painava valurautaköntti vaihtuisi esim mersun 3 litraiseen kutoseen samoilla, tai vähän isommilla tehoilla.

Kuva

EDIT sitte ku lauantaina voittaa lotos ni kyl tilaan joltaki foorumin dieseltontulta jonku timmin konepaketin venhoon ;) Ite venehän on täydellinen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
exso
Viestit: 21
Liittynyt: 30.12.2007 11:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja exso »

Hieno vene sulla, nouseeko se Perkinsillä liukuun?
Mulla on vanha Fjord taisi olla-75, malli on vähän harvinaisempi, ainakin suomessa, 30 WE, painoa on noin 4500, ei yhtään haittais jos se samalla vähän kevenis.
Jotain tuota teholuokkaa olis sopiva, mikähän noiden paino on?
Ei se pakosarjan puoli ihan ehdoton ole, oon vaan noille nykysille tehny liitoksen sinne kilpeen oikealle puolelle, siinä kun askartelua muutenkin yllättävän paljon...
Jep kyllä siihen täytyy laippa tehdä millä sen liittää volvon kaaveliin, olis aika ihme jos joku sopis suoraan, alkujaan siinä oli pensa veekutoset.
Kyllä mulla on jonkunlainen, itse tehty, kuuleri, meinasin alkuun pärjätä ilman ja laitoin muoviputken turbon ja imusarjan väliin, siihen "suli" reikä, vaihdoin rosteriputken ja poltin siihen käteni...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä se jotenkuten liukuu, n. 12 solmussa se on liukuva ja matkavauhti sellasta 13,5. Maksimi 15. Mutta kauan kestää ja mustaa puskee ja käyttöalue on liian pieni :) Tuplatehot olisi ehdoton. btw se on 1969 Emsalö Båtuplag AB tekemä.

täällä oli aikasemmin om606 rakennelma venetopic, mutta tää foorumi kuoli, ni se katosi. mitä tulee tuohon painoon, ni en kyl osaa yhtään arvata,
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla olis kolome pyttynen vikströmmi jouten dynastartilla :wink:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pikkusen vajaa parisataa kiloa painaa OM602 elikkä noin 195kg. Paljonko nissanin koneella on painoa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

itellä 602 kääpiös--ja kapee sellanen :D panin pienen kuulerin, rännin 3tuumasena ja syötöt vakio pumpusta kaakkoon...ni penkki lappu oli 150hv ja 259 nyyttönia vääntö... :) no nyt on vähä muuta mut sillä kompinaatiolla uskosin kestävän veneessäkin...vetoalue oli 2-5 tonnia...no oli muute fööni 3satkusta turposta...mut olis varmaan tohon vene käyttöönki toimiva :D
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2335
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

WW LT28 kone pakosarja taitaa olla oikealla puolella.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

cdi kirjoitti:WW LT28 kone pakosarja taitaa olla oikealla puolella.
niiin eli Volvo 760 turbo 2,4l 110hv/220nm :idea: sehä vois vaikka tuuril käydä suoraan vetolaitteeseen kii. Mut se o kyl rumaääninen kone :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

cdi kirjoitti:WV LT28 kone pakosarja taitaa olla oikealla puolella.
Minulla on LT28 2,4 D ja siinnä on imusarja ja pakosarja oikealla puolella ajosuunnassa. Eli just väärällä puolella jos hihnapyörästä päin katsotaan.
:wink:
VALMET 5oo -69
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

touhottaja kirjoitti:mulla olis kolome pyttynen vikströmmi jouten dynastartilla :wink:
:banni:
® Mesen V8 Klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

LiQQe kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mulla olis kolome pyttynen vikströmmi jouten dynastartilla :wink:
:banni:
kuhan vaan mainittin :lippu:
olishan niitä kakskin, mutta hyvä on uskotaan. ei muuta kun laiturin puntiksi :tuumaus:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

miksikäs tarjosit sitten yhtä kun mainitaan selvästi että kaksikko olisi haussa :lol:

btw topicissa kohteena oleva venemalli on muuten melkosen hieno malli. Ikuinen klassikko.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sergey kirjoitti:miksikäs tarjosit sitten yhtä kun mainitaan selvästi että kaksikko olisi haussa :lol:

btw topicissa kohteena oleva venemalli on muuten melkosen hieno malli. Ikuinen klassikko.
aattelin jättää sokerin pohojalle :oops:
anteeksi yksinkertaisuuteni :acavallo:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:
cdi kirjoitti:WV LT28 kone pakosarja taitaa olla oikealla puolella.
Minulla on LT28 2,4 D ja siinnä on imusarja ja pakosarja oikealla puolella ajosuunnassa. Eli just väärällä puolella jos hihnapyörästä päin katsotaan.
:wink:
Siellä se minullakin Volvossa oli.

940:n keulalla siitä koneesta on otettu jo 122 hv, eli sikäli täyttäisi kriteerit aika hyvin. Kiertääkin n. 5500rpm
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Meinaa vaan olla vähän heikkokantinen tuo D24-kone, tosin hienoääninen. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=89yWuIr5ORU
S204, AZT250
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

venemoottorit

Viesti Kirjoittaja jamppa »

terve

huutokaupat.com sivuilla oli toyotan dieselkoneita kasa

Terveisin Jamppa
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Fenton kirjoitti:940:n keulalla siitä koneesta on otettu jo 122 hv, eli sikäli täyttäisi kriteerit aika hyvin. Kiertääkin n. 5500rpm
Kuinkahan pitkään kestää painaa yli 4000 kiekkaa? Harva merimoottori kiertää yli 4000.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”