Veneeseen moottorit
Veneeseen moottorit
Tarttis laittaa veneeseen "uudet" moottorit nykysten Nissan LD28 tilalle.
Toiveena olisi vähintään 120hv, mielummin 4 tai 5 pyttynen, tietysti ahdettu naku, max kierrokset mielummin yli kun alle 4000, ettei tarvitse vetolaitteita vaihdella, suht yleinen johon saa varaosiakin (LD 28 ei enään oikein löydy) , sähköt suht yksinkertaiset ja tietysti mahdollisemman kevyet ja halvat ja hiljaiset, niin niitä tarvitaan kaksi kpl ,apulaitteineen...
Optimi olis läpihengittävällä kannella, pakosarja hihnapyörän päästä katsoen oikealla puolella, öljyruiskuilla ja vesijäähdytetyllä turbolla.
Ehdotuksia !
Ai niin Volvon merimoottorit maksaa käytettynäkin liikaa!
Toiveena olisi vähintään 120hv, mielummin 4 tai 5 pyttynen, tietysti ahdettu naku, max kierrokset mielummin yli kun alle 4000, ettei tarvitse vetolaitteita vaihdella, suht yleinen johon saa varaosiakin (LD 28 ei enään oikein löydy) , sähköt suht yksinkertaiset ja tietysti mahdollisemman kevyet ja halvat ja hiljaiset, niin niitä tarvitaan kaksi kpl ,apulaitteineen...
Optimi olis läpihengittävällä kannella, pakosarja hihnapyörän päästä katsoen oikealla puolella, öljyruiskuilla ja vesijäähdytetyllä turbolla.
Ehdotuksia !
Ai niin Volvon merimoottorit maksaa käytettynäkin liikaa!
Mersu OM602 mutta pakosarja on "väärällä" puolella. Se olis muuten just kriteereihin sopiva, pikkusen varmaan saisi näpräämäl enemmänki tehoa, menemättä yli äyriäiden sen kans. Cooleri + säätö, se olis sulle just eikä melkee. Mistää en mitään tiedä mutta kuvittelisin tosta 150hv olevan ihan helppo juttu? sit olis se ... ööö mikä Jeemun autossaki on OM605? vakiotehoilla.
eikö toi nissan oo ilman välijäähdytintä? mun kaverin venees on muistaakseni ilman.
näyttäs olevan melkee identtiset tiedot ku vertailee, taitaa vaan mesen kone olla kevyempi:
Mulla on veneessä nimittäin sisälaitamoottori (Perkins 6.4xx suora kasi) mutta akseliveto, eli kone on takaperin, josta lähtee kardaani keulaan päin puoltoista metriä pitkänä 180 asteen kulmavaihdevetolaitteelle josta sitten menee normaali köliakseli.
Haaveissa olisi että tuo vanha kuusi litrainen 160hv tonnin painava valurautaköntti vaihtuisi esim mersun 3 litraiseen kutoseen samoilla, tai vähän isommilla tehoilla.
EDIT sitte ku lauantaina voittaa lotos ni kyl tilaan joltaki foorumin dieseltontulta jonku timmin konepaketin venhoon Ite venehän on täydellinen.
eikö toi nissan oo ilman välijäähdytintä? mun kaverin venees on muistaakseni ilman.
näyttäs olevan melkee identtiset tiedot ku vertailee, taitaa vaan mesen kone olla kevyempi:
Onko sulla sitten vetolaitteet erillään kardaanin takana vai joutuuko tekee laipan?Mersutiedon Mekka kirjoitti:Teknisiä tietoja: OM602.962
* Iskutilavuus 2497cm3
* Sylinterin halk. 87mm
* Iskunpituus 84mm
* Puristussuhde 22,0
* Sytytysjärjestys 1-2-4-5-3
* Sylint./ventt.per.syl. 5/2
* Ruiskupumppu Mekaaninen rivipumppu
* Teho 90KW(122hp)/4600rpm ->5.89 93KW(126hp)/4600rpm 6.89->
* Vääntömomentti 225Nm/2400rpm ->5.89 231Nm/2400rpm 6.89->
Mulla on veneessä nimittäin sisälaitamoottori (Perkins 6.4xx suora kasi) mutta akseliveto, eli kone on takaperin, josta lähtee kardaani keulaan päin puoltoista metriä pitkänä 180 asteen kulmavaihdevetolaitteelle josta sitten menee normaali köliakseli.
Haaveissa olisi että tuo vanha kuusi litrainen 160hv tonnin painava valurautaköntti vaihtuisi esim mersun 3 litraiseen kutoseen samoilla, tai vähän isommilla tehoilla.
EDIT sitte ku lauantaina voittaa lotos ni kyl tilaan joltaki foorumin dieseltontulta jonku timmin konepaketin venhoon Ite venehän on täydellinen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hieno vene sulla, nouseeko se Perkinsillä liukuun?
Mulla on vanha Fjord taisi olla-75, malli on vähän harvinaisempi, ainakin suomessa, 30 WE, painoa on noin 4500, ei yhtään haittais jos se samalla vähän kevenis.
Jotain tuota teholuokkaa olis sopiva, mikähän noiden paino on?
Ei se pakosarjan puoli ihan ehdoton ole, oon vaan noille nykysille tehny liitoksen sinne kilpeen oikealle puolelle, siinä kun askartelua muutenkin yllättävän paljon...
Jep kyllä siihen täytyy laippa tehdä millä sen liittää volvon kaaveliin, olis aika ihme jos joku sopis suoraan, alkujaan siinä oli pensa veekutoset.
Kyllä mulla on jonkunlainen, itse tehty, kuuleri, meinasin alkuun pärjätä ilman ja laitoin muoviputken turbon ja imusarjan väliin, siihen "suli" reikä, vaihdoin rosteriputken ja poltin siihen käteni...
Mulla on vanha Fjord taisi olla-75, malli on vähän harvinaisempi, ainakin suomessa, 30 WE, painoa on noin 4500, ei yhtään haittais jos se samalla vähän kevenis.
Jotain tuota teholuokkaa olis sopiva, mikähän noiden paino on?
Ei se pakosarjan puoli ihan ehdoton ole, oon vaan noille nykysille tehny liitoksen sinne kilpeen oikealle puolelle, siinä kun askartelua muutenkin yllättävän paljon...
Jep kyllä siihen täytyy laippa tehdä millä sen liittää volvon kaaveliin, olis aika ihme jos joku sopis suoraan, alkujaan siinä oli pensa veekutoset.
Kyllä mulla on jonkunlainen, itse tehty, kuuleri, meinasin alkuun pärjätä ilman ja laitoin muoviputken turbon ja imusarjan väliin, siihen "suli" reikä, vaihdoin rosteriputken ja poltin siihen käteni...
kyllä se jotenkuten liukuu, n. 12 solmussa se on liukuva ja matkavauhti sellasta 13,5. Maksimi 15. Mutta kauan kestää ja mustaa puskee ja käyttöalue on liian pieni Tuplatehot olisi ehdoton. btw se on 1969 Emsalö Båtuplag AB tekemä.
täällä oli aikasemmin om606 rakennelma venetopic, mutta tää foorumi kuoli, ni se katosi. mitä tulee tuohon painoon, ni en kyl osaa yhtään arvata,
täällä oli aikasemmin om606 rakennelma venetopic, mutta tää foorumi kuoli, ni se katosi. mitä tulee tuohon painoon, ni en kyl osaa yhtään arvata,
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
itellä 602 kääpiös--ja kapee sellanen panin pienen kuulerin, rännin 3tuumasena ja syötöt vakio pumpusta kaakkoon...ni penkki lappu oli 150hv ja 259 nyyttönia vääntö... no nyt on vähä muuta mut sillä kompinaatiolla uskosin kestävän veneessäkin...vetoalue oli 2-5 tonnia...no oli muute fööni 3satkusta turposta...mut olis varmaan tohon vene käyttöönki toimiva
niiin eli Volvo 760 turbo 2,4l 110hv/220nm sehä vois vaikka tuuril käydä suoraan vetolaitteeseen kii. Mut se o kyl rumaääninen konecdi kirjoitti:WW LT28 kone pakosarja taitaa olla oikealla puolella.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
miksikäs tarjosit sitten yhtä kun mainitaan selvästi että kaksikko olisi haussa
btw topicissa kohteena oleva venemalli on muuten melkosen hieno malli. Ikuinen klassikko.
btw topicissa kohteena oleva venemalli on muuten melkosen hieno malli. Ikuinen klassikko.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Siellä se minullakin Volvossa oli.Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Minulla on LT28 2,4 D ja siinnä on imusarja ja pakosarja oikealla puolella ajosuunnassa. Eli just väärällä puolella jos hihnapyörästä päin katsotaan.cdi kirjoitti:WV LT28 kone pakosarja taitaa olla oikealla puolella.
940:n keulalla siitä koneesta on otettu jo 122 hv, eli sikäli täyttäisi kriteerit aika hyvin. Kiertääkin n. 5500rpm
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meinaa vaan olla vähän heikkokantinen tuo D24-kone, tosin hienoääninen.
http://www.youtube.com/watch?v=89yWuIr5ORU
http://www.youtube.com/watch?v=89yWuIr5ORU
S204, AZT250
venemoottorit
terve
huutokaupat.com sivuilla oli toyotan dieselkoneita kasa
Terveisin Jamppa
huutokaupat.com sivuilla oli toyotan dieselkoneita kasa
Terveisin Jamppa
Kuinkahan pitkään kestää painaa yli 4000 kiekkaa? Harva merimoottori kiertää yli 4000.Fenton kirjoitti:940:n keulalla siitä koneesta on otettu jo 122 hv, eli sikäli täyttäisi kriteerit aika hyvin. Kiertääkin n. 5500rpm
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.