Samaa kertoi kaveri Haapalahden Autoliikkeestä aikoinaan. Myivät ja huolsivat tosin Peugeotia ja Mazdaa. Mazda-kuski oli kitissyt varttitunnin että miten voi 626:n huolto maksaa yli 600mk. 405-kuski oli viimein päässyt tiskille ja todennut reilun 3000mk:n laskuun että kappas, takapäähän on vaihdettu niin paljon osaa että mahtaa se olla taas hyvä ajaa ja oli lähtenyt hymyssäsuin cruisaileen Oulun mukulakivetyksilleJP74 kirjoitti:Kaveri oli aikoinaan paikallisella mm. citikan liikkeellä töissä työnjohtajana ja hän aina ihmetteli citikkamiesten hermoja verrattuna muiden merkkejen kuljettajiin. Opelin ja mersun mies rähisi pää punaisena tiskillä kun auto hajosi, citikka ukko vaan rauhallisesti totesi ongelman ja kertoi lähes poikkeuksetta "tämän olevan tyyppivian", meni sitten kone tai jousitus rikki.
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Aika outoa jos se vaihtaisi pienemmällekin aikaisemmin ts. isommilla kierroksilla, ei oikein sopisi talviasetuksen ajatukseen jossa koitetaan nimenomaan tehdä luistoa laatikkoon ja välttää luistoa renkaan alla Tuossa on Winter-moodissa vain 3 ja 4- pykälät myös moottorijarrulla, ei pelkästään kiihdytyksissä, joten aika syvälle saa kaasua tarpoa ennen kuin lähtee liikkeelle. Vastaavasti moottorijarru on aika huomaamaton, etten sanoisi Sport-moodissahan nämä menee sitten ihan päinvastoin.sonikki kirjoitti:mut aikasemin se ainaki vaihtaa isommalle ja ilmeisesti pienemmällekin ku moottorijarrutuksessa on tuntuva ero normaali asentoon verrattuna?
Minkä vuosimallin C5 sinulla on? Tuo minun sisarmallin Pökötti on sillä kolmen litran bensakutosella, niissä on ollut tuo ZF:n (hyväksi havaittu) kivikautinen loota iät ja ajat. Olisi kiva tietää miten näissä automaatit poikkeaa toisistaan, itsekin mietin sitikkaa viimeiseen asti kun autoa etsin.
Pappi, kiitoksia palstatilasta toppiikissasi. Laskun saa laittaa perästä
Katoin tuon vakkarin jutun manuskasta ja kyllä sielläkin luki että tuo vakkari toimii juuri tuolla mun mainitsemalla tavalla eli ei tuossa vikaa ainakaan ole Oisko noissa sitte eroa manu/autom. askien välillä? Askihan tässä on muutenkin eri kuin automaatti 2.0 HDI:ssä joten onko noiden välilläkin sitten vielä eroja?
Lootasta en tiiä mikä tossa on mut tuskin ZF ku tuo loota on tosissaa vaihdettuu uuteen 300tkm jälkeen
Lootasta en tiiä mikä tossa on mut tuskin ZF ku tuo loota on tosissaa vaihdettuu uuteen 300tkm jälkeen
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Moi, onnittelut uudesta autosta. Turha tästä yksilöstä on tehdä mitään yleistä esimerkkiä C5 Hdi:sta. Jos ajat sillä kymppitonnin, ja siinä ei tule mitään uusia vikoja, niin onko se sitten viaton auto ja turhaan parjattu. Ei myöskään niin, että jos vikoja tulee lisää, niin se tarkoittaa, että C5 on erittäin vikaherkkä.
Setäni osti yli 900 tkm. ajetun 405 d:n jälkeen 406 Hdi:n, jolla ajettu suurinpiirtein sama määrä kuin sinun C5:lla. Olisi varmaan ostanut vähän ajetun 405 d:n, mutta niitä ei ole olemassa Suomessa. Hdi on taloudellinen, hiljainen ja menee suoraan. Kyllä setä on oppinut tykkäämään uutukaisesta, vaikka alussahan se aina sanoi, että vanhassa oli se ja se parempaa kuin uudessa
Tuohonkin pösöön täytyy laittaa jotain maskia eteen ja tarkastaa huohotinsysteemi.
C5:sesta ei ole mitään omakohtaista kokemusta. Ainoastaan joku taksikolleega aikoinaan sanoi, että helsingin kaupungin liikenteen bussit kääntyy pienemmässä tilassa kuin C5
Itse en olisi uskaltanut tehdä noin rohkeaa autovalintaa, mutta mukava, että joku uskaltaa. Lähinnä minua häiritsisi se, etten tunne tuollaista autoa, jotenka mahdolliset viat voi olla vaikeita itse korjata ja selvitellä. Mutta sullahan oli se sitikkamekka jossain lähistöllä, jotenka ei liene sinulle ongelma. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta.
Setäni osti yli 900 tkm. ajetun 405 d:n jälkeen 406 Hdi:n, jolla ajettu suurinpiirtein sama määrä kuin sinun C5:lla. Olisi varmaan ostanut vähän ajetun 405 d:n, mutta niitä ei ole olemassa Suomessa. Hdi on taloudellinen, hiljainen ja menee suoraan. Kyllä setä on oppinut tykkäämään uutukaisesta, vaikka alussahan se aina sanoi, että vanhassa oli se ja se parempaa kuin uudessa
Tuohonkin pösöön täytyy laittaa jotain maskia eteen ja tarkastaa huohotinsysteemi.
C5:sesta ei ole mitään omakohtaista kokemusta. Ainoastaan joku taksikolleega aikoinaan sanoi, että helsingin kaupungin liikenteen bussit kääntyy pienemmässä tilassa kuin C5
Itse en olisi uskaltanut tehdä noin rohkeaa autovalintaa, mutta mukava, että joku uskaltaa. Lähinnä minua häiritsisi se, etten tunne tuollaista autoa, jotenka mahdolliset viat voi olla vaikeita itse korjata ja selvitellä. Mutta sullahan oli se sitikkamekka jossain lähistöllä, jotenka ei liene sinulle ongelma. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta.
Mietin minä tätä muutaman kerran itsekin, mutta kepillä on hyvä joskus koettaa jäätä, Näin vähälumisena talvena jäät kantaa, mutta joskus voi virtapaikoissa kastua m*natkardaani kirjoitti:Itse en olisi uskaltanut tehdä noin rohkeaa autovalintaa, mutta mukava, että joku uskaltaa. Lähinnä minua häiritsisi se, etten tunne tuollaista autoa, jotenka mahdolliset viat voi olla vaikeita itse korjata ja selvitellä. Mutta sullahan oli se sitikkamekka jossain lähistöllä, jotenka ei liene sinulle ongelma. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta.
Tahtoopi sanoa, että jos auton mahdollinen vikaherkkyys ja erikoiset tekniset ratkaisut pelottavat niin sitten joutuu kulkemaan yleisillä tai jalan. Peruskonehan näissä taitaa olla luja? Eikös PSA konsernin koneita käytetä aika monessa autossa?
Jos se moottorin hihnasysteemi on täysin samanlainen kuin 406 pösön, niin eikö näissä ole hajonnut niitä vulkanoituja hihnapyöriä, joista irronneet metallisoirot ovat katkoneet jakoketjun? Niin, sen jälkeen vain männät ja venttiilit kohtaa-mutta ei huolta, sillä niissä on niin heikot keinut, että ne vaan yleensä hajoaa
Saattaapi olla C5:ssa erilaiset systeemit tuolta osin, joten enpäs sano tätä mitenkään varmaksi.
Saattaapi olla C5:ssa erilaiset systeemit tuolta osin, joten enpäs sano tätä mitenkään varmaksi.
-
- ja pulla
- Viestit: 63
- Liittynyt: 19.5.2008 20:21
- Paikkakunta: Iisalmi
Tarkoitatko tämmöistä vikaa?kardaani kirjoitti:Jos se moottorin hihnasysteemi on täysin samanlainen kuin 406 pösön, niin eikö näissä ole hajonnut niitä vulkanoituja hihnapyöriä, joista irronneet metallisoirot ovat katkoneet jakoketjun? Niin, sen jälkeen vain männät ja venttiilit kohtaa-mutta ei huolta, sillä niissä on niin heikot keinut, että ne vaan yleensä hajoaa
Saattaapi olla C5:ssa erilaiset systeemit tuolta osin, joten enpäs sano tätä mitenkään varmaksi.
http://www.sitronen.fi/tiedotteet.php
Katsos vaan, juuri tuollaisen tyyppistä ongelmaahan 406:ssa hdi:ssa on ollut. Hyviä vihjeitä siinä oli muitakin.Kuppi_kahvia kirjoitti:Tarkoitatko tämmöistä vikaa?kardaani kirjoitti:Jos se moottorin hihnasysteemi on täysin samanlainen kuin 406 pösön, niin eikö näissä ole hajonnut niitä vulkanoituja hihnapyöriä, joista irronneet metallisoirot ovat katkoneet jakoketjun? Niin, sen jälkeen vain männät ja venttiilit kohtaa-mutta ei huolta, sillä niissä on niin heikot keinut, että ne vaan yleensä hajoaa
Saattaapi olla C5:ssa erilaiset systeemit tuolta osin, joten enpäs sano tätä mitenkään varmaksi.
http://www.sitronen.fi/tiedotteet.php
Oliko mallia self made ja jos oli nii mistä teit ja miten kiinnitys? Pitäis ite askarrella joku läpyskäPappi kirjoitti:No joo. Viimasuoja on asennettu tänään paikalleen. Joutu heti puukkoa tarjoomaan kun ei siinä ollut reikää lohkolämmittimen pistokkeelle
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Original. Asennettu pakkasessa halogeenin valossa. Samaistuin henkisesti wrc tallin mekaanikkoon kun hän tekee huoltoa ruotsin rallissa wrc xsaraan Aika vinkee lirpukka, mutta kait siitä jottain apua on.
Keskustelua aiheesta viimasuoja. http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... ml#msg8310
Keskustelua aiheesta viimasuoja. http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... ml#msg8310
Jaahas, tämähän on kuin Volvolla ajais... Lohkolämmityksestä lähdin ajamaan ja info näyttöön teksti "liian kuumat jäähdytin-nesteet". Mittarissa -18 ja auto 2h lämmityksessä. Ennen lähtöä oli noin 10min tyhjäkäynnillä. Mittaristossa komia STOP teksti
Pientä arvelua että olisko niin kuin arvelin. Pikainen selaus Citikka foorumilta ja arvaus oikeaan
"Siinäpä se "vika" sitten olikin: lämpötila-anturi sekoaa noin pitkästä esilämmityksestä, ja haistelee sitten lämmöt päin honkia. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen se toimii taas normaalisti." (LÄHDE: joku kirjoittaja Citikka voorumilla)
Ajelin töihin... Katsotaan toistuuko illalla kotiin lähtiessä. Pitänee seurata tuon anturin käyttäytymistä. Lukemani perusteella näihin on vaihdettu jopa heikompia lämmittimiä, jotta ominaisuus ei tulisi esille. Tätä ongelmaa esiintyy lohkolämmittimellä, jonka vastus on nestetilassa. Säteilylämmitin ei kuulemma tätä ominaisuutta tuo esille?
Pientä arvelua että olisko niin kuin arvelin. Pikainen selaus Citikka foorumilta ja arvaus oikeaan
"Siinäpä se "vika" sitten olikin: lämpötila-anturi sekoaa noin pitkästä esilämmityksestä, ja haistelee sitten lämmöt päin honkia. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen se toimii taas normaalisti." (LÄHDE: joku kirjoittaja Citikka voorumilla)
Ajelin töihin... Katsotaan toistuuko illalla kotiin lähtiessä. Pitänee seurata tuon anturin käyttäytymistä. Lukemani perusteella näihin on vaihdettu jopa heikompia lämmittimiä, jotta ominaisuus ei tulisi esille. Tätä ongelmaa esiintyy lohkolämmittimellä, jonka vastus on nestetilassa. Säteilylämmitin ei kuulemma tätä ominaisuutta tuo esille?
Pidä valot kunnossa ja sormet notkeina, niille voi olla käyttöä...Pappi kirjoitti:Asennettu pakkasessa halogeenin valossa. Samaistuin henkisesti wrc tallin mekaanikkoon kun hän tekee huoltoa ruotsin rallissa wrc xsaraan
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Noh noh, Jusamb. Eipäs nyt maalailla piruja seinille Pitänee ostaa semmonen pikapystytettävä teltta, esim tämmönen: http://www.roipe.fi/messuteltta.html . Tuohon sitten kaveriksi masteri tms hallilämmitin Saiskohan tuommosen WRC tallin väreissä.
Kelpais pakkasessa ropata ranskatarta uusiin seikkailuihin.
Kelpais pakkasessa ropata ranskatarta uusiin seikkailuihin.
Ei varmasti esiinny,mutta ei se paljoa kyllä moottoria lämmitäkkään.Pappi kirjoitti:Tätä ongelmaa esiintyy lohkolämmittimellä, jonka vastus on nestetilassa. Säteilylämmitin ei kuulemma tätä ominaisuutta tuo esille?
Eilen meni vähän ylitöiksi,mulla oli auto piuhassa 6 tuntia (yleensä piän sen 2),pakkasta -19 kun käynnistin auton.
Lämpömittari nousi jopa esilämmityksen voimin yhden viisarinpaksuuden asteikolla ylöspäin.
Eli eihän se liian kuumaa voi olla.Lämpötila-anturin sekoilemisesta ei kannata välittää,jos pakkasilla muuten pelaa normaalisti.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Auto oli eilisen päivän sekä yön lämmityksessä pakkasvahdin kautta, eli tämmösen http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=352 .
Lämmitysjaksoon kuului 2 lähtöä, eikä kummallakaan kerralla tuo lämpötila-anturi herjannut mitään.
Lämpötila oli sellainen, että pakkasvahti ei kytkeytyny jatkuvalle lämmitykselle.
Entiset omistajat on selvitetty ja Citikalla on 2 entistä omistajaa. Molemmat yksityishenkilöitä.
Lämmitysjaksoon kuului 2 lähtöä, eikä kummallakaan kerralla tuo lämpötila-anturi herjannut mitään.
Lämpötila oli sellainen, että pakkasvahti ei kytkeytyny jatkuvalle lämmitykselle.
Entiset omistajat on selvitetty ja Citikalla on 2 entistä omistajaa. Molemmat yksityishenkilöitä.
Kyllä se foortti auto on kun lukee noita jäätäviä ja lämpöisiä tarinoita "väyrysistä" jotka ei puhalla lämmmintä ku huoltamon hallissa:lol: on lämmin ja hyvä ajaa niin kuin toi C 5 myös Onnea uudesta kulkineesta Papillecmeli kirjoitti:Voi kiesus
Ja minä kun luukin että Foordista ei voi ihminen mennä syvemmälle....niin
Kiitos Pumba.
Kooste auton historiasta Soitin edelliselle omistajalle.
Hän oli ajanut autolla 180tkm. Ostanut vuonna 2005.
Auto on muuten pelannut ok, eikä esim jousituksen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ainoa vaiva, joka tuossa citikassa on ollut löytyy moottorista Jostain syystä tuolla 340tkm matkalla on vaihdettu 2 x kannentiiviste. Viimeisin tiivisteen vaihto on tehty Tammer Dieselillä Pieksämäellä. Syytä näihin tiivisteen palamisiin ei ole löytynyt.
Muuten auto on pelannut aikalailla moitteitta. Tässä kyseisessä Citikassa on myös automaattinen webasto, joka on lopettanut toimintansa toissa vuonna. Liekköhän vielä elvytettävissä henkiin...
Että tämmöseen mie näppini sotkin. hmm... jos nyt spekuloidaan niin kannentiivisteen oletettu kestoikä on 170tkm? Pitänee kahtoa milloin tuo viimesin vaihto oli tehty. Näkee kauanko on vielä matkaa edessä, toivottavasti.
Oli oikeen mukava lupsakka savolais mies puhelimessa. Uudeksi autoksi oli vaihtanut Mazda kutosen, tiisselinä.
Kulutus on kuulemma seka-ajossa jottain kuuden litran luokkaa.
Positiivista tuossa on myös se, että ilmastointi pelaa entisen omistajan mukaan. No, pitkä talvi edessä joten toimintaa ei voi testata muuten kuin hallissa. Vaikkakin Citikka foorumilla oli todettu, että lämpötila-anturia lämmittämällä saa ilmastoinnin kompuran kytkeytymään myös talvella. Kyseinen anturi sijaitsee vänkärin peilin kuoressa
Kooste auton historiasta Soitin edelliselle omistajalle.
Hän oli ajanut autolla 180tkm. Ostanut vuonna 2005.
Auto on muuten pelannut ok, eikä esim jousituksen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ainoa vaiva, joka tuossa citikassa on ollut löytyy moottorista Jostain syystä tuolla 340tkm matkalla on vaihdettu 2 x kannentiiviste. Viimeisin tiivisteen vaihto on tehty Tammer Dieselillä Pieksämäellä. Syytä näihin tiivisteen palamisiin ei ole löytynyt.
Muuten auto on pelannut aikalailla moitteitta. Tässä kyseisessä Citikassa on myös automaattinen webasto, joka on lopettanut toimintansa toissa vuonna. Liekköhän vielä elvytettävissä henkiin...
Että tämmöseen mie näppini sotkin. hmm... jos nyt spekuloidaan niin kannentiivisteen oletettu kestoikä on 170tkm? Pitänee kahtoa milloin tuo viimesin vaihto oli tehty. Näkee kauanko on vielä matkaa edessä, toivottavasti.
Oli oikeen mukava lupsakka savolais mies puhelimessa. Uudeksi autoksi oli vaihtanut Mazda kutosen, tiisselinä.
Kulutus on kuulemma seka-ajossa jottain kuuden litran luokkaa.
Positiivista tuossa on myös se, että ilmastointi pelaa entisen omistajan mukaan. No, pitkä talvi edessä joten toimintaa ei voi testata muuten kuin hallissa. Vaikkakin Citikka foorumilla oli todettu, että lämpötila-anturia lämmittämällä saa ilmastoinnin kompuran kytkeytymään myös talvella. Kyseinen anturi sijaitsee vänkärin peilin kuoressa
Ei mulla ole vielä (n.35000) syönyt yli kuutta litraa satasella... tosin ajan pääasiassa motaria, C5 2.0 Hdi 02 farkku ollut nyt noin vuoden, vikoja: etupyörän laakeri, toinen alapallo (oli molemmat yllättävän helpot vaihtaa), lamppuja aika monta, hehkut kun oli pimeenä niin -20 oli raja missä ei enään lähtenyt lämmittämättä, yksi oven sisäkahva, Webasto on pimee (kortin lähetin Ouluun korjattavaksi, en ole vielä laittanut takasin paikalleen, mutta oli siinäkin ollut vikaa) käsijarrun vaijerit on jumissa, uudet ostettu, motivaatiota odotellaan... Tässä muistaakseni suurimmat.
Aika hitaasti auto lämpiää, ainakin ilman webastoa ja mulla on vaan se säteilylämmitin, ai niin oli mullakin niissä viiksissä vikaa, mutta crc auttoi. Pitkät valot on kyllä onnettomat, ja kun lyhkäset jää päälle kun vaihtaa pitkille niin etualalla on vielä liikaa valoa.
Aika hitaasti auto lämpiää, ainakin ilman webastoa ja mulla on vaan se säteilylämmitin, ai niin oli mullakin niissä viiksissä vikaa, mutta crc auttoi. Pitkät valot on kyllä onnettomat, ja kun lyhkäset jää päälle kun vaihtaa pitkille niin etualalla on vielä liikaa valoa.
Terve.
En ole sinua aikaisemmin tällä foorumilla tainnut "nähdä" joten tervetuloa.
Mukava lukea kokemuksiasi "taikamatosta".
Tuo valohomma on itsellä vähän mietinnässä. Jollain tapaa noilla näkee, mutta silti tekisi mieli laittaa lisäpitkät keulaan. Lähinnä tuon kuvion vuoksi. Miten lie muuttuisivat, jos pitkien tilalle laittaisi xenonit. Kulutukseen on vaikea ottaa minulla kantaa kun on vasta ensimmäinen tankki menossa. Sitäkin reilusti 1/4 osa jäljellä.
Oven sisäkahva vaatii vähän tottumista kun se kääntyy alas aukaistessa? Tuon kyllä taitanee saada rikki aika helposti jos käyttää liikaa voimaa...
Hmmmm. tässähän on kohta voorumin käyttäjistä yksi miitti mökillinen ranskalaiskuskeja täynnä...
En ole sinua aikaisemmin tällä foorumilla tainnut "nähdä" joten tervetuloa.
Mukava lukea kokemuksiasi "taikamatosta".
Tuo valohomma on itsellä vähän mietinnässä. Jollain tapaa noilla näkee, mutta silti tekisi mieli laittaa lisäpitkät keulaan. Lähinnä tuon kuvion vuoksi. Miten lie muuttuisivat, jos pitkien tilalle laittaisi xenonit. Kulutukseen on vaikea ottaa minulla kantaa kun on vasta ensimmäinen tankki menossa. Sitäkin reilusti 1/4 osa jäljellä.
Oven sisäkahva vaatii vähän tottumista kun se kääntyy alas aukaistessa? Tuon kyllä taitanee saada rikki aika helposti jos käyttää liikaa voimaa...
Hmmmm. tässähän on kohta voorumin käyttäjistä yksi miitti mökillinen ranskalaiskuskeja täynnä...
Riittää jos se pahvi on vaihettu koivuhaan vehossa. Oli niin ystävällisiä siellä että jätti jakopäärempassa osan pulteista/muttereista niin löysälle että ne lähti kätevästi sorminee auki ku tuli uuden kuminauhan vaihto eteedealer kirjoitti:Eäääh, jotain sattumaa tuo on ollut että kyseiseen autoon kahdesti jouduttu vaihtamaan.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mietin tuossa töihin ajellessa, että aika vähillä remonteilla on kuitenkin menty, jos esim edellinen omistaja on ajanut 5 vuotta / 180tkm. Jousitukselle ei ole tarvinnut tehdä mitään, eikä sen toimintaan ole tarvinnut katsastuksissa puuttua.
Tuo kannentiivisteen pettäminen kahteen kertaan voi olla myös huonoa tuuria. Pitänee ottaa huomenna huoltokirja sisälle ja katsoa missä kilometreissä on tuo vaihto tehty.
Kuulemma entisellä omistajallakin oli tuota samaa oiretta lämpötila-anturin suhteen... Eli ostettu ominaisuus, ei vika
Nyt kun tietää, että autossa on webasto niin kaivelee vähän sen toimimattomuus. Onneksi autoliike ei sitä ollut merkannut myynti-ilmoitukseen... Olisi voinut soittaa ja kysellä takuun perään No, kunhan käyttää tuota nosturilla niin pitää kurkata mikä on tuon tyyppi ja kysellä vähän huoltopaikoista mahdollisuutta sen tarkastamiseen?
Tuo kannentiivisteen pettäminen kahteen kertaan voi olla myös huonoa tuuria. Pitänee ottaa huomenna huoltokirja sisälle ja katsoa missä kilometreissä on tuo vaihto tehty.
Kuulemma entisellä omistajallakin oli tuota samaa oiretta lämpötila-anturin suhteen... Eli ostettu ominaisuus, ei vika
Nyt kun tietää, että autossa on webasto niin kaivelee vähän sen toimimattomuus. Onneksi autoliike ei sitä ollut merkannut myynti-ilmoitukseen... Olisi voinut soittaa ja kysellä takuun perään No, kunhan käyttää tuota nosturilla niin pitää kurkata mikä on tuon tyyppi ja kysellä vähän huoltopaikoista mahdollisuutta sen tarkastamiseen?
Toimisikohan tuossa sitikassakin webaston vikojen nollaus niin että se ollessa käynnissä(tai sellainen tilanne että sen pitäisi käynnistyä) nykäistään weban sulake irti, muutama sekunti odottelua ja tökkää takaisin. Isän väykystä "korjasin" eilen webaston tuolla tyylillä. Webastohan tosiaan lukkiutuu muutaman epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen, tässä tapauksessa sen taisi tehdä liian tyhjä tankki.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Toivottavasti ei ole sama vika kun tuossa työkulkineessa, se oli tosissaan siellä lokerossaan p_skan/kosteuden armoilla ja täysin korjauskelvoton.Pappi kirjoitti:No, kunhan käyttää tuota nosturilla niin pitää kurkata mikä on tuon tyyppi ja kysellä vähän huoltopaikoista mahdollisuutta sen tarkastamiseen?
Sitä en tiiä miten tuon näkee auton alapuolelta mut melko paljo joutuu purkamaa että pääsee kunnolla käsiks, olis tullu 200e lasku pelkästää jo siintä purkamisesta ja kasaamisesta vaikka weballe ei olis tehty mitään. 1100e jäi loppupelissä maksamaa ja vaihtoo meni kaikki paitsi se konttorin puolella oleva kello. Noh onhan tuo nyt ainakin uusi ja uuden takuulla jos ei muuta ja kyllähän tuo lämpenee tietty ihan eri tavalla.
Mitens sulla muuten toimii se lämppäri? Tuossa ei tule jaloille lämpöä ku sellasen astmaatikon hönkäyksen verta? Foorumilla moni näytti valittavan myös että jaloille ei tule lämpöä tai että lämpöä ei tule muualle ku jaloille.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Entisen omistajan mukaan tammer diesel veloitti operaatiosta noin tonnin.Meissenkeri kirjoitti:Taisi mainita että pari tonnia köyhtyi ko. operaatiossa.
Aamulla selasin huoltokirjaa ja tuolla on ajettu nyt muistaakseni rapiat satatonnia tiivisteenvaihdon jälkeen. Huoltokirjan mukaan tiiviste on vaihdettu vain kerran tai sitten toinen kerta on jätetty merkkaamatta???
Webastoon tuskin itse syvennyn tuon enempää kuin AM ohjeessaan kertoo. Iisalmessa on pajoja jotka ilmoittaa tekevänsä huoltoja joten puhelin kouraan ja kysymään tarjousta tarkastuksesta ja mahdollisesta korjauksesta.
Voisi tuonne jaloille vähän enemmän lämpöä tulla.